Connect with us

Exclusiv

EXCLUSIV/Demilitarizarea Poliției, o utopie… – Comisarul de Prahova

Publicat

pe

În anul 2002 se anunța cu surle și trâmbițe demilitarizarea Poliției prin Legea nr.360 privind statutul polițistului. Potrivit aceleiași Legi, la art. 22 alin.(5), se prevede, încă, că „în termen de 6 luni de la adoptare se va emite Legea privind funcțiile polițiștilor”. Ori, această Lege privind funcțiile polițiștilor nu a fost niciodată adoptată…

În toată istoria Ministerului de Interne această instituție a avut conducători nu doar incapabili ci și plagiatori… plagiatori ai normelor Ministerului Apărării Naționale… doar e greu să gândești, să reformezi dar, mai ales, să îți asumi o reformă. Așa că, cel mai bine e să copiezi de la altul pentru ca, orice se dovedește „a nu fi bun” să poți pasa răspunderea celui pe care l-ai copiat. La fel s-a întâmplat și în M.A.I. cu funcțiile polițiștilor („funcționari publici cu statut special”) ale căror funcții „de poliție” sunt … militare.

O recunoaște chiar legiuitorul atât în Anexele legilor unitare de salarizare cât, mai ales, Guvernul României în HG nr.498/2004 prin copierea funcțiilor militarilor și transpunerea acestor funcții și polițiștilor.

Pentru a ascunde această ilegalitate, același Guvern al României a emis HG-uri clasificate „secret de stat” în care a copiat funcțiile polițiștilor și militarilor din legile unice de salarizare, coeficienții acestora și le-a transpus în aceste norme infralegale adăugând „paranteze cu specializări”. Astfel, s-a născut „polițistul-psiholog (profesii incompatibile), polițistul-consilier-juridic (profesii incompatibile), polițistul-cizmar, polițistul-șofer, polițistul-coafez, polițistul-medic ș.am.d. (toate incompatibile cu cea de polițist) – se demonstrează chiar în HG nr.498/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind echivalarea stagiului efectuat în funcţii militare şi funcţii specifice poliţiei, în cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu stagiul în funcţii civile: la funcțiile militare ale polițiștilor din structurile suport echivalarea este, evident, cu cele din „viața civilă”. Concret: polițistul-relații cu cu publicul are corespondent în afara M.A.I. specialitatea „relații publice”; polițistul-psiholog are corespondent în afara M.A.I. specialitatea „psiholog” ș.a.m.d. Iar polițistul „din stradă” respectiv „din frontieră” (cel care face cu adevărat muncă de poliție, conform legii) NU ARE NICIO ECHIVALARE A FUNCȚIEI cu o altă funcție/atribuții din C.O.R.! O recunoaște chiar DGPMB-ul  în adeverința nr.795996/2018 (bineânțeles, după ce am demonstrat public ineficiența structurilor suport de resurse umane și, ulterior, am solicitat, public, externalizarea acestora: https://www.incisivdeprahova.ro/2018/03/12/exclusivprofesia-de-politist-bagatelizata-si-distrusa-chiar-de-m-si-guvernul-romaniei/).

Concret, în adeverința de mai-sus, polițistul criminalist este echivalat, ca și funcție civilă, cu plutonier major… ce legătură are gradul militar cu profesia de polițist ce trebuie echivalată cu „ceva” din Clasificarea Ocupațiilor din România ca și funcție/atribuții „civile” la trecerea în rezervă? Niciuna! Însă, astfel, s-a demonstrat că profesia de polițist, în România, este nu doar bagatalizată ci, practic, inexistentă… din păcate.

În continuare, la nivelul MAI sunt 160.000 posturi conform Anexei nr. 3 din HG nr.416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne. Și această Anexă a fost secretizată abuziv cu nivelul „secret de stat” întrucât prevede doar numărul de posturi total, pe fiecare categorii de personal nicidecum nu se evidențiază polițiștii și militarii care efectuează strict atribuții de Ordine și Siguranță Publică, adică, se prevede: 65.000 polițiști (nr. total pentru Aparatul central al MAI, structuri subordonate/aflate în coordonarea acestuia ca și polițiști incidenți art. 26 alin.(1) din Legea nr.218/2002) și Poliția Română, 16.000 polițiști de frontieră, 30.000 jandarmi, 20.000 pompieri respectiv 29.000 f.p. și p.c. Bineânțeles că acesta este numărul de posturi (bugetate și nebugetate – încadrate și neîncadrate, la comun) nicidecum numărul concret de efective (personal)…

De ce spunem: „bugetate” și „nebugetate”? Pentru că posturile care nu sunt finanțate sunt folosite pentru a crea, artificial, structuri și posturi de „șefi”. Mai exact, pentru ca un individ să iasă cu o pensie frumușică (spre exemplu) și pentru că ceilalți șefi „sunt bine-puși în actualele funcții”, se creează petnru o perioadă de 6 luni o structură (birou, serviciu, direcție, direcție general) prevăzută doar cu un post de conducere bugetat. Posturile și, implicit, funcțiile celelalte care „se învârt” în jurul funcției de șef nu primesc finanțare și, astfel, „p.c.r.”ist-ul devine: „king of nothing” care își plimbă singur hârtiile (își dă singur de muncă). În unele cazuri, i se mai oferă acestui „king of nothing” o secretară respectiv șofer…

