Connect with us

Exclusiv

EXCLUSIV/Cosa Nostra, politicieni romani, S.I.E, S.R.I. si spalarea de bani

Prahova Mea

Publicat

pe

Motto: “Exista o categorie speciala de surzi: aceia care nu vor sa auda decat ce spun ei”

Scriam in articolul anterior ca pagubitii FNI s-au constituit in asociatii non-profit pentru a-si apara mai eficient si unitar/coerent drepturile.

Una dintre aceste asociatii a luat fiinta la Ploiesti, ASOCIATIA PAGUBITILOR FNI – PROCES PENAL PLOIESTI, cu sediul in str. Pinului nr. 6 (e-mail: asociatiapagubitilorfniploiesti@yahoo.ro), reprezentata legal de dl. STANCIU MISU – presedinte, dl. MANDRICEL ION – vicepresedinte si d-na BODOIU VICTORIA – contabil, cu un nr. de cca. 700 membri.

Cu modestele sale posibilitati si avand la dispozitie o gama extrem de redusa de mijloace (identificarea avocatilor care sa-i reprezinte, a executorilor judecatoresti obligatoriu din Bucuresti, sub aspectul competentei teritoriale si adresarea de memorii si petitii autoritatilor competente pentru a explica argumentat si a atrage atentia asupra problematicii grave in care se afla de aproape 8 ani pagubitii FNI), asociatia s-a zbatut zadarnic pentru casigarea drepturilor legitime castigate definitiv prin Sentinta penala nr. 423/20.03.2007 pronuntata in dosarul nr. 24632/3/2006 de Tribunalul Bucuresti, Sectia a II-a penala, Decizia nr. 164A din 18 iunie 2008 a Curtii de Apel Bucuresti, Sectia a II-a penala si pentru cauze cu minori si de familie si Decizia penala nr. 2098/04.06.2009, pronuntata in recurs in dosarul cu nr. unic  24632/3/2006 de de Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Cu un titlu executoriu legal, valabil si cu creantele certe, lichide si exigibile, in anul 2011, membrii asociatiei, regasiti printre cei aproximativ 10.000 de pagubiti din Romania, au pasit pe calea executarii silite a debitoarei CNVM, in prezent AAAS, obtinand incuviintarea inceperii executarii silite in formele/modalitatile prevazute de C. proc. civ.

Din acel moment a inceput un nou calvar, generat si sustinut chiar de Guvernul Romaniei, la cererile/interventiile CNVM/AAAS, doua fiind modalitatile abuzive prin care statul blocheaza punerea in executare a unui titlu executoriu si nu respecta hotararile definitive ale instantelor judecatoresti:

  1. Guvernul se contazice cu AAAS in privinta alocarii fondurilor de la buget destinati despagubirii pagubitilor FNI in baza titlului executoriu, care au castigat definitiv si irevocabil, Executivul sustinand ca, anual, prevede in buget sume de bani in acest sens, AAAS din contra, ca nu are, desi, de ex., in 2014, AAAS a inregistrat venituri de 977,29 milioane lei, incheind anul cu un excedent de 924 milioane lei. Refuzul autoritatilor de a aloca sumele necesare platii debitului, ori de a le avea dar a le deturna de la capitolul bugetar avand aceasta destinatie, constituie, conform CEDO, si o atingere adusa dreptului prevazut de art. I Protocolul I, iar statul nu poate sa refuze, sa omita sau sa intarzie intr-un mod nerezonabil executarea unor hotarari irevocabile, lipsa fondurilor nefiind un motiv justificat pentru intarziere.
  2. Pentru a-i zapaci complet pe creditori si a le da dureri de cap si prilej de controverse profesionale avocatilor si executorilor judecatoresti, precum si pentru a provoca deruta printre judecatori, Guvernul a reorganizat, tranformat, comasat, absorbit etc. in mod repetat pe debitoarea initiala din hotararea penala, adica pe CNVM, in alte institutii ale statului (AVAS, AVAB, AAAS), ba pe AAAS a infiintat-o printr-un act normativ (OUG nr. 93/2012) al carui titlu nu are nicio legatura cu aceasta, denumirea ordonantei fiind „privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara – ASF”. Astfel, a necesitat efort si putere de persuasiune pentru a convinge instantele care este adevarata debitoare, respectiv ca noua entitate care tot aparea in timp, era succesoarea in drepturi si obligatii a celeilalte reorganizate/absorbite/desfiintate etc., astfel ca trebuia sa-i preia si procedura de executare silita in stadiul in care se afla la data intrarii in vigoare a actului normativ de infiintare.
  3. Guvernul emite acte normative (OG si OUG, a doua categorie fiind aprobata de Parlament) care blocheaza executarea debitoarei. Cu privire la aceasta practica, sunt multe de spus, existand o multitudine de acte normative succesive ale Executivului care, fie exclud anumite categorii de venituri ale AAAS de la executare, fie instituie interdictii de a se trece la executarea silita a debitoarei, prorogand (amanand) abuziv, potrivit propriului interes, de fiecare data, termenul de incepere a acesteia. Dezvoltarea acestui aspect ar implica un text greoi, tehnic, cu multiple elemente de tehnica legislativa si explicarea semantici terminologiilor / sintagmelor juridice, inaccesibil stimatilor nostri cititori care nu au, toti, pregatirea profesionala de specialitate.

De aceea, vom incerca sa consemnam doar sinteza: in realitate, textele legale amintite nu fac altceva decat sa acopere, printr-un cadru legislativ inadecvat, refuzul autoritatii de a se conforma imediat si de buna voie unui titlu executoriu, aflandu-se pe o pretinsa pozitie de superioritate fata de orice alta persoana debitoare.

