Connect with us

Administrație locală

AROGANTUL PRIMAR ADRIAN DOBRE PASTORESTE O STRUCTURA ILEGALA DIN CADRUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI/JAF SI PREJUDICII IMENSE LA BUGETUL LOCAL – INDIFERENTA CRASA

Publicat

pe

Echipa de Intervenţie Rapida (mascati) din cadrul Politiei Locale Ploiesti a fost infiintata in afara prevederilor legale si fara aprobarea CONSILIULUI LOCAL PLOIESTI!  Daca primar nu avem sau avem unul arogant care pastoreste JAFUL de la Politia Locala Ploiesti, poate se trezesc cei din Consiliul Local Ploiesti pentru a se intra in legalitate si a recupera prejudicial cauzat bugetului local de conducerea penala a acestei institutii!

La controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a constatat ca in anul 2010 Politia Locala Ploiesti a efectuat plaţi in suma de 217.114,20 lei pentru funcţionarea Politie calare si pentru echiparea speciala a echipei de intervenţie rapida in condiţiile in care aceaste structuri nu au fost prevăzute in Legea nr. 371/2004 si in regulamentul cadru aprobat prin HG nr. 2295/09.12.2004 precum si in organigrama si in regulamentul propriu de organizare si funcţionare aprobat prin HCL nr.13/ 02.03.2005 si HCL nr. 222/ 29.12.2004 privind înfiinţarea politiei comunitare.

Aceste prejudicii nu au fost recuperate, mai mult, arogantul primar ii mentine ilegal la conducerea Politiei Locale Ploiesti pe Carmen Gheorghe – directorul general trimis in judecata pentru fapte de coruptie inca din 04.12.2017 si care se afla intr-un concediu medical ilegal de peste 10 luni de zile pe banii ploiestenilor si pe Adrian Vaida, hartuitorul/hartuitorul sexual si incompetentul care a pus pe butuci institutia.

Plăţile in suma de 217.114,20 lei reprezintă:

  • 228,18 lei reprezentând c/valoarea cheltuielilor pentru cazarea si pensiunea completa a cailor;
  • 052,53 lei reprezentatind plăţile privind achiziţia de harnasamente, echipament de echitatie si materiale de întreţinere pentru cai (potcoave si caiete).
  • 055,28 lei reprezentând plata lucrărilor pentru reabilitare spaţiu din cadrul Hipodromului Ploieşti;
  • 778,31 lei reprezentând plăţile efectuate pentru achiziţia de echipament specific pentru grupa de intervenţie rapida, diferit de prevederile Anexei nr. 1 la HG nr. 2295/2004, deşi activitatea structurii nu este reglementata.
  1. a) Politia Comunitara Ploieşti a organizat in cadrul Serviciului de Ordine Publica II, o grupa de Politie Calare in condiţiile in care o asemenea structura nu a fost prevăzută in organigrama instituţiei.

Pentru a se dota cu cai, entitatea a încheiat cu firma SC ARENA SRL Bucureşti, un număr de 3 contracte de comodat prin care au primit cu titlu gratuit un număr de 6 cai astfel:

  • contractul de comodat nr. 417/05.03.2007, prin care Politia comunitara a municipiului Ploieşti a primit cu titlu gratuit dreptul de folosinţa a 2 cai, din care unul a decedat la data de 21.04.2009 (anexa nr. 29).

– contractul de comodat nr. 418/05.03.2007 prin care s-a primit cu titlu gratuit dreptul de folosinţa a 2 cai (anexa nr. 30).

  • contractul de comodat nr. 1183/01.04.2010, prin care se preia cu titlu gratuit 3 cai, (anexa nr. 31).

Contractele a fost încheiat pe o perioada de 1 an dar au fost prelungite pe baza de acte adiţionale.

Prin contractele de comodat încheiate la “Obligaţiile comodatarului “ se precizează faptul: “sa suporte de la data preluării bunului cheltuielile necesare folosinţei acestuia”.

In baza contractului de comodat nr. 1184/10.04.2010 incheiat cu SC ARENA SRL Bucureşti a fost primita in comodat o remorca specializata in transportul animalelor.

Cele 4 contracte de comodat au fost încheiate de către Politia Comunitara Ploieşti, fara a avea acordul Consiliului local privind angajarea de cheltuieli cu aceasta destinaţie.

