Ca in fiecare dimineata, am citit Horoscopul Zilnic de la ZODIACOOL. Iata ce scria la zodia mea, Capricorn:
“Ai muncit mult in ultima perioada, iar in aceasta zi vei avea parte de recunoasterea meritelor, ceea ce va genera dorinta de actiune, de a initia ceva nou.”
Asta cam asa era. De ceva timp munceam pe branci la un priect foarte drag mie. Incepusem totul acum jumatate de an si trebuia sa astept rezultatele. Si azi, dupa mini vacanta de sarbatori, la putin timp dupa ce am intrat in birou, am primit telefonul pe care il asteptam de mult. Proiectul meu fusese un adevarat succes si seful imi va da si un bonus foarte mare. Asta mi-a inseninat ziua si mi-a demonstrat, inca o data, ca Horoscopul Zilnic are mereu dreptate. Multumesc ZODIACOOL pentru vestile minunate.
Tableta include celebrul S Pen, un design elegant și o baterie de lungă durată perfectă pentru a duce la bun final toate task-urile
București, România – 28 martie 2024 – Samsung Electronics lansează Galaxy Tab S6 Lite (2024), o tabletă versatilă concepută pentru a satisface atât nevoile profesionale ale consumatorilor, cât și pe cele de divertisment. Echipată cu celebrul S Pen de înaltă precizie, Galaxy Tab S6 Lite (2024) stimulează creativitatea, ideile și productivitatea pentru studenți, tineri profesioniști și familii.
„La Samsung, înțelegem că viața se desfășoară într-un ritm alert, munca este tot mai dinamică, iar consumatorii au nevoie de un dispozitiv care să li se potrivească stilului lor de viață agitat de zi cu zi. Galaxy Tab S6 Lite (2024) și S Pen-ul său sunt partenerii ideali pentru a îmbina productivitatea cu divertismentul și creativitatea, permițând utilizatorilor să facă mai mult din activitățile pe care le iubesc, oriunde s-ar afla”, afirmă Junho Park, VP și Șef al Echipei de Planificare a Produselor din cadrul Galaxy Ecosystem, MX Business, din cadrul Samsung Electronics.
O nouă etapă în ceea ce înseamnă luarea de notițe
Galaxy Tab S6 Lite face mai ușor și mai plăcut ca niciodată să notezi ideile cu precizie. Vine împreună cu un S Pen ergonomic, proiectat pentru a asigura confortul, chiar și în timpul utilizării prelungite. Utilizatorii se pot bucura de realizarea de schițe în Samsung Notes sau de notarea rapidă a gândurilor, fără a fi necesar să deblocheze tableta. Și, fără nevoia unui încărcător separat, S Pen-ul este mereu gata să înregistreze orice sclipire de creativitate.
Pentru a maximiza productivitatea, Galaxy Tab S6 Lite este complet compatibil cu dispozitivele Galaxy, inclusiv cu Galaxy Buds FE, oferind o conectivitate fără probleme între multiple dispozitive. Utilizatorii își pot extinde creativitatea și pot realiza mai multe, în propriile lor condiții, în cadrul ecosistemului Galaxy.
Elegant, Portabil și Performant
Galaxy Tab S6 Lite (2024) impresionează cu un design rafinat, având un aspect metalic premium disponibil în trei culori: Oxford Gray, Chiffon Pink și Mint. Tableta este compactă și ușoară pentru o portabilitate sporită, având o greutate de doar 465g în versiunea Wi-Fi sau 467g în varianta LTE. În plus, ecranul de 10,4 inci al Galaxy Tab S6 Lite și marginile subțiri și simetrice de 9 mm oferă o experiență captivantă de vizualizare.
Pe lângă caracteristicile excelente de productivitate și divertisment, Galaxy Tab S6 Lite (2024) este echipată cu o baterie puternică care permite redarea video continuă timp de 14 ore. Astfel, Samsung le oferă utilizatorilor un dispozitiv de încredere pentru o experiență îndelungată de vizionare captivantă și libertate creativă. Datorită capacității tabletei de a gestiona cu ușurință mai multe aplicații, utilizatorii se vor putea bucura și de un multitasking mai eficient.
Disponibilitate
Galaxy Tab S6 Lite (2026) va fi disponibilă începând cu 28 martie.
Specificații de produs
Galaxy Tab S6 Lite (2024)
Display
10.4-inch, 2000 x 1200 (WUXGA+), TFT
*
Măsurată diagonal ca un dreptunghi complet, fără a lua în considerare colțurile rotunjite. Suprafața vizibilă reală este mai mică din cauza colțurilor rotunjite și orificiului camerei.
