Connect with us

Exclusiv

EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L (IV)

Prahova Mea

Publicat

pe

Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţională (IV)
Pentru continuitatea temei abordate până acum, simt nevoia ca, aici, să-i reproduc lui Radu Tudor (pe care nu-l simpatizez deoarece, în opinia mea strict personală, este un dalmaţian cameleonic) un articol mai vechi, „Demilitarizarea serviciilor secrete românești”, care vine, cumva, să contureze mai bine ce s-a scris până în prezent.

                                                     Sase structuri, o singura „exceptie”.
<< Subiectul demilitarizarii serviciilor secrete romanesti a aparut in anul 2003, in urma unei dezbateri in cadrul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Prima sedinta pe 2004 a CSAT a reluat aceasta discutie, existand premise clare ca procesul demilitarizarii sa inceapa anul acela, nu intamplator, fiind cel in care Romania intra in NATO.
Toate serviciile de informatii din Romania si structurile departamentale, cu o singura exceptie, aveau forma de organizare militara când Tudor a scris articolul. Centrala serviciului si directiile subordonate sunt unitati militare, cu indicativ, comandant, loctiitori, sef de stat major, regulamente militare etc. In aceasta situatie sunt Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de Protectie si Paza, Directia Generala de Informatii a Apararii din MApN (cu cele doua ramuri, Directia Siguranta Militara – intern si Directia de Informatii si Reprezentare Militara – extern), Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie din Ministerul Justitiei. Exceptia o constituie Directia Generala de Informatii si Protectie Interna din Ministerul Administratiei si Internelor (MAI), care dupa ce a avut organizare militara si doua indicative binecunoscute, UM 0215 si UM 0962, a fost demilitarizat in cadrul procesului ce a cuprins intreg MAI.

                                                                         Controlul civil
Singura exceptie in privinta organizarii militare a serviciilor secrete pana in prezent a fost acceptarea unei conduceri civile la nivelul directorului serviciului (cu rang de ministru) si a adjunctilor acestuia (cu rang de secretar de stat). De asemenea, acestia isi pot angaja pe functii de consilieri persoane civile. Acest prim pas a fost considerat drept unul premergator controlului civil, democratic asupra serviciilor de informatii.
Controlul civil implica si existenta unor comisii comune parlamentare de control, cum este cazul SRI si SIE. In cazul celorlalte structuri, Comisiile de aparare, ordine publica si siguranta nationala din Camera Deputatilor si Senatului au creat subcomisii de control pentru domenii specifice sau cheama la audieri pe sefii respectivelor structuri.
Tot o forma de control civil este si faptul ca sefii serviciilor secrete din Romania sunt toti numiti de cei mai inalti factori politici, care au acces la putere prin alegeri democratice. Presedintele Romaniei numeste in functie seful SRI, SIE si SPP, iar prim-ministrul pe sefii structurilor departamentale: DGIA, DGIPI si SIPA (siluită şi omorâtă între timp). In schimb toti sunt instalati in functie prin acceptul CSAT, ceea ce implica un acord intre Presedinte si prim-ministru.

                                                  DGIA, singurul serviciu militar de informatii
Singura structura informativa ce urma a ramane pur militara era DGIA, dat fiind faptul ca face parte din MApN. Aceasta structura culege in proportie de 90 la suta informatii ce privesc amenintari cu caracter militar. Este firesc ca ea sa fie condusa de un general cu experienta. Exista voci care spun ca pe viitor si DGIA, care este in subordinea directa a ministrului Apararii (civil si el), ar putea avea un sef civil. Dar acesta ar avea nevoie de o prea lunga perioada de adaptare cu specificul muncii de informatii militare pentru a fi efficient (adevăr valabil şi la celelalte Servicii, dar nu se pune!!). In plus, ramura de informatii externe (DIRM) este subordonata si sefului Statului Major General si apare in structura SMG ca J2 si are o traditie de peste 100 de ani in domeniul atasaturii militare.
Discutiile pe tema demilitarizarii serviciilor secrete erau incurajate de reprezentanti ai NATO si de partenerii occidentali ai Romaniei.
Nu ştim ce au păţit între timp, pentru că au renunţat să ne mai demilitarizeze. Probabil au înţeles ce haos s-ar fi produs cu civilian susţinută de ei!

                                                                   Largirea bazei de recrutare
In marea lor majoritate, serviciile secrete din comunitatea informativa a NATO au structuri civile. Exista insa si exceptii, cum ar fi Italia.
Acest proces era considerat ca extrem de important pentru evolutia serviciilor de informatii romanesti inspre democratie deplina. Cel mai important beneficiu este acela al largirii bazei de recrutare. Specialisti civili in economie, sociologie, psihologie si alte domenii vor putea fi atrasi mult mai usor in randurile serviciilor. Procedura angajarii lor se va simplifica prin eliminarea rigorilor specifice unui viitor cadru militar, iar acestia vor aduce un suflu proaspat in institutie. Implicit, procentul schimbarii de personal, care este inca o problema serioasa de ani buni in serviciile secrete romanesti, va creste semnificativ. In plus, in cazul unor persoane incompatibile care au grade de colonel sau general, nu va mai fi nevoie sa se astepte varsta pensionarii pentru ca acesta sa fie scos din activitate. Trecerea in rezerva presupune acum o procedura destul de greoaie, pentru gradul de general fiind nevoie de semnatura presedintelui.

                                                                              Costuri mari
Problema demilitarizarii nu era una foarte simpla. De la acceptarea ideii pana la punerea in practica erau pasi importanti. Din punct de vedere financiar, militarii din structurile informative pierdeau avantaje importante. Platile compensatoriii pentru hrana si echipament inseamna sume bune in solda unui ofiter. In acest caz trebuie gasite compensatii ce pot fi acordate celor care devin din militari, civili. Schimbarea intregii conceptii privind managementul resurselor umane, a formularisticii, a modului de organizare, pensiile militare ce trebuie acordate celor care trec in rezerva sunt doar cateva aspecte din problematica demilitarizarii, ce implica mari costuri. Dar beneficiile sunt indiscutabile si procesul trebuie finalizat cat mai urgent. >>

Cu ce nu suntem de acord? Fix cu concluzia, potrivit căreia beneficiile ar fi discutabile!

