Exclusiv
EXCLUSIV/MINISTERUL AFACERILOR INTERENE ESTE INSTITUȚIA DE POLIȚIE POLITICĂ MODERNĂ CARE ȘI-A SUBORDONAT POLIȚIA JUDICARĂ ȘI, IMPLICIT, MAGISTRATURA
Instituțiile statului Român prevăzute de Constituția României au fost definite și împuternicite de poporul român cu atribuții care să le distingă între ele, cu respectarea principiului separației puterilor în stat. Însă, orice individ ajuns într-un scaun tinde spre mai mult… spre puterea absolută… spre acapararea puterii statului (a instituțiilor acestuia).
Un astfel de caz este al Poliției Române și al Poliției Judiciare care au multiplă subordonare: politică (șeful IGPR este numit de primul-ministru), Parchetelor iar, potrivit art. 5 din HG nr.991/2005 controlul acțiunilor polițienești sunt supuse instanțelor de judecată. Ba, mai mult, Poliția Română este subordonată Ministerului Afacerilor Interne, o instituție cu polițiști politici care aplică întocmai programul politic al Guvernului României – art. 1 alin.(2) lit.b)[1] din Ordonața de urgență privind organizarea și fucnționarea MAI.
În continuare, în nicio Lege specifică/cu referire la specificul Poliției Române/Poliției Judiciare nu se prevede textul articolului 130 Constituție: „Instantele judecatoresti dispun de politia pusa in serviciul lor”.
Iar partea cea mai frumoasă este că atât OUG nr.30/2007 a fost emisă fără ca Guvernul României să fie abilitat de Parlament să emită ordonanțe de urgență… aspect care i-a încurajat pe polițiștii politici din Aparatul central al M.A.I. și guvernanți să emită „ordonanțe de urgență, cu carul” prin care au modificat și completat Legea poliției judiciare 364/2004 și statutul polițistului (legea nr.360/2002).
Potrivit Legii nr. 502/2006, Legii nr.266/2007 și a Legii nr.373/2007 Guvernul României nu era abilitat de Parlamentul României să emită O.U.G. privind organizarea și funcționarea M.A.I…. Urgența enunțată în cuprinsul normativului privind organizarea și funcționarea M.A.I. este absurdă și ilegală în condițiile în care această instituție nu era înființată prin Lege… și nici prin hotărâre a guvernului, în conformitate cu dispozițiile art.40 alin.(1)[2] din legea nr.90/2001. Pe cale de consecință, OUG nr.30/2007 contravine art. art. 116[3] și 117[4] din Constituția României… Ministerul Afacerilor Interne s-a înființat abia în anul 2012, potrivit art. 1 alin.(1) al OUG nr.96/2012. Până atunci, această instituție a fost doar „organizată” pentru a ”funcționa”, nicidecum înființată prin Lege, potrivit alin.(1) al art. 117 al Constituției României. Așadar, Ministerul Afacerilor Interne a funcționat ilegal în perioada 1990-2012, întrucât NU A FOST ÎNFIINȚAT,toate normele emise de această instituție în perioada 1990-2012 fiind ilegale întrucât contravin Constituției României.
Poliția Politică – Ministerul Afacerilor Interne, pentru eludarea principiului transparenței în administrația publică și sustragerea de la criticile societății civile a proiectelor de norme modificatoare –O.U.G. –, eludarea Legii nr.52/2003, împreună cu Guvernul României au modificat Legea nr. 360 prin: O.U.G. nr.89/2003, O.U.G. nr.107/2011, O.U.G. nr.96/2012, OUG nr.21/2016, cu încălcarea art.115 alin.(1) și (6) Constituție, modificări care nu mai pot fi sancționate decât de Curtea Constituțională a României.
