Connect with us

Exclusiv

De narcisism a dat dovadă și Florian Coldea, când și-a asumat rolul nedemocratic al binomului SRI – DNA și a crezut că el poate să conducă țara asta mai bine decât cei aleși de popor

Prahova Mea

Publicat

pe

Așa cum v-am arătat în articolul anterior (https://www.incisivdeprahova.ro/2018/05/17/exclusivcomunistii-cu-epoleti-din-structurile-suport-ale-aparatului-central-al-m-a-i-si-politiei-eludeaza-din-nou-constitutia-si-deciziile-curtii-constitutionale/), falșii polițiști din M.A.I. vor cu disperare să acapareze actul de Justiție și să arunce România în neagra perioadă a Evului Mediu, a Inchiziției prin suprimarea oricărei intenții a polițiștilor de a-și manifesta dreptul la opoziție (dreptul de a nu respecta acele dispoziții pe care aceștia le consideră ilegale). De fapt, pentru M.A.I. și șefii „polițiști” din M.A.I. Legea nr.571/2004 privind avertizorul public nu a existat niciodată…faptele penale/ilegalitățile comise de șefi și pilele acestora fiind repede mușamalizate de „judiciariștii” de la control intern în baza art.8 din ordinul M.A.I. nr. 190/2004, nesecret, nepublicat, inexistent juridic unde se prevede că „dacă ești diliu” nu ți se ia în considerație sesizarea. Acum înțelegeți de ce se pune accentul atât de tare pe „psihologic” în M.A.I.? Pentru ca oricare angajat de bunăcredință care află de o ilegalitate/infracțiune a „boss”-ului (dacă mai are și probe, e chiar grav) să fie trimis de urgență (eventual cu cătușe la mâini și picioare) la „psihologul de unitate” („polițist” ce se pretinde a fi psiholog) care să îl declare „inapt” (noi i-am zice „nebun”, conform „iluminaților” din M.A.I.) fiindcă, „în M.A.I., ordinul se execută, nu se discută”. Ca să vă convingeți singuri, vă atașăm acel „prestigios” O.M.A.I. nr.190/2004 dar și „procedura de soluționare a petițiilor” uzitată de DGPMB.

Aceasta este încă o dovadă irefutabilă a faptului că M.A.I.-ul a ajuns în mâinile unor „minți mici” ce se rezumă exclusiv la rezolvarea problemelor personale și de grup organizat (infracțional îl considerăm noi), mușamalizarea încălcărilor Legii la umbra „dispoziției/ordinului mahărului polițist/politician”.

Ca drept dovadă a faptului că M.A.I.-ul a încăput în mâinile „miniților mici”, în anul 2015 ex-ministrul Oprea emitea, fără niciun fundament în Lege, Ordinul nr.23/2015 privind activitatea de psihologie. Abia în anul 2016, ca urmare a deciziilor CCR nr.172/2016 și 244/2016, ex-ministrul Tobă a modificat Legea organică 360/2002 prin OUG nr.21/2016 (cu încălcarea art. 73 și 115 Constituție) – este interzisă modificarea unei legi organice/o instituție constituțională (precum poliția instanțelor) prin OUG și nu prin Lege. Așadar, „iluminații” din M.A.I. au emis mai întâi ordinul 23/2015 și abia apoi și-au creat „propriul cadru legal” (OUG nr.21/2016) prin încălcarea Constituției României. Mai poate avea cinvea încredere în acceastă instituție cu asemenea „iluminați” ale căror portmonee „crapă”, la propriu, de la salariile, primele și, ulterior, pensiile uriașe pe care le primesc pentru a comite asemenea ilegalități, monstruozități juridice?

Partea cea mai dureroasă este că, în M.A.I., sindicatele (mai ales cele „reprezentantive”) sunt „mute”, acestea rezumându-se la „chițăit” în spațiul public pe motiv că MAI doar „bagă pumnul în gura polițișitlor și sindicaliștilor”, fără a spune și adevărurile ascunse (precum acest OMAI nr.190/2004). Și, nici nu prea ar avea cum să fie altfel din moment ce la conducerea majorității sindicatelor (cu precădere a celor „reprezentative”) tronează, în continuare, pensionari M.A.I. obișnuiți cu „sărutatul dreptei Tatălui pentru un pumn de arginți/un șut «părintesc în părțile moi ale corpului» ca și aviz la obținerea de foloase personale pentru «sindicaliștii deosebiți»”.

Tocmai de aceea, Incisiv de Prahova a formulat și trimis către M.A.I. o solicitare pe marginea modificărilor ilegale, neconstituționale, ce au fost propuse și promovate de M.A.I. pentru amendarea actualului statut al polițistului „pe repede-‘nainte”. „De ce?” o să ne întrebați… „Fiindcă impasibilitatea noastră va naște monștrii și mai mari decât cei actuali. Fiindcă dezinteresul pe care îl manifestăm față de cel de lângă noi ne va arunca, iar, în bezna istoriei de care tot încercăm să scăpăm. Fiindcă, altfel, nu vom evolua niciodată ca și societate.”

De aceea, facem un apel public către toți angajații M.A.I. de bună credință, cetățenii țării, reprezentanții societății civile, mass-media, Avocatul Poporului, să se implice în procesul de transparență decizională inițiat de M.A.I. pentru amendarea ilegală a statututlui polițistului (și nu numai) formulând propuneri și observații pe marginea proiectelor de Lege/Oug etc., tocmai pentru a se îmbunătăți cadrul legislativ actual, serviciul public polițienesc și serviciile publice oferite de instituțiile românești (în general), nicidecum să așteptăm impasibili „să vedem” dacă satisfacem/nu interesele personale și de grup ale unor indivizi care emit proiecte ce ulterior devin Legi care îi favorizează…

Cel mai grav este faptul că, începând cu anul 2016 (și, dacă se adoptă și această proiecție de Oug) „infractorii cu epoleți P.C.R.-iști” pot comite ilegalități/infracțiuni/abuzuri fără să fie sancționați mergându-se pe considerentul că: „petentul e nebun, fiindcă așa l-am găsit noi, cu psihologii noștrii ” (polițiști ce se prefac că sunt psihologi) iar sesizarea și probele se clasează imediat, „infractorii cu epoleți p.c.r.-iști” bucurându-se, în continuare, de averile și beneficiile dobândite fraudulos.(Irinel I.).

Către

Doamna Carmen DAN

-MINISTRUL AFACERILOR INTERNE-

 

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

 

            Subscrisa, Ziarul Incisiv de Prahova, prin director general Ec Adrian Radu,

Având în vedere prevederile: art.1 alin.(3), art.2 alin.(2), art.30,31,51-57 Constituție și cele ale Legii nr.52/2003 coroborate cu prevederile legii nr.544/2001,

Întrucât la data de 15 mai 2018 orele 1151 a fost postat pe sitte-ul M.A.I. proiectul de ordonanță de urgență pentru modificarea legii nr.360/2002 privind statutul polițistului,

Având în vedere că M.A.I.-ul continuă să recruteze și să promoveze forță de muncă după aceleași tipare anterioare lui decembrie ’89, fără discernământ juridic respectiv social-economic și, mai ales, fără nicio susținere în nevoile economiei românești,

Pentru că actuala legislație a polițiștilor (OUG nr.30/2007, Legea nr.218/2002, Legea nr.360/2002, OUG nr.104/2001 și Legea nr.364/2004) încalcă art.14 C.E.D.O., art.41 alin.(1) și art.130 Constituție în sensul că funcționarii din structurile suport și șefii din M.A.I. beneficiază ilegal, discriminatoriu, de statutul polițistului fără a îndeplini nicio atribuție de polițist (art.26 alin.(1) din Legea nr.218/2002 și cap.IV din OUG nr.104/2001) având drept scop acest „beneficiu al statutului polițistului”: imixtiunea în actul de Justiție (intervenția nepermisă în dosarele aflate pe rolul: Poliției Judiciare, Parchetelor și Instanțelor de Judecată), beneficierea de dreptul la pensie al polițistului „din stradă” respectiv „din frontieră” (precum vârsta de 47 de ani) pentru atribuții de poliție inexistente etc.

