Connect with us

Exclusiv

In trecut si in prezent, CCR a dat si da solutii dupa cum bate vantul/Cand minte CCR?/Cand zice ca salarizarea necesita lege organica sau cand zice invers? – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Un spațiu dezvoltat de ONG-ul Curba de Cultură într-o comună din Prahova, cu fonduri europene, pentru activități dedicate tinerilor din rural, a fost preluat de consilieri locali PMP și PSD, printr-o hotărâre de Consiliu Local. O sală va fi folosită pentru ședințele CL, iar cealaltă, pentru repetițiile unui ansamblu folcloric.
Într-o încăpere spațioasă, prin geamurile căreia se văd șoseaua și, puțin mai în spate, pădurile din Teișani, județul Prahova, cinci tineri, de naționalități diferite, discută ultimele modificări la un film la care lucrează, la final de septembrie.

Voluntari și angajați ai organizației Curba de Cultură discută în sala unde consilierii locali vor să își țină ședințele

„Suntem în ultima etapă de editare a unui film despre locuitorii din Teișani. Are 20 de minute. Acum venim cu feedback-ul”, explică Cristina, din Slovenia. Cu toții sunt voluntari internaționali sau parte din stafful organizației neguvernamentale Curba de Cultură, care a deschis două centre pentru tineret în două comune din Prahova, Izvoarele și Teișani, precum și un centrul mobil, care organizează, printre altele, proiecții de filme pentru copiii și tinerii din satele din județ. Încăperea în care aceștia dezbat modificările la film, renovată de alți voluntari internaționali în toamna anului trecut, a devenit, de curând, obiectul unei dispute politice.

Consilierii PMP și PSD vor să preia spațiul centrului de tineret În 14 septembrie, un grup de consilieri locali, patru de la PMP și doi de la PSD, a depus un proiect de hotărâre locală (HCL) prin care revendică una dintre cele două încăperi mari din Centrul de Tineret Teișani, amenajat de Curba de Cultură, pentru a-și organiza acolo ședințele de consiliu local.

Explicația oficială: în prezent, consilierii își țin ședințele în „condiții improprii pe holul primăriei”, iar sala respectivă, pe care o cer, are „conexiune la internet” și „acces la un grup sanitar”, precizează proiectul de HCL. Cosmin Catană, fondatorul ONG-ului Curba de Cultură, spune însă că motivația reală e alta.

Am picat practic la mijloc într-o răfuiala dintre primar (de la PNL, n.r.) și gruparea asta de consilieri locali.

Cosmin Catană a pus bazele Centrului de Tineret din Teișani

Cosmin Catană: Amenajat de un ONG, un centru de tineri din Prahova e luat de consilierii locali PSD și PMP ca să facă ședințe, cununii și folclor Cosmin Catană a pus bazele Centrului de Tineret din Teișani Centrul de Tineret Teișani funcționează într-unul dintre corpurile Căminului Cultural din comună, dat în folosință ONG-ului de către primărie pentru o perioadă de cinci ani, printr-o hotărâre de consiliu local din decembrie anul trecut. „Șicanele au început în timpul campaniei electorale (pentru alegerile locale din septembrie 2020, n.r.). Faptul că noi aveam acces aici gratuit a fost comunicat ca «Primăria a vândut gratis căminul cultural la Curba de Cultură»”, spune Catană.

Consilierii au ridicat miza, solicitând ambele încăperi În ședința de Consiliu Local (CL) din seara de joi, 30 septembrie, consilierii au adus un amendament proiectului, prin care să preia și a doua sală mare a centrului de tineret, sala media, ca să facă acolo, în paralel cu activitatea centrului de tineret, un spațiu de repetiții pentru un ansamblu folcloric. Proiectul de hotărâre a fost votat cu 7 voturi din 12 la ședința de Consiliu Local de pe 30 septembrie.

Sala multimedia din Centrul de Tineret din Teișani va fi folosită pentru repetițiile ansamblului folcloric, în urma votului consilierilor

„Ar fi votat toată lumea proiectul ăsta, dar cine a avut puțină temere nu a votat. V-am zis, au fost niște presiuni, tot felul de acțiuni de intimidare ale acestui ONG, nu are sens să intru în detalii, că nu are rost”, explică pentru Libertatea Cătălin Marghioala, consilier local din partea PMP și unul dintre inițiatorii proiectului.

Cine sunt inițiatorii proiectului de HCL? Diniță Ştefan – consilier local PMP Marghioala Cătălin – consilier local PMP Hangiu Florentin – consilier local PMP Dafina Irinel – consilier local PMP Oprescu Petre – consilier local PSD Mareș Rocxana – consilier local PSD „Noi suntem o echipă, nu contează partidele, contează că luptăm pentru interesele comunității”, adaugă Marghioala. „Suntem un grup unit, care ne consultăm și acționăm unitar.” Consilier PMP: „ONG-ul a investit abuziv în acele spații publice” Consilierul Cătălin Marghioala precizează că ONG-ul Curba de Cultură a ocupat și a investit „abuziv” în acele spații și că este o „problemă de legalitate”. Întrebat dacă a depus o plângere penală, având în vedere acuzele de ilegalitate, Marghioala spune că nu

„Nu avem de ce să facem plângere penală. Ce s-a întâmplat, ce nu s-a întâmplat, noi trebuie să recuperăm acele spații și să le folosim în interesul cetățenilor comunei pe care o reprezentăm”, menționează Marghioala. Recunoaște că acele spații nu erau folosite de nimeni anterior proiectului ONG-ului.