Pentru a asigura o minima concretete afirmatiei de mai sus, va spunem ca cel mai uzitat act normativ, invocat obsesiv repetitiv, pana la saturatie, de AAAS in apararea sa este  OG nr. 22/2002, pe care o utilizeaza ca pe un panaceu juridic universal, bun la rezolvarea oricarei probleme pe care considera ca o vatama in interese si a a ajuns un fel de argumentum ad nauseam dupa trecerea a peste 10 (zece ani) de cand creditorii au titlu executoriu si debitoarea refuza plata, opunandu-le acest act normativ contrar legislatiei europene si jurisprudentei CEDO.

In cadrul legislativ actual, OG nr. 22/2002 reglementeaza executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii. Acest act normativ este contrar legislatiei europene. Creantele stabilite prin titluri executorii in sarcina institutiilor si autoritatilor publice se achita din sumele aprobate cu aceasta destinatie prin bugetele acestora sau, dupa caz, de la titlurile de cheltuieli la care se incadreaza obligatia de plata respectiva, iar in masura in care “executarea creantei stabilite prin titluri executorii nu incepe sau continua din cauza lipsei de fonduri, institutia debitoare este obligata ca, in termen de 6 luni, sa faca demersurile necesare pentru a-si indeplini obligatia de plata. Acest termen curge de la data la care debitorul a primit somatia de plata comunicata de organul competent de executare, la cererea creditorului” (art. 2 din O.G. nr. 2/2001). In fine, legiuitorul a prevazut in art. 3 al actului normativ in discutie ca “In cazul in care institutiile publice nu isi indeplinesc obligatia de plata in termenul prevazut la art. 2, creditorul va putea solicita efectuarea executarii silite potrivit Codului de procedura civila si/sau potrivit altor dispozitii legale aplicabile in materie”.

In primul rand, s-a instituit termenul de 6 luni in care poate fi indestulata creanta creditorului pe seama institutiei publice debitoare exclusiv in ipoteza in care “executarea creantei stabilite prin titluri executorii nu incepe sau continua din cauza lipsei de fonduri”; prin urmare, termenul in discutie nu isi gaseste aplicabilitatea in cazul tuturor creantelor care izvorasc din titluri executorii si cu privire la orice institutie publica ci, eventual, in ipoteza in care debitoarea face dovada certa a lipsei de fonduri (ceea ce, in practica, nu se intampla niciodata).

De altfel, instituirea termenului de 6 luni nu reprezinta altceva decat o modalitate legislativa, indirecta, de sustragere a institutiilor publice de la plata creantelor izvorate din titluri executorii in conditiile in care, daca s-ar merge pe rationamentul legiuitorului, ar exista intotdeauna garantia ca, in decurs de 6 luni de zile, termen care curge pentru fiecare titlu executoriu in parte de la momentul primirii somatiei de plata, toate institutiile publice vor avea bugetul alimentat astfel incat sa fie satisfacute creantele creditorilor (si aceasta o ipoteza teoretica si iluzorie).

Sustinerile AAAS (regasite in toate raspunsurile la memoriile si petitiile pe care le-am enumerat mai jos), potrivit carora nu poate efectua decat acele cheltuieli care au fost prevazute in bugetul propriu de venituri si cheltuieli, buget aprobat prin hotarare a Guvernului, sumele preluate de la CNVM nefiind prevazute in bugetul sau, nu pot fi primite avand in vedere ca obligatia ce incumba acesteia – preluata de la CNVM prin subrogare in drepturi si obligatii conform Legii nr. 113/26.04.2013[1] – nu poate fi conditionata de existenta fondurilor alocate in acest sens de stat. Daca s-ar da eficienta acestor sustineri, ar insemna sa se accepte ca obligatia ce incumba acesteia ar fi una potestativa pura, fiind afectata de o conditie care depinde perpetuu si in exclusivitate de vointa debitoarei, ceea ce este inadmisibil.

In mod constant, CEDO a statuat, chiar si in Decizia de inadmisibilitate din data de 8 ianuarie 2013 (cererea nr. 48006/11a pagubitilor FNI): “Totuşi, Curtea a reamintit faptul că nu va accepta ca o autoritate publică să invoce lipsa resurselor financiare pentru a se opune executării obligaţiei de plată decurgând din hotărârile judecătoreşti. A constatat cu satisfacţie că instanţele naţionale nu au acceptat un asemenea motiv invocat de debitoare în cadrul contestaţiei la executare. Mai departe, Curtea a notat că restricţiile privind plata creanţelor, adoptate prin măsuri legislative pertinente în temeiul O.U.G. nr. 4/2011 şi al Legii nr. 116/2011, sunt temporare.

Or, astazi, dupa 10 ani, reglementarile in materie numai „temporare” nu  mai pot fi!

Concret, raportat la hotararea pronuntata de Curtea Europeana a Drepturilor Omului in cauza Sandor vs. Romania, instantele din Romania (majoritatea, nu toate!) au constatat ca dispozitiile art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 110/2007, care instituie acel termen de 6 luni in favoarea debitorului institutie publica, pentru a-si indeplini obligatia de plata, termen in care debitorul nu poate fi supus executarii silite, chiar conditionat de probarea lipsei fondurilor alocate pentru executarea obligatiei de plata, constituie o incalcare a dreptului creditorului la un proces echitabil, contrara prevederilor art. 6 alin. 1 din Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale.

