Connect with us

Eveniment

Sony participă la CESⓇ 2024

Publicat

pe

Compania prezintă inițiative și tehnologii diverse care îi susțin pe creatori să-și transforme ideile creative în povești

Sony Group („Sony”) participă la CES 2024, care are loc în Las Vegas, Nevada începând de marți, 9 ianuarie (PST), sub tema „Stimularea creativității prin intermediul tehnologiei”.

Kenichiro Yoshida, Președinte și CEO Sony Group Corporation a urcat pe scenă în cadrul conferinței de presă Sony ce a avut loc luni, 8 ianuarie, înainte de deschiderea publică a evenimentului. Acesta a început prin a preciza că, în calitate de companie de divertisment creativ, Sony a pus întotdeauna oamenii în centrul creativității și s-a angajat să fie o forță a binelui prin încurajarea creatorilor. Acestuia i s-au alăturat, de asemenea, mai mulți vorbitori și, împreună, au prezentat inițiative dedicate susținerii creatorilor care desfășoară activități de producție muzicală, cinematografică și producție de televiziune în grupul Sony, noi soluții dedicate producției vizuale și creării de conținut spațial, dar și idei de implicare a fanilor în comunități precum cele de anime, sport și jocuri, inițiative de divertisment și siguranță pentru evoluția zonei de mobilitate. Prezentarea a integrat și detalii despre tehnologiile variate ce stau la baza acestor inițiative. Acesta a marcat încheierea conferinței de presă prin evidențierea faptului că Sony încurajează ideile oamenilor și le susține poveștile pe măsură ce continuă să stimuleze creativitatea prin intermediul tehnologiei.

Conferința de presă susținută de Sony la CES 2024 poate fi vizionată pe canalul oficial YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=PMxaYHisuIg

Vorbitori din cardul conferinței de presă (în ordinea apariției acestora)

・Kenichiro Yoshida (Președinte & CEO, Sony Group Corporation)

・Jon Platt (Președinte & CEO, Sony Music Publishing)

・Neal Manowitz (Președinte & COO, Sony Electronics Inc.)

・Katherine Pope (Președinte, Sony Pictures Television Studios)

・Toshihiro Mibe (Președinte & Representative Executive Officer, Honda Motor Co., Ltd.)

・Izumi Kawanishi (Representative Director, Președinte & COO, Sony Honda Mobility Inc.)

・Jessica Hawk (Corporate Vice President, Microsoft)

Prezentare generală a standului Sony

Data: 9 ianuarie (marți) – 12 ianuarie (vineri) 2024

Locație: Las Vegas Convention Center, Standul # 21800

Principalele tehnologii expuse

De la tehnologia dedicată creatorilor, la implicarea fanilor, și până la extinderea spațiilor pentru Kando, expoziția se va concentra pe modul în care Sony le permite creatorilor să facă mai mult, să exploreze mai mult și să creeze mai mult, oferind tehnologii inovatoare care susțin tehnica de storytelling, divertisment și nu numai, și permit noi modalități de a umple lumea cu emoție.

Sony depune, de asemenea, eforturi pentru a reduce impactul expoziției sale asupra mediului, reutilizând materialele de anul trecut și adoptând un design ce reduce utilizarea structurilor de mari dimensiuni. În plus, panourile informative din cadrul standului sunt realizate din „Original Blended Material*”, un material din hârtie dezvoltat de Sony.

*Un material ecologic din hârtie, fabricat din bambus, trestie de zahăr și hârtie reciclată post-consum cu origine specificată.

  • Extinderea limitelor creativității: Contribuția la crearea de noi oportunități în domeniul producției, prin intermediul tehnologiilor inovatoare
  • Noua facilitate de vizualizare avansată a Sony Pictures Entertainment (SPE): Torchlight

Sony prezintă Torchlight, un nou spațiu revoluționar de vizualizare avansată, care include cele mai noi tehnologii brevetate de companiile din grupul Sony în colaborare cu Unreal Engine de la Epic Games, cel mai avansat instrument 3D în timp real din lume. Torchlight le permite cineaștilor să creeze scene digitale înainte de filmările principale, într-un mediu virtual foarte realist, folosind Unreal Engine și camere virtuale, inclusiv setul de instrumente de producție virtuală, care leagă perfect mediile virtuale de producția de pe platou cu ajutorul camerei digitale de cinema VENICE de la Sony. În plus, creatorii vor avea acces la diverse tehnologii brevetate de Sony, inclusiv la sistemul mobil de captare a mișcărilor, „mocopiTM”. Aceste tehnologii, dar și multe altele, sunt încorporate în fluxul de lucru de la Torchlight și îi sprijină pe creatori să își exploreze creativitatea în timp real.