Având în vedere că, în M.A.I., se regăsesc „de-a valma”: medic-polițist și medic-personal contractual, psiholog-polițist și psiholog – personal contractual, consilier juridic-polițist respectiv personal contractual și funcționar public ș.a.m.d. în aceeași structură/„unitate” de poliție, fără niciun raționament juridic ci doar pentru a satisface interesele personale ale unor indivizi din birourile M.A.I. și Poliției (structurile suport),

Pentru că nicio Lege nu definește: „unitatea” și nici „structura” de poliție lăsând loc arbitrariului și abuzurilor unor personaje ajunse/numite/împuternicite „șefi” să emită „dispoziții legale” respectiv ministrul M.A.I. emite „ordine” și „instrucțiuni” pentru a suplini ambiguitatea legii în sensul acordării de puteri sporite unor ne(in)competenți ajunși vremelnic „șefi-polițiști” dar care conduc despotic/tiranic „activitatea de poliție” (normarea amenzilor ce trebuiesc acordate cetățenilor, normarea dosarelor penale, normarea urmelor/probelor ce trebuiesc ridicate de la fața locului, îmbolnăvirea, la ordin, a polițiștilor sănătoși care au puncte de vedere divergente față de cele ale șefilor ș.a.m.d.),

Întrucât nici până în prezent Poliția Judiciară nu are reprezentant la nivelul Aparatului central al M.A.I. (s-a dorit, inițial, ca DGA să fie acest reprezentant însă, prin modificarea HG nr.416/2007 a fost subordonată, ilegal, Aparatului central al M.A.I.) – în prezent, în Aparatul central al M.A.I. nu există niciun reprezentant/nicio reprezentare al/a Poliției Judiciare,

Având în vedere că subscrisa a criticat, public, acest proiect de modificare a Legii nr.360/2002 (https://www.incisivdeprahova.ro/2018/05/17/exclusivcomunistii-cu-epoleti-din-structurile-suport-ale-aparatului-central-al-m-a-i-si-politiei-eludeaza-din-nou-constitutia-si-deciziile-curtii-constitutionale/) în care s-a evidențiat faptul că proiectul de oug privind modificarea Legii nr. 360/2002 contravine și art. 73 și 115 Constituție,

Întrucât M.A.I., prin proiectul de ordonanță de urgență dorește: inhibarea, terorizarea, polițiștilor „deschiși la minte” prin dezvoltarea și impunerea cutumei: „dacă nu faci ce vrea șeful de sus, te sancționăm/excludem” respectiv favorizează hărțuirea polițiștilor care respectă legea și nu dispozițiile ilegale ale șefilor (o vădită încălcare a actualelor prevederi ale: Legii nr.571/2004 privind avertizorul public, art.45 alin.(3) din Legea nr.188/1999, art.4 și 5 din Legea nr.360/2002, art.3 lit.a)-f) din legea nr.188/1999 respectiv art.22 și 23 din HG nr.991/2005) facilitând astfel „hărțuirea la locul de muncă” a acelor polițiști care evidențiază abaterile de la lege a: colegilor/superiorilor lor respectiv solicită soluționarea problemelor (sindicaliștii/reprezentanții angajaților onești),

Având în vedere că în M.A.I. s-a concretizat „munca la negru” prin: neacordarea de timp liber corespunzător angajaților respectiv neremunerarea orelor suplimentare lucrate, toate acestea la umbra „nevoilor operative” și prin norme clasificate precum OMAI nr.S/108/2011. Concret, angajații M.A.I. nu au dreptul la respectarea vieții private (art.8 CEDO) dat fiind incompetența magistrală a factorilor de decizie din M.A.I. și Poliție în gestionarea resurselor umane (încadrarea și promovarea polițiștilor) dar și a resurselor financiare ale instituției,

Întrucât și în prezent polițiștii sunt obligați să lucreze în condiții inumane (spații insalubre, autospeciale vechi și defecte, lipsa materialelor necesare investigării criminalistice, lipsa rechizitelor și tehnicii de calcul respectiv uztilizarea de tehnică de calcul veche și programe informatice piratate – fără licență, lipsa protecției polițiștilor din Centrele de Reținere și Arest Preventiv),

Pentru că nici în prezent polițiștii nu beneficiază de sprijinul, odată în carieră, pentru cumpărarea/construirea unei locuințe proprietate personală evidențiindu-se (din anul 2002, odată cu adoptarea Legii nr.360/2002-prezent) nu doar incompetența și indolența polițiștilor de birou din M.A.I. ci și a miniștrilor de interne ce s-au perindat la conducerea M.A.I. față de respectarea acestui drept fundamental al polițiștilor (dreptul la întemeierea unei familii, drept ce incumbă și siguranța și stabilitatea în funcție a polițistului),

Întrucât și în prezent polițiștii sunt obligați să suporte costurile aferente chiriilor imobilelor din fondurile personale dat fiind faptul că Legea nr.360/2002 prevede, încă, acordarea acestei indemnizații prin raportare la procent in salariu nicidecum la valoarea contractelor de închiriere – astfel, polițiștii debutanți primesc o indemnizație de chirie de cca 4-500lei/lună iar șefii o indemnizație de chirie de cca 3-4.500lei/lună. Concret, polițiștii cu funcții de execuție plătesc diferențele pentru închirierea unui apartament/imobil iar șefilor acestora le sunt acordate sume suplimentare (indemnizații pentru chirie mai mari decât valoarea contractelor de închiriere),

Având în vedere că decontarea cheltuielilor pentru transport a angajaților M.A.I. este efectuată, încă, disciriminatoriu (în funcție de „criteriul primordial”: mutarea în interesul serviciului/numirea în prima funcție) nicidecum în baza criteriului: necesitatea instituției ca angajatul M.A.I. să beneficieze de transport gratuit/decontat pentru orice deplasare ce incumbă soluționarea misiunilor specifice de: pază, protecție, apărare, soluționare a sesizărilor cetățenilor

Și, nu în ultimul rând, dat fiind „parteneriatul strategic” dintre M.A.I. și organizațiile sindicale din M.A.I. ce evidențiază o tot mai mare distanțare (în opinia noastră, o corupție respectiv corupere a liderilor sindicali/reprezentanților sindicatelor, în cea mai mare parte pensionari M.A.I.) de nevoile și problemele cu care angajații M.A.I. se confruntă la locul de muncă respectiv prin prisma domeniului de activitate specific polițienesc (art.26 alin.(1) din Legea nr. 218/2002 și cap.IV din OUG nr.104/2001),

            Vă solicităm, următoarele:

  1. anularea proiectului de oug pentru modificarea Legii nr.360/2002;
  2. amendarea OUG nr.30/2007, OUG nr.104/2001, Legii nr.360/2002 și a Legii nr.218/2002 în sensul adaptării acestora la nivelul cerințelor societății moderne nu al intereselor polițiștilor de birou (structurile suport) așa cum se întâmplă în prezent prin :
  • eliminarea beneficiului ilegal al „statutului polițistului” pentru atribuții de poliție inexistente;
  • eliminarea beneficiulului ilegal al vârstei de pensionare a polițiștilor „din stradă” respectiv „din frontieră” de către falșii polițiști din structurile suport (deși desfășoară exclusiv muncă de birou și se pot pensiona cu ușurință la vârsta de 65/70 de ani, aceștia s-au pensionat anticipat și/sau „la împlinirea vârstei de 47 de ani” pentru atribuții de poliție inexistente;
  • eliminarea beneficiulului ilegal al salarizării și premierii polițiștilor „din stradă” respectiv „din frontieră” pentru atribuții de poliție inexistente ce se acordă falșilor polițiști din structurile suport ale M.A.I. Acestea nu se vor mai acorda pentru atribuții comune (secretariat, resurse umane, financiar-contabil, șofer, administrativ-logistic) respectiv atribuții ce necesită avizare conform legii nr.200/2004 (medical, psihologic ș.a.m.d.);
  • cercetarea disciplinară a polițiștilor se va dispune doar dacă sunt încălcate dispozițiile Legii, sesizarea privind posibilele încălcări ale Legii de către polițist fiind însoțită exclusiv de probe nicidecum doar în baza unor alegații și dorințe de răzbunare a șefului astfel cum se întâmplă în prezent.

Concret, actualul cadru legislativ polițienesc evidențiază faptul că M.A.I.-ul nu s-a reformat după perioada comunistă, din contră susține discriminarea în muncă și imixtiunea ilegală a șefilor respectiv personalului din structurile suport în actul polițienesc și a actului de Justiție cu încălcarea: C.E.D.O., C.D.F.U.E. și a Constituției României. Falșii polițiști din structurile suport ale M.A.I. beneficiază, ilegal, de posturi și funcții „de poliție” în statele de organizare emise de/în M.A.I. generând un deficit de personal polițienesc uriaș „în stradă” și „în frontieră” dar, mai ales, numirea în astfel de funcții a unor neprofesioniști (ne(in)competenți), aspect care creează disfuncționalități majore serviciului polițienensc și, implicit, cetățeanului și instituțiilor statului român.

  1. eliminarea polițiștilor din structurile suport ale M.A.I. din actualul statut al polițistului (medicul-polițist, contabilul-șef polițist, psihologul polițist consilierul juridic-polițist etc.). Este inadmisibil ca „polițiștii de birou” să beneficieze de: uniforma și legitimația polițistului „din stradă”/„din frontieră”, salarizarea și premierea polițistului „din stradă”/„din frontieră”, dreptul de/la pensie al polițistului „din stradă”/„din frontieră” petnru atribuții polițienești inexistente, în condițiile în care în M.A.I. se regăsesc atât polițiști-medici cât și polițiști-personal contractual ș.a.m.d.;
  2. eliminarea funcțiilor de polițist-demnitar și polițist-secretar general respectiv secretar general adjunct dat fiind atât regimul incompatibilităților cât și a faptului că polițiștilor și demnitarilor le este interzis să ocupe funcții de demnitate publică;
  3. eliminarea „corpului agenților” și a „corpului ofițerilor” de poliție întrucât munca de poliție este una și aceeași. munca de poliție, conform Legii (364/2004, 218/2002, CPP, OUG nr.104/2001) se efectuează de polițiști nicidecum de agenți sau ofițeri. Vechimea și experiența în muncă a polițiștilor nu au nicio legătură cu această militariare mascată a profesiei de polițist menținută în continuare de actuala Lege nr.360/2002;
  4. să emiteți noi proiecte de acte normative pentru amendarea/abrogarea actualei legislații a polițiștilor (OUG nr.30/2007, OUG nr.104/2001, Legii nr.360/2002 și a Legii nr.218/2002) dat fiind și prevederile: art.1 alin.(3)-(5), art.2 alin.(2), art.4 alin.(2), art. 15, art.26, art.41 alin.(1) art.73, art.130 și 131 alin.(3) Constituție în care să implementați și criticile subscrisei referitoare la: sancționarea imixtiunii șefilor/altor factori în dosarele poliției judiciare, acordarea drepturilor polițiștilor fără discriminări, respectarea și ocrotirea vieții private a polițiștilor (implicit membrilor familiilor polițiștilor);
  5. să ne comunicați modul în care ați înțeles să soluționați prezenta;
  6. să ne transmiteți invitația/invitațiile la dezbaterile organizate de MAI cu organizațiile profesionale și sindicale pe marginea modificării legislației polițiștilor la adresa de e-mail incisivprahova@gmail.com pentru ca persoana/persoanele desemnate de subscrisa pentru susținerea formulărilor din prezenta;
  7. să ne transmiteți invitația/invitațiile la dezbaterile organizate de MAI pe marginea modificării legislației polițiștilor la adresa de e-mail incisivprahova@gmail.com pentru ca persoana/persoanele desemnate de subscrisa să susțină în cadrul dezbaterilor necesitatea intrării în legalitate a M.A.I. și Poliției (respectarea CEDO, CDFUE, Constituției) și, implicit, soluționarea problemelor profesionale ale polițiștilor.

Suplimetar, cu respect vă solicităm să nu permiteți accesul pensionarilor M.A.I. la dezbateri organizate de M.A.I. (Legea nr.62/2011, Legea nr.52/2003 etc.) a acelor angajați în organizațiile sindicale respectiv lideri sindicali pensionari M.A.I., precum: Coarnă Dumitru, Surugiu Iulian, Păscuț Emil, Șerbănescu Marin etc.) întrucât, în opinia noastră, aceștia nu reprezintă interesele organizațiilor sindicale și nici ale membrilor de sindicat.

Totodată, având în vedere că în M.A.I. „se practică” înscrierea unui angajat la 2 sau mai multe sindicate, cu respect vă solicităm să îi verificați pe toți liderii din sindicatele M.A.I. în programul informatic MAYSAL conceput și monitorizat de M.A.I. pentru salarizarea angajaților proprii (ocazie cu care sunt reținute cotizațiile lunare pentru organizațiile sindicale), în vederea stabilirii dacă lideri dintr-o organizație sindicală sunt înscriși și în altă organizație sindicală – încălcarea regimului incompatiblităților care atrage nulitatea înscrisului (a se vedea și cazul d-lui Nedelcu Cătălin, președinte S.P.R. „Diamantul” care, la data la care a fost ales președinte SPRD-Ialomița și, ulterior, desemnat de dl. Păscuț Emil la conducerea SPR „Diamantul”, era înscris și în SNPPC – posibil și în prezent să figureze înscris în ambele sindicate) – https://www.incisivdeprahova.ro/2018/05/14/exclusivinterviu-despre-cum-au-reusit-nedelcu-catalin-presedintele-actual-s-p-r-diamantul-si-pascut-emil-ex-presedinte-s-p-r-diamantul-sa-puna-pe-b/.  