Drept urmare, constatand existenta unui conflict intre dispozitiile nationale si normele juridice europene, in baza art. 11 si 20, alin. 2 din Constitutie, avand in vedere forta supralegislativa a tratatelor internationale in materia drepturilor omului in dreptul intern, cvasi-majoritatea completelor de judecata investite cu solutionarea contestatiilor la executare introduse de AAAS (la fond sau in recurs), au inlaturat de la aplicare dispozitiile din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 110/2007.

Alte instante au avut alte considerente, astfel ca asa se explica – printre alte motive – de ce unii au castigat, iar altii au pierdut procesele cu CNVM/AVAB/AVAS/AAAS, desi obiectul cauzelor era similar.

Pe de alta parte, dar in aceeasi ordine de idei, conducerea Asociatiei ne-a informat ca, deoarece – dupa 13 ani de procese – nu a mai identificat solutii juridice pentru a obtine banii castigati in instante (chiar unii terti popriti refuzand, la randul lor, amenintati de CNVM/AAAS, sa ii execute conturile din Trezorerie si din bancile comerciale unde le au deschise), a apelat la o campanie sustinuta de a incunostiinta, atentiona si sensibiliza, prin memorii si petitii, autoritatile si institutiile/organele competente ale statului roman, solicitandu-le, argumentat, legal, legitim si procedural, in functie de competentele fiecareia/fiecaruia sa deblocheze situatia complet anormala, contrara principiilor statului de drept, determinand, in final, inceperea platilor cu titlu de despagubiri.

Astfel, asociatia s-a adresat:

– Presedintelui Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, la aceea data (nr. 687/08/04.2013);

– Prim-ministrului Victor Ponta, la aceea data (nr. 2230/21.10.2013, nr. 03/06/2014, nr. 1/26.09.2014 si o notificare din martie 2015, depusa direct);

– AAAS Bucuresti (nr. R/7555/09.03.2015);

– Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti (42796/30.04.2015);

– Presedintelui Romaniei, Klaus Iohannis (nr. 4/21.05.2015);

– Ambasadei SUA la Bucuresti pe 03.12.2015;

– Prim-ministrului Dacian Ciolos, la aceea data (nr. 4/03.12.2015);

– Institutiei Prefectului Judetului Prahova (3545/L106/24.02.2016.

Nici aici nu vom detalia istoria fiecarui demers in parte si nici continutul fiecarui raspuns (daca l-a primit, deoarece nu toti cei sesizati de Asociatie au catadicsit sa-si asume un punct de vedere propriu), ci vom consemna ideile principale care le-am desprins noi din citirea tuturor memoriilor si raspunsurilor puse la dispozitie:

– AAAS a raspuns cu arhicunoscutele alegatii stiute de atatia ani din contestatiile, intampinarile si recursurile sale depuse la dosarele in care pagubitii se judeca; asadar, nicio noutate!

– majoritatea autoritatilor/organelor sesizate    s-au derobat instantaneu de orice obligatie si complicatie si au transmis petitiile, in tembelul obicei romanesc, chiar institutiei reclamate/incriminate, in loc sa faca propriile verificari / cercetari, sa o traga la raspundere pentru situatia grava creata, care treneaza de ani de zile si nemultumeste zeci de mii de cetateni romani (includem aici si membrii familiilor pagubitilor) si/sau sa-si puna capul la contributie sa gaseasca o solutie, astfel ca ASOCIATIA PAGUBITILOR FNI – PROCES PENAL PLOIESTI s-a trezit cu raspunsul „standard” tot de la … AAAS!;

– una din petitiile adresate prim-ministrului Romaniei a fost directionata la … Ministerul Economiei, Comertului si Turismului (sic!);

– cea adresata Presedintelui Romaniei, a fost trimisa la „Cancelaria Primului-ministru”.

Cazul nu face decat sa confirme ca neasumarea responsabilitatilor, lipsa de seriozitate si de respect pentru cetatean, sunt endemice in Romania zilelor noastre, iar ping-pong-ul cu reclamatiile tinde sa devina sport national.

Concluzii: Pe undeva, este si explicabil (dar nu si normal si moral, iar in unele cazuri poate ca nu este nici legal), sa nu fie bani la buget, atata timp cand:

Guvernul

– aloca sute de milioane de euro ANRP in vederea acordarii despagubirilor conform legii, valorii reale de despagubire si potrivit unei ordini de prioritati, si conducerea instititiei, Comisia de Evaluare a Despagubirilor, le acorda clientelei de partid, acolitilor si altor rechini imobiliari cu conexiuni in spatiul politic.

Administratia Prezidentiala cheltuie sute de milioane de euro pentru:

– reconditionarea / modernizarea resedintei Presedintelui;

– pentru avioane (la propriu), in scopul dotarii flotilei prezidentiale;

– pentru schimbarea sistemului de irigatii al Gradinii Palatului Cotroceni si pentru hrana animalelor;

– pentru vacantele si deplasarile repetate si indelungate ale familiei prezidentiale (una dintre ele la Washington ca sa asiste la ‘Festivalul Cireșilor Înfloriți’ și nu a avut timp de chestiuni plictisitoare și inutile cum a făcut, de exemplu, Președintele Erdogan, care a avut întâlniri separate de peste o oră și cu Barack Obama și cu Joe Bidden);

– pentru naveta cuplului prezidential de la Bucuresti la Sibiu si retur, actualmente „navetand” singur;

– pentru designeri, croitori, stilisti ai cuplului prezidential si haine personalizate.