*Pentru mai multe detalii, vă rugăm să consultați comunicatul de presă: https://www.sonypictures.com/corp/press_releases/2024/0104

  • Viitorul producției de conținut – Producția Virtuală

Pentru a oferi și mai multă putere creatorilor, Sony sprijină dezvoltarea Producției Virtuale, o nouă formă de producție de conținut, de la dezvoltarea sa tehnologică până la furnizarea de soluții de producție. În acest domeniu, Sony combină progresele înregistrate în tehnologiile sale de imagistică, de detectare și de afișaj și valorifică redarea în timp real cu ajutorul game engines. Pixomondo, Sony PCL și SPE oferă servicii de creație end-to-end și o infrastructură scenografică la nivel global pentru a acoperi întregul proces de producție, de la pre-producție și filmări pe platou, folosind Producția Virtuală, până la post-producție.

  • Implicarea fanilor: Oferirea unor experiențe de ultimă generație pentru fani prin integrarea reală și virtuală
  • Produse PlayStation5 și jocuri

Sony Interactive Entertainment prezintă cea mai recentă gamă de hardware PlayStation 5, ce integrează produse inovatoare precum noua consolă PlayStation 5 într-un format mai mic, dispozitivul PlayStation PortalTM, căștile wireless Pulse ExploreTM, controller-ul AccessTM și viitoarele căști wireless Pulse EliteTM. Colecția Deep Earth de panouri metalice și elegante pentru consola PS5 și controllerele wireless DualSense vor fi, de asemenea, expuse. Participanții pot experimenta la stand Gran Turismo 7 atât pe PS5, cât și pe PlayStationVR2 (PS VR2), în moduri de curse imersive, și pot vedea în avanpremieră cel mai recent mod No Return din The Last of UsTM Part II Remastered de la Naughty Dog, ce va fi lansat pe 19 ianuarie.

  • O nouă modalitate de implicare a fanilor prin intermediul tehnologiei și al divertismentului

Sony dezvoltă inițiativele de implicare a fanilor în domeniul sportului. Alături de clubul de fotbal Manchester City, Sony lucrează în prezent la un PoC (proof of concept) cu scopul de a oferi noi servicii care să creeze o comunitate globală de fani online. Un serviciu beta va fi lansat pentru fani în cursul acestui an. Prima fază a testării a început deja, iar fanii s-au arătat curioși și entuziasmați de acest proiect. La stand, vizitatorii pot vedea noul conținut de pe stadionul virtual Etihad și se pot implica în experiențe pentru a-și împărtăși pasiunea pentru echipă și jucători.

Activitățile sportive ale Sony prezintă inițiative cu mai multe proprietăți sportive majore din întreaga lume, care reunesc urmărirea optică Hawk-Eye Innovations, tehnologia de vizualizare a datelor Beyond Sports și expertiza Pulselive în ceea ce privește implicarea fanilor, pentru a crea experiențe inedite pentru fani, destinate unui public divers, inclusiv generațiilor tinere.

  • Experiențe muzicale imersive de ultimă generație

Sony Music dezvoltă noi oportunități pentru artiști, pentru ca aceștia să-și poată extinde domeniul de interacțiune cu fanii pe platformele de gaming și în alte medii de divertisment, folosind tehnologii de tip game engine și de producție virtuală. Vizitatorii standului pot testa trei aplicații practice ce ajută la construirea experiențelor muzicale imersive, de ultimă generație. Expoziția va prezenta modul în care capabilitățile de producție virtuală ale Sony și Unreal Editor for Fortnite (UEFN) de la Epic Games au fost folosite pentru a crea videoclipul melodiei „Jericho”, a artistului Columbia Records numit Iniko, precum și mediul virtual Journey Through Jericho, o insulă în jocul Fortnite care a fost realizată pe baza videoclipului. Vizitatorii standului vor putea să experimenteze și Nitewave, o nouă insulă în Fortnite construită în jurul muzicii și realizată în colaborare cu UEFN. În plus, aceștia vor putea intra în AVNU: Where Music Meets, o destinație muzicală pentru Roblox centrată pe un gameplay legat de muzică, provocări, și pe colecționarea de obiecte virtuale, pe un fundal sonor al artiștilor Sony Music, inclusiv al cântărețului Paul Russell, reprezentat de Arista Records.

