Connect with us

Administrație locală

AROGANTUL PRIMAR ADRIAN DOBRE PASTORESTE O STRUCTURA ILEGALA DIN CADRUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI/JAF SI PREJUDICII IMENSE LA BUGETUL LOCAL – INDIFERENTA CRASA

Publicat

pe

Echipa de Intervenţie Rapida (mascati) din cadrul Politiei Locale Ploiesti a fost infiintata in afara prevederilor legale si fara aprobarea CONSILIULUI LOCAL PLOIESTI!  Daca primar nu avem sau avem unul arogant care pastoreste JAFUL de la Politia Locala Ploiesti, poate se trezesc cei din Consiliul Local Ploiesti pentru a se intra in legalitate si a recupera prejudicial cauzat bugetului local de conducerea penala a acestei institutii!

La controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a constatat ca in anul 2010 Politia Locala Ploiesti a efectuat plaţi in suma de 217.114,20 lei pentru funcţionarea Politie calare si pentru echiparea speciala a echipei de intervenţie rapida in condiţiile in care aceaste structuri nu au fost prevăzute in Legea nr. 371/2004 si in regulamentul cadru aprobat prin HG nr. 2295/09.12.2004 precum si in organigrama si in regulamentul propriu de organizare si funcţionare aprobat prin HCL nr.13/ 02.03.2005 si HCL nr. 222/ 29.12.2004 privind înfiinţarea politiei comunitare.

Aceste prejudicii nu au fost recuperate, mai mult, arogantul primar ii mentine ilegal la conducerea Politiei Locale Ploiesti pe Carmen Gheorghe – directorul general trimis in judecata pentru fapte de coruptie inca din 04.12.2017 si care se afla intr-un concediu medical ilegal de peste 10 luni de zile pe banii ploiestenilor si pe Adrian Vaida, hartuitorul/hartuitorul sexual si incompetentul care a pus pe butuci institutia.

Plăţile in suma de 217.114,20 lei reprezintă:

  • 228,18 lei reprezentând c/valoarea cheltuielilor pentru cazarea si pensiunea completa a cailor;
  • 052,53 lei reprezentatind plăţile privind achiziţia de harnasamente, echipament de echitatie si materiale de întreţinere pentru cai (potcoave si caiete).
  • 055,28 lei reprezentând plata lucrărilor pentru reabilitare spaţiu din cadrul Hipodromului Ploieşti;
  • 778,31 lei reprezentând plăţile efectuate pentru achiziţia de echipament specific pentru grupa de intervenţie rapida, diferit de prevederile Anexei nr. 1 la HG nr. 2295/2004, deşi activitatea structurii nu este reglementata.
  1. a) Politia Comunitara Ploieşti a organizat in cadrul Serviciului de Ordine Publica II, o grupa de Politie Calare in condiţiile in care o asemenea structura nu a fost prevăzută in organigrama instituţiei.

Pentru a se dota cu cai, entitatea a încheiat cu firma SC ARENA SRL Bucureşti, un număr de 3 contracte de comodat prin care au primit cu titlu gratuit un număr de 6 cai astfel:

  • contractul de comodat nr. 417/05.03.2007, prin care Politia comunitara a municipiului Ploieşti a primit cu titlu gratuit dreptul de folosinţa a 2 cai, din care unul a decedat la data de 21.04.2009 (anexa nr. 29).

– contractul de comodat nr. 418/05.03.2007 prin care s-a primit cu titlu gratuit dreptul de folosinţa a 2 cai (anexa nr. 30).

  • contractul de comodat nr. 1183/01.04.2010, prin care se preia cu titlu gratuit 3 cai, (anexa nr. 31).

Contractele a fost încheiat pe o perioada de 1 an dar au fost prelungite pe baza de acte adiţionale.

Prin contractele de comodat încheiate la “Obligaţiile comodatarului “ se precizează faptul: “sa suporte de la data preluării bunului cheltuielile necesare folosinţei acestuia”.

In baza contractului de comodat nr. 1184/10.04.2010 incheiat cu SC ARENA SRL Bucureşti a fost primita in comodat o remorca specializata in transportul animalelor.

Cele 4 contracte de comodat au fost încheiate de către Politia Comunitara Ploieşti, fara a avea acordul Consiliului local privind angajarea de cheltuieli cu aceasta destinaţie.

