Uncategorized
Black Friday 2023 – Schimbări Semnificative în Comportamentul de Cumpărare al Consumatorilor
Publicat
acum 10 lunipe
- Black Friday își confirmă statutul de cel mai așteptat eveniment de shopping, cu 8 din 10 români din mediul urban profitând de ofertele disponibile din acest an.
- Jucăriile și produsele pentru copii, împreună cuprodusele de îngrijire a pielii au avut cea mai mare rată de conversie.
- Se observăo utilizare sporită a listelor de dorințe și a coșurilor de cumpărături pentru planificarea prealabilă, indicând o tranziție către achiziții mai strategice.
- 58% de persoane au rămas la planul ințial și au cumpărat de Black Friday doar produsele pe care au intenționat de la bun început să le achiziționeze.
- Dintre cei care achiziționează cadouri în timpul Black Friday, majoritatea își îndreaptă atenția către cadourile pentru sărbătorile de iarnă.
București, 21 decembrie 2023 – Starcom România a lansat cea de-a IX-a ediție a studiului Black Friday, primul studiu care, an de an, investighează comportamentul consumatorilor români, intervievând aceiași respondenți înainte și după Black Friday pentru rezultate cât mai precise și relevante.
“Schimbările notabile în comportamentul cumpărătorilor în timpul Black Friday-ului din 2023 se reflectă în creșterea semnificativă a ratei de conversie la un nivel fără precedent de 99% (din studiile noastre HumanGraphExperience). Cumpărătorii sunt mai strategici, planifică cumpărăturile mai minuțios, folosind wishlist-urile din platforme și chiar coșurile de cumpărături pentru lista de dorințe. Interesul pentru viitorul Black Friday crește, dar economisirea rămâne o prioritate, așteptările consumatorilor fiind în creștere de la an la an.”, a declarat Mihaela Nouraș – Consumer Strategist, Starcom România.
8 din 10 români au făcut achiziții anul acesta de Black Friday
Românii manifestă în continuare o atenție deosebită față de prețuri, dar observăm și o ușoară tendință de a privi Black Friday ca pe un moment de răsfăț. În 2023, am remarcat o creștere semnificativă a numărului de cumpărători de Black Friday, înregistrându-se și o rată de conversie remarcabilă de 99% în rândul consumatorilor români din mediul urban.
Deși în minoritate, observăm și consumatorii cu așteptări din ce în ce mai mari în fiecare an – aproape jumătate din cei care nu au achiziționat nimic de Black Friday declarând că reducerile nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor. Cu toate acestea, numai 4% dintre respondenți nu au avut intenția și nici nu au făcut achiziții în cadrul evenimentului Black Friday, înregistrându-se o scădere față de procentul de 20% înregistrat în 2022.
Un segment predominant la cumpărăturile din 2023 au fost milenialii care au îmbrățișat cu avânt reducerile, alături de familiile cu copii sub 14 ani.
Consumatorii își doresc să fie ținuți la curent cu ofertele disponibile
Conform noului studiu, brandurile au fost consecvente cu preferințele românilor în materie de conținut: postările zilnice despre reduceri, notificările de scădere a prețurilor pentru produsele din wishlist și recenziile amănunțite ale produselor au fost cele mai atrăgătoare în 2023.
În plus, reclamele tradiționale (TV, panouri publicitare, radio etc.) și newsletterele personalizate cu oferte de Black Friday au atras și ele atenția, urcând în topul tipurilor de conținut remarcate pe perioada promoțională.
Românii au adoptat abordări mai strategice, minimizând deciziile impulsive și planificând mai bine achizițiile.
Majoritatea celor interesați de Black Friday pregătesc achizițiile meticulos, urmârind oferte pe tot parcursul anului pentru a lua decizii bine informate.
Astfel, 58% de persoane au rămas la planul ințial și au cumpărat de Black Friday doar produsele pe care au intenționat de la bun început să le achiziționeze.
Comunicările de dinainte de Black Friday au stârnit entuziasmul consumatorilor români, observându-se o creștere față de 2022 a celor care au început să se informeze de îndată ce au văzut primele comunicari despre reduceri.
În etapa de planificare a cumpărăturilor, 34% salvează produsele de interes în wishlist. În plus, se remarcă un trend ascendent pentru crearea listei de dorințe direct în coșul de cumpărături pentru a avea produsele dorite la îndemână la momentul achiziției.
Reducerile mari continuă să fie, de departe, principalul factor declanșator (70%); Pasionații de Black Friday și-ar dori o perioadă redusă de Black Friday, dar cu reduceri substanțiale.