Consilierul PMP Cătălin Marghioala | Sursă: Facebook

Consilierul precizează că Cosmin Catană, fondatorul ONG-ului, a refuzat să discute cu Consiliul Local. „A avut ocazia să ne spună, la o comisie de anchetă pe care noi am înființat-o, care e scopul, ce vor să dezvolte. Am fost tratați de sus”.

Primarul: „Sunt niște ambiții politice” Primarul comunei, Gheorghe Stanciu, spune că la baza hotărârii de consiliu local stau niște „ambiții politice”. „Doi dintre consilieri sunt foști candidați la funcția de primar. Cătălin Marghioala, de la PMP, și Petre Oprescu, de la PSD”, spune primarul PNL

Johannes, unul dintre voluntari, povestește că toți sătenii fac mișto de el că are același nume cu președintele țării. Locuiește în comună de 10 luni și organizează seri de joc Dungeons & Dragons cu tinerii din Teișani

Primăria nu plătește nimic pentru aceste activități dedicate tinerilor, doar a pus la dispoziție niște spații, precizează primarul. „Alți primari au directori de cămin cultural, consumă foarte mulți bani ca să se întâmple ceva în comunele respective, și nu se întâmplă ceea ce avem noi. Iar la noi totul se întâmplă gratuit, datorită acestui ONG care câștigă proiecte și face activități cu tinerii”, completează Gheorghe Stanciu.
Voluntarii ajung în Teișani sau în Izvoarele prin programe europene de voluntariat, foarte populare, mai ales, în rândul tinerilor din țări vestice. Stau între 2 și 12 luni și lucrează cu adolescenți și tineri din rural.

Centru de tineret amenajat în casa bunicilor Povestea organizației Curba de Cultură a pornit din Izvoarele, județul Prahova, unde Cosmin Catană și-a petrecut verile în copilărie și adolescență. Absolvent de kinetoterapie, management și antropologie socială și culturală, Catană, în vârstă de 40 de ani, a lucrat mereu în sectorul neguvernamental. Până în 2012, a fost directorul programului național de voluntariat la organizația Habitat for Humanity for Romania. Apoi, în urma unei experiențe de voluntariat în China, și-a dat demisia și a pus bazele propriei organizații, care urma să lucreze cu adolescenți din mediul rural. „Sistemul de valori se construiește în adolescență. Există vorba asta: Aoleo, nu se poate discuta cu ei. Ba da, se poate, dar pe limba lor, când și cum vor ei. Noi asta facem. Oferim acest spațiu sigur, unde ei să poată să se întâlnească, să nu existe judecăți”, explică Catană. În mediul rural, adolescenții nu au prea multe opțiuni când vine vorba de petrecerea timpului liber, crede bărbatul. În plus, judecata și presiunea de grup sunt mai puternice la sat decât în oraș. „Comunitățile fiind mai mici, emanciparea ia alte forme, care nu sunt întotdeauna sănătoase pentru dezvoltarea ulterioară”.

Un grup de voluntare din Spania, Franța și Polonia renovează centrul de tineret din Izvoarele

Având o casă moștenită în comuna Izvoarele, Cosmin a decis să pună acolo bazele unui centru de tineret în 2012. Programele urmau să se desfășoare cu ajutorul unor voluntari internaționali. Invitat de primărie să amenajeze un centru în Teișani La Teișani a ajuns șapte ani mai târziu, în urma invitației primarului. Gheorghe Stanciu i-a propus să amenajeze în comună un centru pentru tineri, ca la Izvoarele, povestește Cosmin Catană. „Unul dintre cei doi fii ai lui a făcut parte din programele noastre de tineret de la Izvoarele”, povestește fondatorul ONG-ului. „Am colaborat cu multe autorități locale, însă nu am mai primit așa o invitație”, adaugă acesta.

Printr-o hotărâre de consiliu local din 2019, s-a realizat o asociere între primărie și ONG pentru dezvoltarea unui program de centru de tineret. Primăria a oferit, mai întâi, ONG-ului un spațiu dezafectat pentru a înființa centrul de tineret. Clădirea nu s-a dovedit însă viabilă din punct de vedere tehnic. Era aproape imposibil să fie renovată, a arătat o expertiză tehnică.

Clădirea pusă la dispoziție de primărie inițial nu a putut fi renovată

Așa că autoritatea locală a pus la dispoziția ONG-ului, pentru folosire, un alt corp de clădire, parte din Căminul Cultural, în care să înființeze centrul de tineret. În trecut funcționase acolo o grădiniță. A oferit spațiul în baza unui proces verbal de primire-predare, apoi printr-o hotărâre de consiliu local. Tot primăria a permis organizației să folosească un corp de clădire dintr-o bază sportivă a comunei în care să fie amenajat un hostel pentru voluntarii internaționali. Consilierii locali au contestat și asta, printr-un alt proiect de hotărâre de pe 14 septembrie anul acesta.

Una dintre camerele în care stau voluntarii internaționali care ajută la funcționarea celor două centre de tineret

Centrul de tineret, renovat cu ajutorul voluntarilor Cosmin Catană a renovat spațiul din Căminul Cultural din Teișani, revendicat acum de consilierii locali, în toamna anului trecut, cu ajutorul voluntarilor și cu finanțare de la Corpul European de Solidaritate. Cum arată spațiul, la câteva luni după ce a fost renovat?

Urări în mai multe limbi, pe holul Centrului de Tineret din Teișani

La parter, atracția principală e o masă de fotbal. La etaj sunt două săli mari. Într-una funcționează un spațiu multimedia, folosit și ca studio de înregistrare pentru podcasturi, unde pereții sunt tapetați cu cofraje de ouă, ca să reducă din ecoul încăperii. A doua e camera de socializare, cu o bibliotecă colorată și un televizor. Prin decizia de pe 30 septembrie a consilierilor locali, cele două camere, amenajate de către Curba de Cultură, vor fi folosite pentru: Ședințele de Consiliu Local și cununii civile; Repetițiile ansamblului folcloric. „Într-o zi plină, plină, sunt 30. Într-o zi mai puțin plină, 2, 3, 1”, spune Catană despre numărul de tineri din satele din zonă care vin la centru.

