„La cât de ușor a ajuns director, D.G. și chestor, până la mareșal nu mai are drum lung”/Condamările CEDO pentru România sunt mai multe decât pentru Rusia – Ziarul Incisiv de Prahova
Tot mai multe voci competente din sistem confirma dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova privind incompetența crasa a comisarului sef de politie penitenciara – Dan Halchin, precum si interesele obscure din spatele acestuia.
Dupa aproape 20 de ani de munca in cadrul Scolii Nationale de Agenti de Penitenciare de la Targu Ocna, plus alti cativa ani in IPJ Vaslui, comisarul-sef de penitenciare, vasluianul Gabriel Munteanu a iesit la pensie, in anul 2017. Munteanu, care a predat la aceasta scoala prin care au trecut mii de agenti de penitenciare din toata tara a efectuat o anailiza drastica a sistemului penitenciar din prezent.
Fostul comisar-sef de penitenciare, vasluianul Gabriel Munteanu:
‘Ministru=0; D.G.=0 => Speranțe=0
Primele două valori nule sunt date așa…, din politețe. Valorile adevărate sunt sub zero. De aia, cu tristețe spun, speranțe de mai bine nu prea sunt. Și la ce concurs de „limbi” e între directori la adresa minunatei din fruntea M.J., mă aștept la ce e mai rău. Au fost lingăi dintotdeauna, dar acum parcă prea e pe față. Și în unități, și la vârful sistemului. Cred că „Superman” al nostru chiar a luat în serios spusele lui Napoleon, alea cu bastonul de mareșal din ranița fiecărui soldat. La cât de ușor a ajuns director, D.G. și chestor, până la mareșal nu mai are drum lung”.
Am văzut ca în țară toate penitenciarele au activități care mai de care cu deținuții: de la mers la meciuri cu ei, la făcut pâine si/sau ca in cazul de la Ploiesti, la deseuri periculoase. Ce părere aveți despre desființarea unui loc de deținere? Mai există în România și în Uniunea Europeană legislație pentru așa ceva? Este vorba despre desființarea Secției Exterioare Cluj-Napoca. Aceasta are o capacitatea maximă de 204 locuri, în prezent având un efectiv de 180 de deținute, clasificate în toate regimurile și 2 puncte de lucru: la Delonghi 40 de detinute(beneficiarul a solicitat dublu) și Carmangeria Moldovan 3 deținute (solicitarea fiind la fel dubla). Secția Exterioară se află într-un corp din spate al Palatului de Justiție Cluj-Napoca cu acces facil la arest și sălile de judecată și al mașinilor care aduc deținuții, acolo unde președintă este Dana Gârbovan. Cat de legala este această decizie în condițiile în care România și-a luat angajamentul în fața CEDO prin Memorandumul Rezmives ca vor mări capacitatea de cazare și vor îmbunătăți condițiile de detenție? De ce ai desființa un loc de deținere în care s-au investit peste 5 miliarde de lei vechi, un loc de deținere cu condiții bune spre foarte bune, raportat la alte locuri de deținere din țară? Noile locuri de cazare cu care se laudă Dan Halchin, sunt ori ale beneficiarilor (cum a fost în cazul Penitenciarului Timișoara), ori fictive, ca și în cazul tabletelor pentru deținuți care cica au intrat în posesia deținuților încă din 20 octombrie 2023, în condițiile în care unele penitenciare rămăseseră în ultima lună din an și fără coli albe pe care să printeze cererile deținuților, sunt dezvaluiiri din interiorul sistemului. Știu, poate e mult de citit, dar puneți-vă și în locul polițiștilor de penitenciare care lucrează acolo. Toți au mers prin concurs, inclusiv șefa de secție care a dat concurs anul trecut. Toate funcțiile sunt ocupate prin concurs, cu munca și sudoare. Acum toate aceste funcții o să fie desființate. Oamenii vor fi nevoiți să facă naveta spre Gherla sau Aiud. Și oamenii ăia au familii, iar polițistele de acolo nu o să aibă cu cine să își lase copii sau cum să îi mai ducă la școli și grădinițe pentru ca o să fie nevoite să facă naveta. Și toate astea pentru ce, pentru niște parcări… Oamenii ăștia nu pot fi trași la răspundere de nimeni? Populația țării trebuie să știe pe ce se cheltuie banul public: pe orice și pe nimic. Facem un loc de detinere cu toate condițiile, perfect functional, care mai și produce prin punctele de lucru, pe bani publici, ai contribuabililor, după care ne trezim ca mai vrem parcări și îl desființăm!
Prin termenul de ,,relocare’’ Dan Halchin vrea să spună ca în podul de la Centrul Lotus au pus 3 ziduri din PVC, delimitand-ul în 3 camere a câte 20 de locuri. De când relocarea unui loc de detinere este în podul altui loc de detinere care se află la 50 de kilometri distanță? când 60 este egal cu 204, domnule chestor? Pe holurile Penitenciarului Gherla se spune ca așa v-ați luat gradul de chestor, prin asumarea desființării Secției Exterioare Cluj-Napoca, mai dezvaluie sursele din sistem.
