Connect with us

Viața în Prahova

Prahova: Actiune rutiera in desfasurare pe DN 1 B si DN1 D (UPDATE)

Prahova Mea

Publicat

pe

Peste 20 de polițiști rutieri din Prahova au fost scos, marți după-amiază, pe teren.  Ei pot fi văzuți pe DN1 B și pe DN1 D.

Conform IPJ Prahova, agenții  acționează în principal pentru prevenirea si combaterea neacordării de prioritate pietonilor, dar și pentru verificarea modului de respectare a normelor rutiere de către pietoni.

Totodată polițiștii rutieri folosesc aparatul radar pentru combaterea excesului de viteză.

UPDATE: În total, s-au dat 94 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 57.000 de lei, și au fost reținute 4 permise și 7 certificate de înmatriculare. În plus, polițiștii au descoperit un șofer care avea supendat permisul, motiv pentru care i-au făcut dosar penal.

politia rutiera Prahova 1politia rutiera Prahova 2

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Afaceri

Doua bombe de aviatie de cate 100 kg, gasite in Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Șerban Cantacuzino” al judeţului Prahova sărbătoreşte astazi 85 de ani de la legiferarea Protecţiei Civile în România, dată la care, Regele Carol al II-lea a aprobat prin Înaltul Decret Regal nr. 468 din 1933 „Regulamentul Apărării Pasive în România”.

Anul trecut, în zona de competență a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Șerban Cantacuzino” al Judeţului Prahova au avut loc 14.476 situaţii, dintre care 9772 au fost acţiuni SMURD şi 4704 alte situaţii de urgenţă, în creştere faţă de anul 2016 cu 2,79%, respectiv 394 de intervenţii.

Au fost monitorizate un număr de 5191 transporturi de substanțe și deșeuri periculoase, respectiv transporturi cu regim special, din care 1.477 au fost transporturi de materiale explozive, muniţie, bunuri şi valori şi 3.713 deşeuri periculoase.

În 2017 au fost executate 19 misiuni specifice de cercetare, identificare, detectare, ridicare, transport şi depozitare a muniţiilor, prilej cu care au fostasanate49 de muniții și elemente de muniție, respectiv 8 proiectile, 18 muniţii şi elemente de muniție (cartuşe cal. 7,62 mm; stabilizator bombă, artificii confiscate), 21 grenade defensive și 2 bombe de aviație a câte 100 kg. fiecare.

Citeste in continuare

Știri din județ

Prahova: Pe 8 martie incep inscrierile pentru clasa pregatitoare. Ce trebuie sa faci daca esti parinte

Prahova Mea

Publicat

pe

Ministerul Educației Naționale a anunțat calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019.  

Astfel, până pe  1 martie, la sediile unităților de învățământ și pe site-urile acestora vor fi afișate informațiile privind circumscripțiile școlare și planul de școlarizare pentru învățământul primar.

Între 8 și 26 martie, părinții care vor să își înscrie copiii în clasa pregătitoare vor completa cererile tip de înscriere fie online, fie la sediile școlilor, urmând ca locurile rămase libere să fie anunțate pe 30 martie.

În perioada 12-18 aprilie vor putea fi depuse cereri de înscriere în clasa pregătitoare de către părinții copiilor care nu au fost înscriși sau nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în prima etapă.

Listele finale cu numele tuturor copiilor înscriși în clasele pregătitoare vor fi afișate pe 23 aprilie.

Cererile părinților copiilor care, din diverse motive, nu au fost înscriși în niciuna din etapele amintite vor fi centralizate și soluționate de Inspectoratul Școlar între 24 aprilie și 4 mai.

În clasa pregătitoare pot fi înscriși copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 august 2018, inclusiv. La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2018, inclusiv, pot fi înscriși dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor se efectuează, în Prahova, sub coordonarea Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională  (CJRAE ) în perioada 1 – 23 martie.

Pe site-ul ISJ Prahova http://www.isj.ph.edu.ro sunt afișate  adresele celor 12 centre din județ la care se va desfăşura această evaluare.

Citeste in continuare

Exclusiv

Curtea de Conturi: Ce plati nelegale au facut autoritatile din Prahova, conform raportului pentru anul 2016

Prahova Mea

Publicat

pe

S-au efectuat plăți pentru ajutoare financiare constând în 15 lei/zi efectiv lucrată/salariat ca echivalent al unei mese calde/al imentație de protecție, în baza unui acord colectiv și unui contract colectiv de muncă, fapt care a condus la prejudicierea bugetului local cu suma de 330 mii lei, fiind calculate majorări de întârziere de 54 mii lei.

– includerea în salariile de bază a unor sporuri salariale pentru membrii Comisiilor locale de fond funciar

U.A.T.C. Dumbrăvești a plătit fără temei legal suma de 23 mii lei reprezentând spor de dificultate pentru membrii comisiei de fond funciar.

– plata unor sporuri sau alte drepturi fără bază legală

* La Casa Municipală de Cultură ”Geo Bogza” Câmpina și Casa Tineretului Câmpina (verificări în baza pct. 260 din RODAS) s-a constatat plata nedatorată a unor drepturi de personal necuvenite în perioada iulie 2014– iunie 2017 în valoare de 83 mii lei urmare a aplicării eronate a indemnizației de conducere, a sporului de vechime și a indemnizației de conducere, pentru care au fost calculate dobânzi de 14 mii lei.

* În statele de personal aprobate de conducerea Casei de Cultură „I.L. Caragiale” Ploieşti pentru anii 2015 şi 2016 salariul directorului a fost stabilit eronat efectuându-se plăți nelegale de 42 mii lei (verificări in baza pct.260 din RODAS).

* Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.M. Câmpina – 25 mii lei, U.A.T.C. Gura Vadului –28 mii lei.

– plata unor indemnizații acordate necuvenit consilierilor locali

* La U.A.T.C. Jugureni s-a constatat că au fost efectuate plăți nelegale în sumă de 17 mii lei reprezentând indemnizații acordate necuvenit consilierilor locali în perioada 2014-2017.

Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.C. Lapoș – 8 mii lei.

– plata nelegală în favoarea salariaților a unor servicii medicale

* În anul 2016 UATC Gura Vadului a înregistrat nejustificat pe cheltuieli și a efectuat plăți fără bază legală, în sumă de 6 mii lei, prin decontarea unor servicii medicale acordate salariaților, care exced obligaţiilor angajatorului privind asigurarea serviciilor de medicina muncii.

b) plăţi peste normele, cotele sau baremurile aprobate, preţurile unitare și tarifele din devizele ofertă

* În anul 2016 U.A.T.M. Ploiești a plătit în mod nelegal operatorului de transport public local suma de 187 mii lei reprezentând subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de preţ şi tarif, în baza a trei facturi emise de acesta în anul 2016, în care cota de TVA facturată a fost de 24% în loc de 20%, pentru imobilizarea sumei fiind calculate penalităţi de 45 mii lei.

U.A.T.O. Băicoi a efectuat plăți nelegale la obiectivul de investiţii “Reabilitare–asfaltare străzi: strada Republicii–tronson de la strada Dobrogeanu Gherea până la  proprietatea nr. 346, pe sensul Băicoi – Plopeni” și “Reabilitare – reparații porțiune între carosabil și trotuar partea stângă str. Republicii, de la intersecția cu str. Înfrățirii și până la intersecția cu str. Aleea Timiș” în valoare totală de 112 mii lei reprezentând ore – utilaje mai mari decât cele prevăzute de normativele în domeniu, fiind calculate majorări de întârziere de 20 mii lei.

* În perioada 01.06.2014 – 30.06.2017 U.A.T.M. Ploiești a bugetat şi a virat în mod nejustificat pentru 30 ordonatori terţiari de credite din sistemul de învăţământ suma de 43 mii lei, pentru accize şi T.V.A. aferente gazelor folosite pentru încălzire, deşi potrivit prevederilor legale aceste instituţii erau scutite, pentru imobilizarea sumei amintite fiind calculate penalităţi de 11 mii lei.

* S-a constatat aceeaşi abatere şi la Școala Gimnazială comuna Gorgota (verificări în baza pct.260 din RODAS) – 8 mii lei, Spitalul de Boli Pulmonare Breaza (verificări în baza pct.260 din RODAS) – 1 mii lei.

* Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.O. Azuga – 22 mii lei, U.A.T.C. Fulga – 17 mii lei, U.A.T.C. Chiojdeanca – 15 mii lei, Spitalul Municipal Ploieşti (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 11 mii lei, U.A.T.O. Boldești–Scăeni – 10 mii lei, Centrul de Integrare prin Terapie Ocupațională pentru Persoane Adulte cu Handicap Urlați (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 4 mii lei, U.A.T.J. Prahova – 3 mii lei, U.A.T.M. Câmpina – 2 mii lei, U.A.T.C. Vărbilău – 1 mii lei, Centrul de Plasament Plopeni (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 1 mii lei.

c) efectuarea de cheltuieli fără contraprestaţie

* În anul 2016 U.A.T.M. Ploieşti a plătit în mod nejustificat unei societăţi comerciale pentru lucrări de reparaţii curente neexecutate suma de 96 mii lei, fiind calculate penalităţi de 33 mii lei.

* S-a constatat că U.A.T.O. Breaza a efectuat în perioada ianuarie-decembrie 2016 plăți nelegale în sumă totală de 125 mii lei reprezentând lucrări de reparaţii străzi şi prestări de servicii neefectuate, prin întocmirea un or documentaţii neconforme, fără justificarea contraprestaţiilor cu documente de furnizare a materialelor, fiind calculate dobânzi de 20 mii lei. De asemenea,

pentru lucrările de decolmatare a efectuat în luna noiembrie 2015 plăți nelegale de 10 mii lei reprezentând prestații de închiriere a utilajelor recepționate formal, în condițiile în care, utilajele primăriei nu erau exploatate corespunzător (timp de exploatare de 0 – 6 ore/zi a utilajelor proprii față de 8 ore/zi decontate pentru închiriere).

U.A.T.C. Dumbrăveşti a plătit în mod nejustificat suma de 26 mii lei drept contravaloare a unor cantităţi de lemne foc contractate, dar neprimite, nerecepţionate şi neînregistrate în evidenţa contabilă, pentru imobilizarea sumei fiind calculate penalităţi de 3 mii lei.

* De asemenea, au fost constatate plăţi nelegale la:  U.A.T.O. Băicoi – 28 mii lei, U.A.T.J. Prahova – 7 mii lei, U.A.T.O. Urlați – 4 mii lei, U.A.T.C. Lapoș – 4 mii lei, U.A.T.O. Azuga – 2 mii lei.

d) plăţi nelegale pentru lucrări neofertate s-au constatat la: U.A.T.C. Ștefești – 10 mii lei, U.A.T.C. Aluniș – 1 mii lei.

e) plăţi nelegale pentru lucrări supradimensionate prin înscrierea unor cantităţi mai mari decât cele real executate, rezultate din măsurători

* Pentru lucrările de investiții „Reabilitare străzi–str. Republicii-porțiunea rămasă între carosabil și bordura exterioară a trotuarului de la nr.28 la nr.64, oraș Băicoi”, „Reabilitare și pavare trotuare – intrarea în legalitate, str. Republicii – alveolare stâlpi carosabili” și „Sistem captare ape pluviale – str. Independenței nr.1 – 18 și nr.31 – 35 și extindere pod Valea Stelii” au fost efectuate de U.A.T.O. Băicoi plăți nedatorate în sumă totală de 210 mii lei, reprezentând contravaloarea unor cantități de lucrări neefectuate, fiind calculate dobânzi penalizatoare în suma totală de 104 mii lei.