Precizam ca in Legea nr. 371/2004 prvind înfiinţarea, organizarea si funcţionarea Politiei Comunitare, in Regulamentul de organizare si funcţionare al Politiei comunitare aprobat prin HG nr. 2295/09.12.2004 precum si HCL nr. 222/29.12.2004 privind înfiinţarea Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti si HCL nr. 13/ 02.03.2005 pentru aprobarea regulamentului de organizare si funcţionare al Politiei comunitare nu sunt prevăzute reglemetari privind organizarea si funcţionarea unei structuri de politie calare.

In anul 2005, Politia comunitara Ploieşti a incheiat contractul de prestări de servicii nr. 107/28.12.2005 cu firma SC ARENA SRL Bucureşti, obiectul contractului fiind cazarea si pensiunea completa a 4 cai ( anexa nr. 32).

Cazarea a fost asigurata de SC ARENA SRL in locaţia Hipodromului Ploieşti, unitate specializata in antrenarea si hranirea, întreţinerea si instruirea cailor sportivi pentru călărie, domeniu in care cei 4 cai sunt folosiţi in activitatile Politiei Comunitare Ploieşti.

  • La obligaţiile prestatorului au fost înscrise următoarele prevederi:

Art.6. Sa cazeze cei patru cai transmişi in pensiune completa, in patru boxe individuale, situate in adăpostul nr. 5 din incinta Hipodromului Ploieşti.

Art. 7. Sa asigure pe cheltuiala proprie sumele necesare pentru:

-chiria pentru cele patru boxe ocupate;

-utilităţile consumate aferente celor patru cai calculate conform înregistrărilor aparatelor de măsură existente la nivelul grajdului nr. 5.

– furajarea corespunzătoare la nivelul calului de sport, pentru cei patru cai transferaţi in pensiune.

-vitaminizarea corespunzătoare la nivel de cal de sport;

-potcovitul cu potcoave de asfalt;

Antrenamentul de întreţinere zilnica si antrenamentul de specialitate efectuat personalul calificat al prestatorului cu harnasament de echitatie, specializat, asigurat de beneficiar.

  • Obligaţiile beneficiarului: sa achite contravaloarea prestaţiilor rezultate din prezentul contract in cuantum de 200 €/luna /cal /plus TVA.

La modalitati de plata, la art. 15: „Prestatorul va factura trimestrial c/valoarea prestaţiei prevăzută la art. 12 din contract calculate in lei la cursul oficial al euro, comunicat de BNR in ziua respectiva”.

 

Prin Actul Adiţional nr. 1 la contractul nr. 107/28.12.2006 se modifica in sensul ca din preţul stabilit iniţial se vor scadea 6 €/luna plus TVA, act ce a fost înregistrat in data de 28.06.2006.

Prin Actul Adiţional nr. 2 înregistrat sub nr. 419/05.03.2007, contractul se prelungeşte cu 6 luni, respectiv pana la data de 01.10.2007.

Prin Actul Adiţional    nr. 3, înregistrat sub nr. 471/06.06.2007, contractul se modifica începând cu data de 07.06.2007, respectiv se modifica obiectul contractului in sensul ca prestatorul va asigura cazarea in pensiune complete a 6 cai.

Prin Actul Adiţional    nr. 4 înregistrat sub nr. 486/02.07.2007, se modifica incepand cu data de 01.07.2007 tariful pentru chiria boxelor celor 6 cai de la Politia Comunitara: va fi de 16€/cal/luna plus TVA, deci cazarea in pensiune a celor 6 cai folosiţi in activitatea PCP va fi de 210 €/cal/luna plus TVA.

Prin Actul Adiţional nr. 5 înregistrat sub nr. 759/31.03.2008, se precizează ca durata contractului se prelungeşte pe o perioada nedeterminata.

Prin Actul Adiţional nr. 6 înregistrat sub nr. 1066/11.06.2009: „art.1 din contractul nr. 107/28.11.2005 incepand cu data de 25.04.2009 va avea următorul conţinut:

“Prezentul contract are ca obiect cazarea in pensiune a 5 cai. Cazarea va fi asigurata de SC ARENA SRL Bucureşti, in locaţia de la Hipodromul Ploieşti, unitate specializata in antrenarea, hranirea, întreţinerea si instruirea cailor sportivi pentru călărie, domeniu in care cei 5 cai sunt folosiţi in activitatile Politiei Comunitare Ploieşti.

Prin Actul Adiţional    nr. 7 înregistrat sub nr. 115/31.07.2009, contractul nr.

107/28.12.2005 se modifica art. 1: „ Incepand cu data de 01.08.2009 prestatorul va avea in pensiune completa un număr de 3 cai”.