Paco, unul dintre voluntari, se ocupă de centrul mobil de tineret, o dubă convertită în spațiu de evenimente, „un Volkswagen Crafter cu băncuțe de stat jos, băncuțe de scos afară, jocuri, playstation, independent energetic, are un generator, are internet mobil, și o ducem oriunde”

Numărul celor care vin la centru variază în funcție de „fân, de prune, de ploaie, de vânt, de bani, pentru că au nevoie de bani să ia microbuzul. Aici, la Teișani, vin și de la Cerașu. Cerașu e la o jumătate de oră de mers cu mașina”, explică bărbatul. „Nu sunt omul primarului” Sprijinul primarului din Teișani a fost ulterior folosit împotriva lui, spune Cosmin Catană. „Noi așa suntem percepuți, sau eu, că sunt omul primarului. Iar eu nu sunt omul primarului. Nu sunt membru în niciun partid politic. Am făcut parte din administrația centrală. Am fost din echipa de consilieri a secretarului de stat pe tineret în perioada tehnocrată”, adaugă acesta. În decembrie 2020, într-o ședință de consiliu local extraordinară, mai mulți consilieri PMP și PSD au HCL 41 au cerut înființarea unei comisii care să verifice „oportunitatea asocierii” între primărie și ONG. Comisia urma să verifice „legalitatea transformărilor” efectuate de către ONG în spațiile oferite de primărie pentru amenajarea centrului cultural și a hostelului unde sunt cazați voluntarii internaționali. Tot comisia urma să depună un raport până la sfârșitul lui martie 2021.

 

Centrul de tineret din Izvoarele

Raportul propunea un centru pentru conservarea tradițiilor populare „Considerăm că sunt foarte multe semne de întrebare cu privire la acțiunile întreprinse de asociația Curba de Cultură pe raza comunei Teişani, drept pentru care nu se justifică punerea la dispoziție a spațiilor şi propunerea comisiei este de a se modifica acordul de parteneriat și eliberarea spațiilor puse la dispoziție”, concluzionează raportul. Documentul precizează că primăria a investit pentru amenajarea clădirii în care funcționează acum hostelul unde sunt cazați voluntarii internaționali, cu preponderență în 2018. Însă în 2018, ONG-ul Curba de Cultură nici măcar nu activa la Teișani. La final, comisia propune înființarea unui alt centru în comună. Acesta va avea ca obiective principale elaborarea de programe specifice, sprijinirea tinerilor şi artiștilor valoroși în afirmarea lor, cercetarea, conservarea și promovarea tradițiilor populare. Raport: „Centrul Cultural poate oferi diverse cursuri şi programe gratuite pentru copiii și tinerii din localitate sub supravegherea personalului specializat, precum şi activități pentru persoanele vârstnice”, se mai arată în document. „Cine sunt străinii ăștia?” Pe lângă disputa politică, situația de la Teișani a scos la iveală și un conflict cultural. „Aici, în comună, am auzit alte lucruri despre noi. «Cine sunt străinii ăștia, sunt niște infiltrați?»”, adaugă Cosmin Catană. Când lucrezi la sistemul de valori al unei comunități, se creează niște valuri. Dar valurile pe care vrem să le dăm noi mai departe sunt lucrul în echipă, încrederea, toleranța, nu instigarea la ură.

Cristina, parte din stafful ONG-ului, spune că observi schimbări uriașe la tinerii care participă la programe timp de mai mulți ani. Sunt învățați să își ceară drepturile, să se exprime, nu să rămână „tăcuți și cuminți”. „Schimbările sunt în felul în care interacționează, cum vorbesc engleză, cum iau decizii, cum relaționează cu autoritățile, cât de capabili sunt să vină cu inițiative. Mulți vin la 13 ani, când stima de sine, abilitatea de a vorbi cu adulții, sunt încă la un nivel scăzut. Asta pentru că sunt învățați să fie tăcuți și să asculte. Apoi pe la 15, 16 ani, după ce stau cu noi mai mulți ani, pot să facă orice. Nu le mai e frică să vorbească nici cu un ministru”, adaugă aceasta. „E foarte nasol să muncești mult și să vezi că cineva cu oarecare putere poate să distrugă lucrurile atât de ușor. Sunt nouă ani de muncă”, concluzionează Cosmin Catană.

Sursa:

https://www.libertatea.ro/stiri/un-centru-de-tineri-din-prahova-e-luat-de-consilierii-locali-psd-pmp-pentru-sedine-are-internet-grup-sanitar-3768581?fbclid=IwAR1HGVfhmDXI52kN2LietZhDgocp35RgZ7tET3hjF-DjKWeSk2_Gp1322Sc

 

Exclusiv

Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa aprobe un Regulament de Functionare si Organizare al Politiei Locale Ploiesti plin de contradictii, omisiuni si greseli, in totala contradictie cu prevederile si dispozitiile legii de functionare si care pot avea ca efect atragerea in zona penala a functionarilor publici – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Haosul de la Politia Locala Ploiesti

In articolul „Port ilegal de uniforma la Politia Locala Ploiesti/Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (II)”, publicat la data de 16.10.2021, Incisiv de Prahova a dezvaluit dezastrul, haosul si debandada de la Politia Locala Ploiesti in urma deciziilor (in)competentului Albu Catalin.