Așadar, „căpușele cu epoleți” (falșii polițiști din structurile suport) sunt „băgate la grămadă” cu cei care efectuează misiuni de ordine și siguranță publică tocmai pentru ca acești „paraziți intestinali” ai societății să își continue viața parazitară și să primească, ilegal, beneficiile statutului special de polițist. Până în prezent, din calculele noastre, statul Român a pierdut peste 1,5mld EURO prin plata de: salarii, prime și pensii falșilor polițiști din structurile suport ale M.A.I., indivizi care se pensionează ilegal începând cu vârsta de 45 de ani, persoane ce continuă să desfășoare atribuțiile comune (suport) în mediul priovat/de stat: resurse umane, juridic, psihologic, medical, secretariat, administrative-logistic, IT ș.a.m.d. Doar „legea lor” le permite.

Iar polițistul din stradă și din frontieră, după 25 de ani de stat: în stradă respectiv în frontieră (indiferent de vreme), nopți pierdute pentru prinderea persoanelor cerate cu Legea etc., la puțin timp după ce se pensionează, de regulă decedează (organismul lor este mult-prea îmbolnăvit ca să intre într-un ritm de viață al unei persoane normale)…

Așadar, „ca și fapt divers”, indivizi din Guvernul României și M.A.I. se fac vinovate (în opinia noastră) de încălcarea: art. 75 alin.(1) lit. d) teza a II-a[1] art.295[2] (delapidarea), art. 306[3], art. 307[4] Cod Penal însă, cine să aplice Legea în România atunci când vine vorba de încălcarea intereselor țării și ale U.E. (fonduri primate de la Uniune pentru programme/proiecte ale M.A.I. devalizate de „căpușele cu epoleți” care le gestionează fraudulos)? Parchetul? Instanțele? Poliția? Care: parchet, instanță, poliție când toate acestea sunt corupte, cu conducători impuși de „aleșii neamului”: corupți, avari și inculți?

Ca drept dovadă, potrivit Legii nr. 360/2002[5], polițistului îi este interzis să: facă parte din partide politice, să exprime opinii politice… dar, pe de cealaltă parte, M.A.I., potrivit OUG nr.30/2007[6], asigură punerea în aplicare a programului politic de guvernare al Guvernului României prin conducerea M.A.I.  (secretari și sub-secretari de stat) și a Poliției (condusă de un individ cu rang de secretar de stat)… iar acești secretari, potrivit Legii Guvernului nr. 90/2001[7] sunt numiți exclusiv politic fiind aceste funcții de demnitate publică. Ca și completare, funcțiile acestor „polițiști”-secretari (indivizi numiți politic, cu atribuții politice) nu se regăsesc ca și funcții asimilate în HG nr.498/2004. De ce? Fiindcă funcțiile de demnitate publică sunt funcții aparte, destinate „aleșilor”… oamenilor politici, nicidecum polițiștilor.

Iar toate acestea își au sediul în faptul că o gloată de pușlamale lașe și de rea-credință dar cu o inteligență malefică ieșită din comun (infracțională) ce s-a visat, în copilărie, „polițist”, își dorește mai presus de Lege să poarte ilegal legitimația și haina de polițist (implicit să îi fure și beneficiile atribuțiilor) decât să facă ceea ce face polițistul.

În concluzie, din haosul legislativ existent la ora actuală în România și Ministerul „Afaceriștilor” Interni din România observăm cum fiecare își face și aplică „propria lege”, în funcție de interesele personale exact ca într-un „stat fără Lege și fără Dumnezeu”, nediscriminarea, conflictul de interese, incompatibilitatea funcțiilor publice, Legea penală nefiind un impediment pentru acești „răsfățați ai banului public”… stat mafiot (popular vorbind). De ce? Fiindcă România nu are instituții care să reacționeze și care să aplice Legea, fiind aceste isntituții, la rândul lor, paralizate de „funcționari”-interlopi impuși de „aleșii neamului”. Ne îndreptăm spre Revoluție? Sau spre o nouă lovitură de stat, identică cu cea din decembrie 1989? (Alexandru Firicel -șef Department Investigații al Ziarului Comisarul de Prahova)

 