* La lucrarea de investiţii „Consolidare DJ 207, Șotrile – Câmpina, km 9+800” s-au constatat plăți nelegale efectuate de U.A.T.J. Prahova în anul 2016 în sumă de 126 mii lei, prin includerea în situaţiile de plată a unor lucrări neexecutate, reprezentând lucrări de umplutură din material granular, în timpul misiunii de audit fiind calculate accesorii de 10 mii lei.

* În cadrul derulării contractului având ca obiect “Reparații Podeț pârâu Ghighiu, sat Boldești, comuna Boldești Grădiștea”, la nivelul U.A.T.C. Boldești – Grădiștea au fost înregistrate cheltuieli nejustificate și s-au efectuat plăţi nelegale către constructor în sumă de 76 mii lei, urmare a decontării unor lucrări neefectuate și a unor cantități de materiale mult mai mari decât cele reale, care au fost înscrise în lista de cantități încă din faza de planificare a achiziției. Pentru plata nejustificată au fost calculate majorări de întârziere în suma de 7 mii lei.

* Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.O. Băicoi – 87 mii lei, U.A.T.C. Boldești – Grădiștea – 69 mii lei, U.A.T.C. Jugureni – 62 mii lei, U.A.T.C. Vâlcăneşti – 59 mii lei, U.A.T.C. Gura Vadului – 54 mii lei, U.A.T.C Șirna – 44 mii lei, U.A.T.C. Sîngeru – 43 mii lei, U.A.T.O. Urlați – 33 mii lei, U.A.T.O. Boldești – Scăeni – 26 mii lei, U.A.T.C. Dumbrăvești – 24 mii lei, U.A.T.C. Cocorăştii Mislii – 25 mii lei, U.A.T.C. Fîntînele – 20 mii lei, U.A.T.C. Gorgota – 25 mii lei, U.A.T.C. Vărbilău – 21 mii lei, U.A.T.O. Azuga – 11 mii lei,U.A.T.C. Lapoș – 11 mii lei, Școala Gimnazială comuna Gorgota (verificări în baza pct.260 din RODAS) – 10 mii lei, U.A.T.C. Ștefești – 9 mii lei, U.A.T.M. Ploiești – 7 mii lei, Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 3 mii lei, Grădinița cu program normal nr. 1 Vălenii de Munte (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 3 mii lei, U.A.T.O. Vălenii de Munte – 2 mii lei, Şcoala Gimnazială „Ing. Gheorghe Pănculescu” Vălenii de Munte (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 2 mii lei, U.A.T.J. Prahova – 2 mii lei.

f) plăţi efectuate fără documente justificative

* În perioada 28.09.2016 – prezent, U.A.T.O. Băicoi a plătit nejustificat suma de 156 mii lei pentru servicii de defrișare a culoarelor de siguranță pe traseele liniilor electrice aeriene de medie și joasă tensiune, care traversează fondul forestier administrat de RNP-Romsilva și străzile orașului Băicoi, nejustificate cu documente întocmite, aprobate și avizate conform prevederilor legale, fiind calculate majorări de întârziere în suma de 11 mii lei.

* Plăţi nejustificate s-au constatat şi la Clubul Sportiv Unirea Urlaţi (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 18 mii lei, U.A.T.C. Cocorăştii Mislii – 11 mii lei, Centrul Cultural ,,Ion Manolescu” Breaza” (verificări în baza pct.260 din RODAS) – 2 mii lei.

g) plăţi pentru lucrări şi servicii supraevaluate sau nerealizate

* La U.A.T.O. Urlați în perioada octombrie 2016 – iunie 2017, la obiectivul de investiţii „Reabilitarea şi modernizarea străzilor: Nuferilor, Crinului, Viitor, Nucilor, Florilor şi Berzei” au fost înregistrate nejustificat pe cheltuieli de capital şi efectuate plăţi nelegale în sumă totală de 236 mii lei, reprezentând contravaloarea unor cantităţi de lucrări neexecutate şi supraevaluate,

fiind calculate dobânzi de 19 mii lei.

* În anul 2014 U.A.T.O. Băicoi a plătit suma de 91 mii lei reprezentând cantități de ore manoperă și ore utilaj solicitate nejustificat la plată, pentru servicii de tăiere a arborilor, fiind calculate majorări de întârziere în sumă de 35 mii lei.

U.A.T.C. Dumbrăveşti a plătit în mod nejustificat unei societăţi comerciale suma de 71 mii lei drept contravaloare a unor servicii supraevaluate, în baza unui contract de servicii încheiat fără respectarea dispoziţiilor legale, pentru imobilizarea sumei fiind calculate penalităţi de 7 mii lei.

* La U.A.T.C. Gura Vadului s-a constatat că în cazul obiectivului de investiții “Desființare parțială, consolidare, extindere, refacere șarpantă și învelitoare la magazin în sat Perșunari și schimbare destinație în Cămin Cultural” constructorului inițial al lucrării i-au fost decontate integral facturile emise, deși conducerea entității cunoștea că, la data plății, existau lucrări neexecutate fapt care a condus la prejudicierea bugetului local cu suma de 37 mii lei. Ulterior, constructorul a intrat în insolvență, iar contractul a fost reziliat fără ca lucrările plătite să fie executate integral, fără document de evaluare a stadiului de execuție, entitatea atribuind restul de executat prin încredințare directă și în lipsa unui caiet de sarcini, altui constructor căruia i-au fost decontate lucrări neexecutate de 52 mii lei.

* Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.O. Azuga – 120 mii lei, U.A.T.O. Băicoi – 112 mii lei, U.A.T.C. Gorgota – 90 mii lei, U.A.T.C. Jugureni – 72 mii lei, U.A.T.M. Câmpina – 62 mii lei, U.A.T.C. Chiojdeanca – 62 mii lei, U.A.T.C. Fulga – 43 mii lei, U.A.T.C. Sîngeru – 43 mii lei, U.A.T.C Șirna – 42 mii lei, U.A.T.O. Boldești – Scăeni – 41 mii lei, U.A.T.O. Breaza – 38 mii lei, U.A.T.C. Boldești-Grădiștea – 33 mii lei, U.A.T.M. Ploiești – 30 mii lei, U.A.T.C. Vărbilău – 27 mii lei, Şcoala Gimnazială “Laurenţiu Fulga” Fulga (verificări în baza pct.260 din RODAS) – 17 mii lei, U.A.T.C. Dumbrăvești – 15 mii lei, U.A.T.C. Aluniș – 17 mii lei, U.A.T.J. Prahova – 14 mii lei, U.A.T.C. Lapoș – 11 mii lei, U.A.T.C. Gura Vadului – 6 mii lei, U.A.T.C. Jugureni – 5 mii lei, U.A.T.O. Urlați – 4 mii lei, U.A.T.C. Fîntînele – 1 mii lei, Centrul de Integrare prin Terapie Ocupațională pentru Persoane Adulte cu Handicap Urlați (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 3 mii lei, Școala Gimnazială Comuna Gura Vadului (verificări în baza pct.260 din RODAS) – 4 mii lei, Școala Gimnazială Comuna Vărbilău (verificări în baza pct.260 din RODAS) – 3 mii lei, U.A.T.O. Vălenii de Munte – 2 mii lei, Şcoala Gimnazială „Ing. Gheorghe Pănculescu” Vălenii de Munte (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 2 mii lei, Spitalul Municipal Ploieşti (verificări în baza pct. 260 din RODAS) – 1 mii lei.

h) plăţi nelegale pentru servicii de proiectare, asistență tehnică aferente investițiilor, studii

Achiziția serviciilor de proiectare aferente obiectivului de investiții “Înființare sistem de alimentare cu apă potabilă comuna Sîngeru, județul Prahova” a fost divizată de U.A.T.C. Sîngeru în mai multe contracte, efectul fiind prejudicierea bugetului local cu suma de 108 mii lei, urmare a depășirii valorilor maxim admise pentru achiziția unor astfel de servicii. De asemenea, au fost decontate servicii de asistență tehnică pentru același obiectiv de investiții care au depășit valoarea maximă prevăzută de actele normative în vigoare pentru achiziția unor astfel de servicii, prejudiciul creat bugetului local fiind de 13 mii lei.

* La U.A.T.C. Jugureni s-a constatat că au fost efectuat e plăți nelegale pentru serviciile de proiectare și asistență tehnică aferente proiectelor de investiții „Cămin cultural și împrejmuire” și Reabilitare drum local DL 14 – Marginea Pădurii comună Jugureni pe o lungime de 1160 ml în valoare totală de 92 mii lei urmare a depășirii cotelor legale maximale aprobate de normele în vigoare.

* Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.C. Ștefești – 54 mii lei, U.A.T.C Șirna – 48 mii lei, U.A.T.C. Chiojdeanca – 31 mii lei, U.A.T.C. Aluniș – 17 mii lei.

i) plăţi din bugetul local pentru acoperirea unor penalități/amenzi aplicate

U.A.T.O. Breaza a plătit în anul 2016 suma de 56 mii lei reprezentând accesorii stabilite de către Agenţia de Plăţi și Intervenţie pentru Agricultură (10 mii lei), respectiv de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Administraţia Fondului pentru Mediu prin Direcţia Generală de Administrare Fiscală şi Gestiune Financiară/Direcţia Evidență şi Colectare (46 mii lei), ordonatorul de credite neangajând ulterior răspunderea patrimonială a persoanelor vinovate, în vederea recuperării sumelor.

U.A.T.M. Câmpina a înregistrat direct pe cheltuieli în anul 2016, plăți efectuate din bugetul local reprezentând amenzi contravenționale în valoare totală de 2 mii lei, fără să facă demersuri pentru stabilirea cauzelor care au condus la plata acestor sume din bugetul local și a persoanelor care, prin inacțiunea lor, au produs acest prejudiciu.

j) sponsorizări nelegale

* La U.A.T.O. Băicoi s-a constatat plata fără bază legală a sumei de 14 mii lei către o asociație în baza unui contract de sponsorizare în condițiile în care sunt interzise activităţile de sponsorizare din surse obținute de la buget, fiind calculate majorări de întârziere de 2 mii lei.

k) plăţi nelegale pentru bunuri a căror achiziție a fost interzisă prin acte normative

U.A.T.O. Băicoi a achiziționat în anul 2016 un număr de 2 autoturisme marca Logan în valoare de 93 mii lei, peste normativul de cheltuieli privind achiziția de autoturisme prevăzut de

anexa nr. 3 la OG nr. 80/2001.

l) plăţi pentru cheltuieli care nu sunt strict legate de activitatea instituţiilor publice

U.A.T.O. Băicoi a efectuat plăți în perioada 2014 – 2017 în valoare de 313 mii lei pentru plata unor servicii de restaurant ocazionate de acțiuni precum ”sărbătorirea zilei de 8 martie”, ”sfârșit de an”, care nu se încadrează în categoriile pentru care există cadrul legal de finanțare din bugetul local: evenimente culturale, acțiuni de reprezentare și protocol, zile festive și onomastice, fiind calculate majorări de întârziere de 77 mii lei.