Precizam ca in Legea nr. 371/2004 prvind înfiinţarea, organizarea si funcţionarea Politiei Comunitare, in Regulamentul de organizare si funcţionare al Politiei comunitare aprobat prin HG nr. 2295/09.12.2004 precum si HCL nr. 222/29.12.2004 privind înfiinţarea Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti si HCL nr. 13/ 02.03.2005 pentru aprobarea regulamentului de organizare si funcţionare al Politiei comunitare nu sunt prevăzute reglemetari privind organizarea si funcţionarea unei structuri de politie calare.

In anul 2005, Politia comunitara Ploieşti a incheiat contractul de prestări de servicii nr. 107/28.12.2005 cu firma SC ARENA SRL Bucureşti, obiectul contractului fiind cazarea si pensiunea completa a 4 cai ( anexa nr. 32).

Cazarea a fost asigurata de SC ARENA SRL in locaţia Hipodromului Ploieşti, unitate specializata in antrenarea si hranirea, întreţinerea si instruirea cailor sportivi pentru călărie, domeniu in care cei 4 cai sunt folosiţi in activitatile Politiei Comunitare Ploieşti.

  • La obligaţiile prestatorului au fost înscrise următoarele prevederi:

Art.6. Sa cazeze cei patru cai transmişi in pensiune completa, in patru boxe individuale, situate in adăpostul nr. 5 din incinta Hipodromului Ploieşti.

Art. 7. Sa asigure pe cheltuiala proprie sumele necesare pentru:

-chiria pentru cele patru boxe ocupate;

-utilităţile consumate aferente celor patru cai calculate conform înregistrărilor aparatelor de măsură existente la nivelul grajdului nr. 5.

– furajarea corespunzătoare la nivelul calului de sport, pentru cei patru cai transferaţi in pensiune.

-vitaminizarea corespunzătoare la nivel de cal de sport;

-potcovitul cu potcoave de asfalt;

Antrenamentul de întreţinere zilnica si antrenamentul de specialitate efectuat personalul calificat al prestatorului cu harnasament de echitatie, specializat, asigurat de beneficiar.

  • Obligaţiile beneficiarului: sa achite contravaloarea prestaţiilor rezultate din prezentul contract in cuantum de 200 €/luna /cal /plus TVA.

La modalitati de plata, la art. 15: „Prestatorul va factura trimestrial c/valoarea prestaţiei prevăzută la art. 12 din contract calculate in lei la cursul oficial al euro, comunicat de BNR in ziua respectiva”.

 

Prin Actul Adiţional nr. 1 la contractul nr. 107/28.12.2006 se modifica in sensul ca din preţul stabilit iniţial se vor scadea 6 €/luna plus TVA, act ce a fost înregistrat in data de 28.06.2006.

Prin Actul Adiţional nr. 2 înregistrat sub nr. 419/05.03.2007, contractul se prelungeşte cu 6 luni, respectiv pana la data de 01.10.2007.

Prin Actul Adiţional    nr. 3, înregistrat sub nr. 471/06.06.2007, contractul se modifica începând cu data de 07.06.2007, respectiv se modifica obiectul contractului in sensul ca prestatorul va asigura cazarea in pensiune complete a 6 cai.

Prin Actul Adiţional    nr. 4 înregistrat sub nr. 486/02.07.2007, se modifica incepand cu data de 01.07.2007 tariful pentru chiria boxelor celor 6 cai de la Politia Comunitara: va fi de 16€/cal/luna plus TVA, deci cazarea in pensiune a celor 6 cai folosiţi in activitatea PCP va fi de 210 €/cal/luna plus TVA.

Prin Actul Adiţional nr. 5 înregistrat sub nr. 759/31.03.2008, se precizează ca durata contractului se prelungeşte pe o perioada nedeterminata.

Prin Actul Adiţional nr. 6 înregistrat sub nr. 1066/11.06.2009: „art.1 din contractul nr. 107/28.11.2005 incepand cu data de 25.04.2009 va avea următorul conţinut:

“Prezentul contract are ca obiect cazarea in pensiune a 5 cai. Cazarea va fi asigurata de SC ARENA SRL Bucureşti, in locaţia de la Hipodromul Ploieşti, unitate specializata in antrenarea, hranirea, întreţinerea si instruirea cailor sportivi pentru călărie, domeniu in care cei 5 cai sunt folosiţi in activitatile Politiei Comunitare Ploieşti.