Cu majoritatea românilor urmârind ofertele pe parcursul întregii luni noiembrie, aceștia au fost pregătiți să facă cumpărături imediat ce au găsit ofertele satisfăcătoare pentru ei. Se observă astfel o creștere a tendinței de a face achiziții înainte de ziua oficială de Black Friday din România, în special cu mai mult de două săptămâni înainte de eveniment.
În pragul ofertelor, consumatorii se pun pe primul loc
5 din 10 dintre cumpărătorii de Black Friday fac în continuare achiziții din necesitate, alegând produsele pe care nu le dețin momentan, comportament în ușoară creștere față de anul trecut.
Pe de altă parte, 30% dintre aceștia se îndreaptă către produse pe care și le doresc pur și simplu, fără un motiv anume, subliniind o tendință de răsfaț personal în cadrul acestui Black Friday.
Majoritatea pasionaților de Black Friday, care la început plănuiau să cumpere cadouri pentru familie și prieteni, au început să se concentreze mai mult pe propriile dorințe, dând prioritate răsfățului personal.
Această modificare a comportamentului, probabil influențată de reducerile mari la produsele dorite de ei înșiși, reflectă o schimbare în priorități, cumpărătorii orientându-se către satisfacerea nevoile personale.
Reclamele online au fost una dintre principalele surse de informații în Black Friday 2023, contracarând scăderea din ultimii ani. Site-urile retailerilor și motoarele de căutare online rămân populare, iar reclamele TV au înregistrat o ușoară crește în comparație cu anul trecut.
De asemenea, un număr crescut de consumatori preferă să se informeze direct în magazine, în timp ce site-urile de comparat prețuri și oferte au înregistrat cea mai mare scădere față de 2022.
Comerțul online continuă să domine cumpărăturile de Black Friday
Deși anul acesta a înregistrat o scădere ușoară în comparație cu anii trecuți, cumpărăturile online rămân principalul canal de achiziție.
Principalele motive pentru care online-ul rămâne alegerea populară a consumatorilor sunt legate de economisirea timpului și ușurința comparării ofertelor. Cel mai probabil, din aceeași perspectivă de facilitate, consumatorii folosesc tot mai mult telefoanele mobile pentru a planifica și finaliza cumpărăturile. În plus, 40% dintre cumpărători aleg platformele online pentru reducerile mai mari la care au acces.
Cumpărăturile direct din magazinele fizice au înregistrat o creștere anul acesta, consumatorii preferând în continuare să vadă sau să testeze produsele înainte de achiziție.
Topul preferințelor: modă, electrocasnice, telefoane mobile și îngrijire personală
Printre categoriile de produse preferate de români de Black Friday se numără, anul acesta, articolele vestimentare, aparatele electrocasnice, telefoanele mobile/tablete/accesorii, produsele de îngrijire personală/pentru îngrijirea tenului, produsele de machiaj și parfumurile.
Hainele/încălțămintea/accesoriile rămân principala categorie de produse adăugate pe wishlist de Black Friday; în plus, există și o ușoară creștere în ceea ce privește achizițiile în categorie.
Remarcăm o creștere de 13% în rândul celor care plănuiesc să cumpere telefoane mobile/tablete/accesorii.
Jucăriile și produsele pentru copii, precum și produsele de îngrijire a pielii au înregistrat cele mai bune rate de conversie. Pe de altă parte, vacanțele au înregistrat cea mai mare discrepanță între intenție și achiziția finală.
50% dintre românii din mediul urban au considerat reducerile acceptabile, indicând de asemenea că Black Friday se deosebește de alte perioade promoționale din an.
Majoritatea cumpărătorilor din mediul urban au fost mulțumiți de Black Friday din acest an, deși există o ușoară scădere față de anul trecut.
Cu toate acestea, nivelul de interes pentru următorul Black Friday (2024) a crescut comparativ cu rezultatele din anul precedent.
Spiritul festiv alimentează achizițiile românilor
Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, oamenii încep să se gândească la următorul eveniment important din an: sărbătorile de iarnă.
Astfel, observăm că, dintre cumpărătorii de Black Friday care profită de perioada promoțională pentru a achiziționa cadouri, majoritatea se pregătesc pentru sezonul festiv. Când vine vorba de cadouri, românii se gândesc în primul rând la Crăciun, în timp ce interesul pentru alte ocazii în afara sarbătorilor este în declin.