Prin Actul Adiţional nr. 8 la contractul nr. 107/28.12.2005, înregistrat sub nr. 1166/11.01.2010 “Incepand cu data de 01.01.2010 art. 15 din contractul nr. 107/28.12.2005 : “Prestatorul va factura lunar contravaloarea prestaţiei prevăzută la art.12 din contract calculata in lei la cursul oficial Euro comunicat de BNR in ziua facturării.”

In anul 2010 a fost încheiat contractul de prestări de servicii nr. 1182/01.04.2010 cu SC ARENA SRL Bucureşti (cumpărare directa), obiectul contractului fiind cazarea in pensiune completa a 6 cai, valoarea contractului fiind in suma de 14.760 €, contractul fiind încheiat pe o perioada de un an. (anexa nr. 33).

C/valoarea prestaţiilor rezultate din contract sunt in cuantum de 205 €/luna/cal fara TVA.

La incheiera contractelor de prestări servicii, entitatea nu a solicitat o calculatie privind modul de stabilire a tarifului pentru cazare completa atat in lei cat si in €.

In tariful negociat a fost cuprinsa si chiria pentru cele sase boxe ocupate de cai, in condiţiile in care Hipodromul Ploieşti, este proprietatea Consiliului local al municipiului Ploieşti.

Potrivit Actului Adiţional nr. 4 la contractul nr. 107/28.12.2005, înregistrat sub nr. 486/02.07.2007, “tariful pentru chiria boxelor pentru cei 6 (sase) cai de la Politia Comunitara Ploieşti va fi de 16€/cal/luna plus TVA.” (anexa nr. 32/5).

In condiţiile in care Hipodromul Ploieşti a intrat in administrarea Primăriei municipiului Ploieşti, entitatea avea posibilitatea sa dimineze c/valoarea tarifului de cazare in pensiune completa cu suma de 16 €/cal/luna plus TVA respectiv diminuarea valorii contractului cu suma de 1.152€.(16€*6 cai*12 luni).

In cursul anului 2010, SC ARENA SRL Bucureşti a emis un număr de 12 facturi pentru întreţinere cai valoarea totala a acestora fiind in suma de 66.618,54 lei.

Au fost efectuate plaţi nete in suma de 76.228,18 lei in care a fost achitata factura nr. 5629987/04.01.2010 aferenta trimestrului IV 2009 in suma de 9.509,64 lei. anexa nr. 34.

b). In anul 2010 au fost achiziţionate harnasamente profesionale si diverse materiale de întreţinere cai de la firma S.C. „4U Company Import -export” Voluntari (achiziţie directa) efectuata in baza a 6 facturii valoarea echipamentelor fiind in suma de 52.052,53 lei astfel:

  • f. nr.       9401/13.04. 2010,cu     harnasamente   pentru       cai,    in     valoare   de 22.006,67 lei;
  • f. nr.       9402/13.04.2010, cu     harnasamente   pentru       cai,    in     valoare   de 6.896,05 lei, care au fost achitate cu Op nr. 325/01.04.2010 in valoare de 28.902,72 lei ( anexa nr. 35 ) .
  • f. nr.        9403/10.05.2010 cu     harnasamente   pentru        cai    in     valoare   de 10.833,76 lei;

-f.f. nr. 9404/10.05.2010 cu harnasamente pentru cai in valoare de 1.447,04 lei, facturi ce au fost achitate cu OP nr. 460/30.04.2010 in valoare de 10.000 lei (anexa nr. 36 ) si cu OP nr. 461/03.05.2010 in valoare de 2.280,80 lei ( anexa nr. 37 ) .

-f.f. nr. 9405/23.06.2010 cu potcoave si caiele in valoare de 9.376,01 lei, care a fost achitata cu OP nr. 721/28.06.2010 ( anexa nr. 38 ) ;

-f.f. nr. 000118/16.11.2010 cu echipament pentru echipa calare in valoare de 1.493 lei, suma ce a fost achitata cu OP nr. 1193/24.11.2010 ( anexa nr. 39) .

In programul anual                   al achiziţiilor publice             înregistrat sub nr. 39/05.01.2010 nu au fost prevăzute achiziţionarea serviciilor pentru întreţinere cai si a harnasamentelor pentru echitatie.

La control entitatea a mai prezentat o a doua varianta a Programului anual al achiziţiilor publice înregistrat sub nr. 9265/22.12.2010; fiind întocmit la sfârşitul anului, in acesta au fost cuprinse toate achiziţiile efectuate de entitate in anul 2010.

