Connect with us

Exclusiv

EXCLUSIV/Cosa Nostra, politicieni romani, S.I.E, S.R.I. si spalarea de bani

Prahova Mea

Publicat

pe

Motto: “Exista o categorie speciala de surzi: aceia care nu vor sa auda decat ce spun ei”

Scriam in articolul anterior ca pagubitii FNI s-au constituit in asociatii non-profit pentru a-si apara mai eficient si unitar/coerent drepturile.

Una dintre aceste asociatii a luat fiinta la Ploiesti, ASOCIATIA PAGUBITILOR FNI – PROCES PENAL PLOIESTI, cu sediul in str. Pinului nr. 6 (e-mail: asociatiapagubitilorfniploiesti@yahoo.ro), reprezentata legal de dl. STANCIU MISU – presedinte, dl. MANDRICEL ION – vicepresedinte si d-na BODOIU VICTORIA – contabil, cu un nr. de cca. 700 membri.

Cu modestele sale posibilitati si avand la dispozitie o gama extrem de redusa de mijloace (identificarea avocatilor care sa-i reprezinte, a executorilor judecatoresti obligatoriu din Bucuresti, sub aspectul competentei teritoriale si adresarea de memorii si petitii autoritatilor competente pentru a explica argumentat si a atrage atentia asupra problematicii grave in care se afla de aproape 8 ani pagubitii FNI), asociatia s-a zbatut zadarnic pentru casigarea drepturilor legitime castigate definitiv prin Sentinta penala nr. 423/20.03.2007 pronuntata in dosarul nr. 24632/3/2006 de Tribunalul Bucuresti, Sectia a II-a penala, Decizia nr. 164A din 18 iunie 2008 a Curtii de Apel Bucuresti, Sectia a II-a penala si pentru cauze cu minori si de familie si Decizia penala nr. 2098/04.06.2009, pronuntata in recurs in dosarul cu nr. unic  24632/3/2006 de de Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Cu un titlu executoriu legal, valabil si cu creantele certe, lichide si exigibile, in anul 2011, membrii asociatiei, regasiti printre cei aproximativ 10.000 de pagubiti din Romania, au pasit pe calea executarii silite a debitoarei CNVM, in prezent AAAS, obtinand incuviintarea inceperii executarii silite in formele/modalitatile prevazute de C. proc. civ.

Din acel moment a inceput un nou calvar, generat si sustinut chiar de Guvernul Romaniei, la cererile/interventiile CNVM/AAAS, doua fiind modalitatile abuzive prin care statul blocheaza punerea in executare a unui titlu executoriu si nu respecta hotararile definitive ale instantelor judecatoresti:

  1. Guvernul se contazice cu AAAS in privinta alocarii fondurilor de la buget destinati despagubirii pagubitilor FNI in baza titlului executoriu, care au castigat definitiv si irevocabil, Executivul sustinand ca, anual, prevede in buget sume de bani in acest sens, AAAS din contra, ca nu are, desi, de ex., in 2014, AAAS a inregistrat venituri de 977,29 milioane lei, incheind anul cu un excedent de 924 milioane lei. Refuzul autoritatilor de a aloca sumele necesare platii debitului, ori de a le avea dar a le deturna de la capitolul bugetar avand aceasta destinatie, constituie, conform CEDO, si o atingere adusa dreptului prevazut de art. I Protocolul I, iar statul nu poate sa refuze, sa omita sau sa intarzie intr-un mod nerezonabil executarea unor hotarari irevocabile, lipsa fondurilor nefiind un motiv justificat pentru intarziere.
  2. Pentru a-i zapaci complet pe creditori si a le da dureri de cap si prilej de controverse profesionale avocatilor si executorilor judecatoresti, precum si pentru a provoca deruta printre judecatori, Guvernul a reorganizat, tranformat, comasat, absorbit etc. in mod repetat pe debitoarea initiala din hotararea penala, adica pe CNVM, in alte institutii ale statului (AVAS, AVAB, AAAS), ba pe AAAS a infiintat-o printr-un act normativ (OUG nr. 93/2012) al carui titlu nu are nicio legatura cu aceasta, denumirea ordonantei fiind „privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara – ASF”. Astfel, a necesitat efort si putere de persuasiune pentru a convinge instantele care este adevarata debitoare, respectiv ca noua entitate care tot aparea in timp, era succesoarea in drepturi si obligatii a celeilalte reorganizate/absorbite/desfiintate etc., astfel ca trebuia sa-i preia si procedura de executare silita in stadiul in care se afla la data intrarii in vigoare a actului normativ de infiintare.
  3. Guvernul emite acte normative (OG si OUG, a doua categorie fiind aprobata de Parlament) care blocheaza executarea debitoarei. Cu privire la aceasta practica, sunt multe de spus, existand o multitudine de acte normative succesive ale Executivului care, fie exclud anumite categorii de venituri ale AAAS de la executare, fie instituie interdictii de a se trece la executarea silita a debitoarei, prorogand (amanand) abuziv, potrivit propriului interes, de fiecare data, termenul de incepere a acesteia. Dezvoltarea acestui aspect ar implica un text greoi, tehnic, cu multiple elemente de tehnica legislativa si explicarea semantici terminologiilor / sintagmelor juridice, inaccesibil stimatilor nostri cititori care nu au, toti, pregatirea profesionala de specialitate.