Totuși, cei mai mulți dintre utilizatorii de internet din mediul urban obișnuiesc să facă cumpărături de Crăciun în luna decembrie, odată ce intră în atmosfera festivă.
Acest comportament este cu precădere valabil în cazul persoanelor mature cu vârsta de peste 55 de ani, pentru care preferința pentru cumpărăturile în magazinele fizice este deosebit de pronunțată, așa cum am observat în perioada de Black Friday.
În plus, 27% dintre consumatori profită de reducerile din preajma Crăciunului, bucurându-se probabil de un beneficiu dublu – obținând discounturi în timp ce se bucură de atmosfera festivă.
Metodologie
Studiul Starcom s-a derulat în două etape: prima, realizată înainte de Black Friday pentru a identifica intențiile viitorilor cumpărători, iar a doua, derulată după finalizarea evenimentului, pentru a descoperi comportamentul real de cumpărături și cum s-au schimbat planurile cumpărătorilor. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ, format din 983 de respondenți, utilizatori de internet din zonele urbane. Aceiași respondenți au fost intervievați în ambele etape ale cercetării (înainte și după Black Friday) pentru a surprinde cu exactitate schimbările comportamentale între faza planificată și comportamentul final de cumpărare
Informații suplimentare sau analize detaliate pot fi solicitate la adresa de e-mail contact@dataintelligence.ro
Despre HumanGraphExperience
HumanGraphExperience este o serie de infografice lunare, bazate pe studii cantitative, care analizează caracteristicile unor grupuri țintă, în raport cu anumite categorii de produse (dulciuri, bere sau consumul de produse de lux), la o anumită ocazie (Paște, Crăciun, Black Friday) sau un nou fenomen de comunicare (de exemplu, marketing influencer, adoptarea tehnologiei).
Toate studiile pot fi vizualizate aici: HumanGraph Experience – Data Intelligence : Data Intelligence
Despre Starcom România
Agenția Starcom România este parte din cea mai mare rețea de media din lume, Starcom Worldwide. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și alte festivaluri, precum Eurobest, Ad’Or, Golden Drum, Effie și Webstock. Cu o experință de aproape două decenii în industria românească de comunicare, Starcom pune la dispoziția clienților săi specializări diverse, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.
Despre Publicis Groupe – The Power of One
Publicis Groupe România, prezent de 25 ani pe piața locală, este cel mai mare grup de marketing, comunicare și transformare digitală din România, având la bază sinergia dintre Creativitate și Tehnologie. Grupul oferă clienților acces la cele mai avansate Servicii și Instrumente de lucru, concentrate în patru arii de expertiză: Comunicare, Media, Dată și Tehnologie.
Cu o expertiză solidă în toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe România asigură, prin modelul său de business – Power Of One – un Management fluid al Resurselor și Competențelor alocate fiecărui Client în parte.
În portofoliul Publicis Groupe România se află unele dintre cele mai puternice agențîi de marketing și comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry. www.publicisgroupe.com | Twitter:@PublicisGroupe | Facebook | LinkedIn | YouTube | Viva la Difference!
Iti recomandam
Cafeaua boabe Ethiopia este cunoscută pentru aromele sale bogate și complexe, care îți pot transforma fiecare dimineață într-o experiență plină de savoare. Dacă te întrebi de ce ar trebui să alegi această cafea, în cele ce urmează, îți voi prezenta avantajele pe care le poți obține din consumul acestei cafele excepționale.
Aromă și Gust Distincte
Unul dintre cele mai mari avantaje ale cafelei boabe Ethiopia este aroma sa distinctivă. Cafeaua din această regiune este adesea descrisă ca având note florale, citrice și de fructe de pădure. Când prepari o ceașcă de cafea din boabe Ethiopia, vei fi întâmpinat de o gamă largă de arome care îți vor încânta simțurile. Această diversitate face ca fiecare ceașcă să fie o nouă aventură gustativă.
Cafeaua boabe Ethiopia este considerată a fi de o calitate superioară datorită procesului de cultivare și selecție atentă. Multe dintre boabele de cafea din această țară sunt cultivate la altitudini mari, ceea ce contribuie la dezvoltarea aromelor complexe. Cumpărând cafea din Ethiopia, te asiguri că alegi un produs de excelență, ce poate rivaliza cu cele mai bune cafele din lume.