Parlamentul, care are un numar nesimtit de membri, 588, numar de parlamentari comparativ cu tari cu populatie dubla, sfidarea la adresa cetateanului roman fiind cu atat mai mare cu cat, la referendumul din 2009, romanii au votat ca isi doresc ca Parlamentul tarii sa fie limitat la 300 de membri, iar trei ani mai tarziu acest numar aproape s-a dublat, cheltuie alte sute de milioane de euro anual pe:

– multiplele deplasari inutile catre destinatii exotice si pe inca alte cate si mai cate matrapazlacuri tot din banii publici, pe care presa le dezvaluie zilnic;

– cazarea parlamentarilor in Bucuresti, transportul din localitatea de domiciliu, telefon mobil, autoturism de la Parlament;

– indemnizatiile consistente ale acestora, indemnizatia lunara fiind cuprinsa intre 4.570 lei si 6.000 de lei, sumele destinate intretinerii birourilor parlamentare teritoriale si platii angajatilor acestora (peste 10.000 lei/luna);

– in decembrie 2015, Presedindele le-a promulgat Legea privind pensiile speciale, in baza careia un parlamentar cu un mandat ar urma să primească o astfel de pensie;

ANRP, care a primit sute si sute de milioane de euro pe care le-a praduit in directa convenita cu politicieni verosi, mafioti, exponenti ai crimei organizate, corupti etc., adica exact asa cum a „dovedit” DNA-ul, nu o spunem noi.

Serviciile secrete, care au primit anual bugete din ce in ce mai mari.

Intregul aparat bugetar de stat este supradimensionat, parazitat cu incompetenti care primesc degeaba salariile, carora li s-a gasit o sinecura intr-o institutie a statului doar pentru ca este ruda, afin, prieten, amanta etc. cu cine trebuie.

Sinceri sa fim, ctitind cu atentie toate materialele (care va si stau la dispozitie), am ramas uluiti de nedreptatea care se face acestor oameni si de indolenta statului (prin anumite autoritati, cum sunt, de exemplu, Guvernul si AAAS). Pentru a scapa de aceasta uluiala, noi apelam la ajutorul DNA, careia ii propunem sa se autosesizeze cu privire la cazul „AAAS-Pagubitii FNI”, deoarece avem, asa, un feeling, ca ceea ce a depistat la ANRP a fost „parc de distractii” pe langa ce se intampla cu cheltuirea banului public la AAAS si cu „schema” despagubirilor pagubitilor FNI! (Ec Adrian Radu).

[1] In temeiul Legii nr. 113/23.04.2013 pentru aprobarea OUG nr. 93/2012 – infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, art. II, alin. (1) “Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului preia fără plată toate drepturile şi obligaţiile Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, rezultate din actele juridice prin care Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a fost obligată, ca parte responsabilă civilmente, la plata de despăgubiri către investitorii la Fondul Naţional de Investiţii”. In baza art. II, alin. (2) „Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si dobandeste calitatea procesuala pe care aceasta o are, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent daca este vorba de faza de judecata sau de executare silita”.

Exclusiv

Sica Zongorasul n-a invatat nimic de la Crin Antonescu/ Lui Sica i-as cere demisia – Comisarul de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

In urma cu aproape un an, Klaus Iohannis ii cerea sefului de atunci al CIA, actualul secretra de stat Mike Pompeo, „capul” fugarului Sebatsian Ghita, intr-o miscare de forta asa cum nimeni nu-l credea in stare pe „ficusul” de la Cotroceni. Numai ca, asa dupa cum dezvaluiam atunci, nici seful statului habar nu avea chiar inainte de plecarea in Statele Unite ale Americii ca va fi atat de „jucator”, mutarea care l-a repozitionat pe orbita liderilor politici europeni primind-o si el „in plic”, cu doar cateva zeci de ore inainte de a face aceasta „oferta de nerefuzat” celei mai puternice agentii guvernamentale din lume !

De la Belgrad, „miliardarul sistemului” il „butoneaza” inca pe Victor Ponta

Iar „aura” de lider care-i era recunoscuta dintr-odata lui Iohannis a fost amplificata si de faptul ca, dupa ce a incuviintat intr-o mutenie totala absolut toate propunerile economice ale americanilor, presedintele Romaniei a deschis gura doar pentru a cere, oficial, „extractia controlata” a lui Sebastian Ghita din „Orasul Alb”, asa cum este cunoscut Belgradul pe harta spionajului mondial.

Iar aceasta aducere controlata a miliardarului de casa al statului paralel  care tocmai ce furnizase munitia pentru „decaparea” generalului Flroian Coldea de la conducerea operativa a Serviciului Roman de Informatii a fost, dupa cum bine anticipasera sfatuitorii din taina a lui Iohannis, cel care, dupa cum s-a dovedit ulterior, oricum nu pricepuse nicio iota din dedesubturile acestei operatiuni „troll”, mai mult decat bine primita de catre Administratia Trump. Mai ales de catre oamenii fideli „Marelui Blond”, care tocmai se aflau la randul lor in toiul unei batalii pe viata si pe moarte pentru preluarea controlului serviciilor secrete americane.

