Exclusiv
Primul caz de cornavirus confirmat în România/Arafat e singurul care stie ce vorbeste/ Costache e depasit din punct de vedere al comunicarii
Tot ceea ce au declarat Raed Arafat, Victor Costache si Marcel Vela despre primul caz de coronavirus confirmat in Romania…
Pe scurt: barbat din Gorj, care a fost la vanatoare cu italianul confirmat cu Coronavirus in Rimini. In casa sa mai sunt 7 persoane (testate negativ pana in acest moment) si care vor ramane in izolare, sub paza, la domiciliu. Barbatul e in drum spre Matei Bals – Bucuresti. E asimptomatic. Acesta este esentialul. Pareri acum ca jurnalist despre Breaking News-ul coronavirsului din Romania: este inadmisibil ca in mijlocul conferintei principalele televiziuni de stiri sa intre cu publicitate. Stiu, e o oportunitate de bani, dar interesul public este mai puternic. Doi – Arafat e singurul care stie ce vorbeste de acolo. Costache e depasit din punct de vedere al comunicarii, iar Marcel Vela, ministrul afacerilor interne, m-a facut sa rad prin interventia lui de la final: a apreciat ca foarte bune intrebarile jurnalistilor si ne-a asigurat ca noi ca natiune suntem puternici, am trecut peste chestii si mai grele si ca ,,in trecut, ne vom aminti de acest episod”. Doamne ajuta! Premierul desemnat… nimic… dar imediat dupa desemnare tocmai ne-a promis ca ,,urmeaza lucruri FANTASTICE pentru Romania”, precizeaza analistul Radu Teodor Soviani.
Ieri, 26 februarie 2020, a fost confirmat primul caz de coronavirus din Romania. Un barbat din Gorj, care a avut contact cu italianul de 71 de ani care a vizitat Craiova și s-a plimbat prin Dolj și Gorj între 18-22 februarie 2020.
Până ieri, confirmat la nivel mondial: 81.322 persoane. 2770 decese. 30.322 persoane vindecate.
LIVETEXT de la conferința de presă: Raed Arafat – șeful Departamentului pentru situatii de urgență și ministrul Sănătații – Victor Costache:
Victor Costache (VC): Suntem din păcate în măsură să vă anunțăm că in urma testarii persoanelor din jud Gorj care au intrat in legatura cu cetateanul din Rimini, avem primul caz de infectare COVID19 pe teritoriul Romaniei. Imediat ce va ajunge la Bucuresti intra pe schema de tratament. Starea este buna, nu manifesta simptome, total asimptomatica. Mai avem in lucru inca 33 de teste din acea zona.
Raed Arafat (RA): Un singur caz confirmat. Pacientul este intr-o stare buna. Nu prezinta febra, tuse. La acest moment astea sunt informatiile. Fiind un test pozitiv, va trebui transportat la spital si internat. Un echipaj de la ISU Dolj, cu autospeciala pregatita cu izoleta, sunt plecati deja de la Craiova pentru preluarea si transportul la Bucuresti, la Matei Bals. In casa respectiva mai sunt 7 persoane. Toate au testat negativ. Insa avand in vedere ca persoana care a testat pozitiv si este un contact direct. Toate cele 7 vor ramane la domiciliu, sub paza, li se va asigura toate nevoile. Nu vor putea pleca. Vor ramane cel puti n14 zile in carantina. Daca apar simptome inaintea celor 14 zile, persoana se testeaza, daca e pozitiva, e transportata la spital.
Transportul se va face in conditii de siguranta, nu este unul de urgente. Ne intereseaza sa ajunga CORECT si in siguranta la Bucuresti. Se respecta o procedura completa. La sosirea masinii la Bals o sa fie prédat pacientul, api masina se dezinfectează.
Se va stabili un plan complet. Avem prefectul la Gorj. Daca aveti intrebari:
Digi24: Stiti cam la ce ora ajunge in Bucuresti?