* În anul 2016 Clubul Sportiv “Unirea” Urlaţi a plătit nelegal suma de 9 mii lei reprezentând cheltuieli cu servicii de telefonie mobilă aferente unui număr de opt abonamente, în condițiile în

care prin organigrama aprobată la nivelul U.A.T.O. Urlați clubul sportiv are prevăzut un număr de 5 posturi, fiind calculate accesorii de 1 mii lei.

m) nerecuperarea de la Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate a indemnizațiilor pentru concedii medicale

Serviciul Local Comunitar de Evidenţa Persoanelor Ploiești (verificări în baza pct. 260 din RODAS) nu a evidențiat și nu a solicitat restituirea contravalorii indemnizațiilor pentru concedii

medicale care se suportă din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate în suma de 7 mii lei.

* Aceeaşi abatere s-a constatat şi la Şcoala Gimnazială comuna Cocorăştii Mislii – 4 mii lei, U.A.T.C. Gura Vadului – 3 mii lei.

n) plăţi nelegale pentru cheltuieli de transport, hrană și cazare care nu întrunesc condițiile prevăzute de legislația privind delegarea și detașarea în altă localitate

* În anul 2015 U.A.T.O. Urlați a plătit nelegal suma de 17 mii lei reprezentând cheltuieli cu servicii cazare pentru pregătire profesională la hotel de patru stele (în loc de trei stele), fiind calculate dobânzi de 4 mii lei.

Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.M. Câmpina (2 mii lei).

o) plăţi nelegale făcute în favoarea unor terți și nerecuperate de la aceștia

* În anul 2016 U.A.T.M. Ploieşti a plătit în mod nejustificat unei societăţi comerciale suma de 123 mii lei drept contravaloare a unui obiectiv de investiţii care a fost preluat din momentul

realizării lui cu titlu de drept de proprietate şi în mod gratuit de către aceasta din urmă, din care până la data auditului financiar a recuperat suma de 43 mii lei, diferenţa de 80 mii

lei reprezentând prejudiciu pentru bugetul local al Municipiului Ploieşti, pentru imobilizarea căreia au fost calculate penalităţi de 9 mii lei.

* Plăţi nelegale s-au constatat şi la U.A.T.C. Lapoș – 5 mii lei.

p) necalcularea de penalităţi pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale

* În cazul a șase contracte încheiate pentru lucrări de extindere/reabilitare a rețelelor de apă și canalizare și lucrări de refacere drumuri, care nu au fost recepționate de către achizitor și

pentru care nu s-au întocmit procesele verbale de recepție fără obiecțiuni, condiție obligatorie stabilită prin contracte pentru efectuarea plăților, U.A.T.O. Băicoi a achitat nejustificat lucrările

nerecepționate, contrar prevederilor contractuale, plăți care în fapt au reprezentat plăți în avans. Pentru plățile în avans s-au calculat accesorii de 248 mii lei.

* La U.A.T.O. Breaza s-a constatat că la lucrarea „Modernizarea și reabilitarea drumurilor de interes local în orașul Breaza, județul Prahova” din cele 23 de străzi contractate au fost realizate lucrări parțiale doar pe două dintre ele, iar în data de 28.04.2017 angajamentul legal a fost reziliat fără ca entitatea să solicite penalități pentru neîndeplinirea obligațiilor asumate, cuantificate în timpul verificării la nivelul sumei de 297 mii lei.

UATC Gura Vadului a efectuat până la data de 23.02.2016 plăți în valoare de 222 mii lei unui constructor în baza unor situații de lucrări însă, în fapt, acestea au reprezentat plăți în avans, având în vedere că la două luni de la efectuarea plăților printr-un raport de expertiză tehnică a fost consemnat stadiul lucrărilor, stadiu mult inferior (lucrări neexecutate) celui consemnat în situațiile de lucrări în baza cărora s-a făcut decontarea, fiind calculate penalități contractuale în sumă de 10 mii lei.

* Aceeaşi abatere s-a constatat şi la U.A.T.O. Vălenii de Munte – 13 mii lei, U.A.T.C. Cocorăştii Mislii – 6 mii lei, U.A.T.M. Câmpina – 4 mii lei.

q) plăţi nelegale pentru cheltuieli cu executarea silită s-au constatat la U.A.T.J. Prahova – 1 mii lei.

r) plăţi nelegale pentru pregătirea profesională a angajaţilor

* La U.A.T.O. Băicoi s-a constatat prejudicierea bugetului local cu suma de 98 mii lei cheltuieli cu pregătirea profesională și cheltuieli conexe acestora, angajate și efectuate cu nerespectarea cadrului legal de reglementare, fiind calculate majorări de 15 mii lei.

s) utilizarea nelegală a împrumuturilor contractate de unitățile administrativ-teritoriale

* În anul 2016 U.A.T.M. Ploiești a efectuat plăți nelegale din creditul contractat cu Exim Bank în suma totală de 16 mii lei, reprezentând contravaloarea unor cantităţi de lucrări supraevaluate, pentru imobilizarea sumei fiind calculate penalități contractuale de 33 mii lei.

t) utilizarea nelegală a sumelor primite prin transfer de la unitățile administrativ-teritoriale