Prin Actul Adiţional    nr. 7 înregistrat sub nr. 115/31.07.2009, contractul nr.

107/28.12.2005 se modifica art. 1: „ Incepand cu data de 01.08.2009 prestatorul va avea in pensiune completa un număr de 3 cai”.

Prin Actul Adiţional nr. 8 la contractul nr. 107/28.12.2005, înregistrat sub nr. 1166/11.01.2010 “Incepand cu data de 01.01.2010 art. 15 din contractul nr. 107/28.12.2005 : “Prestatorul va factura lunar contravaloarea prestaţiei prevăzută la art.12 din contract calculata in lei la cursul oficial Euro comunicat de BNR in ziua facturării.”

In anul 2010 a fost încheiat contractul de prestări de servicii nr. 1182/01.04.2010 cu SC ARENA SRL Bucureşti (cumpărare directa), obiectul contractului fiind cazarea in pensiune completa a 6 cai, valoarea contractului fiind in suma de 14.760 €, contractul fiind încheiat pe o perioada de un an. (anexa nr. 33).

C/valoarea prestaţiilor rezultate din contract sunt in cuantum de 205 €/luna/cal fara TVA.

La incheiera contractelor de prestări servicii, entitatea nu a solicitat o calculatie privind modul de stabilire a tarifului pentru cazare completa atat in lei cat si in €.

In tariful negociat a fost cuprinsa si chiria pentru cele sase boxe ocupate de cai, in condiţiile in care Hipodromul Ploieşti, este proprietatea Consiliului local al municipiului Ploieşti.

Potrivit Actului Adiţional nr. 4 la contractul nr. 107/28.12.2005, înregistrat sub nr. 486/02.07.2007, “tariful pentru chiria boxelor pentru cei 6 (sase) cai de la Politia Comunitara Ploieşti va fi de 16€/cal/luna plus TVA.” (anexa nr. 32/5).

In condiţiile in care Hipodromul Ploieşti a intrat in administrarea Primăriei municipiului Ploieşti, entitatea avea posibilitatea sa dimineze c/valoarea tarifului de cazare in pensiune completa cu suma de 16 €/cal/luna plus TVA respectiv diminuarea valorii contractului cu suma de 1.152€.(16€*6 cai*12 luni).

In cursul anului 2010, SC ARENA SRL Bucureşti a emis un număr de 12 facturi pentru întreţinere cai valoarea totala a acestora fiind in suma de 66.618,54 lei.

Au fost efectuate plaţi nete in suma de 76.228,18 lei in care a fost achitata factura nr. 5629987/04.01.2010 aferenta trimestrului IV 2009 in suma de 9.509,64 lei. anexa nr. 34.

b). In anul 2010 au fost achiziţionate harnasamente profesionale si diverse materiale de întreţinere cai de la firma S.C. „4U Company Import -export” Voluntari (achiziţie directa) efectuata in baza a 6 facturii valoarea echipamentelor fiind in suma de 52.052,53 lei astfel:

  • f. nr.       9401/13.04. 2010,cu     harnasamente   pentru       cai,    in     valoare   de 22.006,67 lei;
  • f. nr.       9402/13.04.2010, cu     harnasamente   pentru       cai,    in     valoare   de 6.896,05 lei, care au fost achitate cu Op nr. 325/01.04.2010 in valoare de 28.902,72 lei ( anexa nr. 35 ) .
  • f. nr.        9403/10.05.2010 cu     harnasamente   pentru        cai    in     valoare   de 10.833,76 lei;

-f.f. nr. 9404/10.05.2010 cu harnasamente pentru cai in valoare de 1.447,04 lei, facturi ce au fost achitate cu OP nr. 460/30.04.2010 in valoare de 10.000 lei (anexa nr. 36 ) si cu OP nr. 461/03.05.2010 in valoare de 2.280,80 lei ( anexa nr. 37 ) .

-f.f. nr. 9405/23.06.2010 cu potcoave si caiele in valoare de 9.376,01 lei, care a fost achitata cu OP nr. 721/28.06.2010 ( anexa nr. 38 ) ;

-f.f. nr. 000118/16.11.2010 cu echipament pentru echipa calare in valoare de 1.493 lei, suma ce a fost achitata cu OP nr. 1193/24.11.2010 ( anexa nr. 39) .