Aşadar, până aici, Radu Tudor a surprins suficient de riguros efectele la vedere ale demilitarizării, dar a ajuns la o concluzie greşită, aceea potrivit căreia „Dar beneficiile sunt indiscutabile si procesul trebuie finalizat cat mai urgent.”
Demilitarizarea serviciilor secrete ar avea mai multe consecințe sarcopenice asupra organizaţiei militare în ansamblul ei.  Ierarhia, responsabilitatea, onoarea, disciplina etc. nu vor mai fi sub autoritatea legii militare.
Patriotismul într-un serviciu militar are altă forţă forţă, profunzime şi este conştientizat şi trăit, parcă, mai cu toată fiinţa militarului aflat sub jurămând şi slujind sub drapel. Nu ştiu cum este la alte naţii, dar în românism aşa este! S-ar produce un sindrom caracterizat prin pierderea progresivă şi generalizată a contentului activităţilor informative-operative care îşi vor pierde forţa (performanţa), se vor “dilua”, cu riscul de apariţie al unor efecte adverse, cum ar fi dizabilitatea organizatorică şi funcţională a respectivului Serviciu secret, calitate de muncă scăzută şi, finalmente, sucombarea în propria neputinţă, marasm.
Apolitismul (care nici astăzi nu este prea respectat de capii serviciilor) va ieși și el de sub incidența regulii de fier a interdicției militare. Intrarea în civilie, comerţul (trocul) politic sau alte păcate lumești nu sunt lucruri pe care, ca cetățeni, ni le dorim la un serviciu special secret. Nimic nu se compară cu sentimentul că siguranța cetățeanului și a comunității se află în mâinile unor fii ai patriei.

                       DIRECŢIA GENERALĂ DE INFORMAŢII ŞI PROTECŢIE INTERNĂ A MAI

”Doi şi un sfert” transformat într-un cal orb şi şchiop


Serviciul secret al MAI a purtat de-a lungul timpului diverse denumiri: U.M 0215, U.M 0962, iar după demilitarizarea din anul 2002 Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă şi Departamentul de Informaţii şi Protecţie Internă.Dar denumirea care a prins în spaţiul public şi care va rămâne probabil în istorie, va fi acest joc de cuvinte: ”doi şi un sfert”în loc de ”215”. Acestă denumire conţine şi o anumită doză de simpatie din partea opiniei publice, creându-i o anume celebritateîn ciuda unui scenariu aplicat permanentîn scopul discreditării şi prezentarea structurii de informaţii a internelor ca un adevărat ”bau-bau” naţional.
Se pare că tocmai această celebritate, datorată în primul rând activităţii desfăşurate, i-au adus şi „sucombarea” în două rânduri, în nişte momente extrem de controversate. Nici până în prezent nu sunt clarificate motivele reale ale desfiinţărilor repetate ale serviciului secret al MAI, cele făcute publice stârnind mai mult nedumerire decât certitudini. De fiecare dată serviciul a renăscut din propria-i cenuşă, ajungând în topul structurilor de intelligence din România. De această dată se pare că lucrurile stau altfel, fiindcă cei care au pus la cale anihilarea lui ”doi şi un sfert” au dorit să nu mai rămână piatră de piatră, să fie practic ştearsă amintirea lui.
La o analiză mai atentă, gestul luiDragoş Tudorache, ministrul de interne din Guvernul Cioloş, nu are nici o raţiune, dar ridicarea tuturor documentelor de la serviciile judeţene şi centrale pentru a face să dispară orice urmă a activităţii acestui serviciu,spune mai mult decât vor autorii să fie făcut public. Desfiinţarea lui ”doi şi un sfert” de Guvernul Cioloş este o copie la xerox a desfiinţării SIPA, serviciul secret al Ministerului Justiţiei în anul 2006. În ambele cazuri, documentele operative ale ofiţerilor, care constituiau în primul rând cazurile aflate în lucru, dar şi arhiva, au fost ridicate cu o grabă mai mult decât suspectă şi depozitate în nişte locaţii secrete. Din acel moment situaţia arhivelor a devenit incertă, nimeni nu ştie condiţiile în care sunt păstrate documentele şi mai ales cine are acces la ele, dacă au fost accesate fraudulos şi mai ales dacă conţinutul lor a fost sau este folosit în jocuri obscure.
Urmatorul ministru de Interne, Carmen Dan, a făcut publică informaţia că serviciul secrete al Internelor va deveni operaţional100% din data de 1 iulie 2017. Erau geu de crezut cele spuse de oficialul MAI, mai ales pentru cei avizaţi cu subiectul, după ce au fost ridicate din mapele ofiţerilor operativi şi hârtiile care nu prezentau nici o valoare, iar majoritatea cadrelor, circa 85%, au fost forţate să iasă la pensie sau au migrat spre alte structuri ale MAI.
La momentul desfiinţării, serviciul avea circa 1.800 de angajaţi. Au rămas doar cei foarte tineri, oameni fără experienţă în munca informativ-operativă, fără arhivă. Nici măcar regimul comunist imediat după război nu a procedat în acest mod, la constituirea noilor structuri informative ale statului, au păstrat profesioniştii din sistem, arhivele vechilor structuri au constituit baza de plecare a celor noi.O structură de informaţii ca să devină funcţională, luând-o de la zero, fără profesioniştii care să-i îndrume pe noii veniţi, are nevoie de un timp apreciabil pentru a începe să miroasă cu ce se mănâncă munca într-un domeniu atât de sensibil.
Softul implementat pe bani europeni, înlocuit cu unul al SRI
Carmen Dan a mai spus că situaţia de la DIPI nu se poate compara cu aceea de la SIPA, că arhiva nu a plecat din instituţie şi nu a fost distrusă, având un back-up într-un sistem electronic. Oare? Chiar să nu ştie că întreaga activitate operativă a celor de la ”doi şi un sfert” se afla pe un soft creat în baza unei proiect european cu bani europeni, circa 5 milioane de euro şi că softul respectiv a fost înlocuit cu un soft al SRI-ului de către ”cârtiţele” infiltrate de acelaşi SRI şi tot conţinutul activităţii secrete este cunoscut până la punct şi virgulă de serviciul concurent?
În realitate softul DIPI a fost înlocuit în mod nelegal de către ultimul şef al structurii, Rareş Văduva, cel care a rămas ca interimar până la desfiinţarea serviciului, cu un soft al SRI-ului.
Mai nou pe tema DIPI a izbucnit un nou scandal, cu mize adânci privind controlul acestui serviciu secret: cine va numi şeful acestei structuri – guvernul prin ministrul de interne sau preşedintele cu avizul CSAT?
Citeşte şi https://www.cotidianul.ro/soft-de-20-de-milioane-de-euro-si-1-000-de-dosare-distruse/
Alba-neagra
Indiferent de numele pe care l-a purtat structura informativă a MAI, obiectivele principale le-au constituit cunoaşterea riscurilor, ameninţărilor şi vulnerabilităţilor pe zona de competenţă a Internelor, pentru asigurarea unei abordări eficiente şi integrate a situaţiei operative, în vederea aplicării legii şi susţineri statului de drept şi a democraţiei.
”Doi şi un sfert” a fost înfiinţat la 1 februarie 1990 la iniţiativa lui Gelu Voican Voiculescu, iniţial sub denumirea de Direcţia Specială de Informaţii, subordonată direct ministrului de interne.
În luna mai 1998, pentru a acoperi scandalul ”Ţigareta”, CSAT a decis desfiinţarea U.M.0215, pe motivul pueril că unitatea a preluat în rândurile ei foste cadre din poliţia politică de dinainte de 1989 şi că serviciul şi-a depăşit atribuţiile legale. Activitatea a fost catalogată de membrii CSAT de la timpul respectiv drept o formă mascată de poliţie politică.Din ”doi şi un sfert” au rezultat două servicii, Serviciul de Protecţie al MI, condus de Virgil Ardelean, şi Direcţia Generală de Investigare a Criminalităţii din Poliţia Română, condusă de Constantin Dârnă.
În aprilie 1999, Constantin Dudu Ionescu, ministru de interne, a semnat ordinul de înfiinţare al Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie a MI, U.M 0962, la conducere pe filieră politică ajungând Virgil Ardelean. În 5 octombrie 1999, Direcţia de Investigare a Criminalităţii din Poliţia Română a fost integrată ca Diviziune de Informaţii din U.M 0962, reuşind în scurt timp să spargă monopolul SRI în domeniul informaţiilor interne.
În 2001, Adrian Năstase, printr-o OUG, a autorizat U.M 0962 să utilizeze ”mijloace tehnice specifice”, adică să intercepteze telefoanele în regie proprie în procesul de obţinere a informaţiilor, cu mandat de la judecător, fără a mai trece pe la SRI. În anul 2012, de asemenea printr-o OUG, şeful DGIPI, cu rang de secretar de stat şi cei doi adjuncţii, subsecretari de stat au fost numiţi prin decizie a premierului, nu prin ordin al ministrului de interne.
În anul 2013, DGIPI, s-a reorganizat prin înfiinţarea DIPI.
În noiembrie 2016, printr-o altă OUG, structura a fost desfiinţată şi s-a decis înfiinţarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă şi militarizarea acesteia şi punerea sub control parlamentar. De fapt, până la această ora, noua structură informativă a MAI nu are un nume. Inclusiv pe site-ul MAI, la capitolul organigramă apare structura ca direcţie în cadrul ministerului, cu un secretar de stat şi doi subsecretari de stat, ca ordonator terţiar de credite în finanţarea directă a ordonatorului principal de credit.