De aceea, vom incerca sa consemnam doar sinteza: in realitate, textele legale amintite nu fac altceva decat sa acopere, printr-un cadru legislativ inadecvat, refuzul autoritatii de a se conforma imediat si de buna voie unui titlu executoriu, aflandu-se pe o pretinsa pozitie de superioritate fata de orice alta persoana debitoare.

Pentru a asigura o minima concretete afirmatiei de mai sus, va spunem ca cel mai uzitat act normativ, invocat obsesiv repetitiv, pana la saturatie, de AAAS in apararea sa este  OG nr. 22/2002, pe care o utilizeaza ca pe un panaceu juridic universal, bun la rezolvarea oricarei probleme pe care considera ca o vatama in interese si a a ajuns un fel de argumentum ad nauseam dupa trecerea a peste 10 (zece ani) de cand creditorii au titlu executoriu si debitoarea refuza plata, opunandu-le acest act normativ contrar legislatiei europene si jurisprudentei CEDO.

In cadrul legislativ actual, OG nr. 22/2002 reglementeaza executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii. Acest act normativ este contrar legislatiei europene. Creantele stabilite prin titluri executorii in sarcina institutiilor si autoritatilor publice se achita din sumele aprobate cu aceasta destinatie prin bugetele acestora sau, dupa caz, de la titlurile de cheltuieli la care se incadreaza obligatia de plata respectiva, iar in masura in care “executarea creantei stabilite prin titluri executorii nu incepe sau continua din cauza lipsei de fonduri, institutia debitoare este obligata ca, in termen de 6 luni, sa faca demersurile necesare pentru a-si indeplini obligatia de plata. Acest termen curge de la data la care debitorul a primit somatia de plata comunicata de organul competent de executare, la cererea creditorului” (art. 2 din O.G. nr. 2/2001). In fine, legiuitorul a prevazut in art. 3 al actului normativ in discutie ca “In cazul in care institutiile publice nu isi indeplinesc obligatia de plata in termenul prevazut la art. 2, creditorul va putea solicita efectuarea executarii silite potrivit Codului de procedura civila si/sau potrivit altor dispozitii legale aplicabile in materie”.

In primul rand, s-a instituit termenul de 6 luni in care poate fi indestulata creanta creditorului pe seama institutiei publice debitoare exclusiv in ipoteza in care “executarea creantei stabilite prin titluri executorii nu incepe sau continua din cauza lipsei de fonduri”; prin urmare, termenul in discutie nu isi gaseste aplicabilitatea in cazul tuturor creantelor care izvorasc din titluri executorii si cu privire la orice institutie publica ci, eventual, in ipoteza in care debitoarea face dovada certa a lipsei de fonduri (ceea ce, in practica, nu se intampla niciodata).

De altfel, instituirea termenului de 6 luni nu reprezinta altceva decat o modalitate legislativa, indirecta, de sustragere a institutiilor publice de la plata creantelor izvorate din titluri executorii in conditiile in care, daca s-ar merge pe rationamentul legiuitorului, ar exista intotdeauna garantia ca, in decurs de 6 luni de zile, termen care curge pentru fiecare titlu executoriu in parte de la momentul primirii somatiei de plata, toate institutiile publice vor avea bugetul alimentat astfel incat sa fie satisfacute creantele creditorilor (si aceasta o ipoteza teoretica si iluzorie).