Iata insa ca aceiasi oameni din umbra lui Iohannis nu au mai anticipat si faptul ca americanii chiar iau in serios astfel de „deal”-uri si, nu dupa mult timp, au si desemnat specialistii necesari, unii dintre ei chiar originari din Banatul Romanesc, dar buni vorbitori de sarba ca sa-l „extraga” pe Ghita. Numai ca, asa cum cere cutuma, au pus o singura conditie, dar obligatorie : pastrarea in custodie a „miliardarului sisetmului” pentru o scurta perioada de timp, adica cat este strict necesar pentru a-l „stoarce” pe acesta informativ, inainte de a-l preda oficial autoritatilor romane. Insa aceasta „cerere” i-a panicat pe oamenii presedintelui si chiar gruparile rivale din servicii, care si-au dat seama ca, odata transformat in „lamaie” pentru americani, Ghita il poate „ingropa” definitiv nu doar pe Coldea, dar pe toti ceilalti care „socializasera”, pe bani multi, cu „tanara speranta” sereista din Ploiesti…

Iohannis a jucat un teatru ieftin in fata actualului secretar de stat Mike Pompeo

Iar cum din acel moment partea romana nu doar ca nu a mai solicitat niciun ajutor, dar s-a facut ca „nu aude si nu vede” niciunul dintre semnalele tot mai transante ale americanilor, cei din urma au „sapat” pe cont propriu si au aflat ca, pur si simplu, refuzul de a mai colabora in „extragerea” lui Ghita i-ar reveni unei grupari ”subterane” din SRI ! Tabara care mizeaza pe cartea „infratirii” dintre FSB-ul rusesc si BND-ul german, pentru a impiedica astfel extinderea parteneriatului strategic dintre Romania si Statele Unite ale Americii…

”Minte scurta…”

Singurul moment de glorie al mandatului lui Klaus Iohannis in fruntea Romaniei nu a fost nici atunci cand a „descalecat” insotit de cohorte de sepepisti si cu vesta antiglont pe sub geaca rosie sa-i atate pe „hastagienii tefelisti” sa ia cu asalt Palatul Victoria si nici atunci cand a „batut palma” cu presedintele Donald Trump pentru ”shopping” –ul de armament.

Hellvig, prea mic pentru un razboi atat de mare

Pentru ca singura data cand „neamtul” s-a purtat ca un adevarat sef de stat, avand una din „sclipirile” specifice fostului presedinte Traian Basescu in vremurile sale bune a fost atunci cand si-a suprins si entuziasmat deopotriva inaltele gazde americane prin cererea sprijinului CIA privind aducerea in Romania a lui Sebastian Ghita. Lucru care inca nu s-a intamplat, si nici nu se va produce in urmatoarea perioada, cel putin cu actuala conducere din fruntea Serviciului Roman de Informatiii. Cert este insa ca, desi nu pare sa aiba mintea chiar atat de „scurta”, tinand cont ca in doar o saptamana a cerut de patru ori demisia premierului Viorica Dancila si probabil o va mai face, Iohannis nu doar ca nu a mai repetat solicitarea catre americani, fie si asa, din orgoliu politic, dar oamenii presedintelui se feresc ca dracul de tamaie de abordarea acestui subiect, fie si pe cale neoficiala. Ceea ce inseamna ca ori ceva s-a schimbat in strategia prezidentiala privind „curatenia” din sistem si se incearca acum scaparea lui Ghita din „ghearele” CIA, fie ca, de la bun inceput, Iohannis a mers la cacealma, incercand doar sa le ia ochii americanilor. Ceea ce a si reusit, de altfel, dar nu pentru mult timp…

SRI nu vrea „limonada” …

Acum insa Iohannis a ”uitat” cu totul ca pe zi ce trece se face de ras in fata americanilor, dupa ce a avut o singura solicitare oficiala din partea Romaniei si anume „capul” lui Ghita iar „pusculita” sistemului nu doar ca le rade romanilor in nas de la Belgrad, dar se si joaca de-a „spionajul”, cu dezvaluirea unor „filaje” grosolane, care par a fi mai mult la prorpia comanda, pentru intretinerea unor campanii de presa la limita santajului, decat misiunile specifice ale unor profesionisti ai SIE.

Chiar nu are chestorul Buda habar cum a trecut Ghita frontiera ?

Mai mult chiar, recenta reactivare politica a lui Victor Ponta nu este decat o alta „victorie de etapa” a unui Sebastian Ghita care continua sa „aiba parte” la cam toate contractele cu statul din multe, surprinzator de multe domenii de activitate, desi oficial este „most wanted”. Iar daca seful Politiei de Frontiera, „nemuritorul” chestor Ion Buda nici acum n-ar sti sa raspunda unei eventuale intrebari care nu mai vine din partea ministrului de Interne, Carmen Dan cu privire la rezultatele comisiei care trebuia sa stabileasca exact cum a parasit Sebastian Ghita ilegal Romania, la Serviciul Roman de Informatii „purceaua este deja moarta in cotet”. Pentru ca, dupa ce l-au scapat pe Ghita de parca fusesera loviti cu totii instant de  „orbul gainilor”, „vremelnicii” sefi actuali ai SRI-ului refuza, cu o incapatanare demna de o cauza mai buna, sa se delecteze si ei din ”limonada” informativa oferita de agentii americani dupa „stoarcerea” lui Sebastian Ghita. Numai ca, desi ar fi avut astfel ridicata la fileu o nesperata „minge” pentru a duce la bun sfarsit operatiunea inceputa prin „ejectarea” din SRI a lui Florian Coldea si a unei infime parti din generalii loiali acestuia, Eduard Hellvig nu face decat sa se ascunda , din nou, in spatele biroului. Astfel ca nici puzderia de consilieri pe securitate nationala ai presedintelui Iohannis, dar nici adjunctii SRI care se jura ca-s loiali lui Hellvig nu accepta mana intinsa cu incredere de partea americana. Iar operatiunea „Orasul Alb” nu doar ca nu a mai avut loc, dar Ghita a trecut la contraatac, ordonand de acum ample campanii de „tocare” a actualei Puteri de la Bucuresti, dar uitand la randul sau sa mai toarne gaz si peste focul care mistuie statul paralel care inca il tine captiv pe Klaus Iohannis.