[1] Articolul 75Circumstanțe atenuante(1) Următoarele împrejurări constituie circumstanțe atenuante legale: d) acoperirea integrală a prejudiciului material cauzat prin infracțiune, în cursul urmăririi penale sau al judecății, până la primul termen de judecată, dacă făptuitorul nu a mai beneficiat de această circumstanță într-un interval de 5 ani anterior comiterii faptei. Circumstanța atenuantă nu se aplică în cazul săvârșirii următoarelor infracțiuni: contra persoanei, de furt calificat, tâlhărie, piraterie, fraude comise prin sisteme informatice și mijloace de plată electronice, ultraj, ultraj judiciar, purtare abuzivă, infracțiuni contra siguranței publice, infracțiuni contra sănătății publice, infracțiuni contra libertății religioase și respectului datorat persoanelor decedate, contra securității naționale, contra capacității de luptă a forțelor armate, infracțiunilor de genocid, contra umanității și de război, a infracțiunilor privind frontiera de stat a României, a infracțiunilor la legislația privind prevenirea și combaterea terorismului, a infracțiunilor de corupție, infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție, a celor împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, a infracțiunilor privitoare la nerespectarea regimului materiilor explozive și al precursorilor de explozivi restricționați, materialelor nucleare sau al altor materii radioactive, privind regimul juridic al drogurilor, privind regimul juridic al precursorilor de droguri, a celor privind spălarea banilor, privind activitățile aeronautice civile și cele care pot pune în pericol siguranța zborurilor și securitatea aeronautică, privind protecția martorilor, privind interzicerea organizațiilor și simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob și a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârșirea unor infracțiuni contra păcii și omenirii, a celor privind traficul de organe, țesuturi sau celule de origine umană, privind prevenirea și combaterea pornografiei și a celor la regimul adopțiilor.

[2] Articolul 295Delapidarea(1) Însușirea, folosirea sau traficarea de către un funcționar public, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică.(2) Tentativa se pedepsește.

[3] Articolul 306Obținerea ilegală de fonduri(1) Folosirea ori prezentarea de documente sau date false, inexacte ori incomplete, pentru primirea aprobărilor sau garanțiilor necesare acordării finanțărilor obținute sau garantate din fonduri publice, dacă are ca rezultat obținerea pe nedrept a acestor fonduri, se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani.(2) Tentativa se pedepsește.

[4] Articolul 307Deturnarea de fonduri(1) Schimbarea destinației fondurilor bănești ori a resurselor materiale alocate unei autorități publice sau instituții publice, fără respectarea prevederilor legale, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani.(2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează și schimbarea, fără respectarea prevederilor legale, a destinației fondurilor provenite din finanțările obținute sau garantate din fonduri publice.(3) Tentativa se pedepsește.

[5] Articolul 10 (3) Candidații care au promovat concursul de admitere în instituțiile de învățământ ale Ministerului Afacerilor Interne, precum și persoanele care urmează să ocupe funcțiile de polițist în condițiile art. 9 alin. (2^1), (2^2) și (3) nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic. Articolul 25 (2) Se interzice introducerea în dosarul personal al polițistului a oricăror documente referitoare la opiniile sale politice, sindicale, religioase sau de orice alta natura. Articolul 43Polițistului ii este interzis, în orice împrejurare: f) să redacteze, să imprime sau să difuzeze materiale ori publicații cu caracter politic, imoral sau care instiga la indisciplină; Articolul 45(1) Polițistului îi este interzis:a) să facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice ori să desfășoare propaganda în favoarea acestora;b) să exprime opinii sau preferințe politice la locul de muncă sau în public; c) să candideze pentru autoritățile administrației publice locale, Parlamentul României și pentru funcția de Președinte al României; d) să exprime în public opinii contrare intereselor României;e) să declare sau să participe la greve, precum și la mitinguri, demonstrații, procesiuni sau orice alte întruniri cu caracter politic;

[6] Articolul 1 b) realizarea Programului de guvernare şi a strategiilor în domeniul reformei administraţiei publice şi ordinii publice şi monitorizarea, în numele Guvernului, a elaborării şi aplicării programelor de reformă instituţională de către ministere şi celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale*); Articolul 2Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de competenţă, Ministerul Afacerilor Interne*) exercită următoarele funcţii:a) funcţia de strategie, prin care elaborează politicile sectoriale şi strategiile de punere în aplicare a Programului de guvernare şi a politicilor comunitare în domeniile sale de competenţă; Articolul 3(1) Ministerul Afacerilor Interne*) îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) în domeniul administraţiei publice:1. monitorizează aplicarea prevederilor cuprinse în strategiile şi programele de reformă şi restructurare a administraţiei publice centrale şi locale, elaborate pe baza Programului de guvernare, în conformitate cu politicile Uniunii Europene şi legislaţia internă, şi asigură realizarea strategiilor şi programelor în domeniul său de activitate*); 22. asigură, prin structurile de specialitate din subordine, aplicarea strategiei şi a programului de guvernare în domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale specializate în administraţia publică, activitatea de evidenţă a persoanelor, precum şi activitatea de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă civilă*). c) alte atribuţii: 2. asigură participarea corespunzătoare la procesul de elaborare a politicilor şi actelor normative comunitare, îndeplinirea obligaţiilor ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, realizarea strategiilor şi programelor naţionale adoptate în contextul politicilor Uniunii Europene şi reprezentarea României la Consiliul JAI şi în comitetele şi grupurile de lucru ale Consiliului Uniunii Europene şi Comisiei Europene, pentru domeniile sale de competenţă; 7. elaborează obiectivele şi orientările activităţii internaţionale în domeniul administraţiei publice şi afacerilor interne, potrivit Programului de guvernare şi obligaţiilor ce îi revin din strategiile naţionale şi documentele internaţionale la care România este parte; organizează, coordonează, monitorizează, asigură şi execută, în ţară şi în străinătate, activităţi de cooperare, reprezentare şi relaţii internaţionale în domeniul său de competenţă;