Beneficii pentru Sănătate
Aceasta cafea boabe Ethiopia, la fel ca majoritatea cafelelor, poate aduce beneficii pentru sănătate. Consumul moderat de cafea este asociat cu reducerea riscului de anumite boli, cum ar fi diabetul de tip 2 și bolile de inimă. De asemenea, cafeaua este o sursă bogată de antioxidanți, care ajută la protejarea organismului de radicalii liberi. Prin urmare, savurând o ceașcă de cafea boabe Ethiopia, nu doar că te bucuri de o aromă delicioasă, dar contribui și la sănătatea ta.
Un alt avantaj al cafelei boabe Ethiopia este versatilitatea sa în preparare. Poți alege să o prepari prin diverse metode, cum ar fi metoda french press, filtru sau espresso. Fiecare metodă scoate în evidență diferite arome și caracteristici ale cafelei, așa că tu poți experimenta pentru a găsi preparatul care îți place cel mai mult. Această diversitate de metode îți permite să te bucuri de cafeaua Ethiopia în funcție de preferințele tale personale.
Cumpărând cafea boabe Ethiopia, te conectezi cu tradiții și culturi bogate. Ethiopia este considerată țara de origine a cafelei, iar fiecare ceașcă îți aduce un pic din istoria și cultura acestei regiuni. De la ritualele de preparare a cafelei la modul în care este savurată, fiecare detaliu îți poate oferi o înțelegere mai profundă a valorii acestei băuturi.
Cumpărând cafea din Ethiopia, susții agricultorii locali și economia țării. Multe dintre cooperativele de cafea din Ethiopia sunt gestionate de micii fermieri, iar alegerea de a cumpăra cafea din aceste surse înseamnă că contribui la susținerea comunităților locale. Este un gest mic, dar care poate avea un impact semnificativ asupra vieții acestor oameni.
Savurarea unei cești de cafea boabe Ethiopia este mai mult decât o simplă rutină zilnică. Este o experiență care te poate transporta în inima Africii, oferindu-ți momente de relaxare și plăcere. Fie că o savurezi singur sau împreună cu prietenii, cafeaua Ethiopia poate aduce un strop de bucurie în viața ta.
Cafeaua boabe Ethiopia nu este doar o alegere excelentă din punct de vedere al gustului, ci și o oportunitate de a sprijini comunități locale, de a te conecta cu tradiții bogate și de a beneficia de proprietățile sale nutritive. Data viitoare când îți faci o ceașcă de cafea, gândește-te la toate avantajele pe care le aduce cafeaua din această minunată țară. Alege cafeaua boabe Ethiopia și transformă-ți fiecare dimineață într-o experiență deosebită!
Uncategorized
Mini-seria „Life in Pink” a Zarei Larsson marchează lansarea noilor căști premium „Smoky Pink” de la Sony
Publicat
acum 10 orepe
octombrie 4, 2024Indiferent unde s-ar afla utilizatorii, atunci când ascultă muzica preferată, nimic nu mai contează. Fie că vorbim despre pregătirea unui ținute, despre dans sau despre activitatea la birou, cu perechea de căști potrivită aceștia se pot lăsa învăluiți de sunet. Prin culoare și stil, puterea transformatoare a muzicii – la fel ca în cazul hainelor și accesoriilor – este și cea care le dă oamenilor curajul să se exprime liber, le completează experiențele emoționale, le accentuează și îmbunătățește stările de spirit, transformând simple momente în amintiri.
Pentru a aduce la viață relația strânsă dintre sunet și stil, cântăreața, compozitoarea și icon-ul în materie de stil Zara Larsson („Symphony”, „Can’t Tame Her”, „Never Forget You”) este protagonista noii campanii Sony „Life in Pink”, care este dedicată noii variante de culoare „Smoky Pink” a modelului premiat de căști WH-1000XM5 cu funcție de anulare a zgomotului.
Campania „Life in Pink”, ca o extensie naturală a platformei de brand Sony „For The Music”, care își propune să conecteze creatorii de muzică și consumatorii pentru experiențe muzicale autentice susținute de produse și servicii audio profesionale, promovează natura expresivă a muzicii, evidențiind modul în care poate completa perfect stilul personal.
Sunetul imersiv se află în centrul campaniei care este compusă din mai multe mini-filme. Aceste „Momente Sony” o surprind pe Zara învăluită în muzică – un remix al piesei sale „Memory Lane”, va fi lansată vineri, 4 octombrie – în timp ce își urmează rutina zilnică. În fiecare mini-film, ea prezintă modul în care culoarea ne influențează stările de spirit, momentele și emoțiile, aducând puterea sunetului și a exprimării personale în zona stilului și a modei.
