Connect with us

Exclusiv

Faptele de corupție nu pot fi calificate drept amenințare la adresa securității – Comisarul de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Iata ce declaram intr-un interviu pentru stiripesurse.ro acum 3 ani de zile:

“SRI poate să lucreze și cu DNA, poate să dea informații, pentru că orice serviciu din lume poate furniza informații instituțiilor abilitate. Ceea ce nu poate să facă SRI este să nu facă dosare de la A la Z, cu tehnică cu tot. Vă dau un exemplu, iar asta este foarte, foarte grav. S-ar putea să asistăm la situația în care foarte mulți corupți din România, condamnați definitiv, să scape datorită unor vicii de procedură și mă explic. SRI a făcut dosare cu DNA-ul pentru dosare de corupție și au prezentat judecătorilor mandate, însă, cum corupția nu există în temeiul legal, în legea siguranței naționale, atenție, am vorbit cu judecători de la ÎCCJ, de la CCR, și ceea ce mi-au confirmat este foarte, foarte grav: acele mandate sunt ilegale. Practic, orice avocat deștept din România se poate duce frumușel să facă un recurs în casație pe motiv de procedură incompletă, să atace mandatul, iar marii corupți din România pot scăpa. Totul se datorează SRI, pentru că, sub aparența lucrurilor bine făcute și a interesului național, ei au depășit cadrul legal.

Printr-o hotărâre CSAT s-a spus că și corupția este vulnerabilitate la adresa siguranței naționale, dar o hotărâre CSAT nu ține loc de lege. SRI trebuia neapărat să meargă în Parlament și să-și completeze legea de funcționare. Nu a făcut-o și de aceea este acum această bătălie, și după declarațiile mele recente, băieții s-au grăbit. L-au pus pe domnul Klaus Iohannis să trimită exact aceste legi Big Brother, pentru a avea temei legal. Mandatele date pentru corupție au fost obținute ilegal! Suntem mai rău ca pe vremea comuniștilor! SRI calcă în picioare legea din România”.

Interviul dat pentru stiripesurse.ro in data de 16.05.2015:

Ofițerul în rezervă al SRI, Adrian Radu, a dezvăluit, într-un interviu pentru STIRIPESURSE.RO, o informație care poate zgudui din temelii justiția și scena politică: toti politicienii corupți pot scăpa din închisoare, din cauza unei greșeli a SRI. Adrian Radu face dezvăluiri despre generalul Florian Coldea și susține că acesta nu este străin de ”gafa” pe care SRI o comite în aceste momente.

Citește și: Spionul lui Băsescu, scrisoare EXPLOZIVĂ către Iohannis: legătura dintre Coldea și Ghiță

  1. Ați intrat în atenția publică recent, după apariția acelor fotografii în care ați fost surprins împreună cu fostul președinte Traian Băsescu. În ce context au fost făcute fotografiile?

A.R. Am avut o declarație de presă. În mod întâmplător m-am întâlnit cu fostul președinte Traian Băsescu, chiar a fost întâmplătoare respectiva întâlnire. Eu nu sunt fost ofițer SRI, sunt ofițer SRI în rezervă, pentru că calitatea de ofițer SRI nu poate să ți-o ia nimeni. Ca ofițer SRI nu puteam să am o întâlnire cu fostul președinte într-un loc public. Cei care au publicat aceste fotografii, cu această interpretare, s-au făcut de râs, din punctul meu de vedere. O întâlnire secretă nu poate avea loc într-un loc public. Pot să afirm cu tărie că nu a fost nici CanCan-ul, nici paparazzi și nici altcineva. Să nu uităm că ziarul CanCan aparține lui Sebastian Ghiță, iar Sebastian Ghiță este membru în Comisia de control SRI și ofițer acoperit al SRI, conform documentelor prezentate deja public. Deci, cine spune că au fost doar simpli paparazzi se înșeală.

  1. Ați ridicat o problemă prea puțin discutată, respectiv faptul că SRI are obligația legală de a colabora cu DIICOT, nu cu DNA.

A.R. SRI poate să lucreze și cu DNA, poate să dea informații, pentru că orice serviciu din lume poate furniza informații instituțiilor abilitate. Ceea ce nu poate să facă SRI este să nu facă dosare de la A la Z, cu tehnică cu tot. Vă dau un exemplu, iar asta este foarte, foarte grav. S-ar putea să asistăm la situația în care foarte mulți corupți din România, condamnați definitiv, să scape datorită unor vicii de procedură și mă explic. SRI a făcut dosare cu DNA-ul pentru dosare de corupție și au prezentat judecătorilor mandate, însă, cum corupția nu există în temeiul legal, în legea siguranței naționale, atenție, am vorbit cu judecători de la ÎCCJ, de la CCR, și ceea ce mi-au confirmat este foarte, foarte grav: acele mandate sunt ilegale. Practic, orice avocat deștept din România se poate duce frumușel să facă un recurs în casație pe motiv de procedură incompletă, să atace mandatul, iar marii corupți din România pot scăpa. Totul se datorează SRI, pentru că, sub aparența lucrurilor bine făcute și a interesului național, ei au depășit cadrul legal.

Printr-o hotărâre CSAT s-a spus că și corupția este vulnerabilitate la adresa siguranței naționale, dar o hotărâre CSAT nu ține loc de lege. SRI trebuia neapărat să meargă în Parlament și să-și completeze legea de funcționare. Nu a făcut-o și de aceea este acum această bătălie, și după declarațiile mele recente, băieții s-au grăbit. L-au pus pe domnul Klaus Iohannis să trimită exact aceste legi Big Brother, pentru a avea temei legal. Mandatele date pentru corupție au fost obținute ilegal! Suntem mai rău ca pe vremea comuniștilor! SRI calcă în picioare legea din România.

  1. Păi și domnul Coldea nu știa lucrurile astea?

A.R. Acum ceva timp a fost scandal foarte mare pe aceste legi Big Brother. Judecătorii CCR, nu o spun eu, ci declarațiile lor, au acuzat presiuni foarte mari asupra lor de către SRI pentru ca această lege să treacă. În mod ciudat, după ce judecătorii CCR au respins aceste legi, un membru marcant al Curții Constituționale, vorbim de Toni Greblă, cel mai vehement judecător împotriva legilor Big Brother, a fost scos din joc. Nu este întâmplător, cum nu este întâmplător nici interviul acordat de șeful serviciului juridic al SRI, domnul Dumbravă, care nu știe să numere nici articolele din Codul Penal, dar mă rog, dacă așa specialiști are SRI, nu comentez. Acel interviu a fost un mesaj, un mesaj mafiot, de amenințare pentru judecătorii de la CCR. A spus, domnul Dumbravă, că SRI nu se mulțumește doar cu a monitoriza parchetele, ci duce lupta până la capăt. În orice dosar, există avocați care ridică probleme de neconstituționalitate, deci SRI aste le-a spus: atenție, tâmpiților, vă monitorizăm și pe voi și dacă mai respingeți o dată legile Big Brother, va mai exista un caz Toni Greblă. Vă spun, legea din România este călcată în picioare de Serviciul Român de Informații.

  1. Păi la SRI e sat fără câini? Ce face conducerea executivă a serviciului?

A.R. Dacă corelați declarația mea de presă cu scrisoarea adresată președintelui României, la mijloc le-am pus o întrebare: de unde a avut SRI bani de rebrănduire în 2012. SRI a cheltuit foarte, foarte mulți bani pentru rebrănduire, pentru a se lăsa impresia că SRI și DNA sunt un fel de Albă ca Zăpada. Coldea și-a pregătit acest demers chiar pe sub nasul președintelui Traian Băsescu. Sunt sigur că pe sub nasul dânsului s-au făcut foarte multe lucruri și vă dau un exemplu: printr-o hotărâre CSAT s-a aprobat detașarea a 50 de ofițeri SRI la ANAF. După această hotărâre, SRI a detașat 140 de ofițeri SRI la ANAF. Majoritatea ofițerilor ANAF sunt, de fapt, ofițeri SRI activi.