Sustinerile AAAS (regasite in toate raspunsurile la memoriile si petitiile pe care le-am enumerat mai jos), potrivit carora nu poate efectua decat acele cheltuieli care au fost prevazute in bugetul propriu de venituri si cheltuieli, buget aprobat prin hotarare a Guvernului, sumele preluate de la CNVM nefiind prevazute in bugetul sau, nu pot fi primite avand in vedere ca obligatia ce incumba acesteia – preluata de la CNVM prin subrogare in drepturi si obligatii conform Legii nr. 113/26.04.2013[1] – nu poate fi conditionata de existenta fondurilor alocate in acest sens de stat. Daca s-ar da eficienta acestor sustineri, ar insemna sa se accepte ca obligatia ce incumba acesteia ar fi una potestativa pura, fiind afectata de o conditie care depinde perpetuu si in exclusivitate de vointa debitoarei, ceea ce este inadmisibil.

In mod constant, CEDO a statuat, chiar si in Decizia de inadmisibilitate din data de 8 ianuarie 2013 (cererea nr. 48006/11a pagubitilor FNI): “Totuşi, Curtea a reamintit faptul că nu va accepta ca o autoritate publică să invoce lipsa resurselor financiare pentru a se opune executării obligaţiei de plată decurgând din hotărârile judecătoreşti. A constatat cu satisfacţie că instanţele naţionale nu au acceptat un asemenea motiv invocat de debitoare în cadrul contestaţiei la executare. Mai departe, Curtea a notat că restricţiile privind plata creanţelor, adoptate prin măsuri legislative pertinente în temeiul O.U.G. nr. 4/2011 şi al Legii nr. 116/2011, sunt temporare.

Or, astazi, dupa 10 ani, reglementarile in materie numai „temporare” nu  mai pot fi!

Concret, raportat la hotararea pronuntata de Curtea Europeana a Drepturilor Omului in cauza Sandor vs. Romania, instantele din Romania (majoritatea, nu toate!) au constatat ca dispozitiile art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 110/2007, care instituie acel termen de 6 luni in favoarea debitorului institutie publica, pentru a-si indeplini obligatia de plata, termen in care debitorul nu poate fi supus executarii silite, chiar conditionat de probarea lipsei fondurilor alocate pentru executarea obligatiei de plata, constituie o incalcare a dreptului creditorului la un proces echitabil, contrara prevederilor art. 6 alin. 1 din Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale.

Drept urmare, constatand existenta unui conflict intre dispozitiile nationale si normele juridice europene, in baza art. 11 si 20, alin. 2 din Constitutie, avand in vedere forta supralegislativa a tratatelor internationale in materia drepturilor omului in dreptul intern, cvasi-majoritatea completelor de judecata investite cu solutionarea contestatiilor la executare introduse de AAAS (la fond sau in recurs), au inlaturat de la aplicare dispozitiile din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 110/2007.

Alte instante au avut alte considerente, astfel ca asa se explica – printre alte motive – de ce unii au castigat, iar altii au pierdut procesele cu CNVM/AVAB/AVAS/AAAS, desi obiectul cauzelor era similar.

Pe de alta parte, dar in aceeasi ordine de idei, conducerea Asociatiei ne-a informat ca, deoarece – dupa 13 ani de procese – nu a mai identificat solutii juridice pentru a obtine banii castigati in instante (chiar unii terti popriti refuzand, la randul lor, amenintati de CNVM/AAAS, sa ii execute conturile din Trezorerie si din bancile comerciale unde le au deschise), a apelat la o campanie sustinuta de a incunostiinta, atentiona si sensibiliza, prin memorii si petitii, autoritatile si institutiile/organele competente ale statului roman, solicitandu-le, argumentat, legal, legitim si procedural, in functie de competentele fiecareia/fiecaruia sa deblocheze situatia complet anormala, contrara principiilor statului de drept, determinand, in final, inceperea platilor cu titlu de despagubiri.