Raed Arafat 4-5 ore (estimare 4 -dimineata). Nu e o problema de urgente ci de figuranta.
Membrii familiei – sub paza. Este mai mult decat o izolare simpla la domiciliu. Nu trebuie sa aiba absolut nicio forma de contact decat cu persoane protejate – Directia Sanitara – echipament complet. La orice moment, o persoana poate sa devina pozitiva. Politia locala va fi acolo. Este si o protectie. Nu sunt pusi sub sechestru. In aceste situatii, persoanele respective devin tinta. Raman acasa, nu afecteaza pe nimeni. Sa inteleaga vecinii ca pentru ei e mai confortabil.
De copii nu avem informatii, dar oameni in varsta, da.
Q: In acest moment stim daca a intrat in contact direct si cu alte persoane?
A: Este posibil, se face o acheta epidemiologica completa. Aceasta persoana dupa ce s-a identificat ca si contact al pacientului zero (din Italia), este la domiciliu. Vom lua contactele persoanei din momentul in care a contactat pacientul zero pana a intrat in izolare si persoanele respective vor fi puse in discutie, posibil izolare la domiciliu. Sunt decizii care se vor lua in Gorj.
Q: Varsta? Sufera de alte boli?
Prefer sa nu le dam public.
Q: Cate teste au fost prelevate din Dolj si Gorj?
A: Mai sunt 33 de astfel de teste in lucru si probabil vor mai fi.
Q: E contact direct cu italianul?
A: Da. Este un curs normal al acestui coronavirus. Poti fi asimptomatic, dar pozitiv. Poti transmite boala. Pe parcurs pot aparea simptome, altele, febra, inclusiv pe parcursul transportului. Nu este niciun semn ingrijorator, asta este mersul normal al bolii. Pentru asta persoanele respective sunt izolate la domiciliu 14 zile. Este o cunostinta a italianului.
Costache: La nivel mondial, sunt zeci de mii de persoane care s-au vindecat. Sunt si foarte multi asimptomatici, cu evolutie usoara. Speram ca asta va fi si cazul nostru, in Gorj. De doua zile este in izolare la domiciliu, s-a diminuat probabilitatea de a contamina si alte persoane.
Arafat: De ieri am dat dispozitie pentru toate prefecturile. Prefectii plus comitetele pentru situatii de urgenta isi impart sarcinile pentru a sprijini persoanele aflate in izolare. Conform ordinului dat de ministerul sanatatii si OUG 11 emisa pentru scopurile medicale (articol pentru partea de carantina) – finantarea vine din bugetul de stat, prin bugetul min. sanatatii. Inclusiv sprijinul pentru asigurarea mesei, apa, etc.
A fost un singur test sau mai multe si acum a iesit pozitiv? Este primul test facut pentru el.
I-ati facut un istoric? Cu cate persoane a intrat in contact.
E o ancheta in curs, vom avea in cursul zilei de maine.
Q: Ati declarat ca primele 13 teste sunt contactii directe, si toate au fost negative.
A: Aceasta persoana, din cate stim, a fost la vanatoare cu italianul respectiv, contact direct, a fost la vanatoare cu italianul si este tinut la domiciliu. Informatia pe care am dat-o: 13 de contacti directi si inca 19 trimise (probabil ca au fost si contacti direct in continuare).
Q: Nu exista nicio sansa ca aceast test sa fie fals positiv?
A: Este tehnica PSR, cu rata mica de fals positiv. La Matei Bals se va repeta testarea in zilele urmaotare si vom repeta testarea si la cei 7.
Q: In Italia, deja primesc treatment acasa cei pozitivi.
A: E alt ordin de marime. E normal sa lam total precautiile pozitive.
Q: E vreo posibilitate ca virusul sa iasa din casa?
A: Nu. Catre vecini, sa nu aiba grija. E o transmettre la nivelul aerului, dar trebuie sa si stai 10-15 minute, sau sa fi luat de mana, contact direct,
Pana acum nu am informatii ca sunt copii, dar sunt persoane in varsta.