https://www.incisivdeprahova.ro/2021/10/16/port-ilegal-de-uniforma-la-politia-locala-ploiestidelirul-deciziilor-la-politia-locala-ploiesti-ce-confirma-incompetenta-crasa-ii/

Polițistul local cu funcție de conducere răspunde pentru ordinele și dispozițiile date subordonaților. El este obligat să verifice dacă acestea au fost transmise și înțelese corect și să controleze modul de ducere la îndeplinire.
(4) Polițistul local cu funcție de conducere este obligat să sprijine propunerile și inițiativele motivate ale personalului din subordine, în vederea îmbunătățirii activității poliției locale în care își desfășoară activitatea, precum și a calității serviciilor publice oferite cetățenilor.
(5) Polițistul local răspunde, în condițiile legii, pentru modul în care își exercită atribuțiile de serviciu. Încălcarea de către polițistul local a atribuțiilor de serviciu angajează răspunderea sa disciplinară, patrimonială, civilă sau penală, după caz, potrivit legii.
(6) Polițistul local are obligația să se abțină de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului poliției locale și/sau autorităților publice- art 21 din Legea 155/2010!

1a

1b

In articolul 17 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica urmatoarele:

(1) În timpul serviciului, polițiștii locali și personalul contractual din poliția locală cu atribuții în domeniul pazei bunurilor și a obiectivelor de interes local poartă uniformă și exercită atribuțiile prevăzute în fișa postului, potrivit prevederilor prezentei legi.

(2) Polițistul local este învestit cu exercițiul autorității publice, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor și a îndatoririlor de serviciu, în limitele competențelor stabilite prin lege, și beneficiază de dispozițiile legii penale cu privire la persoanele care îndeplinesc o funcție ce implică exercițiul autorității de stat.

Deci, DIRECTORUL GENERAL, Sefii de serviciu si de Birouri din cadrul Politiei Locale Ploiesti NU mai au dreptul sa poarte uniforma de serviciu si nici sa detina armament in dotare (nu mai sunt politisti locali)!

Mai mult, in articolul 25 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica, in clar,  urmatoarele:

(1) Polițistul local dotat cu arme letale de apărare și pază poate face uz de armă în caz de legitimă apărare, stare de necesitate potrivit legii ori pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.

(2) Personalul contractual care desfășoară activități de pază, dotat cu arme letale de apărare și pază, poate face uz de armă în caz de legitimă apărare ori stare de necesitate potrivit legi.

In ultima perioada, Albu Catalin, director general al Politiei Locale Ploiesti, ne da impresia ca ar dori sa se specializeze in drept. Noi zicem ca nu-i rau, insa pentru a-si insusi cunostinte de drept (drept penal si procedura penala probabil ca s-a specializat in dosarul sotiei sale), metoda nu este sa savarsesti fapte de aceasta natura, ci sa inveti codurile si celelalte legi speciale care contin si dispozitii penale.

Mascarada prin care Albu Catalin incearca sa adauge la lege prevederi metionate de el in Regulamentul de functionare (303/2021), la capitolul „si altele”.

Sa ne explicam:

Bezna mintii continua…

In anexa 1D se prezinta „descrierea uniformei de serviciu, a legitimatiei de serviciu si a insemnelor distinctive de ierahizare ale POLITISTILOR LOCALI si ale PERSONALULUI CONTRACTUAL cu atriburii in domeniul pazei bunurilor si a obiectivelor de interes local” (pag 48).

La pct-ul C (pag 53), cel care a intocmit acest Regulament de Functionare si Organizare precizeaza:

  1. Insemnele distinctive de ierahizare

In raport cu functiile indeplinite, insemnele distinctive de ierarhizare au urmatoarele forme si marimi:

  1. Seful politiei locale – 3 stele tip octogon metalice sau textile, cu latimea de 25 mm, de culaore gri-argintiu, asezate pe EPOLET;…
  2. Seful de serviciu – o stea tip octogon metalica sau textila, cu latimea de 25 mm, de culoare gri-argintiu, asezata pe EPOLET;
  3. Seful de birou sau compartiment – 3 trese din metal sau textil, de culoare gri-argintiu, in forma de V, cu latimea de 5 mm, asezate paralel pe EPOLET, avand intre ele o distanta de 3 mm’ etc

Păi ce făcuşi iar, măi, nene, măi? Parcă mai sus in ROF precizai ca directorul general, sefii de serviciu si de birouri NU mai sunt politisti locali!

Stim ca drogurile puterii dau dependenta. Dar, daca folosesti destul de mult, incepe sa iti placa si o sa simti ca explodezi.

Bine ca macar nu a avut curajul sa il treaca pe seful Serviciului de Ordine Publica ca are drept de port arma. Deci, poarta doar ilegal uniforma iar politistii locali din subordinea sa poarta arma.

Conform art. 3 din Strategia Ministerului Administrației și Internelor de realizare a ordinii și siguranței publice, pentru creșterea siguranței cetățeanului și prevenirea criminalității stradale, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 196/2005, forțele de ordine și siguranță publică se compun din forțe principale, forțe de sprijin, forțe complementare și forțe de excepție. În timp ce structurile de poliție fac parte, alături de jandarmi, din forțele principale, care gestionează întreaga problematică din domeniul ordinii publice pe timp de pace sau pe timpul stării de urgență, poliția comunitară și locală fac parte, alături de alte structuri, din forțele complementare, care participă la efortul forțelor principale și de sprijin, potrivit competențelor.

Astfel, pentru că poliția locală este forță complementară, Planurile de ordine și siguranță publică locale fac parte din Planul Unic de ordine și siguranță publica, elaborat de Ministerul de interne.