  • Sony Pictures – Realitate Virtuală

Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) prezintă cel mai recent joc VR multi-player cross-platform, Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord, o expansiune a universului îndrăgit Ghostbusters. Expoziția va include experiența de eye-tracking și feedback-ul PS VR2, cea mai recentă generație de căști de realitate virtuală pentru PS5, împreună cu declanșatoarele adaptive ale controlerului PS VR2 Sense. SPVR extinde utilizarea de către SPE a proprietății intelectuale prin furnizarea de divertisment imersiv pentru producția și distribuția de jocuri și experiențe VR la nivel global pe toate canalele de consum, inclusiv divertismentul la domiciliu și cel din locații externe.

  • Storytelling imersiv: Crearea de experiențe tactile viscerale care extind IP-uri în lumea reală prin intermediul divertismentului în locații dedicate entertainment-ului
  • Expoziție de tehnologie senzorială și interactivă dedicată divertismentului, în locații de entertainment

Pentru a oferi creatorilor noi modalități de exprimare și pentru a extinde valoarea conținutului de tip IP, Sony promovează proof of concepts pentru oferirea de experiențe imersive care utilizează tehnologiile sale de detectare și interactive prin intermediul unei colaborări la nivel de grup. În cadrul acestei demonstrații, vizitatorii pot experimenta lumea imersivă a filmului Ghostbusters folosind tehnologia haptică unică a Sony, captarea mișcării fără stimuli sau sistemul mobil de captare a mișcărilor numit „mocopi™”.

În plus, SPE se concentrează pe divertismentul bazat pe locații specifice din întreaga lume, inclusiv pe Columbia Pictures Aquaverse din Thailanda, care a fost ales ca unul dintre cele mai bune parcuri tematice noi din lume de către CNN. Această expoziție prezintă un videoclip al acestor inițiative, inclusiv prima destinație de divertisment imersiv operată de studio, Wonderverse, care se va deschide în zona Chicago în luna ianuarie a acestui an.

  • Noi spații creative: Viitorul este definit de mai multe spații pentru momente Kando – Mobilitatea transformată
  • Tehnologie de detectare pentru îmbunătățirea siguranței mobilității

„Safety Cocoon” este un concept dedicat evoluției siguranței vehiculului în diverse situații de conducere zilnică, ce le permite șoferilor să facă din timp manevrele necesare pentru a evita riscurile. La stand, vizitatorii pot experimenta diverse tehnologii senzoriale Sony care sprijină realizarea acestui concept. Prin dorința de a obține o rezoluție și o sensibilitate mai mari decât cele specifice ochiului uman, tehnologia de detectare de la Sony are ca scop creșterea siguranței, prin transformarea în „ochii mobilității” și prin contribuția la livrarea unor noi experiențe de mobilitate.

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

Publicat

pe

De

  • 80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz de nevoie
  • 59% dintre respondenți nu au participat niciodată sau au participat foarte rar la evenimente sociale cu vecinii
  • 9 din 10 respondenți sunt deschiși să se implice mult și chiar foarte mult în promovarea diversității și incluziunii

65% dintre românii care locuiesc la bloc nu-și cunosc vecinii deloc sau îi cunosc în mică măsură, în timp ce doar o mică parte dintre ei se cunosc bine (27%) sau foarte bine (8%), conform unui studiu realizat de ONG-ul ÎntreVecini, cu scopul de a înțelege percepțiile și comportamentele celor care locuiesc în comunitățile de la bloc. Întrebați ce motive i-ar determina să se cunoască mai bine unii cu alții, 68% dintre respondenți au menționat pe primul loc soluționarea unor probleme comune, pe locul doi dorința de a construi o comunitate mai strânsă (32%) și proiectele comune în cartier (32%), urmate fiind de ocaziile de socializare organizate în cartier (26%) și de interesul comun pentru activități sau hobby-uri (21%).

Când vine vorba despre frecvența cu care românii au participat la evenimente sociale împreună cu vecinii lor de la bloc, sondajul arată că 59% dintre respondenți nu au participat niciodată sau au participat foarte rar. Respondenții declară că și-ar dori ca în blocul în care locuiesc să existe activități comunitare precum: activități comune pentru copii (31%), grătar comunitar (28%), seri de jocuri de societate (22%), seri de film în aer liber (21%), evenimente sportive (16%), concursuri sau competiții între vecini (14%) ori ateliere și cursuri (14%).