Q: Cum se acorda concediile medicale pentru cei in carantina.
A (Costache): E o intrebare tehnica, dar va asiguram ca ne ocupam.
Marcel Vela – Ministrul Afacerilor Interne:
Ati vazut deschiderea autoritatilor, va multumesc jurnalistilor, foarte bune intrebari. Autoritatile sunt pregatite pentru aceste situatii, stim ce este de facut, suntem responsabili, facem un apel la calm, la responsabilitate si implicare in a urmari toate comunicatele, toate recomandarile. Ne vom descurca. Acest caz a fost un mod de a va prezenta ca stim cum sa intervenim: izolare la domiciliu, trnasport, tratament. Garantam cetatenilor ca autoritatile sunt pregatite pentru orice situatie. Fac un apel la calm, la intelepciune, noi ca natiune vom trece peste aceasta situatie pentru ca suntem puternici, am trecut peste chestiunii mult mai grele. ,,In trecut vom privi ca o lectie despre viata”.
O scurtă cronologie:
8 Decembrie 2019 – a fost raportat primul caz de infectie în Wuhan cu noul coronavirus;
31 Decembrie 2019 – au fost raportate Organizației Mondiale a Sănătății cazurile anterioare;
1 ianuarie 2020 – Piața de animale vii din Wuhan, de unde se presupune că a pornit infecția, a fost închisă;
7 ianuarie 2020 – Cercetătorii chinezi au indentifcat un patogen implicat ca reprezentând un nou coronavirus;
9 Ianuarie 2020 – A fost raportat primul deces cauzat de virus (la o lună după primul caz de infecție raportat;
20 Ianuarie 2020 – Au fost raportate cazuri de infecție în Beijing și Shenzen;
23 ianuarie 2020 – Localitatea Wuhan (11 milioane de locuitori) și un important centru economic al Chinei este închisă, fiind interzisă intrarea sau ieșirea din oraș. Până la acel moment se presupune că 5 milioane de persoane au tranzitat Wuhan-ul, de la debutul infecției. Un număr total de 60 de milioane de persoane sunt afectate de restricțiile de circulație în Wuhan și în orașele învecinate. OMS declară că încă nu este o urgență la nivel internațional.
28 ianuarie 2020: Numărul deceselor atinge 100 iar numarul de cazuri confirmate în China îl depășește pe cel al cazurilor confirmate în timpul epidemiei SARS (2003);
30 ianuarie 2020: OMS declară stare de urgență la nivel internațional;
31 ianuarie 2020: Numărul deceselor depășește 200;
2 februarie 2020: Numărul deceselor depășește 300 și este raportat primul deces în afara Chinei (Filipine, un pacient tot chinez). Bărbatul, în vârstă de 44 de ani, sosise în Filipine în 21 ianuarie 2020 din Wuhan (cu 2 zile înainte de închiderea orașului), împreună cu partenera sa (38 de an, de asemenea infectată, aflată sub observație și în carantină).
26 februarie 2020: primul caz de coronavirus in Romania. Este și ziua în care, pentru prima dată, numărul de infecții noi ÎN LUME (427) a depășit numărul de infecții noi ÎN CHINA (411)
Cele mai afectate state, ca număr de infecții (raportate până în 26 februarie 2020):
China: 78.064
Coreea de Sud: 1261
Alții (inclusiv cei infectați pe nava de croazieră Diamond Princess): 705
Japonia: 178
Iran: 139
Singapore: 93
HonG Kong – 89
SUA: 59
Thailanda: 40
Bahrein: 33
Exclusiv
Greutatea, panta și fixarea – cele trei elemente care definesc rezistența unui acoperiș
Un acoperiș durabil nu se obține doar din materiale bune. Totul începe cu o planificare corectă, în care se iau în calcul trei factori esențiali: greutatea totală, panta de scurgere și modul de fixare. Acestea lucrează împreună pentru a asigura stabilitate, siguranță și etanșeitate. O Firma acoperisuri cu experiență știe că fiecare greșeală în calcul sau montaj poate reduce durata de viață a acoperișului cu ani buni.
