Connect with us

Exclusiv

EXCLUSIV/Existenta si persistenta unor decizii/hotarari la nivelul CSAT in afara cadrului legal aplicabil in Romania/ CSAT_SECURITATE_CIBERNETICA

Prahova Mea

Publicat

pe

Marti 21.03.2017 a avut loc o sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), condusa de catre Presedintele Klaus Werner Iohannis si la care au participat atat reprezentantii executivului Grindeanu, cat si sefii serviciilor de informatii sau inlocuitorii de drept ai acestora, precum si alti oficiali sau persoane stabilite prin Legea 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
Printre subiectele puse in dezbatere si aprobare in cadrul sedintei sus mentionate se regaseste si cel referitor la activitatea Centrului Operativ de securitate Cibernetica pentru anul 2016.
Redam mai jos textul publicat pe pagina oficiala a CSAT
“Activitatea desfăşurată de Consiliul Operativ de Securitate Cibernetică în anul 2016 a reprezentat un alt subiect pe ordinea de zi a CSAT. Instituţiile reprezentate în Consiliul Operativ de Securitate Cibernetică au cooperat în anul 2016 la un nivel corespunzător pentru creşterea gradului de securitate cibernetică la nivel naţional, având în vedere constrângerile generate de lipsa cadrului legislativ în domeniu.
Privind priorităţile de acţiune ale Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică pentru anul 2017, un obiectiv important îl constituie actualizarea cadrului legislativ în domeniu, prin implementarea prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului UE privind măsuri pentru un nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice în Uniune din 6 iulie 2016 (Directiva NIS) şi adoptarea legii privind securitatea cibernetică a României. Totodată, a fost analizată şi activitatea Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – CERT-RO în anul 2016, precum şi Planul anual de activitate al acestei instituţii pentru anul 2017. S-a concluzionat că, în anul 2016, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică a urmărit, în principal, dezvoltarea capabilităţilor tehnice necesare îndeplinirii atribuţiilor şi dezvoltarea cooperării naţionale şi internaţionale în vederea îmbunătăţirii climatului de securitate cibernetică din România.
Împreună cu celelalte instituţii din cadrul Sistemului Naţional de Securitate Cibernetică, Centrul a contribuit la conturarea imaginii de ansamblu a stării de securitate a spaţiului cibernetic din România, semnalând principalele riscuri de securitate, identificate în zona de responsabilitate.”

Din textul adoptat de CSAT, in data de 21.03.2017, pentru comunicare oficiala si minima transparenta a lucrarilor acestui Consiliu, in calitate de autoritate a administraţiei publice, autonomă faţă de Guvern, prezidată de Preşedintele României şi supusă controlului parlamentar, cu atribuţii în ce priveşte apărarea ţării şi siguranţa naţională , se poate constata ca in Romania pana la aceasta data cadrul legislativ este inexistent in domeniul securitatii cibernetice. Acest lucru este, in fapt, confirmat prin asertiunea din comunicat acestui for de nivel inalt dar fara personalitate juridica unde se recunoaste in mod direct si explicit lipsa cadrului legislativ in materia securitatii cibernetice, in contextul in care atat presedintele Romaniei cat si toti membrii CSAT stiau ca prin Decizia CCR nr.17/21.01.2015 asupra admiterii obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind securitatea cibernetică a României, s-a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi s-a constatat că legea privind securitatea cibernetică a României este neconstituţională, în ansamblul ei (proiect de lege propus la finele anului 2015 de Guvernul de atunci in Parlamentul Romaniei, care a fost culmea sprijinit/sustinut chiar de actualul prim ministru, in calitatea sa de atunci de ministru al comunicatiilor si, chiar dorit in mod tacit si de presedintele Iohannis in prima sa luna de presedentie, oare de ce? ii convinsese de utilitatea ei fostul sef SRI George Cristian Maior, Coldea sau Cocoru?).
De semnalat este faptul ca intrucat prin Decizia CCR nr.17/2015 care a constatat intreg continutul legislativ pentru securitatea cibernetica a Romaniei propus spre legiferare este neconstitutional s-a stabilit/definit atat in fapt cat si in drept ca si institutiile care se doreau a fi infiintate nu pot fi constituite/organizate in mod legal intrucat actiunea de legiferare este declarata neconstitutionala, cum ar fi:

– Sistemului naţional de securitate cibernetică (SNSC) care reprezintă cadrul general de cooperare care reuneşte autorităţi şi instituţii publice cu responsabilităţi şi capabilităţi în domeniu etc.;
– Consiliul operativ de securitate cibernetică (COSC) reprezintă organismul princare se realizează coordonarea unitară a SNSC. Din COSC fac parte, în calitate de membri permanenţi, reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului pentru Societatea Informaţională, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Protecţie şi Pază, Oficiului Registrului Naţional pentru Informaţii Secrete de Stat, precum şi secretarul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Conducerea COSC este asigurată de un preşedinte (consilierul prezidenţial pe probleme de securitate naţională) şi un vicepreşedinte (consilierul prim-ministrului pe probleme de securitate naţională (n.n. banuim ca va fi fostul ofiter SRI Gabriel Statescu, recent adus consilier de stat in cabinetul prim-ministrului). Coordonatorul tehnic al COSC este Serviciul Român de Informaţii, în condiţiile legii.(n.n. iata o surpriza interesanta, daca nu stiati se dorea o noua ingerinta disimulata a SRI in societate);
– Serviciul Român de Informaţii este desemnat autoritate naţională în domeniul securităţii cibernetice, calitate în care asigură coordonarea tehnică a COSC, precum şi organizarea şi executarea activităţilor care privesc securitatea cibernetică a României. În acest scop, în structura SRI funcţionează Centrul Naţional de Securitate Cibernetică, denumit CNSC [art. 10 alin. (1) ].

Ce se poate constata din cele anterior expuse este faptul ca normele de functionare instituite prin legea declarata neconstitutionala pentru cele trei entitati/structuri SNSC, CNSC si CNSC si inclusiv calitatea ce se conferea SRI de autoritate nationala in domeniul securitatii cibernetice, au fost suspendate de la aplicare de la data deciziei CCR, adica 17.01.2015, iar dupa 45 de zile de la publicare in monitorul oficial a deciziei efectele juridice pendinte institutiilor antementionate inceteaza de drept, conform art.147 alin.(1) din Constituţie ce stabileşte, în privinţa legilor şi ordonanţelor în vigoare, constatate ca fiind neconstituţionale, că acestea „îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept”.
Deci, pe cale de consecinta juridica si constitutionala, organizarea/functionarea acestor institutii/structuri/entitati nominalizate in anuntul CSAT, HG nr.271/2013 pentru aprobarea Strategiei de securitate cibernetică a României şi a Planului de acţiune la nivel naţional privind implementarea Sistemului naţional de securitate cibernetic, respectiv in Rapoartele anuale de activitate ale SRI (CN CYBERINT), practic nu ar fi trebuit sa mai existe functional-organizatoric in spatiul romanesc, cu atat mai mult sa fie stabilite structuri administrative/executive nonjuridice dotate logistic cu bunuri, mijloace si resurse materiale si umane/incadrate cu personal, bugetate public direct sau indirect prin entitatile mama, respectiv analizate prin rapoarte activitatile functionale ale acestora atat la nivelul CSAT cat si al SRI, inclusiv si la nivelul celorlalte organisme specializate din sistemul national de securitate si aparare, componente ale institutiilor subliniate mai sus.
Ca atare se poate constata existenta si persistenta unor decizii/hotarari la nivelul CSAT in afara cadrului legal aplicabil in Romania, cu accent deosebit pe subiectul securitatii cibernetice chiar de la cel mai inalt nivel de decizie, Presedentia Romaniei, situatie confirmata oficial chiar prin textul comunicatului suspus dezbaterii publice astfel: “Privind priorităţile de acţiune ale Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică pentru anul 2017, un obiectiv important îl constituie actualizarea cadrului legislativ în domeniu (…) şi adoptarea legii privind securitatea cibernetică a României”. Oare cum un organism de tipul COSC poate substitui puterea legislativa din Romania, reprezentata de Parlamentul Romaniei si CSAT sa sustina acest lucru in mod oficial, si ce lege sau act normativ cu putere de lege (ordonanta) a stabilit ca COSC poate sa actualizeze cadrul legislativ in domeniu (n.n.securitatea cibernetica) si sa adopte/initieze o lege in acest sens.
Ca un corolar la cele anterior expuse redam o trimitere a CCR din Decizia nr.17/2015 care ar trebui sa fie in atentia oricarui reprezentant al statului roman si anume:
“75 (…) Trimiterea la acte administrative, cu o forţă juridică inferioară legii, într-un domeniu critic pentru securitatea naţională, cu impact asupra drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, încalcă prevederile constituţionale cuprinse în art. 1 alin. (5) referitoare la principiul legalităţii. O dispoziţie legală trebuie să fie precisă, neechivocă, să instituie norme clare, previzibile, a căror aplicare să nu permită arbitrariul sau abuzul. De asemenea, norma trebuie să reglementeze în mod unitar, uniform, să stabilească cerinţe minimale aplicabile tuturor destinatarilor săi. Or, atâta vreme cât ordinele sau deciziile sunt emise de conducătorii autorităţilor sau instituţiilor publice desemnate de lege, apare cu evidenţă că legea relativizează în mod nepermis reglementarea acestui domeniu, lăsând la latitudinea fiecărei entităţi stabilirea, în mod diferenţiat, a unor măsuri esenţiale, precum cerinţele minime de securitate cibernetică, modalitatea de notificare, precum şi datele şi informaţiile care însoţesc notificarea.”
Iata cum la nivel inalt prin activitatea si hotarararile luate de catre CSAT, prin consensul membrilor sai, cel putin pe domeniul securitatii cibernetice suspus dezbateri si eludarea preveerilor Constitutiei si legilor tarii sunt create premisele generarii elementelor constitutive ale unor infractiuni (abuz in serviciu, neglijenta in serviciu etc.) ce pot fi sanctionate in urma unor activitati de instructie penala precizate de facto prin cele doua coduri penale si de procedura penala aplicabile.
Asteptam o reactie pe masura a autoritatilor statului de drept pe subiectul mai sus analizat astfel incat in Romania sa nu se mai poata produce derapaje in sensul celor create de protocoale si echipe mixte intre SRI si alte autoritati ale administratiei publice centrale, iar cei vinovati demnitari, functionari publici sau oricare persoana responsabila si implicata de punerea in opera a unor fapte cu caracter penal pe segmentul dezbatut sa raspunda conform gradului de vinovatie identificat si stabilit de organele de urmarire penala in drept, respectiv confirmat printr-o hotarare judecatoreasca justa. (M. Elena).