Pentru a-și subordona Poliția judiciară, poliția politică – Aparatul central al M.A.I. prin Guvernul României a emis OUG nr.59/2013 (fără a fi ablitat de Parlament printr-o Lege de abilitare). Potrivit OUG nr.59/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru eficientizarea activităţilor de prevenire şi combatere a corupţiei publicată în Monitorul Oficial nr.355 din 14 iunie 2013[5] structurile Poliției Judiciare se organizează și funcționează” în structura Aparatului Central al M.A.I., nicidecum nu se înființează în cadrul Aparatului Central al M.A.I. Cu toate acestea, pe sitte-ul M.A.I., la structura organizatorică a Aparatului central, nu figurează nicio entitate a Poliției judiciare (nici măcar Direcția Generală Anticorupție). Direcția Generală Anticorupție figurează, pe același sitte, la „structuri subordonate” Aparatului central al M.A.I. Așadar, Poliția Judiciară nu are niciun reprezentant în Aparatul central al M.A.I. ci se subordonează ministrului M.A.I. și M.A.I. Iar dacă Poliția judiciară își desfășoară activitatea sub coordonarea procurorului iar acțiunile sale sunt supuse exclusiv controlului instanței de judecată (conorm art. 126 și 130 Consttiuție), ce caută Aparatul central al M.A.I. (compus exclusiv din structure suport: resurse umane, medical, IT, financiar-contabil, control intern, administrativ-logistic) „în această ecuație” care vizează Poliția Judiciară și actul de Justiție?
Și, cum, teoretic, Poliția Judiciară își desfășoară atribuțiile în subordinea procurorului (țeapă!, polițiștii din poliția judiciară au și „șefi ierarhici” – pe ăia din Aparatul central al M.A.I.) dar sunt controlați și sancționați de șefii ierarhici din M.A.I. „pentru cum instrumentează dosarele” (conform legii nr.364/2004 și Legii nr.360/2002), uite cum procurorul și judecătorul sunt scoși din ecuație.
Dar, poliția politică (Ministeul Afacerilor Interne), nu s-a oprit aici ci, ca să fie sigură că a subordonat pe deplin structurii politice, Poliția Judiciară și Poliția, în general, a recurs la o șmecherie care, în opinia mea, este o gravă infracțiune (trădarea – art.394 Cod Penal):
La momentul actual, polițiștii sunt încadrați „în funcții ipotetice (conform HG nr.0610/2017)” nicidecum în funcții prevăzute de Lege (art.22 alin.(5)[6] din Legea nr.360/2002 respectiv Legea nr.153/2017 privind salarizarea unitară a personalului bugetar. În fapt și în drept, legea pentru stabilirea funcțiilor polițiștilor ordonată imperativ de art.22 alin.(5) din legea nr.360/2002 nu a fost niciodată adoptată de Parlament și promulgată de Președintele României. Doar, începând cu anul 2009, legile unitare de salarizare pentru personalul bugetar nu au intrat niciodată în vigoare ci doar au fost prorogate termenele privind intrarea în vigoare a legilor unitare de salarizare (330/2009, 284 și 285/2010, 153/2017). Mai mult, legile unitare de salarizare nu stabilesc funcțiile polițiștilor ci oferă o marjă de apreciere. Iar funcțiile polițiștilor prevăzute în legile unitare de salarizare sunt identice cu cele ale militarilor ceea ce demonstrează, fără echivoc, că Poliția nu a fost demilitarizată decât la nivel declarative – politic.
Așadar ”numirea în funcții ipotetice a polițiștilor” de către poliția politică: Ministerul Afacerilor Interne nu mai are rezonanță în art.3 lit.f)[7] din Legea nr.188/1999 art.66 alin.(1)[8] din Legea nr.360/2002 prin care legiuitorul a statuat stabilitatea în funcție a funcționarului public (implicit a polițistului) tocmai pentru ca acesta să nu fie supus arbitrariului și abuzului din partea terților, politicienilor, dat fiind atribuțiile cu care funcționarul public (mai ales polițistul) este însărcinat în calitatea sa oficială. Ori, din moment ce polițiștii sunt numiți de M.A.I. „în funcții ipotetice”, este de domeniul evidenței că această garanție (stabilitatea în funcția publică) este utopică, inexistentă.