La nivelul Politiei Comunitare funcţionează o echipa de intervenţie rapida formata din 10 persoane, in cadrul structurii de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport valori, pentru care s-au efectuat cheltuieli suplimentare cu echiparea specifica, altele decât cele prevăzute in anexa nr. 1 la Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare, aprobat prin HG nr. 2295/2004 (abrogat de art.4 din HOT. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011).

Astfel, in anul 2010 au fost achiziţionate, in afara contractelor de achiziţie echipament aflate in derulare, respectiv încheiate in anul 2010, echipament specific in valoare de 63.778,31 lei, asa cum se prezintă in situaţia anexa nr. 43 .

Achiziţia s-a efectuat de la titlul II Bunuri si servicii, art. bug. 20.05.01 Echipament.

Din Referatele de angajament anexate la documentele de plata, avizate pentru controlul financiar preventiv propriu si aprobate de directorul general, reiese ca aceste angajamente s-au făcut la solicitarea biroului Aprovizionare Tehnico-Materiala, condus de Bălăci Cristian sau a Serviciilor Paza, Ordine I si II.

Achiziţiile s-au făcut prin cumpărare directa de la SC Viper Spirit SRL Bucureşti.

Regulamentul nu distinge o diferenţiere in echiparea poliţiştilor comunitari funcţie de activitatile desfăşurate (paza, intervenţie sau ordine).

Precizam ca structura in cauza figurează in organigrama si statul de funcţiuni aprobat pentru anul 2010 in cadrul serviciului de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport insa nu este reglementata ca activitate speciala care necesita o echipare specifica. Echiparea speciala a echipei de intervenţie rapida s-a făcut in afara prevederilor Regulamentului aprobat prin HG nr. 2295/2004 si fara sa se solicite si sa se aprobe de către ordonatorul principal a unei norme speciale.

Atribuţiile personalului Politiei comunitare au fost cele inscrise in HG nr. 2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare (abrogat de art.4 din Hot.Guv. nr. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011), la cap. IV, art. 27- 34 si reluate in Regulamentul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti, aprobat prin HCL nr. 13/02.03.2005, la cap.IV.

Potrivit art. 41 din Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004: „(1) Personalul Poliţiei Comunitare îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului şi nu poate primi însărcinări din partea altor persoane.”

In anul 2010, activitatea Politiei Comunitare Ploieşti s-a organizat in baza Planului de paza si ordine al municipiului Ploieşti, avizat de Politia municipiului Ploieşti si aprobat de primarul municipiului Ploieşti, atribuţiile acestora fiind inscrise in Cap. III. Modalitati de acţiune si intervenţie in diferite situaţii. Activitatile insrise in program sunt conforme cu cele reglementate de Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004.

In acest fel, cheltuielile suplimentare efectuate cu echiparea grupei de intervenţie rapida cu echipamente specifice Serviciului de Politie pentru Intervenţie Rapida din cadrul Politiei Romane, care in anul 2010 au fost de 63.778,31 lei, nu sunt prevăzute de legislaţia de reglementare a activitatii si de echipare a politiei comunitare.

La 31.12.2010, echipa de intervenţie formata din 10 persoane avea in folosinţa echipament specific, care nu se regăseşte in uniforma standard aprobata prin HG 2295/2004, in valoare de 43.731,53 lei (date conform anexei nr. 44).

Prin plata sumei de 217.114,20 lei reprezentând cheltuielile efectuate cu funcţionarea grupei calare si a echipei de intervenţie rapida, structuri care nu sunt prevăzute in legea de organizare si funcţionare a Politiei Comunitare, in regulamentul cadru precum si in organigrama si regulementul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti aprobate prin HCL nr. 222/2 29.12. 2004 si HCL nr. 13/02.03.2005.

Au fost incalcate prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice

locale:

  • 3 alin (2) “ Creditele bugetare aprobate se utilizează pentru finanţarea administraţiei publice locale, programelor, proiectelor, activitatilor, acţiunilor, obiectivelor si altele asemenea, potrivit scopurilor prevăzute in legi si alte reglementari, si vor fi angajate si folosite in stricta corelare cu gradul previzionat de încasare a veniturilor bugetare.”,
  • 4 Autorizarea bugetara/ angajamentele multianuale alin (4) “Angajarea si utilizarea creditelor bugetare in alte scopuri decât cele aprobate atrag răspunderea celor vinovaţi, in condiţiile legii.”
  • 14 Reguli bugetare, art. (2) “Cheltuielile bugetare au destinaţie precisa si limitata si sunt determinate de autorizările conţinute in legi speciale si in legile bugetare anuale.” (3) “Nicio cheltuiala nu poate fi înscrisa in bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) si nici nu poate fi angajata si efectuata din aceste bugete, daca nu exista baza legala pentru respectiva cheltuiala.” (4) Nicio cheltuiala din fonduri publice locale nu poate fi angajata, ordonantata si plătită daca nu este aprobata, potrivit legii, si daca nu are prevederi bugetare si surse de finanţare.