Astfel, asociatia s-a adresat:

– Presedintelui Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, la aceea data (nr. 687/08/04.2013);

– Prim-ministrului Victor Ponta, la aceea data (nr. 2230/21.10.2013, nr. 03/06/2014, nr. 1/26.09.2014 si o notificare din martie 2015, depusa direct);

– AAAS Bucuresti (nr. R/7555/09.03.2015);

– Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti (42796/30.04.2015);

– Presedintelui Romaniei, Klaus Iohannis (nr. 4/21.05.2015);

– Ambasadei SUA la Bucuresti pe 03.12.2015;

– Prim-ministrului Dacian Ciolos, la aceea data (nr. 4/03.12.2015);

– Institutiei Prefectului Judetului Prahova (3545/L106/24.02.2016.

Nici aici nu vom detalia istoria fiecarui demers in parte si nici continutul fiecarui raspuns (daca l-a primit, deoarece nu toti cei sesizati de Asociatie au catadicsit sa-si asume un punct de vedere propriu), ci vom consemna ideile principale care le-am desprins noi din citirea tuturor memoriilor si raspunsurilor puse la dispozitie:

– AAAS a raspuns cu arhicunoscutele alegatii stiute de atatia ani din contestatiile, intampinarile si recursurile sale depuse la dosarele in care pagubitii se judeca; asadar, nicio noutate!

– majoritatea autoritatilor/organelor sesizate    s-au derobat instantaneu de orice obligatie si complicatie si au transmis petitiile, in tembelul obicei romanesc, chiar institutiei reclamate/incriminate, in loc sa faca propriile verificari / cercetari, sa o traga la raspundere pentru situatia grava creata, care treneaza de ani de zile si nemultumeste zeci de mii de cetateni romani (includem aici si membrii familiilor pagubitilor) si/sau sa-si puna capul la contributie sa gaseasca o solutie, astfel ca ASOCIATIA PAGUBITILOR FNI – PROCES PENAL PLOIESTI s-a trezit cu raspunsul „standard” tot de la … AAAS!;

– una din petitiile adresate prim-ministrului Romaniei a fost directionata la … Ministerul Economiei, Comertului si Turismului (sic!);

– cea adresata Presedintelui Romaniei, a fost trimisa la „Cancelaria Primului-ministru”.

Cazul nu face decat sa confirme ca neasumarea responsabilitatilor, lipsa de seriozitate si de respect pentru cetatean, sunt endemice in Romania zilelor noastre, iar ping-pong-ul cu reclamatiile tinde sa devina sport national.

Concluzii: Pe undeva, este si explicabil (dar nu si normal si moral, iar in unele cazuri poate ca nu este nici legal), sa nu fie bani la buget, atata timp cand:

Guvernul

– aloca sute de milioane de euro ANRP in vederea acordarii despagubirilor conform legii, valorii reale de despagubire si potrivit unei ordini de prioritati, si conducerea instititiei, Comisia de Evaluare a Despagubirilor, le acorda clientelei de partid, acolitilor si altor rechini imobiliari cu conexiuni in spatiul politic.

Administratia Prezidentiala cheltuie sute de milioane de euro pentru:

– reconditionarea / modernizarea resedintei Presedintelui;

– pentru avioane (la propriu), in scopul dotarii flotilei prezidentiale;

– pentru schimbarea sistemului de irigatii al Gradinii Palatului Cotroceni si pentru hrana animalelor;

– pentru vacantele si deplasarile repetate si indelungate ale familiei prezidentiale (una dintre ele la Washington ca sa asiste la ‘Festivalul Cireșilor Înfloriți’ și nu a avut timp de chestiuni plictisitoare și inutile cum a făcut, de exemplu, Președintele Erdogan, care a avut întâlniri separate de peste o oră și cu Barack Obama și cu Joe Bidden);

– pentru naveta cuplului prezidential de la Bucuresti la Sibiu si retur, actualmente „navetand” singur;

– pentru designeri, croitori, stilisti ai cuplului prezidential si haine personalizate.

Parlamentul, care are un numar nesimtit de membri, 588, numar de parlamentari comparativ cu tari cu populatie dubla, sfidarea la adresa cetateanului roman fiind cu atat mai mare cu cat, la referendumul din 2009, romanii au votat ca isi doresc ca Parlamentul tarii sa fie limitat la 300 de membri, iar trei ani mai tarziu acest numar aproape s-a dublat, cheltuie alte sute de milioane de euro anual pe:

– multiplele deplasari inutile catre destinatii exotice si pe inca alte cate si mai cate matrapazlacuri tot din banii publici, pe care presa le dezvaluie zilnic;