„Faptul că românii care locuiesc la bloc nu se prea cunosc cu vecinii lor nu ne ia prin surprindere, ci este chiar o realitate pe care ne dorim să o schimbăm. Partea bună este că, prin prisma sondajului pe care l-am desfășurat, am aflat că 80% dintre românii care locuiesc la bloc și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz de nevoie. Iar asta ne dă speranța că vom reuși să împrietenim cât mai mulți oameni cu vecinii lor, dar și cu conceptul de sustenabilitate, pe care-l promovăm prin intermediul acțiunilor desfășurate în comunitățile de bloc din România, alături de partenerii noștri”, a declarat Sabina Mihăilescu, Manager General ONG ÎntreVecini.

ÎntreVecini este un ONG care își propune să regenereze spiritul comunitar la bloc și să transforme comunitățile urbane din România în huburi sustenabile. ONG-ul se dedică formării de comunități reziliente, prietenoase cu mediul și bazate pe solidaritatea vecinilor, oferind celor înscriși în program și declarați câștigători oportunitatea de a-și echipa blocurile în care locuiesc cu panouri fotovoltaice, în mod gratuit, devenind astfel prosumatori. Cei interesați să se alăture inițiativei și să primească, de asemenea, suport pentru desfășurarea unor activități sustenabile în comunitățile din care fac parte, se pot înscrie, într-o etapă ulterioară, pe platforma www.intrevecini.ro.

„În copilăria mea, vecinul era o instituție resursă la care puteai apela atunci când e nevoie: cereai cu împrumut o cană de zahăr sau 100 de lei până la salariu și culmea le și primeai. În plus, relațiile de încredere erau destul de puternice, nu degeaba atunci când plecai de-acasă le lăsai chiar și un set de chei de la casă. În ultimii 30 de ani, lucrurile s-au schimbat și acum, cu greu ne știm (din vedere) vecinii. Despre încredere, e chiar și mai greu de vorbit. E de vină societatea? E de vină internetul? Este rezultatul individualismului care ne este servit de cele mai multe ori ca rețeta succesului? E normalitatea globalizării și rezultatul unui proces natural de reajustare a relațiilor într-un nou context socio-economic? E ceea ce ne dorim să dăm mai departe ca mod de socializare? Cred că toate câte un pic, și multe altele. Mă bucur că cei de la ÎntreVecini vor să dezbatem aceste întrebări și să vedem ce și cum alegem să facem ÎMPREUNĂ. Pentru că relațiile dintre noi, și calitatea acestora, generează comportamentele care definesc o societate. Iar noi ne dorim ca România să fie o societate solidară, empatică și degrabă vărsătoare de iubire”, a declarat Gelu Duminică, Sociolog și Director executiv Agenția „Împreună”.  

Cum se înțeleg vecinii de la bloc și ce probleme întâmpină, în funcție de generația lor

Conform sondajului realizat de ÎntreVecini, respondenții din generația Z prezintă o reticență crescută în relația cu vecinii. Astfel, persoanele de până în 27 de ani au mai degrabă o relație destul de formală cu vecinii (34%) și se declară chiar distante, neavând o relație apropiată cu aceștia (20%). De asemenea, preferă într-un procent semnificativ mai mare față de totalul eșantionului să păstreze distanța (41%) și nu sunt deschise să-și cunoască vecinii (20%). Într-un procent de asemenea ridicat se conturează și reticența generației Y  (28-43 de ani) de a-și cunoaște vecinii. La polul opus, cei din generația X, care au între 44 și 59 de ani (38%) și cei din generația Baby Boomers, între 60 și 78 de ani (39%) se declară destul de apropiați de vecinii lor și chiar sunt deschiși și încurajează interacțiunea (48%).

Pe de altă parte, când vine vorba despre motivele care ar putea să-i împiedice în cunoașterea vecinilor, respondenții au ales pe primul loc programul aglomerat (48%), urmat de dorința de a nu le fi invadat spațiul personal (33%), dar și de lipsa interesului pentru interacțiune socială (25%) și de lipsa oportunităților în comunitatea din care fac parte (21%). Analizând răspunsurile per generații, se observă că majoritatea celor care au între 44 și 59 de ani (generația X) au afirmat că au programul aglomerat. În același timp, invadarea spațiului personal a fost varianta aleasă în principal de cei cu vârste cuprinse între 28 și 43 de ani (generația Y). De asemenea, rezultatele arată un interes scăzut pentru interacțiune socială preponderent în cazul persoanelor din generațiile X (44-59 ani) și Y (28-43 ani). Nu în ultimul rând, majoritatea celor care au considerat că lipsa oportunităților din comunitate i-ar împiedica să-și cunoască vecinii sunt persoane din generația Z (până în 27 de ani).