– art. 23 Responsabilităţile ordonatorilor de credite

„ (1) Ordonatorii de credite au obligaţia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor publice respective si cu respectarea dispoziţiilor legale.”

Prin crearea unor structuri noi in cadrul serviciului de ordine publica nu a fost respectata organigrama entitatii aprobata prin HCL nr. 298/18.12.2006, HCL nr. 28/28.01.2010 si HCL nr. 252/11.08.2010.

Consecinţa economico-financiara a organizării unei grupe de politie Calare si a echipării speciale a Grupei de Intervenţie Rapida consta in faptul ca au fost generate costuri suplimentare pentru entitate, respectiv cheltuieli cu întreţinerea si cazarea cailor in pensiune completa, cheltuielile cu reparaţiile efectuate la Hipodrom precum si cheltuielile pentru procurarea de harnasamente, respectiv de echipamente specifice.

Consecinţa economico-financiara a abaterii de la legalitate este utilizarea creditelor bugetare pentru efectuarea de cheltuieli neautorizate.

Persoanele cu atribuţii in domeniul in care s-au constatat deficientele sunt:

– director general Gheorghe Carmen Daniela

– directorul executiv adjunct Vaida Adrian, care, in conformitate cu HG 2295/2004, art. 29, lit. b): „ urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;”

Sursa:

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/07/23/exclusivarogantul-primar-adrian-dobre-pastoreste-o-structura-ilegala-din-cadrul-politiei-locale-ploiestijaf-si-prejudicii-imense-la-bugetul-local-indiferenta-crasa/

Administrație locală

Liviu Dragnea, criticat până şi de A. Năstase

Publicat

pe

De

„O greşeală pe care o face PSD în momentul de faţă e că a introdus în funcţionarea sa delictul de opinie”, a susţinut fostul premier şi şef al PSD Adrian Năstase, într-un interviu acordat publicaţiei Adevărul.

În contextul în care Liviu Dragnea şi-a eliminat, rând pe rând, contestatarii din partid, Năstase cataloghează drept de neînţeles politica ce se duce acum în PSD.

„Un partid mare nu poate să funcţioneze cu un singur punct de vedere. E de neînţeles cum un partid la guvernare, în loc să adune oameni, să adauge primari, consilieri, elimină felii de partid, ceea ce duce la o limitare a forţei lui”, susţine fostul premier.

„E o greşeală pe care Liviu Dragnea o face. El ar fi trebuit să ia lucrurile din scrisoare şi să le pună în discuţie. Lucrurile de acolo erau necesare pentru revigoarea partidului. În loc să se facă o restructurare a Guvernului, s-a mers pe ideea de remaniere. Am scris: dacă veţi face remanieri, îl faceţi pe Iohannis arbitrul jocului, ceea ce s-a întâmplat. Trebuia modificat programul de guvernare. Nici Vechiul Testament nu a rămas imuabil. Venţi şi cu un mesaj pentru Europa, pentru că nu puteţi să ignoraţi complet rezoluţia de la Bruxelles. Acum, o să fie pusă rezoluţia la congelator. Un vot în Parlament era o ocazie de a face amnistie şi graţiere în interiorul partidului. Nu poţi veni să vorbeşti despre amnistie pentru întregul popor, când nu elimini oameni în propriul partid. Trebuie făcut un efort la nivelul unui grup de înţelepţi în partid”, a susţinut fostul premier. (Loredana Diacu/Epoch Times România)

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Un lider PNL a răbufnit: Şmenurile lui Dragnea pun în pericol securitatea naţională!

Publicat

pe

De

Deputatul PNL Bogdan Huţucă a solicitat miercuri conducerii Ministerului Apărării şi Guvernului, în cadrul unu comunicat de presă, să finalizeze urgent licitaţia publică în urma căreia România trebuie să achiziţioneze patru corvete, să îşi recondiţioneze două fregate şi să nu ţină cont de „jocurile de culise şi de şmenurile” preşedintelui PSD Liviu Dragnea, „care astfel a ajuns să pună în pericol securitatea la Marea Neagră şi implicit pe întreg flancul estic al NATO”.