  1. Adică cei care se duc în Vama Veche sunt ofițeri SRI, de aia au ținut să aibă mașinile alea de fițe?

A.R. Da! Nu criticați, domnule, ANAF-ul că ANAF este condus de SRI, iar asta a recunoscut și domnul Ponta, care a spus că în ANAF sunt ofițeri SRI. Nu mai criticați ANAF, că ei nu au treabă, acolo sunt ofițeri SRI. Unde ați mai văzut într-o țară civilizată coloană de mașini ANAF care merg către Vamă? Vă întreb, unde? Decât pe vremea comuniștilor! Și asta o știe și domnul Coldea care este fost ofițer de securitate.

  1. De unde știți?

A.R. Domnul Coldea este fost ofițer de securitate înainte de 1989.

  1. Nu eram cam tinerel?

A.R. Da, era cam tinerel, dar uite că așa se prind puterile. Eu nu țin cu Traian Băsescu, nu am treabă, dar un singur reproș aș avea de făcut pentru el și asta o spun public: nu a avut mână bună la oameni. Oamenii pe care i-a pus în anumite poziții s-au schimbat ulterior și la fel de adevărat este că puterea îi îmbată pe unii dintre ei, se îmbată de putere. În anul 2008, când Coldea deja le cam făcea, eu i-am făcut un raport președintelui Traian Băsescu pe care i l-am dat, raport în care descriam faptele pe care le făcea domnul Coldea atunci. Chiar dacă depusesem acel raport, la scurt timp domnul Coldea a fost promovat încă o steluță. Pe mine m-a șocat respectiva decizie a președintelui Traian Băsescu, dar ulterior am înțeles că domnul președinte nu a citit acel raport, care fusese oprit de consilierul prezidențial, domnul Mihai Stănișoară. Nu știu de cine a fost învățat domnul Stănișoară din servicii, dar cert este că l-a fraierit pe domnul Traian Băsescu. Eu foarte multă vreme am avut o repulsie față de Traian Băsescu, pentru că nu luat măsuri împotriva lui Coldea, pentru ceea ce a făcut cu acel raport, dar domnul Stănișoară trebuie să răspundă.

  1. Ca să înțelegem și noi, neinițiații, cum se poate ca domnul Coldea, în ciuda acelui raport, în ciuda acuzațiilor Elenei Udrea, în ciuda acuzațiilor publice extrem de grave, domnul Coldea rezistă neclintit în fruntea SRI. A fost audiat în Comisia parlamentară și scos curat ca lacrima. Cum se poate?

A.R. În ce? În ce anume? Care comisie? Aia compusă din securici și foști ofițeri de securitate? Ce să-i facă lui Coldea, să-i verifice șireturile de la pantofi, să vadă dacă poartă mărimea 42? Nu pot ofițerii de securitate să-l controleze pe șeful ierarhic. El își bate joc de acea Comisie. Este o comisie făcută praf, o comisie făcută de ochii lumii. Dumneavoastră îmi spuneți mie că doamna Udrea nu a avut dreptate? Dumnealui a venit la Comisie și a spus că va face o verificare internă. Serios?

Să vă dau un exemplu: un șef de birou din direcția de protecție internă a făcut o plângere la DNA împotriva șefului din SRI. Știți ce a făcut DNA? Domnul Luculescu, omul de casă al lui Kovesi, a trimis sesizarea penală cu documente și acuzații foarte grave spre soluționare către SRI. Mai mult decât atât! Când a venit la SRI, domnul Coldea a trimis, pe acest Florea Daniel de la Prahova, l-a trimis la un test de fidelitate, chiar la soția dânsului, la doamna Coldea. Vă dați seama? Deci Coldea l-a trimis pe omul ăsta să-l judece nevasta! Știți ce zic ofițerii SRI: bine că nu suntem musulmani că avea Coldea harem și eram rupți. Acest ofițer pică testul de fidelitate și ce face domnul Coldea după aceea? Îl obligă să își dea demisia și întrerupe accesul la informații secrete. Cei care nu vor să își dea demisia, sunt concediați ilegal. Toți au fost eliminați ilegal, că doar e stat în stat la domnul Coldea. Și cum nu poate să-i dea afară, îi trimite la nevastă!

  1. Cam ciudate întâmplări. Și președintele nu face nimic?

A.R. Nu vi se pare suspect, că e în premieră în România, ca Administrația Prezidențială să trimită un proiect de lege la Parlament, mai ales pe acest pachet de legi cum sunt cele Big Brother. Oameni buni, treziți-vă! Acum, cât mai este timp! Acum cei de la SRI doresc să acopere ilegalitățile, de aceea l-au forțat pe domnul Iohannis să convoace aceste consultări, ca să treacă rapid aceste legi.

Până să fac publică chestia cu consilierul ministrului Justiției, eu i-am scris președintelui Klaus Iohannis, mesaj personal, pe Facebook. Am vrut să mă adresez întâi președintelui. Știți ce a făcut domnul Iohannis in cazul altor ofiteri SRI? I-a trimis la SRI pentru competenta solutionare, adica si-a batut joc. Pe ala de la SRI il trimiti tot la SRI sa rezolve problematica. A făcut la fel ca DNA. M-a trimis să mă adresez Parchetului General, adică și-a bătut joc. Este de circul circului ce am ajuns în România. Nu vreau să epatez, dar cum se face că imediat după scrisoarea mea publică, domnul Iohannis cheamă de urgență partidele la Cotroceni pentru a trece acele legi. Alte comentarii pe tema asta nu pot să fac, pentru că ar trebui să spun mai multe și chiar nu vreau acum. Acum discutăm pe chestii reale, discutăm pe legi, pe fapte concrete. Cine vede, vede, cine aude, aude.

  1. Nu vi s-a părut ciudată demisia domnului Maior?

A.R. Domnul Maior, cea mai mare parte din presă, mai ales cei care nu sunt afectați de grupurile de interese, au trecut foarte ușor peste această demisie. Domnul Maior a atacat judecătorii CCR, iar apoi, la scurt timp, a demisionat. În interviul pe care l-a dat dânsul a spus foarte clar: este un mare scandal pe legile Big Brother. Maior este un tip foarte, foarte inteligent și foarte echilibrat și dânsul și-a dat seama: dacă nu plec acum, cineva mă va presa. Faptul că acele legi au picat la CCR i-a arătat că nu se mai poate, pentru că toată conducerea SRI trebuie să răspundă că au făcut ceva ilegal și trebuie să răspundă penal. Nu o spun eu, o spune legea.

  1. Cum vedeți dumneavoastră ridicarea Alinei Bica de pe stradă, din calitate de șef DIICOT?

A.R. A fost o reglare de conturi! Doamna Bica nu a mai vrut să execute ordinele lui Coldea și normal că Kovesi și Coldea au scos arsenalul pe masă. Modul de acțiune este tipic comunist! Dacă stați și analizați puțin, veți vedea că doamna Bica a fost arestată pentru fapte pe care le-a făcut mai demult, nu în calitate de șef DIICOT. Uitați-vă în legea SRI, pentru că acolo spune că rolul SRI este de a preîntâmpina. Asta înseamnă că SRI știa acele fapte și a încercat să o șantajeze? Toată lumea aplaudă SRI și DNA, ce fata Morgana. Domnule, rolul SRI este să preîntâmpine, nu să scoată dosare după 10 ani de zile. De ce nu a făcut-o mai repede? Eu vorbesc pe lege, nu pe vorbe. Adică, dumneata ca SRI ai știut că doamna Bica a făcut acele fapte și tu l-ai lăsat pe domnul Traian Băsescu să o numească în funcție.