[7] Articolul 15Primul-ministru numește și eliberează din funcție: d) secretarii de stat și subsecretarii de stat; Articolul 47(1) În activitatea de conducere a ministerului ministrul este ajutat de unul sau mai mulți secretari de stat, potrivit hotărârii Guvernului de organizare și funcționare a ministerului.(2) În cadrul ministerelor, instituțiilor publice și altor organe de specialitate ale administrației publice centrale poate fi utilizată și funcția de subsecretar de stat, potrivit hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea acestora. Articolul 48Secretarii de stat exercită atribuțiile delegate de către ministru. Articolul 51În cazul în care ministrul, din diferite motive, nu își poate exercită atribuțiile curente, va desemna secretarul de stat care exercită aceste atribuții, înștiințându-l pe primul-ministru despre aceasta.

Exclusiv

Greutatea, panta și fixarea – cele trei elemente care definesc rezistența unui acoperiș

Publicat

pe

De

Un acoperiș durabil nu se obține doar din materiale bune. Totul începe cu o planificare corectă, în care se iau în calcul trei factori esențiali: greutatea totală, panta de scurgere și modul de fixare. Acestea lucrează împreună pentru a asigura stabilitate, siguranță și etanșeitate. O Firma acoperisuri cu experiență știe că fiecare greșeală în calcul sau montaj poate reduce durata de viață a acoperișului cu ani buni.

Greutatea este primul element critic. Mulți proprietari aleg materiale după aspect, fără să țină cont de sarcina pe care o suportă structura de lemn. De exemplu, țigla ceramică poate cântări chiar și de patru ori mai mult decât țigla metalică. Dacă șarpanta nu este dimensionată corect, grinzile se pot curba sau pot apărea fisuri în timp. O lucrare profesionistă include întotdeauna o evaluare a structurii, adaptată tipului de material folosit.

Pentru acoperișurile metalice, greutatea redusă reprezintă un avantaj major, dar doar dacă este corect distribuită. Panourile se montează uniform, iar prinderile sunt dispuse strategic, pentru a evita punctele de presiune. Un montaj greșit, cu spații neuniforme între șipci, poate crea zone de tensiune și vibrații la vânt puternic.

Panta acoperișului este al doilea factor determinant. Ea influențează direct scurgerea apei și rezistența la vânt. O pantă prea mică duce la băltirea apei, iar una prea abruptă poate provoca desprinderea panourilor în condiții extreme. În cazul acoperișurilor metalice, unghiul ideal este calculat în funcție de lungimea versantului și tipul de profil al tablei. Profesioniștii folosesc nivele laser și șnururi de control pentru a verifica unghiul la fiecare etapă.

Pe acoperișurile cu pantă redusă, se folosesc elemente suplimentare precum benzi de etanșare și folii anticondens, care previn infiltrațiile la îmbinări. În schimb, la pante mari, accentul cade pe fixarea solidă a fiecărui panou pentru a rezista presiunii vântului. De aceea, o echipă de montaj trebuie să adapteze tehnica la fiecare configurație, nu să aplice aceleași reguli peste tot.

Fixarea reprezintă al treilea pilon al durabilității. Chiar și cea mai bună țiglă metalică își pierde eficiența dacă prinderea nu este făcută corect. Șuruburile trebuie să fie din oțel galvanizat, cu garnitură EPDM, și montate perfect perpendicular, fără a fi strânse excesiv. O Firma montaj tabla acoperis lucrează după un plan de prindere precis, stabilind câte puncte de fixare sunt necesare pe metru pătrat și la ce distanță se montează fiecare.

Prinderile incorecte sunt principala cauză a zgomotelor la vânt și a infiltrațiilor. În plus, atunci când se folosesc șuruburi neconforme, acestea ruginesc rapid și afectează stratul protector al tablei. De aceea, verificarea vizuală a fiecărui punct de prindere este obligatorie înainte de finalizarea lucrării.

Un detaliu adesea ignorat este interacțiunea dintre greutate, pantă și fixare. De exemplu, o pantă mare necesită o prindere mai densă, pentru a contracara efectul forței vântului, în timp ce o pantă mică are nevoie de o hidroizolație suplimentară pentru a evita acumularea apei. Toate aceste elemente se calculează înainte de începerea montajului, nu după.