De la dans la frumusețe, fiecare „Moment Sony” neîntrerupt pe care Zara îl petrece cufundată în muzică este susținut de culoarea, sofisticarea și eleganța căștilor sale „Smoky Pink” care se integrează perfect în toate aspectele vieții sale. Fiind companionul perfect, căștile se potrivesc cu frumusețea artistei, cu ținutele și starea sa de spirit, o combinație senzorială care completează stilul lejer specific Zarei.
Frumoasă și discretă, noua nuanță extinde spectrul existent de culori Sony – Midnight Blue, Black și Platinum Silver – oferind totul, de la un finisaj remarcabil sau o completare subtilă la un stil excentric, în funcție de preferințele utilizatorilor. Cu rafinament desăvârșit, performanțe audio precis calibrate și diferite funcții, modelul WH-1000XM5 „Smoky Pink” îmbunătățește relația dintre stil și sunet.
Ca o concretizare vizuală a acestei relații, campania „Life in Pink” prezintă o serie de look-uri curatoriate de Shaquille Ross Williams. Acesta a lucrat îndeaproape alături de Naomi Campbell, Sabrina Elba, Leomi Anderson și alții, iar experiența sa unică subliniază și mai mult modul în care culoarea și sunetul funcționează în simbioză ca expresii ale stilului personal.
Pentru a vizualiza mai multe detalii despre acest parteneriat, vă rugăm accesați:
For The Music
Sony a creat platforma de brand „For The Music” pentru produsele și serviciile sale audio premium dedicate consumatorilor. Cu „For The Music”, Sony se afirmă ca principalul brand audio care conectează creatorii de muzică și consumatorii, având ca scop construirea de experiențe muzicale autentice pentru fani prin susținerea viziunii creatorilor mai presus de orice.
Despre Sony Corporation
Sony Corporation este o filială deținută în întregime de Sony Group Corporation și este responsabilă pentru activitatea Entertainment, Technology & Services (ET&S) din cadrul grupului Sony. Cu viziunea de a „continua să ofere Kando și Anshin* oamenilor și societății din întreaga lume prin urmărirea tehnologiei și a noilor provocări”, Sony Corporation sprijină Sony Group cu tehnologie pentru a crea divertismentul viitorului împreună cu creatorii.
Pentru mai multe informații, accesați: www.sony.net
*Ambele cuvinte sunt japoneze, Kando înseamnă emoție, iar Anshin are diferite semnificații, cum ar fi liniștea sufletească, reasigurarea, fiabilitatea și încrederea.
Uncategorized
Puratos anunță principalele tendințe în panificație, patiserie, cofetărie și ciocolaterie
Publicat
acum O zipe
octombrie 3, 2024București, 03 octombrie 2024 – Puratos, liderul mondial în domeniul materiilor prime pentru brutărie, patiserie, cofetărie și ciocolaterie, anunță tendințele majore care vor influența aceste industrii. Informațiile provin din ultima ediție a studiului Taste Tomorrow, cel mai mare program de cercetare a consumatorilor de panificațiedin lume, realizat în parteneriat cu Ipsos Global, care include peste 20.000 de consumatori din 50 de țări, interviuri cu clienți și experți din industrie, precum și o analiză senzorială exhaustivă.
Cercetarea a identificat trei tendințe majore: utilizarea maielelor mai departe de sfera brutăriei, fuziunea culinară și echilibrul nutrițional.
Țările francofone preferă produsele cu maia
Consumul produselor cu maia (sourdough) rămâne tendința cea mai mare și cu cea mai rapidă evoluție din industria de panificație până în 2025, cu o creștere estimată de 40% a interesului consumatorilor la nivel global.
În țările francofone, popularitatea sa nu mai este limitată la pâine, ci se extinde la croissante, bagels, cozonaci și alte produse de patiserie, oferind consumatorilor experiențe senzoriale noi. Cunoștințele adânc înrădăcinate despre maia pe aceste piețe includ o apreciere a profilurilor sale distincte de aromă și a beneficiilor pentru sănătatea intestinală.
În alte părți ale lumii, unde maia este mai mult o noutate sau a fost asociată cu o cultură alimentară occidentală, interesul este în creștere pentru pâinea cu maia.
Cel mai apreciat gust? Viral, hibrid, inovator
Fuziunea culinară va crește cu 10% și va juca un rol important în patiserie și ciocolaterie, combinând arome, texturi și tehnici din diferite culturi pentru a crea deserturi inovatoare, hibride, care stimulează simțurile consumatorilor. Creșterea interesului pentru tehnologiile AI și pentru experiențele senzoriale neobișnuite va accelera această tendință.