Vă reamintim că MApN a organizat o licitaţie câştigată de compania franceză Naval Group ce a oferit cu 40 de milioane de euro mai puţin decât compania olandeză Damen.

„Întreaga procedură s-a desfăşurat legal şi conform legislaţiei româneşti şi europene în materie de achiziţii militare, însă cu toate acestea finalizarea licitaţiei este blocată de audituri inventate al căror singur scop pare a fi anularea licitaţiei pentru că aceasta nu a fost câştigată de compania preferată de Liviu Dragnea. Mediul de securitate de la Marea Neagră s-a deteriorat major în ultimul deceniu, odată cu invazia Georgiei de către trupele ruseşti şi mai ales din cauza anexării ilegale a peninsulei Crimea de către ruşi. Tocmai de aceea România a alocat 1.4 miliarde de euro strict pentru achiziţionarea de corvete multifuncţionale ce pot face acţiuni de patrulare şi apărare”, a declarat Bogdan Huţucă.

Liderul PNL a subliniat că achiziţionarea acestor nave a fost solicitată expres de Marina Militară Română şi că acestea sunt necesare pentru asigurarea securităţii la Marea Neagră.

„De aceea, solicit MAPN să anunţe urgent rezultatul acestei licitaţii fără a mai ţine cont de Liviu Dragnea, un personaj ce se dovedeşte toxic inclusiv pentru securitatea naţională a României. Forţele armate române merită cele mai bune echipamente militare, iar militarii români nu pot aştepta după şmenurile lui Dragnea”, a precizat Bogdan Huţucă. (Andrei Pricopie/Epoch Times România)

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Carmen Iohannis si sfidarea justitiei

Publicat

pe

De

In sfarsit, sotia presedintelui a aratat ce poate. Pana acum, a stat blajina la umbra functiei lui Iohannis. Nu a deschis gura, iar de remarcat s-a remarcat numai prin tinute deocheate, care nu se potriveau nici cu cei 58 de trandafirasi prinsi in buchetelul vietii, nici cu imprejurarile sau evenimentele la care participa si nici cu prestigiul pozitiei la care va aspira fara succes tot restul vietii. Aceea de Prima Doamna. In cel mai fericit caz, abia de va putea ajunge si ma opresc aici, pentru ca incep sa gandesc urat. Nu foarte urat, pana la urma, dar destul de sincer incat sa faca explozie.

Cat Iohannis e in floare, nici in penal nu ma doare. Cantec lautaresc

E problema ei ca la nu stiu ce receptie sau spectacol s-a dus imbracata cu o rochie mulata, care ii marca linia bikinilor. O fi fost politica la vedere a sotului. La fel, de ce m-ar interesa ca in vizita la patriarhul Ierusalimului l-a bagat pe popa in boale, etalandu-si nu genunchii, ci „cat mai sus de genunchii”. Nu imi vine in minte acum cum ii spuneau baietii din cartier piesei asteia anatomice. Si nici treaba mea nu e de ce l-a intampinat pe presedintele Germaniei cu sanii impungandu-i victoriosi bluza. Apoi, hai sa fim cinstiti, eu nu ma pricep la femei imbracate. Dar pe arogante le simt din prima.

Femininul de la Dumnezeu

Si-a aratat Carmen Iohannis aroganta fata de justitie, ocolind, din nou, intrevederea cu procurorul Cristian Lazar? Mie mi se pare ca da. Prima data a invocat ca e cu sotul intr-o vizita de stat „in Londra”. In „statul Londra”, dupa cum suna romana tot mai violata a presedintelui, dar si dupa o geografie la fel de caznita. Apoi, la urmatorul termen, Carmen Iohannis iar a tras chiulul. Prin avocat, a trimis o nota, o chestie, un ceva prin fax, care arata ca starea de sanatate nu ii permite sa dea ochii cu justitia. Culmea, cu doar doua zile inainte se infatisa vesela pe Facebook, la o actiune cu anticoruptia, desi din poza nu se intelege nimic. Nici ca e anticoruptie, nici ca o pandeste vreo boala. Si uite cum o loveste virusul, mascat intr-un cod de bare ca sa creasca nota la impresie artistica. Fix in ziua convocarii la Parchet.  Procurorul, spre surprinderea tuturor, a lasat-o mai domol  si a ramas ca. Da. A ramas ca. Nu se stie ce fel de ca. Pe de alta parte, este de inteles. Mai are putin si pleaca din Parchetul General, ce-ati vrea sa faca? Sa  o audieze pe Carmen Iohannis? Da’ de ce sa o audieze? Chiar pe Carmen Iohannis? Inegalabila? Unica? Cea care crede ca Iohannis e un fel de Dumnezeu al Romaniei, iar ea este o…, o…? Nu stiu care e femininul de la Dumnezeu.