Fiecare sistem de acoperiș are recomandările sale tehnice specifice, iar nerespectarea lor poate compromite lucrarea. Producătorii serioși oferă tabele de încărcare, distanțe optime între șipci și moduri de fixare specifice pentru fiecare profil de tablă. O echipă cu experiență le respectă întocmai, fără improvizații.

În final, verificarea generală a lucrării confirmă dacă acoperișul respectă toate condițiile tehnice. Se testează etanșeitatea, planeitatea, fixările și scurgerea apei. Dacă aceste trei elemente – greutatea, panta și fixarea – sunt perfect echilibrate, rezultatul este un acoperiș solid, silențios și durabil, indiferent de material.

Un montaj realizat cu precizie este o investiție care protejează întreaga construcție. Cu o echipă de profesioniști, calculele sunt exacte, execuția este corectă, iar acoperișul devine o structură sigură pentru zeci de ani.

Citeste in continuare

Exclusiv

Gelul de Construcție – Arta Unghiilor Perfecte și Rezistente

Publicat

pe

Gelul de construcție, adesea denumit și gel UV sau builder gel, este pilonul de bază în lumea manichiurii profesionale, oferind soluții pentru extinderea, întărirea și modelarea unghiilor. Spre deosebire de oja semipermanentă, care se concentrează pe culoare și durabilitate, gelul de construcție este conceput pentru a adăuga rezistență structurală și pentru a permite crearea de forme și lungimi personalizate. Dacă îți dorești unghii impecabile, cu aspect natural, rezistente la șocuri și cu o durată de viață impresionantă, gelul de construcție este, fără îndoială, răspunsul.

Ce Este Gelul de Construcție?

Gelul de construcție este un polimer acrilic sub formă de gel, care se întărește (polimerizează) sub lumina ultravioletă (UV) sau LED. Are o consistență mai densă decât oja semipermanentă, ceea ce permite modelarea și construirea unghiei pe diferite lungimi și forme. Gama de geluri de construcție este variată, incluzând geluri transparente, cover (cu pigment pentru acoperirea imperfecțiunilor unghiei naturale și extinderea patului unghial), geluri rozalii și chiar geluri cu sclipici.

Cum Funcționează și la ce Se Folosește?

Principala funcție a gelului de construcție este de a adăuga grosime și rezistență unghiei, fie că este vorba de unghia naturală, de extensii pe șablon sau de aplicarea peste tipsuri. Procesul de aplicare implică de obicei mai multe straturi, fiecare polimerizat sub lampa UV/LED.

Iată principalele utilizări ale gelului de construcție:

  1. Construcția Unghiilor cu Extensii pe Șablon: Aceasta este una dintre cele mai populare metode, unde gelul este aplicat peste un șablon special, extinzând lungimea unghiei și permițând crearea diferitelor forme (pătrat, oval, migdală, stiletto etc.). Șablonul este îndepărtat după polimerizarea gelului.
  2. Acoperirea și Întărirea Unghiei Naturale (Overlay): Gelul de construcție poate fi aplicat direct pe unghia naturală pentru a-i oferi rezistență și a preveni ruperea, mai ales în cazul unghiilor fragile sau subțiri. Se creează o apex (bombare) strategică pentru a asigura rezistență maximă.
  3. Corectarea Imperfecțiunilor: Gelurile cover sunt ideale pentru a masca discromiile, denivelările sau alte imperfecțiuni ale unghiei naturale, oferind o bază uniformă și estetică pentru manichiura ulterioară.
  4. Realizarea French-ului de Interior: Cu ajutorul gelurilor de construcție cover și al gelurilor albe, se poate crea un french permanent, cu un aspect foarte natural și rezistent, direct în structura unghiei false.
  5. Reconstrucția Unghiilor Deteriorate: În cazul unghiilor rupte sau deteriorate, gelul de construcție poate fi folosit pentru a le reconstrui și a le reda aspectul sănătos.

Etapele Generale ale Aplicării:

Deși pot exista mici variații în funcție de produs și tehnică, procesul general include:

  1. Pregătirea Unghiei: Curățarea, pilirea, împingerea/îndepărtarea cuticulelor și degresarea cu un deshidrator.
  2. Aplicarea Primer-ului: Un strat subțire de primer (acid sau non-acid) se aplică pentru a asigura aderența maximă a gelului.
  3. Stratul de Bază (Base Coat): Un strat subțire de bază se aplică și se polimerizează. Acesta creează o punte de legătură între unghia naturală și gelul de construcție.
  4. Aplicarea Gelului de Construcție: Gelul se aplică și se modelează cu ajutorul unei pensule speciale, creând forma și apexul dorit. Acesta se polimerizează sub lampa UV/LED. Procesul se repetă pentru a construi grosimea necesară.
  5. Pilirea și Finisarea: După polimerizare, stratul lipicios este degresat, iar unghia este pilită pentru a obține forma perfectă și suprafața netedă.
  6. Aplicarea Culorii și a Top Coat-ului (opțional): Peste gelul de construcție se poate aplica oja semipermanentă sau un top coat pentru un luciu de lungă durată.