                                                                      Campanie de recrutări
Faţă de fostul, actualul ”doi şi un sfert” este doar mârţoagă chioară şi şchioapă.Principala misiune, culegerea de informaţii de interes pentru poliţie, mai ales cele legate de combaterea fenomenului de ”crimă organizată”, au fost eliminate, domeniul trecând exclusiv în aria de competenţă a SRI. Să fi fost acesta miza desfiinţării serviciului?
Militarizarea serviciului este o chestiune pe care nimeni nu a înţeles-o, deşi în procesul de aderare la UE, la capitolul ”justiţie şi afaceri interne”, demilitarizarea structurii de informaţii a MAI a fost o condiţie obligatorie de îndeplinit în vederea aderării.
A început o campanie masivă de recrutări, unitatea funcţionând ”la nivel de microorganism”, atât la centru, cât şi la structurile judeţene.
Într-o adevărată campanie hei-rupistă se întocmesc de zor fişele pentru posturile care vor fi încadrate, urmând ca începând cu data de 1 iunie 2017 să înceapă masiv recrutările pentru personalul de execuţie. Posturile de conducere se pare că au fost deja adjudecate, prin organizarea de concursuri, după principiul ”câştigă cine este stabilit”.Recent, în parlament au fost operate mai multe modificări legislative în legătura cu nou înfiinţata structură de informaţii. Deocamdată nu se cunoaşte numele viitorului comandant al serviciului, actualul şef Mihai Cristian Mărculescu nu este în graţiile puterii, pentru legături cu Teodor Atanasiu, el urmând să fie schimbat.
De ce să facem din DGIPI un fel de moașă comunală, care să facă de toate, când și așa are destule pe cap? Cunoaşteţi bine ce s-a întâmplat cu demilitarizarea acestei unităţi!
Printr-o ambuscadă de tip „Marțea Neagră”, PSD a deturnat legea de organizare a celei mai controversate structuri de informații din România: Direcția Generală de Protecție Internă (DGPI), adică departamentul de informații al Ministerului de Interne,  poreclit “Doi și-un sfert”. DGPI a rămas exclusiv sub autoritatea ministrului de Interne, după ce un punct esențial în lege a fost schimbat pe ascuns. Miza acestei „preluări ostile de lege, bazate pe un fals” era controlul asupra arhivei DGPI unde s-ar afla documente incriminatorii la adresa șefului de atunci al PSD, Liviu Dragnea. Au dispărut, astfel, avizul CSAT și ierarhizarea militară. Același serviciu a monitorizat organizația “Dragnea – Tel Drum” în 2011.
Operațiunea a vizat afacerile cu bani publici ale grupării, zeci de licitații, controlul real al firmei Tel Drum, lucrări fictive, donații suspecte la partid, cercuri relaționale și de influență.
Ministrul Carmen Dan, șefa absolută a DGPI după promulgarea legii, a fost consiliera lui Liviu Dragnea la CJ Teleorman. De atunci, pe cei doi îi leagă servicii mai vechi.
Apoi, Velea a facut-o de oaie! Chiar de ţap, am zice.
Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, l-a numit pe controversatul colonel Tiberiu Silviu Dumitrache la conducerea serviciului de informații al ministerului. Circul dracului!
Colonelul Dumitrache este un apropiat al fostului deputat PSD Sebastian Ghiță și ginerele sindicalistului Liviu Luca.
Procurorii anticorupție l-au acuzat pe Dumitrache de mai multe infracțiuni de corupție în dosarul legat de deturnarea fondurilor operative ale serviciului secret de la Interne. În primă fază, procurorii DNA l-au făcut „scăpat” pe Dumitrache.
Numirea lui Dumitrache vine în contextul în care urmează alegerile locale și parlamentare. În ultimii 30 de ani, cadrele temutului serviciu secret „Doi și-un sfert” au fost suspectate că se ocupau de filarea liderilor politici încă de la înființare, ba chiar au filmat vizita Regelui Mihai, în 1994.
Fostul președinte al României, Traian Băsescu, declara în urmă cu câțiva ani că „serviciul DGPI a fost pus total de domnul Nica la dispoziția domnului Vanghelie, a lui Mitică Iliescu și a lui Voicu, parlamentarul”. Cine l-a preluat acum?
                                                                Dumitrache, numit de Vela
Ministerul Afacerilor Interne a transmis printr-un comunicat de presă că, începând cu data de 20 ianuarie 2020, prin ordin al ministrului afacerilor interne, Ion Marcel Vela, a încetat împuternicirea colonelului Petru – Răzvan Măgură în funcția de director general al Direcției Generale de Protecție Internă și cea a lt.- colonelului Lucian – Mihai Popa în funcția de prim-adjunct al directorului general al DGPI.
„Cu aceeași dată, prin ordin al ministrului afacerilor interne, domnul colonel Tiberiu – Silviu Dumitrache, directorul Direcției Contrainformații, a fost împuternicit să exercite funcția de director general al Direcției Generale de Protecție Internă a MAI”, se menționează în comunicatul ministerului.
                                                                         Anchetat de DNA
Serviciul secret al ministerului de interne, cunoscut sub numele de „Doi și-un sfert” (dar care are numele oficial de Direcția Generală de Protecție Internă – DGPI), a fost implicat într-un uriaș scandal de corupție în toamna anului 2016. Atunci au fost puși sub acuzare de către Direcția Națională Anticorupție nu mai puțin de 24 de ofițeri.
Printre ei se aflau foști șefi ai serviciului secret: comisarul șef Rareș Văduva, chestorul principal de poliție Gheorghe Nicolae, chestorul principal de poliție Gelu Marin Oltean, chestorul Nelu Zărnică, comisarul șef Gheorghe Popa și comisarul șef Ioan Dorin Popa.
Toți, susține DNA, se lăfăiau pe banii alocați informatorilor DGPI.
Comisarul șef Silviu Dumitrache, director general al Direcției Protecție Internă din DGPI, adică șeful contrainformațiilor, apare în rechizitoriul cauzei ca fiind complice la cheltuirea fictivă a unor fonduri. Cu toate acestea, deși ar fi trebuit să fie primul care să descopere ilegalitățile, DNA nu l-a pus sub acuzare. Bergenbier, prietenii ştiu de ce!
                                              Dumitrache și-a acoperit colegii în dosarul DNA?
Procurorii DNA au descris cu lux de amănunte faptele colonelului Silviu Dumitrache, pe atunci șeful contrainformațiilor din serviciul secret al Internelor. Adică, numărul 3 din serviciul secret. Culmea, Dumitrache avea toate motivele să ancheteze ilegalitățile de la „Doi și-un sfert”, datele fiind deja descoperite de către o comisie de control a fondurilor operative de la Direcției.

