Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă:
„Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele zile din mandatul ‘clanului’ distrug ce a mai rămas din Ploiești! Ploieștenii nu beneficiază de siguranță… asta vrem!!! Surse din interiorul Poliției Locale Ploiești mă atenționează că dimineața, nașul Albu, directorul PL, a pregătit o nouă lovitură după ce organigrama cu grave probleme legale a trecut de CL și nu putea fi aplicată!!! O nouă organigramă în care se statuează Serviciul Juridic, o aberație agreată de oamenii lui Volosevici care au pierdut toate procesele în instanță, dar care vor să își mai angajeze câteva amante!!! De asemenea, prevederile noii organigrame încalcă principiile de funcționare în care peste 10% din posturi nu sunt de polițist, ci de personal auxiliar. Un exemplu bun sunt posturile serviciului de achiziții, secretariat, etc., serviciul inventat pentru prietenii politici!!! În dese rânduri am făcut observații privind necesitatea ca Poliția Locală să aibă mai puține posturi auxiliare în condițiile în care instituția nu își respectă atribuțiile funcționale față de cetățeni!! Directorul Albu își trage Serviciului de Protecția Mediului deși legea îl contrazice!!! Care Mediu, care Protecție!??? Solicit Consiliului Local Ploiești, consilierilor din majoritate, care doresc să o treacă pe repede înainte, să nu fie de acord cu acest afront adus Ploieștenilor!!”.
Reamintim ca, in data de 27 iunie 2024, Ziarul Incisiv de Prahova a atras atentia asupra legalitatii acestui demers :
„Directorul Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, pare să facă modificări semnificative în structura organizațională a instituției, generând controverse și critici. Printre aceste modificări, se include transformarea unor posturi de execuție în poziții de Șef Serviciu, atrăgând astfel la conducere oamenii de încredere de la alte departamente. De asemenea, se pare că au fost făcute schimbări discutabile, cum ar fi desființarea postului de execuție al unui angajat cu probleme legale și alipirea unor structuri distincte cu atribuții diferite.
Aceste acțiuni ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări. De exemplu, conform Legii 296/2023 care prevede desființarea funcției publice de șef birou, Albu pare să opteze pentru înființarea unor poziții de Șef Serviciu, care aduc o creștere a cheltuielilor bugetare în loc de economii. Există claritate în lege cu privire la transformarea structurilor în compartimente funcționale sau servicii, în funcție de numărul de funcții publice de execuție pe care le au. Este esențial ca orice modificare în cadrul unei instituții să respecte întocmai prevederile legale și să aibă în vedere interesul public și buna funcționare a serviciilor oferite.
Astfel, inca directorul Politiei Locale Ploiesti – Catalin Albu – își „trage” un scaun de sef, din biroul Protecția Mediului, post de Șef Serviciu, de la 6 posturi de execuție mai aduce 4 posturi , aducând-si astfel oamenii de încredere de la Ordine Publică și de la alte structuri. De la Ordine Publica sunt personaje agreate de finul sau, actualul primar, inca in functie (N.R – Chiar nu intelegem ce fac organele de cercetare penala…).
De la biroul Evidența Persoanelor, desființează postul de execuție al unui angajat dat afară, în urma unei evaluări nelegale, deși angajatul respectiv a contestat în instanță și se află pe rol iar în cazul câștigării procesului acesta să nu mai poată fi reîncadrat în postul avut, a atașat personalul contractual din cadrul biroului Dispecerat și si-a făcut serviciu, primind astfel postul de șef serviciu.