Afiliati la alianta BND – FSB

Cum misiunea asumata de americani la solicitarea oficiala a presedintelui Romaniei nu era oricum una usoara, Belgradul fiind un aliat de nadejde al intereselor geo-strategice ale Federatiei Ruse este cu atat mai mult de inteles nemultumirea tot mai fatisa a acestora. Mai ales ca informatiile lor arata ca la nivelul SRI ar „inmuguri” o grupare subterana care militeaza pentru „afilierea” informativa la „inamicul public numarul unu” al Adminsitratiei Trump, „blatul” dintre BND-ul german si FSB-ul rusesc! Grupare care, de asemenea, nu doar ca se face ca nu vede roadele colaborarii serviciilor germane si rusesti pe teritoriul Romaniei, dar chiar ar acorda protectie unor „tinte in miscare” in frunte cu Sebastian Ghita. Cel care, daca mai „stranuta” odata, cum a facut-o la inceputul anului trecut, „raceste” pana si George Maior de la Washington…(Catalin Tache).

 

 

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Scenariul Zegrean/ Doamna Dăncilă ar putea fi suspendată în jurul datei de 20 iulie/Până la dizolvarea Guvernului, mai trebuie să se scurgă 45 de zile

Prahova Mea

Publicat

pe

Augustin Zegrean, fost președinte al Curții Constituționale și coautor la elaborarea Legii Fundamentale, lansează un scenariu, care îl poate arunca literalmente în aer pe Klaus Iohannis. De fapt, este vorba de o deducție logică. Bazată pe o ipoteză cât se poate de plauzibilă. Și anume că, după ce i-a cerut public demisia de mai multe ori și niciodată față în față, președintele României intenționează să o suspende pe Viorica Dăncilă din funcția de premier. Pe o cale extrapolitică. Și paralegală.

Sunt toate șansele ca președintele Klaus Iohannis să se afle în spatele gestului nemaiîntâlnit făcut de (încă) președintele PNL Ludovic Orban. Eliminarea unui adversar politic și dărâmarea Guvernului pe calea unui denunț penal, bazat pe ipoteza conform căreia procurorul de caz de la DIICOT va fi cooperant. Iar doamnei Viorica Dăncilă i se va dresa un dosar penal. Ceea ce i-ar permite președintelui Klaus Iohannis să o suspende. Și să declanșeze o criză politică profundă și durabilă. Și acum, iată cât de simplu este raționamentul lui Augustin Zegrean.

Fostul președinte al Curții Constituționale declară că, în eventualitatea de mai sus, președintele Klaus Iohannis are posibilitatea constituțională de a suspenda premierul. Suspendarea este pe o perioadă de 45 de zile. Nicio zi mai mult. Dacă în 45 de zile, în celeritatea ei, instanța de judecată nu soluționează favorabil cauza, apreciind că premierul nu a săvârșit nici una dintre infracțiunile prevăzute în rechizitoriu, atunci automat Guvernul este dizolvat. Ceea ce, după cum conchide Zegrean, echivalează cu o demitere mascată a primului ministru.

Dar, atenție: președintele României nu are dreptul să-l demită pe premier. Niciun președinte nu poate demite niciun premier. Prin urmare, nici președintele Klaus Iohannis nu-l poate demite pe premierul Viorica Dăncilă. Asta înseamnă că, dacă o suspendă, atunci, cu bună știință, Klaus Iohannis încalcă și spiritul dar și litera Costituției. Iar pentru o asemenea faptă poate fi el însuși demis. Suspendat și apoi demis în urma unui referendum. Situația devine astfel din ce în ce mai încurcată. Iar criza declanșată de Iohannis pe mâna lui Ludovic Orban, care, la rândul său, merge pe mâna DIICOT, va fi nu numai profundă, ci se și internaționalizează în mod automat.

Va fi un conflict de natură constutuțională. De care se va face răspunzător însuși președintele. Adică chiar garantul Constituției. Acest conflict constituțional generează o criză politică. Pentru că 45 de zile România nu va avea premier, după care, pentru un număr indefinit de zile, nu va avea practic un Guvern funcțional. Cu ajutorul organizațiilor civice soroșiste sau de altă sorginte aflate în siajul prezidențial, este de presupus că vor fi inițiate puternice demonstrații de stradă, prin care se va pune presiune pe alianța PSD plus ALDE , pentru a ceda puterea executivă și a susține din nou un guvern minoritar. Așa cum s-a întâmplat atunci când a venit la putere Guvernul Cioloș.

Indiferent care ar fi finalul, există o certitudine. Criza politică va fi de durată și va antrena instantaneu o criză economică și, puțin mai târziu, o criză socială.

Dar cum se internaționalizează acest război româno-român? Se internaționalizeză oricum. Numai că, de această dată, circumstanțele sunt agravante. În sensul că România urmează să preia prin președintele ei, pentru o perioadă de șase luni, președinția rotativă a Consiliului European. Momentul în care România urmează să-și exercite acest rol deosebit de onorant și de natură a aduce prestigiu acestui stat, coincide însă cu perioada în care aceeași Românie s-ar putea să nu aibă în funcție un președinte ales. Ci, eventual, unul interimar. Și doar pentru o lună. Ceea ce, evident și anticipat, va declanșa un uriaș scandal internațional. Și fel de fel de reacții politice ale cancelariilor diverselor state. O mediatizare profund negativă a României. O Românie care va fi tratată, de data asta pe bună dreptate, ca un stat de mâna a doua.