Apreciem că pensionarii M.A.I. care se regăsesc pe ștatele de plată și/sau certificatele de grefă emise de instanțele de judecată pentru organizațiile sindicale, ascund faptul că urmăresc doar interese proprii pe care le pot soluționa cu oficialii M.A.I. prin „trocuri” (satisfacerea unor nevoi/interese personale ale liderilor acestor organizații) și care nu corespund mandatelor cu care organizațiile sindicale sunt împuternicite de membrii acestora. Totodată, opinăm că pensionarii M.A.I. ce se regăsesc și în conducerea organizațiilor sindicale respectiv pe ștatele de plată ale acestora urmăresc doar „rotunjirea veniturilor lunare” din cotizațiile mebrilor de sindicat nicidecum interesul membrilor… mai ales că „sindicaliștii pensionari din M.A.I.” sunt arhi-cunoscuți în spațiul public (nu vor nici în ruptul capului să îi lase și pe cei tineri să își evidențieze telentul sindical/de lider sindical).

Din aceste considerente, pentru a nu fi afectată legalitatea, legitimitatea și bunacredință acțiunilor întreprinse de M.A.I. respectiv a organizațiilor sindicale și a buneicredințe cu care membrii de sindicate au mandatat organizațiile sindicale, vă solicităm respectuos să nu primiți la ședințele organizate de M.A.I. (dialog social, Legea nr.52/2003 etc.): pensionari M.A.I. și nici lideri sindicali aflați în incompatiblitate (membrii în 2/mai multe organizații sindicale) ci doar lideri sindicali angajați în M.A.I. (aflați în activitate sau suspendați pentru a desfășura activități sindicale) și care nu se află înscriși în 2/mai multe organizații sindicale.

Menționăm că subscrisa s-a remarcat în spațiul public prin amendarea comportamentului ilegal/ideilor neconforme cu realitatea înconjurătoare al/ale unor oficiali/șefi-polițiști, polițiști de birou implicit „sindicaliști” din M.A.I. respectiv evidențierea „lacunelor legislative” care permit ne(in)competenților din structurile suport ale M.A.I și a șefilor-polițiști să încalce: CEDO, Deciziile Curții Constituționale a României dar, mai ales, prevederile Legii nr.24/2000 (tehnica legislativă „de bun simț” instituită de legiuitorul român) doar pentru a-și satisface interese personale/de grup prin adoptarea de norme neconforme cu realitatea și nevoile societății românești, ale unui stat de drept.

 

Cu stimă,

 raspuns DGPMB procedura petitii

raspuns DGPMB_cu_OMAI_complet

Exclusiv

PNL IN 2009: REINVESTIREA UNUI GUVERN DEMIS E NECONSTITUTIONALA. AJUNGE ORBAN LA MINA CCR?

Prahova Mea

Publicat

pe

Ca o confirmare de ce Orban si Iohannis nu vor o justitie independenta, ieri, Klaus Iohannis a decorat Grupul de Dialog Social, cel care l-a premiat pe Augustin Lazar – procurorul comunist care, in baza turnatoriilor infiltratului securitatii de la Aiud, – ,,Miron” a contribuit la prelungirea torționării lui Iulius Filip – deținut politic la Aiud. Motivul pe scurt: ,;GDS a promovat valorile”. Costica Iohannis, CE FEL DE VALOARE ESTE alde Augustin Lazar, pensionar special? Iată și motivele, pe larg dezvaluie analistul Radu Teodor Soviani.
,,Știi care e principala diferența dintre modificările de legislație din Statele Unite ale Americii și modificările de legislație din România?” mă întreba aceeași persoană pe care o respect enorm și care în trecut mai mi-a adresat o întrebare care mi-a permis să inițiez și să formulez un model econometric, în premieră despre sistemul de justiție din România și de larg interes în SUA (despre care am scris AICI). Vă voi spune ce am răspuns și cum am fost corectat, la final, dar înainte este necesar de reamintit, în preambul, studiul amintit.
Studiul din aprilie 2019 despre situația justiției din România m-a condus la următoarele
în căile definitive de atac, 67% dintre judecătorii din România nu dau doi bani pe lege; la acest rezultat contribuie lipsa reală de răspundere a magistraților.
în rândul procurorilor, proporția celor care nu dau doi bani pe lege este realmente groaznică;
rezultatele preliminare indicau o sensibilă îmbunătățire în instanțele civile după ce SRI nu a mai acordat protecție tuturor magistraților din civil, furnizori sau colaboratori ai serviciului, prin devoalarea publică a protocoalelor.
,,Am convingerea că odată ce vor fi lustrați și primii furnizor/colaboratori din justiție ai SRI de către CNSAS, ponderea judecătorilor care nu dau doi bani pe lege se va reduce”, concluzionam.
Studiul din aprilie 2019 se încheia și cu o NOTĂ: ,,Perioada de după denunțarea protocoalelor cu SRI este prea scurtă pentru a avea relevanță statistică și nu poate fi relevantă atâta timp cât rețelele din justiție subordonate în trecut prin protocol tind să se subordoneze unui soi de mafie în interesul altor rețele decât cele ,,supravegheate’‘ de SRI”.
În ciuda acestui indicator de avertizare timpurie reieșit din model, rezultatele din perioada de după studiu (mai 2019-decembrie 2019) arată cu probabilitate foarte mică de eroare că s-a îmbunătățit semnificativ proporția judecătorilor din căile definitive care judecă corect, în ciuda reculului încercat a fi imprimat de rețele și pe cale de consecință a scăzut ponderea judecătorilor care nu dau doi bani pe lege, în căile definitive de atac, care încă există totuși în proporție majoritară.
Faptul însă că aceștia, în lipsa scutului ,,așa ne-a spus SRI prin plic galben – urme la dosar”, și-au subordonat încă ticăloșia rețelelor private de trafic de influența, manifestate în principal prin avocați înrădăcinați și izvorâți din fost Securitate, preluați la SRI, dar care acum nu mai acționează la ordinul direct al SRI (ci folosesc vechile rețele din magistratură formate sub cupola SRI sub ochiul lipsit de vigilență al servicului NATO), începe să devină evident: SRI nu mai sprijină totuși pentru accesul la Înalta Curte pe colaboratorii magistrați care au lăsat urme ale judecății altfel decât pe lege, încălcând legea.
Or, acest lucru este evident că nu convine emanaților din vechea Securitate, încă infiltrată puternic în SRI, care încearcă și azi restaurația. De altfel, așa cum am scris încă din prima zi de funcționare a guvernului mandatat de Iohannis, 5 noiembrie 2019, obiectivul principal al schimbării de guvern a fost – Restaurația –
Fostei Securități nu îi convine că au început să se mai manifeste judecători tineri și independenți, care știu carte și care nu au metehnele protocoalelor, tendință observată pregnant în ultimul an și care acționează ca un turnesol pentru judecătorii și procurorii de protocol care își pun funcția și ,,neglijența” în beneficiul protejării infractorilor.
Pe acești judecători corecți îi amenință în fapt Orban și Iohannis (cu complicitatea PSD) prin ,,desființarea pensiilor speciale”. Cu alte cuvinte, lor li se adresează (cu complicitatea unor lichele din PSD manevrate de aceiași strategi de lungă durată) când îi amenință azi pe magistrați că le ia dreptul ca pe viitor să aibă pensii cuvenite statutului și meritelor derivate din știința de carte și respectarea legii, cu alte cuvinte, cei care judecă acum altfel decât pe protocoale.
L-ați auzit cumva vreodată pe Ludovic Orban (sau pe ,,verișorul” lui, Ciolacu de la PSD) să spună ceva de pensia lui Augustin Lazăr, cel care l-a condamnat în fapt încă o dată pe deținutul politic Iulius Filip pentru a executa integral o pedeapsă inventată, Lazăr – procurorul comunist de atunci fiind sprijinit în acest demers de infiltratul Securității din închisoarea Aiud, Gheorghe Mușat așezat acolo ca turnător voluntar și apoi oficial de deținuți politici? (Întreaga investigație, aici).
Nu. Despre pensia lui Augustin Lazăr nu ați nimic de la Iohannis sau de la Orban sau de la ,,verișorii lor”. Iohannis chiar a mai vrut să îi dea încă un mandat de procuror general al României pentru 2019 și mai încolo fostului procuror comunist, ,,bici” al Securității în închisoarea de la Aiud, șef al grupului operativ central începând cu 1998 format nelegal de către SRI și Valeriu Stoica, prin care SRI subordona cercetarea penală, așa cum am scris.
Privilegiile lui Augustin Lazăr vrea să le păstreze actuala guvernare, dar tot ei vor să închidă, prin amenințarea dreptului la o pensie decentă a judecătorilor corecți și care în ultimul an au văzut fereastra de oportunitate de a se desprinde de fosta Securitate preluată la SRI și de protocoale.
Acum Cătălin Predoiu, biet ministru de justiție de protocol, nici nu încearcă să ascundă acest lucru. Pentru el, propunerea de procuror general al României care să succeadă lui Augustin Lazăr (semnatar de protocol) este Gabriela Scutea (semnatară de protocol cu SRI și absolventă de școală SRI), fostă adjunctă a semnatarei de protocol Laura Kovesi.
Pentru Predoiu, Gabriela Scutea este cea mai bună întrucât îmbină ,,experiența” și ,,profesionalismul”. Despre profesionalism să se pronunțe alții care o cunosc, dar experiența semnării protocolului cu SRI și subordonării cercetării penale SRI-ului în opinia mea este una care trebuie să o lustreze de la candidatură, nu să o promoveze. Într-un stat de drept.
Dar bietul Predoiu nu are ce face. El nu ar desființa nici Secția Specială, pe care o știe infilitrată. Pentru că el știe cum îl trata Coldea când îl chema la el în birou împreună cu brokerul fugar Cristian Sima (care a făcut dezvăluirea în contextul discuțiilor despre colaborarea cu Securitatea) și cu Daniel Dăianu. Așa cum ați văzut, în exclusivitate, aici, în octombrie 2012:

https://videos.files.wordpress.com/2Hh0miOF/sima-oct-2012-1_dvd.mp4 
În timpul ăsta, în timp ce alde Augustin Lazăr sunt protejați (nici măcar nominalizați de PNL, Iohannis sau PSD!!!) și în locul investigării infracțiunilor lor reale de către SIIJ ceea ce ar conduce la pierderea justificată a pensiei de magistrat hârșâit nu pe drept, ci pe culoarele Securității, sunt acum amenințați magistrații cărora li s-a deschis fereastra unică până în acest moment, după 1989, de a judeca independent. Mesajul real care li se transmite este următorul: noi, care facem restaurația, facem ce vrem cu voi, care nu mai vreți să judecați pe protocol.
Care este mesajul real al amenințării cu tăierea dreptului la o pensie corespunzătoare poziției și carierei de judecător, pentru judecătorii realmente independenți? Cine are interesul ca judecătorii corecți să nu aibă nicio perspectivă, în timp ce pentru alde Augustin Lazăr să li se consolideze perspectiva și să își păstreze privilegiile?
Răspunsul este simplu: Restauratorii. Mesajul restauratorilor este acum: potoliți-vă, nu mai fiți independenți, fiți slugi. Fiți subordonați, nu fiți vocali, poate vă lăsăm să ieșiti la pensie de tehnician la 45 de ani, de unde să fiți forțați să vă angajați la societatea de avocatură a vreunui fost securist și să încasați sume mari pentru traficul de influență pe care vrem să îl faceți în fața foștilor colegi. Eu acest mesaj îl percep, subordonat acțiunilor marionetelor din PNL de pârjolire a pământului.
Eu însă am convingerea că magistrații cu adevărat independenți știu că există și o altă soluție și anume cea legală. Percepând mesajul real al restauratorilor, ei își vor consolida principiul că trebuie să respecte legea pentru a fi protejați de ea, să judece conform legii și nu conform protocoalelor și nici conform metehnelor fostei Securități. Astfel, ei vor ajunge în mod cert să câștige la pensie sume cuvenite unei cariere ireproșabile, în ciuda zabterilor de acum ale celor care vor să pârjolească pământul.
Și vor realiza că un singur compromis în cariera de judecător este un compromis prea mult.
Dar pentru asta trebuie ca ei, magistrații corecți, să înceteze să mai acopere și să accepte pe ,,magistrații de protocol”. Gen Augustin Lazăr sau ,,colegi patrioți” care la scutul jurământului pe steag au fost infiltrați ca slugi în justiție și au devenit șantajabili în fiecare secundă a bietei lor vieți.
Apropos, las aici și expresia ,,interesului” achitatului de protocol, Ludovic Orban (nu m-ar mira ca el să fi fost reprezentat la ICCJ-ul subordonat prin protocol SRI-ului de societatea vreunui fost lucrător al Securității inflitrat de Securitate cine știe pe unde pentru a înrăutăți situația deținuților politici), față de Augustin Lazăr și mai ales, față de una dintre victimele lui, Iulius Filip. Orban a vorbit de parcă ,,Miron” i-ar fi pus vorbe în gură: ,,Nu am înțeles… nu știu… nu știu…”

https://videos.files.wordpress.com/OrKxWNWu/soviani-orban-lazar_dvd.mp4 
Cu cine se luptă în fapt Orban?
Cu magistrații independenți (puțini, dar în creștere), cu pensionarii care au încă pensii mizerabile – pensia medie este de 1203 lei (253 de Euro) – spre deosebire de Augustin Lazăr care are aproape de 20 de ori mai mult și cu nivelul de trai al familiilor care au dreptul la dublarea alocațiilor, pentru că așa spune legea, iar executivul este obligat să aplice legea, nu să o proroge.
Cum ar fi ca toate companiile din România să acționeze căcăcios, precum Orban, și anume în loc să execute obligațiile stabilite de legile în vigoare, să le ,,proroge”? Cum ar fi ca, în 25 ianuarie 2020, nicio companie din România să nu mai plătească TVA-ul și impozitul pe salarii pe motivul că ,,situația companiei nu permite, dar poate facem o rectificare la 1 august, dacă nu intrăm în recesiune”. Cum ar fi Orbane?
Și acum răspunsul la întrebarea din debut. Am răspuns așa:
,,Principala diferență dintre modificările de legislație din SUA și cele din România este legată de stabilitate, frecvență și predictibilitate. În ultimii 233 de ani de când a fost scrisă Constituția SUA (1787) au fost doar 27 de amendamente. 10 dintre ele au fost introduse în primii 3 ani după ratificare (1791). Din 1791 și până acum nu au mai existat decât 17 amendamente.”.
,,Ai dreptate doar parțial” mi-a răspuns în limba română cel care îmi pusese întrebarea. ,,Principala diferență dintre modificările de legislație din SUA și cele din România este că toate modificările de legislație din SUA au fost făcute în favoarea cetățenilor americani, în timp ce toate modificările de legislație din România, sau aproape toate, au fost făcute în defavoarea cetățenilor români”.
Abia aștept să mă contrazică inșii care susțin că nu este în interesul cetățenilor români să avem magistrați independenți cu pensii corespunzătoare, că nu este în interesul cetățenilor români să majorăm punctul de pensie într-o țară în care marea majoritate a pensionarilor câștigă sub 250 de Euro, că nu este în interesul cetățenilor români să respectăm legea de dublare a alocațiilor, sau că este în interesul cetățenilor români să păstrăm ca pensionar special, pe alde Augustin Lazăr, în loc să îi fie anulat dreptul la pensie. Abia aștept!
În fapt, guvernarea de restaurație Orban pârjolește zi de zi pământul, precum guvernarea Ciorbea din 1997 astfel încât să conducă la disoluția statului român (ceea ce nici măcar PSD nu a reușit). ,,Judecătorii nu ar trebui să aibă pensii speciale, ne spune Orban. Copiii nu ar trebui să beneficieze de alocații decente, ne mai spune el. Doar Augustin Lazăr și generalii cu 5 stele ai Securității trebuie să aibă mii de Euro pe lună”. După cum vă avertizam în urmă cu ceva timp, exact CDR, ,,sub semnul Victoriei”.