Avantajele Gelului de Construcție

  • Durabilitate și Rezistență: Oferă o manichiură extrem de rezistentă la șocuri, zgârieturi și uzură, cu o durată de viață de 3-4 săptămâni, chiar și în cazul unghiilor lungi.
  • Permite Extensii și Corecții: Ideal pentru a crea lungimi suplimentare și a corecta forma unghiilor.
  • Aspect Natural: Când este aplicat corect, gelul de construcție oferă un aspect natural și elegant, fără a fi voluminos.
  • Protejează Unghia Naturală: Crează o barieră protectoare care poate ajuta unghiile fragile să crească sub stratul de gel.
  • Versatilitate: Poate fi folosit pentru o multitudine de tehnici, de la overlay simplu la construcții elaborate.

Dezavantaje și Considerații

  • Necesită Experiență: Aplicarea corectă a gelului de construcție necesită practică și o înțelegere a anatomiei unghiei și a tehnicilor de modelare. O aplicare incorectă poate duce la ridicarea materialului sau la deteriorarea unghiei naturale.
  • Îndepărtare Complexă: Gelul de construcție nu se îndepărtează prin înmuiere în acetonă, ci prin pilire, ceea ce necesită atenție și precizie pentru a nu afecta unghia naturală. Se recomandă îndepărtarea la un salon profesional.
  • Costuri: Investiția inițială în produse și lampă, sau costul serviciilor la salon, sunt mai mari comparativ cu oja semipermanentă sau manichiura clasică.
  • Expunere la UV/LED: Similar cu oja semipermanentă, există o expunere la lumina UV/LED, deși considerată sigură în condiții de utilizare normală.
Citeste in continuare

Exclusiv

Anvelope Vara 205/55 R16 Hankook Ventus Prime4 K135 – Recenzie detaliata pentru performanta, siguranta si durabilitate in sezonul cald

Publicat

pe

De

Introducere – De ce este importanta alegerea unei anvelope performante vara

Odata cu venirea sezonului cald, schimbarea anvelopelor este esentiala nu doar pentru respectarea legii, ci si pentru a asigura performanta si siguranta masinii tale in conditii specifice de temperatura si carosabil. Anvelopele de vara sunt optimizate pentru a oferi aderenta, control si economie de combustibil in timpul lunilor cu temperaturi ridicate, iar modelul Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H este una dintre cele mai echilibrate optiuni din segmentul sau.

Produs in Ungaria de catre brandul Hankook – unul dintre liderii globali in industria anvelopelor – modelul Ventus Prime4 K135 imbina tehnologia avansata, confortul si fiabilitatea intr-un pachet care raspunde cerintelor soferilor moderni. In continuare, vom analiza in detaliu acest produs, de la specificatii si design, pana la comportamentul in trafic si durabilitate.


1. Specificatii tehnice – Ce spune eticheta despre anvelopa

  • Marca: Hankook

  • Model: Ventus Prime4 K135

  • Tip anvelopa: Vara

  • Dimensiune: 205/55 R16

  • Indice de incarcare: 91 (615 kg per anvelopa)

  • Indice de viteza: H (pana la 210 km/h)

  • Clasa consum combustibil: C

  • Clasa aderenta pe carosabil umed: A

  • Nivel zgomot exterior: 69 dB – Clasa B

  • Tara de productie: Ungaria

  • Cod EAN: 8808563545363

Aceste specificatii indica un nivel excelent de performanta in ceea ce priveste aderenta, un consum rezonabil de combustibil si un confort auditiv decent, pozitionand produsul intr-o categorie superioara a anvelopelor de vara pentru autoturisme compacte si medii.


2. Designul benzii de rulare – Inginerie coreeana pentru siguranta europeana

Unul dintre punctele forte ale anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este designul inteligent al benzii de rulare. Aceasta este proiectata pentru a oferi:

  • Caneluri adanci si multiple, menite sa evacueze eficient apa, prevenind acvaplanarea chiar si in timpul ploilor abundente.

  • Blocuri rigide de cauciuc, care ofera o aderenta sporita si un raspuns rapid in curbe sau la schimbari bruste de directie.

  • Profil central optimizat, cu structura continua, ce asigura contact constant cu asfaltul pentru o directie precisa.

  • Lamele fine pe suprafata blocurilor, ce imbunatatesc tractiunea si pe carosabil umed.

Aceasta configuratie asimetrica a benzii de rulare este rezultatul cercetarilor Hankook si a experientei acumulate in motorsport si industria auto premium.


3. Performanta pe carosabil uscat – Control si stabilitate in trafic urban si extraurban

Hankook Ventus Prime4 K135 isi demonstreaza adevarata valoare in conditii de drum uscat, unde performanta anvelopei este la nivel inalt:

  • Aderenta puternica, chiar si in curbe stranse sau la accelerari rapide.

  • Distanta de franare redusa, esentiala pentru siguranta in traficul urban aglomerat.