In programul anual                   al achiziţiilor publice             înregistrat sub nr. 39/05.01.2010 nu au fost prevăzute achiziţionarea serviciilor pentru întreţinere cai si a harnasamentelor pentru echitatie.

La control entitatea a mai prezentat o a doua varianta a Programului anual al achiziţiilor publice înregistrat sub nr. 9265/22.12.2010; fiind întocmit la sfârşitul anului, in acesta au fost cuprinse toate achiziţiile efectuate de entitate in anul 2010.

La nivelul Politiei Comunitare funcţionează o echipa de intervenţie rapida formata din 10 persoane, in cadrul structurii de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport valori, pentru care s-au efectuat cheltuieli suplimentare cu echiparea specifica, altele decât cele prevăzute in anexa nr. 1 la Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare, aprobat prin HG nr. 2295/2004 (abrogat de art.4 din HOT. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011).

Astfel, in anul 2010 au fost achiziţionate, in afara contractelor de achiziţie echipament aflate in derulare, respectiv încheiate in anul 2010, echipament specific in valoare de 63.778,31 lei, asa cum se prezintă in situaţia anexa nr. 43 .

Achiziţia s-a efectuat de la titlul II Bunuri si servicii, art. bug. 20.05.01 Echipament.

Din Referatele de angajament anexate la documentele de plata, avizate pentru controlul financiar preventiv propriu si aprobate de directorul general, reiese ca aceste angajamente s-au făcut la solicitarea biroului Aprovizionare Tehnico-Materiala, condus de Bălăci Cristian sau a Serviciilor Paza, Ordine I si II.

Achiziţiile s-au făcut prin cumpărare directa de la SC Viper Spirit SRL Bucureşti.

Regulamentul nu distinge o diferenţiere in echiparea poliţiştilor comunitari funcţie de activitatile desfăşurate (paza, intervenţie sau ordine).

Precizam ca structura in cauza figurează in organigrama si statul de funcţiuni aprobat pentru anul 2010 in cadrul serviciului de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport insa nu este reglementata ca activitate speciala care necesita o echipare specifica. Echiparea speciala a echipei de intervenţie rapida s-a făcut in afara prevederilor Regulamentului aprobat prin HG nr. 2295/2004 si fara sa se solicite si sa se aprobe de către ordonatorul principal a unei norme speciale.

Atribuţiile personalului Politiei comunitare au fost cele inscrise in HG nr. 2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare (abrogat de art.4 din Hot.Guv. nr. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011), la cap. IV, art. 27- 34 si reluate in Regulamentul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti, aprobat prin HCL nr. 13/02.03.2005, la cap.IV.

Potrivit art. 41 din Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004: „(1) Personalul Poliţiei Comunitare îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului şi nu poate primi însărcinări din partea altor persoane.”

In anul 2010, activitatea Politiei Comunitare Ploieşti s-a organizat in baza Planului de paza si ordine al municipiului Ploieşti, avizat de Politia municipiului Ploieşti si aprobat de primarul municipiului Ploieşti, atribuţiile acestora fiind inscrise in Cap. III. Modalitati de acţiune si intervenţie in diferite situaţii. Activitatile insrise in program sunt conforme cu cele reglementate de Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004.

In acest fel, cheltuielile suplimentare efectuate cu echiparea grupei de intervenţie rapida cu echipamente specifice Serviciului de Politie pentru Intervenţie Rapida din cadrul Politiei Romane, care in anul 2010 au fost de 63.778,31 lei, nu sunt prevăzute de legislaţia de reglementare a activitatii si de echipare a politiei comunitare.

La 31.12.2010, echipa de intervenţie formata din 10 persoane avea in folosinţa echipament specific, care nu se regăseşte in uniforma standard aprobata prin HG 2295/2004, in valoare de 43.731,53 lei (date conform anexei nr. 44).

Prin plata sumei de 217.114,20 lei reprezentând cheltuielile efectuate cu funcţionarea grupei calare si a echipei de intervenţie rapida, structuri care nu sunt prevăzute in legea de organizare si funcţionare a Politiei Comunitare, in regulamentul cadru precum si in organigrama si regulementul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti aprobate prin HCL nr. 222/2 29.12. 2004 si HCL nr. 13/02.03.2005.