– cazarea parlamentarilor in Bucuresti, transportul din localitatea de domiciliu, telefon mobil, autoturism de la Parlament;

– indemnizatiile consistente ale acestora, indemnizatia lunara fiind cuprinsa intre 4.570 lei si 6.000 de lei, sumele destinate intretinerii birourilor parlamentare teritoriale si platii angajatilor acestora (peste 10.000 lei/luna);

– in decembrie 2015, Presedindele le-a promulgat Legea privind pensiile speciale, in baza careia un parlamentar cu un mandat ar urma să primească o astfel de pensie;

ANRP, care a primit sute si sute de milioane de euro pe care le-a praduit in directa convenita cu politicieni verosi, mafioti, exponenti ai crimei organizate, corupti etc., adica exact asa cum a „dovedit” DNA-ul, nu o spunem noi.

Serviciile secrete, care au primit anual bugete din ce in ce mai mari.

Intregul aparat bugetar de stat este supradimensionat, parazitat cu incompetenti care primesc degeaba salariile, carora li s-a gasit o sinecura intr-o institutie a statului doar pentru ca este ruda, afin, prieten, amanta etc. cu cine trebuie.

Sinceri sa fim, ctitind cu atentie toate materialele (care va si stau la dispozitie), am ramas uluiti de nedreptatea care se face acestor oameni si de indolenta statului (prin anumite autoritati, cum sunt, de exemplu, Guvernul si AAAS). Pentru a scapa de aceasta uluiala, noi apelam la ajutorul DNA, careia ii propunem sa se autosesizeze cu privire la cazul „AAAS-Pagubitii FNI”, deoarece avem, asa, un feeling, ca ceea ce a depistat la ANRP a fost „parc de distractii” pe langa ce se intampla cu cheltuirea banului public la AAAS si cu „schema” despagubirilor pagubitilor FNI! (Ec Adrian Radu).

[1] In temeiul Legii nr. 113/23.04.2013 pentru aprobarea OUG nr. 93/2012 – infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, art. II, alin. (1) “Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului preia fără plată toate drepturile şi obligaţiile Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, rezultate din actele juridice prin care Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a fost obligată, ca parte responsabilă civilmente, la plata de despăgubiri către investitorii la Fondul Naţional de Investiţii”. In baza art. II, alin. (2) „Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si dobandeste calitatea procesuala pe care aceasta o are, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent daca este vorba de faza de judecata sau de executare silita”.

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Liviu Dragnea scoate iar suspendarea la inaintare. E din rasa Angora, cu ochi albastri

Publicat

pe

De

Pe la jumatatea lunii mai, Liviu Dragnea declara: „… nu avem de gand sa stam inactivi, sa nu facem nimic daca vom vedea ca lucrurile merg in directia care este stravezie si anume de a se prelua in mod nelegitim guvernarea. Si atunci vom utiliza toate mijloacele legale, constitutionale, publice, sociale pentru ca votul cetatenilor, din decembrie 2016, un vot legitim, sa fie respectat”. Intrucat bataia la fund a presedintelui, cu cureaua, nu este nici legala si nici constitutionala, se prezuma ca era vorba de suspendare.

Oricum, era o pozitionare mai buna decat cea din februarie, cand, intrebat fiind ce se va intampla in cazul in care Iohannis va refuza sa o revoce pe Kovesi, Dragnea declara ferm: “categoric nu luam in calcul suspendarea presedintelui, orice discutie pe aceasta tema, in care este implicat PSD-ul, este falsa”.

Ruperea pisicii se amana

In mod normal, ar fi trebuit doar sa mai adaug doua cuvinte, „No comment!” si sa inchei articolul. Mai departe, era treaba lumii sa gandeasca ce vrea despre Dragnea si a lui Dragnea cu ce va spune lumea despre el. Iar asta, cu atat mai mult cu cat nu era singura exprimare contra suspendarii. Noroc ca, lasat slobod in curte, la joaca, Iohannis a trecut la amenintari fatise la adresa premierului, i-a pus liderului PSD in carca nebunia unor afaceri facute cu evreii si uite cum, dintr-odata, Dragnea „Peleianul” sare din asternut, insfaca lancea si scutul si iese la atac. Tot cu suspendarea. Aia pe care o respingea categoric. Aha! De unde se vede treaba ca suspendarea este mai mult o pisica pe care beligerantul sef o scoate de sub tunica si i-o flutura dusmanului pe sub ochi. Lumea, insa, trebuie sa creada ca mata asta jigarita e ditamai tigrul. E limpede, nimeni nu rupe pisica. Doar e plimbata pe gard.