De asemenea, această mutare și alipire a biroului Dispecerat, structură cu personal contractual, la structura evidența persoanelor, structură cu funcții publice este ilegală deoarece funcția de șef a noului serviciu necesită modificarea cu peste 50% a atribuțiilor
Același lucru, cu modificarea atribuțiilor au făcut și la structura nou înființată : Serviciul Disciplina în Construcții -Afisaj stradal și Activități comerciale, amestecând atribuțiile structurii Disciplina în Construcții cu atribuțiile structurii Control Comercial
Structura Control Comercial a fost desființată și a fost comasată cu structura Disciplina în construcții și au format un serviciu struțo-camila cu atribuții amestecate
Hodorog Gabriel a fost recompensat și el cu un post de Șef Serviciu, înființând o altă structură struțo-camila alipind la structura financiar-contabilitate, structura Relații cu Publicul, Comunicare, Managementul Calității care a fost desființată și structura Proceduri, amestecând astfel atribuțiile
In loc să respecte Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal -bugetare prin care este desființată funcția publică de șef birou, și prin care se presupune că se va face o economie la buget, Catalin Albu înființează posturi de șef serviciu, mai bine plătite care duc la creșterea bugetului.
Legea este clară… funcția de șef birou dispare, iar structurile respective se transformă în compartimente funcționale. Dacă structurile au cel puțin 10 funcții publice de execuție acestea funcționează ca Servicii, dacă nu, devin compartimente. Deci, acesti baietasi „destepti” trebuie sa devina funcționari publici de execuție, in nici un caz sa fie „inaintati” in functii de sefi de serviciu.
SMECHERIA – Organigrama propusa initial
Poliția Locală este formata din directori și șefi de servicii!!!”
Dar sa vedem ce zice legea
Acum au ramas probl;eme de legalitate la noua Organigrama, propusa azi!
Analiza succinta a dispozitiilor Legii nr 296 din 26 octombrie 2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
Art XVIII din Legea nr 296/2023
(2) Personalul incadrat in functia publica de sef birou beneficiaza de toate drepturile legale odata cu eliberarea din functia publica, inclusiv prin ocuparea, in conditiile legii, a unei functii publice de conducere ierarhic superioare corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate sau a unei functii publice de executie vacante corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entitatii publice din care face parte. Daca nu exista o functie publica vacanta corespunzatoare, postul ocupat de acesta se transforma in functie publica de executie care corespunde studiilor de specialitate si vechimii in specialitatea functionarului public de conducere, de regula, la nivelul structurii de organizare din care a facut parte acesta. Functia publica de conducere de sef birou poate fi transformata intr-o functie publica de conducere superioara cu incadrarea in normativul de personal si procentul de functii de conducere prevazute de prezenta lege si personalul cu functie publica de sef birou o poate ocupa cu acordul acestuia, daca personalul care a detinut functia publica de sef birou indeplineste conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie publica de conducere.
Art XX din Legea nr 296/2023
La articolul 391 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Structura organizatorica a autoritatilor si institutiilor publice trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
Pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie;
Pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minim 20 posturi de executie;
Pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minim 35 de posturi de executie”
DIN ANALIZA celor doua texte de lege mai sus mentionate se desprind urmatoarele concluzii:
Prin articolul XX se stabileste modul in care se modifica art 391 din O.U.G nr 57/2019 (pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie);
Deci persoanele care ocupau functia de sef birou, IN MOMENTUL INTRARII in vigoare a Legii nr 296/2023, se mentin in aceasta functie pana la aprobarea noilor organigrame, state de functii, regulamente de organizare si functionare, pastrandu-si, prin mentinerea in functie, drepturile salariale corespunzatoare functiei de sef birou.
Ulterior mentinerii in functie a persoanelor care ocupa functia de sef birou, dar NU MAI TARZIU de 30.06.2024 (termen prorogat de la data initiala de 31.12.2023), se vor adopta noi organigrame in care functia de sef birou va fi transformata in functie de conducere superioara de sef serviciu, daca pe baza organigramei in vigoare in momentul adoptarii Legii nr 296/2023 respectiva persoana indeplinea conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie de conducere, dar mai ales conditia de a avea un numar de minim 10 posturi de executie in subordine (conform art XX).