  • Stabilitate remarcabila la viteze ridicate, potrivita pentru drumuri nationale sau autostrazi.

  • Directie precisa si usoara, datorita compusului optimizat al cauciucului si rigiditatii laterale.

Este o anvelopa care inspira incredere si siguranta, indiferent de stilul de condus sau de traseu.


4. Performanta pe carosabil umed – Clasa A pentru siguranta maxima

Una dintre cele mai importante caracteristici ale modelului este aderenta pe carosabil umed, incadrata in clasa A, adica cel mai inalt calificativ posibil:

  • Evacuare rapida a apei, gratie canelurilor largi si designului directional.

  • Raspuns prompt in caz de franare de urgenta, cu oprire controlata si precisa.

  • Tractiune eficienta chiar si la plecarea de pe loc pe suprafete umede.

  • Stabilitate excelenta in curbe si pe sosele ude, unde multe alte anvelope cedeaza.

Aceasta anvelopa este o optiune ideala pentru zilele de vara cu ploi neasteptate, frecvente in Romania.


5. Confort si nivel de zgomot – Calatorii mai placute si relaxante

Nivelul de zgomot al anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este de 69 dB, ceea ce o incadreaza in clasa B:

  • Silentioasa chiar si la viteze mari, contribuind la confortul acustic general in masina.

  • Absorbtie eficienta a vibratiilor, datorita constructiei laterale optimizate.

  • Rulare lina, cu reducere a zgomotelor produse de denivelarile minore ale carosabilului.

Aceasta caracteristica este extrem de apreciata de soferii care parcurg distante lungi si isi doresc un plus de confort.


6. Eficienta consumului de combustibil – Clasa C, echilibru intre performanta si economie

Desi nu este incadrata in cea mai inalta clasa a consumului, anvelopa obtine un scor C, ceea ce inseamna:

  • Rezistenta la rulare redusa, comparativ cu multe alte modele din aceeasi gama de pret.

  • Economie vizibila de carburant, mai ales in conditiile unui stil de condus moderat.

  • Contributie la reducerea emisiilor de CO2, aspect din ce in ce mai important in Europa.

  • Optiune eficienta pentru soferii care combina drumuri scurte in oras cu trasee lungi.

Este un echilibru bun intre performanta si eficienta energetica, mai ales pentru o anvelopa axata pe aderenta si siguranta.


7. Durabilitate si uzura – O investitie inteligenta pe termen lung

Hankook a investit in compusi avansati si tehnologii de productie care permit acestei anvelope sa ofere:

  • Uzura uniforma, chiar si in cazul unui condus mai agresiv sau al utilizarii intense.

  • Rezistenta sporita la temperaturi ridicate, tipice verilor din Europa Centrala si de Est.

  • Durata de viata extinsa, estimata la peste 45.000 – 55.000 km in conditii normale de utilizare.

  • Fiabilitate pe termen lung, fara pierderea performantelor esentiale (aderenta, confort).

Astfel, modelul Ventus Prime4 K135 devine o optiune sigura si rentabila pentru soferii care doresc o anvelopa de calitate.


8. Cui i se adreseaza Hankook Ventus Prime4 K135

Aceasta anvelopa este ideala pentru:

  • Soferii de masini compacte si medii (ex: VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus, Renault Megane, Toyota Corolla etc.)

  • Conducatorii auto care pun accent pe siguranta in toate conditiile de drum.

  • Utilizatorii care parcurg distante moderate sau mari anual.

  • Soferii care cauta o anvelopa premium la pret accesibil.


9. Avantaje si dezavantaje – Ce trebuie sa retii

Avantaje:

  • Clasa A la aderenta pe carosabil umed.

  • Design modern al benzii de rulare, cu evacuare rapida a apei.

  • Nivel redus de zgomot si confort sporit la rulare.

  • Compus rezistent si uzura uniforma.

  • Performanta excelenta pe uscat si ud.

  • Marca de renume international, produsa in Europa.

Dezavantaje:

  • Clasa C la consum – nu este cea mai economica optiune de pe piata.

  • Pretul este usor mai ridicat decat modelele low-cost.

  • Nu este potrivita pentru drumuri accidentate sau off-road.


10. De unde poti cumpara anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135

Anvelopa este disponibila in magazinele online de specialitate si in centrele auto autorizate. Poti comanda direct de pe site-ul www.vadrexim.ro, beneficiind de:

  • Preturi competitive si promotii sezoniere.

  • Livrare rapida si sigura la domiciliu.

  • Gama variata de anvelope pentru toate tipurile de masini.

  • Consultanta gratuita pentru alegerea dimensiunii corecte.


Concluzie – Hankook Ventus Prime4 K135: performanta constanta si siguranta de top

Anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H reprezinta o alegere excelenta pentru orice sofer care isi doreste siguranta, performanta si confort in sezonul cald. Cu o aderenta de clasa A pe ud, un nivel redus de zgomot si o durabilitate remarcabila, aceasta anvelopa se pozitioneaza in topul produselor din gama medie-premium.

