Tacerea suspecta a celor de la Serviciul de Investigare a Criminalitatii Economice din cadrul IPJ Prahova cu privire la prejudicierea bugetului CSM Ploiesti de catre tandemul Andrei Volosevici – Vivi Rachita (I)
Imediat după angajarea lui Valeriu Răchită la CSM Ploiești, pe postul de consilier al directorului general (post care nu a existat niciodată în organigrama clubului), a fost schimbată firma care asigura mentenanța gazonului de pe stadionul Ilie Oană.
I. Mentenanța gazonului cu o firmă înființată peste noapte Despre SC Verde Ornamental SRL nu veți găsi multe lucruri pe internet. O firmă mică, de undeva dintr-un sătuc din Prahova, o firmă care are ca obiect amenajările peisagistice. Este însă o firmă abonată la lucrări pe bani publici, care la doar două săptămâni de la înființare semnează contractul pentru mentenanța gazonului de pe stadionul Ilie Oană. O firmă care a reușit să adune într-un an de la înființare 31 de contracte cu instituții publice: 30 cu CSM Ploiești (club sportiv aflat în patrimoniul Primăriei Ploiești) și unul cu un club sportiv din comuna prahoveană Cocorăștii Colț, aparținând primăriei din localitate. La o simplă căutare pe portalul e-licitație.ro descoperi că SC Verde Ornamental SRL, societate cu sediul în Valea Nicovani, comuna Valea Călugărească, județul Prahova, a fost înființată pe data de 19 mai 2020. În plină pandemie de coronavirus, micuța firmă de la țară primește contractul de mentenanță al gazonului de pe stadionul Ilie Oană. Și asta în ciuda faptului că CSM Ploiești, instituția care are în administrare stadionul din Ploiești efectuase mentenanța gazonului în luna martie 2020, iar pandemia de coronavirus a interzis complet orice competiție sportivă începând cu data de 12 martie 2020. Așadar, povestea este mult mai amănunțită. Cristian Gheorghe, patronul firmei SC Verde Ornamental SRL, se ocupa cu amenajarea grădinilor mai multor persoane importante din Ploiești și din Prahova. Este adus de un prieten suspus la directorul CSM Ploiești de atunci, Ștefan Grozea. Cum Cristian al nostru, Cristi pentru prieteni, nu avea firmă pentru a putea lucra legal cu statul, pleacă repede și își înființează o societate. În plină stare de urgență, când deplasările erau limitate și multe lucruri erau interzise românilor de starea de urgență. Se întoarce la CSM Ploiești, cu firma nou nouță, și primește o grămadă de lucrări, fără a prezenta vreo dovadă că ar avea experiență similară sau vreo recomandare de la alte instituții care ar fi utilizat serviciile Verde Ornamental. Dar aventura dintre Clubul Sportiv Municipal Ploiești și Verde Ornamental nu se oprește aici. Pentru că probabil contractul de mentenanță era prea…subțire și nu putea fi împărțit pentru a-i mulțumi pe toți, șefii de la CSM Ploiești găsesc o altă modalitate de a satisface toate părțile. Contractul devine unul de…lucrări și este împărțit într-o grămadă de lucrări separate. Doar că, angajații CSM Ploiești au uitat faptul că Legea Achizițiilor Publice nu îți dă voie să achiziționezi în baza aceluiași cod CPV și materialele necesare, dar și execuția lucrărilor de la aceeași firmă. Dar, Verde Ornamental a reușit să strângă contracte în valoare totală de 203.886 lei din bani publici. Si dacă spunem că doar pentru o operațiune de scarificare gazon, Verde Ornamental încasează 8.395 de lei în condițiile în care un scarificator profesional costă maxim 6.000 de lei….Mai mult specialiștii în horticultură consultați de noi susțin că scarificarea gazonului nu se face vara sau iarna, iar între operațiuni trebuie făcută o pauză de 2-3 luni. De altfel, tot de pe SEAP observăm că în cazul contractului de la Cocorăștii Colț, cu o valoare de aproximativ 70.000 de lei, sunt cuprinse toate serviciile necesare, în timp ce la CSM cumpărăm îngrășământul separat, iar apoi achiziționăm și lucrările de împrăștiere a substanței respective. Sau cumpărăm semințele de gazon, după care adăugăm și lucrările de însămânțare. Că doar așa se lucrează la Ploiești, după o schemă care ar trebui să fie sigură, dar care ar cam trebui să le atragă atenția celor de la Curtea de Conturi sau procurorilor anticorupție. Analizând achizițiile publice făcute de CSM Ploiești poți constata că acolo totul se face prin cumpărare directă. Indiferent de ceea ce este nevoie, de la teste PCR la suruburi, totul se face prin cumpărare directă. Șefa Biroului Achiziții Publice de la CSM Ploiești, cea care semnează toate documentele pentru cumpărările directe este Carmen Irimescu, a cărei principală calitate o constituie prietenia soțului său Cristian Irimescu cu primarul liberal al Ploieștiului Andrei Volosevici si Rachita. Instalată în funcție la începutul anului, fără niciun concurs, Carmen Irimescu a devenit adepta cumpărărilor directe inițiind în 2021 (din ianuarie până în prezent) 476 de proceduri de achiziție directă, de bunuri, servicii și lucrări.