Pe scurt, să schițăm o cronologie. Suntem în data de 20 mai 2018. Procurorul de caz DIICOT, oricât de repede s-ar mișca, măcar pentru a crea impresia unei anchete temeinice, făcute cu bună credință, nu poate ajunge să facă un rechizitoriu în mai puțin de două luni. Desigur, în tot acest interval, va fi un întreg iureș al declarațiilor politice, dar și a chemărilor la DIICOT a premierului, a membrilor Cabinetului, dar și a altor demnitari. Trădarea de țară presupune existența a doua părți. Un trădător, care în această ipoteză este doamna Dăncilă, dar și un beneficiar al trădării. Care a fost identificat de către Klaus Iohannis și apoi de către Ludovic Orban ca fiind însuși statul Israel. Încă un motiv de internaționalizare a războiului româno-român. Să spunem că, după data de 20 iunie, avem un rechizitoriu. Începând de atunci, președintele Klaus Iohannis va trebui să aplice întreaga procedură prevăzută de lege pentru suspendarea primului ministru. Aceasta înseamnă crearea unei comisii prezidențiale, care să analizeze întreaga situație și să decidă dacă se impune sau nu suspendarea primului-ministru. Primul ministru poate însă contesta această decizie. Întreaga procedură nu poate dura mai puțin de o lună. Înseamnă că doamna Dăncilă ar putea fi suspendată în jurul datei de 20 iulie. După această dată, până la dizolvarea Guvernului, mai trebuie să se scurgă 45 de zile. Ajungem, dacă se ajunge cu maximă viteză, la data de 5 septembrie. La data de5 septembrie ar urma să fie dizovat Guvernul. Abia începând din acest moment, majoritatea parlamentară va avea suficente argumente pentru a-l acuza pe Klaus Iohannis că a încălcat Constituția, demițând în mod forțat premierul. Abia din acel moment, PSD plus ALDE pot declanșa, prin intermediul Parlamentului și cu avizul neobligatoriu al Curții Constituționale, procedura de supendare a președintelui. Până la suspendare propriu-zisă, dacă majoritatea se mișcă cu maximă viteză, va ma dura ceva timp. Vom ajunge în jurul datei de 20 septembrie. Locul lui Iohannis va fi luat de președintele Senatului României. Călin Popescu Tăriceanu. Dacă, între timp, acesta nu va fi condamnat definitiv. Timp de o lună, acesta va fi președinte interimar. Și va fi organizat referendumul pentru demiterea lui Klaus Iohannis. Să presupunem că va fi demis, întrucât referendumul de demitere s-a simplificat din punct de vedere legislativ și tehnic. După demitere, urmează organizarea de alegeri prezidențiale. Această operație durează cel puțin o lună. Și am avea un nou președinte la sfârșitul lunii noimebre.

Repet, asta se întâmplă dacă toți actorii procedează cu viteză maximă. Ceea ce în România este imposibil. Ei bine, dacă vom avea un nou președinte la sfârșitul anului, este la mintea cocoșului că nu va exista suficient timp pentru ca acesta, împreună cu Guvernul – Guvern despre care nu știm nimic, întrucât e aruncat în ceață totală – să poată construi minimum de strategie, indispensabilă preluării președinției rotative a Uniunii Europene și îndeplinirii onorabile a acestei obligații. Ceea ce știm noi știu și toți ceilalți actori politici din Uniunea Europeană și din restul lumii. Cancelariile europene nu sunt atât de bătute în cap încât să accepte o asemenea președinție, consutruită pe baze nesănătoase la capătul unei uriașe crize politice. De aceea, scandalul va fi maxim.

Evident, reacțiile internaționale nu se rezumă la raporturile României cu Uniunea Europeană. Suntem membri NATO și va fi afectată grav stabilitatea politică pe frontul sud-estic al alianței. În plină criză, decimat, Guvernul Dăncilă sau un alt Guvern, minoritar, nu va mai putea afirma interesele și suveranitatea României în plan extern nici măcar în condiții minime.

Și aici punem punct deocamdată. Nu vreau să mă bat cu cărămida în piept. Dar cred că toți actorii politici relevanți ar face bine să citească cu atenție această analiză. Pentru că acestă analiză ne spune ce ne rezervă viitorul, dacă alergăm voioși cu capul spre zid.

Sorin Rosca Stanescu

 

Articolul Scenariul Zegrean/ Doamna Dăncilă ar putea fi suspendată în jurul datei de 20 iulie/Până la dizolvarea Guvernului, mai trebuie să se scurgă 45 de zile apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Citeste in continuare

Exclusiv

SIE ramine fara numarul doi in ierarhie

Prahova Mea

Publicat

pe

Generalul Vasile Sarcă, adjunctul șefului SIE, Silviu Predoiu, și-a încheiat ieri perioada de doi ani prin care, conform legii, putea să-și amîne pensionarea, el împlinind vîrsta de rigoare pe 20 mai 2016. Statutul cadrelor militare prevede că generalii cu trei stele se pensionează la 58 de ani, dar pot fi menținuți în activitate încă maxim doi ani.
Generalul cu trei stele, în prezent, Vasile Sarcă, în vîrstă de 60 de ani, a fost numit în funcția de adjunct al directorului SIE în noiembrie 2005.
Reamintim că SIE funcționează fără director, așa cum prevede legea, din luna septembrie 2016, președintele Klaus Iohannis refuzînd să desemneze un înlocuitor pentru Mihai Răzvan Ungureanu.
În luna august a acestui an expiră și perioada de prelungire a vîrstei de pensionare a directorului interimar al SIE, Silviu Predoiu. (B.T.I.)