Greutatea este primul element critic. Mulți proprietari aleg materiale după aspect, fără să țină cont de sarcina pe care o suportă structura de lemn. De exemplu, țigla ceramică poate cântări chiar și de patru ori mai mult decât țigla metalică. Dacă șarpanta nu este dimensionată corect, grinzile se pot curba sau pot apărea fisuri în timp. O lucrare profesionistă include întotdeauna o evaluare a structurii, adaptată tipului de material folosit.
Pentru acoperișurile metalice, greutatea redusă reprezintă un avantaj major, dar doar dacă este corect distribuită. Panourile se montează uniform, iar prinderile sunt dispuse strategic, pentru a evita punctele de presiune. Un montaj greșit, cu spații neuniforme între șipci, poate crea zone de tensiune și vibrații la vânt puternic.
Panta acoperișului este al doilea factor determinant. Ea influențează direct scurgerea apei și rezistența la vânt. O pantă prea mică duce la băltirea apei, iar una prea abruptă poate provoca desprinderea panourilor în condiții extreme. În cazul acoperișurilor metalice, unghiul ideal este calculat în funcție de lungimea versantului și tipul de profil al tablei. Profesioniștii folosesc nivele laser și șnururi de control pentru a verifica unghiul la fiecare etapă.
Pe acoperișurile cu pantă redusă, se folosesc elemente suplimentare precum benzi de etanșare și folii anticondens, care previn infiltrațiile la îmbinări. În schimb, la pante mari, accentul cade pe fixarea solidă a fiecărui panou pentru a rezista presiunii vântului. De aceea, o echipă de montaj trebuie să adapteze tehnica la fiecare configurație, nu să aplice aceleași reguli peste tot.
Fixarea reprezintă al treilea pilon al durabilității. Chiar și cea mai bună țiglă metalică își pierde eficiența dacă prinderea nu este făcută corect. Șuruburile trebuie să fie din oțel galvanizat, cu garnitură EPDM, și montate perfect perpendicular, fără a fi strânse excesiv. O Firma montaj tabla acoperis lucrează după un plan de prindere precis, stabilind câte puncte de fixare sunt necesare pe metru pătrat și la ce distanță se montează fiecare.
Prinderile incorecte sunt principala cauză a zgomotelor la vânt și a infiltrațiilor. În plus, atunci când se folosesc șuruburi neconforme, acestea ruginesc rapid și afectează stratul protector al tablei. De aceea, verificarea vizuală a fiecărui punct de prindere este obligatorie înainte de finalizarea lucrării.
Un detaliu adesea ignorat este interacțiunea dintre greutate, pantă și fixare. De exemplu, o pantă mare necesită o prindere mai densă, pentru a contracara efectul forței vântului, în timp ce o pantă mică are nevoie de o hidroizolație suplimentară pentru a evita acumularea apei. Toate aceste elemente se calculează înainte de începerea montajului, nu după.
Fiecare sistem de acoperiș are recomandările sale tehnice specifice, iar nerespectarea lor poate compromite lucrarea. Producătorii serioși oferă tabele de încărcare, distanțe optime între șipci și moduri de fixare specifice pentru fiecare profil de tablă. O echipă cu experiență le respectă întocmai, fără improvizații.
În final, verificarea generală a lucrării confirmă dacă acoperișul respectă toate condițiile tehnice. Se testează etanșeitatea, planeitatea, fixările și scurgerea apei. Dacă aceste trei elemente – greutatea, panta și fixarea – sunt perfect echilibrate, rezultatul este un acoperiș solid, silențios și durabil, indiferent de material.
Un montaj realizat cu precizie este o investiție care protejează întreaga construcție. Cu o echipă de profesioniști, calculele sunt exacte, execuția este corectă, iar acoperișul devine o structură sigură pentru zeci de ani.