Astfel, firma care se ocupa de mentenanța gazonului încă de la începtul reconstruirii stadionului Ilie Oană a fost înlocuită cu o firmă înființată cu fix o lună înaintea semnării contractului cu CSM Ploiești. Conform informațiilor publice, SC Verde Ornamental SRL a fost înființată în plină pandemie, în data de 19 mai 2020. Peste două săptămâni de la înregistrarea firmei semnează cu CSM Ploiești contractul pentru asigurarea mentenanței gazonului de pe stradionul Ilie Oană. Contractul a fost atribuit direct, fără nicio procedură transparentă și fără nicio altă explicație. În mod normal, un astfel de contract (câteva zeci de mii de euro anual) ar trebui încredințat unei firme cu o experiență relevantă în domeniu, cu recomandări venite de la clienții anteriori, dar în cazul SC Verde Ornament SRL nu a fost nevoie de astfel de documente. Mai mult, în luna septembrie, reprezentantul Verde Ornament informează conducerea CSM Ploiești că durata de viață a gazonului de pe stadionul ploieștean este expirată de patru ani și că ar trebui înlocuit… Iar în lipsa înlocuirii complete a gazonului, fiecare mentenanță scoate din visteria CSM Ploiești, minim 40.000 de euro anual. Și pentru că stadionul trebuie menținut și întreținut cu bani mulți, se vorbește acum despre înlocuirea scaunelor de pe arena ploieșteană, pe motiv că cele existente sunt decolorate din cauza fenomenelor meteo. Totodata, Clubul Sportiv Municipal Ploiești a solicitat o rectificare bugetară de 22 de milioane de lei (aproximativ CINCI MILIOANE DE EURO) bani destinați renovării bazelor sportive. Acești bani ar urma să se adauge la bugetul inițial al clubului de peste 3 milioane de euro. Din noii bani, CSM ar urma să investească mare parte tot în stadionul Ilie Oană. Conform unor surse va urma înlocuirea scaunelor de pe Ilie Oană, schimbarea gazonului și modernizarea tabelelor electronice de marcaj. Despre scaune deja a răsuflat informația că a fost contactată o firmă de la Oradea, iar prețul unui scaun ar urma să fie în jurul sumei de 30 de euro/bucata! Ca o concluzie, templul fotbalului ploieștean a devenit vaca de muls a baietilor deștepți care au găsit o modalitate de a sifona niște bani publici fără ca vreo autoritate a statului să îi deranjeze. Nu de alta, dar cine vine să numere firele de iarbă înlocuite (pe hârtie) sau cine cântărește fertilizatorii folosiți pentru îngrijirea gazonului…
II. Afacerea instalației de nocturnă de la Stadionul ”Ilie Oană” din Ploiești Cu toate ca Stadionul ”Ilie Oană” din Ploiești a obținut Certificatului de Securitate pentru următorii doi ani, arena ploieșteană urmează să „beneficieze” de o modernizare a instalației de nocturnă, prin înlocuirea celei actuale. Instalatia de nocturna a Stadionului Petrolul Ploiesti este in conditii foarte bune si corespunde din toate punctele de vedere, tehnic, aceasta nefiind uzata prin utilizare. Certificatul de Securitate se reînnoieşte din doi în doi ani şi, CSM Ploieşti a demarat din timp procedura de prelungire, întrucât documentul îi era necesar clubului Petrolul Ploieşti la dosarul de licenţiere pentru ediţia de campionat 2022-2023. Certificatul implică avize de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Expert tehnic autorizat pentru instalaţia de nocturnă, Electrica, Direcţia de Sănătate Publică şi Jandarmerie. Redeschis în septembrie 2011, Stadionul “Ilie Oană” are acreditare de categoria UEFA 4 şi va putea găzdui în continuare inclusiv meciuri internaţionale organizate sub egida Federaţiei Române de Fotbal sau a Uniunii Europene de Fotbal Asociaţie”, a informat CSM Ploiești la 15 martie. În afară de patru becuri arse, nocturna actuală nu ar avea nicio problemă, însă administratorul stadionului, CSM Ploiești, a reușit să obțină o ”hârtie” din partea unei companii de profil, cum că aceasta nu mai este conformă cu standardele din zilele noastre. O nocturnă inaugurată în urmă cu 11 ani! Informația că la Ploiești se vrea schimbarea nocturnei a surprins chiar și reprezentanții EAD, deținătorii de drepturi TV din Liga 1 și Liga 2, care au un cuvânt greu de spus la omologarea stadioanelor. III. Vivi Răchită, consilierul personal al lui Volosevici, a fost plătit din bani publici pentru o funcție care nu exista la CSM Ploiești!
