Connect with us

Administrație locală

AROGANTUL PRIMAR ADRIAN DOBRE PASTORESTE O STRUCTURA ILEGALA DIN CADRUL POLITIEI LOCALE PLOIESTI/JAF SI PREJUDICII IMENSE LA BUGETUL LOCAL – INDIFERENTA CRASA

Publicat

pe

Echipa de Intervenţie Rapida (mascati) din cadrul Politiei Locale Ploiesti a fost infiintata in afara prevederilor legale si fara aprobarea CONSILIULUI LOCAL PLOIESTI!  Daca primar nu avem sau avem unul arogant care pastoreste JAFUL de la Politia Locala Ploiesti, poate se trezesc cei din Consiliul Local Ploiesti pentru a se intra in legalitate si a recupera prejudicial cauzat bugetului local de conducerea penala a acestei institutii!

La controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a constatat ca in anul 2010 Politia Locala Ploiesti a efectuat plaţi in suma de 217.114,20 lei pentru funcţionarea Politie calare si pentru echiparea speciala a echipei de intervenţie rapida in condiţiile in care aceaste structuri nu au fost prevăzute in Legea nr. 371/2004 si in regulamentul cadru aprobat prin HG nr. 2295/09.12.2004 precum si in organigrama si in regulamentul propriu de organizare si funcţionare aprobat prin HCL nr.13/ 02.03.2005 si HCL nr. 222/ 29.12.2004 privind înfiinţarea politiei comunitare.

Aceste prejudicii nu au fost recuperate, mai mult, arogantul primar ii mentine ilegal la conducerea Politiei Locale Ploiesti pe Carmen Gheorghe – directorul general trimis in judecata pentru fapte de coruptie inca din 04.12.2017 si care se afla intr-un concediu medical ilegal de peste 10 luni de zile pe banii ploiestenilor si pe Adrian Vaida, hartuitorul/hartuitorul sexual si incompetentul care a pus pe butuci institutia.

Plăţile in suma de 217.114,20 lei reprezintă:

  • 228,18 lei reprezentând c/valoarea cheltuielilor pentru cazarea si pensiunea completa a cailor;
  • 052,53 lei reprezentatind plăţile privind achiziţia de harnasamente, echipament de echitatie si materiale de întreţinere pentru cai (potcoave si caiete).
  • 055,28 lei reprezentând plata lucrărilor pentru reabilitare spaţiu din cadrul Hipodromului Ploieşti;
  • 778,31 lei reprezentând plăţile efectuate pentru achiziţia de echipament specific pentru grupa de intervenţie rapida, diferit de prevederile Anexei nr. 1 la HG nr. 2295/2004, deşi activitatea structurii nu este reglementata.
  1. a) Politia Comunitara Ploieşti a organizat in cadrul Serviciului de Ordine Publica II, o grupa de Politie Calare in condiţiile in care o asemenea structura nu a fost prevăzută in organigrama instituţiei.

Pentru a se dota cu cai, entitatea a încheiat cu firma SC ARENA SRL Bucureşti, un număr de 3 contracte de comodat prin care au primit cu titlu gratuit un număr de 6 cai astfel:

  • contractul de comodat nr. 417/05.03.2007, prin care Politia comunitara a municipiului Ploieşti a primit cu titlu gratuit dreptul de folosinţa a 2 cai, din care unul a decedat la data de 21.04.2009 (anexa nr. 29).

– contractul de comodat nr. 418/05.03.2007 prin care s-a primit cu titlu gratuit dreptul de folosinţa a 2 cai (anexa nr. 30).

  • contractul de comodat nr. 1183/01.04.2010, prin care se preia cu titlu gratuit 3 cai, (anexa nr. 31).

Contractele a fost încheiat pe o perioada de 1 an dar au fost prelungite pe baza de acte adiţionale.

Prin contractele de comodat încheiate la “Obligaţiile comodatarului “ se precizează faptul: “sa suporte de la data preluării bunului cheltuielile necesare folosinţei acestuia”.

In baza contractului de comodat nr. 1184/10.04.2010 incheiat cu SC ARENA SRL Bucureşti a fost primita in comodat o remorca specializata in transportul animalelor.

Cele 4 contracte de comodat au fost încheiate de către Politia Comunitara Ploieşti, fara a avea acordul Consiliului local privind angajarea de cheltuieli cu aceasta destinaţie.