Iar dacă numirea în funcție a polițistului este utopică (ipotetică), este evident că și funcția de: inspector general al I.G.P.R., director general-polițist din MAI și Poliție (inclusiv director general D.G.P.M.B.), director general adjunct D.G.P.M.B. șef serviciu-polițist, polițist-funcție de execuție etc. din M.A.I. și Poliție sunt inexistente.
În aceste condiții, funcțiile de polițist nu au existat niciodată (întrucât nu au fost înființate prin lege), legile unitare de salarizare (care nu au intrat niciodată în vigoare pentru aplicarea coeficienților maximi) pentru personalul bugetar oferind doar „o marjă de apreciere”… și, neavând polițiștii funcții stabilite prin Lege, TOATE ACTELE PERSOANELOR – POLIȚIST DIN M.A.I. ȘI POLIȚIE CARE AU ÎNTOCMIT ÎNSCRISURI DIN ACEASTĂ CALITATE SUNT LOVITE DE NULITATE ABSOLUTĂ!
Întrucât, România, practic, nu are polițiști (funcțiile polițiștilor nu au fost înființate prin Lege nici până în prezent), singurul responsabil pentru această dengrigoladă este Aparatul central al M.A.I. – poliția politică, pentru care interesele unor politicieni/interlopi/afaceriști sunt mai importante decât statul și cetățeanul român.
NOTĂ: probele care au stat la baza prezentului articol (atașamentele) au fost preluate de pe pagina oficială a Sindicatului Polițiștilor din România „Diamantul”. (Alexandru Firicel – șef Departament Investigații al Ziarului Incisiv de Prahova).
[1] (2) Ministerul Afacerilor Interne*) exercită, conform Constituţiei şi legilor ţării, atribuţiile ce îi revin cu privire la: b) realizarea Programului de guvernare şi a strategiilor în domeniul reformei administraţiei publice şi ordinii publice şi monitorizarea, în numele Guvernului, a elaborării şi aplicării programelor de reformă instituţională de către ministere şi celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale
[2] Articolul 40(1) Rolul, funcțiile, atribuțiile, structura organizatorică și numărul de posturi ale ministerelor se stabilesc în raport cu importanța, volumul, complexitatea și specificul activității desfășurate și se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
[3] ART. 116 Structura (1) Ministerele se organizeaza numai in subordinea Guvernului. (2) Alte organe de specialitate se pot organiza in subordinea Guvernului ori a ministerelor sau ca autoritati administrative autonome.
[4] ART. 117 Infiintarea (1) Ministerele se infiinteaza, se organizeaza si functioneaza potrivit legii. (2) Guvernul si ministerele, cu avizul Curtii de Conturi, pot infiinta organe de specialitate, in subordinea lor, numai daca legea le recunoaste aceasta competenta. (3) Autoritati administrative autonome se pot infiinta prin lege organica.
[5] Articolul IIIArticolul 4 din Legea nr. 364/2004 privind organizarea şi funcţionarea poliţiei judiciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 13 septembrie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:”Art. 4. – Organele de cercetare ale poliţiei judiciare sunt organizate şi funcţionează în structura aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, în structura Direcţiei generale anticorupţie, a Inspectoratului General al Poliţiei Române, a Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi a unităţilor teritoriale ale acestora.”
[6] (5) Funcțiile și modul de salarizare ale polițiștilor se stabilesc prin lege, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
[7] Articolul 3 Principiile care stau la baza exercitării funcției publice sunt: f) stabilitate în exercitarea funcției publice;
[8] Articolul 66(1) Stabilitatea polițistului la locul de muncă este garantată, în condițiile prezentei legi.(2) Raportul de serviciu al polițistului ia naștere o data cu acordarea primului grad profesional.