Înalta Curte de Casație și Justiție a constatat prin Decizia nr. 59 că Ministerul Afacerilor Interne a îngrădit practic accesul la acordarea compensației de chirie prin transformarea acesteia în rată la bancă pentru polițiștii care și-au achiziționat o locuință în altă localitate decât cea în care aceștia și-au desfășurat activitatea, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.
Conform deciziei emise ieri, care este obligatorie, ICCJ a admis sesizarea formulată de Curtea de Apel Bacău – Secția a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal, în dosarul nr. 3652/110/2021, pentru pronunţarea unei hotărâri prealabile:
”În interpretarea dispozițiilor art. 31 alin. (1) indice 2 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la art. 31 alin. (1) și art. 31 alin. (1) indice 1 din aceeași lege, forma anterioară modificării prin Legea nr. 113/2023 pentru modificarea şi completarea art. 31 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, stabilește că pentru a beneficia de compensația lunară pentru chirie în vederea plății ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă creditului ipotecar/imobiliar, nu este necesar ca locuința achiziționată de polițist să fie situată în localitatea în care polițistul își desfășoară activitatea, locuința putând fi situată și în altă localitate aflată în proximitate (limitrofă).”
Practic, cei care își desfășoară activitatea în localitățile limitrofe orașelor mai mari și care și-au achiziționat o locuință în aceste orașe au fost privați de acest drept la chirie. Și nu avem cazuri puține în acest sens, iar unul dintre cele mai elocvente cazuri fiind chiar orașul Otopeni, limitrof municipiului București, unde lucrează nu mai puțin de 500 de polițiști de frontieră și polițiști din cadrul Poliției Române. Aici numărul imobilelor de vânzare e foarte scăzut iar prețul e cu cel puțin 15-20% mai mic decât în București. Similar acestui caz sunt alte sute de situații la nivel național unde prin interpretarea eronată, MAI a îngrădit polițiștilor dreptul la chirie.
Chiar dacă prin Legea nr 113/2023, Statutul polițistului a fost modificat, iar polițiștii pot opta acum pentru accesarea compensației de chirie pe o distanță de 70 km de locul unde își desfășoară activitatea. Decizia nr 59 emisă ieri va produce efecte atât pentru situațiile în care există deja procese pe rolul instanțelor de judecată și care nu au fost încă soluționate, cu privire la polițiștii care își achiziționaseră o locuință într-o localitate învecinată și care au solicitat transformarea chiriei în rată la bancă, cât și pentru cei care și-au achiziționat o locuință într-o localitate limitrofă locului de muncă și care încă nu au solicitat acest drept.
Conform art. 521, alin. 3 din Codul de procedură civilă, dezlegarea dată chestiunilor de drept este obligatorie pentru instanţa care a solicitat dezlegarea de la data pronunţării deciziei, iar pentru celelalte instanţe, de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial al României, Partea I. Practic.
Și dacă tot vorbim de abuz de putere, de la data la care Statutul polițistului a fost modificat prin Legea nr 113/2023 (10.05.2023), normele de aplicare nu au fost încă emise in vederea acordării chiriei pe o distanta de pana la 70 km, mii de polițiști fiind in situația în care nu pot beneficia de acest drept. Deși proiectul de hotărâre se află postat pe site-ul Guvernului, observăm o durere-n cot din partea guvernanților, când vine vorba de adoptarea în cadrul ședințelor săptămânale, mai precizeaza sursa citata. (Cristina T.).