Au fost incalcate prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice

locale:

  • 3 alin (2) “ Creditele bugetare aprobate se utilizează pentru finanţarea administraţiei publice locale, programelor, proiectelor, activitatilor, acţiunilor, obiectivelor si altele asemenea, potrivit scopurilor prevăzute in legi si alte reglementari, si vor fi angajate si folosite in stricta corelare cu gradul previzionat de încasare a veniturilor bugetare.”,
  • 4 Autorizarea bugetara/ angajamentele multianuale alin (4) “Angajarea si utilizarea creditelor bugetare in alte scopuri decât cele aprobate atrag răspunderea celor vinovaţi, in condiţiile legii.”
  • 14 Reguli bugetare, art. (2) “Cheltuielile bugetare au destinaţie precisa si limitata si sunt determinate de autorizările conţinute in legi speciale si in legile bugetare anuale.” (3) “Nicio cheltuiala nu poate fi înscrisa in bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) si nici nu poate fi angajata si efectuata din aceste bugete, daca nu exista baza legala pentru respectiva cheltuiala.” (4) Nicio cheltuiala din fonduri publice locale nu poate fi angajata, ordonantata si plătită daca nu este aprobata, potrivit legii, si daca nu are prevederi bugetare si surse de finanţare.

– art. 23 Responsabilităţile ordonatorilor de credite

„ (1) Ordonatorii de credite au obligaţia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor publice respective si cu respectarea dispoziţiilor legale.”

Prin crearea unor structuri noi in cadrul serviciului de ordine publica nu a fost respectata organigrama entitatii aprobata prin HCL nr. 298/18.12.2006, HCL nr. 28/28.01.2010 si HCL nr. 252/11.08.2010.

Consecinţa economico-financiara a organizării unei grupe de politie Calare si a echipării speciale a Grupei de Intervenţie Rapida consta in faptul ca au fost generate costuri suplimentare pentru entitate, respectiv cheltuieli cu întreţinerea si cazarea cailor in pensiune completa, cheltuielile cu reparaţiile efectuate la Hipodrom precum si cheltuielile pentru procurarea de harnasamente, respectiv de echipamente specifice.

Consecinţa economico-financiara a abaterii de la legalitate este utilizarea creditelor bugetare pentru efectuarea de cheltuieli neautorizate.

Persoanele cu atribuţii in domeniul in care s-au constatat deficientele sunt:

– director general Gheorghe Carmen Daniela

– directorul executiv adjunct Vaida Adrian, care, in conformitate cu HG 2295/2004, art. 29, lit. b): „ urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;”

Sursa:

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/07/23/exclusivarogantul-primar-adrian-dobre-pastoreste-o-structura-ilegala-din-cadrul-politiei-locale-ploiestijaf-si-prejudicii-imense-la-bugetul-local-indiferenta-crasa/

Administrație locală

Andronescu, din gafa in gafa. Pe ea n-o izoleaza nimeni?

Publicat

pe

De

Ecaterina Andronescu e in competitie cu premierul Dancila la capitolul gafe, desi, trebuie sa recunoastem, Viorica s-a mai linistit. Ministrului Educatiei i s-a casunat acum pe copiii speciali din Romania care, dupa parerea acestuia, ar trebui izolati in clase speciale. Andronescu recunoaste ca acesti copii au nevoie de profesori dedicati, dar singura solutie pe care o intrevede este separarea lor in clase speciale.

„Noi acum ii avem pe cei cu dificultati de invatare, sa ii numim asa generic, impartiti in doua categorii. Pe unii ii trimitem in scolile speciale, iar altii sunt in scolile normale, integrati in clasele normale. Acolo, din pacate, intr-o foarte mica masura reusim sa asiguram profesori de sprijin pentru copiii integrati in clasele normale si atunci cream dificultati la profesori”, a declarat ministrul Educatiei. Drept urmare, ministrul spune ca o varianta ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin. “Şi ma gandeam daca nu am putea sa ii impartim mai multi intr-un loc si sa punem profesori de sprijin acolo. Adica as vrea: ca si lor, celor integrati in scolile de masa, sa le putem asigura profesori de sprijin”, a mai afirmat Ecaterina Andronescu. Cum era si normal, masura este insa contestata de membrii UNICEF, acestia precizand ca elevii cu nevoi speciale se integreaza mai bine atunci cand sunt expusi diversitatii. De asemenea, Adriana Saftoiu, membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputatilor, a anuntat ca va cere audierea in comisie a Ecaterinei Andronescu, ministru al Educatiei, dupa ce aceasta a anuntat ca elevii cu nevoi speciale ar trebui sa aiba clase speciale. “Andronescu. Ecaterina Andronescu. Vrea clase speciale pentru copiii cu cerinte educationale speciale. Este una dintre cele mai revoltatoare initiative. Sunt zeci de ani de cand in tarile model in sistemul educational efortul e pentru ca acesti copii sa fie integrati in invatamantul de masa, iar invatamantul special sa fie o exceptie. In loc sa gasesca solutii pentru ca acesti copii sa aiba profesori de sprijin, integrati in invatamantul de masa, Andronescu se scuza lamentabil si propune o masura aberanta, nedreapta, lipsita de orice responsabilitate fata de acesti copii”, scrie Adriana Saftoiu, pe Facebook. (Maria Iordache).