  1. Păi aici e marea problemă: cum a ajuns Bica în funcție, având în vedere bubele din trecut?

A.R. Bica din punct de vedere profesional a fost impecabilă și credeți-mă că rar laud un procuror. Asta este și întrebarea mea: cum a ajuns în funcție?

  1. Nu cumva SRI l-a săpat pe Băsescu și pe în ultimul an de mandat i-a dat bombele?

A.R. Nu, SRI în ultimul an de mandat l-a fentat pe Traian Băsescu urât, atât de urât că sub nasul dumnealui au preluat puterea în stat.

**********

Pentru cei care doresc să citească mai multe amănunte vă punem la dispoziție declarația de presă a ofițerului SRI în rezervă, Adrian Radu:

DECLARATIE DE PRESA

Cu stupoare am asistat zilele trecute la o actiune de dezinformare si manipulare marca SRI. O asa zisa intalnire secreta, intr-un loc public, intamplatoare, dintre un fost ofiter SRI (actualmente jurnalist) si Traian Basescu.
Manipularea si dezinformarea realizata prin ofiterii acoperiti ai generalului Coldea si/sau prin asa zisi deontologi –realizatori de emisiuni, precum Rares Bogdan mi-au dat de gandit ca se incearca sa se acopere altceva, sa se distraga atentia de la un lucru mult mai grav. (Este de notorietate faptul ca, pana nu demult, Rares Bogdan se ‘’ lauda’’ cu legatura sa cu generalul Coldea).
Tocmai in aceasi zi, coincidenta sau nu, Administratia Prezidentiala a transmis grupurilor parlamentare un draft al unui nou proiect de Lege privind retenția datelor (așa numita lege ”Big Brother). Ciudat. O premiera! Este pentru prima data de dupa 89 cand Administratia Prezidentiala face un asemenea demers. Mai ciudat este faptul ca, acest demers este efectuat pentru o lege declarata neconstitutionala de catre Curtea Constitutionala si, mai mult, pentru o lege pentru care SRI a facut presiuni asupra Curtii Constitutionale, conform declaratiilor membrilor acesteia, aspect peste care s-a trecut prea usor, poate si datorita acoperitilor din presa. Sa ne reamintim si faptul ca, dupa declararea legii ca neconstitutionala, in mod intamplator, unul dintre judecatorii Curtii Constitutionale care s-a opus vehement acestei legi a fost practic scos din joc prin metode specifice si, nu lipsit de importanta, fostul Director al SRI si-a prezentat demisia la scurt timp.
Ca un fost “membru” al sistemului si fiind un bun cunoscator al metodelor si mijloacelor practicate de SRI am stiut ca va urma ceva, mai ales dupa ce scopul a fost atins (acela ca, prin manipulare si dezinformare atentia de la ‘’premiera’’ trimiterii de catre Administratia Prezidentiala a proiectului de lege ”Big Brother’’ a fost deturnat printr-un scandal creat artificial de o asa zisa intalnire secreta, intr-un loc public, al Presedintelui Traian Basescu).
Invitat în cadrul emisiunii „Ultimul Cuvânt” difuzată miercuri de B1Tv, nu am comentat acest aspect deoarece regia marca SRI inca nu era complecta. A doua zi, joi, circuitul actiunii de dezinformare si manipulare s-a inchis. Astfel, spre surprinderea unor analisti de marca (Ion Cristoiu), dar nu si spre surprinderea mea, Dumitru Dumbravă, Directorul Direcției Juridice a SRI, a acordat un interviu site-ului juridice.ro, site necunoscut marelui public pînă acum, interviu preluat cu o rapiditate suspecta, probabil la comanda data acoperitilor.
Maestrul Ion Cristoiu, in interventia telefonica de joi realizata la emisiunea ‘’ Ultimul Cuvant’’ a interpretat foarte bine acest interviu dat de Dumitru Dumbrava, in sensul ca a considerat ca SRI, in fapt transmite un mesaj. Maestrul Ion Cristoiu a gresit doar in interpretarea cui SRI, de fapt generalul Coldea a transmis acest mesaj. Acest mesaj nu a fost transmis doamnei Kovesi, ci judecatorilor Curtii Constitutionale. A fost de fapt o atentionare de tip mafiot data pe fata. Atentie ca noi monitorizam toata justitia din Romania, nu ne multumim doar cu trimiterea sesizarilor la parchete, ci pana la o hotarare finala intr-un dosar. Cum in foarte multe dosare penale se ridica problema neconstitutionalitatii unor masuri care ajung la Curtea Constitutionala, mesajul a fost clar: va monitorizam si pe voi, vedeti de fapt sa nu mai gresiti sa spuneti ca noua lege ”Big Brother’’ este neconstitutionala. Asta a fost de fapt mesajul.
De ce tine cu orice pret SRI sa se adopte aceasta lege este foarte usor de ghicit pentru cunoscatori. Ce este mai grav este faptul ca SRI incalca legea flagrant si, mai mult, toate mandatele obtinute de SRI in cazurile de coruptie si evaziune fiscal sunt obtinute illegal si sunt nule de drept. Solicitarile SRI pentru mandatele de ascultare se fac in baza Legii 51/1991 si date in baza acestei solicitari. Dar, spre surprinderea multor judecatori, chiar de la Curtea Constitutionala, aceste mandateau fost obtinute pana in present in mod illegal (deoarece in legea respectiva nu sunt introduse coruptia si evaziunea fiscala).
‚’Asist cu groază, cum anumite grupări, profitând de aşa zisele ameninţări ce vizează siguranţa naţională sau securitatea cetăţeanului (interpretate, după interes şi nu conform Legii 51/1991, ce defineşte clar ce înseamnă siguranţă naţională), precum terorismul sau evaziunea fiscală, încalcă nonşalant regulile democraţiei şi ale statului de drept, solicitând, chiar şi oficial (prin CSAT), extinderea “competenţelor” obţinând dreptul (dar nu baza legala) de a încalcă regulile democraţiei, sub masca bunei credinţe. Şi, în numele unei “cruciade” demagogice împotriva corupţiei, s-a ajuns la substituirea instituţiile abilitate prin lege, adică la un atac frontal lansat asupra democraţiei şi statului de drept.
Dacă aparent şi formal, cererile par îndreptăţite, uitându-mă prin “gaură” cortinei, în spatele acesteia, lucrurile stau cu totul altfel.
Făcând abstracţie de modul cum mafia financiară, manipulând instituţii precum SRI, Guvern, Parlament, a reuşit neutralizarea Gărzii Financiare ( înlocuind-o, doar formal şi demagogic, cu un alt organism mai eficient) şi a ajuns să controleze întreg sistemul şi toate instituţiile publice, nimeni n-a sesizat că, “îmbătată” de succes, mafia a trecut la un nivel superior, atacând “centrul de comandă” al statului de drept, Ministerul Public. Cazul comisarului Berbeceanu, în care DIICOT îl acuză pe Berbeceanu de “trădarea” intereselor instituţiei, iar DNA acuză procurorii DIICOT de abuz, este un semnal de alarmă în acest sens. Niciodată în istoria post-decembristă a României, un asemenea caz nu a avut o astfel de abordare, punând faţă în faţă, public, două instituţii ale statului, mai precis două direcţii ale Parchetului General (PICCJ). Deşi public s-a dezminţit, e clar că între DIICOT şi DNA există un “război” rece, al cărui cauza – chiar dacă nu este acceptată oficial -, a fost şi continuă să fie generată de grupările de tip mafiot ce controlează aceste instituţii, formal independente, dar mai ales de intruziunea SRI în activitatea celor două instituţii, la comanda unor interese politice, străine de interesul naţional.