Exclusiv
Greutatea, panta și fixarea – cele trei elemente care definesc rezistența unui acoperiș
Un acoperiș durabil nu se obține doar din materiale bune. Totul începe cu o planificare corectă, în care se iau în calcul trei factori esențiali: greutatea totală, panta de scurgere și modul de fixare. Acestea lucrează împreună pentru a asigura stabilitate, siguranță și etanșeitate. O Firma acoperisuri cu experiență știe că fiecare greșeală în calcul sau montaj poate reduce durata de viață a acoperișului cu ani buni.
Greutatea este primul element critic. Mulți proprietari aleg materiale după aspect, fără să țină cont de sarcina pe care o suportă structura de lemn. De exemplu, țigla ceramică poate cântări chiar și de patru ori mai mult decât țigla metalică. Dacă șarpanta nu este dimensionată corect, grinzile se pot curba sau pot apărea fisuri în timp. O lucrare profesionistă include întotdeauna o evaluare a structurii, adaptată tipului de material folosit.
Pentru acoperișurile metalice, greutatea redusă reprezintă un avantaj major, dar doar dacă este corect distribuită. Panourile se montează uniform, iar prinderile sunt dispuse strategic, pentru a evita punctele de presiune. Un montaj greșit, cu spații neuniforme între șipci, poate crea zone de tensiune și vibrații la vânt puternic.
Panta acoperișului este al doilea factor determinant. Ea influențează direct scurgerea apei și rezistența la vânt. O pantă prea mică duce la băltirea apei, iar una prea abruptă poate provoca desprinderea panourilor în condiții extreme. În cazul acoperișurilor metalice, unghiul ideal este calculat în funcție de lungimea versantului și tipul de profil al tablei. Profesioniștii folosesc nivele laser și șnururi de control pentru a verifica unghiul la fiecare etapă.
Pe acoperișurile cu pantă redusă, se folosesc elemente suplimentare precum benzi de etanșare și folii anticondens, care previn infiltrațiile la îmbinări. În schimb, la pante mari, accentul cade pe fixarea solidă a fiecărui panou pentru a rezista presiunii vântului. De aceea, o echipă de montaj trebuie să adapteze tehnica la fiecare configurație, nu să aplice aceleași reguli peste tot.
Fixarea reprezintă al treilea pilon al durabilității. Chiar și cea mai bună țiglă metalică își pierde eficiența dacă prinderea nu este făcută corect. Șuruburile trebuie să fie din oțel galvanizat, cu garnitură EPDM, și montate perfect perpendicular, fără a fi strânse excesiv. O Firma montaj tabla acoperis lucrează după un plan de prindere precis, stabilind câte puncte de fixare sunt necesare pe metru pătrat și la ce distanță se montează fiecare.
Prinderile incorecte sunt principala cauză a zgomotelor la vânt și a infiltrațiilor. În plus, atunci când se folosesc șuruburi neconforme, acestea ruginesc rapid și afectează stratul protector al tablei. De aceea, verificarea vizuală a fiecărui punct de prindere este obligatorie înainte de finalizarea lucrării.
Un detaliu adesea ignorat este interacțiunea dintre greutate, pantă și fixare. De exemplu, o pantă mare necesită o prindere mai densă, pentru a contracara efectul forței vântului, în timp ce o pantă mică are nevoie de o hidroizolație suplimentară pentru a evita acumularea apei. Toate aceste elemente se calculează înainte de începerea montajului, nu după.
Fiecare sistem de acoperiș are recomandările sale tehnice specifice, iar nerespectarea lor poate compromite lucrarea. Producătorii serioși oferă tabele de încărcare, distanțe optime între șipci și moduri de fixare specifice pentru fiecare profil de tablă. O echipă cu experiență le respectă întocmai, fără improvizații.
În final, verificarea generală a lucrării confirmă dacă acoperișul respectă toate condițiile tehnice. Se testează etanșeitatea, planeitatea, fixările și scurgerea apei. Dacă aceste trei elemente – greutatea, panta și fixarea – sunt perfect echilibrate, rezultatul este un acoperiș solid, silențios și durabil, indiferent de material.