Exclusiv
Gelul de Construcție – Arta Unghiilor Perfecte și Rezistente
Gelul de construcție, adesea denumit și gel UV sau builder gel, este pilonul de bază în lumea manichiurii profesionale, oferind soluții pentru extinderea, întărirea și modelarea unghiilor. Spre deosebire de oja semipermanentă, care se concentrează pe culoare și durabilitate, gelul de construcție este conceput pentru a adăuga rezistență structurală și pentru a permite crearea de forme și lungimi personalizate. Dacă îți dorești unghii impecabile, cu aspect natural, rezistente la șocuri și cu o durată de viață impresionantă, gelul de construcție este, fără îndoială, răspunsul.
Ce Este Gelul de Construcție?
Gelul de construcție este un polimer acrilic sub formă de gel, care se întărește (polimerizează) sub lumina ultravioletă (UV) sau LED. Are o consistență mai densă decât oja semipermanentă, ceea ce permite modelarea și construirea unghiei pe diferite lungimi și forme. Gama de geluri de construcție este variată, incluzând geluri transparente, cover (cu pigment pentru acoperirea imperfecțiunilor unghiei naturale și extinderea patului unghial), geluri rozalii și chiar geluri cu sclipici.
Cum Funcționează și la ce Se Folosește?
Principala funcție a gelului de construcție este de a adăuga grosime și rezistență unghiei, fie că este vorba de unghia naturală, de extensii pe șablon sau de aplicarea peste tipsuri. Procesul de aplicare implică de obicei mai multe straturi, fiecare polimerizat sub lampa UV/LED.
Iată principalele utilizări ale gelului de construcție:
- Construcția Unghiilor cu Extensii pe Șablon: Aceasta este una dintre cele mai populare metode, unde gelul este aplicat peste un șablon special, extinzând lungimea unghiei și permițând crearea diferitelor forme (pătrat, oval, migdală, stiletto etc.). Șablonul este îndepărtat după polimerizarea gelului.
- Acoperirea și Întărirea Unghiei Naturale (Overlay): Gelul de construcție poate fi aplicat direct pe unghia naturală pentru a-i oferi rezistență și a preveni ruperea, mai ales în cazul unghiilor fragile sau subțiri. Se creează o apex (bombare) strategică pentru a asigura rezistență maximă.
- Corectarea Imperfecțiunilor: Gelurile cover sunt ideale pentru a masca discromiile, denivelările sau alte imperfecțiuni ale unghiei naturale, oferind o bază uniformă și estetică pentru manichiura ulterioară.
- Realizarea French-ului de Interior: Cu ajutorul gelurilor de construcție cover și al gelurilor albe, se poate crea un french permanent, cu un aspect foarte natural și rezistent, direct în structura unghiei false.
- Reconstrucția Unghiilor Deteriorate: În cazul unghiilor rupte sau deteriorate, gelul de construcție poate fi folosit pentru a le reconstrui și a le reda aspectul sănătos.
Etapele Generale ale Aplicării:
Deși pot exista mici variații în funcție de produs și tehnică, procesul general include:
- Pregătirea Unghiei: Curățarea, pilirea, împingerea/îndepărtarea cuticulelor și degresarea cu un deshidrator.
- Aplicarea Primer-ului: Un strat subțire de primer (acid sau non-acid) se aplică pentru a asigura aderența maximă a gelului.
- Stratul de Bază (Base Coat): Un strat subțire de bază se aplică și se polimerizează. Acesta creează o punte de legătură între unghia naturală și gelul de construcție.
- Aplicarea Gelului de Construcție: Gelul se aplică și se modelează cu ajutorul unei pensule speciale, creând forma și apexul dorit. Acesta se polimerizează sub lampa UV/LED. Procesul se repetă pentru a construi grosimea necesară.