Exemplele includ creațiile virale din Social Media precum „crookies” și „ciocolata Dubai”. Combinațiile neașteptate precum dulce și picant, dulce și sărat și cea mai recentă senzație — dulce și acru, cunoscută și sub numele de „tangy twist” — captivează publicul și cresc cererea pentru experiențe gustative mai aventuroase și neconvenționale. Dincolo de gust, fuziunea se extinde și la texturi și forme: consumatorii sunt atrași de creațiile hibride care combină elemente sau îmbină diferite formate într-unul.
Această tendință va crește constant în țările vorbitoare de limbă engleză și portugheză și este de așteptat să crească în rândul consumatorilor chinezi (+13%), spanioli (+11%) și vorbitori de limbă germană (+7%) în 2025.
Consumatorii se orientează către ciocolată mai sănătoasă
Echilibrul nutrițional este în creștere cu 30% și devine una dintre cele mai mari tendințe din industria cofetăriei și a ciocolateriei. Deși nu este un concept nou, ascensiunea sa într-o industrie axată tradițional pe răsfăț marchează o schimbare semnificativă în percepția consumatorilor asupra deserturilor pe bază de ciocolată.
Consumatorii caută din ce în ce mai mult produse de ciocolată cu ingrediente mai sănătoase, precum turmeric, plante botanice, nuci, semințe și proteine. Aceste ciocolate sunt apreciate pentru beneficiile lor funcționale, cum ar fi îmbunătățirea somnului și creșterea imunității, și sunt din ce în ce mai incluse în dietele cumpărătorilor atenți la sănătatea lor. Inclusiv cei care văd ciocolata în primul rând ca pe un răsfăț caută și opțiuni mai sănătoase, precum ciocolata cu conținut scăzut de zahăr și cea cu ingrediente bogate în nutrienți, amplificând și mai mult această tendință.
„Puratos contribuie constant la dezvoltarea industriei, oferind producătorilor o perspectivă globală asupra locului în care se află astăzi industria serviciilor alimentare, dar și un sneak-peak spre viitor. Sunt informații utile despre tendințe, atitudini și obiceiuri de consum, transformate ulterior în produse inovatoare, mulate pe așteptărilor consumatorilor. Taste Tomorrow există deja de 12 ani și ne mândrim cu faptul că este cel mai complex sprijin la nivel global, pe partea de tendințe și înțelegerea consumatorilor din industria noastră”, a declarat Gabriela Bereș, Managing Director CEE Puratos Group.
Factori determinanți în alegerea produselor în Europa
Atunci când vine vorba despre criteriile pe baza cărora cumpără produse de brutărie, cofetărie-patiserie și ciocolaterie, europenii pun pe primele locuri gustul, prospețimea și prețul. În cazul ciocolatei mai este, însă, un criteriu: procentul de cacao.
Prețul este un factor tot mai important în decizia de cumpărare, iar cel mai mare impact asupra cheltuielilor europenilor îl au produsele tip „răsfăț”, precum gustările dulci, băuturile alcoolice, deserturile, mâncăturile ready-to-eat și patiseria fină. La polul opus, cel mai mic impact asupra cheltuielilor europenilor îl au cerealele, băuturile lactate, pastele și orezul.
66% dintre europeni încă se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, iar 43% aleg să plătească un pic mai mult pentru anumite caracteristici ale produselora, precum prospețimea sau ingredientele conținute.
Cumpărăturile alimentare online devin din ce în ce mai populare: aproximativ 33% dintre consumatorii europeni cumpără alimente online cel puțin o dată pe lună, față de 25% în 2021.
Ce spun românii
- 82 % dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de 66%, iar la nivel global 68%
- Românii aleg calitatea în locul prețului mai mic: 75% pentru pâine, 76% pentru ciocolată, 71% pentru prăjituri și patiserie și 70% pentru patiserie dulce sau mic-dejun
- 71% sunt de acord că produsele pe bază de plante au un impact pozitiv asupra mediului
- 72% sunt de acord căprodusele pre-coapte & congelate pentru a fi coapte acasă oferă prospețime la îndemâna oricui
- 84% percep pâinea cu maia ca fiind mai sănătoasă
- 79% caută pe internet alimente care susțin sănătatea mentală, precum mic-dejun antistres sau alimentație anti-oboseală
- 87% sunt interesați deprodusele alimentare care îmbunătățesc sănătatea intestinală, precum biscuiții digestivi
- 80% dorescsă regăsească un element familiar atunci când încearcă noi tipuri de mâncare
- 80% dorescsă fie informați despre proveniența și modul de preparare a mâncării
Studiul Taste Tomorrow monitorizează constant semnale de tendințe și evoluția tendințelor globale, combinând cele mai noi tehnologii digitale și tehnici de inteligență artificială semantică. Taste Tomorrow este cel mai mare program de cercetare a consumatorilor de panificație din lume, realizat în parteneriat cu Ipsos Global, care include peste 20.000 de consumatori din 50 de țări, interviuri cu clienți și experți din industrie, precum și o analiză senzorială exhaustivă.