Pe alde Augustin Lazăr îi văd ca exponenți care impersonează profilul psihologic de procuror selectat de Securitate sa ancheteze deținuții politici, mai corect spus să se ocupe de ei, care au fost infiltrați după 1990 în magistratura democratică. Alde Augustin Lazăr mai precizeaza analistul. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Nebunia pensiilor speciale. Cu ce se tratează ea?

Prahova Mea

Publicat

pe

Ca o confirmare de ce Orban si Iohannis nu vor o justitie independenta, ieri, Klaus Iohannis a decorat Grupul de Dialog Social, cel care l-a premiat pe Augustin Lazar – procurorul comunist care, in baza turnatoriilor infiltratului securitatii de la Aiud, – ,,Miron” a contribuit la prelungirea torționării lui Iulius Filip – deținut politic la Aiud. Motivul pe scurt: ,;GDS a promovat valorile”. Costica Iohannis, CE FEL DE VALOARE ESTE alde Augustin Lazar, pensionar special? Iată și motivele, pe larg dezvaluie analistul Radu Teodor Soviani.
,,Știi care e principala diferența dintre modificările de legislație din Statele Unite ale Americii și modificările de legislație din România?” mă întreba aceeași persoană pe care o respect enorm și care în trecut mai mi-a adresat o întrebare care mi-a permis să inițiez și să formulez un model econometric, în premieră despre sistemul de justiție din România și de larg interes în SUA (despre care am scris AICI). Vă voi spune ce am răspuns și cum am fost corectat, la final, dar înainte este necesar de reamintit, în preambul, studiul amintit.
Studiul din aprilie 2019 despre situația justiției din România m-a condus la următoarele
în căile definitive de atac, 67% dintre judecătorii din România nu dau doi bani pe lege; la acest rezultat contribuie lipsa reală de răspundere a magistraților.
în rândul procurorilor, proporția celor care nu dau doi bani pe lege este realmente groaznică;
rezultatele preliminare indicau o sensibilă îmbunătățire în instanțele civile după ce SRI nu a mai acordat protecție tuturor magistraților din civil, furnizori sau colaboratori ai serviciului, prin devoalarea publică a protocoalelor.
,,Am convingerea că odată ce vor fi lustrați și primii furnizor/colaboratori din justiție ai SRI de către CNSAS, ponderea judecătorilor care nu dau doi bani pe lege se va reduce”, concluzionam.
Studiul din aprilie 2019 se încheia și cu o NOTĂ: ,,Perioada de după denunțarea protocoalelor cu SRI este prea scurtă pentru a avea relevanță statistică și nu poate fi relevantă atâta timp cât rețelele din justiție subordonate în trecut prin protocol tind să se subordoneze unui soi de mafie în interesul altor rețele decât cele ,,supravegheate’‘ de SRI”.
În ciuda acestui indicator de avertizare timpurie reieșit din model, rezultatele din perioada de după studiu (mai 2019-decembrie 2019) arată cu probabilitate foarte mică de eroare că s-a îmbunătățit semnificativ proporția judecătorilor din căile definitive care judecă corect, în ciuda reculului încercat a fi imprimat de rețele și pe cale de consecință a scăzut ponderea judecătorilor care nu dau doi bani pe lege, în căile definitive de atac, care încă există totuși în proporție majoritară.
Faptul însă că aceștia, în lipsa scutului ,,așa ne-a spus SRI prin plic galben – urme la dosar”, și-au subordonat încă ticăloșia rețelelor private de trafic de influența, manifestate în principal prin avocați înrădăcinați și izvorâți din fost Securitate, preluați la SRI, dar care acum nu mai acționează la ordinul direct al SRI (ci folosesc vechile rețele din magistratură formate sub cupola SRI sub ochiul lipsit de vigilență al servicului NATO), începe să devină evident: SRI nu mai sprijină totuși pentru accesul la Înalta Curte pe colaboratorii magistrați care au lăsat urme ale judecății altfel decât pe lege, încălcând legea.
Or, acest lucru este evident că nu convine emanaților din vechea Securitate, încă infiltrată puternic în SRI, care încearcă și azi restaurația. De altfel, așa cum am scris încă din prima zi de funcționare a guvernului mandatat de Iohannis, 5 noiembrie 2019, obiectivul principal al schimbării de guvern a fost – Restaurația –
Fostei Securități nu îi convine că au început să se mai manifeste judecători tineri și independenți, care știu carte și care nu au metehnele protocoalelor, tendință observată pregnant în ultimul an și care acționează ca un turnesol pentru judecătorii și procurorii de protocol care își pun funcția și ,,neglijența” în beneficiul protejării infractorilor.
Pe acești judecători corecți îi amenință în fapt Orban și Iohannis (cu complicitatea PSD) prin ,,desființarea pensiilor speciale”. Cu alte cuvinte, lor li se adresează (cu complicitatea unor lichele din PSD manevrate de aceiași strategi de lungă durată) când îi amenință azi pe magistrați că le ia dreptul ca pe viitor să aibă pensii cuvenite statutului și meritelor derivate din știința de carte și respectarea legii, cu alte cuvinte, cei care judecă acum altfel decât pe protocoale.
L-ați auzit cumva vreodată pe Ludovic Orban (sau pe ,,verișorul” lui, Ciolacu de la PSD) să spună ceva de pensia lui Augustin Lazăr, cel care l-a condamnat în fapt încă o dată pe deținutul politic Iulius Filip pentru a executa integral o pedeapsă inventată, Lazăr – procurorul comunist de atunci fiind sprijinit în acest demers de infiltratul Securității din închisoarea Aiud, Gheorghe Mușat așezat acolo ca turnător voluntar și apoi oficial de deținuți politici? (Întreaga investigație, aici).
Nu. Despre pensia lui Augustin Lazăr nu ați nimic de la Iohannis sau de la Orban sau de la ,,verișorii lor”. Iohannis chiar a mai vrut să îi dea încă un mandat de procuror general al României pentru 2019 și mai încolo fostului procuror comunist, ,,bici” al Securității în închisoarea de la Aiud, șef al grupului operativ central începând cu 1998 format nelegal de către SRI și Valeriu Stoica, prin care SRI subordona cercetarea penală, așa cum am scris.
Privilegiile lui Augustin Lazăr vrea să le păstreze actuala guvernare, dar tot ei vor să închidă, prin amenințarea dreptului la o pensie decentă a judecătorilor corecți și care în ultimul an au văzut fereastra de oportunitate de a se desprinde de fosta Securitate preluată la SRI și de protocoale.
Acum Cătălin Predoiu, biet ministru de justiție de protocol, nici nu încearcă să ascundă acest lucru. Pentru el, propunerea de procuror general al României care să succeadă lui Augustin Lazăr (semnatar de protocol) este Gabriela Scutea (semnatară de protocol cu SRI și absolventă de școală SRI), fostă adjunctă a semnatarei de protocol Laura Kovesi.
Pentru Predoiu, Gabriela Scutea este cea mai bună întrucât îmbină ,,experiența” și ,,profesionalismul”. Despre profesionalism să se pronunțe alții care o cunosc, dar experiența semnării protocolului cu SRI și subordonării cercetării penale SRI-ului în opinia mea este una care trebuie să o lustreze de la candidatură, nu să o promoveze. Într-un stat de drept.
Dar bietul Predoiu nu are ce face. El nu ar desființa nici Secția Specială, pe care o știe infilitrată. Pentru că el știe cum îl trata Coldea când îl chema la el în birou împreună cu brokerul fugar Cristian Sima (care a făcut dezvăluirea în contextul discuțiilor despre colaborarea cu Securitatea) și cu Daniel Dăianu. Așa cum ați văzut, în exclusivitate, aici, în octombrie 2012:

https://videos.files.wordpress.com/2Hh0miOF/sima-oct-2012-1_dvd.mp4 
În timpul ăsta, în timp ce alde Augustin Lazăr sunt protejați (nici măcar nominalizați de PNL, Iohannis sau PSD!!!) și în locul investigării infracțiunilor lor reale de către SIIJ ceea ce ar conduce la pierderea justificată a pensiei de magistrat hârșâit nu pe drept, ci pe culoarele Securității, sunt acum amenințați magistrații cărora li s-a deschis fereastra unică până în acest moment, după 1989, de a judeca independent. Mesajul real care li se transmite este următorul: noi, care facem restaurația, facem ce vrem cu voi, care nu mai vreți să judecați pe protocol.
Care este mesajul real al amenințării cu tăierea dreptului la o pensie corespunzătoare poziției și carierei de judecător, pentru judecătorii realmente independenți? Cine are interesul ca judecătorii corecți să nu aibă nicio perspectivă, în timp ce pentru alde Augustin Lazăr să li se consolideze perspectiva și să își păstreze privilegiile?
Răspunsul este simplu: Restauratorii. Mesajul restauratorilor este acum: potoliți-vă, nu mai fiți independenți, fiți slugi. Fiți subordonați, nu fiți vocali, poate vă lăsăm să ieșiti la pensie de tehnician la 45 de ani, de unde să fiți forțați să vă angajați la societatea de avocatură a vreunui fost securist și să încasați sume mari pentru traficul de influență pe care vrem să îl faceți în fața foștilor colegi. Eu acest mesaj îl percep, subordonat acțiunilor marionetelor din PNL de pârjolire a pământului.
Eu însă am convingerea că magistrații cu adevărat independenți știu că există și o altă soluție și anume cea legală. Percepând mesajul real al restauratorilor, ei își vor consolida principiul că trebuie să respecte legea pentru a fi protejați de ea, să judece conform legii și nu conform protocoalelor și nici conform metehnelor fostei Securități. Astfel, ei vor ajunge în mod cert să câștige la pensie sume cuvenite unei cariere ireproșabile, în ciuda zabterilor de acum ale celor care vor să pârjolească pământul.
Și vor realiza că un singur compromis în cariera de judecător este un compromis prea mult.
Dar pentru asta trebuie ca ei, magistrații corecți, să înceteze să mai acopere și să accepte pe ,,magistrații de protocol”. Gen Augustin Lazăr sau ,,colegi patrioți” care la scutul jurământului pe steag au fost infiltrați ca slugi în justiție și au devenit șantajabili în fiecare secundă a bietei lor vieți.
Apropos, las aici și expresia ,,interesului” achitatului de protocol, Ludovic Orban (nu m-ar mira ca el să fi fost reprezentat la ICCJ-ul subordonat prin protocol SRI-ului de societatea vreunui fost lucrător al Securității inflitrat de Securitate cine știe pe unde pentru a înrăutăți situația deținuților politici), față de Augustin Lazăr și mai ales, față de una dintre victimele lui, Iulius Filip. Orban a vorbit de parcă ,,Miron” i-ar fi pus vorbe în gură: ,,Nu am înțeles… nu știu… nu știu…”

https://videos.files.wordpress.com/OrKxWNWu/soviani-orban-lazar_dvd.mp4 
Cu cine se luptă în fapt Orban?
Cu magistrații independenți (puțini, dar în creștere), cu pensionarii care au încă pensii mizerabile – pensia medie este de 1203 lei (253 de Euro) – spre deosebire de Augustin Lazăr care are aproape de 20 de ori mai mult și cu nivelul de trai al familiilor care au dreptul la dublarea alocațiilor, pentru că așa spune legea, iar executivul este obligat să aplice legea, nu să o proroge.
Cum ar fi ca toate companiile din România să acționeze căcăcios, precum Orban, și anume în loc să execute obligațiile stabilite de legile în vigoare, să le ,,proroge”? Cum ar fi ca, în 25 ianuarie 2020, nicio companie din România să nu mai plătească TVA-ul și impozitul pe salarii pe motivul că ,,situația companiei nu permite, dar poate facem o rectificare la 1 august, dacă nu intrăm în recesiune”. Cum ar fi Orbane?
Și acum răspunsul la întrebarea din debut. Am răspuns așa:
,,Principala diferență dintre modificările de legislație din SUA și cele din România este legată de stabilitate, frecvență și predictibilitate. În ultimii 233 de ani de când a fost scrisă Constituția SUA (1787) au fost doar 27 de amendamente. 10 dintre ele au fost introduse în primii 3 ani după ratificare (1791). Din 1791 și până acum nu au mai existat decât 17 amendamente.”.
,,Ai dreptate doar parțial” mi-a răspuns în limba română cel care îmi pusese întrebarea. ,,Principala diferență dintre modificările de legislație din SUA și cele din România este că toate modificările de legislație din SUA au fost făcute în favoarea cetățenilor americani, în timp ce toate modificările de legislație din România, sau aproape toate, au fost făcute în defavoarea cetățenilor români”.
Abia aștept să mă contrazică inșii care susțin că nu este în interesul cetățenilor români să avem magistrați independenți cu pensii corespunzătoare, că nu este în interesul cetățenilor români să majorăm punctul de pensie într-o țară în care marea majoritate a pensionarilor câștigă sub 250 de Euro, că nu este în interesul cetățenilor români să respectăm legea de dublare a alocațiilor, sau că este în interesul cetățenilor români să păstrăm ca pensionar special, pe alde Augustin Lazăr, în loc să îi fie anulat dreptul la pensie. Abia aștept!
În fapt, guvernarea de restaurație Orban pârjolește zi de zi pământul, precum guvernarea Ciorbea din 1997 astfel încât să conducă la disoluția statului român (ceea ce nici măcar PSD nu a reușit). ,,Judecătorii nu ar trebui să aibă pensii speciale, ne spune Orban. Copiii nu ar trebui să beneficieze de alocații decente, ne mai spune el. Doar Augustin Lazăr și generalii cu 5 stele ai Securității trebuie să aibă mii de Euro pe lună”. După cum vă avertizam în urmă cu ceva timp, exact CDR, ,,sub semnul Victoriei”.

Pe alde Augustin Lazăr îi văd ca exponenți care impersonează profilul psihologic de procuror selectat de Securitate sa ancheteze deținuții politici, mai corect spus să se ocupe de ei, care au fost infiltrați după 1990 în magistratura democratică. Alde Augustin Lazăr mai precizeaza analistul. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Gata, Vela a spart ”Frăția Căsuțelor”!