* *
                         Oricum, a fost o luptă teribilă, vorbea lui Nenea Iancu. Şi, cică ar continua!
De morbul reformării serviciilor secrete şi al modernizării / actualizării legislaţiei nu a scăpat nici Preşedintele Iohannis. După instalarea în funcţie, în primul mandat, spunea: ”Noul Parlament are multă treabă în domeniul securității naționale. Împreună cu consilierii mei am numărat încă o dată și am constatat că este nevoie de modernizarea sau îmbunătățirea a cel puțin 12 legi din domeniul securității naționale, din care jumătate se referă la munca Serviciilor.
Pe site-ul Administraţiei Prezidenţiale scrie:
„…Buna funcţionare a instituţiilor din domeniul securităţii naţionale şi de apărare este direct determinată de asigurarea unui cadru legislativ care să corespundă provocărilor actuale. Din această perspectivă, legile aflate acum în vigoare necesită o adaptare la noile concepte de securitate, la contextul internaţional şi la statutul României de stat membru NATO şi UE.
Astfel, a fost demarată revizuirea și armonizarea prevederilor actualelor acte normative în sensul clarificării terminologiilor confuze, eliminării acelor prevederi care sunt depăşite şi aducerii la zi a conceptelor şi instrumentelor necesare asigurării securităţii naţionale.
Pe bune?! A fost demarată? Când, în 2004-2005, adică acum 15 ani?!!
Astăzi, în schimb, raporturile politice sînt mai puţin clare. Şi poate de aceea nimeni nu se mai grăbeşte să propună o nouă reformă.

EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L (III)

EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L  ( II )

EDITORIAL/Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţională

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exclusiv

Aduceti izoleta/Romania nu a mai vazut asta niciodata!

Prahova Mea

Publicat

pe

(Preluare National – Catalin Tache):

Polițiștii trimiși în Centrul Vechi, mai mulți decât clienții…

”Ordin de la Cotroceni : Închideți România de pe 7 decembrie” titram lovitura din 1 octombrie. Iar de atunci aproape că nu mai este lider politic sau analist care să nu se umfle cu ”sursele” sale despre ”închiderea României de pe 7 decembrie”… Numai că, pe 13 octombrie dezvăluiam că lucrurile deja se precipită și că ”Iohannis va scoate Armata pe străzi înainte de alegeri”! Pentru că, în loc să defileze pe sub Arcul deTriumf de 1 Decembrie, anul acesta militarii cu glonț pe țeavă nu vor fi trimiși barem să sprijine Poliția împotriva clanurilor interlope, dacă o astfel de acțiune inter-instituțională chiar va fi prevăzută. În schimb, din blindatele Piranha de zeci de milioane de euro bucata îi vor controla pe români de măști… Mai ales pe cei care vor încerca să se refugieze în vreun restaurant, bar, cafenea sau alte astfel de ”focare”…

Comisarul șef Berechet scapă Poliția Capitalei de sub control

Până atunci însă, știind atât de bine că tot contraatacul rămâne cea mai bună apărare, strategii ”lockdown”-ului deja au asmuțit forțele Ministerului de Interne asupra patronilor de mici afaceri mai ales din domeniul HORECA, pentru ca nu cumva aceștia să mai apuce să protesteze cumva… Și să zică în cele din urmă ”Bogdaproste” că au fost barem lăsați să tragă singuri obloanele, fără a mai primi amenzile astronomice cu acre sunt amenințați zi și noapte. Dar mai ales să fie verificați ”la sânge”, în plină pandemie și când oricum încasările unor restaurante apreciate au ajuns sub cele ale unor banale covrigării, la autorizațiile de funcționare! Controale pe care în cel mai bun caz ar trebui să le facă structurile specializate ale Primăriilor, ci nu cohortele de polițiști de la Ordine Publică trimise în ultimele zile pentru oricum insignifiantele ”rămășițe” de comerț ce se mai desfășoară în Centrul Vechi.