Cine pe cine sperie?

Cand a fost sa fie cu revocarea Codrutei Kovesi, pe care Iohannis a amanat-o pana la sfidarea legii si a natiunii, Dragnea a scos din nou pisica. Vorbele si-au incordat muschii in gura lui Codrin Stefanescu, vuvuzeaua liderului PSD. Baronii partidului trimiteau depese de revolta si faceau presiuni pentru suspendarea lui Iohannis. Liderii mari si mai marunti plimbau suspendarea prin gura ca pe o guma de mestecat aromata in care, din cand in cand, isi infingeau dintii. Ziceai ca gata, Iohannis si-a trait traiul, si-a mancat malaiul. Da’ de unde! I-a semnat doamnei aleia revocarea si s-a domolit arsita suspendarii. Ca s-o fi speriat Iohannis de tragerea lui pe dreapta? Posibil, si eu am cochetat cu ideea asta, dar acum cred ca, de fapt, si-a facut doar calculele si, dandu-i cu minus la al doilea mandat, a renuntat la statul de-a curmezisul. Ca Dragnea ar fi pus-o in practica, pana la urma? Nu cred. Stia si el de calculele de la Cotroceni si, in fond, nu urmarea decat revocarea Codrutei Kovesi.

Fapte sterse cu buretele

Mai este necesara suspendarea lui Iohannis? Fara discutie, pentru ca presedintele are un palmares bogat in fapte nedemne si nepotrivite cu functia. Pactizarea cu strada revoltata, incitarea la proteste, intentiile neascunse de a darama un guvern liber ales, prin vot popular, blocarea actului legislativ prin subterfugii ieftine sunt doar cateva dintre motive. Lasat in continuare la Cotroceni, Iohannis va mai gasi un consilier care sa ameninte vreun judecator constitutional si va face orice pentru a distruge PSD. Ar fi de ajuns fie doar tertipurile la care recurge pentru a nu-si achita datoriile fata de stat, apropo de banii incasati de-a lungul timpului pe chiria casei din Sibiu, obtinuta in mod fraudulos. Problema este, insa, cine sa-l suspende.

Macar sa nu ploua

Inainte de revocarea Codrutei Kovesi, atat Dragnea cat si Tariceanu ajunsesera la un consens, ca suspendarea este o optiune serioasa. Dupa ce s-a stins valvataia revocarii, lucrurile s-au potolit. Consensul nu mai este o solutie. Cel putin pentru Tariceanu, despre care mai multe surse afirma ca „nu ar sustine demersul de suspendare a presedintelui din calcule strict politice. Liderul ALDE intentioneaza sa candideze la prezidentiale si nu vrea sa-si asume un demers care ar putea sa-i submineze imaginea”. Asa carevasazica! Pe de alta parte, nici Dragnea nu mai da semne vioiciune. O tine de-a gaia matu’ ca nu renunta, dar parlamentarii pleaca in vacanta. Cica sa-si tina telefoanele pe langa ei, in caz de nevoie. Hai, lasa-ma! La ce bun? Ca sa vada la ele filmul cu mata aia care e plimbata pe gard? Daca o sa fie, cand o sa fie, macar sa nu ploua. Nu de alta, dar sa nu ni se spuna ca, din cauza vremii nefavorabile, suspendarea se suspenda. (Valentin Boeru).

 

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Bulgaria îndeplineşte toate criteriile nominale pentru aderare la euro

Publicat

pe

De

Bulgaria cea mai săracă ţară din UE, este cu un pas mai aproape de aderarea la euro, după ce, la întâlnirea de joi a Eurogrupului, Banca Centrală Europeană şi Comisia Europeană au anunţat că evaluarea ar putea fi finalizată în „aproximativ un an”. potrivit ştiripesurse.ro.

Eurogrupul include miniştrii de Finanţe din cele 19 state membre ale zonei euro, ţări care sunt şi membre ale proiectului uniunii bancare destinat să consolideze stabilitatea financiară a blocului comunitar.