Consumatorii au răspuns la întrebări despre mai multe subiecte referitoare la cele trei categorii: brutărie, patiserie-cofetărie și ciocolată. Pentru a identifica tendințele, analizele de inteligență artificială sunt aplicate pe mai bine de 100 de milioane de mențiuni din social media, din ultimii 3 ani. Pentru a asigura relevanța și o bază bună de măsurare, tendințele sunt ancorate în conversații legate de categorie.
„Motivațiile consumatorilor evoluează, la fel ca și contextul de consum și cel macroeconomic. Consumatorii sunt mai informați, mai exigenți și mai atenți la cheltuielile lor. Iar asta transformă piața într-un loc și mai competitiv. Cu peste un deceniu de date în spate, Taste Tomorrow este o reală resursă, pentru că vorbim despre peste 10.000 de discuții zilnice analizate cu ajutorul inteligenței artificiale, care extrage efectiv microtendințe, până în cel mai mic detaliu. Iar acestea sunt esențiale pentru ca profesioniștii din industrie să rămână competitivi și inovativi, și să țină ritmul cu gusturile consumatorilor”, a declarat Andreea Ciocănescu, Marketing Manager Puratos România.
Studiul a fost prezentat în cadrului evenimentului cu același nume, unde experți din cadrul Ipsos, Puratos și unii dintre cei mai apreciați lideri și speakeri din industrie au împărtășit rezultatele cercetării, opiniile, sfaturile și predicțiile care vor ajuta deținătorii de branduri, producătorii și comercianții să navigheze într-un peisaj al consumatorilor care a evoluat semnificativ în ultimele luni.
Evenimentul oferă o platformă unică pentru prezentarea rezultatelor studiilor de piață și a inovațiilor, facilitând astfel dezvoltarea de noi produse și soluții. Participanții au ocazia să se inspire din prezentările unor speakeri de renume și să exploreze cele mai noi concepte și rețete, în zona de marketplace.
Despre Puratos
Puratos este un grup internațional ce oferă o gamă completă de ingrediente alimentare inovatoare și servicii pentru sectoarele de panificație, patiserie și ciocolată. Grupul este prezent în peste 100 de țări și își are sediul în Belgia, fiind fondat în 1919. Puratos își propune să creeze soluții alimentare inovatoare care să promoveze sănătatea și bunăstarea oamenilor din întreaga lume.
Pentru mai multe detalii, vizitați www.puratos.com.
Puratos România este unul dintre principalii jucători din sectorul de ingrediente pentru industria alimentară, având un portofoliu extins de materii prime pentru sectorul alimentar şi servicii specializate oferite clienților săi din sectorul industrial, artizanal și retail printr-o reţea de 9 filiale la nivel național şi prin cele două centre de inovație, din București și Cluj-Napoca, destinate testării de produse și ingrediente inovatoare. Compania a fost înființată în anul 1995, în București, având în prezent o unitate de producție în județul Ilfov, cu patru linii de producţie distincte şi 145 de angajaţi.
Ultimile Noutăți din Prahova
Cum va transforma Ceara Epilat Roial Titan Roz experienta de epilat
Roial Ceara Epilat Titan Roz a devenit rapid un favorit printre persoanele care doresc sa se bucure de o epilare...
De ce un service de calculatoare este esențial
Într-o lume în care tehnologia joacă un rol crucial în viața de zi cu zi, funcționarea optimă a calculatoarelor este...
Rovinieta Online – avantaje pentru companii
Companiile care aleg să cumpere rovinieta online se bucură în ziua de azi cu câteva avantaje aduse în prim plan...
Cafeaua Artizanală – Plăcerea Fină a Aromelor Naturale
Cafeaua reprezintă pentru mulți dintre noi un ritual zilnic, iar calitatea băuturii joacă un rol esențial în experiența gustativă și...