După cazul Berbeceanu am început să fiu mai atent şi mai circumspect in a privi fenomenul, iar adevărul privind existenţa unui război rece între DNA şi DIICOT a început să iasă la iveală, chiar şi oficial, prin comunicatele de presă. Cele de la DNA conţineau, aproape în totalitate, menţiunea “cu sprijinul SRI”, în schimb cele de la DIICOT nu includeau această menţiune. Dacă la început acest “amănunt” părea nesemnificativ, ulterior s-a dovedit că, în fapt, contrar legilor în baza cărora funcţionează (Legea 51/1991 şi 14/1992) şi a atribuţiilor principale, SRI s-a “reorientat”, cu “grosul” armatei şi logisticii, către DNA, abandonând exact structura cu care, prin lege, era obligată să coopereze, adică DIICOT. Potrivit Legii 14 din 1992, art. 2, “Serviciul Român de Informaţii organizează şi execută activităţi pentru culegerea, verificarea şi valorificarea informaţiilor necesare cunoaşterii, prevenirii şi contracarării oricăror acţiuni care constituie, potrivit legii, ameninţări la adresa siguranţei naţionale a României”, iar la art. 3 din Legea nr. 51 din 1991 sunt enumerate clar faptele ce constituie „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, fapte care nu intră în competenţă DNA, aşa cum sunt prevăzute la art. 3, alin. (1) din OUG 43 din 2002. Lecturând Legea 508 din 2004, ce reglementează activitatea DIICOT, constatăm că cercetarea faptelor care constituie „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, intră, exclusiv, în competenţă acestei instituţii. Astfel la art. 12, alin. (1), lit. a), subpct. (ÎI) se precizează că, sunt în competenţă DIICOT: „infracţiunile prevăzute de Legea nr. 51/1991 privind siguranţă naţională a României, cu modificările şi completările ulterioare” şi, potrivit subpct. (V) din acelaşi articol: „infracţiunile prevăzute de Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare”, adică cele aflate în competenţă SRI. În acest caz nu este fireasaca întrebarea: De ce nu mai lucrează SRI cu DIICOT ?
Dacă ţinem seama, de declaraţiile şefei DNA, că instituţia are în lucru aproximativ 5100 dosare, iar 15%, tot conform declaraţiilor şefei DNA, sunt instrumentate în urma informaţiilor furnizate de SRI, rezultă că SRI a furnizat informaţii DNA pentru un număr de aproximativ 765 cauze. În replică, în faţa instanţei, fosta şefa a DIICOT, declara că SRI, deşi are în atribuţii culegerea de informaţii, cu prioritate, în domeniul siguranţei naţionale, fapte ce intră, exclusiv, în competenţă DIICOT ca cercetare, într-un an de zile (2014) DIICOT a primit de la SRI doar 10 (zece) sesizări, în timp ce DNA peste 765 (nu s-a precizat perioada). Astfel, potrivit declaraţiei fostei şefe a DIICOT “O perioada lucrurile au stat în regulă, însă ulterior, am observat o răcire a relaţiilor dintre DIICOT şi SRI, deoarece sub aspectul numărului de sesizări primare pe care DIICOT le-a primit, acesta era aproape inexistent. În anul 2014 am primit max. 10 sesizări, toate neserioase, în timp ce uitându-mă la DNA am observat că aproape activitatea era SRI” exista multe semne de intrebare vis-a-vis de relatia dintre cele doua institutii.
De ce SRI s-a mutat la DNA, când, prin lege, trebuia să furnizeze informaţiile la DIICOT şi de ce şi-a schimbat “obiectul de activitate”, trecând de la atribuţiile legale vizând „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51 din 1991, la atribuţiile aflate în portofoliul DNA, este o tema care ar trebui să facă obiectul controlului exercitat de Parlamentul României asupra SRI şi un obiect de studiu pentru societatea civilă. Pentru că nu este normal că să-ţi extinzi atribuţiile, contrar celor legale, nici în domeniul corupţiei (în care SRI nu este abilitat-chiar daca aceste competente au fost extinse printr-o Hotarare CSAT dar care nu tine loc de lege), nici în domeniul finanţelor publice (în care SRI controlează DGAF, având peste 140 de ofiteri detaşaţi şi “acoperiţi” şi în care urmăresc şi preluarea întregii activităţi de control fiscal, pentru a controla toate finanţele României), nici în domeniul justiţiei (unde, prin “acoperiţi” sau “surse” au creat un sistem de “execuţii” încălcându-se dreptul la apărare, la egalitate in faţa legii şi obiectivitate), nici în mass-media, manipulând cetăţeanul prin diversiunile rezultate din “imprastirea” informaţiilor furnizate “acoperiţilor”. Chiar dacă activitatea a fost “fructoasă” şi “eficientă”, soldată cu arestarea multor corupţi, nu poţi scuza metoda, adică încălcarea statului de drept, prin efectele produse, pentru că acestea au fost produse prin încălcarea legii şi, în special, scele privind separaţia puterilor în stat.
Nu ştiu cât din ceea ce spun Udrea, Bica şi alţi demnitari, foşti miniştrii sau parlamentari, care acuză faptul că au fost “lucraţi” nu de justiţie, ci de SRI, ca “poliţie politică”, este adevărat şi cât sunt de vinovaţi pentru faptele de care sunt acuzaţi. Conform legilor şi Constituţiei, numai justiţia poate stabili şi hotărî, prin organele abilitate: cele de cercetare penală şi instanţele de judecată. Pe principiul însă că “nu iese fum fără foc”, dacă luăm în calcul “migraţia” incorectă a SRI de la DIICOT la DNA, cu tot cu “arme şi tehnica din dotare” şi faptul că şi-au abandonat “obiectul de activitate”, transferandu-se, în baza interpretării noţiunii de “siguranţă naţională”, ca fiind tot ce mişcă şi se întâmplă în România, mega-telejustitia la care asistăm, bazată, aproape exclusiv, pe interceptările telefonice şi ambientale, efectuate şi furnizate de SRI, menite să “fezandeze” clientul, să manipuleze cetăţenul (convingându-l de aportunitatea metamorfozării individului în “duşman al poporului”) şi să prestabilească sentinţele pronunţate de “acoperiţii” executanţi, ar trebui să devină o tema pentru toţi cei care au pretenţia că ştiu să citească şi mai şi percep ceea ce citesc, dar mai ales pentru Comisia din Parlament ce se ocupă de activitatea SRI.
Faptul că pe site-ul SRI, pe lângă atribuţiile legale, mai apare şi “securitate economică”, iar peste 50% din activitate este angrenată în acest domeniu, în condiţiile în care Legea siguranţei naţionale nu prevede astfel de atribuţii în “portofoliul” SRI, este o dovadă că ceva “pute” cu adevărat în statul de drept şi democraţia din România. Până când societatea civilă şi Parlamentul nu se vor întreba şi nu vor cere explicaţii privind legalitatea “detaşării” oficiale a ofiţerilor SRI la ANAF, respectiv DGAF şi de ce SRI lucrează “cot la cot” cu DNA, într-un domeniu care nu este în competenţa lor – nelimatandu-se doar la furnizarea de informaţii, cum se crede, ci procedând şi la intoxicarea cetăţeanului şi manipularea justiţiei, “suntand” DIICOT, cu care sunt obligaţi să coopereze -, mega-circul la care asistăm în prezent, în care “bocancii cazoni pe grumaz” şi “şuturile în gură cu bombeul” devin instrumente tot mai uzitate, nu va conteni. Asta pentru că în timp ce marea majoritate a ofiţerilor sunt de bună credinţă şi integrii moral, câţiva şefi, avizi de putere şi dornici să pună stăpânire pe România, cu riscul îndepărtării definitive de democratie si de Europa, au tarat instituţia într-un război mioritic, înregimentând-o forţat în politică şi în luptele pentru putere. Finalul acestei mega tragico-comedii, ce oferă suficient circ pentru a ascunde şi a transferă în derizoriu adevăratele probleme ale ţării – precum evaziunea fiscală, de miliarde de euro anual, făcută de firmele arabe, ce alimentează conturile organizaţiilor extremiste (domeniu care ar trebui să reprezinte preocuparea de baza a SRI, pentru că face parte din obiectul principal de activitate) şi care depăşeşte cu mult prejudiciile însumate din toate cazurile de mare corupţie depistate din România -, va arată că, încă o dată, diversiunea este instrumentul de baza al manipulării şi armă care îngroapă democraţia şi statul de drept şi că justiţia este încă sub “bocanc cazon”…’’