Bulgaria îndeplineşte toate criteriile nominale pentru aderare la ERM-2 (mecanismul ratelor de schimb – n. r.). Moneda naţională, leva, este deja legată de euro, inflaţia este scăzută, datoria publică este sub media din zona euro şi sub limita de 60% din PIB cerută de UE, iar ţara înregistrează excedent bugetar.

Dar unele state din zona euro, îngrijorate de faptul că PIB-ul per capita în Bulgaria este la jumătate faţă de media din UE, precum şi de impactul corupţiei asupra băncilor bulgare, nu doresc ca Sofia să adere la zona euro prea curând.

Primul pas va fi aderarea la uniunea bancară, un proces care va dura aproximativ un an. Ţările membre ale uniunii bancare trebuie să transfere către organismele UE puterea de a superviza băncile importante şi aceea de a se ocupa de soluţionarea băncilor cu probleme. După ce procesul este finalizat sub supervizarea BCE, Bulgaria va putea depune cerere pentru aderarea la ERM-2, anticamera zonei euro, unde va rămâne cel puţin doi ani.

Însă, în timp ce aderarea Bulgariei la ERM-2 a primit sprijinul cancelarului german Angela Merkel şi al preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron, BCE a fost mai reticentă, având în vedere că au trecut doar câţiva ani după ce a patra mare bancă din Bulgaria a intrat în colaps, ceea ce a declanşat demisia guvernatorului Băncii Naţionale şi alegeri anticipate.

Ministrul de Finanţe Vladislav Goranov a făcut recent un apel către statele membre ale zonei euro să se abţină să formuleze noi solicitări Bulgariei, care vrea să devină a 20-a ţară membră a zonei euro.

„În decurs de un an, vom putea să intrăm simultan într-o cooperare mai strânsă în cadrul uniunii bancare şi ERM. Însă, avem nevoie de angajamente ferme din partea partenerilor noştri că nu vom intra într-un joc fără sfârşit”, a spus Goranov.

Mecanismul ERM II prevede că evoluţia cursului de schimb al monedei unei ţări candidate trebuie să rămână într-un interval de variaţie de plus/minus 15% faţă de un nivel central agreat, timp de doi ani înainte de adoptarea euro.

Bulgaria urmează de mai mulţi ani un regim de austeritate, denumit Consiliul monetar, în conformitate cu care moneda naţională (leva) a fost legată mai întâi de marca germană şi ulterior de euro la un curs de schimb fix. Acest sistem a permis ţării vecine să menţină indicatori macroeconomici stabili şi printre cele mai mici datorii publice (26,8% din PIB) din Europa. (Dumitru E.).

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Mi s-a părut total deplasată decizia liderului USR de a o invita pe fosta şefă DNA să candideze la preşedinţia României

Publicat

pe

De

Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat joi că i s-a părut ‘total deplasată’ decizia liderului USR, Dan Barna, de a o invita pe fosta şefă DNA Laura Codruţa Kovesi să candideze la preşedinţia României din partea partidului său, noteză Agerpres.

„Sunt dezamăgit de poziţia pe care au luat-o colegii noştri din Opoziţie. Nu poţi, la prima adiere de vânt, să te lepezi de Iohannis şi să anunţi că ai candidat propriu la Preşedinţie. Chiar mi s-a părut total deplasată decizia preşedintelui USR de a o invita pe doamna Kovesi să fie candidat. Aproape că nu e nicio diferenţă între foamea de imagine a lui Firea, care a încercat să fure din gloria Simonei Halep şi tentativa lui Barna de a încerca să se lipească de imaginea doamnei Kovesi. Aici sunt nişte lucruri pe care nu le faci dacă ai o minimă experienţă politică şi minimă deontologie în materie de acţiune politică. Ştii că anumite lucruri nu se fac. Nu poţi să încerci să câştigi imagine de pe urma popularităţii cuiva care a dobândit popularitatea în altă zonă decât politică”, a spus Orban, la Realitatea Tv.

El a adăugat că i s-a părut complet neinspirată încercarea preşedintelui USR de a câştiga imagine „printr-o persoană care se află într-o situaţie dificilă şi care tocmai a pierdut o poziţie”.(Dumitru E.).

 

Citeste in continuare
Advertisement

Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală4 ore inainte

Liviu Dragnea scoate iar suspendarea la inaintare. E din rasa Angora, cu ochi albastri

Pe la jumatatea lunii mai, Liviu Dragnea declara: „… nu avem de gand sa stam inactivi, sa nu facem nimic...