* La Spitalul Orășenesc Urlați (verificări în baza pct. 260 din RODAS) s-a constatat că în mod necuvenit din sumele primite prin transfer de la Consiliul Local Urlați în anul 2016 a fost achitată contravaloarea serviciilor medicale în sumă de 7 mii lei și contravaloarea vaccinurilor în sumă de 2 mii lei, cheltuieli care potrivit contractului cadru au fost decontate de către Casa de Sănătate Prahova.

u) necuprinderea în operaţiunile de inventariere a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii

* La U.A.T.O. Azuga deși au fost constatate lipsuri în gestiune în sumă totală de 311 mii lei (din care 282 mii lei mijloace fixe şi 29 mii lei obiecte de inventar), urmare inventarierii anuale a

patrimoniului, nu au fost luate măsurile legale, în sensul stabilirii dacă acestea sunt sau nu sunt imputabile.

* La majoritatea entităţilor verificate s-a constatat că efectuarea inventarierii a avut un caracter formal, abaterile referindu-se la: – neîntocmirea corectă a documentelor inventarierii; – neinventarierea tuturor elementelor de activ şi pasiv; – neîntocmirea listelor de inventariere separate, cu înscrierea tuturor elementelor prevăzute de actul normativ pentru bunurile din domeniul public al statului, domeniul privat al U.A.T.-urilor, active necorporale, active fixe corporale, precum şi active închiriate/concesionate, bunurile aflate asupra angajaţilor la data inventarierii. Astfel de abateri s-au consemnat la U.A.T.M. Ploieşti, U.A.T.M. Câmpina, U.A.T.O. Băicoi, U.A.T.O. Breaza, U.A.T.O. Urlați, U.A.T.O. Boldești–Scăeni, U.A.T.C. Aluniș, U.A.T.C. Boldești-Grădiștea, U.A.T.C. Chiojdeanca, U.A.T.C. Cocorăştii Mislii, U.A.T.C. Dumbrăvești, U.A.T.C. Fîntînele, U.A.T.C. Fulga, U.A.T.C. Jugureni, U.A.T.C. Lapoș, U.A.T.C. Gorgota, U.A.T.C. Gura Vadului, U.A.T.C. Sîngeru, U.A.T.C Șirna, U.A.T.C. Ștefești, U.A.T.C. Vărbilău, U.A.T.C. Vâlcăneşti, Şcoala Gimnazială comuna Cocorăştii Mislii.

v) neefectuarea reevaluării tuturor elementelor patrimoniale la termenul prevăzut de lege s-a constatat la U.A.T.O. Băicoi, U.A.T.O. Breaza, U.A.T.O. Urlați, U.A.T.C. Lapoș, U.A.T.C. Ștefești.

w) nerespectarea prevederilor referitoare la achiziţiile publice

* Principalele abateri în legătură cu activitatea de achiziţii publice descoperite în urma misiunilor de audit/control au fost:

– neîntocmirea sau întocmirea necorespunzătoare a programului de achiziţii publice pe anul 2016 s-a constatat la U.A.T.M. Câmpina, U.A.T.C. Gorgota, U.A.T.C. Vărbilău;

– lipsa notelor justificative privind alegerea procedurii de atribuire s-a constatat la U.A.T.C. Lapoș, U.A.T.C. Gorgota, U.A.T.C. Ștefești.

 

* În anul 2016 la UATC Gura Vadului s-a constatat că, pentru lucrarea ”Reparații scări Cămin Cultural Gura Vadului”, referatul de necesitate a fost întocmit ulterior întocmirii ofertei de către executantul lucrării. De asemenea, entitatea a încheiat contractul pentru execuția lucrării “Reparație igienizare Școala Gura Vadului” prin organizarea formală a achiziției directe în SEAP pentru lucrări deja executate de societatea cu care a fost încheiat contractul.

– neurmărirea lucrărilor în perioada de garanție

U.A.T.O. Boldești–Scăeni nu a uzat de clauzele contractuale în cazul unui contract de lucrări, având ca obiect “Modernizare strada Victoriei (sector Rezervor apă Scăeni – D.J. 232)”,cu o valoare totală de 14 mii lei şi perioada de garanţie 36 luni, având în vedere calitatea necorespunzătoare a lucrărilor constatată de echipa de audit şi de comisia de inventariere constituită la nivelul entităţii auditate, în cazul şanţurilor pereate şi a acostamentelor din beton.

– divizarea achiziţiilor cu acelaşi cod CPV în mai multe contracte, pentru evitarea organizării de proceduri de achiziţie

* Pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală destinate Spitalului Orășenesc Băicoi, investiție finanțată din fonduri alocate prin transfer din bugetul Ministerului Sănătății către autoritățile administrației publice locale conform O.M.S. nr.1079/2013, în mod eronat entitatea a divizat contractul de furnizare și nu a aplicat procedurile de achiziție publică prevăzute de O.U.G. nr. 34/2006.

– nesolicitarea, la încheierea contractului de achiziţie publică, a prezentării contractelor încheiate între viitorul contractant şi subcontractanţii nominalizaţi în ofertă

* În cazul unui contract de lucrări acordat prin cerere de oferte cu anunţ în SEAP, având ca obiect “Modernizare strada Victoriei, oraş Boldești-Scăeni”, U.A.T.O. Boldești–Scăeni nu a respectat prevederile legale referitoare la obligaţia de a solicita viitorului contractant prezentarea contractelor încheiate între acesta şi subcontractanţii nominalizaţi în oferta declarată câştigătoare, având în vedere faptul că în anexa la oferta financiară pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii, constructorul a declarat că 90% din contractul de achiziţie publică urmează a fi subcontractat către un alt executant.