O interpretare CONTRARA a celei mentionate mai sus prin care s-ar considera ca in baza unor noi organigrame, adoptate ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023, s-ar decide ce personal incadrat pe functia de sef birou beneficiaza de posibilitatea ca respectiva functie desfiintata sa fie transformata in functie superioara (sef serviciu), CONTRAVINE in mod direct si clar scopului reglementarii legale care a vizat diminuarea ponderii functiilor publice de conducere in totalul functiilor si a cheltuielilor cu sutinerea drepturilor salariale corespunzatoare.
CONCLUZIE:
Doar personalului care ocupa functia de sef birou si avea in subordine un numeric de minim 10 posturi de executie in organigrama in vigoare la data adoptarii Legii nr 296/26.10.2023 i se poate transforma functia in una superioara (sef serviciu), prin noua organigrama. Infiintarea posturilor de sef serviciu prin comasarea unor departamente sau cresterea numericului pentru a se incadra in minimul stabilit de lege, prin transferarea unor posturi din cadrul altor departamente, ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023 contravin scopului pentru care aceasta a fost adoptata.
In concluzie, nasul edilului nu poate deveni sef de serviciu, dar este problema stricta a consilierilor locali. (Cerasela N.).
Silviu Prigoană a avut dreptate. Cei de la Ziarul nostru Incisiv de Prahova urma să aibă o întâlnire vineri (15.11.2024) pe o investigație complexă în care Silviu Prigoană ne pusese mai multe documente la dispoziție. Nu a mai apucat sa ne puna si ultimele documente pentru cercetare datorită sfârșitului tragic.
Avertismente și suspiciuni
În cadrul emisiunii Culisele Statului Paralel, cu doar câteva zile înainte de trecerea sa în neființă, Silviu Prigoană a făcut declarații fără precedent despre „statul paralel” – o structură obscură care ar avea puterea de a influența și controla afacerile și viața politică din România. În dialogul său cu Anca Alexandrescu, Silviu Prigoană a descris interacțiunile involuntare cu reprezentanți ai acestei entități, exprimându-și suspiciunile legate de posibilele interese ascunse din jurul său.
Confirmări și investigații
Aceste declarații confirmă dezvăluirile noastre, despre Statul Paralel și ale preluării ostile a firmei Rosal SA ce acționează în județul Prahova, despre care avem un amplu material deja publicat (aici),(aici),(aici),(aici),(aici),(aici), etc și o amplă investigație ce va fi publicată în zilele următoare. Poate cei de la emisiunea Culisele Statului Paralel vor sta cu ochii pe această investigație și ni se vor alătura pentru a scoate adevărul la lumină.
Presiuni în industria de salubrizare
Prigoană a povestit despre o situație legată de colegii săi din industria de salubrizare, care i-au relatat experiențe cu avocați ce încercau să obțină influență asupra companiilor. „Mi-au spus poveștile cu avocații care căutau la vorbitor să vândă companiile”, a spus acesta, sugerând că presiunile erau puternice și constant exercitate.
Avertismentul lui Florian Walter
Un moment esențial din mărturia lui Prigoană a fost amintirea unei conversații telefonice cu omul de afaceri Florian Walter, care l-a avertizat direct: „Silviu, ai grijă, că ăștia o să te facă cum m-au făcut și pe mine”. Deși Prigoană nu a înțeles pe deplin contextul avertismentului, a rămas neliniștit de perspectiva că ar putea deveni victima acelorași mecanisme obscure pe care Walter le simțise pe pielea sa.
Iluzie „legală” – Avansarea controversată a procurorului
Procurorul în cauză, care a fost cercetat de Direcția Națională Anticorupție (DNA) și chiar arestat într-un dosar ce-l avea în centru pe Sebastian Ghiță, a obținut un post de conducere la vârful Parchetului General. A fost numit șef al Biroului de combatere a infracțiunilor de mediu, gestionând toate dosarele privind infracțiunile de mediu din România.