Din perspectiva problemelor întâmpinate între vecini, 50% dintre românii care locuiesc la bloc declară că nu au avut probleme semnificative cu vecinii, 32% au avut, însă au reușit să le rezolve în mod amiabil, 16% au avut probleme și încă nu au fost soluționate, iar alți 3% preferă să nu discute despre acest aspect. Întrebați care sunt principalele probleme pe care le întâmpină în relația cu vecinii lor, părerile sunt împărțite. Respondenții studiului consideră fie că vecinii lor nu sunt comunicativi (33%), fie că sunt gălăgioși (29%), prea curioși (28%) sau agresivi verbal (14%).

Cât de dornici sunt românii să se implice în rezolvarea problemelor din comunitățile lor

Când vine vorba despre implicarea în rezolvarea problemelor comunității, majoritatea respondenților (52%) se arată oarecum deschiși să se implice, însă în funcție de situație. 29% afirmă că s-ar implica cu siguranță, 12% recunosc că nu s-ar implica, dar ar fi dispuși să susțină inițiativele altora, iar 6% confirmă că deocamdată nu s-ar implica.

Locurile de parcare (51%), dezvoltarea spațiilor verzi și a parcurilor (42%), gestionarea deșeurilor și protejarea mediului înconjurător (41%), lipsa măsurilor pentru contracararea infracționalității (38%) și îmbunătățirea infrastructurii (31%) se află pe primele cinci locuri în topul problemelor sau nevoilor pe care românii care locuiesc la bloc le consideră cele mai importante în comunitățile din care fac parte.

Din perspectiva implicării în rezolvarea problemelor din comunități, românii par foarte receptivi. Cea mai mare parte dintre ei au afirmat că s-ar implica mult sau foarte mult în rezolvarea unor acțiuni precum: promovarea diversității și incluziunii (86%), gestionarea deșeurilor și protejarea mediului înconjurător (83%), promovarea serviciilor sociale și educația de calitate (79%), dezvoltarea activităților culturale și recreative (74%), pe lângă multe alte topicuri legate de transport, spații verzi, parcări ș.a.m.d.

Studiul a fost realizat cu ajutorul agenției Reveal Marketing Research și s-a desfăşurat online, în perioada 29.11.2023 – 04.12.2023, pe un eșantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet, care locuiesc în mediul urban și periurban, în blocuri de locuințe. Mărimea eșantionului a fost de 1002 respondenți.

Despre ÎntreVecini

ÎntreVecini este un ONG care regenerează spiritul comunitar la bloc și transformă grupurile de vecini din România în comunități sustenabile prin susținerea dezvoltării de proiecte în cartier. Proiectul ÎntreVecini este susținut de către BRD Groupe Société Générale în calitate de partener principal și de POWERToMe, MSL The Practice, Benga, DIUD, Colțan și Asociații.

CONTACT PENTRU PRESĂ:

Alexandra Nedelcu: alexandra.nedelcu@thepractice.ro, 0752 751 065

Citeste in continuare

Eveniment

Camera auto de bord NAVITEL R9 DUAL: Inovație și siguranță într-un singur dispozitiv

Publicat

pe

De

NAVITEL, lider în tehnologie GPS, prezintă cu mândrie camera auto pentru bord NAVITEL R9 DUAL, o soluție avansată cu doi senzori Full HD, destinată să ofere șoferilor o experiență de înregistrare și navigare de neegalat.

Performanță video de excepție

NAVITEL R9 DUAL este echipată cu senzorul Sony 307 (STARVIS) și un procesor MSTAR 8339, garantând o calitate video full HD pentru ambele camere – frontală și din spate – în același timp. Cu un unghi de vizualizare de 170° pentru camera frontală și 136° pentru camera din spate, dispozitivul capturează detaliile cu precizie, inclusiv marginile drumului și zonele „orbite”. Senzorul super sensibil STARVIS 307 asigură o performanță deosebită în condiții de lumină scăzută.

Navigare inteligentă și alerte în timp real

Cu un modul GPS încorporat și o bază de date actualizată cu regularitate, NAVITEL R9 DUAL notifică șoferul despre restricțiile de viteză și avertismente, contribuind la o navigare eficientă și la evitarea situațiilor neplăcute.

Wi-Fi și control ușor cu Navitel DVR Center

Modulul Wi-Fi încorporat și aplicația Navitel DVR Center facilitează configurarea, actualizarea software-ului și gestionarea fișierelor direct de pe dispozitivul mobil, indiferent de sistemul de operare – iOS sau Android.