Baloanele Elementul Cheie pentru o Atmosfera de Neuitat
Baloanele sunt accesorii esențiale în orice petrecere sau eveniment special. Indiferent de ocazie, acestea aduc o notă de bucurie și...
Figurine 3D personalizate: De la concept la realitate în miniatură
În ultimii ani, figurinele 3D personalizate au devenit foarte populare. Capacitatea de a crea o versiune miniaturală personalizată a ta,...
Surpriză în politica Vâlceană! Deputatul Lazăr Ion Marian a demisionat din USR şi s-a înscris în PNL!
Politica Vâlceană a avut parte de o surpriză odată cu începutul noii sesiuni parlamentare atunci când Deputatul Lazăr Ion Marian...
Test poligraf în strategia pentru apărarea legală: Sfaturi pentru avocați
În România, discuțiile în jurul testelor poligraf rămân adesea controversate și insuficient clarificate, atât în rândul populației generale, cât și...
Quickmobile.ro aduce ambele versiuni ale iPhone 16: WORLD și EU – Precomenzi disponibile acum cu 3 ani de garanție inclusă!
Quickmobile.ro își consolidează poziția de lider pe piața dispozitivelor tech premium din România prin aducerea în exclusivitate a noii serii...
Navitel: Lansarea noilor transmitatoare FM de ultimă generație
Navitel, lider global în furnizarea de soluții inovatoare pentru navigație și tehnologii pentru mașini, anunță cu entuziasm lansarea unei noi...
Primul spot de prezidențiabil al lui Nicolae Ciucă
Nicolae Ciucă dezvăluie coperta cărții sale printr-un clip! Ciucă și-a lansat clip despre cariera militară. Pentru prima oară Ciucă difuzează...
Test poligraf la angajare? DA, un instrument tot mai folosit de marile companii
În ultimii ani, companiile s-au confruntat cu provocări tot mai complexe în procesul de recrutare și selecție a angajaților. Pe...
Cum scapi legal de amenda rovinieta?
CNAIR reușește an de an să „premieze” foarte mulți șoferi în România cu o veritabilă amendă rovinietă, în valoare minimă...
Costurile pentru tractări auto explicate: ce trebuie să știi despre tarife și servicii
Când te confrunți cu o defecțiune auto sau un accident, ultima grijă ar trebui să fie confuzia legată de costurile...
#HONORtheChallenger: O mișcare virală pe social media, susținută de sportivi, aduce în prim-plan provocările persoanelor cu ALS
#HONORtheChallenger explorează potențialul Multimodal AI în sprijinirea persoanelor cu mobilitate redusă. [București, România – 14 august, 2024] O provocare virală pe...
Loviștea: Tradiție și calitate din inima Vâlcii
Fondată în 1998, „Loviștea” este o afacere de familie ce și-a început povestea în comuna Perișani, județul Vâlcea. Cu rădăcini...
Noile laptopuri Acer Swift 14 AI sunt disponibile în România
Noile Acer Swift 14 AI, cu performanțe și autonomie excepționale și echipate cu unele din cele mai rapide și eficiente...
Noul flagship NAVITEL R99 4K – Camera de bord care revoluționează prin design și funcționalități
Navitel, o companie foarte importantă în furnizarea de soluții auto inteligente, anunță cu mândrie lansarea celui mai nou produs din...
Știrile Săptămânii
-
Evenimentacum 3 luni
Elena Pap, Numită Director Europa în cadrul Up Group: Un Pas Strategic în Expansiunea Europeană
-
Viața în Prahovaacum 3 luni
Echipamentul moto: garanția unei călătorii liniștite
-
Administrație localăacum 3 luni
HONOR 200 Pro obține primul loc în clasamentul High-End de la DXOMARK
-
Afaceriacum 3 luni
Protecția Ideală Anti-incendiu – Echipamente Fiabile pentru Stingerea Incendiilor
-
Afaceriacum 2 luni
Ți-au expirat minutele? Cumpără o reîncărcare Vodafone
-
Administrație localăacum 3 luni
Noul monitor Philips dedicat productivității: modelul 49B2U6903CH dispune de funcții precum Thunderbolt 4, Busylight, Webcam Autoframing și multe altele
-
Evenimentacum 3 luni
HONOR lansează două noi funcții inovatoare: prima protecție oculară AI Defocus Eye Protection din industrie și AI Deepfake Detection
-
Afaceriacum 3 luni
Care sunt avantajele și dezavantajele utilizării lemnului în construcții?