Neîncrederea în autoritate
Sursele indică faptul că numirea procurorului în această funcție ridică semne de întrebare asupra modului în care va gestiona cazurile de infracțiuni de mediu (aici)
Legăturile politice și influența
Un alt nume asociat cu procurorul în cauză este senatorul USR Aurel Oprinoiu, care a făcut declarații publice referitoare la măsuri procedurale ce ar trebui să fie rezervate exclusiv procurorului. Acest lucru sugerează o influență directă asupra dosarelor gestionate de acest procuror care ieri a fost recuzat într-un dosar fabricat de cei menționați mai sus cu sprijinul unor ofițeri corupți din IPJ Prahova și de la vârful MAI, lăsând impresia că acesta ar putea fi o „marionetă” în planurile senatorului.
Următoarele investigații
În zilele următoare, vom reveni cu o investigație completă și complexă și noi detalii despre ONG-uri, implicarea unui anumit procuror din Parchetul General și relațiile acestuia cu senatorul menționat (noi îl vom numi „Senatorul Melcilor” ce se plimba cu „bicicleta” prin tari straine cu procurorul caruia ii promisese „marea cu sarea” si in care este denuntator in caz!), senator care s-a întâlnit cu un pseudo-jurnalist cu o zi înainte de reținerea acestuia și inculparea șantajistului și șpăgarului Cătălin Stavri pentru corupție alaturi de care initiase o campanie de denigrare in domeniul salubritatii pentru interesele lor meschine! Despre intalnire si convorbirile ambientale putem preciza doar ca sunt stocate si retinute (probe audio-video) in cazul/dosarul in care a fost inculpat pseudo-jurnalistul narcoman, spagar si santajit, Catalin Stavri.
Vom devoala modul în care, împreună cu polițiștii corupți din IPJ Prahova, au încercat să preia controlul asupra serviciilor de salubritate din Prahova, expunând astfel o rețea complexă de interese ascunse/absconse. Vom reveni cu dezvaluiri senzationale privind caracatita din SISTEMUL JUDICIAR si al STATULUI DE DREPT. (Cerasela N.).
Ziarul Incisiv de Prahova a demarat, în exclusivitate, o amplă investigație privind consecințele tragice ale funcționării ilegală a Sistemului Național Antigrindină. Funcționarea sa s-a dovedit ineficientă, în condițiile în care intervențiile active în atmosferă, efectuate prin stații de lansare a rachetelor, nu au reușit să combată căderile de grindină. În plus, s-au înregistrat scăderi dramatice ale precipitațiilor în zonele adiacente celor unde s-au realizat aceste intervenții. Este alarmant că acest sistem operează pe baza unei legi organice care a fost sistematic încălcată.
Lipsa studiilor și transparentei în funcționare
De la înființarea centrului pilot de combatere a grindinei cu 17 ani în urmă, nu au fost desfășurate studii aplicate care să corecteze sau să ajusteze funcționarea sistemului. Utilizarea aceluiași tip de rachete de către vecinii din Republica Moldova și Bulgaria nu constituie un argument relevant pentru eficiența sistemului în Prahova. Italia a abandonat această metodă cu 50 de ani în urmă, iar concluziile trebuie să se bazeze pe date științifice absolute adaptate regiunii noastre. În plus, președintele AASNACP a recunoscut necesitatea corectării coordonatelor de tragere.
Controlul deficitar și lipsa de responsabilitate
Sistemul este dominat de foști ofițeri ai serviciilor secrete și a funcționat fără o supraveghere adecvată. Implicarea organizațiilor nonguvernamentale și a altor actori în procesul decizional nu a fost respectată, ceea ce a dus la o gestionare defectuoasă. Această lipsă de transparență și responsabilitate a crescut riscurile pentru comunitățile locale afectate.
Fermierii cer oprirea Sistemului Antigrindină
Ieri, Nicolae-Ionel Ciucă, președintele Senatului s-a întâlnit cu peste 150 de fermieri in judetul Prahova. Aceștia i-au solicitat la unison oprirea sistemului antigrindină, confirmând astfel dezvăluirile ziarului nostru. Fermierii au subliniat că, în 2023, județul Prahova a fost grav afectat de condiții meteorologice nefavorabile, iar sistemul antigrindină, oprit cu mari eforturi la sfârșitul anului trecut, a generat mari probleme.