Avand in vedere ca in propiul ROF se specifica, in clar, la art 45.a) ca in executarea atributiilor prevazute de lege in domeniul oridinii si linistii publice, politistii locali actioneaza in zona de competenta stabilita prin PLANUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA al municipiului Ploiesti pentru prevenirea si combaterea faptelor antisociale, precum si pentru mentinerea odinii si linistii publice sau curateniei localitati si avand in vedere ca acest PLAN NU EXISTA conform Ordinul M.A.I. nr 92 din 05 mai 2011 (plan ce trebuia intocmit pana la data de 15 aprilie), precum si avand in vedere aberatiile juridice din Regulamentul de Organizare si Functionare al Politiei Locale Ploiesti, Incisiv de Prahova va solicita, oficial, ministrului M.A.I sa demareze un control la aceasta institutie privind respectarea principiilor constitutionale, conform art 44 din L155/2010.

Ordinul M. A. I. Nr.92 din 5 Mai 2011

Articolul 4

Planul de ordine şi siguranţă publică şi hotărârea consiliului local de aprobare a acestuia se înaintează, în copie, structurii Poliţiei Române competente teritorial, în vederea asigurării unui management integrat al misiunilor şi acţiunilor desfăşurate în scopul menţinerii ordinii şi siguranţei publice de către toate instituţiile cu atribuţii în domeniul de referinţă.

Articolul 5

(1) Planurile de ordine şi siguranţă publică sunt elaborate şi actualizate, după caz, anual până la data de 15 aprilie sau ori de câte ori survin modificări în evoluţia situaţiei operative sau cu privire la efectivele de poliţie locală participante la activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.

(2) În cazul unităţilor administrativ-teritoriale în care se înfiinţează structuri de poliţie locală ulterior intrării în vigoare a prezentului ordin, planurile de ordine şi siguranţă publică se elaborează în termen de 30 de zile de la data adoptării hotărârii consiliului local privind înfiinţarea structurii de poliţie locală respective.

Anexa la Ordinul  M. A. I. Nr.92 din 5 Mai 2011

Capitolul II Dispozitivele de ordine şi siguranţă publică, misiunile şi zonele de responsabilitate

  1. Dispozitivele de ordine şi siguranţă publică şi zonele de responsabilitate Sunt evidenţiate următoarele aspecte: a) delimitarea sectoarelor de siguranţă publică, a zonelor de patrulare şi locurilor/perimetrelor unde acţionează efectivele poliţiei locale; b) amplasarea dispozitivelor pentru supravegherea şi controlul traficului rutier; c) dispunerea efectivelor aflate în paza obiectivelor.
  2. Misiunile specifice Sunt evidenţiate, în conformitate cu prevederile actelor normative de organizare şi funcţionare, misiunile specifice componentelor poliţiei locale, cu referire strictă la obiectul documentului, respectiv doar pentru misiunile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
  3. Activităţi şi misiuni executate în comun Sunt evidenţiate activităţile şi misiunile ce sunt executate în comun cu: Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră Română, structuri ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Garda Financiară, serviciile de urgenţă voluntare sau private, formaţiuni de protecţie civilă de la autorităţile administraţiei publice, Agenţia Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Protecţia Alimentelor, Garda Naţională de Mediu şi alte instituţii sau societăţi specializate de pază, care pot contribui la prevenirea infracţiunilor şi apărarea drepturilor şi a siguranţei cetăţeanului şi au la bază protocoale de cooperare încheiate în acest sens.

 Articolul 44 din L 155/2010

(1) În situația în care primarul/primarul general al municipiului București apreciază că sarcinile ce revin autorităților administrației publice locale pe linie de poliție locală nu sunt îndeplinite corespunzător sau are indicii/sesizări cu privire la încălcarea prevederilor legale de către polițiștii locali, poate solicita prefectului sprijinul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor, în vederea efectuării unui control de specialitate.

(2) Controlul asupra activității poliției locale se poate dispune și prin ordin al ministrului afacerilor interne, la inițiativa acestuia, sau, după caz, a prefectului, a directorului general al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București ori a inspectorului-șef al inspectoratului de poliție județean, numai după încunoștințarea prealabilă a primarului/primarului general al municipiului București. (3) Orice control se rezumă strict la asigurarea respectării principiilor constituționale și a legalității specifice. Rezultatele controlului se transmit primarului/primarului general al municipiului București și se prezintă în proxima ședință a consiliului local/Consiliului General al Municipiului București.

Vom reveni cu alte contradictii, omisiuni si greseli din ROF care ii pot duce pe functionarii publici care il aplica in  – zona penalului.

ROF-ul Politiei Locale Ploiesti  va pica in instanta, la o eventuala contestare, fara dubii. (Cerasela N.).

„Purtarea, fără drept, de decorații, de uniforme sau de semne distinctive ale unui organ de stat, se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă”.

Citeste in continuare

Exclusiv

Port ilegal de uniforma la Politia Locala Ploiesti/Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (II)

Prahova Mea

Publicat

pe

Reamintim ca, prin Raportul de „specialitate” nr 1672/25.08.2021 al Politiei Locale Ploiesti, condusa de plantatul cu mintea creata, edilul a intocmit Referatul de aprobare nr 348/25.08.2021 prin care Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa voteze o aberatie: Sefii de serviciu si de Birouri de la Ordine Publica NU mai sunt politisti locali.

Interesant este ca, in articolul 17 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica urmatoarele:

(1) În timpul serviciului, polițiștii locali și personalul contractual din poliția locală cu atribuții în domeniul pazei bunurilor și a obiectivelor de interes local poartă uniformă și exercită atribuțiile prevăzute în fișa postului, potrivit prevederilor prezentei legi.