Sistem de operare
Android 14.0
Dimensiuni
154.3 x 244.5 x 7.0mm
Greutate
465g (Wi-Fi) | 467g (LTE)
Camera
Rear
8MP
Front
5MP
Memorie & Stocare*
4GB+64GB
4GB+128GB
microSD up to 1TB**
* Disponibilitatea de stocare poate diferi în funcție de piață, model, culoare sau operator. Spațiul real disponibil pentru stocare poate varia în funcție de software-ul preinstalat și de piață, model, dimensiunea și formatul fișierului.
** Cardul MicroSD se vinde separat.
AP
Quad core 2.4GHz + Quad core 2.0GHz
Baterie*
7,040mAh (typical)
*
*Valoarea tipică a bateriei a fost testată în condiții de laborator terță parte. Valoarea tipică este valoarea medie estimată, luând în considerare deviația capacității bateriei între probele testate conform standardului IEC 61960. Capacitatea nominală (minimă) este de 6,840mAh.
Conectivitate
LTE*, Wi-Fi, Bluetooth® v 5.3
* Disponibilitatea modelului LTE variază în funcție de piață sau operator.
Culoare
Oxford Gray, Chiffon Pink or Mint
Sunet
Dual Speakers sound by AKG, Dolby Atmos®
Despre Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung inspiră lumea și modelează viitorul cu idei și tehnologii transformative. Compania redefinește lumea televizoarelor, smartphone-urilor, dispozitivelor purtabile, tabletelor, electrocasnicelor, sistemelor de rețea și soluțiilor de memorie, Sistem LSI, producției de semiconductori și soluțiilor LED, oferind o experiență conectată fluentă prin ecosistemul său SmartThings și colaborarea deschisă cu partenerii. Pentru ultimele știri, vizitați Samsung Newsroom la adresa news.samsung.com/ro.
27 martie, București. Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitațiAlina Radu și Alexandru Păunescu, într-o discuție moderată deCornel Dinu. Cine are responsabilitatea creditelor care nu mai pot fi plătite? Cum pot fi rezolvate amiabil procesele consumatori-bănci? Cum s-a ajuns de la conflict, la negociere, între consumatori și bănci? Care sunt motivele pentru care Banca Națională a României ar putea prelua protecția consumatorilor de servicii și produse financiare?
Este al 4-lea sezon de interviuri la care participă top managementul sistemului bancar și experți din domeniul juridic. În 2023 și în acest an, jurnaliști reputați din domeniul economic sunt invitați să dezbată principalele subiecte din banking, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). În 2024analizăm noutățile și impactul lor în piața financiar-bancară, precum și relația consumatorilor cu instituțiile de credit, dar și cu finanțele personale, într-un context socio-economic volatil și imprevizibil.
„Efectele anilor de euforie 2006-2008 sunt resimțite și astăzi. Creditele care au fost acordate când economia duduia, și care au creat probleme ulterior, au avut două cauze principale: lipsa de experiență a populației cu produsele și serviciile bancare (diferită de educația financiară) și dorința băncilor de a se dezvolta și a câștiga o cotă de piață cât mai mare, proporțională cu apetitul de creditare de atunci. Acea perioadă a fost marcată de creditul cu buletinul, în care nu verifica nimeni dacă debitorul are măcar venituri cu care să ramburseze împrumutul. Totul a fost accentuat de lipsa de previziune a tuturor față de evoluția CHF sau felul în care cardurile de credit ajungeau în cutia poștală, după ce oamenii luau împrumuturile doar pe baza unui act de identitate. Este adevărat că băncile ar fi avut posibilitatea, cu informațiile pe care le aveau la dispoziție, să fie un pic mai diligente.
A urmat apoi criza financiară din 2009-2010 care a fost exploatată populist, iar vina exclusivă a problemelor cu care se confrunta populația a fost atribuită băncilor. De fapt, nu despre vină vorbim, ci despre o împărțire a responsabilității între consumatori și bănci.
Între 2015-2016 aveam, pe de o parte, zeci de mii de procese în instanță între consumatori și bănci, iar pe de altă parte Banca Națională a României se implica în înființarea CSALB și în promovarea unei viziuni diferite pentru statu-quo-ul de atunci: negocierea și compromisul într-o perioadă de conflict maxim, lucruri care păreau cel puțin exotice. În primii trei ani de la înființare, CSALB a trebuit să câștige atât încrederea consumatorilor care se considerau nedreptățiți de bănci, cât și a băncilor care erau sceptice că o nouă formă de mediere chiar va funcționa.