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exclusiv

Care este PLANUL lui Dăncilă în războiul cu Iohannis: ”Este greu de explicat…”

Publicat

pe

De

Premierul Viorica Dăncilă a declarat, marţi seară, referitor la refuzul preşedintelui de a accepta nominalizările pentru cele două posturi de ministru că ”trebuie mers la Curtea Consitiţională”. Dăncilă a explicat că ”acesta este pasul care trebuie urmat”, având în vedere că preşedintele Klaus Iohannis nu pare a înţelege că deciziile pe care le ia au efect asupra unor mari dosare europene şi afectează peste 500 de milioane de oameni.

”Este o situaţie dificilă. Este greu de explicat, şi românilor, dar şi aici la Bruxelles, că două portofolii atât de importante nu au miniştri. Avem interimat, dar trebuie să avem în vedere că sunt dosare importante pe agenda europeană (…)  care presupun luarea unor decizii, participarea la trialog şi implicarea miniştrilor de resort. Cred că aceste lucruri nu dau bine, nici la nivel intern, pentru că românii nu înţeleg de ce două nominalizări care nu au niciun fel de probleme nu sunt acceptate de către preşedinte, în condiţiile în care nu sunt probleme de legalitate.

Mai puţin înţeleg europenii, mai puţin înţeleg colegii din Parlamentul European pentru că fiecare stat membru, atunci când s-a deţinut preşedinţia rotativă, a existat consens, a existat sprijin şi efectiv toţi cei de bună credinţă au încercat să aducă plus valoare aceste funcţii deosebit de importante la nivel european”, a declarat, marţi seară, la Antena 3, Viorica Dăncilă, întrebată despre refuzul preşedintelui de a accepta nominalizările pentru Ministerul Dezvoltării şi Ministerul Transporturilor.

Aceasta a adăugat că este greu de explicat de ce ”pentru lupta internă, putem pune în pericol decizii şi finalizarea unor proiecte atât de importante nu numai pentru România”.

”Eu cred că această împotrivire, să fiu elegantă, a preşedintelui, de a face cele două nominalizări nu are doar un impact naţional, are un impact european. (…) Preşedintele trebuie să înţeleagă că deciziile şi modul în care sunt gestionate aceste dosare influenţează viaţa peste 500 de milioane de cetăţeni”, a mai spus Dăncilă.

Întrebată care va fi următorul pas, Viorica Dăncilă a explicat că se va apela, din nou, la Curtea Constituţională.