 

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Sebastian Ghiță, detalii despre denunțul împotriva lui Kovesi: ”Am dat poze și filme…”

Publicat

pe

De

Sebastian Ghiță a vorbit exclusiv, la Antena 3, despre denunțul pe care l-a făcut împotriva lui Kovesi. Acesta susține că plângerea a fost făcută la începutul lunii decembrie. Ghiță vorbește în denunț despre dosarele false făcute de DNA împotriva premierului de la acea vreme, Victor Ponta.

”Nu cred că mai are cineva vreun dubiu că cei din DNA nu au făcut infracțiuni, de aceea s-a înființat Secția de investigare a magistraților. Am depus un denunț despre niște fapte, asta acum ceva luni. În decembrie. Azi cu surprindere o aud pe Kovesi că spune că eu încerc să o opresc să candideze la nu știu ce funcție în Parlamentul European. Eu am făcut denunțul la începutul lui decembrie. În plângerea respectivă am vorbit de cu totul atlceva.

Eu m-am plâns despre cum cei din Ploiești făceau presiuni asupra lui Ponta. Întrebarea e, atunci când ea făcea dosare false premierului României de la acea vreme, România nu avea o problemă? Kovesi și-a pus un piedestal așa deasupra României.

Eu am fost unul dintre aceia care știa câte ceva despre ea. Magistrații au început să investhigeze. Eu am fost audiat prin teleconferință. Eu am probe: poze, filme și martori. Astea le am pentru mărturia mincinoasă. Nu vă spun nimic despre martori. După ce ancheta procurorilor va fi finalizată, voi da filmele și pozele cu Kovesi. Kovesi să fie judecată de mine, asta să o facă procurorii. Pe lângă probele de care v-am spus, am mai prezentat niște mailuri. Procurorii au deschis dosar chiar pentru operațiunea Jakarta”, a spus Ghiță.

Fostul parlamentar a fost audiat prin videoconferinţă în dosarul deschis ca urmare a plângerii pe care acesta i-a făcut-o Laurei Codruţa Kovesi. Sebastian Ghiţă o acuză pe fosta şefă DNA că i-ar fi cerut bani pentru a-l aduce în ţară, din Indonezia, pe Nicolae Popa.

Laura Codruţa Kovesi a anunţat miercuri seară că a fost citată vineri la Secţia de investigare a infracţiunilor din Justiţie, susţinând că are calitatea de suspect într-un dosar în care acuzaţiile sunt de abuz în serviciu, luare de mită şi mărturie mincinoasă. (R.C.).

 

Citeste in continuare

Administrație locală

BNR, smiorcaieli de femeie abandonata

Publicat

pe

De

Cand credeam ca PSD face un pas in spate in batalia cu Mugur Isarescu, hop si Darius Valcov cu un atac la baioneta. Declaratiile consilierului primului-ministru Viorica Dancila trebuie privite ca un mesaj transmis guvernatorului BNR – Partidul Social-Democrat este pregatit sa isi asume public schimbarea sefului Bancii Nationale! Altceva noi nu intelegem din spusele lui Valcov. Dar, mai important e ca si Isarescu pricepe fix acelasi lucru, anume ca a venit vremea sa dea socoteala pentru intreaga activitate. Si, fiindca nu-i suficient de abil sa duca lupta in nume propriu, asmute BNR-ul pe social-democrati, implicand institutia in aceasta poveste.