Precizam ca in Legea nr. 371/2004 prvind înfiinţarea, organizarea si funcţionarea Politiei Comunitare, in Regulamentul de organizare si funcţionare al Politiei comunitare aprobat prin HG nr. 2295/09.12.2004 precum si HCL nr. 222/29.12.2004 privind înfiinţarea Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti si HCL nr. 13/ 02.03.2005 pentru aprobarea regulamentului de organizare si funcţionare al Politiei comunitare nu sunt prevăzute reglemetari privind organizarea si funcţionarea unei structuri de politie calare.

In anul 2005, Politia comunitara Ploieşti a incheiat contractul de prestări de servicii nr. 107/28.12.2005 cu firma SC ARENA SRL Bucureşti, obiectul contractului fiind cazarea si pensiunea completa a 4 cai ( anexa nr. 32).

Cazarea a fost asigurata de SC ARENA SRL in locaţia Hipodromului Ploieşti, unitate specializata in antrenarea si hranirea, întreţinerea si instruirea cailor sportivi pentru călărie, domeniu in care cei 4 cai sunt folosiţi in activitatile Politiei Comunitare Ploieşti.

  • La obligaţiile prestatorului au fost înscrise următoarele prevederi:

Art.6. Sa cazeze cei patru cai transmişi in pensiune completa, in patru boxe individuale, situate in adăpostul nr. 5 din incinta Hipodromului Ploieşti.

Art. 7. Sa asigure pe cheltuiala proprie sumele necesare pentru:

-chiria pentru cele patru boxe ocupate;

-utilităţile consumate aferente celor patru cai calculate conform înregistrărilor aparatelor de măsură existente la nivelul grajdului nr. 5.

– furajarea corespunzătoare la nivelul calului de sport, pentru cei patru cai transferaţi in pensiune.

-vitaminizarea corespunzătoare la nivel de cal de sport;

-potcovitul cu potcoave de asfalt;

Antrenamentul de întreţinere zilnica si antrenamentul de specialitate efectuat personalul calificat al prestatorului cu harnasament de echitatie, specializat, asigurat de beneficiar.

  • Obligaţiile beneficiarului: sa achite contravaloarea prestaţiilor rezultate din prezentul contract in cuantum de 200 €/luna /cal /plus TVA.

La modalitati de plata, la art. 15: „Prestatorul va factura trimestrial c/valoarea prestaţiei prevăzută la art. 12 din contract calculate in lei la cursul oficial al euro, comunicat de BNR in ziua respectiva”.

 

Prin Actul Adiţional nr. 1 la contractul nr. 107/28.12.2006 se modifica in sensul ca din preţul stabilit iniţial se vor scadea 6 €/luna plus TVA, act ce a fost înregistrat in data de 28.06.2006.

Prin Actul Adiţional nr. 2 înregistrat sub nr. 419/05.03.2007, contractul se prelungeşte cu 6 luni, respectiv pana la data de 01.10.2007.

Prin Actul Adiţional    nr. 3, înregistrat sub nr. 471/06.06.2007, contractul se modifica începând cu data de 07.06.2007, respectiv se modifica obiectul contractului in sensul ca prestatorul va asigura cazarea in pensiune complete a 6 cai.

Prin Actul Adiţional    nr. 4 înregistrat sub nr. 486/02.07.2007, se modifica incepand cu data de 01.07.2007 tariful pentru chiria boxelor celor 6 cai de la Politia Comunitara: va fi de 16€/cal/luna plus TVA, deci cazarea in pensiune a celor 6 cai folosiţi in activitatea PCP va fi de 210 €/cal/luna plus TVA.

Prin Actul Adiţional nr. 5 înregistrat sub nr. 759/31.03.2008, se precizează ca durata contractului se prelungeşte pe o perioada nedeterminata.

Prin Actul Adiţional nr. 6 înregistrat sub nr. 1066/11.06.2009: „art.1 din contractul nr. 107/28.11.2005 incepand cu data de 25.04.2009 va avea următorul conţinut:

“Prezentul contract are ca obiect cazarea in pensiune a 5 cai. Cazarea va fi asigurata de SC ARENA SRL Bucureşti, in locaţia de la Hipodromul Ploieşti, unitate specializata in antrenarea, hranirea, întreţinerea si instruirea cailor sportivi pentru călărie, domeniu in care cei 5 cai sunt folosiţi in activitatile Politiei Comunitare Ploieşti.