Control dual pentru securitate sporită

O caracteristică distinctivă a NAVITEL R9 DUAL este camera video Full HD pentru interiorul mașinii, oferind înregistrare și monitorizare completă a evenimentelor din spatele vehiculului. Aceasta se montează ușor pe geamul din spate cu bandă adezivă 3M, acoperind unghiurile moarte și completând astfel sistemul de supraveghere.

Baterie de mare capacitate pentru funcționare offline

Cu o baterie de 500 mAh, NAVITEL R9 DUAL poate funcționa offline și detectează automat impactul sau coliziunea în modul de parcare, pornind înregistrarea pentru protecție suplimentară. Fișierele de înregistrare sunt protejate și nu vor fi șterse în timpul suprascrierii în buclă.

Navitel DVR Player pentru gestionare eficientă a datelor

Înregistrările video sunt integrate cu traseul vehiculului, iar utilizatorii pot gestiona și edita fișierele cu ajutorul programului Navitel DVR Player pe PC.

Pentru a completa experiența, fiecare cumpărător primește un voucher pentru programul Navitel Navigator pentru dispozitivele cu sistemul de operare Android. Abonamentul anual include o licență pentru hărți din peste 45 de țări ale lumii.

NAVITEL R9 DUAL redefinește standardele în materie de camere auto pentru bord, oferind performanțe superioare, control ușor și funcționalități inovatoare pentru o experiență de conducere mai sigură și mai conectată.

Pentru mai multe informații despre NAVITEL R9 DUAL și alte produse NAVITEL, vă rugăm să vizitați website-ul nostru Navitel.com/ro.

Despre NAVITEL:

NAVITEL ocupă o poziție de vârf în furnizarea soluțiilor de navigație și monitorizare a vehiculelor, oferind o diversitate de produse și servicii de înaltă calitate destinate atât șoferilor individuali, cât și companiilor de transport la nivel global. Cu o experiență vastă și acces la tehnologii de ultimă generație, NAVITEL se implică să îmbunătățească calitatea experienței de conducere și să maximizeze siguranța pe drumurile din întreaga lume.

Website: http://www.navitel.com/ro
Facebook: https://www.facebook.com/p/Navitel-Romania-100065358645391/

Contact: Blogatu@gmail.com, contact@avantnet.ro

Nume Contact: Marius Calugaru

Titulatura: PR Manager

Telefon: 0785351511

Email: Blogatu@gmail.com

Website: https://perspektive.ro/

Citeste in continuare

Eveniment

Peste 15.000 de liceeni din București și din 9 județe participă la cea de-a IV-a ediție a Programului „Gustă cu Atenție. Bucură-te de Moment.”

Publicat

pe

De

La cea de-a IV-a ediție a programului „Gustă cu atenție. Bucură-te de moment.” participă un număr total de 15.140 de elevi din 57 de licee din București și din 9 județe: Argeș, Prahova, Covasna, Bacău, Hunedoara, Arad, Olt, Dolj și Gorj. Scopul principal al acestui proiect educațional constă în a-i învăța pe elevii din clasele a IX-a – a XII-a să își dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase, să mănânce conștient și să acorde atenție etichetelor atunci când aleg o gustare.

A IV-a ediţie a programului „Gustă cu atenţie. Bucură-te de moment.” se desfășoară în perioada septembrie 2023 – iunie 2024, debutând cu cifre încurajatoare în privinţa modificării comportamentului alimentar al tinerilor din România. În contextul în care 59% dintre români se confruntă cu supraponderabilitate și obezitate, iar 71% dintre tineri mănâncă gustări de două ori pe zi, programul are un impact profund, responsabilizând adolescenţii și oferind metode concrete de acţiune pentru schimbări comportamentale de durată.

Programul „Gustă cu atenţie. Bucură-te de moment.” se diferențiază prin derularea de mini-campanii în școli, creând un dialog pe termen lung cu adolescenţii și răspunzând la provocările și nelămuririle acestora privind alimentaţia sănătoasă și mindful eating. Rezultatele programului până în prezent indică o reușită în sensibilizarea adolescenţilor cu privire la importanţa cultivării unor obiceiuri alimentare sănătoase pe viaţă.

Lansat în 2020, programul este derulat de către Asociația Sută la Sută Românesc, fiind organizat în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Inspectorate Școlare din București și din județele Argeș, Prahova, Covasna, Bacău, Hunedoara, Arad, Olt, Dolj și Gorj, cu Centrul de Cercetare în Management (CCM) din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) și susținut de compania Mondelēz International, lider pe piața globală a gustărilor.