Prahova Mea

Publicat

pe

(Preluare National – Catalin Tache):

După câțiva pași în spate, iată că Marcel Vela a făcut un mare salt înainte, dovedind astfel resurse nebănuite în a reseta activitatea ministerului! Oricum, schimbarea din funcție a secretarului general adjunct, chestorul Valentin Melnic a produs deja ecourile bănuite la nivelul întregului minister. Mai ales că se pare că ministrul s-a decis să joace în sfârșit și pe acest palier al ”purtătorilor de mape” sau al ”frăției căsuțelor”, cum mai sunt cunoscute structurile de specialitate din MAI, de atâta amar de vreme.

Chestorul Valentin Melnic nu mai este SGA la ministerul lui Vela
Și chiar dacă, strict formal vorbind, decizia poartă semnătura premierului, cert este că Marcel Vela a cumpănit ceva mai bine în ultima vreme. Mai ales că declanșarea prea multor fronturi în același timp ar fi putut avea efecte devastatoare pentru războiul purtat pentru reorganizarea Ministerului Afacerilor Interne. Strategie care, în fond, nu este deloc rea. Atâta doar că, așa cum se întâmplă îndeobște pe plaiurile mioritice, contează doar cum este transpusă în practică. Sau mai degrabă cine o transpune în practică! Oricum, schimbarea secretarului general adjunct este o dovadă vie a faptului că nu a fost abandonată campania de ”asanare” a cadrelor care au cunoscut vremea lor de glorie profesională tocmai pe vremea mandatului fostului ministru Carmen Dan. Și că ”depesederizarea” continuă totuși la Ministerul Afacerilor Interne, chiar dacă operațiunea asumată politic la vedere implică și inevitabile dificultăți. Numai că, rând pe rând, ”cuiburile de rezistență” încep să fie zgâlțâite tot mai consistent…
Curățenie generală la Secretariatul General

Iată că după plecarea fostului secretar general adus la cârma ministerului pe filiera ultimului”premier din umbră”, Ică Voinea, nimic nu părea să se mai schimbe la una dintre structurile cheie ale Internelor. Însă informațiile de ultimă oră arată că ministrul Marcel Vela și-a asumat în cele din urmă efectuarea unei ”curățenii generale” la Secretariatul General al MAI, ceea ce arată că se încearcă recuperarea timpului pierdut în tot felul de dispute sterile cu privire la o reorganizare care, ce-i drept, nu mai este nici ea la fel de sigură. Însă ”reorganizarea” din temelii a Secretariatului General arată că, ”pas cu pas”, se lucrează încă intens la asumarea conducerii a diverse structuri din MAI de către liberali.

Articolul Gata, Vela a spart ”Frăția Căsuțelor”! apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Eveniment6 zile inainte

Alegerea unui PC ieftin – Ziarul Nationalul

Se poate intampla sa aveti un buget care sa nu va permita achizitionarea unui PC prea scump, de aceea, urmatorul...

EvenimentO săptămână inainte

Cadourile potrivite de botez si aniversari

Desi alegerea cadoului potrivit ar putea sa va puna unele dificultati, aceasta alegere fiind si o provocare destul de mare...

EvenimentO săptămână inainte

Cum purtam hanoracul – Ziarul Nationalul

Hanoracul are origini sportive, acesta fiind o piesa vestimantara excelenta, el fiind caracteristic modei strazii. Hanoracul in ziua de azi...

Eveniment2 săptămâni inainte

Dan Chitic: Culoarul condamnaților

Sunt unele persoane ale căror atitudini sau fapte au produs un impact atât de mare asupra mentalului colectiv încât acestora...

Eveniment2 săptămâni inainte

CÂT DE EFICIENTE SUNT MATERIALELE PROMOȚIONALE PENTRU AFACERILE MICI?

Afacerile au nevoie de materiale promoționale deoarece acestea sunt o modalitate eficientă de a transmite mesajul afacerii către cât mai...

Eveniment2 săptămâni inainte

Paharele de carton biodegradabile sunt foarte populare în rândul vânzătorilor de mâncare stradală, cafea și fast food

Paharele de carton biodegradabile au devenit foarte populare în rândul vânzătorilor de mâncare stradală, cafea și fast food. Toate acestea...

Eveniment2 săptămâni inainte

Trump anunță 52 de ținte!

Preşedintele SUA, Donald Trump, a avertizat sâmbătă Teheranul că americanii au identificat 52 de situri în Iran şi le vor...

Eveniment3 săptămâni inainte

Afla de ce trebuie sa investesti in servicii SEO

Este foarte posibil sa fi auzit zvonuri ca optimizarea SEO nu mai reprezinta o modalitate cautata si eficienta de promovare...

Eveniment3 săptămâni inainte

Eficienta unor servicii in cazul unor situatii complicate

Cam cati dintre voi au rabdare suficienta pentru a putea rezolva cele mai complicate situatii? Intotdeauna le spunem celorlalti ca...

Eveniment3 săptămâni inainte

Pret betisoare parfumate este investitia oamenilor in clipe fericite

Din ce in ce mai mult avem nevoie de promisiuni de fericire, sa facem fata sarcinilor cotidiene, stresului. Nu este...

Eveniment1 lună inainte

Cum alegem corect fronturile de mobila Protege Parol

O adevarata provocare pentru orice persoana o reprezinta alegerea mobilierului din casa noastra, mai ales pentru cei care sunt implicati...

Administrație locală1 lună inainte

Atu Tech: Incidența defecțiunilor la sistemele de supraveghere crește cu 30% pe timpul iernii. Cele mai multe defecțiuni sunt cauzate de instalări necorespunzătoare

Incidența defecțiunilor la sistemele de supraveghere crește cu aproximativ 30% pe timpul iernii. Temperaturile foarte scăzute, umezeala ridicată, condensul, precipitațiile...

Eveniment1 lună inainte

Lovitură de stat sau Revoluție?

Nu demult, un procuror general, autorul unei faimoase jonglerii judiciare (roaba cu brățări dacice din Munții Orăștiei recuperată pe bani...

Eveniment1 lună inainte

Sportivii cu handicap din Constanța au fost premiati la Sarbatoarea bradului

Marti, 17 decembrie 2019, membrii Asociatiei Judeteane Constanta a Sportului pentru Persoanele cu Handicap au participat la Sarbatoarea Bradului, ocazie...

Eveniment1 lună inainte

Lupta pentru privilegii domină țara

Trăim una dintre cele mai cumplite perioade de după 1990. Toată lumea se luptă orbește pentru privilegii. Ba că munca...

Eveniment1 lună inainte

Cupa Mos Craciun la Tenis de Masa a persoanelor cu handicap si-a stabilit castigatorii

Recunoscuta ca traditionala in judetul Constanta, organizata lunar de catre Asociatia Judeteana Constanta a Sportului pentru Persoanele cu Handicap, competitia...

Eveniment1 lună inainte

Consultanta profesionala – imobiliara – Ziarul Nationalul

Cati dintre aceia interesati in achizitionarea sau inchirierea unui imobil sau in achizitionarea unui teren, cunosc foarte bine si in...

Eveniment1 lună inainte

CONSUMABILE CABINET STOMATOLOGIE – Ziarul Nationalul

Magazinul online Helios dental ofera o gama larga de consumabile stomatologice pentru toate tipurile de servicii medicale de acest gen....

Știrile Săptămânii