Prin Actul Adiţional    nr. 7 înregistrat sub nr. 115/31.07.2009, contractul nr.

107/28.12.2005 se modifica art. 1: „ Incepand cu data de 01.08.2009 prestatorul va avea in pensiune completa un număr de 3 cai”.

Prin Actul Adiţional nr. 8 la contractul nr. 107/28.12.2005, înregistrat sub nr. 1166/11.01.2010 “Incepand cu data de 01.01.2010 art. 15 din contractul nr. 107/28.12.2005 : “Prestatorul va factura lunar contravaloarea prestaţiei prevăzută la art.12 din contract calculata in lei la cursul oficial Euro comunicat de BNR in ziua facturării.”

In anul 2010 a fost încheiat contractul de prestări de servicii nr. 1182/01.04.2010 cu SC ARENA SRL Bucureşti (cumpărare directa), obiectul contractului fiind cazarea in pensiune completa a 6 cai, valoarea contractului fiind in suma de 14.760 €, contractul fiind încheiat pe o perioada de un an. (anexa nr. 33).

C/valoarea prestaţiilor rezultate din contract sunt in cuantum de 205 €/luna/cal fara TVA.

La incheiera contractelor de prestări servicii, entitatea nu a solicitat o calculatie privind modul de stabilire a tarifului pentru cazare completa atat in lei cat si in €.

In tariful negociat a fost cuprinsa si chiria pentru cele sase boxe ocupate de cai, in condiţiile in care Hipodromul Ploieşti, este proprietatea Consiliului local al municipiului Ploieşti.

Potrivit Actului Adiţional nr. 4 la contractul nr. 107/28.12.2005, înregistrat sub nr. 486/02.07.2007, “tariful pentru chiria boxelor pentru cei 6 (sase) cai de la Politia Comunitara Ploieşti va fi de 16€/cal/luna plus TVA.” (anexa nr. 32/5).

In condiţiile in care Hipodromul Ploieşti a intrat in administrarea Primăriei municipiului Ploieşti, entitatea avea posibilitatea sa dimineze c/valoarea tarifului de cazare in pensiune completa cu suma de 16 €/cal/luna plus TVA respectiv diminuarea valorii contractului cu suma de 1.152€.(16€*6 cai*12 luni).

In cursul anului 2010, SC ARENA SRL Bucureşti a emis un număr de 12 facturi pentru întreţinere cai valoarea totala a acestora fiind in suma de 66.618,54 lei.

Au fost efectuate plaţi nete in suma de 76.228,18 lei in care a fost achitata factura nr. 5629987/04.01.2010 aferenta trimestrului IV 2009 in suma de 9.509,64 lei. anexa nr. 34.

b). In anul 2010 au fost achiziţionate harnasamente profesionale si diverse materiale de întreţinere cai de la firma S.C. „4U Company Import -export” Voluntari (achiziţie directa) efectuata in baza a 6 facturii valoarea echipamentelor fiind in suma de 52.052,53 lei astfel:

  • f. nr.       9401/13.04. 2010,cu     harnasamente   pentru       cai,    in     valoare   de 22.006,67 lei;
  • f. nr.       9402/13.04.2010, cu     harnasamente   pentru       cai,    in     valoare   de 6.896,05 lei, care au fost achitate cu Op nr. 325/01.04.2010 in valoare de 28.902,72 lei ( anexa nr. 35 ) .
  • f. nr.        9403/10.05.2010 cu     harnasamente   pentru        cai    in     valoare   de 10.833,76 lei;

-f.f. nr. 9404/10.05.2010 cu harnasamente pentru cai in valoare de 1.447,04 lei, facturi ce au fost achitate cu OP nr. 460/30.04.2010 in valoare de 10.000 lei (anexa nr. 36 ) si cu OP nr. 461/03.05.2010 in valoare de 2.280,80 lei ( anexa nr. 37 ) .

-f.f. nr. 9405/23.06.2010 cu potcoave si caiele in valoare de 9.376,01 lei, care a fost achitata cu OP nr. 721/28.06.2010 ( anexa nr. 38 ) ;

-f.f. nr. 000118/16.11.2010 cu echipament pentru echipa calare in valoare de 1.493 lei, suma ce a fost achitata cu OP nr. 1193/24.11.2010 ( anexa nr. 39) .