- Pilirea și Finisarea: După polimerizare, stratul lipicios este degresat, iar unghia este pilită pentru a obține forma perfectă și suprafața netedă.
- Aplicarea Culorii și a Top Coat-ului (opțional): Peste gelul de construcție se poate aplica oja semipermanentă sau un top coat pentru un luciu de lungă durată.
Avantajele Gelului de Construcție
- Durabilitate și Rezistență: Oferă o manichiură extrem de rezistentă la șocuri, zgârieturi și uzură, cu o durată de viață de 3-4 săptămâni, chiar și în cazul unghiilor lungi.
- Permite Extensii și Corecții: Ideal pentru a crea lungimi suplimentare și a corecta forma unghiilor.
- Aspect Natural: Când este aplicat corect, gelul de construcție oferă un aspect natural și elegant, fără a fi voluminos.
- Protejează Unghia Naturală: Crează o barieră protectoare care poate ajuta unghiile fragile să crească sub stratul de gel.
- Versatilitate: Poate fi folosit pentru o multitudine de tehnici, de la overlay simplu la construcții elaborate.
Dezavantaje și Considerații
- Necesită Experiență: Aplicarea corectă a gelului de construcție necesită practică și o înțelegere a anatomiei unghiei și a tehnicilor de modelare. O aplicare incorectă poate duce la ridicarea materialului sau la deteriorarea unghiei naturale.
- Îndepărtare Complexă: Gelul de construcție nu se îndepărtează prin înmuiere în acetonă, ci prin pilire, ceea ce necesită atenție și precizie pentru a nu afecta unghia naturală. Se recomandă îndepărtarea la un salon profesional.
- Costuri: Investiția inițială în produse și lampă, sau costul serviciilor la salon, sunt mai mari comparativ cu oja semipermanentă sau manichiura clasică.
- Expunere la UV/LED: Similar cu oja semipermanentă, există o expunere la lumina UV/LED, deși considerată sigură în condiții de utilizare normală.
Exclusiv
Anvelope Vara 205/55 R16 Hankook Ventus Prime4 K135 – Recenzie detaliata pentru performanta, siguranta si durabilitate in sezonul cald
Introducere – De ce este importanta alegerea unei anvelope performante vara
Odata cu venirea sezonului cald, schimbarea anvelopelor este esentiala nu doar pentru respectarea legii, ci si pentru a asigura performanta si siguranta masinii tale in conditii specifice de temperatura si carosabil. Anvelopele de vara sunt optimizate pentru a oferi aderenta, control si economie de combustibil in timpul lunilor cu temperaturi ridicate, iar modelul Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H este una dintre cele mai echilibrate optiuni din segmentul sau.
Produs in Ungaria de catre brandul Hankook – unul dintre liderii globali in industria anvelopelor – modelul Ventus Prime4 K135 imbina tehnologia avansata, confortul si fiabilitatea intr-un pachet care raspunde cerintelor soferilor moderni. In continuare, vom analiza in detaliu acest produs, de la specificatii si design, pana la comportamentul in trafic si durabilitate.
1. Specificatii tehnice – Ce spune eticheta despre anvelopa
-
Marca: Hankook
-
Model: Ventus Prime4 K135
-
Tip anvelopa: Vara
-
Dimensiune: 205/55 R16
-
Indice de incarcare: 91 (615 kg per anvelopa)
-
Indice de viteza: H (pana la 210 km/h)
-
Clasa consum combustibil: C
-
Clasa aderenta pe carosabil umed: A
-
Nivel zgomot exterior: 69 dB – Clasa B
-
Tara de productie: Ungaria
-
Cod EAN: 8808563545363
Aceste specificatii indica un nivel excelent de performanta in ceea ce priveste aderenta, un consum rezonabil de combustibil si un confort auditiv decent, pozitionand produsul intr-o categorie superioara a anvelopelor de vara pentru autoturisme compacte si medii.