Acolo unde războiul orgoliilor între actori mai mici sau mai mari de pe scena Ministerului de Interne, de la Bogdan Despescu la Radu Gavriș și de la Bogdan Berechet la Cristian Ghica a dus la escaladarea conflictului fratricid pentru preluarea controlului asupra Poliției Capitalei. Cu victime colaterale sigure în rândurile puținilor patroni care mai încercau să își salveze afacerile și deci implicit locurile de muncă ale angajaților. Dar uite că pentru ca Berechet să poată justifica detașarea lui Ghica din fruntea Poliției Centrului Vechi s-a trecut deja la depășirea grobiană a planului cincinal la amenzi! Noua năpastă venind după săptămânile în care la rândul său subalternii lui Ghica, pentru a îi da peste nas șefului Poliției Capitalei, au recurs la rândul lor la aceste raiduri isterice asupra locațiilor HORECA! Astfel că toți șefii Poliției care se află în spatele acestui ordin sau îl pun în executare cu specificul exces de zel al ”milițienilor atârnători” de altădată ar trebui cel puțin duși la un test psihologic pe bune! Și asta înainte de a răspunde fiecare în parte pentru declanșarea acestei nebunii generalizate!

Războiul Berechet – Gavriș, mutat în Centrul Vechi!

Chiar înainte de a își semna demisia, Liviu Vasilescu i-a îndeplinit un ultim capriciu camaradului Bogdan Despescu, dând cu același pix și pe detașarea comisarului șef Radu Gavriș undeva unde să ”îi mai intre mințile în cap”… Acesta însă nu doar că a atacat și câștigat în instanță ordinul lui Vasilescu, dar acum a găsit și mijlocul perfect de a se răzbuna. Și uite cum comisarul șef Cristian Ghica, și el decapat prin aceeași metodă a decapării de la conducerea Poliției Centrului Vechi este ațâțat public de Gavriș să continue ”rebeliunea” împotriva șefului Poliției Capitalei, comisarul șef Bogdan Berechet. Cel care, în disperare de cauză pentru a se putea acoperi la o adică printr-o ”justificare” procedurală a detașării lui Ghica a dispus efectuarea de raiduri masive asupra tuturor locațiilor din Centru Vechi! Punându-și astfel oamenii să intre cu bocancii tocmai în sfera de competență a lui Ghica de până acum puțină vreme în urmă… Mai mult decât atât, echipajele trimise să poarte acest război personal în stradă par a fi fost instruite să ia la puricat tot ce se poate lua, să dea amenzi și să întocmească orice alte acte procedurale, doar s-o putea demonstra ”haosul” lăsat în urmă de Ghica.

Iar toate părțile implicate în acest ”Jihad” fratricid de la nivelul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București acționează cu un ”fundamentalism” care arată că lucrurile au cam scăpat deja de sub control. Și că poate este cazul ca alte structuri ale statului român să intervină de urgență… Asta dacă nu cumva ministrul Marcel Vela, dacă tot se arată interesat să își reia ministerul înapoi, după cum dezvăluiam chiar ieri, decide să se implice și să mai potolească spiritele extrem de inflamate din Poliția Capitalei.

Ca să se răzbune pe cuplul Despescu – Vasilescu, Radu Gavriș îl ațâță pe Cristian Ghica

Mai ales că primii care suferă sunt angajații și patronii firmelor din HORECA. Dar care din păcate vor fi urmați și de cei ai altor mici afaceri, pentru că deja se pregătesc noi operațiuni de verificare a tuturor business-urilor care încă mai funcționează în București! Bineînțeles, a celor conduse de români! Că doar de cele ale ”investitorilor strategici” străini, oricât de exaltați ar fi șefii Poliției ca să execute ordinele de ”închidere a barăcilor” din comerț cât mai repede, tot nu sunt atât de inconștienți încât să se atingă…

”Plutoane de execuție” de la Ordine Publică!

Însă ceea ce surprinde cu adevărat este că la aceste controale tematice au fost trimiși în prima linie a frontului deschis de către Poliția Capitalei în Centrul Vechi polițiștii de la Ordine Publică! Fiind greu de explicat cum de s-a ajuns să se recurgă la aceste veritabile ”plutoane de execuție”, mai ales că polițiștii de Economic nu doar că sunt deja ”rara avis” în cadrul unor echipaje mixte care abundă de jandarmi, mascați și OP-iști! Ca să nu mai spunem că excesul de zel dovedit de unii dintre ”neaveniții” folosiți în aceste operațiuni cer pur și simplu autorizațiile de funcționare, neavând nicio greață în a amenința cu suspendarea sau chiar anularea acestora!

Oare Vela o ști de războiul de gherilă de la DGPMB?

Cu toate că astfel de măsuri excepționale nu sunt în niciun caz apanajul polițiștilor de la Ordine Publică, nici măcar a celor de pe la SICE, ci doar a inspectorilor Primăriilor de Sector! Dar așa este când ”ordinul se execută și nu se discută”… Fie el și unul pur și simplu ”criminal” pentru afacerile patronilor români și a angajaților acestora… Cei care știu foarte bine că dacă ei cedează și trag obloanele acum, atunci ajutoarele promise de stat vor veni de-abia la Paște… Al cailor sau nu, nici măcar nu mai contează, din moment ce aceștia nu știu cu ce vor își hrăni familiile nici măcar până la Crăciun…

 

Citeste in continuare

Exclusiv

5 Pasi pentru a Avea un Site in WordPress

Prahova Mea

Publicat

pe

 1. Instalezi o nouă temă WordPress

Ce vedem imediat după instalarea WordPress? Aceasta este tema implicită: o poți lăsa, edita sau pur și simplu o înlocuiești dacă dorești. În fiecare an din 2010, echipa WordPress creează o nouă temă implicită. De exemplu, ultima – Twenty Twenty (denumit în mod tradițional după anul lansării) are un design laconic și se concentrează în principal pe lucrul de pe dispozitive mobile.

Deci, de unde știi ce subiect se potrivește site-ului tău? Ce trebuie luat în considerare atunci când alegi:

Gazduire WordPress. Cel mai important aspect pentru realizarea unui website este existența unui serviciu de gazduire web. Trebuie să știi ca pentru această platformă exista soluții dedicate de hosting wordpress, cu o mulțime de beneficii.