Un montaj realizat cu precizie este o investiție care protejează întreaga construcție. Cu o echipă de profesioniști, calculele sunt exacte, execuția este corectă, iar acoperișul devine o structură sigură pentru zeci de ani.
Exclusiv
Gelul de Construcție – Arta Unghiilor Perfecte și Rezistente
Gelul de construcție, adesea denumit și gel UV sau builder gel, este pilonul de bază în lumea manichiurii profesionale, oferind soluții pentru extinderea, întărirea și modelarea unghiilor. Spre deosebire de oja semipermanentă, care se concentrează pe culoare și durabilitate, gelul de construcție este conceput pentru a adăuga rezistență structurală și pentru a permite crearea de forme și lungimi personalizate. Dacă îți dorești unghii impecabile, cu aspect natural, rezistente la șocuri și cu o durată de viață impresionantă, gelul de construcție este, fără îndoială, răspunsul.
Ce Este Gelul de Construcție?
Gelul de construcție este un polimer acrilic sub formă de gel, care se întărește (polimerizează) sub lumina ultravioletă (UV) sau LED. Are o consistență mai densă decât oja semipermanentă, ceea ce permite modelarea și construirea unghiei pe diferite lungimi și forme. Gama de geluri de construcție este variată, incluzând geluri transparente, cover (cu pigment pentru acoperirea imperfecțiunilor unghiei naturale și extinderea patului unghial), geluri rozalii și chiar geluri cu sclipici.
Cum Funcționează și la ce Se Folosește?
Principala funcție a gelului de construcție este de a adăuga grosime și rezistență unghiei, fie că este vorba de unghia naturală, de extensii pe șablon sau de aplicarea peste tipsuri. Procesul de aplicare implică de obicei mai multe straturi, fiecare polimerizat sub lampa UV/LED.
Iată principalele utilizări ale gelului de construcție:
- Construcția Unghiilor cu Extensii pe Șablon: Aceasta este una dintre cele mai populare metode, unde gelul este aplicat peste un șablon special, extinzând lungimea unghiei și permițând crearea diferitelor forme (pătrat, oval, migdală, stiletto etc.). Șablonul este îndepărtat după polimerizarea gelului.
- Acoperirea și Întărirea Unghiei Naturale (Overlay): Gelul de construcție poate fi aplicat direct pe unghia naturală pentru a-i oferi rezistență și a preveni ruperea, mai ales în cazul unghiilor fragile sau subțiri. Se creează o apex (bombare) strategică pentru a asigura rezistență maximă.
- Corectarea Imperfecțiunilor: Gelurile cover sunt ideale pentru a masca discromiile, denivelările sau alte imperfecțiuni ale unghiei naturale, oferind o bază uniformă și estetică pentru manichiura ulterioară.
- Realizarea French-ului de Interior: Cu ajutorul gelurilor de construcție cover și al gelurilor albe, se poate crea un french permanent, cu un aspect foarte natural și rezistent, direct în structura unghiei false.
- Reconstrucția Unghiilor Deteriorate: În cazul unghiilor rupte sau deteriorate, gelul de construcție poate fi folosit pentru a le reconstrui și a le reda aspectul sănătos.
Etapele Generale ale Aplicării:
Deși pot exista mici variații în funcție de produs și tehnică, procesul general include:
- Pregătirea Unghiei: Curățarea, pilirea, împingerea/îndepărtarea cuticulelor și degresarea cu un deshidrator.
- Aplicarea Primer-ului: Un strat subțire de primer (acid sau non-acid) se aplică pentru a asigura aderența maximă a gelului.
- Stratul de Bază (Base Coat): Un strat subțire de bază se aplică și se polimerizează. Acesta creează o punte de legătură între unghia naturală și gelul de construcție.
- Aplicarea Gelului de Construcție: Gelul se aplică și se modelează cu ajutorul unei pensule speciale, creând forma și apexul dorit. Acesta se polimerizează sub lampa UV/LED. Procesul se repetă pentru a construi grosimea necesară.