 

 

Exclusiv

Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L., Solid Waste Operation SRL, Bogdan Niculescu, IPJ Prahova si crima organizata (I)

Prahova Mea

Publicat

pe

Incisiv de Prahova publica, azi, primul episod din serialul „Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L., Solid Waste Operation SRL, Bogdan Niculescu, IPJ Prahova si crima organizata”, o investigatie formata din 10 episoade.
Incercam sa deslusim itele ascunse din spatele unor afaceri oneroase, pe bani publici. Prima intrebare la care incercam sa raspundem este ce l-a determinat pe edilul Andrei Volosevici sa schimbe delegarea de gestiune a serviciului public de salubritate pentru activitatile de curatenie cai publice si dezapezire, de la firma Rosal coordonata de Bogdan Niculescu in favoarea firmei BLUE PLANET SERVICES S.R.L coordonata de acelasi Bogdan Niculescu. Ce i-au determinat pe cei doi sa denigreze firma Rosal, inclusiv prin falsuri, vezi aici:

Edilul Andrei Volosevici ne propune o administratie plina de falsuri si uz de fals/Documente

La toate aceste raspunsuri vom gasi rezolvarea la finele acestui prin episod.
La data de 20.09.2021 se semneaza primul contract intre edil si firma BLUE PLANET SERVICES S.R.L, ocazie cu care se „racordeaza” acesta societate la bugetul local.
Dupa racordarea la bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L achizitioneaza firma Solid Waste Operation care era deja „racordata” la buget, prin administrarea obiectivului Satia de tratare mecano biologica Poiesti, centura de est.
La ultimele aceste doua firme au fost angajati diversi interlopi, unii pentru recompense din timpul campaniei electorale, altii doar fictiv.


Cand unul din acesti interlopi de etnie roma (F.R. – stanga fotografiei, asa il denumim deocamdata) a amenintat si santajat cu inregistrarile efectuate personal privind unele afaceri ilicite si „parandaraturi”, pe diversi din anturajul edilului, am considerat ca nu este problema noastra, ci a organelor de cercetare penala.
Cand acelasi interlop (F.R.) ne-a transmis printr-un interpus, amenintari cu scop de santaj, confundand sula cu Prefectura nu a avut ca finalitate decat iritarea noastra, sa ne exprimam elegant. Probabil interpusul a uitat ce i-a transmis acum cativa ani, un jurnalist: „Nu poti santaja si ameninta pe cineva care nu are ce pierde” (sau ceva de genul asta).
Cand „SEFUL T”, pe numele de scena V.S (dreapa in poza, asa il denumim deocamdata) are o casa de schimb valutar si este sursa („turnător” sau „ciripitor”) unui sef din IPJ Prahova lucrurile se complica. Cand acest sef din IPJ Prahova „monitorizeaza” aceste fapte cu caracter penal pentru a le musamaliza, aspectele capata alte valente din Codul Penal.
Cand firmele coordonate de Bogdan Niculescu au patentat o metoda ingenioasa de a scote bani lichizi din buget, pentru „parandarat” sau pentru recompensarea unor consilieri locali si/sau sefi de institutii cu atributii de control pe domeniul lor de activitate am considerat ca nu este problema noastra, ci a organelor de cercetare penala. Patentul este simplu. Institutiile statului combat fenomenul muncii la negru si nu s-au asteptat ca unele firme sa angajeze, fictiv, intre 60 -100 de persoane. Profitul firmei se diminueaza si/sau dupa caz se maresc datoriile firmei respective la stat dar, raman bani lichizi scosi cu sacosele.
Raspuns solicitare Ziarul Incisiv

Probabil de aceea RASP Ploiesti, in perioda ianuarie 2021-prezent, nu a intocmit nici macar un proces-verbal de contraventie, doar „a monitorizat”. Probabil de unde bate vantul cu banii in buzunar. Cadrul legal pentru amenzi: OUG 57/2019, OG 2/2001, legea 101/2006, HCL 34/2019, HCL 218/2015, dispozitia nr 10089/2020.
Dar, despre Zoia Staicu, noul director al RASP Ploiești, și familia abonată la banii publici ai prahovenilor si la firmele in cauza vom reveni, pe larg, nu face obiectul acestui episod.
Cand la cealalta firma coordonata tot de Bogdan Niculescu, Solid Waste Operation SRL, au fost angajate doua peroane, foste din „Mediu”, aprobabrile si controalele parca sunt deja aranjate.