Compatibilitate.  Asigură-te că tema este compatibilă cu cea mai recentă versiune de WordPress.

„Sensibilitate”.  Este mai bine să acorzi preferință șabloanelor „receptive”, adică celor care se afișează corect pe orice dispozitiv.

Widgeturi și caracteristici speciale.  Cu cât mai multe widgeturi – cu atât mai multe oportunități de a schimba aspectul site-ului. În ceea ce privește caracteristicile speciale, „trebuie să existe” sunt modulul de contact, integrarea video, redimensionarea automată a imaginii, instrumentele Google Analytics etc.

Actualizare automată. Este important ca dezvoltatorii să-și actualizeze temele, altfel la un moment dat, de exemplu, poate deveni incompatibil cu noua versiune de WordPress.

Suport tehnic și costuri. Cea mai importantă întrebare apare – de unde să descarci teme WordPress? WordPress.org este cea mai faimoasă platformă pentru alegerea celor potrivite. Dar există un „dar”: deși multe dintre aceste șabloane sunt gratuite și compatibile, nu oferă întotdeauna suport tehnic. În plus, nu au întotdeauna funcțiile dorite. O alternativă rezonabilă sunt temele WordPress plătite, de exemplu pe themeforest.com. Aici vei găsi o mare varietate de opțiuni cu multe funcții, asistență tehnică și toate la prețuri rezonabile.

2. Instalează pluginul SEO

Nu ești sigur cum să îți promovezi site-ul în motorul de căutare? Începe prin instalarea pluginului SEO. Iată care sunt cele mai populare:

WordPress SEO de către Yoast.  Fără îndoială, cel mai bun articol WordPress și plugin de optimizare a paginii. Are o mulțime de caracteristici (chiar și crearea unui sitemap), Iar cu acesta poți rezolva cel puțin 90% din problemele de optimizare.

Pachet SEO All In One. Foarte similar cu pluginul SEO prin Yoast, instrument de optimizare bun. Este dificil să judeci care dintre ele este mai bun, există dezbateri constante pe acest scor pe internet.

Imagini SEO Friendly. Dorești să optimizezi imaginile de pe site-ul tău web? Acest plugin este ceea ce ai nevoie. În plus, completează automat eticheta ALT și coloanele Title dacă uiți de ele.

Sitemap-uri Google XML. Cel mai bun instrument pentru a-ți crea automat sitemap-ul WordPress și a-l trimite motorului de căutare. Dar dacă utilizezi deja SEO By Yoast – nu ai nevoie de acest plugin, deoarece SEO by Yoast are deja această caracteristică.

3. Instalează pluginul anti-spam

Ce este spamul și dacă este periculos? Spamul este publicitate în bloc neautorizată și nedorită care vine prin e-mail, telefon etc.

Mai precis, spammerul postează mesaje publicitare în comentariile care nu au nicio legătură cu subiectul articolului. Cel mai adesea, pe lângă publicitate, acestea conțin linkuri către alte pagini web. De asemenea, spammerii pot copia toate adresele de e-mail de pe blog și apoi le pot folosi pentru trimiteri promoționale.

Cum să faci față spamului? Arma principală este un plugin adecvat precum Antispam Bee și Captcha. Și pentru a proteja adresele de e-mail de pe site-ul tău, vine pluginul Codificator de adrese. Criptează toate e-mailurile publicate pe paginile site-ului tău.

4. Configurează legături permanente

Ce sunt permalinkurile? Acestea sunt linkuri sau adrese URL ale paginilor de pe site-ul tău. Cum le configurez? Legăturile permanente înlocuiesc porțiunea necitită a adresei – și uneori întreaga adresă – cu text simplu, cum ar fi un cuvânt cheie. Acest text de legătură se numește text de ancorare.  Aceste legături facilitează înțelegerea locului în care te afli, plus că arată mai plăcut din punct de vedere estetic și mai ușor de reținut. Și ceea ce este important, acestea afectează poziția site-ului tău în motorul de căutare.

5. Instalează pluginul pentru back-up

Cât de des faci o copie de rezervă a site-ului tău? În mod amiabil, trebuie să-l creezi cel puțin o dată la două săptămâni. Dacă dintr-o dată ceva nu merge bine, o astfel de copie cu tot conținutul site-ului îți va permite să o restaurezi în doar câteva minute. Iată cele mai populare pluginuri de backup WordPress:

BackWPup. Folosind acest plugin, poți configura copiile de rezervă automate și poți alege unde să le salvezi (de exemplu, pe serverul tău, în Dropbox sau primite prin e-mail).

BackupBuddy este un instrument premium excelent pentru crearea și gestionarea copiilor de rezervă.

WordPress către DropBox – alternativă gratuită la BackupBuddy

Pluginul WordPress Importer este util în special pentru importul de conținut de pe WordPress.com în WordPress.org.

Citeste in continuare

Exclusiv

Cele mai frecvente operatii de chirurgie estetica

Prahova Mea

Publicat

pe

Marcel Vela mai are de trecut un singur hop, cel de la 6 decembrie, și de-abia apoi se poate bucura din plin de roadele strategiei sale de a rămâne în barca premierului Ludovic Orban. Dar mai ales de a nu răspunde cânteceleor de sirenă transmise atât de alți lideri liberali, cât mai ales de colaboratorii acestora din sistem. Ce-i drept, misiunea de a organiza alegerile parlamentare în plin vârf, indiferent al câtelea o mai fi și acesta, al pandemiei de COVID – 19 nu este deloc una ușoară. Ba chiar se anunță mai riscantă decât oricând pentru cariera politică a ministrului de Interne. Numai că având în spate eforturile logistice depuse de atâtea alte forțe mai mult sau mai puțin la vedere, este de așteptat ca pe Marcel Vela să îl apuce în funcție și ziua de 7 decembrie.