2. Designul benzii de rulare – Inginerie coreeana pentru siguranta europeana
Unul dintre punctele forte ale anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este designul inteligent al benzii de rulare. Aceasta este proiectata pentru a oferi:
-
Caneluri adanci si multiple, menite sa evacueze eficient apa, prevenind acvaplanarea chiar si in timpul ploilor abundente.
-
Blocuri rigide de cauciuc, care ofera o aderenta sporita si un raspuns rapid in curbe sau la schimbari bruste de directie.
-
Profil central optimizat, cu structura continua, ce asigura contact constant cu asfaltul pentru o directie precisa.
-
Lamele fine pe suprafata blocurilor, ce imbunatatesc tractiunea si pe carosabil umed.
Aceasta configuratie asimetrica a benzii de rulare este rezultatul cercetarilor Hankook si a experientei acumulate in motorsport si industria auto premium.
3. Performanta pe carosabil uscat – Control si stabilitate in trafic urban si extraurban
Hankook Ventus Prime4 K135 isi demonstreaza adevarata valoare in conditii de drum uscat, unde performanta anvelopei este la nivel inalt:
-
Aderenta puternica, chiar si in curbe stranse sau la accelerari rapide.
-
Distanta de franare redusa, esentiala pentru siguranta in traficul urban aglomerat.
-
Stabilitate remarcabila la viteze ridicate, potrivita pentru drumuri nationale sau autostrazi.
-
Directie precisa si usoara, datorita compusului optimizat al cauciucului si rigiditatii laterale.
Este o anvelopa care inspira incredere si siguranta, indiferent de stilul de condus sau de traseu.
4. Performanta pe carosabil umed – Clasa A pentru siguranta maxima
Una dintre cele mai importante caracteristici ale modelului este aderenta pe carosabil umed, incadrata in clasa A, adica cel mai inalt calificativ posibil:
-
Evacuare rapida a apei, gratie canelurilor largi si designului directional.
-
Raspuns prompt in caz de franare de urgenta, cu oprire controlata si precisa.
-
Tractiune eficienta chiar si la plecarea de pe loc pe suprafete umede.
-
Stabilitate excelenta in curbe si pe sosele ude, unde multe alte anvelope cedeaza.
Aceasta anvelopa este o optiune ideala pentru zilele de vara cu ploi neasteptate, frecvente in Romania.
5. Confort si nivel de zgomot – Calatorii mai placute si relaxante
Nivelul de zgomot al anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este de 69 dB, ceea ce o incadreaza in clasa B:
-
Silentioasa chiar si la viteze mari, contribuind la confortul acustic general in masina.
-
Absorbtie eficienta a vibratiilor, datorita constructiei laterale optimizate.
-
Rulare lina, cu reducere a zgomotelor produse de denivelarile minore ale carosabilului.
Aceasta caracteristica este extrem de apreciata de soferii care parcurg distante lungi si isi doresc un plus de confort.
6. Eficienta consumului de combustibil – Clasa C, echilibru intre performanta si economie
Desi nu este incadrata in cea mai inalta clasa a consumului, anvelopa obtine un scor C, ceea ce inseamna:
-
Rezistenta la rulare redusa, comparativ cu multe alte modele din aceeasi gama de pret.
-
Economie vizibila de carburant, mai ales in conditiile unui stil de condus moderat.
-
Contributie la reducerea emisiilor de CO2, aspect din ce in ce mai important in Europa.
-
Optiune eficienta pentru soferii care combina drumuri scurte in oras cu trasee lungi.
Este un echilibru bun intre performanta si eficienta energetica, mai ales pentru o anvelopa axata pe aderenta si siguranta.
7. Durabilitate si uzura – O investitie inteligenta pe termen lung
Hankook a investit in compusi avansati si tehnologii de productie care permit acestei anvelope sa ofere:
-
Uzura uniforma, chiar si in cazul unui condus mai agresiv sau al utilizarii intense.
-
Rezistenta sporita la temperaturi ridicate, tipice verilor din Europa Centrala si de Est.