Pe fundalul acestui zgomot, de drone kamikaze, lucrează polițiștii de frontieră ai Gărzii de Coastă la granița cu Ucraina.
Îi despart sute de metri de exploziile dronelor ghidate și doar speră să nu cumva să fie greșită ținta vreuneia.
În curând recrutăm candidați pentru Școlile de Agenți de Poliție de Frontieră, pentru toate riscurile, condițiile precare de muncă și efortul depus, se oferă salariu atractiv de aproximativ 0,3% din șpaga pe care, de exemplu, o ia unul dintre politicienii care ne conduc de 30 de ani, respectiv președintele CJ Vaslui, Dumitru Buzatu, precizeaza cei de la sindicatul Europol. (Cristina T.).
Principalul dușman al Ministerului Afacerilor Interne este chiar…Ministerul Afacerilor Interne, prin vocea și pixul directorilor din MAI – Ziarul Incisiv de Prahova
Înalta Curte de Casație și Justiție a constatat prin Decizia nr. 59 că Ministerul Afacerilor Interne a îngrădit practic accesul la acordarea compensației de chirie prin transformarea acesteia în rată la bancă pentru polițiștii care și-au achiziționat o locuință în altă localitate decât cea în care aceștia și-au desfășurat activitatea, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.
Conform deciziei emise ieri, care este obligatorie, ICCJ a admis sesizarea formulată de Curtea de Apel Bacău – Secția a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal, în dosarul nr. 3652/110/2021, pentru pronunţarea unei hotărâri prealabile:
”În interpretarea dispozițiilor art. 31 alin. (1) indice 2 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la art. 31 alin. (1) și art. 31 alin. (1) indice 1 din aceeași lege, forma anterioară modificării prin Legea nr. 113/2023 pentru modificarea şi completarea art. 31 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, stabilește că pentru a beneficia de compensația lunară pentru chirie în vederea plății ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă creditului ipotecar/imobiliar, nu este necesar ca locuința achiziționată de polițist să fie situată în localitatea în care polițistul își desfășoară activitatea, locuința putând fi situată și în altă localitate aflată în proximitate (limitrofă).”
Practic, cei care își desfășoară activitatea în localitățile limitrofe orașelor mai mari și care și-au achiziționat o locuință în aceste orașe au fost privați de acest drept la chirie. Și nu avem cazuri puține în acest sens, iar unul dintre cele mai elocvente cazuri fiind chiar orașul Otopeni, limitrof municipiului București, unde lucrează nu mai puțin de 500 de polițiști de frontieră și polițiști din cadrul Poliției Române. Aici numărul imobilelor de vânzare e foarte scăzut iar prețul e cu cel puțin 15-20% mai mic decât în București. Similar acestui caz sunt alte sute de situații la nivel național unde prin interpretarea eronată, MAI a îngrădit polițiștilor dreptul la chirie.
Chiar dacă prin Legea nr 113/2023, Statutul polițistului a fost modificat, iar polițiștii pot opta acum pentru accesarea compensației de chirie pe o distanță de 70 km de locul unde își desfășoară activitatea. Decizia nr 59 emisă ieri va produce efecte atât pentru situațiile în care există deja procese pe rolul instanțelor de judecată și care nu au fost încă soluționate, cu privire la polițiștii care își achiziționaseră o locuință într-o localitate învecinată și care au solicitat transformarea chiriei în rată la bancă, cât și pentru cei care și-au achiziționat o locuință într-o localitate limitrofă locului de muncă și care încă nu au solicitat acest drept.
Conform art. 521, alin. 3 din Codul de procedură civilă, dezlegarea dată chestiunilor de drept este obligatorie pentru instanţa care a solicitat dezlegarea de la data pronunţării deciziei, iar pentru celelalte instanţe, de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial al României, Partea I. Practic.
Și dacă tot vorbim de abuz de putere, de la data la care Statutul polițistului a fost modificat prin Legea nr 113/2023 (10.05.2023), normele de aplicare nu au fost încă emise in vederea acordării chiriei pe o distanta de pana la 70 km, mii de polițiști fiind in situația în care nu pot beneficia de acest drept. Deși proiectul de hotărâre se află postat pe site-ul Guvernului, observăm o durere-n cot din partea guvernanților, când vine vorba de adoptarea în cadrul ședințelor săptămânale, mai precizeaza sursa citata. (Cristina T.).