Darius Valcov este, fara doar si poate, cel mai vocal lider PSD. De fapt, cam singurul politician care arata ca are ce-i trebuie in pantaloni si este capabil sa duca lupte cu rezistentii din sistem. Acuzat ca vaneaza fotoliul de guvernator al BNR, Valcov a pus capat speculatiilor, insa a profitat de ocazie si ca sa anunte pensionarea lui Isarescu. „Si domnul Isarescu, si eu nu putem sa tintim acest post. In momentul in care ai niste probleme nerezolvate din spate, este bine sa nu incerci la Banca Nationala”.

Alegeri din octombrie

In octombrie, la BNR se va alege un nou Consiliu de Administratie, dar si un nou Guvernator. Asadar, AMR-ul lui Mugurel e in scadere, iar emotiile tot mai mari. Isarescu vede cum politica dusa in ultimii ani nu-i mai poate asigura inca un mandat, nimeni nu-i garanteaza ca primeste postul de guvernator. Ba, din contra, recentele rafuieli avute cu Valcov si Eugen Teodorovici arata ca tatal bancherilor din Romania nu mai sperie pe nimeni. Bau-baul Isarescu nu musca, iar pe final de an va ajunge doar sa latre. La stele, ca lupii solitari, refuzati de haita.

Niciodata Mugur Isarescu nu a fost bagat in corzi precum in momentul de fata. Audierea sa si a C.A. al BNR in comisiile reunite economica si de buget, finante si piete de capital a Senatului este programata pentru azi. Chiar daca nu va fi prezent la discutii, Darius Valcov sustine ca va face o solicitare pentru ca „intrebarile care se vor pune sa aiba legatura si cu anul 2015. Atunci am atras atentia, in calitate de ministru de Finante, ca BNR nu intervine si nu reduce dobanda de politica monetara de la 1,75%, asa cum au facut toate celelalte tari din regiune. Practic, in 2015, Banca Nationala trebuie sa vina cu rata la 0%. Sa-si pregateasca bine raspunsurile. In toate celelalte tari a existat o intelegere cu sistemul bancar – cand suntem in recesiune sau cand suntem in crestere economica, ne comportam diferit. Profitul bancilor ar trebui sa fie mai mic cand este mai greu si mai mare cand este mai bine, cum e si normal. Dar, cand vezi ca este constant, chiar daca ai inflatie, nu ai inflatie, ai recesiune, nu ai, sistemul bancar castiga non-stop, ei, in momentul acela trebuie sa te uiti si sa-ti pui foarte multe semne de intrebare”.

Pentru cine mai plange inca la capataiul bancherilor: comparativ cu ce se intampla in celelalte state din UE, bancile din Romania castiga de trei ori peste media europeana. De exemplu, numai daca luam cazul Germaniei, vedem ca profiturile bancilor „romanesti” sunt de sapte ori mai mari!

I-a venit rau si Bursei!

Mai, sa fie, acum s-a „gripat” si Bursa. Iar de vina pentru asta e tot PSD-ul. La fel ca in cazul cresterii euro. Tot PSD-ul ii alunga si pe investitorii straini, tot PSD-ul e de vina si pentru topirea ghetarilor de la Polul Nord, hai sa punem in carca lui Liviu Dragnea si pierderea inelelor lui Saturn; le-o fi amanetat, mai stii?!

Dincolo de glume, e grav ca un guvernator de banca centrala gaseste o explicatie in haosul de pe piata financiara in declaratiile liderilor politici. Una peste alta, toate taxele si dobanzile aberante impuse de banci nu poarta nici semnatura lui Dragnea, nici pe cea a lui Valcov.

„Pe la sfarsitul anului trecut si inceputul acestui an am asistat la un atac jalnic asupra BNR, inclusiv cu invective ca nu suntem patrioti. S-a sarit la gatul BNR in ceea ce priveste cursul valutar, intr-o maniera total iresponsabila. Din cauza OUG 114 s-au intamplat aceste variatii ale cursului si din cauza declaratiilor celor care nu stiu ce si cu cine vorbesc”. Pai, daca taxa pe lacomie e de vina pentru faptul ca pur si simplu a explodat cursul euro, daca vorbele iresponsabile ale lui Valcov cauzeaza caderea Bursei, inseamna ca avem si dumneavoastra conduceti o piata financiara instabila, domnule guvernator Isarescu. Sistemul bancar pe care-l aparati dvs. cu atata ravna are picioare de gelatina, ii tremura turloaiele mai ceva ca pacientelor de la Ana Aslan. (Nicholas Cezar).