Problemele generale ale Fermierilor din Prahova
Agricultorii din Prahova au expus o multitudine de probleme, accentuând impactul negativ al sistemului antigrindină asupra producției agricole. Aceștia au argumentat că nu există studii care să demonstreze eficiența acestui sistem în protejarea viilor, în timp ce asigurările pentru pagubele provocate de grindină sunt disponibile, spre deosebire de cele pentru secetă.
Concluzie: Nevoia de reformă în Sistemul Antigrindină
În concluzie, investigația realizată de Ziarul Incisiv de Prahova scoate în evidență nu doar ineficiența sistemului, ci și lipsa de transparență și responsabilitate în gestionarea acestuia. Cererea fermierilor de a opri acest sistem subliniază necesitatea urgentă de reformă și reevaluare a măsurilor existente pentru a proteja interesele agriculturii și ale comunităților din Prahova. (Cristina T.).
Ziarul Incisiv de Prahova a demarat, în exclusivitate, o amplă investigație privind consecințele tragice ale funcționării ilegală a Sistemului Național Antigrindină. Funcționarea sa s-a dovedit ineficientă, în condițiile în care intervențiile active în atmosferă, efectuate prin stații de lansare a rachetelor, nu au reușit să combată căderile de grindină. În plus, s-au înregistrat scăderi dramatice ale precipitațiilor în zonele adiacente celor unde s-au realizat aceste intervenții. Este alarmant că acest sistem operează pe baza unei legi organice care a fost sistematic încălcată.
Lipsa studiilor și transparentei în funcționare
De la înființarea centrului pilot de combatere a grindinei cu 17 ani în urmă, nu au fost desfășurate studii aplicate care să corecteze sau să ajusteze funcționarea sistemului. Utilizarea aceluiași tip de rachete de către vecinii din Republica Moldova și Bulgaria nu constituie un argument relevant pentru eficiența sistemului în Prahova. Italia a abandonat această metodă cu 50 de ani în urmă, iar concluziile trebuie să se bazeze pe date științifice absolute adaptate regiunii noastre. În plus, președintele AASNACP a recunoscut necesitatea corectării coordonatelor de tragere.
Controlul deficitar și lipsa de responsabilitate
Sistemul este dominat de foști ofițeri ai serviciilor secrete și a funcționat fără o supraveghere adecvată. Implicarea organizațiilor nonguvernamentale și a altor actori în procesul decizional nu a fost respectată, ceea ce a dus la o gestionare defectuoasă. Această lipsă de transparență și responsabilitate a crescut riscurile pentru comunitățile locale afectate.
Fermierii cer oprirea Sistemului Antigrindină
Ieri, Nicolae-Ionel Ciucă, președintele Senatului s-a întâlnit cu peste 150 de fermieri in judetul Prahova. Aceștia i-au solicitat la unison oprirea sistemului antigrindină, confirmând astfel dezvăluirile ziarului nostru. Fermierii au subliniat că, în 2023, județul Prahova a fost grav afectat de condiții meteorologice nefavorabile, iar sistemul antigrindină, oprit cu mari eforturi la sfârșitul anului trecut, a generat mari probleme.
Problemele generale ale Fermierilor din Prahova
Agricultorii din Prahova au expus o multitudine de probleme, accentuând impactul negativ al sistemului antigrindină asupra producției agricole. Aceștia au argumentat că nu există studii care să demonstreze eficiența acestui sistem în protejarea viilor, în timp ce asigurările pentru pagubele provocate de grindină sunt disponibile, spre deosebire de cele pentru secetă.
Concluzie: Nevoia de reformă în Sistemul Antigrindină
În concluzie, investigația realizată de Ziarul Incisiv de Prahova scoate în evidență nu doar ineficiența sistemului, ci și lipsa de transparență și responsabilitate în gestionarea acestuia. Cererea fermierilor de a opri acest sistem subliniază necesitatea urgentă de reformă și reevaluare a măsurilor existente pentru a proteja interesele agriculturii și ale comunităților din Prahova. (Cristina T.).