Fie ca circuli zilnic in oras sau te pregatesti pentru vacante lungi pe drumuri europene, Ventus Prime4 K135 iti ofera stabilitate, control si incredere in orice situatie. O investitie inspirata pentru cei care vor mai mult de la masina lor si nu fac compromisuri cand vine vorba de siguranta rutiera.


Recomandare finala: Pentru o vara fara griji si cu fiecare kilometru parcurs in conditii optime, alege Hankook Ventus Prime4 K135 – anvelopa care combina tehnologia coreeana cu exigentele europene.

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Evenimento săptămână inainte

Ediţia a 29-a a Festivalul Culorile Toamnei, un real succes

Marţi, 28 octombrie 2025, la Hotel Victoria Pitești s-a desfăşurat ediţia cu numărul 29 a Festivalului Naţional Studenţesc de Creaţie...

Social4 săptămâni inainte

Pahare din carton pentru Crăciun, cu design festiv, de la Evamar

Piața HoReCa este tot mai competitivă și, ca întotdeauna, detaliile vizuale sunt cele care fac diferența. Evamar, unul dintre principalii...

Socialo lună inainte

RePatriot Summit 2025: O Românie mai bună nu mai e doar o promisiune, ci o certitudine

Sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, Nicușor Dan, și aflat deja la a X-a ediție, Summitul RePatriot 2025 a marcat...

Social2 luni inainte

România reunită de pretutindeni – un deceniu de RePatriot

Bucureștiul găzduiește între 2–5 octombrie 2025 cea de-a 10-a ediție a Summitului RePatriot, cel mai important forum dedicat românilor de...

Social2 luni inainte

RePatriot a fost partener la summitul diasporei românești RoSummit25 de la Chicago, alături de Romanian United Fund

Romanian Community Summit 2025 (RoSummit25), desfășurat la Chicago pe 20 septembrie 2025, a reunit sute de membri marcanți ai diasporei...

Eveniment2 luni inainte

Oglinda foto pentru evenimente importante si nu numai

Cât de minunat este să capturezi un moment din viață în fotografie. O astfel de amintire minunată va dainui timp de...

Social2 luni inainte

Ambalaje de unică folosinţă potrivite pentru afacerea ta: standard vs. personalizate

Ştim că ambalajele sunt mai mult decât simple recipiente. Ele sunt o extensie a muncii tale, o primă impresie și...

Social2 luni inainte

Alexandru Ferariu – antreprenorul român care își construiește discret imperiul în România și Republica Moldova

Cine este Alexandru Ferariu, omul de afaceri român din umbră? Peisajul economic românesc este adesea dominat de figuri sonore, antreprenori...

Social3 luni inainte

Cum se interpretează diagramele unui poligraf

Poligraful, adesea numit detector de minciuni, este un instrument utilizat pentru a măsura răspunsurile fiziologice ale unei persoane în timpul...

Social4 luni inainte

Este testul poligraf o invadare a intimității?

Când vine vorba de testul poligraf, cunoscut și ca „detectorul de minciuni”, părerile sunt împărțite. Pentru unii, este o metodă...

Social4 luni inainte

Alegerea mobilierului de baie pentru un stil modern

Diminețile grăbite, serile de relaxare sau rutina de îngrijire – toate trec prin baie. De aceea, spațiul acesta merită mai...

Sport5 luni inainte

Ai nevoie de o cască care să țină pasul: Descoperă protecția inteligentă 7iDP, pentru bicicleta

  Fiecare secundă contează când ești pe o coborâre tehnică sau pe o linie agresivă de enduro. În acele momente,...

Social5 luni inainte

Elemente esențiale pentru baia de serviciu în casa

Baia de serviciu nu are metri pătrați mulți, dar are potențial cât o baie principală dacă știi cum să o...

Social5 luni inainte

Rafturi metalice pentru expoziții și evenimente!

Rafturile metalice au devenit o soluție indispensabilă pentru organizarea expozițiilor și evenimentelor, oferind un echilibru perfect între funcționalitate, durabilitate și...

Eveniment5 luni inainte

Natură, liniște și rafinament – totul într-un singur loc – Complexul Turistic Simared

În inima județului Maramureș, la doar câțiva kilometri de agitația orașului Baia Mare, se ascunde un loc care îmbină perfect...

Social5 luni inainte

10 metode simple prin care poți reduce consumul de apă în baie

Apa este o resursă prețioasă, dar în multe locuințe continuă să fie risipită zilnic. De la dușuri lungi la robinete...

Social5 luni inainte

Cum sa amenajezi biroul de acasa in aer liber

Lucrezi de acasă și te-ai săturat de pereții albi? Atunci poate e momentul să ieși puțin… afară. Balconul, terasa sau...

Social5 luni inainte

Viața într-un apartament mic, dar cu suflet mare

(Despre cum nu metri pătrați, ci emoția dă măsura unei case) E un bloc vechi, pe o stradă cu tei...

Știrile Săptămânii