Marcel Vela își ia ministerul înapoi după ce nu a sărit din barca lui Orban

Atunci când, după cum susțin sursele noastre, Marcel Vela își va lua Ministerul de Interne înapoi! Primul pas fiind numirea unui secretar general a MAI care nu doar să fie asumat de liberali, dar și să îi fie loial lui Marcel Vela. Cel care, în sfârșit, a conștientizat ce au însemnat cele patru-cinci încercări eșuate de a numi în trecut un secretar general… Mai ales că toate propunerile ministrului Vela au fost rând pe rânt ”trântite”, sub diverse pretexte, de același atotputernic secretar de stat Bogdan Despescu. Adică nimeni altul decât principalul beneficiar al interimatului nesfârșit de la Secretariatul General. Unul care continuă de facto și acum, întrucât înscăunarea chestorului principal Ioana Dorobanțu chiar nu înseamnă că Ministerul Afacerilor Interne are cu adevărat un secretar general, după cum bine știu inițiații sistemului…

Poziția lui Despescu, tot mai șubrezită după sacrificarea lui Vasilescu

Numai că, până la declanșarea asaltului final de după alegerile parlamentare, Marcel Vela deja a ieșit din acea stare de ”il dolce far niente” în care a fost cufundat în ultimele luni și a început să recurgă la strategia pe care ar fi aplicat-o orice alt ministru de Interne încă de la numirea sa. Și anume să își pună proprii oameni de încredere pe posturi cheie din fruntea celor mai importante structuri ale Internelor. Și chiar dacă Bogdan Despescu încă profită de inexplicabila decizie a lui Vela de a îi încredința oficial comanda directă a tuturor inspectoratelor generale este totuși clar că influența buzoianului a scăzut semnificativ după sacrificarea chestorului Liviu Vasilescu pe ”altarul Duduienilor”. Cea mai recentă dovadă în acest sens fiind cea de la Inspectoratul General al Jandarmeriei Române. Acolo unde, ce-i drept, secretarul de stat Bogdan Despescu s-a implicat personal în operațiunea de ”ejectare” a urmăritului penal Bogdan Enescu de la comanda Jandarmeriei. Numai că s-a trezit cu un om numit peste capul său de către chiar ministrul Marcel Vela. ”Experimentul Mastan” dovedindu-se acum unul decisiv în ”confruntarea finală” dintre Marcel Vela și Bogdan Despescu!

Se caută om la IGPR în locul lui Mirițescu!

Repet, toate jocurile de culise ale lui Bogdan Despescu pe mandatul de ministru al lui Marcel Vela nu ar fi fost posibile fără sprijinul logistic al vechiului său camarad, chestorul Liviu Vasilescu. Însă tocmai exagerata siguranță de sine a acestora li s-a dovedit fatală, după ce cuplul Vasilescu – Despescu a luat halucinanta decizie de a se întâlni ”noaptea, ca milițienii”, cu niște interlopi atât de intens mediatizați la acea vreme. Iar cu toate că nu s-a dus în Rahova fără girul personal al lui Despescu, presiunea publică declanșată de ”hemoragia de informații interne” a fost una atât de uriașă, încât cei doi au trebuit să găsească de urgență o soluție de compromis după detonarea scandalului. Mai ales că, de această dată cel puțin, Marcel Vela nu s-a mai arătat dispus să înghită tot el ”aroganța” secretarului de stat și să deconteze pe persoană fizică un nou scandal care zguduia serios Ministerul de Interne.

Se caută înlocuitori pentru Mirițescu de la IGPR și Bute de la IGPFR

Drept urmare, ca să rămână Despescu secretar de stat, a trebuit să plece șeful Poliției Române, nimeni altul decât ”bătrânul combinator” al sistemului, Liviu Vasilescu. De asemenea, numirea prahoveanului Eduard Mirițescu în locul lui Vasilescu nu i-a căzut nici ea prea bine lui Despescu. Cel care și-a zis că totuși este doar o soluție de moment și că până la urmă, după câteva luni în care va fi ca ”agheasma” în fruntea Inspectoratului General al Poliției Române, Mirițescu va fi înlocuit. Iar calculele lui Despescu iată că se arată din nou mai precise decât oricând! Pentru că, într-adevăr, deja se caută un înlocuitor pentru Mirițescu… Numai că mutarea o va face Marcel Vela, ci nu Bogdan Despescu! Ministrul de Interne fiind convins să mute decisiv și la șefia Poliției Române, prin numirea unui nou inspector general strict pe mâna sa.

Sau mai degrabă a noilor săi consilieri din umbră… Cei care și-au dovedit profesionalismul, cel puțin până acum, mai ales prin sfatul de a scăpa cât mai elegant cu putință de Traian Berbeceanu. Astfel că Vela nu a ratat ocazia de a îl scoate din cabinetul său pe ”pariul eșuat” Traian Berbeceanu, propunându-l premierului drept prefect al Capitalei. Astfel că acum Marcel Vela își poate trage și un șef de cabinet pe care să se bizuie cu adevărat. Și care să refacă ”punțile” atât cu propriile structuri din Ministerul de Interne, dar mai ales cu cele cu adevărat ”strategice” ale întregului sistem.

Mută și la Frontieră, ”lup tânăr” în locul lui Bute!

Ce-i drept, Bogdan Despescu nu a considerat niciodată Inspectoratul General al Poliției de Frontieră ca făcând parte din propria sa sferă de influență. Ceea ce și explică de altfel dezinteresul manifestat față de această structură, mai ales după mult așteptata îndepărtare a chestorului Ioan Buda din fruntea Poliției de Frontieră. Acolo unde părea să se fi instalat destul de confortabil chestorul Liviu Bute. Mai ales că, după cum atât de bine se știe la vârful sistemului, ”ce mi-e Buda, ce mi-e Bute”!

Despescu l-a ”executat” pe Enescu, Vela l-a pus pe Mastan…

Astfel că este absolut logică decizia ministrului de Interne de a muta și la IGPFR. Acolo unde, după cum reiese din informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră, ascensiunea unui ”lup tânăr” al sistemului deja nu mai poate fi oprită! Mai ales că prin viitoarea mutare, Marcel Vela își va consolida ”parteneriatul strategic” și cu una dintre cele mai influente grupări de la vârful Partidului Național Liberal. Atât de cunoscutele excelente relații pe plan extern ale noilor aliați ai lui Vela înlesnind și mai mult iminenta numire de la vârful Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.

Dă drumul la ”fabrica de generali”!

Acum bineînțeles că mulți dintre cei vizați de ”schimbarea liniilor” planificată a avea loc după alegerile parlamentare din 6 decembrie nu ar putea fi obligați să îi facă pe plac ministrului de Interne fără a primi ceva la schimb! Numai că, de această dată cel puțin, Marcel Vela are în mânecă ”as”-ul avansărilor la gradul de chestor ! Pentru că ministrul poate satisface astfel cererile celor cu care s-a negociat plecarea din funcții prin trecerea în corpul chestorilor sau oferirea unei noi stele… Astfel că operațiunea lui Vela de revenire la butoanele ministerului se bazează în bună parte și pe redeschiderea ”fabricii de generali” a sistemului. Deja fiind bătută palma cu majoritatea celor care își vor alina astfel orgoliul retragerii din funcțiile de conducere cu stelele pentru care au ținut atâta vreme scaunele ocupate… Pentru că, în acest an, parada militară de 1 Decembrie nu va mai avea loc! În schimb se va relua operațiunea ”ploii de stele”, fie ea și una în regim online de această dată…

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Sport2 ore inainte

Adrian Mutu, ambasador oficial Favbet România

Favbet România revine pe piața locală cu o mutare de Champions League. Compania internațională cu o experiență în domeniu de...