„Așa cum astăzi mediul online reprezintă pentru tineri una dintre cele mai importante surse de informații și eticheta unui produs alimentar este o sursă la fel de bună pentru consumatorii de toate vârstele. De la ingrediente până la aditivi, arome și declarație nutrițională, toate acestea reprezintă date extrem de importante atunci când decidem ce vrem să mâncăm. Într-o lume din ce în ce mai plină de obezi, din păcate mai ales în rândul tinerilor, trebuie să învățăm nu numai să citim, dar să și înțelegem ce este scris pe etichete. Datorită implicării autorității noastre în informarea permanentă a consumatorilor, a fost elaborat un ordin care aduce informațiile necesare și în locațiile de alimentație publică nu numai pe etichetele produselor. Nu există nicio scuză pentru a nu te informa în legătură cu ceea ce mănânci. Poate face diferența dintre sănătos sau bolnav, gras sau slab. Spre deosebire de părinții noștri care nu aveau toate informațiile la dispoziție în legătură cu produsele consumate, noi avem șansa printr-o simplă lecturare a etichetelor să știm absolut tot. Citiți, nu doare!”, a declarat Horia Constantinescu, Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Programul „Gustă cu atenţie. Bucură-te de moment.” a câștigat la categoriile Best CSR și Health & Wellness Campaign în cadrul Davos Communnications Awards care a avut loc în decembrie 2023.

Specialiștii în nutriție, psihologi și mentori specializați în mindful snacking, invitați speciali, inclusiv artiști implicați în acest proiect, desfășoară o strânsă colaborare pentru a garanta impactul mesajelor și pentru a stabili o conexiune autentică cu adolescenții.

Echipa de specialiști a proiectului este formată din Lidia Feher, coordonator proiect, Lidia Bădilă, coordonator regional al programului, Dana Dobrescu, Manager Corporate & Government Affairs România, Mondelēz International și mentor în domeniul Mindful snacking, Florentina Baloș-Cioropină, ambasadorul proiectului din partea Asociației Sută la Sută Românesc, inspectori ANPC, Dr. Laura Davidescu, medic cu competențe în Nutriție și Siguranță Alimentară, Mădălina Preda, Professional Organizer | Chronic Disorganization Specialist® CVOP™️ | Time Management and Productivity Specialist | Speaker, Iulia Avădănii, psiholog, dezvoltare personală pentru tineri, Anca Ghinea,creator, Cornel Mihalache, mentor formator, Cosmin Natanticu și Jean Gavril, guest stars, Liviana Tane, scriitor, editor, consultant scriere creativă.

Echipa Centrului de Cercetare în Management (CCM) din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), condus de Prof. univ. dr. habil. Elena – Mădălina Vătămănescu, elaborează instrumentul de cercetare pentru proiectul Gustă cu Atenție. Bucură-te de Moment.”, 805 răspunsuri ale elevilor la chestionarul online fiind înregistrate până la data de 1 februarie. Echipa este coordonată de Conf. univ. dr. Andreea Mitan, Director Executiv al CCM, doctor atât în Științele Comunicării, cât și în Management, alături de Dr. Elena Dinu și Drd. Victor-Emanuel Ciuciuc, cu expertiză în domeniile marketing, branding și CSR.

În cadrul celor trei ediții anterioare, peste 15.000 de elevi și 617 cadre didactice din 30 de licee din diverse regiuni ale țării, precum București și județele Sibiu, Alba, Brașov, Iași, Cluj și Mureș, au participat la workshop-uri și întâlniri online.

 

Despre Asociația Sută la Sută Românesc

Asociația Sută la Sută Românesc sprijină valorile și cultura românească și recunoaște rolul tinerilor în acea societate complet dezirabilă. Asociația Sută la Sută Românesc are convingerea că este important ca tinerii să fie expuși în mod consecvent la conținut educațional de înaltă calitate, conturat cu grijă și respect față de tânăra generație, considerând în același timp că această convingere creează responsabilitate și angajament. În acest context, își propune să dezvolte și să creeze proiecte relevante pentru tânăra generație.

Pentru mai multe despre proiect și despre întreaga echipă de implementare accesați:

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală2 zile inainte

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz...

EvenimentO săptămână inainte

Camera auto de bord NAVITEL R9 DUAL: Inovație și siguranță într-un singur dispozitiv

NAVITEL, lider în tehnologie GPS, prezintă cu mândrie camera auto pentru bord NAVITEL R9 DUAL, o soluție avansată cu doi...

EvenimentO săptămână inainte

Peste 15.000 de liceeni din București și din 9 județe participă la cea de-a IV-a ediție a Programului „Gustă cu Atenție. Bucură-te de Moment.”