În timp ce în cadrul CSALB negocierile se purtau caz cu caz, instanțele erau asaltate de procese colective. Noi am spus acest lucru mereu: fiecare caz este unic și trebuie tratat ca atare, nu pot funcționa măsurile administrative pentru toți, în același fel. Avem împrumuturi cu condiții de rambursare diferite, viețile noastre sunt diferite și câștigăm diferit. De aceea, fiecare problemă trebuie discutată și negociată individual. CSALB propunea acest tip de dialog într-un moment încărcat de tensiune.
De aceea, la început consumatorii abordau concilierea cu o atitudine războinică și căutau pedepsirea băncilor pentru ce li se întâmpla. În momentul acesta vin să negocieze cu băncile ca să-și continue relația contractuală în condiții mai bune, adaptate situației lor. Principalul câștig este că o parte dintre instituțiile financiar-bancare au înțeles cum să reacționeze atunci când clienții lor au o nevoie. Băncile și-au personalizat relația cu consumatorii, iar abordarea de tip personal banking prinde tot mai mult.
După opt ani (n.n. în care au avut loc peste 4.200 de negocieri între consumatori și bănci, încheiate cu împăcarea părților în 90% dintre cazuri), rolul CSALB este determinant în rezolvarea conflictului dintre cele două părți. Totodată, peste 500 de procese în instanță s-au rezolvat amiabil în cadrul Centrului.”
„Doi parlamentari au depus un proiect de lege la Senat prin care Banca Națională a României ar trebui să preia atribuțiile de protecție a consumatorilor, devenind astfel autoritatea națională competentă cu protecția consumatorilor de produse și servicii financiar-bancare. De ce este important ca BNR să preia aceste responsabilități și ce justifică acest demers?”
„E o chestiune care ține, în primul rând de o abordare la nivel european.Din 17 bănci centrale din UE care au în statut supravegherea prudențială, 10 au și protecția consumatorilor.După 2008-2009 a fost foarte clar că problemele legate de protecția consumatorului pot să afecteze stabilitatea financiară. Și atunci, această chestiune intră pe teritoriul băncilor centrale. Iar Banca Centrală Europeană a spus de fiecare dată când a emis un aviz, că este un avantaj, din perspectiva protecției consumatorului și asigurării stabilității financiare, ca o bancă centrală să aibă și atribuții de supraveghere prudențială. Este important de menționat că niciodată BNR nu a avut atribuții de protecție a consumatorului. Circulau în spațiul public opinii că am avut aceste atribuții și le-am transferat către ANPC după 2008. Actualul statut al Băncii Centrale este din 2004 și nu prevede acest lucru. Au fost mereu consumatori care s-au adresat BNR să le rezolve diferite probleme, iar de la Banca Centrală au fost așteptări să se implice în protecția consumatorilor, fiind chiar blamată că nu o face. Motivul a fost că nu avem capacitatea legală să ne implicăm. Banca Națională a României e pregătită să preia atribuțiile privind protecția consumatorilor de produse financiar-bancare dacă Parlamentul va decide acest lucru și va legifera.”
„Aș vrea să vorbim și despre cum se raportează consumatorii la bănci și la negocierea cu băncile, în cadrul CSALB.”
„Cunoștințele financiare pe care le au consumatorii și informațiile la care au acces sunt încă foarte diferite. Modul în care își organizează situația financiară personală este extrem de divers, în continuare. Un motiv în plus ca abordarea pe care o avem să fie una personalizată. Cu toate acestea, multora încă le lipsește înțelegerea practică a dialogului cu banca. Au citit despre bănci, despre cazuri rezolvate în cadrul CSALB, au discutat cu alți consumatori, dar le lipsește interacțiunea cu banca.
Am observat o reducere a numărului solicitărilor pentru creditele în CHF. De-a lungul timpului consumatorii au văzut că inclusiv în instanță judecătorii au pronunțat soluții diverse, iar problema nu putea fi tranșată în alb sau negru.
La fel este situația multor oameni care, dacăar da băncile în judecată nu ar avea câștig de cauză, deoarece contractele lor respectă legislația. De fapt, acești consumatori au nevoie de un sprijin din partea băncilor în ajustarea contractului de credit, nu de un proces costisitor, care să dureze câțiva ani. Iar acest sprijin l-au obținut de-a lungul anilor prin negociere, în cadrul CSALB. Din fericire, în multe cazuri băncile au fost deschise în a găsi soluții și au dorit rezolvarea problemelor apărute în derularea acestor credite.