Eveniment17 ore inainte

Cand trebuie sa apelezi la implantul mamar?

Fiecare femeie este unica si merita sa se simta in largul sau cu corpul sau. Sa se simta complexata sau...

Eveniment19 ore inainte

Diferenţele dintre un VPS si un server normal

Dacă ar fi să clasăm cele mai populare întrebări, acest subiect ar lua cu siguranță una dintre primele linii ale...

Social3 zile inainte

Cea mai buna clinica pentru a face operatii de cataracta in Pitesti

Tu stii ce este cataracta? Cataracta reprezinta o afectiune oftalmologica in care lentilei din interiorul ochiului i se reduce transparenta,...

Social4 zile inainte

Casa Del Santos, caminul pentru batraneti linistite

Casa Del Santos anunta deschiderea casei de seniori. Exista in aceasta locatie calitate si standarde europene provenite din Italia, pentru...

Social6 zile inainte

Fostul primar al comunei argeşene Corbi, Virgil Baciu, candidează ca independent la Camera Deputaţilor

După două mandate extrem de reușite ca primar al comunei Corbi, nonconformistul Virgil Baciu vrea să candideze, independent, pentru un...

chirugie-estetica chirugie-estetica
Exclusiv7 zile inainte

Ce este chirurgia estetica?

Chirurgia estetica este una din fatetele chirurgiei plastice. Este cea care se refera la piele si la tesuturile superficiale ale...

fiset metalic fiset metalic
Afaceri7 zile inainte

Ce este un fiset metalic si care este rolul acestuia?

Cu toate ca traim in era digitala si majoritatea informatiilor sunt stocate acum in mediul electronic, hartia este inca folosita,...

curs instructor fitness curs instructor fitness
Sport2 săptămâni inainte

De ce este important sa urmezi cursuri de fitness?

Stim cu totii ca exercitiile fizice sunt importante in viata noastra de zi cu zi, dar este posibil sa nu...

Eveniment4 săptămâni inainte

Jadero.ro te invalui intr-un miros irezistibil

Jadero.ro te invalui intr-un miros irezistibil   Vrei sa iti cumperi un parfum de care sa te bucuri o perioada...

Eveniment4 săptămâni inainte

Turneul Național ”Legends” la Timișoara

Classic will rock you!. Turneul Național ”Legends” la Timișoara Flautistul Matei Ioachimescu, împreună cu PERCUSSIONescu (Irina Rădulescu – marimbă, Răzvan...

Eveniment4 săptămâni inainte

Apel de proiecte culturale – Camine in Miscare

10 artiști vor fi selectați să pună în valoare istoria și amintirile familiilor din Banat, în cadrul proiectului Cămine în...

Eveniment4 săptămâni inainte

BEGA! Timisoara 2020 – Festivalul luminilor BorealisBEGA! este un program principal al stației “Light Over Borders” (Lumină peste granițe) creat de PLAI împreună cu comunitatea creativă a orașului pentru Timișoara Capitală Europeană a Culturii, cu scopul de a activa malurile râului Bega și de a implica locuitorii orașului în activități artistice coordonate de organizații locale și parteneri cu expertiză internațională. Dezvoltând până acum proiecte precum spectacolul LUMEN în 2018, The Lightning Project și Happy Wall în 2019, BEGA! 2020 va recrea Luminile Nordului (Aurora Boreală) și Luminile Sudului (Aurora Australă) pe cerul orașului cu ajutorul artistului elvețian Dan Acher. O instalație creată cu ajutorul laserelor, proiectoarelor, mașinilor de fum și a unui sistem de sonorizare ambientală va schimba cerul deasupra orașului în perioada 1-3 Octombrie 2020. Proiectul va fi prezentat în premieră în zona Uzinei de Apă urmând ca în zilele următoare să acopere o parte a zonei centrale. Inițial integrat în programul BEGA! pentru anul 2021, BOREALIS a luat locul proiectului planificat pentru anul 2020 din motive ce țin de restricțiile aflate în vigoare. Desfășurat pe o suprafață extinsă, publicul poate participa fără a fi limitat la o zonă specifică de participare. În toate lucrările sale, designerul proiectului BOREALIS, Dan Acher utilizează orașul ca pe un loc de joacă pentru a crea sentimentul de apartenență și comunitate, fiind aliniat la aceleași valori care au dus la crearea programului BEGA! Aurorele Polare au creat fascinație mereu, iar recrearea acestora deasupra unui mediu urban precum Timișoara, la mii de kilometri depărtare de locul lor de origine transmite însăși esența stației a cărui program principal este BEGA!, “Lumină peste granițe”. Articol optimizat in motorul de cautare Google de divablog.ro si divaevents.ro.

BEGA! este un program principal al stației “Light Over Borders” (Lumină peste granițe) creat de PLAI împreună cu comunitatea creativă...

Eveniment1 lună inainte

Seturi de dus promotionale: profita de oferte pentru a-ti renova baia

  Interesul romanilor pentru renovarea locuintelor a crescut in aceasta perioada, datorita timpului petrecut in izolare. In acelasi timp, ofertele...

Sport1 lună inainte

Pariurile Futures

Pariurile futures pot fi unele dintre cele mai profitabile pariuri din întreagul univers al pariurilor sportive. Un pariu futures este...

Eveniment1 lună inainte

Reparatii usi sector 5 – solutia ideala pentru urgente

Locuinta sau biroul tau are o usa defecta care nu se mai inchide sau deschide corespunzator?...

Eveniment2 luni inainte

Președintele PER Dănuț Pop întreabă opinia publică :”Partidele mari pregătesc fraudarea alegerilor?”

Partidul Ecologist Român acuză partidele mari că s-au aliat să elimine șansa partidelor neparlamentare din cursa alegerilor locale.   De...

Eveniment2 luni inainte

Gala Merito pentru educaţie de calitate

Autor: Prof. Claudia Bota  Profesorii valoroși din România sunt din ce în ce mai puțini din lipsă de recunoaștere și...

Știrile Săptămânii