”Bineînţeles că ne gândim să mergem la Curtea Constituţională. Acesta este pasul pe care trebuie să îl facem. Vom avea o decizie care se va lua în coaliţie. După cum ştiţi, trebuie să avem o decizie politică pentru că suntem un guvern politic, dar, din punctul meu de vedere, trebuie  în Bogar politic dar din punctul meu de vedere, trebuie mers la Curtea Constituţională”, a mai spus Dăncilă.

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, luni seară, că în cursul acestei săptămâni va respinge din nou propunerile de miniştri transmise a treia oară de Guvern pentru Transporturi (Mircea Drăghici) şi Dezvoltare Regională (Olguţa Vasilescu).

Ulterior, Olguţa Vasilescu a declarat, la Digi 24, că preşedintele Iohannis nu face altceva decât să încalce legislaţia şi deciziile CCR, motiv pentru care Guvernul a anunţat că va sesiza din nou Curtea Constituţională. (R.C.).

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Avertismentul lui Iliescu: ”Criza prin care trece UE va avea ecouri si in Romania!”

Publicat

pe

De

COMENTARIU DE BOGDAN TIBERIU IACOB (PRELUARE INPOLITICS.RO):
Fostul președinte al României, Ion Iliescu, a lipsit de la marea ceremonie a preluării președinției europene, de la Ateneu, cel mai probabil din motive de sănătate, dar are un cuvînt de spus, cu acest prilej, prin intermediul blogului propriu. Între altele, el avertizează asupra impactului asupra României pe care îl va avea criza UE.

”România nu este nici eurosceptică, acum, și nici deziluzionată de aderare. Este doar realistă, s-a maturizat, politic și social, abordează critic realitatea, și asta este bine. Va rămâne susținătoare a proiectului european atâta vreme cât el va genera bună guvernare, prosperitate, va reduce decalajele de dezvoltare și polarizarea economică și socială. Criza prin care trece acum Uniunea nu are cum să nu aibă ecouri și în România. Dar putem alege să fim parte a soluției pentru problemele Uniunii, și nu generatori de noi probleme, cum este cazul Brexitului. Pentru asta noua generație de politicieni din România trebuie să dovedească responsabilitate și angajament în slujirea interesului public și a binelui comun. UE nu poate fi țap ispășitor pentru neputințele noastre, pentru eșecurile noastre, pentru egoismul și iresponsabilitatea unora sau altora dintre liderii politici, de la București sau de la Bruxelles” scrie fostul președinte.

”A venit vremea să ne întoarcem la politică, să ne vindecăm de iluzia ”tehnocrată””

”Criza proiectului european, reală, este înainte de toate, o criză a democrației. Și nu poate fi rezolvată cu măsuri de forță, cu reducerea la tăcere a vocilor critice, cu etichetarea celor care au o altă viziune despre Uniune și despre problemele ei. Un populism nu poate fi combătut tot cu un populism, fie el și de sens opus. Iar reforme de genul Europa cercurilor concentrice nu pot crește susținerea cetățenilor pentru Europa. Cred că . Pentru că politicul poate fi controlat democratic de popor, tehnocrații, nu, ei nu-și asumă erorile și deciziile greșite, nu răspund în fața nimănui” conchide Iliescu. (B.T.I.)

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Calin Nistor a dispus un control la DNA Oradea

Publicat

pe

De

Dupa recenta audiere la Parchetul General a mai multor procurori de la DNA Oradea, dupa aparitia inregistrarilor aparute in spatiul public, joi s-a aflat ca de la varful Directiei Nationale Anticoruptie s-a cerut un control.

Mai exact, DNA a anuntat ca “procurorul sef adjunct, care exercita atributiile procurorului sef al DNA, domnul Nistor Calin, a dispus efectuarea unui control la Serviciul teritorial Oradea, avand ca obiect activitatea de urmarire penala desfasurata de procurorii din cadrul acestei unitati de Parchet in cauzele despre care se face vorbire in inregistrarile aparute in spatiul public”.

Si ca “dupa finalizarea acestei activitati, se vor dispune masuri in functie rezultatele cuprinse in raportul de control ce se va intocmi cu aceasta ocazie”.

Totodata, din comunicatul DNA rezulta ca “a fost sesizata si Inspectia Judiciara din cadrul CSM pentru a verifica posibile abateri disciplinare savarsite de procurorii din cadrul Serviciul teritorial Oradea”. (Andrei Coman).

 

 

 

Citeste in continuare
Advertisement

Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală3 zile inainte

Al unsprezecelea deces provocat de gripă

Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT) a anunţat, joi seară, că a fost confirmat al unsprezecelea...