Raport anual de mediu SWO

Cand una din aceste persoane este „Cainele Rosu” aspectele capata deja valente de criminalitate economico-financiara organizata transfrontaliera.
„Cainele Rosu”
Politia Vest
A performat la DINU…. cu interlopii de la tevi.
Sectorul economic al IPJ:
implicat in actiunile care ii vizau pe vectorii care derulau operatiuni in sectorul comertului ilegal cu carburanti provenit de la rafinariile din Prahova.
A performat, prin turnarea colegilor ( Av Andrei, fost politist, astazi in baroul PH si Ion Banu )
A lucrat, indeaproape, pe linia TURNARII CADRELOR, cu Malaescu, fost ofiter de economic si sef, in conducerea Pol. Mun. Ploiesti, l-a ajutat pe Iulian Bach, fost sef al IPJ si pe Costica Vieru, fost politist al politiei municipale.
A fost recompensat de ultimul si de Vasile Dumitrascu, si a fost introdus in sistemul firmei de paza care asigura, printre altele, si perimterele UPETROM 1 MAI PLOIESTI, alaturi de ruda sefului pol municipale, Cezar Vieru.
Il cunoaste pe col [rez] Vasile Dumitrascu, inca de pe vremea cand acesta era ofiter de politie economica, coleg cu Malaescu, cu care colabora pe linie de informatii.
Cariera sa s-a dezvoltat, fulminant, dupa ce Vasile Dumitrascu a preluat sefia 0215 in PH si nu numai si care l-a acoperit pe „Cainele Rosu” cand controla informativ zona VEST si, in special, ariile Lacul Balea, Podu’ Inalt, zona Dinu, zona Eremia Grigorescu, zona Lamaita VEST, oferind, la randul sau, protectie, clanurilor si membrilor lumii interlope, contra unor sume de bani, pretinse, solicitate, achitate, platite si incasate constant, sub forma de taxa de protectie.
Interesant ca numele „Cainelui Rosu” apare si in anturajul italianul Sergio Pileri in 2002, la Ploiesti, unde avea cartierul general italianul Sergio Pileri si cei doi frati ai sai, trimisi in Romania de mafie. Pileri isi desfasura linistit mai multe tipuri de afaceri, de la restaurante, pana la firme de salubritate. El a devenit in scurt timp unul dintre reprezentantii de vaza ai comunitatii italienilor din Romania. Initial, Sergio Pileri a intrat in atentia Serviciului Roman de Informatii – SRI pentru ca se afla in anturajul fostul sef al SRI Prahova Corneliu Paltanea. Acest Pileri beneficia de protectia colonelului Paltanea, care era supravegheat pentru afaceri dubioase cu petrol. Pileri incepuse sa dezvolte in Romania un grup de companii in domeniul salubritatii, a ecologizarii si a rampelor de gunoi.
Numele sau a aparut public la conducerea companiei SALUB din Ploiesti. La randul ei, SALUB era detinuta de un SRL numit Agenda 21. In fine, in spatele acestei firmei se afla familia mafiota Ciancimino, condusa de Masimo Ciancimino, arestat si el in 2011, fiul lui Don Vito. Interesant este ca familia Ciancimino este originara din localitatea siciliana Corleone, exact ca si in celebrul film de Oscar, Nasul. Initial, mafiotii au finantat cu 9 milioane de euro activitatea firmei Agenda 21 din Romania. Agenda 21, condusa de unul dintre membrii familiei si era detinuta de SIRCO, pe care anchetatorii italieni pusesera sechestru. Printre cei anchetati era si avocatul Giorgio Ghiron, aparatorul nasului Vito Ciancimino. Un alt anchetat a fost si Gianni Lapis, care a incercat sa incheie un contract cu Gazprom pentru piata europeana, prin intermediul unui fost colonel KGB, Alexander Medvedev. Printre persoanele de incredere ale mezinului Ciancimino se numarau si fratii Sergio si Giorgio Pileri, care au in Romania multe afaceri in Bucuresti, Tulcea, Ploiesti, Targu-Mures. Firmele italienilor, pe langa Agenda 21, care se ocupa de reciclarea gunoaielor, sunt Ecorec, Salub si Ecologica SA. Fratii Pileri au mai investit si in Hipodromul de la Ploiesti, in „”Il Toscanino””, un bistro din Bucuresti. Ei au mai infiintat in Romania si societati financiare: General Consulting si Agentia Obiettivo Lavoro. Pe langa acestea se pot mandri si cu Agentia de Investigatii A&D. Repetam: legaturile dintre Sergio Pileri si fostul sef al SRI Prahova, Corneliu Paltanea, sunt de notorietate. Provenzano, prin intermediul romano-italianului Paul Brener, a deschis mai multe firme in tara noastra. Cu Brener au intrat in contact Gheorghe Fulga, seful Serviciului de Informatii Externe, dar si cativa pesedisti: Ion Moucha si Constantin Nita.
Cine este Bogdan Niculescu?
Numele lui Bogdan Niculescu apare și in afacerea autorizarii ilegale a gropii de gunoi de la Glina, deținută de Mafia italiană. De altfel, compania Solid Waste Operation, deținută de partenerul de afaceri al lui Bogdan Niculescu, apare și în dosarul DNA de la Ploiești privind legăturile dintre familia mafiotă Ciancinimo, deșeurile din Sectorul 1 și groapa Glina. Aceeasi familie mafioata  unde apare si numele Cainelui Rosu” de mai sus!!!
Atat despre Agenda 21 unde apare numele „Cainelui Rosu” cat si despre groapa Glina, Incisiv de Prahova a dezvaluit prin zeci de articole, pe parcursul a mai multor ani de zile. Reamintim ca, in martie 2022, Direcția Națională Anticorupție (DNA) l-a pus sub acuzare – alături de primarul Sectorului 3, Robert Negoiță și alți funcționari din această instituție – și pe managerul ROSAL, Bogdan Niculescu. Numele acestuia nu a apărut, însă, în comunicatul DNA, datele fiind doar despre o persoană fizică acuzată de săvârșirea a două complicități la infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite cu consecințe deosebit de grave.
De altfel, și firma ROSAL a fost pusă sub acuzare, ca persoană juridică, tot pentru două complicități la infracțiunea de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit cu consecințe deosebit de grave.
Silviu Prigoana, actionarul majoritar la aceea data al companiei de salubritate Rosal, a incheiat in anul 2010 , un contract de licenta pe 10 ani cu propria firma prin care primea 71.500 de euro/luna, fara TVA, pentru folosirea marcii „Rosal” de catre compania cu acelasi nume.
Rosal era detinuta de Silviu Prigoana (60%), Dumitru Mihalache(20%), Eugen Progloff (10%) si Gheorghe Minea (10%) si se ocupa desalubrizarea sectorului 3 din Capitala.
La data de 23.06.2022, potrivit informațiilor economice de pe termene.ro, compania are ca acționari pe Silviu Prigoană, cu 40%, Dan Gabriel Gaman, proprietar fiduciar, cu 30% din acțiuni, Imperial Master Invest SRL cu 20% și Gheorghe Minea cu 10%. Administrator și președintele consiliului de administrație al firmei este acelasi Bogdan Niculescu.
Si acum sa deslusim raspunsurile la intrebarile:
– ce l-a determinat pe edilul Andrei Volosevici sa schimbe delegarea de gestiune a serviciului public de salubritate pentru activitatile de curatenie cai publice si dezapezire, de la firma Rosal coordonata de Bogdan Niculescu in favoarea firmei BLUE PLANET SERVICES S.R.L coordonatade acelasi Bogdan Niculescu?

-ce i-au determinat pe cei doi sa denigreze firma Rosal, inclusiv prin falsuri?

Si-a pregatit minutios terenul
Satui de scandalurile in care au fost antrenati si de prejudicierea cu buna stiinta a firmei Rosal pentru a introduce alte sociatati controlate de Bogdan Niculescu, omul de afaceri Silviu Prigoană și unul din copii săi, Silvius Prigoană au introdus pe 15 iulie 2022 la Tribunalul Bucuresti o cerere de deschidere a procedurii insolvenței societății Rosal Grup, unul dintre marii ”jucători” de pe piața contractelor de curățenie. Tribunaul a fixat primul termen în luna octombrie. În afară de București, unde are contract cu Primăria Sectorului 3, Rosal mai are contracte în Giurgiu, Cluj și Prahova.

Demersul familiei Prigoană vine în contextul în care din februarie anul acesta Rosal Grup este în mijlocul unei anchete a Direcției Naționale Anticorupție, procurorii anticorupție anchetând relația comercială dintre Rosal Grup și Primăria Sectorului 3. Astfel, pe 21 februarie DNA anunța că procurorii au dispus efectuarea urmăririi penale față de S.C. ROSAL GRUP S.A., pentru două infracțiuni de complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit cu consecințe deosebit de grave.
Faptele reținute ar fi constatate în contextul în care, în perioada anilor 2000-2018, în Sectorul 3 din municipiul București, s-au încheiat 54 acte adiționale la un contract de salubrizare cu S.C. ROSAL GRUP S.A., prin care, fie s-a prelungit contractul, fie s-a mărit valoarea acestuia.
Conform DNA, la nivelul Sectorului 3 nu s-ar fi respectat prevederile noii legislații aplicabile actelor adiționale începând cu anul 2001 și până la finalizarea derulării contractului (Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice; O.G. 71 din 29 august 2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local; Legea 101 din 25 aprilie 2006 a serviciului de salubrizare a localităților; O.U.G. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii).
În același dosar este urmărit penal și primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, acuzat de două infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite cu consecințe deosebit de grave și a unei infracțiuni de instigare la infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite cu consecințe deosebit de grave.
Conform DNA, s-ar fi creat un prejudiciu total de 578.446.818 lei în dauna Sectorului 3 și un folos necuvenit pentru SC Rosal Grup SA.