 

 

 

Citeste in continuare
Advertisement

Ultimile Noutăți din Prahova

Eveniment14 ore inainte

Se schimbă cărțile de identitate! Noua regulă introdusă de UE

Cărțile de identitate ale cetățenilor Uniunii Europene vor fi modificate, UE urmând să introducă măsuri de securitate mai stricte. Modificările...

Eveniment2 zile inainte

”A fost o tentativă de lovitură împotriva președintelui SUA”

Fostul director adjunct al FBI, Andrew McCabe a declarat că în cadrul Departamentului Justiției s-a discutat despre înregistrarea conversațiilor dintre...

Administrație locală3 zile inainte

Andronescu, din gafa in gafa. Pe ea n-o izoleaza nimeni?

Ecaterina Andronescu e in competitie cu premierul Dancila la capitolul gafe, desi, trebuie sa recunoastem, Viorica s-a mai linistit. Ministrului...

Administrație locală6 zile inainte

Sebastian Ghiță, detalii despre denunțul împotriva lui Kovesi: ”Am dat poze și filme…”

Sebastian Ghiță a vorbit exclusiv, la Antena 3, despre denunțul pe care l-a făcut împotriva lui Kovesi. Acesta susține că...

Eveniment7 zile inainte

Tarcea, comportament de denuntator la CSM

Sefa instantei supreme a luat-o pe urmele Elenei Udrea, altfel nu se explica declaratiile halucinante pe care le-a facut ieri...

EvenimentO săptămână inainte

Nicolae Ciucă, parte în procesul MApN-Iohannis

Un judecător al Curţii de Apel Bucureşti (CAB) a decis, marţi, introducerea generalului Nicolae Ciucă ca parte în procesul în...

Administrație localăO săptămână inainte

BNR, smiorcaieli de femeie abandonata

Cand credeam ca PSD face un pas in spate in batalia cu Mugur Isarescu, hop si Darius Valcov cu un...

AfaceriO săptămână inainte

SEMNAL clar: Isărescu e pe făraș

Semnal clar din tabăra coaliției de guvernare că Mugur Isărescu nu va mai primi un mandat de guvernator al BNR....

Administrație locală2 săptămâni inainte

Isarescu: Nu pot sa neg ca nu am intervenit pe curs, pentru ca este prea evident

Guvernatorul Bancii nationale a admis, ieri,  ca institutia a intervenit pe curs. De asemenea, acesta a anuntat ca atat el...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Castelul Peles ar putea fi cumparat de stat

Castelul Peles ar putea intra in proprietatea statului. Acesta este considerat unul dintre cele mai vizitate muzee din Romania si...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Vestele galbene si sindicalistii intra in greva nationala

Sindicatul Confederatiei Generale a Muncii (CGT)au organizat  ieri o “greva nationala de 24 de ore”, manifestatii  la care au participat ...

Administrație locală2 săptămâni inainte

DNA, devorată de curcani!

Curtea de Apel București l-a achitat definitiv pe Lucian Diniță, fost şef al Poliţiei Rutiere, în dosarul în care a...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Cristian David, condamnat pe probe false

Rasturnare de situatie in dosarul de la DNA al fostului ministru de Interne, Cristian David. Roger Nitescu, denuntatorul acestuia, si-a...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Ce se va întâmpla cu dosarele lui Dragnea, Tăriceanu, Ponta, Ghiţă!

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a decis, joi, ca dosarele care au intrat la sfârşitul lui 2018 pe...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Manda a dezvăluit ce PLAN are

Preşedintele Comisiei de control SRI, Claudiu Manda, a declarat miercuri seara, după declararea ca neconstituţională a Legii privind declasificarea tuturor...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Mircea Badea: Motivul pentru care Iohannis e „atât de disperat”!

Realizatorul Antenei 3 Mircea Badea a concluzionat marți seară, după ce Klaus Iohannis a întepat din nou guvernarea PSD, că...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Un dosar al familiei Cosma, clasat de DNA! Prima reacție

Un dosar care viza familia lui Mircea Cosma, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Prahova, a fost clasat de către DNA....

Administrație locală3 săptămâni inainte

Captură importantă de urmăriți internațional

Poliţiştii români şi partenerii de pe teritoriul statelor membre Schengen au depistat, în ultima săptămână, 734 de persoane, 45 de...

Știrile Săptămânii