- Pilirea și Finisarea: După polimerizare, stratul lipicios este degresat, iar unghia este pilită pentru a obține forma perfectă și suprafața netedă.
- Aplicarea Culorii și a Top Coat-ului (opțional): Peste gelul de construcție se poate aplica oja semipermanentă sau un top coat pentru un luciu de lungă durată.
Avantajele Gelului de Construcție
- Durabilitate și Rezistență: Oferă o manichiură extrem de rezistentă la șocuri, zgârieturi și uzură, cu o durată de viață de 3-4 săptămâni, chiar și în cazul unghiilor lungi.
- Permite Extensii și Corecții: Ideal pentru a crea lungimi suplimentare și a corecta forma unghiilor.
- Aspect Natural: Când este aplicat corect, gelul de construcție oferă un aspect natural și elegant, fără a fi voluminos.
- Protejează Unghia Naturală: Crează o barieră protectoare care poate ajuta unghiile fragile să crească sub stratul de gel.
- Versatilitate: Poate fi folosit pentru o multitudine de tehnici, de la overlay simplu la construcții elaborate.
Dezavantaje și Considerații
- Necesită Experiență: Aplicarea corectă a gelului de construcție necesită practică și o înțelegere a anatomiei unghiei și a tehnicilor de modelare. O aplicare incorectă poate duce la ridicarea materialului sau la deteriorarea unghiei naturale.
- Îndepărtare Complexă: Gelul de construcție nu se îndepărtează prin înmuiere în acetonă, ci prin pilire, ceea ce necesită atenție și precizie pentru a nu afecta unghia naturală. Se recomandă îndepărtarea la un salon profesional.
- Costuri: Investiția inițială în produse și lampă, sau costul serviciilor la salon, sunt mai mari comparativ cu oja semipermanentă sau manichiura clasică.
- Expunere la UV/LED: Similar cu oja semipermanentă, există o expunere la lumina UV/LED, deși considerată sigură în condiții de utilizare normală.
Exclusiv
Anvelope Vara 205/55 R16 Hankook Ventus Prime4 K135 – Recenzie detaliata pentru performanta, siguranta si durabilitate in sezonul cald
Introducere – De ce este importanta alegerea unei anvelope performante vara
Odata cu venirea sezonului cald, schimbarea anvelopelor este esentiala nu doar pentru respectarea legii, ci si pentru a asigura performanta si siguranta masinii tale in conditii specifice de temperatura si carosabil. Anvelopele de vara sunt optimizate pentru a oferi aderenta, control si economie de combustibil in timpul lunilor cu temperaturi ridicate, iar modelul Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H este una dintre cele mai echilibrate optiuni din segmentul sau.
Produs in Ungaria de catre brandul Hankook – unul dintre liderii globali in industria anvelopelor – modelul Ventus Prime4 K135 imbina tehnologia avansata, confortul si fiabilitatea intr-un pachet care raspunde cerintelor soferilor moderni. In continuare, vom analiza in detaliu acest produs, de la specificatii si design, pana la comportamentul in trafic si durabilitate.
1. Specificatii tehnice – Ce spune eticheta despre anvelopa
-
Marca: Hankook
-
Model: Ventus Prime4 K135
-
Tip anvelopa: Vara
-
Dimensiune: 205/55 R16
-
Indice de incarcare: 91 (615 kg per anvelopa)
-
Indice de viteza: H (pana la 210 km/h)
-
Clasa consum combustibil: C
-
Clasa aderenta pe carosabil umed: A
-
Nivel zgomot exterior: 69 dB – Clasa B
-
Tara de productie: Ungaria
-
Cod EAN: 8808563545363
Aceste specificatii indica un nivel excelent de performanta in ceea ce priveste aderenta, un consum rezonabil de combustibil si un confort auditiv decent, pozitionand produsul intr-o categorie superioara a anvelopelor de vara pentru autoturisme compacte si medii.