* Încheierea contractului pentru continuarea lucrărilor la obiectivul ”Desființare parțială, consolidare, extindere, refacere șarpantă și învelitoare la magazin în sat Perșunari și schimbare destinație în Cămin Cultural” s-a efectuat fără întocmirea notei justificative privind alegerea achiziției directe ca modalitate de atribuire, fără a fi estimată valoarea contractului de achiziție publică prin evaluarea și expertizarea lucrărilor parțial realizate de executantul SC Conti SA înainte de inițierea atribuirii contractului, fără ca achiziția să aibă la bază un caiet de sarcini și fără a fi verificată capacitatea executantului de realizare a contractului, precum și modul în care acesta decontează lucrările executate prin subcontractanți.

x) încălcarea prevederilor legale referitoare la administrarea şi gestionarea patrimoniului public şi privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale

* În anul 2016 au fost efectuate vânzări de terenuri din patrimoniul privat al U.A.T.O. Azuga către persoane fizice şi au fost încheiate 5 contracte de vânzare-cumpărare fără a avea la bază rapoarte de evaluare pentru stabilirea preţului de pornire, aşa cum s-a prevăzut în Hotărârile de Consiliu Local, terenurile fiind vândute în toate cazurile cu preţuri sub preţurile minimale de piaţă folosite de notarii publici în anul 2016, diferenţele fiind cuantificate (pentru cele 5 cazuri) la nivelul sumei de 27 mii lei.

Contractarea prin concesionare a serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân de către U.A.T.M. Câmpina s-a făcut fără respectarea legislației, respectiv:

– concesionarul nu îndeplinea condițiile minime de eligibilitate referitoare la atestarea pentru activitatea pe care a solicitat să o presteze;

– prin caietul de sarcini nu a fost avută în vedere o fundamentare a tarifelor și nici stabilirea cantităților serviciilor prestate, ceea ce a condus la decontarea unei sume globale de 9.000 lei/lună fără TVA pentru capturare, transport, sterilizare, vaccinare antirabică, întreținere și eutanasiere câini de pe raza municipiului Câmpina, în anul 2016 fiind decontate concesionarului facturi în valoare de 119 mii lei inclusiv TVA, la nivelul tarifului global înscris în contract, fără o detaliere a serviciilor prestate, numai în baza unor anexe întocmite lunar cu titlul ”Cheltuieli efectuate cu adăpostul canin”, nesemnate de reprezentanți din cadrul entității și fără alte documente atașate din care să rezulte realitatea informațiilor înscrise în aceste anexe. De asemenea, pe parcursul derulării contractului de concesiune a serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân entitatea nu a urmărit realizarea investițiilor asumate de concesionar, în valoare totală de 30 mii euro.

U.A.T.O. Boldești-Scăeni a decontat servicii sanitar-veterinare aferente activităţii de gestionare a câinilor fără stăpân în valoare totală de 39 mii lei, pe baza unor procese – verbale de recepţie parţială, întocmite cu ocazia capturării câinilor de pe domeniul public al orașului Boldești-Scăeni, în care nu sunt detaliate conform contractului nr. 4701/21.07.2006 tipurile de servicii prestate (prindere, transport la adăpost, cazare, examinare şi eutanasiere).

* La U.A.T.O. Breaza s-a constatat că în cazul a două contracte de concesiune, concesionarii nu şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale, iar U.A.T.O. Breaza nu a asigurat protejarea bunurilor concesionate de efectele negative apărute pe parcursul derulării contractelor și nu a aplicat prevederile privind încetarea angajamentelor (rezilierea contractelor), fapt ce a condus la încasarea necuvenită a unor subvenții acordate de Agenţia de Plăţi și Intervenţie pentru Agricultură.

U.A.T.C Șirna a închiriat o suprafață de 40 ha din pajiștea aparţinând domeniului privat al localității, în condiţii de ineficiență, prin eliminarea din documentaţia de atribuire a obligaţiei de a

prezenta certificatul de atestare fiscală pentru îndeplinirea obligațiilor de plată, în condițiile în care chiriașul, în perioada 2010 – 04.06.2014, în calitate de contribuabil, a manifestat în raport cu

entitatea o conduită constantă de „rău platnic”, la data atribuirii contractului, obligaţiile de plată restante fiind de 40 mii lei.

* La U.A.T.C. Vărbilău au fost încheiate contracte de închiriere a pășunilor fără respectarea prevederilor legale referitoare la atribuirea acestora prin licitație publică, iar prelungirea termenului contractual prin acte adiționale, ulterior apariției OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 s-a făcut, de asemenea, fără respectarea prevederilor legale.

y) neplata obligaţiilor către bugetul consolidat

* În anul 2015 U.A.T.O. Urlați nu a calculat, constituit şi virat la buget ul de stat obligaţiile pentru persoanele cu handicap neîncadrate, în valoare de 31 mii lei.

U.A.T.C. Chiojdeanca nu a calculat, înregistrat şi nu a virat cota de 40% din impozitul pe mijloacele de transport aferent autovehiculelor cu masa totală autorizată mai mare sau egală de

12 tone cuvenită Consiliului Judeţean Prahova.

z) neplata obligaţiilor rezultate din închirierea de către titularii dreptului de administrare a unor bunuri aparținând domeniului public al unităţilor administrativ-teritoriale

U.A.T.M. Câmpina nu a inventariat spațiile din imobilele aparținând domeniului public al municipiului Câmpina date în administrarea entităților subordonate: Casa Tineretului Câmpina, Casa de Cultură ”Geo Bogza” Câmpina, Spitalul de Psihiatrie Voila, Spitalul Municipal Câmpina închiriate către terți și nu a realizat venituri în sumă de 164 mii reprezentând cota parte de 50% din chiria încasată pentru bunuri închiriate din domeniului public.