Lasa loc de interpretari

Eu sunt mai carcotas si mai scotocitor. Poate ca Intaia Bolnavioara a Dosarului Penal cu casele din Sibiu avea o afectiune, nu contest. Dar as fi facut pe dracu-n patru sa aflu daca a iesit din casa, daca s-a intalnit cu cineva pe strada, daca a mers la scoala, daca a tinut cursuri. Sau, direct la obiect, daca medicul ii e prieten de familie. Nu acuz pe nimeni ca sotia presedintelui ar umbla cu falsuri, Doamne fereste, nu stie ea ce-s alea, dar asa sunt eu, n-am incredere in femei. Si as mai fi scotocit dupa inca un adevar. Pe ce temei vesnica aspiranta la Prima Doamna sfideaza justitia? Daca ar fi venit la audiere, lucrurile s-ar fi lamurit foarte repede si s-ar fi detensionat intreaga situatie. In schimb, prin absenta, nu a facut altceva decat sa o complice si mai mult, lasand loc de interpretari.

Cand te pierde mandria

Ma umfla rasul, dar si revolta, cand imi aduc aminte cu cat tupeu Iohannis Olimpianul a concluzionat ca sotia lui nu trebuie sa vina la Parchet, ca este nevinovata. Aoleu! Peste procurori, peste judecatori, peste justitie? Da, asa a hotarat el. Nu cumva este tot o sfidare a justitiei? Daca te uiti putin in urma, sfidarea asta pare ca se poarta in familie. Iohannis calca in picioare Constitutia, in dosarele prin care a hoinarit a calcat in picioare niste legi, niste reglementari, chiar daca procurorii l-au scos basma curata. Doar prostii si orbii mai sunt astazi apti sa-i inghita snoavele cu nevinovatia lui eterna. Suna ca dracu’, el era nevinovat dar il reclama lumea! Ani de-a randul, a sfidat legea pana cand niste judecatori l-au prins cu ocaua mica si i-au demonstrat ca minte. Era singur sau cu Ravasitoarea langa el cand intra tropaind prin Codul penal? Intreb pentru ca mi se pare ca de acolo s-a molipsit si Carmen Iohannis. Nu cred ca vreun procuror o va vedea la fata, in biroul lui, pe sotia presedintelui. Carmen Iohannis nu va veni la nicio audiere, considera probabil ca este sub demnitatea ei sa calce pe aceleasi trepte pe unde au trecut si vinovatii. Pe de alta parte, Iohannis sotul, in orgoliul lui prostesc, va mai avea cateva iesiri pe tema asta si se va face si mai tare de ras. E adevarat ca pe unii mandria ii pierde? (Valentin Boeru ).

 

 

 

Citeste in continuare
Advertisement

Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală2 zile inainte

Liviu Dragnea, criticat până şi de A. Năstase

„O greşeală pe care o face PSD în momentul de faţă e că a introdus în funcţionarea sa delictul de...

Administrație locală3 zile inainte

Un lider PNL a răbufnit: Şmenurile lui Dragnea pun în pericol securitatea naţională!

Deputatul PNL Bogdan Huţucă a solicitat miercuri conducerii Ministerului Apărării şi Guvernului, în cadrul unu comunicat de presă, să finalizeze...

Administrație locală4 zile inainte

Carmen Iohannis si sfidarea justitiei

In sfarsit, sotia presedintelui a aratat ce poate. Pana acum, a stat blajina la umbra functiei lui Iohannis. Nu a...

Administrație locală5 zile inainte

Se rupe Europa

Marea poveste de dragoste vanduta de specialisti in marketing politic sub forma unei Uniuni Europene prospere, libere si puternice se...

Administrație locală6 zile inainte

CIRC, ABUZURI SI PRAF IN OCHII PLOIESTENILOR MARCA ADRIAN DOBRE – PRIMAR PNL& ADRIAN VAIDA-INCA SEFUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI

Sfarsitul de saptamana a fost marcat de actiuni de amploare de control ale Politiei Locale Ploiesti la operatorul de salubritate...