Exclusiv6 zile inainte

Care este PLANUL lui Dăncilă în războiul cu Iohannis: ”Este greu de explicat…”

Premierul Viorica Dăncilă a declarat, marţi seară, referitor la refuzul preşedintelui de a accepta nominalizările pentru cele două posturi de...

Administrație localăO săptămână inainte

Avertismentul lui Iliescu: ”Criza prin care trece UE va avea ecouri si in Romania!”

COMENTARIU DE BOGDAN TIBERIU IACOB (PRELUARE INPOLITICS.RO): Fostul președinte al României, Ion Iliescu, a lipsit de la marea ceremonie a...

Administrație localăO săptămână inainte

Calin Nistor a dispus un control la DNA Oradea

Dupa recenta audiere la Parchetul General a mai multor procurori de la DNA Oradea, dupa aparitia inregistrarilor aparute in spatiul...

Administrație locală2 săptămâni inainte

MApN a depus o plangere prealabila la Presedintie. Se cere revocarea decretului din 28 decembrie

Dupa ce ziua trecuta ministrul Apararii a facut mai multe precizari pe marginea subiectului indelung discutat in ultimele zile, cel...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Romania iese la pescuit de migranti

49 de migranti, intre care copii si adolescenti,  se afla de mai bine de doua saptamani pe Mediterana, debarcarea lor...

Administrație locală2 săptămâni inainte

O NOUA PLANGERE PENALA PE NUMELE LUI ADRIAN DOBRE- PRIMAR AL MUNICIPIULUI PLOIESTI SI ADRIAN VAIDA- INCA SEFUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI

Incisiv de Prahova  precizeaza ca, in investigatiile sale derulate au obtinut date si informatii certe care releva faptul ca, in...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Marile ziare din Occident – invadate de o armată de agenţi de influenţă

Un fenomen îngrijorător se înregistrează în presa din întreaga lume: înlocuirea jurnaliştilor profesionişti cu o adevărată reţea de agenţi de...

Eveniment3 săptămâni inainte

„Cât mai repede”

Președintele PSD Liviu Dragnea a declarat joi că ministrul Justiției Tudorel Toader trebuie să vină cu o propunere în Guvern...

Exclusiv1 lună inainte

Justiție cu picioarele și cu pistolul

Nu am prea multe îndoieli că fericiții plecați acasă pe porțile penitenciarelor în seara zilei de marți și-au făcut cruce...

Administrație locală1 lună inainte

CUTREMUR în justiție: Au început eliberările după decizia CCR

Judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au decis, miercuri noapte, eliberarea mai multor persoane în dosare în...

Exclusiv1 lună inainte

Iliescu acuză Le Figaro de război mediatic. Părintele PSD-ului neagă faptul că l-a criticat pe Dragnea

Părintele fondator al PSD susţine că Le Figaro l-a citat cu lucruri pe care el nu le-a spus niciodată. Care-s...

Administrație locală1 lună inainte

Liviu Dragnea, criticat până şi de A. Năstase

„O greşeală pe care o face PSD în momentul de faţă e că a introdus în funcţionarea sa delictul de...

Administrație locală1 lună inainte

Un lider PNL a răbufnit: Şmenurile lui Dragnea pun în pericol securitatea naţională!

Deputatul PNL Bogdan Huţucă a solicitat miercuri conducerii Ministerului Apărării şi Guvernului, în cadrul unu comunicat de presă, să finalizeze...

Administrație locală1 lună inainte

Carmen Iohannis si sfidarea justitiei

In sfarsit, sotia presedintelui a aratat ce poate. Pana acum, a stat blajina la umbra functiei lui Iohannis. Nu a...

Administrație locală1 lună inainte

Se rupe Europa

Marea poveste de dragoste vanduta de specialisti in marketing politic sub forma unei Uniuni Europene prospere, libere si puternice se...

Administrație locală1 lună inainte

CIRC, ABUZURI SI PRAF IN OCHII PLOIESTENILOR MARCA ADRIAN DOBRE – PRIMAR PNL& ADRIAN VAIDA-INCA SEFUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI

Sfarsitul de saptamana a fost marcat de actiuni de amploare de control ale Politiei Locale Ploiesti la operatorul de salubritate...

Eveniment2 luni inainte

Europa ii da in cap lui Iohannis cu Guvernul PSD!

Zau ca mai pricepem ceva din ce gandeste Iohannis. Ieri se plangea la Bruxelles ca nu mai stie cum s-o...

Știrile Săptămânii