2. Designul benzii de rulare – Inginerie coreeana pentru siguranta europeana
Unul dintre punctele forte ale anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este designul inteligent al benzii de rulare. Aceasta este proiectata pentru a oferi:
-
Caneluri adanci si multiple, menite sa evacueze eficient apa, prevenind acvaplanarea chiar si in timpul ploilor abundente.
-
Blocuri rigide de cauciuc, care ofera o aderenta sporita si un raspuns rapid in curbe sau la schimbari bruste de directie.
-
Profil central optimizat, cu structura continua, ce asigura contact constant cu asfaltul pentru o directie precisa.
-
Lamele fine pe suprafata blocurilor, ce imbunatatesc tractiunea si pe carosabil umed.
Aceasta configuratie asimetrica a benzii de rulare este rezultatul cercetarilor Hankook si a experientei acumulate in motorsport si industria auto premium.
3. Performanta pe carosabil uscat – Control si stabilitate in trafic urban si extraurban
Hankook Ventus Prime4 K135 isi demonstreaza adevarata valoare in conditii de drum uscat, unde performanta anvelopei este la nivel inalt:
-
Aderenta puternica, chiar si in curbe stranse sau la accelerari rapide.
-
Distanta de franare redusa, esentiala pentru siguranta in traficul urban aglomerat.
-
Stabilitate remarcabila la viteze ridicate, potrivita pentru drumuri nationale sau autostrazi.
-
Directie precisa si usoara, datorita compusului optimizat al cauciucului si rigiditatii laterale.
Este o anvelopa care inspira incredere si siguranta, indiferent de stilul de condus sau de traseu.
4. Performanta pe carosabil umed – Clasa A pentru siguranta maxima
Una dintre cele mai importante caracteristici ale modelului este aderenta pe carosabil umed, incadrata in clasa A, adica cel mai inalt calificativ posibil:
-
Evacuare rapida a apei, gratie canelurilor largi si designului directional.
-
Raspuns prompt in caz de franare de urgenta, cu oprire controlata si precisa.
-
Tractiune eficienta chiar si la plecarea de pe loc pe suprafete umede.
-
Stabilitate excelenta in curbe si pe sosele ude, unde multe alte anvelope cedeaza.
Aceasta anvelopa este o optiune ideala pentru zilele de vara cu ploi neasteptate, frecvente in Romania.
5. Confort si nivel de zgomot – Calatorii mai placute si relaxante
Nivelul de zgomot al anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este de 69 dB, ceea ce o incadreaza in clasa B:
-
Silentioasa chiar si la viteze mari, contribuind la confortul acustic general in masina.
-
Absorbtie eficienta a vibratiilor, datorita constructiei laterale optimizate.
-
Rulare lina, cu reducere a zgomotelor produse de denivelarile minore ale carosabilului.
Aceasta caracteristica este extrem de apreciata de soferii care parcurg distante lungi si isi doresc un plus de confort.
6. Eficienta consumului de combustibil – Clasa C, echilibru intre performanta si economie
Desi nu este incadrata in cea mai inalta clasa a consumului, anvelopa obtine un scor C, ceea ce inseamna:
-
Rezistenta la rulare redusa, comparativ cu multe alte modele din aceeasi gama de pret.
-
Economie vizibila de carburant, mai ales in conditiile unui stil de condus moderat.
-
Contributie la reducerea emisiilor de CO2, aspect din ce in ce mai important in Europa.
-
Optiune eficienta pentru soferii care combina drumuri scurte in oras cu trasee lungi.
Este un echilibru bun intre performanta si eficienta energetica, mai ales pentru o anvelopa axata pe aderenta si siguranta.
7. Durabilitate si uzura – O investitie inteligenta pe termen lung
Hankook a investit in compusi avansati si tehnologii de productie care permit acestei anvelope sa ofere:
-
Uzura uniforma, chiar si in cazul unui condus mai agresiv sau al utilizarii intense.