(2)

Polițistul local este învestit cu exercițiul autorității publice, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor și a îndatoririlor de serviciu, în limitele competențelor stabilite prin lege, și beneficiază de dispozițiile legii penale cu privire la persoanele care îndeplinesc o funcție ce implică exercițiul autorității de stat.

Deci, Sefii de serviciu si de Birouri din cadrul Politiei Locale Ploiesti NU mai au dreptul sa poarte uniforma de serviciu (nu mai sunt politisti locali, conform HCL 303/2021).

1a

1b

Mai mult, in articolul 25 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale  nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica, in clar,  urmatoarele:

(1)

Polițistul local dotat cu arme letale de apărare și pază poate face uz de armă în caz de legitimă apărare, stare de necesitate potrivit legii ori pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.

(2)

Personalul contractual care desfășoară activități de pază, dotat cu arme letale de apărare și pază, poate face uz de armă în caz de legitimă apărare ori stare de necesitate potrivit legi.

In acest context nu putem sa nu ne intrebam si sa intrebam public cum de Pitariu Paula Maria si Anton Catalin, sef Birou, respectiv Sef Serviciu la Ordine Publica purtau ilegal uniforma de politist local la sfarsitul acestei saptamani?

Speram sa fie doar asta infractiunea si ca acestia sa nu fie dotati si cu armament…Vom reveni. (Irinel I.).

„Purtarea, fără drept, de decorații, de uniforme sau de semne distinctive ale unui organ de stat, se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă”.

 

Citeste in continuare

Exclusiv

EXCLUSIV/Dosarul privind vaccinările fictive ia amploare/Asistenți medicali si doctori din Spitalul Județean de Urgență Ploiești urmeaza a fi retinuti saptamana viitoare – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Secretizarea abuziva a normelor de salarizare se practica in MAI din urmatoarele motive:

1.

De departe, cauza principala este banul, ” ochiul dracului”!

Financiarul avea nevoie de un pretext sa primeasca spor de confidentialitate. Chiar si in prezent, cand sporul in cauza este suma compensatorie tranzitorie ( deci nu mai e spor), el se mentine doar daca functionarul lucreaza efectiv cu informatii clasificate. Deci daca nu ar avea obiectul muncii secretizat, toti de la financiar, de la Dimofte ( sefa DGF) in jos, nu ar mai primi sporul in cauza ( suma compensatorie).

2) Prostului ii e frica de transparenta.

Publicitatea normelor reprezentand metodologie de salarizare ar conduce la accesul nestingherit al oricarui politist, la continutul normelor. Pe cale de consecinta, ar creste numarul de plangeri impotriva modului de calcul al salariilor. Plangerile ( contestatiile) trebuie verificate si solutionate. Asta inseamna munca si, atentie (!), mai inseamna si cresterea riscului ca lucratorul de financiar vinovat sa fie tras la raspundere disciplinara sau de alta natura.

3. Lingaii cu functii mari din Aparatul Central au fost dresati sa nu ceara bani, ministrului. Ca se enerveaza respectivul si ii schimba. Si ministrul la randul lui, cand a fost pus in functie, a fost avertizat de partid sa nu le faca probleme cu cereri de fonduri banesti pentru MAI, ca altfel va fi schimbat. Ati observat ca, spre deosebire de alte ministere, ministri MAI sunt numiti doar indivizi stersi, din clasa executantilor obedienti. Adica slugi, nu conducatori. Asa au fost de la Igas incoace.

Retinand cele de mai sus,

Pentru ca in toate procesele pe salarizare ( inclusiv cele privind pensiile militare) ne ciocnim intruna de hgurile si ordinele astea secretizate abuziv, nu avem incotro decat sa le atacam in instanta. Si sa obtinem descretizarea lor, chiar daca inseamna sa le luam ciolanul de la gura celor de la financiar ( care vor pierde suma compensatorie echivalenta cu fostul spor de confidentialitate).

Am sustinut in mai multe ca intre politistii de operativ si cei de la suport, exista interese contrarii. Unii merita niste drepturi ( pentru ca fac munca reala de politie), altii doar cameleonizeaza pe primii. Si le pun piedici. Se atarna de ei, doar ca sa prinda si ei, drepturile recunoscute de legiuitor, politistilor ( drepturi salariale, pensii, etc).

Azi am pornit procedura prealabila pentru declasificarea HG S/639/2008 de modificare a HG 1086 din 2004 ( reglementand drepturi in valuta pentru politistii detasati in misiuni umanitare de mentinere a pacii). In zilele urmatoare vom porni demersuri pentru declasificarea HG 0610/2017, OMAI S/2166/2017, S7/2018.

Nu avem nici o speranta naiva ca financiarul va renunta la secretizarea acestor norme. Ca pentru ei, secretizarea e profitabila, le aduce banutul. E simplu si clar! Daca le desecretizeaza, le scade salariul. In loc de trei crenvursti, vor manca doi. Deci e clar ca se vor opune din rasputeri?

Guvernul secretizeaza HGuri reglementand metodologie de salarizare pentru politisti si cadre militare tot la solicitarea mafiotilor de la financiarul ministerelor implicate. I se rupe guvernului de secretul HG S/ 610/2017. Orice nepriceput ( inclusiv un nepriceput pripasit prin guvern) care citeste HG S/610/2017 sau OMAI 2166, OMAI S7/2018 realizeaza cu usurinta ca nu e nimic secret in ele.