 

Citeste in continuare
Advertisement

Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală11 ore inainte

Preşedintele liberalilor Ludovic Orban trebuie să îşi dea demisia sau să fie demis

Preşedintele liberalilor Ludovic Orban trebuie să îşi dea demisia sau să fie demis, a declarat duminică, pentru Mediafax, prim-vicepreşedintele PNL...

Exclusiv2 zile inainte

Drpciv, cea mai buna modalitate de a lua permisul de soferi

Drpciv, cea mai buna modalitate de a lua permisul de soferi   Capacitatea de a conduce este o abilitate fantastica:...

Administrație locală4 zile inainte

Comisia a decis să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România şi Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru poluare

Comisia a decis să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România şi Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE...

Administrație locală4 zile inainte

O fundație din Prahova a făcut plângere penală împotriva lui Tiberiu Nițu. Care sunt acuzațiile. FOTO-DOCUMENT

Fostul procuror general al României este iar acuzat, conform celor de la Republika News. După ce la începutul acestei luni,...

Afaceri5 zile inainte

Pe telefonul său mobil au apărut „patru puncte luminoase” și textul „se ascultă”

Liviu Dragnea a declarat marți că s-a „speriat” după ce, în timp ce se afla în sala de judecată, unde...

Eveniment7 zile inainte

Trump Make Israel Great Again

Previzibil, cele mai sumbre temeri s-au adeverit, ieri, ziua inaugurarii ambasadei Statelor Unite in Ierusalim. Care a coincis cu cea...

Administrație locală1 săptămână inainte

Echipa de organizare a Programului Oficial de Internship al Guvernului, coordonată de secretarul de stat Oana Pintilei, s-a întâlnit în perioada 3-11 mai cu studenții din marile centre universitare din București, Iași, Cluj și Timișoara

  Organizatorii au prezentat studenților Programul de Internship și i-au încurajat să aplice pentru unul din cele 200 de locuri...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Tribunalul Bucureşti a respins, miercuri, contestaţia lui Victor Becali

Tribunalul Bucureşti a respins, miercuri, contestaţia lui Victor Becali la decizia Judecătoriei Sectorului 5 de a respinge eliberarea. Astfel, fostul...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Curtea Constituţională a constatat că dispoziţiile articolului 37 aliniatul 3 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 sunt neconstituţionale

Potrivit unui comunicat de presă al CCR, dispoziţiile în cauză, care spun că ‘Funcţiile didactice pentru corpul instructorilor militari din...

manager-live-studio-alexandra manager-live-studio-alexandra
Exclusiv2 săptămâni inainte

Interviu cu managerul unui studio de videochat

La momentul actual, piața românească de videochat depășește 100 de milioane de euro pe an și e în continua creștere....

Administrație locală2 săptămâni inainte

Accident grav marţi dimineaţa între Buzău şi Ploieşti. Un TIR a intrat într-un autobuz cu 40 de persoane care intra în staţie

În urma accidentului, traficul este întrerupt, se circulă pe un fir alternativ. Cel puţin 7 oameni au fost răniţi. Centrul...

Social2 săptămâni inainte

Care sunt pașii în cazul unui deces

Pentru mulți oameni, decesul unei persoane dragi poate fi o întâmplare previzibilă, mai ales dacă știau că persoana respectivă este...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Grație șefei DNA, Laura Codruţa Kovesi, brandul de țară al României a devenit corupția

Aflat într-o vizită la Constanța, președintele ALDE, Călin Ppescu Tăriceanu a declarat că, grație șefei DNA, Laura Codruţa Kovesi, brandul...

Administrație locală3 săptămâni inainte

PNL solicită demisia directorului general al TVR, Doina Gradea, şi a directorului TVR 1, Eduard Dârvariu, ca urmare a înregistrărilor publicate de jurnalistul Dragoş Pătraru

„Pe data de 3 mai se sărbătoreşte Ziua Mondială a libertăţii presei, un prilej să ne amintim de principiile fundamentale...

filmare nunta filmare nunta
Social3 săptămâni inainte

Cum ar trebui sa arate o filmare de nunta?

Cum ar trebui sa fie o filmare nunta realizata de un cameraman profesionist? In primul rand ar trebui sa fie...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Preşedintele Klaus Iohannis face nişte jocuri absolut penibile şi ruşinoase

Preşedintele Klaus Iohannis face nişte jocuri absolut penibile şi ruşinoase, a reacţionat senatorul PSD Şerban Nicolae, la scurt timp după...

buton verde dolar pe tastatura buton verde dolar pe tastatura
Sport3 săptămâni inainte

Impactul PARIURILOR online asupra VENITURILOR tale

Esti fan al sporturilor si ai vrea sa iti valorifici cunostintele? Iti doresti o sursa suplimentara de venit, insa timpul...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Sefa DNA are o leafă mai mare decât Iohannis

Şefa DNA, Laura Codruţa Kovesi, câştigă mai mult decât preşedintele Iohannis, a declarat duminică seara, la România TV, ministrul Muncii,...

Știrile Săptămânii