In programul anual                   al achiziţiilor publice             înregistrat sub nr. 39/05.01.2010 nu au fost prevăzute achiziţionarea serviciilor pentru întreţinere cai si a harnasamentelor pentru echitatie.

La control entitatea a mai prezentat o a doua varianta a Programului anual al achiziţiilor publice înregistrat sub nr. 9265/22.12.2010; fiind întocmit la sfârşitul anului, in acesta au fost cuprinse toate achiziţiile efectuate de entitate in anul 2010.

La nivelul Politiei Comunitare funcţionează o echipa de intervenţie rapida formata din 10 persoane, in cadrul structurii de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport valori, pentru care s-au efectuat cheltuieli suplimentare cu echiparea specifica, altele decât cele prevăzute in anexa nr. 1 la Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare, aprobat prin HG nr. 2295/2004 (abrogat de art.4 din HOT. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011).

Astfel, in anul 2010 au fost achiziţionate, in afara contractelor de achiziţie echipament aflate in derulare, respectiv încheiate in anul 2010, echipament specific in valoare de 63.778,31 lei, asa cum se prezintă in situaţia anexa nr. 43 .

Achiziţia s-a efectuat de la titlul II Bunuri si servicii, art. bug. 20.05.01 Echipament.

Din Referatele de angajament anexate la documentele de plata, avizate pentru controlul financiar preventiv propriu si aprobate de directorul general, reiese ca aceste angajamente s-au făcut la solicitarea biroului Aprovizionare Tehnico-Materiala, condus de Bălăci Cristian sau a Serviciilor Paza, Ordine I si II.

Achiziţiile s-au făcut prin cumpărare directa de la SC Viper Spirit SRL Bucureşti.

Regulamentul nu distinge o diferenţiere in echiparea poliţiştilor comunitari funcţie de activitatile desfăşurate (paza, intervenţie sau ordine).

Precizam ca structura in cauza figurează in organigrama si statul de funcţiuni aprobat pentru anul 2010 in cadrul serviciului de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport insa nu este reglementata ca activitate speciala care necesita o echipare specifica. Echiparea speciala a echipei de intervenţie rapida s-a făcut in afara prevederilor Regulamentului aprobat prin HG nr. 2295/2004 si fara sa se solicite si sa se aprobe de către ordonatorul principal a unei norme speciale.

Atribuţiile personalului Politiei comunitare au fost cele inscrise in HG nr. 2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare (abrogat de art.4 din Hot.Guv. nr. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011), la cap. IV, art. 27- 34 si reluate in Regulamentul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti, aprobat prin HCL nr. 13/02.03.2005, la cap.IV.

Potrivit art. 41 din Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004: „(1) Personalul Poliţiei Comunitare îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului şi nu poate primi însărcinări din partea altor persoane.”

In anul 2010, activitatea Politiei Comunitare Ploieşti s-a organizat in baza Planului de paza si ordine al municipiului Ploieşti, avizat de Politia municipiului Ploieşti si aprobat de primarul municipiului Ploieşti, atribuţiile acestora fiind inscrise in Cap. III. Modalitati de acţiune si intervenţie in diferite situaţii. Activitatile insrise in program sunt conforme cu cele reglementate de Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004.

In acest fel, cheltuielile suplimentare efectuate cu echiparea grupei de intervenţie rapida cu echipamente specifice Serviciului de Politie pentru Intervenţie Rapida din cadrul Politiei Romane, care in anul 2010 au fost de 63.778,31 lei, nu sunt prevăzute de legislaţia de reglementare a activitatii si de echipare a politiei comunitare.

La 31.12.2010, echipa de intervenţie formata din 10 persoane avea in folosinţa echipament specific, care nu se regăseşte in uniforma standard aprobata prin HG 2295/2004, in valoare de 43.731,53 lei (date conform anexei nr. 44).

Prin plata sumei de 217.114,20 lei reprezentând cheltuielile efectuate cu funcţionarea grupei calare si a echipei de intervenţie rapida, structuri care nu sunt prevăzute in legea de organizare si funcţionare a Politiei Comunitare, in regulamentul cadru precum si in organigrama si regulementul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti aprobate prin HCL nr. 222/2 29.12. 2004 si HCL nr. 13/02.03.2005.