Administrație localăO zi inainte

Bulgaria îndeplineşte toate criteriile nominale pentru aderare la euro

Bulgaria cea mai săracă ţară din UE, este cu un pas mai aproape de aderarea la euro, după ce, la...

Administrație locală4 zile inainte

Mi s-a părut total deplasată decizia liderului USR de a o invita pe fosta şefă DNA să candideze la preşedinţia României

Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat joi că i s-a părut ‘total deplasată’ decizia liderului USR, Dan Barna, de a...

Administrație locală5 zile inainte

Operatiunea ”Corbeanca”. Oprea si-a luat ”Prostanac”!

Gata, Mircea Geoana poate topai din nou de fericire si sa o anunte pe ”Mihaela, dragostea mea” ca va fi...

Administrație locală6 zile inainte

Un vicepreședinte PMP a murit într-un accident GROAZNIC

Un accident în care au fost implicate un autocar în care se aflau 14 persoane şi un autoturism s-a produs,...

Administrație localăO săptămână inainte

Codruta Kovesi n-a inteles nimic. Se considera, in continuare, DNA

Oricat s-ar lauda analistii ca miscarea lui Klaus Iohannis de a semna decretul de revocare a Codrutei Kovesi era previzibila,...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Curtea de Conturi controlează modul de gestionare a resurselor publice şi raportează cele constatate

Senatul a adoptat joi, în calitate de for decizional, propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii 94/1992 privind organizarea şi...

Administrație locală2 săptămâni inainte

INCA UN DEZASTRU pentru DNA: 30 de persoane, achitate de ÎCCJ într-un dosar. Trei inculpaţi au murit în timpul anchetei

DNA suferă o nouă înfrângere majoră. Înalta Curte de Casație și Justiție a decis achitarea a 30 de persoane într-un...

Afaceri2 săptămâni inainte

Dragnea, mai repede cu suspendarea!

De ceva vreme, pe prispa PSD se joaca batuta cu suspendarea lui Iohannis. Curg semnalele ba ca Dragnea ar vrea,...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Decizia premierului israelian, Benjamin Netanyahu

Jurnalistul Attila Somfalvi a vorbit în emisiunea „Sinteza zilei”, despre decizia premierului israelian, Benjamin Netanyahu, de a amâna vizita oficială...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Mai rău ca-n gară

Una dintre raritățile vieții publice din România vine de la faptul că ziariștii se trag de curea cu politicienii. O...

Sport3 săptămâni inainte

Benzi de alergare Johnson Fitness

Potrivit cercetarilor oamenilor de stiinta, doar 15 minute de alergare pe banda Johnson Fitness, zi de zi poate intari sistemul...

Administrație locală3 săptămâni inainte

“Eu nu cred că doamna Kovesi mai vrea să stea în postura de procuror”

„Domnul Iohannis crede foarte tare în mecanismele de propagandă propriei, ofițerii acoperiți din presă. Cred că a sperat că Liviu...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Malin Bot strica armonia protestelor, incepe sa aiba probleme si cu hastagistii, nu numai cu jandarmi

Fie ca face parte din politica, ”statul paralel” sau #Rezist, romanu-i tot roman, respectiv e gata oricand sa-i dea celui...

Administrație locală4 săptămâni inainte

Analfabetul in cultura urbana. Iohannis e prost, de Rares Bogdan

Poate fi titlul unui roman. Unul complet atipic. Unul ca o teapa literara pe care numai Rares Bogdan ar putea-o...

Social4 săptămâni inainte

Cum sa alegi rochia de seara perfecta

Hainele pe care le imbraci iti influenteaza foarte mult starea de spirit, de aceea este important sa te simti cat...

Administrație locală4 săptămâni inainte

Basescu, ”atarnache” la ”Departamentul Zero”! Aripa politica a ”falangei nationaliste” din servicii

Iata ca pana ce si Robert Turcescu a ajuns sa-l ia la misto dupa ce a predat conducerea PMP-ului ”tinerei...

Administrație locală4 săptămâni inainte

Alegerile de la Chişinău au fost invalidate!

Rezultatele alegerilor pentru primăria Chișinău, câștigate de pro-europeanul Andrei Năstase, nu au fost validate în instanță, anunță agora.m. „Cunoaștem cu...

Știrile Săptămânii