Plictisiți de construit penitenciare, mai clar , de declarații politice despre construirea a incă 2 penitenciare, care au tot fost construite de cel putin 5 miniștri, și spoirea câtorva camere ce sunt trecute in acte ca obiective construite pentru extinderea spațiilor de cazare, șefii din Ministerul Justiției și Administrația Națională a Penitenciarelor au trecut la demolarea locurilor de deținere, mai precis, in acest an, vor desființa Sectia Exterioară Cluj Napoca, astfel că această miscare va diminua capacitatea de cazare cu 204 locuri ,in timp ce ritmul in care se construiesc noi spații de cazare este lent, in comparatie cu cresterea numărului de persoane incarcerate, iar România are o serioasă problemă din cauza imposibilității asigurării unor condiții minime ,decente, de detenție, cetățenii români suportând aceste decizii habarniste ce tot aduc condamnări de la CEDO, dezvaluie si cei de la FPP.
Pe scurt, deciziile acestea proaste sunt decontate de către cetățenii României, pentru că din bugetul țării sunt suportate aceste condamănări la despăgubiri.
România este in topul țărilor condamnate de CEDO pentru condiții improprii de detenție, această apreciere fiind făcută in anul 2022, an de la care nu s-au inregistrat progrese, din contra, numărul deținuților fiind in crestere.
CEDO a analizat 47 de țări iar numai la inceputul anului, impotriva României erau inregistrate 6 400 de plângeri, plângeri ce vor fi transformate in condamări ale României și implicit in prejudicii considerabile in bugetul țării.
Aritmetic, după un raport al populatiei, condamările CEDO pentru România sunt mai multe decât pentru Rusia.
Condamnările date României de către CEDO au fost pentru rele tratamente aplicate cetățenilor români in inchisorile din România, mare majoritate cu privire la spațiu insuficient.
In aceste condiții in care România dă bani multi pe un management ineficient al sistemului penitenciar pe care gașca de la ANP/ MJ il poleiesc ca să dea bine politic, statisticile externe, necorupte, dău alți indicatori, mult mai realiști despre starea sistemului penitenciar românesc.
Numărul deținuților este intr-o creștere alertă, acesta fiind efectul nefast al Legii recursului compensatoriu, iar desființarea unor spațiile de cazare este o decizie aberantă.
Pe de o parte șefii sistemului penitenciar și cei ai M.J.fac o intreagă paradă când mai conving un beneficar să ne mai culce pe la ei, 15-20 de deținuti, prezentând acest lucru ca o mare realizare insă, pe ascuns, departe de ochii presei, iși dau mână și, pe furiș, desființează 204 locuri de cazare doar ca să facă o parcare.
Ar fi maximă ca parcarea să fie privată și cu plată.
Ca să compensăm această pierdere de spații ar trebui să ne milogim si pe la alți beneficiari să ne mai culce pe la ei cam 204 deținuti.
Bună strategie, eficient management.
Din pacate toate tâmpeniile astea vor fi suportate tot din buzunarul contribuabilului român si nu de către cei care iau astfel de decizii, mai dezvaluie sursa citata. (Cristina T.).
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa primeze, Inspectia Judiciara ar trebui sa se autosesizeze cu privire la activitatea judecatoarei Grosu Crina Elena, cea care a reusit sa nu inteleaga pericolul public concret pentru ordinea publica a inculpatului Potra Horatiu.
Pericolul public și activitatea judecătoarei Grosu (aici)
Poate ca, inspectorii judiciari, aflati deja de aproximativ 10 zile la Judecatoria Ploiesti pentru efectuarea verificarilor privind sesizarea doamnei judecator Radulescu ar trebui sa extinda verificarile si cu privire la activitatea acestui judecator care pronunta hotarari in materia masurilor preventive care nu au niciun fundament legal, manifestand inconsecventa in solutiile dispuse.
Între verificări și responsabilitate
Bineinteles ca solutiile judecatorului nu pot face obiectul verificarilor, dar activitatea acestuia si modul de solutionare a cauzelor se pot verifica.
Macar atat, de restul se ocupa …binele public !!!
Impactul hotărârilor judecătorului asupra ordinii publice
Nu este corect ca solutia dispusa de catre Judecatoria Ploiesti sa de-a apa la moara infractorilor spagari ( narcoman si santajist Catalin Stavri) in discreditarea procurorului Mihaila Mihai, sugerandu-se ca luarea masurii preventive a controlului judiiciar, a treia ca si ordine a gravitatii, a avut la baza incompetenta profesionala a domnului procuror.