PAM-PAM
În paralel cu cererea de deschidere a procedurii insolvenței introdusă pe 15 iulie, unul din copii lui Silviu Prigoană, Adrian Honorius Prigoană a deschis tot la Tribunalul București, pe 15 iunie, un proces având ca obiect ”rezoluțiune contract” în contradictoriu cu Bogdan Niculescu, cel care controlează în prezent Rosal.
Viața de huzur a lui Niculescu
Conform informațiilor din CANCAN, Bogdan Niculescu trăiește în lux și nu se sfiește să și-o etaleze în ochii lumii, deși societățile sale ori au fost radiate, ori sunt în pierdere.
În septembrie 2020, s-a prezentat la LOFT cu un Ferrari țiplă, de unde a coborât alături de soția lui, la rândul ei învățată cu luxul și opulența. De altfel, managerul Rosal s-ar fi lăudat, cu puțin timp înainte, la o masă în jurul căreia se adunaseră mai mulți milionari în euro din România, că, împreună cu partenera de viață, are posibilitatea de a zbura în Toscana (Italia) cu avion privat, pe care îl închiriază direct de la El Feki Tarek, nimeni altul decât boss-ul de la Toyo Motor Center, cu care obișnuiește, de regulă, să ia masa la restaurantele de lux din Capitală.
(..) În urmă cu șase ani, Bogdan Niculescu circula cu un Bentley Bentayaga, varianta SUV, la momentul respectiv poate singurul din Capitală, ce valora undeva la 250-300 de mii de euro. Cel cunoscut drept “Regele gunoaielor” nu este pasionat doar de mașinile cu mulți cai putere, ci și de jocurile de noroc. Într-una dintre descinderile pe care le-a avut la cazino, angajatul lui Silviu Prigoană – care nu apare în dosarul amintit mai sus – a câștigat, în doar 10 minute, suma de 15.000 de lei la aparate. A fost, așa, o scurtă demonstrație cu bani puțini.
De altfel, Bogdan Niculescu este o prezență constantă la LOFT, localul lui preferat. Acolo, de regulă, sărbătorește cele mai importante evenimente din viața lui. Șampania fină și celelalte băuturi alese nu lipsesc niciodată de la masa lui.
Bogdan Niculescu, bossul de la Rosal, are averea pusă sub sechestru asigurator în dosarul deschis la DNA cu privire la contractele cu Primăria Sector 3.
Indiferent de amenintari, santaje si/sau daca se gasesc interlopi care sa ne „intepe” si sa isi asume fapta pentru cativa galbeni cum ni s-a sugerat, Incisiv de Prahova va publica si restul celor noua episoade din aceasta investigatie pentru a deslusi toate increangaturile din aceste afaceri ilicite, pe bani publici. Vom reveni. (Ec Adrian Radu).

Citeste in continuare

Exclusiv

Polițiștii trebuie să se mulțumească cu încă o rundă de promisiuni, despre o nouă serie de „firimituri” salariale

Prahova Mea

Publicat

pe

Pentru că participarea la formele de protest anunțate la finalul anului 2021 a fost sub nivelul pe care organizațiile sindicale îl anticipau, în lipsa presiunii, toate promisiunile de aplicare integrală a legii, ba s-au transformat în „jumătăți”, ba în „sferturi”, ba au dispărut în comisiile de specialitate ale Parlamentului, dezvaluie sindicatul Europol.

Ultima tentativă de aplicarea a unei părți din Legea salarizării a fost la începutul lunii iunie când un proiect de lege care viza acordarea unui sfert din cele 2 tranșe restante, deși a fost adoptat, pentru că a suferit modificări semnificative în Camera Deputaților, cu privire la creșterea salariilor aleșilor locali, a ajuns să fie contestat la CCR de către partidul USR. Din păcate, la primul termen din iunie, CCR a refuzat să judece și a amânat cauza pentru luna septembrie. Și uite așa, Statul român pentru care am depus un jurământ suprem „chiar cu prețul vieții” a ajuns să mai facă economie 2 luni pe spatele nostru.

În aceste zile însă, din cauza cifrelor record de demisii din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, dar și ca urmare a nemulțumirilor tot mai vocale din alte sectoare bugetare, Guvernul, prin Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a inițiat un proiect de OUG care va intra săptămâna viitoare pe ordinea de zi a ședinței de Guvern (surse), și care prevede modificarea:

  • Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
  • OUG 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;
  • Legea 7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar.

Practic, Ministerul Muncii și Solidarității sociale propune creșterea salariilor pentru o serie de bugetari cu 15% prin modificarea Legii salarizării. Pentru angajații din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională solicită acordarea unui sfert din cele 2 tranșe restante, intervenind pe OUG 130/2021. Iar pentru funcționarii publici parlamentari, solicită o serie de modificări ce vizează raporturile de serviciu și echivalarea funcțiilor.

Ce este interesant cu privire la momentul ales de către Guvern pentru această inițiativă este faptul că pe durata vacanței parlamentare nu poate emite OUG-uri. Cu toate acestea, se pare că se va apela la un artificiu constituțional pentru ca în ziua ședinței de Guvern, să fie și Parlamentul convocat în ședință extraordinară și astfel să poată fi adoptată Ordonanța de urgență.

Nu putem să nu observăm că diferența de tratament și discriminarea salarială sunt în continuare promovate de Guvern, care împarte bugetarii între „șmecheri” și „fraieri”, în condițiile în care pentru bugetarii „civili” se propune o creștere de 15% a salariului de bază, iar pentru polițiști și angajații din sistemul de apărare, doar un sfert din restanță, fără să se umble la nivelul salarial. Practic dacă un bugetar are un salariu net de 4000 lei (6991 brut), prin aplicarea a 15%, acestuia îi va crește salariul cu aproximativ 1050 lei brut. Asta în timp ce acordarea unui sfert din cele 2 tranșe restante înseamnă în medie 270 lei brut, pentru un polițist.

Cu alte cuvinte, aceste sume alocate polițiștilor și angajaților din sistemul de apărare nu numai că nu acoperă inflația de 14% înregistrată, dar puterea de cumpărare a scăzut sub nivelul salarial deținut de un polițist anterior aplicării Legii salarizării din 2017. Practic, un polițist putea să cumpere mai mult din salariul pe care îl avea în 2017 înainte de măriri, față de momentul 2022 când i s-a aplicat jumătate din Legea salarizării.

După consultările avute cu membri de sindicat, începând de săptămâna viitoare vom anunța un calendar de proteste ce va fi stabilit până la finalul anului 2022. Suntem conștienți că demersul nostru de a determina Guvernul să respecte Legea salarizării nu se va realiza cu 1-2 mitinguri, ci va fi nevoie de determinare și de participare masivă a polițiștilor. De aceea trebuie să fim conștienți, fiecare dintre noi, că de pe margine nu se poate schimba cursul destinului nostru, ci doar prin implicare activă în formele de protest care vor fi organizate.

Totodată, Sindicatul EUROPOL, prin Federația PUBLISIND la care este afiliat a transmis deja solicitări către Guvernul României și Consiliul Economic și Social pentru modificarea OUG-ului, în sensul acordării integrale a celor două tranșe restante. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

BATAIE DE JOC/130 de mii de ploieșteni au rămas fără apă caldă datorita primarului Andrei Volosevici care nu a achitat si refuza sa achite facturile emise pentru serviciul prestat deja de catre Termoficare Prahova S.A.

Prahova Mea

Publicat

pe

Pentru că participarea la formele de protest anunțate la finalul anului 2021 a fost sub nivelul pe care organizațiile sindicale îl anticipau, în lipsa presiunii, toate promisiunile de aplicare integrală a legii, ba s-au transformat în „jumătăți”, ba în „sferturi”, ba au dispărut în comisiile de specialitate ale Parlamentului, dezvaluie sindicatul Europol.

Ultima tentativă de aplicarea a unei părți din Legea salarizării a fost la începutul lunii iunie când un proiect de lege care viza acordarea unui sfert din cele 2 tranșe restante, deși a fost adoptat, pentru că a suferit modificări semnificative în Camera Deputaților, cu privire la creșterea salariilor aleșilor locali, a ajuns să fie contestat la CCR de către partidul USR. Din păcate, la primul termen din iunie, CCR a refuzat să judece și a amânat cauza pentru luna septembrie. Și uite așa, Statul român pentru care am depus un jurământ suprem „chiar cu prețul vieții” a ajuns să mai facă economie 2 luni pe spatele nostru.