EvenimentO săptămână inainte

Europa ii da in cap lui Iohannis cu Guvernul PSD!

Zau ca mai pricepem ceva din ce gandeste Iohannis. Ieri se plangea la Bruxelles ca nu mai stie cum s-o...

Administrație localăO săptămână inainte

„Romania educata”, vrajeala lui Iohannis in campanie

Mult iubite si stimate domnule Klaus Iohannis, ilustru conducator de PNL si de tara, stralucita personalitate a lumii politice care...

Administrație locală2 săptămâni inainte

INJURATURI, AMENINTARI SI ABUZURI ALE BIRJARULUI DIN FRUNTEA POLITIEI LOCALE PLOIESTI

STALINISMUL IMPUS DE PNL IN ADMINISTRATIA LOCALA!, titreaza colegii de la Incisiv de Prahova.   Florea Daniel, liderul sindicatului Pro-Lex...

Administrație locală2 săptămâni inainte

SRI SI EUGEN PRUNA NE CONDUC MUNICIPIUL PLOIESTI

Zilele trecute, col ® Eugen Pruna l-a contactat telefonic pe protejatul sau pe care il mentine la conducerea Politiei Locale...

Administrație locală2 săptămâni inainte

PRIMARUL PNL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI A REINVENTAT DEONTOLOGIA FUNCTIONARULUI PUBLIC CU FUNCTIE DE CONDUCERE

Directorul interimar al Politiei Locale Ploiesti, Adrian Vaida, cunoscut, mai ales, după porecla „LACHE” şi, mai recent, „Hartuitorul/Hartuitorul sexual”, continuă...

Administrație locală2 săptămâni inainte

La mulți ani României, tuturor romanilor si celor ce simt si gândesc românește!

Hai sa dam mana cu mana, cei cu inima romana, sărbătoarea sa unească toata suflarea românească. La mulți ani Romane!

Social2 săptămâni inainte

La Mulți Ani Andreea/Andrei

Fie ca Dumnezeu sa decoreze fiecare raza de soare care ajunge la voi cu succes, fericire si prosperitate. La multi...

Administrație locală2 săptămâni inainte

INCISIV DE PRAHOVA IL LAUDA PE VAIDA/INTELIGENTA SEFULUI POLITIEI LOCALE PLOIESTI, COMPETENTA SI VOCABULARUL SAU SELECT

Redactia Incisiv de Prahova a descoperit calitatile remarcabile ale sefului Politiei Locale Ploiesti, calitati ce il recomanda pentru pastrarea sa...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Ziarul Incomod confirma dezvaluirile ziarelor Comisarul de Prahova si Incisiv de Prahova/Comisia de disciplină din cadrul Poliției Locale Ploiești, cu pumnul în gura presei!

De doi ani de zile ziarele Comisarul de Prahova si Incisiv de Prahova dezvaluie ilegalitatile grave savarsite de conducerea Politiei...

Administrație locală3 săptămâni inainte

INREGISTRARI AUDIO EXPLOZIVE/ VOCABULARUL LUI ADRIAN VAIDA SEFUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI SI GANDURILE SALE CRIMINALE DE A II OMORA PE POLITISTII LOCALI FLOREA DANIEL SI NEAGU TOMINA

Asa cum a promis, Incisiv de Prahova demareaza o serie de dezvaluiri cu inregistrari audio in care Adrian Vaida isi...

Administrație locală3 săptămâni inainte

POLITISTA NEAGU TOMINA SOLICITA COMISIEI DE DISCIPLINA DIN CADRUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI SA INTRE IN LEGALITATE!

Reamintim cititorilor faptul ca, politistii locali Florea Daniel – Presedinte Sindicat Pro-Lex si Tomina Neagu – de la Biroul de...

Administrație locală3 săptămâni inainte

ABUZURI ALE PRESEDINTELUI COMISIEI DE DISCIPLINA DIN CADRUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI FATA DE POLITISTA NEAGU TOMINA

Reamintim cititorilor faptul ca, politistii locali Florea Daniel – Presedinte Sindicat Pro-Lex si Tomina Neagu – de la Biroul de...

Afaceri3 săptămâni inainte

Rares Bogdan se da afara singur. Din fratie

Nici daca ar fi navalit rusii peste noi pe sub nasul americanilor, incarcand Transilvania in sacose si facand-o cadou ungurilor,...

Știrile Săptămânii