Mai jos aveti plangerea prealabila trimisa Guvernului pentru declasificarea HG S 639/2008, precizeaza Emil Pascut de la

SPR Diamantul:

Nr 102 din 14 octombrie 2021

Subscrisa Sindicatul Politistilor din Romania „Diamantul”, persoana juridica cu personalitate legal dobândita conform sentintei civile nr. 22(PJ)/23.11.2006, pronuntata în dosarul nr. 15033/302/2006 al Judecatoriei sectorului 5, cu sediul social in Bucuresti, str. Corbita nr. 39, sector 5, CIF 19544011, cont bancar RO 96CECEB31231RON1692764, deschis la CEC – Sucursala Lipscani, Bucuresti, prin reprezentant legal presedinte Ionut Bogdan Popovici, cu sediul pentru comunicarea actelor de procedura in Bucuresti, strada Ienachita Vacarescu nr.17A, sector 4, parter, ap 1, tel/fax 0213152826, email petitii.sprdiamantul@yahoo.com,

In baza art. 10 din CEDO,

In baza art.31 din Constitutia Romaniei,

In baza Legii 544 din 2001 privind liberul acces la informatie de interes public,

In baza art. 20 si art.33 din Legea nr. 182 din 2002 privind informatiile clasificate,

Va rugam sa declasificati si sa ne comunicati HG S/636/2008 pentru modificarea HG 1086 din 2004.

In vederea solutionarii favorabile, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele:

Atat HG 1086/2004 cat si HG S/639/2008 au fost date în aplicarea art.26 din Legii nr. 42/2004, stipulând că ”În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul va stabili sporurile specifice, drepturile de diurnă, cazare și hrană ale personalului militar și civil participant la misiunile prevăzute la art. 2 lit. a) – d), precum și ale celui care execută controale, în conformitate cu specificul fiecărui tip de misiune.”

Atat norma originala cat si hotararea de guvern modificatoare reglementeaza drepturi banesti rezultand din raportul de munca ale personalului trimis in misiuni internationale de mentinerea pacii.

Niciuna din cele doua norme susmentionate nu contine informatii care, prin dezvaluire, sa produca prejudicii vreunei persoane juridice sau fizice, in sensul art. 15 lit e) din lege 182 din 2002:

e) informații secrete de serviciu – informațiile a căror divulgare este de natură să determine prejudicii unei persoane juridice de drept public sau privat;.

Niciuna din cele doua norme nu este act cu “caracter militar”, in sensul definitiei referite la art.2 lit l) din legea 554 din 2004:

l) act de comandament cu caracter militar – actul administrativ referitor la problemele strict militare ale activității din cadrul forțelor armate, specifice organizării militare, care presupun dreptul comandanților de a da ordine subordonaților în aspecte privitoare la conducerea trupei, în timp de pace sau război ori, după caz, la îndeplinirea serviciului militar;

Din studierea Legii 182 din 2002, rezulta “per a contrario” ca eventualul caracter militar al unui act juridic nu poate constituie motiv justificativ pentru secretizarea actului la nivelul “ secret de serviciu”.

Mai mult, in cele cateva sute de procese deschise de politisti impotriva MAI si IGPR pentru recuperarea drepturilor la diurna suplimentara in valuta, s-au depus fara masuri de protectie, in dosare, de catre institutiile parate, la ordinul instentelor de judecata, copii de pe HG 1086 din 2004, in dublu exemplar pentru a fi comunicate potrivit legii, si reclamantilor.

Din studiul continutului HG 1086 din 2004, astfel cum a fost depusa in dosarele instantelor, rezulta de domeniul evidentei ca HG 1086 din 2004 nu are caracter militar.

Pe de alta parte, rezulta vadit ca nimic din continutul normei originale, nu justifica clasificarea “ secret de serviciu” a HG S/639/2008.

In decizia civila 3264 din 2021, Curtea de Apel Bucuresti a retinut:

“Potrivit art. 1 alin. (1) din H.G. nr. 1086/2004, „Personalul care participă la misiunile în sprijinul păcii și de asistență umanitară, prevăzute la art. 2 lit. b) și c) beneficiază de diurnă în valută care nu include cheltuieli de hrană, calculată în baza ordinului de numire în funcție, de la data părăsirii teritoriului național și până la data intrării în țară, după executarea misiunii, diferențiată după categoria căreia îi aparține – ofițeri 40 de dolari SUA/zi de persoană, iar alte categorii de personal – 35 de dolari SUA/zi de persoană.”

Prin art. 3 din aceeași hotărâre, pe durata misiunii personalul beneficiază de 1 dolar SUA/zi/persoană pentru facilitarea legăturii cu familia și recreere.

Prin art. 6 din hotărâre se prevede că dispozițiile acesteia se aplică în mod corespunzător și celorlalte instituții din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională, iar competențele ministrului apărării naționale, stabilite prin hotărâre, sunt îndeplinite, după caz, de conducătorii instituțiilor respective.

(…)

Dispozițiile au fost ulterior modificate prin H.G. nr. S-639/2008, clasificată secret de serviciu”

Cum anume ar prejudicia si pe cine, transformarea drepturilor de diurna, de la 40 dolari SUA/zi/ofiter, in 45 Euro/zi/ofiter?

Nu in ultimul rand, este deja public cunoscut ca sustragerea celor doua norme de la publicarea in Monitorul Oficial, urmata de ascunderea existentei si continutului lor de catre functionari care au condus structurile de suport implicate din MAI si din IGPR, nu a avut ca efect decat prejudicierea in masa a beneficiarilor (politisti din MAI detasati in zone externe de conflict, in misiuni umanitare de mentinere a pacii) care nu au cunoscut existenta drepturilor si nu au beneficiat de ele.

Aceasta situatie a generat incepand cu anul 2019, sute de procese cu MAI, in marea lor majoritate solutionate cu decizii in favoarea reclamantilor.