Opinie politică și influențe externe
Sau poate ca doamna judecator are aceeasi opinie politica exprimata si de un alt magistrat cu privire la votul ce urma sa fie exprimat la alegerile prezidentiabile recent anulate, turul doi……NU U.S.R.., adica nu Lasconi, adica pro Georgescu !!!
Mai bine la Ploiesti s-ar fi spus…NU ROMGAZ !!!
Nu Medias !!!
Evaluarea corectă a situației de către Tribunalul Sibiu
Solutia instantei este gresita si daca ne raportam la motivarea Tribunalul Sibiu, care intr-o actiune in contencios administrativ, solutionand o cerere a inculpatului Potra Horatiu, a motivat respingerea acesteia prin existenta unui pericol public pentru ordinea publica, apreceiind in mod corect ca nu se impune autorizarea acestuia sa poarte arme neletale.
Întrebări privind deciziile judecătorului
Atunci, doamna Grosu, cum ramane cu tot arsenalul gasit in autoturismul lui Potra Horatiu ???
Erati multumita daca acesta si grupul sau ajungeau in Bucuresti si provocau haosul care se preconiza ???
Se adeverea crezul …NU U.S.R. ???
Fraternizarea cu infractorii și consecințele asociate
Vorba protestatarului Marian Ceausescu: Cum dracu un magistrat, altul decat dumneavoastra semna acum cativa ani o petiitie publica prin care isi manifesta increderea in sistemul de justitie iar acum a ajuns sa spuna … NU U.S.R. .., in conditiile in care singura optiune mai era Georgescu ??? Sau lucrurile se schimba in mentalul deja afectat, din momentul fraternizarii cu infractorii ??? Prietenii stiu la ce facem referire.
Teama de represalii în rândul celor verificați
Norocul societatii este ca justitia nu este singurul stalp al acesteia, iar lucrurile se analizeaza cu adevarat si obiectivism in cu totul alta parte !!!
Asa ca, infractorule spagar, narcoman si santajist Catalin Stavri, nu este vina domnului procuror Mihaila Mihai ca sistemul de justitie din cadrul Republicii Ploiesti nu functioneaza corect.
Sfat pentru judecătoarea semnatară a comunicatului de presă
Apropo,
Domnilor inspectori, daca tot doriti sa aflati adevarul in cazul sesizarii doamnei judecator Radulescu, sa aveti in vedere faptul ca toate persoanele carora le-ati solicitat note de relatii priiind situatia de fapt nu au avut curaj sa spuna adevarul.
Desi verificarile au creat o stare de teama in randul celor verificati, cei chemati sa lamureasca situatia de fapt au ales varianta nesinceritatii din cauza eventualelor repercursiuni ulterioare.
Concluzii și provocări viitoare Nu de alta, dar ar fi păcat ca un judecător onest să sufere atât moral cât și ca urmare a afecțiunii medicale intervenite. Iar pentru doamna judecător, semnatara comunicatului de presă, sfatul este de a lăsa judecătorul implicat să semneze și să își asume ceea ce a făcut. Nu de alta, dar soluția este a acestuia și nu este corect ca numele dumneavoastră să fie asociat, nici măcar temporar, cu numele Grosu.
Vremuri interesante, multe de lămurit, mult de lucru. (Cristina T.).
Directorul Bogdan PUIANU se confruntă cu Comisia de disciplină din Ministerul Justiției (MJ), iar „resursizarea” poliției penitenciare s-a dovedit un dezastru. Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) îl acuză pe directorul Penitenciarului Spital Rahova ca fiind principalul responsabil pentru situația actuală.
Probleme generate de management
PUIANU, cunoscut ca „pupila lui Tătucu”, a generat un scandal imens la P.S. Rahova. Se raportă cazuri de amenințări, șantaje și decizii irelevante care au condus la un conflict în creștere în rândul angajaților. Proiectul „resursizarea”, prin care s-au numit directori din rândul personalului de resurse umane, s-a transformat într-un eșec evident.
Mușamalizarea faptelor
Nici Corpul de control al ministrului Justiției, nici Direcția Inspecție Penitenciară din ANP nu reușesc să facă față problemelor. ANP este acuzat că încearcă să mușamalizeze neregulile legate de PUIANU, ceea ce duce la o atmosferă de neîncredere și neprofesionalism.
Avertismente pentru decidenți
Situația de la P.S. Rahova continuă să se degradeze. FSANP va aduce problemele în atenția lui Dan HALCHIN, care trebuie să recunoască eșecurile conducerii actuale. Este crucial ca ANP să își asume responsabilitatea și să nu rămână în umbră.
Concluzie
Adevărul despre situația de la P.S. Rahova nu poate fi ascuns, iar sistemul se va confrunta cu consecințe. Este timpul ca orgoliul să fie lăsat deoparte, iar deciziile corecte să fie prioritizate pentru a aduce ordine și profesionalism în penitenciare. (Sava N.).