La cea de-a IV-a ediție a programului „Gustă cu atenție. Bucură-te de moment.” participă un număr total de 15.140 de elevi...

Eveniment3 săptămâni inainte

Seria Samsung Galaxy S24 este acum disponibilă și în magazinele din România

Deschizând era telefoanelor AI, seria Galaxy S24 dezvăluie noi experiențe Galaxy AI pentru toți, acum disponibile și în România București,...

Social3 săptămâni inainte

Descoperă eleganța și rafinamentul la Exclusive Fashion Râmnicu Vâlcea: Destinația ta pentru haine de firmă

Recent deschis în Râmnicu Vâlcea, Exclusive Fashion redefinește experiența cumpărăturilor de lux, aducând la îndemâna ta cele mai râvnite branduri...

rochii office rochii office
Social3 săptămâni inainte

Eleganță la birou – cum să porți cu stil rochii office în fiecare zi, pentru a arăta cât mai profi

În fiecare dimineață, alegerea vestimentară pentru birou poate influența întregul ton al zilei. Rochiile office reprezintă o piesă esențială în...

ferestrele din PVC ferestrele din PVC
Social4 săptămâni inainte

Despre combaterea mucegaiului si umiditatii cu usile si ferestrele din PVC

Cand vine vorba de caminul nostru, confortul si sanatatea sunt doua aspecte esentiale pe care ne straduim sa le imbunatatim...

Social1 lună inainte

Economiseste energie si bani cu usi si ferestre PVC

In prezent, preocuparea pentru eficienta energetica in locuinte este din ce in ce mai prezenta. O solutie versatila si eficienta...

Eveniment1 lună inainte

Renumitul fotbalist Ionel Dănciulescu face echipă cu HONOR pentru testul suprem de durabilitate: HONOR Magic6 Lite Challenge!

 [București, 17.01.2024] – HONOR a încheiat un parteneriat cu faimosul fotbalist Alvaro Morata, pentru a evidenția durabilitatea de neegalat și...

Eveniment1 lună inainte

TCL onorat cu peste 40 de premii și distincții pentru televizorul de 115 inchi și alte produse inovatoare din toate categoriile, la CES 2024

TCL Electronics, lider principal în industria electronicelor de larg consum și una dintre cele mai importante mărci de televizoare in...

sistem de alarma sistem de alarma
Social1 lună inainte

Sistemele de alarma – care sunt beneficiile acestor dispozitive de ultima generatie?

In zilele noastre, se inregistreaza un numar din ce in ce mai mare de infractiuni sau tentative de efractie. Avand...

Social1 lună inainte

Deputatul USR Vâlcea, Lazăr Ion Marian, acuză guvernul Ciolacu că atentează grav la sănătatea românilor

Deputatul USR Vâlcea, Lazăr Ion Marian, acuză guvernul condus de Marcel Ciolacu de faptul că atentează la sănătatea românilor prin...

Eveniment1 lună inainte

Sony participă la CESⓇ 2024

Compania prezintă inițiative și tehnologii diverse care îi susțin pe creatori să-și transforme ideile creative în povești Sony Group („Sony”)...

Eveniment1 lună inainte

Viziunea Samsung ‘AI for All’ dezvăluită la CES 2024

Samsung conturează strategia de utilizare a tehnologiei AI, pentru ca experiența de utilizare a dispozitivelor conectate să devină mai sigură,...

Social2 luni inainte

8 motive pentru care în această iarnă este recomandat să îți încălzești locuința cu peleți

În ultimii ani, peleții au devenit o alegere din ce în ce mai populară pentru încălzirea locuințelor, iar asta nu...

simptomele sindromului premenstrual simptomele sindromului premenstrual
Social2 luni inainte

Cum să gestionezi eficient simptomele sindromului premenstrual?

Sindromul premenstrual (SPM) afectează deseori calitatea vieţii femeilor cu câteva zile înainte de menstruaţie. Printre principalele simptome cu care se...

sistem de alarma sistem de alarma
Social2 luni inainte

Rolul sistemelor de alarma in securitatea locuintei tale

Traim in era tehnologiei, ceea ce inseamna ca ar trebui sa ne bucuram din plin de avantajele sistemelor antiefractie de...

Eveniment2 luni inainte

Comunicat de presă: Noul NAVITEL CL100 – Aspiratorul portabil revolutionar

NAVITEL anunță cu mândrie lansarea noului său produs, NAVITEL CL100, un aspirator de mână portabil fără cablu, care redefinește standardele...

Știrile Săptămânii