-
Rezistenta sporita la temperaturi ridicate, tipice verilor din Europa Centrala si de Est.
-
Durata de viata extinsa, estimata la peste 45.000 – 55.000 km in conditii normale de utilizare.
-
Fiabilitate pe termen lung, fara pierderea performantelor esentiale (aderenta, confort).
Astfel, modelul Ventus Prime4 K135 devine o optiune sigura si rentabila pentru soferii care doresc o anvelopa de calitate.
8. Cui i se adreseaza Hankook Ventus Prime4 K135
Aceasta anvelopa este ideala pentru:
-
Soferii de masini compacte si medii (ex: VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus, Renault Megane, Toyota Corolla etc.)
-
Conducatorii auto care pun accent pe siguranta in toate conditiile de drum.
-
Utilizatorii care parcurg distante moderate sau mari anual.
-
Soferii care cauta o anvelopa premium la pret accesibil.
9. Avantaje si dezavantaje – Ce trebuie sa retii
Avantaje:
-
Clasa A la aderenta pe carosabil umed.
-
Design modern al benzii de rulare, cu evacuare rapida a apei.
-
Nivel redus de zgomot si confort sporit la rulare.
-
Compus rezistent si uzura uniforma.
-
Performanta excelenta pe uscat si ud.
-
Marca de renume international, produsa in Europa.
Dezavantaje:
-
Clasa C la consum – nu este cea mai economica optiune de pe piata.
-
Pretul este usor mai ridicat decat modelele low-cost.
-
Nu este potrivita pentru drumuri accidentate sau off-road.
10. De unde poti cumpara anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135
Anvelopa este disponibila in magazinele online de specialitate si in centrele auto autorizate. Poti comanda direct de pe site-ul www.vadrexim.ro, beneficiind de:
-
Preturi competitive si promotii sezoniere.
-
Livrare rapida si sigura la domiciliu.
-
Gama variata de anvelope pentru toate tipurile de masini.
-
Consultanta gratuita pentru alegerea dimensiunii corecte.
Concluzie – Hankook Ventus Prime4 K135: performanta constanta si siguranta de top
Anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H reprezinta o alegere excelenta pentru orice sofer care isi doreste siguranta, performanta si confort in sezonul cald. Cu o aderenta de clasa A pe ud, un nivel redus de zgomot si o durabilitate remarcabila, aceasta anvelopa se pozitioneaza in topul produselor din gama medie-premium.
Fie ca circuli zilnic in oras sau te pregatesti pentru vacante lungi pe drumuri europene, Ventus Prime4 K135 iti ofera stabilitate, control si incredere in orice situatie. O investitie inspirata pentru cei care vor mai mult de la masina lor si nu fac compromisuri cand vine vorba de siguranta rutiera.
Recomandare finala: Pentru o vara fara griji si cu fiecare kilometru parcurs in conditii optime, alege Hankook Ventus Prime4 K135 – anvelopa care combina tehnologia coreeana cu exigentele europene.
-
Evenimentacum 2 luniOglinda foto pentru evenimente importante si nu numai
-
Politică localăacum 3 luniRepublica Moldova la răscruce: între presiunea propagandei rusești și șansa drumului european
-
Afaceriacum 3 luni„Antreprenori Între 2 Lumi” – o serie de reportaje unice care spun poveștile românilor din diaspora, prin ochii familiilor rămase acasă
-
Uncategorizedacum 3 luniELKO Romania devine distribuitor oficial CyberPower în România
-
Viața în Prahovaacum 3 luniCati kW iti trebuie la o casa cu centrala pe lemne? Recomandarea centrala-lemne.ro
-
Viața în Prahovaacum 3 luniPiesaschimb.ro – partenerul tehnicienilor care vor piese de centrală rapid și sigur
-
Viața în Prahovaacum 3 luniBizPress.ro – lansarea unui nou ziar online de știri
-
Viața în Prahovaacum 3 luniDouă noi publicații digitale aduc perspective proaspete: Jurnalul de Media și Revista Focus