* Nu s-a realizat preluarea unui teren din patrimoniul public al U.A.T.O. Băicoi în suprafață de 1,7 hectare dat în administrarea unei societăți comerciale asupra căreia s-a pronunțat falimentul și s-a dispus radierea, teren în prezent indisponibilizat.

* La U.A.T.O. Băicoi nu au fost întocmite Registrele “Oferte” şi “Concesiuni”.

Citeste in continuare
Advertisement

Ultimile Noutăți din Prahova

Exclusiv1 zi inainte

Drpciv, cea mai buna modalitate de a lua permisul de soferi

Drpciv, cea mai buna modalitate de a lua permisul de soferi   Capacitatea de a conduce este o abilitate fantastica:...

Administrație locală3 zile inainte

Comisia a decis să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România şi Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru poluare

Comisia a decis să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România şi Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE...

Administrație locală4 zile inainte

O fundație din Prahova a făcut plângere penală împotriva lui Tiberiu Nițu. Care sunt acuzațiile. FOTO-DOCUMENT

Fostul procuror general al României este iar acuzat, conform celor de la Republika News. După ce la începutul acestei luni,...

Afaceri5 zile inainte

Pe telefonul său mobil au apărut „patru puncte luminoase” și textul „se ascultă”

Liviu Dragnea a declarat marți că s-a „speriat” după ce, în timp ce se afla în sala de judecată, unde...

Eveniment6 zile inainte

Trump Make Israel Great Again

Previzibil, cele mai sumbre temeri s-au adeverit, ieri, ziua inaugurarii ambasadei Statelor Unite in Ierusalim. Care a coincis cu cea...

Administrație locală7 zile inainte

Echipa de organizare a Programului Oficial de Internship al Guvernului, coordonată de secretarul de stat Oana Pintilei, s-a întâlnit în perioada 3-11 mai cu studenții din marile centre universitare din București, Iași, Cluj și Timișoara

  Organizatorii au prezentat studenților Programul de Internship și i-au încurajat să aplice pentru unul din cele 200 de locuri...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Tribunalul Bucureşti a respins, miercuri, contestaţia lui Victor Becali

Tribunalul Bucureşti a respins, miercuri, contestaţia lui Victor Becali la decizia Judecătoriei Sectorului 5 de a respinge eliberarea. Astfel, fostul...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Curtea Constituţională a constatat că dispoziţiile articolului 37 aliniatul 3 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 sunt neconstituţionale

Potrivit unui comunicat de presă al CCR, dispoziţiile în cauză, care spun că ‘Funcţiile didactice pentru corpul instructorilor militari din...

manager-live-studio-alexandra manager-live-studio-alexandra
Exclusiv2 săptămâni inainte

Interviu cu managerul unui studio de videochat

La momentul actual, piața românească de videochat depășește 100 de milioane de euro pe an și e în continua creștere....

Administrație locală2 săptămâni inainte

Accident grav marţi dimineaţa între Buzău şi Ploieşti. Un TIR a intrat într-un autobuz cu 40 de persoane care intra în staţie

În urma accidentului, traficul este întrerupt, se circulă pe un fir alternativ. Cel puţin 7 oameni au fost răniţi. Centrul...

Social2 săptămâni inainte

Care sunt pașii în cazul unui deces

Pentru mulți oameni, decesul unei persoane dragi poate fi o întâmplare previzibilă, mai ales dacă știau că persoana respectivă este...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Grație șefei DNA, Laura Codruţa Kovesi, brandul de țară al României a devenit corupția

Aflat într-o vizită la Constanța, președintele ALDE, Călin Ppescu Tăriceanu a declarat că, grație șefei DNA, Laura Codruţa Kovesi, brandul...

Administrație locală2 săptămâni inainte

PNL solicită demisia directorului general al TVR, Doina Gradea, şi a directorului TVR 1, Eduard Dârvariu, ca urmare a înregistrărilor publicate de jurnalistul Dragoş Pătraru

„Pe data de 3 mai se sărbătoreşte Ziua Mondială a libertăţii presei, un prilej să ne amintim de principiile fundamentale...

filmare nunta filmare nunta
Social2 săptămâni inainte

Cum ar trebui sa arate o filmare de nunta?

Cum ar trebui sa fie o filmare nunta realizata de un cameraman profesionist? In primul rand ar trebui sa fie...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Preşedintele Klaus Iohannis face nişte jocuri absolut penibile şi ruşinoase

Preşedintele Klaus Iohannis face nişte jocuri absolut penibile şi ruşinoase, a reacţionat senatorul PSD Şerban Nicolae, la scurt timp după...

buton verde dolar pe tastatura buton verde dolar pe tastatura
Sport3 săptămâni inainte

Impactul PARIURILOR online asupra VENITURILOR tale

Esti fan al sporturilor si ai vrea sa iti valorifici cunostintele? Iti doresti o sursa suplimentara de venit, insa timpul...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Sefa DNA are o leafă mai mare decât Iohannis

Şefa DNA, Laura Codruţa Kovesi, câştigă mai mult decât preşedintele Iohannis, a declarat duminică seara, la România TV, ministrul Muncii,...

Social3 săptămâni inainte

România 100. Dezvelirea bustului lui I.C.Brătianu în Parcul „C. Stere”

  Primarul comunei Bucov, Ion Savu, viceprimarul Nicolae Nicolescu, consilieri locali ai comunei şi consilieri judeţeni, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Prahova, senatorul...

Știrile Săptămânii