Odată cu disponibilitatea unor bănci de a negocia, a crescut și exigența consumatorilor față de băncile care au rămas mai inflexibile. În ultima vreme am avut discuții cu consumatori care spuneau: dacă nu sunt ascultat de creditor, îmi refinanțez împrumutul și mă duc la altă bancă.”
Ce fel de servicii pentru companii oferă re-incarcare.ro?
Re-incarcare.ro reprezintă unii dintre primii comercianți de cartele PrePay din România care au venit pe piață cu servicii dedicate companiilor. Mulți dintre voi nici nu ați crede că este posibil ca o companie să folosească orice altceva în afară de abonamente business, însă în ultimii ani, datorită dezvoltării internetului și automatizării, au apărut portaluri precum re-incarca.ro cu ajutorul cărora companiile pot face roada de la abonamente business la cartele PrePay foarte simplu.
Cea mai mare „teamă” a unei companii atunci când vine vorba despre cartele PrePay se leagă evident de momentul în care beneficiile expiră, și atunci când ele expiră nu este vorba despre un singur telefon ci despre poate peste 15-20 de dispozitive. Cine va sta să le încarce manual pe fiecare dintre ele? Ce se întâmplă dacă expiră beneficiile fix atunci când trebuie discutat cu un client important, sau este nevoie de comunicare continuă în cadrul unui proiect?
Ei bine, după cum spuneam mai sus, datorită automatizărilor, astăzi companiile pot utiliza cartele PrePay în regim foarte simplu cu ajutorul re-incarcare.ro. Nu trebuie să stea nimeni să încarce telefoane manual deoarece există serviciul numit reîncărcare simultană, iar neplăcuta situație a beneficiilor expirate poate fi evitată de asemenea cu ajutorul serviciului numit reîncărcare programată. O să discutăm despre fiecare dintre cele două servicii oferite de re-incarcare.ro firmelor…
Ce fel de servicii pentru companii oferă re-incarcare.ro?
Reîncărcare SIMULTANĂ
Acest serviciu permite companiilor să reîncarce mai multe cartele PrePay simultan. Indiferent de operator, se pot achiziționa fără probleme o reîncărcare Vodafone, trei Orange și cinci Telekom în același timp. Procedura este una destul de simplă, reprezentantul companiei descarcă de pe site un tabel de comandă în care completează foarte clar numerele de telefon care trebuie reîncărcate, operatorii pentru fiecare dintre ele și, bineînțeles, valoarea reîncărcării (credit sau opțiuni cu minute și internet). După ce se trimite comanda către portal, se primește o factură proformă iar după ce se achită, în maxim 10 minute, toate telefoanele din companie vor fi reîncărcate cu beneficii. Totul este foarte simplu, foarte rapid, nu trebuie să piardă nimeni în firmă timp la fiecare final de lună pentru a reîncărca manual telefoanele.
orange prepay
Reîncărcare PROGRAMATĂ
Acest serviciu permite companiilor să folosească cartele PrePay în regim de abonament. Mai precis, o companie poate alege data la care toate cartelele PrePay folosite să fie automat reîncărcate prin intermediul re-incarcare.ro. Unele dintre motivele principale pentru care firmele nu renunță la abonamente este comoditatea și siguranța faptului că telefoanele nu devin inutilizabile dacă nu se ocupă cineva din firmă să le reîncarce. Ei bine, cu ajutorul serviciului de reîncărcare programată, companiile pot să stea liniștite, telefoanele lor nu vor mai fi puse niciodată în pericol, vor funcționa non stop, vor avea mereu beneficii active, exact ca la abonamente.
Acestea fiind spuse, rămâne de răspuns la o singură întrebare: mai merită pentru o companie să plătească abonamente business mult mai scumpe decât o simplă reîncărcare PrePay, atât timp cât există soluții mult mai ieftine? Să nu mai punem la socoteală faptul că în ziua de azi, cartela PrePay are mai multe beneficii decât un abonament, iar în cazul în care nu-ți mai permiți să reîncarci de 15 euro / lună, ai posibilitatea de a reîncărca cu valori mai mici, astfel încât telefoanele companiei să nu ajungă în situația de a deveni inutilizabile. Răspunsul este cât se poate de clar: nu mai merită investit în niciun timp de abonament atât timp cât poți folosi cartele PrePay, mult mai ieftin și cu mult mai multe beneficii decât un abonament, fie el chiar și business.