În aceste zile însă, din cauza cifrelor record de demisii din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, dar și ca urmare a nemulțumirilor tot mai vocale din alte sectoare bugetare, Guvernul, prin Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a inițiat un proiect de OUG care va intra săptămâna viitoare pe ordinea de zi a ședinței de Guvern (surse), și care prevede modificarea:

  • Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
  • OUG 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;
  • Legea 7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar.

Practic, Ministerul Muncii și Solidarității sociale propune creșterea salariilor pentru o serie de bugetari cu 15% prin modificarea Legii salarizării. Pentru angajații din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională solicită acordarea unui sfert din cele 2 tranșe restante, intervenind pe OUG 130/2021. Iar pentru funcționarii publici parlamentari, solicită o serie de modificări ce vizează raporturile de serviciu și echivalarea funcțiilor.

Ce este interesant cu privire la momentul ales de către Guvern pentru această inițiativă este faptul că pe durata vacanței parlamentare nu poate emite OUG-uri. Cu toate acestea, se pare că se va apela la un artificiu constituțional pentru ca în ziua ședinței de Guvern, să fie și Parlamentul convocat în ședință extraordinară și astfel să poată fi adoptată Ordonanța de urgență.

Nu putem să nu observăm că diferența de tratament și discriminarea salarială sunt în continuare promovate de Guvern, care împarte bugetarii între „șmecheri” și „fraieri”, în condițiile în care pentru bugetarii „civili” se propune o creștere de 15% a salariului de bază, iar pentru polițiști și angajații din sistemul de apărare, doar un sfert din restanță, fără să se umble la nivelul salarial. Practic dacă un bugetar are un salariu net de 4000 lei (6991 brut), prin aplicarea a 15%, acestuia îi va crește salariul cu aproximativ 1050 lei brut. Asta în timp ce acordarea unui sfert din cele 2 tranșe restante înseamnă în medie 270 lei brut, pentru un polițist.

Cu alte cuvinte, aceste sume alocate polițiștilor și angajaților din sistemul de apărare nu numai că nu acoperă inflația de 14% înregistrată, dar puterea de cumpărare a scăzut sub nivelul salarial deținut de un polițist anterior aplicării Legii salarizării din 2017. Practic, un polițist putea să cumpere mai mult din salariul pe care îl avea în 2017 înainte de măriri, față de momentul 2022 când i s-a aplicat jumătate din Legea salarizării.

După consultările avute cu membri de sindicat, începând de săptămâna viitoare vom anunța un calendar de proteste ce va fi stabilit până la finalul anului 2022. Suntem conștienți că demersul nostru de a determina Guvernul să respecte Legea salarizării nu se va realiza cu 1-2 mitinguri, ci va fi nevoie de determinare și de participare masivă a polițiștilor. De aceea trebuie să fim conștienți, fiecare dintre noi, că de pe margine nu se poate schimba cursul destinului nostru, ci doar prin implicare activă în formele de protest care vor fi organizate.

Totodată, Sindicatul EUROPOL, prin Federația PUBLISIND la care este afiliat a transmis deja solicitări către Guvernul României și Consiliul Economic și Social pentru modificarea OUG-ului, în sensul acordării integrale a celor două tranșe restante. (Cerasela N.).

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Evenimento oră inainte

3 lucruri pe care trebuie să le pui la punct în ceea ce privește casa ta atunci când urmează să pleci într-o vacanță

Urmează să pleci în vacanță și deja ți-ai stabilit toate ținutele pe care vrei să le porți de-a lungul acesteia?...

Eveniment5 ore inainte

Se apropie ziua acelui prieten care are deja totul? Iată ce cadou special îi poți oferi!

Cu siguranță ai trecut cel puțin o singură dată prin acel moment în care unul din prietenii sau prietenele tale...

Eveniment9 ore inainte

Cum sa creezi un cinema la tine acasa?

Dupa o zi grea la munca, tot ce vrei este sa te relaxezi in fata unui film bun. Arta cinematografica...

ROBOR ROBOR
Social10 ore inainte

3 soluții pentru a scăpa de ROBOR

● Ce este ROBORUL? ROBOR este abreviere de la Romanian Interbank Offered Rate și  este unul dintre indicii de referință...

Eveniment5 zile inainte

TOP 5 lucruri ce nu trebuie să lipsească dintr-o bucătărie modernă

Amenajare casei la momentul actual este cu mult mai diferită decât modul în care se realiza acum 5 sau 10...

Eveniment5 zile inainte

Mentenanța mașinii: tot ce trebuie să știi și să verifici la propriul tău vehicul

Dacă ai avut acces la o mașină în timp ce locuiai acasă, sunt șanse ca părinții tăi să fi ocupe...

Social5 zile inainte

Tipuri de rochii in functie de forma corpului tau

  Indiferent de ce forma esti, rochiile sunt versatile, confortabile si distractive. Dar primul pas este sa identifici forma corpului....

Eveniment6 zile inainte

TCL își continuă parteneriatul de succes prin care Inspiră Excelență în sport

 Partener global FIBA  Federația Internațională de Baschet București, 2 august 2022 – TCL Electronics, unul dintre principalii jucători din industria TV...

Eveniment6 zile inainte

TCL își continuă parteneriatul de succes prin care Inspiră Excelență în sport

 Partener global FIBA  Federația Internațională de Baschet București, 2 august 2022 – TCL Electronics, unul dintre principalii jucători din industria TV...

Sănătate7 zile inainte

Şcoala Postliceală „Sf. Vasile cel Mare” Ploieşti    Cu noi, vei fi mereu în primul rând!  

  Dacă ai deschis acest anunţ, este foarte probabil să fii următorul nostru elev sau următoarea noastră elevă! Asistent medical...

Sport7 zile inainte

Academia Victor Hănescu lansează campioni

Este deja binecunoscut faptul că de-a lungul anilor la Academia Victor Hănescu s-au lansat campioni, la toate categoriile de vârstă....

magazin online de succes magazin online de succes
SocialO săptămână inainte

10 sfaturi pentru un magazin online de succes

Dacă ai un business, atunci şi tu ai nevoie de un magazin online de succes. Evoluția tehnologiei are ca scop...

Eveniment2 săptămâni inainte

Rezervele de apă ale României „sunt în scădere, dar suficiente” conform ultimelor date oficiale de la Apele Române

Chiar dacă rezerva strategică de apă din principalele patruzeci de lacuri de acumulare își menține tendința de scădere, aceasta poate...

Eveniment2 săptămâni inainte

ȘASE modalități de a menține lucrătorii în siguranță în industria construcțiilor

Munca în construcții este o activitate periculoasă în mod inerent, cu un risc ridicat de accidente la fața locului, precum...

Suc din pulpă de roşii Suc din pulpă de roşii
Social2 săptămâni inainte

Suc din pulpă de roşii bio, 100% natural şi fără conservanţi

Într-o lume din ce în ce mai industrializată şi mecanizată, să găseşti produse naturale este o adevărată aventură. În ultimii...

Cornuleţe cu gem Cornuleţe cu gem
Social2 săptămâni inainte

Sânziene – Cornuleţe cu gem ca în bucătăria bunicii

Câteodată, viața cotidiană, plină de griji mai mari decât oamenii, nu lasă loc pentru o pauză bine meritată. În agitația...

ferestrele din PVC ferestrele din PVC
Social2 săptămâni inainte

Usile si ferestrele din PVC ofera o protectie mai buna impotriva intemperiilor

Usile si ferestrele din PVC sunt foarte importante pentru integritatea unei locuinte. In anumite regiuni, vremea capricioasa si extrema provoaca...

Eveniment2 săptămâni inainte

TOP 5 avantaje pe care polita CASCO Masina Mea le ofera proprietarilor cu automobile de pana la 7 ani

Accidentele rutiere sunt din ce in ce mai frecvente pe drumurile din Romania, si nu...

Știrile Săptămânii