-
Durata de viata extinsa, estimata la peste 45.000 – 55.000 km in conditii normale de utilizare.
-
Fiabilitate pe termen lung, fara pierderea performantelor esentiale (aderenta, confort).
Astfel, modelul Ventus Prime4 K135 devine o optiune sigura si rentabila pentru soferii care doresc o anvelopa de calitate.
8. Cui i se adreseaza Hankook Ventus Prime4 K135
Aceasta anvelopa este ideala pentru:
-
Soferii de masini compacte si medii (ex: VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus, Renault Megane, Toyota Corolla etc.)
-
Conducatorii auto care pun accent pe siguranta in toate conditiile de drum.
-
Utilizatorii care parcurg distante moderate sau mari anual.
-
Soferii care cauta o anvelopa premium la pret accesibil.
9. Avantaje si dezavantaje – Ce trebuie sa retii
Avantaje:
-
Clasa A la aderenta pe carosabil umed.
-
Design modern al benzii de rulare, cu evacuare rapida a apei.
-
Nivel redus de zgomot si confort sporit la rulare.
-
Compus rezistent si uzura uniforma.
-
Performanta excelenta pe uscat si ud.
-
Marca de renume international, produsa in Europa.
Dezavantaje:
-
Clasa C la consum – nu este cea mai economica optiune de pe piata.
-
Pretul este usor mai ridicat decat modelele low-cost.
-
Nu este potrivita pentru drumuri accidentate sau off-road.
10. De unde poti cumpara anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135
Anvelopa este disponibila in magazinele online de specialitate si in centrele auto autorizate. Poti comanda direct de pe site-ul www.vadrexim.ro, beneficiind de:
-
Preturi competitive si promotii sezoniere.
-
Livrare rapida si sigura la domiciliu.
-
Gama variata de anvelope pentru toate tipurile de masini.
-
Consultanta gratuita pentru alegerea dimensiunii corecte.
Concluzie – Hankook Ventus Prime4 K135: performanta constanta si siguranta de top
Anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H reprezinta o alegere excelenta pentru orice sofer care isi doreste siguranta, performanta si confort in sezonul cald. Cu o aderenta de clasa A pe ud, un nivel redus de zgomot si o durabilitate remarcabila, aceasta anvelopa se pozitioneaza in topul produselor din gama medie-premium.
Fie ca circuli zilnic in oras sau te pregatesti pentru vacante lungi pe drumuri europene, Ventus Prime4 K135 iti ofera stabilitate, control si incredere in orice situatie. O investitie inspirata pentru cei care vor mai mult de la masina lor si nu fac compromisuri cand vine vorba de siguranta rutiera.
Recomandare finala: Pentru o vara fara griji si cu fiecare kilometru parcurs in conditii optime, alege Hankook Ventus Prime4 K135 – anvelopa care combina tehnologia coreeana cu exigentele europene.
-
Evenimentacum 2 luniOglinda foto pentru evenimente importante si nu numai
-
Politică localăacum 3 luniRepublica Moldova la răscruce: între presiunea propagandei rusești și șansa drumului european
-
Afaceriacum 2 luni„Antreprenori Între 2 Lumi” – o serie de reportaje unice care spun poveștile românilor din diaspora, prin ochii familiilor rămase acasă
-
Uncategorizedacum 2 luniELKO Romania devine distribuitor oficial CyberPower în România
-
Viața în Prahovaacum 2 luniCati kW iti trebuie la o casa cu centrala pe lemne? Recomandarea centrala-lemne.ro
-
Viața în Prahovaacum 2 luniPiesaschimb.ro – partenerul tehnicienilor care vor piese de centrală rapid și sigur
-
Viața în Prahovaacum 3 luniBizPress.ro – lansarea unui nou ziar online de știri
-
Viața în Prahovaacum 3 luniDouă noi publicații digitale aduc perspective proaspete: Jurnalul de Media și Revista Focus