Suplimentar, invocam in sustinerea cererii de declasificare si comunicare, prevederile art 3 si 33 din Lege 182 din 2002:

Art.3: Nici o prevedere a prezentei legi nu va putea fi interpretată în sensul limitării accesului la informațiile de interes public sau al ignorării Constituției, a Declarației Universale a Drepturilor Omului, a pactelor și a celorlalte tratate la care România este parte, referitoare la dreptul de a primi și răspândi informații.

Art.33 : Este interzisă clasificarea ca secrete de serviciu a informațiilor care, prin natura sau conținutul lor, sunt destinate să asigure informarea cetățenilor asupra unor probleme de interes public sau personal, pentru favorizarea ori acoperirea eludării legii sau obstrucționarea justiției.

In lumina celor de mai sus, va rugam sa declasificati si sa ne comunicati HG S/639/2008. (Cristina T.).

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Social2 zile inainte

#FocustoGreenEcoLife – Fara masina pe 15 octombrie, de Ziua mondiala a mersului pe jos#FocustoGreenEcoLife – Fara masina pe 15 octombrie, de Ziua mondiala a mersului pe jos

Evenimentul lunar “Focus to Green-Eco-life”, susținut de AQUA Carpatica, prin care sprijinim mediul ȋnconjurător şi viaţa verde a planetei, te inspira...

Eveniment2 zile inainte

ANUNT FINALIZARE PROIECT ,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” VIORELIA COMIMPEX SRL

Societatea VIORELIA COMIMPEX SRL anunta finalizarea proiectului cu titlul ” Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor pentru VIORELIA COMIMPEX...

Eveniment2 zile inainte

Hranǎ verde, sǎnǎtoasǎ – 16 octombrie, Ziua Internationalǎ a Mȃncǎrii. #focustogreenecolife

“Focus to Green-Eco-life”, susținut de AQUA Carpatica, sprijina mediul ȋnconjurător şi viaţa verde a planetei, prin evenimente lunare si o informare...

EvenimentO săptămână inainte

Respingem Certificatele Verzi – Ziarul Nationalul

Cetățenii care resping certificatele verzi prezinta o valoare inestimabila pentru democrație și statul de drept. Regretabil, observația asta este, fără...

EvenimentO săptămână inainte

Avantajele jucariilor sexuale HotLove – Ziarul Nationalul

Esti in cautarea unor jucarii sexuale pentru femei, de calitate, prin intermediul carora sa te poti cunoaste mai bine la nivel...

EvenimentO săptămână inainte

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC DELISTEF SRL

  08.10.2021 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC DELIȘTEF SRL SC DELIȘTEF SRL anunta finalizarea proiectului cu nr...

Eveniment2 săptămâni inainte

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC DANTE EXODUS SRL

04.10.2021 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC DANTE EXODUS SRL SC DANTE EXODUS SRL anunță finalizarea proiectului cu...

Eveniment2 săptămâni inainte

Festivalul Internațional „George Enescu” a fost declarat cel mai mare festival de muzică clasică din lume în 2021

Festivalul Internațional George Enescu a marcat cea de-a 25-a ediție a sa, desfășurată între 28 august și 26 septembrie 2021,...

Eveniment3 săptămâni inainte

ANUNT FINALIZARE PROIECT ,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” INTERSPAR COM SRL

INTERSPAR COM SRL anunta finalizarea proiectului cu titlul ,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor INTERSPAR COM” proiect  nr. RUE...

Eveniment3 săptămâni inainte

ANUNT FINALIZARE PROIECT ,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” NADINE TRANS SRL

Nadine Trans SRL anunta finalizarea proiectului cu titlul ” Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor pentru LIMA COM SRL”,...

Eveniment3 săptămâni inainte

ANUNT FINALIZARE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma FAST DONER SRL

Societatea FAST DONER SRL, a finalizat la data de 28.09.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de lucru...

Eveniment3 săptămâni inainte

Anunt de incepere a implementarii proiectului societatii TENAGLOBIS METAL CONSTRUCT SRL

27.09.2021 Anunț de începere a implementării proiectului societății TENAGLOBIS METAL CONSTRUCT SRL TENAGLOBIS METAL CONSTRUCT SRL anunță lansarea proiectului cu...

Eveniment3 săptămâni inainte

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC ARAMIA GOLD HOTELS SRL

27.09.2021   Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC ARAMIA GOLD HOTELS SRL SC ARAMIA GOLD HOTELS SRL anunță...

Eveniment3 săptămâni inainte

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC DRUVER BUFFALO SRL

03.09.2021 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC DRUVER BUFFALO SRL SC DRUVER BUFFALO SRL anunță finalizarea proiectului cu...

Eveniment3 săptămâni inainte

Sfaturi pentru un restaurant de succes

Lansarea unui nou restaurant de succes presupune în primul rând un plan bine pus la punct și crearea unui flux...

Eveniment3 săptămâni inainte

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii GESTINO WEB ACCOUNTING SRL

  24.09.2021 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății GESTINO WEB ACCOUNTING SRL GESTINO WEB ACCOUNTING SRL anunta finalizarea implementarii...

Mero Mero
Afaceri3 săptămâni inainte

3 motive pentru care ar trebui să utilizezi platforma online pentru un salon de înfrumusețare

Încă eziți să utilizezi posibilitatea de a te programa online în salonul tău preferat? Probabil că te întrebi în continuare...

Eveniment3 săptămâni inainte

Sanatate in sezonul rece, la YOUness Clinic, cu Dr. Vanessa Youness

Toti cei care sunt adeptii unui stil de viata sanatos, cu alimente cat mai putin procesate si modificate genetic se...

Știrile Săptămânii