Au fost incalcate prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice

locale:

  • 3 alin (2) “ Creditele bugetare aprobate se utilizează pentru finanţarea administraţiei publice locale, programelor, proiectelor, activitatilor, acţiunilor, obiectivelor si altele asemenea, potrivit scopurilor prevăzute in legi si alte reglementari, si vor fi angajate si folosite in stricta corelare cu gradul previzionat de încasare a veniturilor bugetare.”,
  • 4 Autorizarea bugetara/ angajamentele multianuale alin (4) “Angajarea si utilizarea creditelor bugetare in alte scopuri decât cele aprobate atrag răspunderea celor vinovaţi, in condiţiile legii.”
  • 14 Reguli bugetare, art. (2) “Cheltuielile bugetare au destinaţie precisa si limitata si sunt determinate de autorizările conţinute in legi speciale si in legile bugetare anuale.” (3) “Nicio cheltuiala nu poate fi înscrisa in bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) si nici nu poate fi angajata si efectuata din aceste bugete, daca nu exista baza legala pentru respectiva cheltuiala.” (4) Nicio cheltuiala din fonduri publice locale nu poate fi angajata, ordonantata si plătită daca nu este aprobata, potrivit legii, si daca nu are prevederi bugetare si surse de finanţare.

– art. 23 Responsabilităţile ordonatorilor de credite

„ (1) Ordonatorii de credite au obligaţia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor publice respective si cu respectarea dispoziţiilor legale.”

Prin crearea unor structuri noi in cadrul serviciului de ordine publica nu a fost respectata organigrama entitatii aprobata prin HCL nr. 298/18.12.2006, HCL nr. 28/28.01.2010 si HCL nr. 252/11.08.2010.

Consecinţa economico-financiara a organizării unei grupe de politie Calare si a echipării speciale a Grupei de Intervenţie Rapida consta in faptul ca au fost generate costuri suplimentare pentru entitate, respectiv cheltuieli cu întreţinerea si cazarea cailor in pensiune completa, cheltuielile cu reparaţiile efectuate la Hipodrom precum si cheltuielile pentru procurarea de harnasamente, respectiv de echipamente specifice.

Consecinţa economico-financiara a abaterii de la legalitate este utilizarea creditelor bugetare pentru efectuarea de cheltuieli neautorizate.

Persoanele cu atribuţii in domeniul in care s-au constatat deficientele sunt:

– director general Gheorghe Carmen Daniela

– directorul executiv adjunct Vaida Adrian, care, in conformitate cu HG 2295/2004, art. 29, lit. b): „ urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;”

Sursa:

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/07/23/exclusivarogantul-primar-adrian-dobre-pastoreste-o-structura-ilegala-din-cadrul-politiei-locale-ploiestijaf-si-prejudicii-imense-la-bugetul-local-indiferenta-crasa/

Administrație locală

Și totuși, ce-a fost cu serviciul creat în secret la DNA?

Publicat

pe

De

Uniunea Națională a Judecătorilor (UNJR) și Asociația Magistraților (AMR) anunță că au solicitat DNA informații publice referitoare la Serviciul de combatere a infracțiunilor din justiție înființat în 2014 la acest Parchet, informațiile fiind solicitate în contextul atacurilor ce vizează noua Secție de anchetare a magistraților.

Cele două asociații arată că fostul Serviciu de combatere a infractiunilor din justitie din cadrul DNA a fost creat în secret la începutul anului 2014, s-a aflat despre el public în anul 2017 și că au cerut aceste informații pentru a putea face o analiza comparativa obiectivă.

Comunicatul integral al UNJR și AMR

Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania (UNJR) si Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) au solicitat Directiei Nationale Anticoruptie o serie de informatii publice referitoare la infiintarea si functionarea Serviciului de combatere a infractiunilor din justitie din cadrul acestei unitati de parchet, prin doua cereri in baza Legii 544/2001 pe care le-au transmis in data de 26 iunie 2019.

Serviciul de combatere a infractiunilor din justitie a fost creat in secret la inceputul anului 2014, s-a aflat despre el public in anul 2017 si a fost desfiintat dupa infiintarea prin lege a Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie (SIIJ).

Cele doua cereri transmise DNA au fost facute in contextul in care Sectia pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie face obiectul unor critici agresive din partea unor politicieni, magistrati, jurnalisti si ONG-uri, fara ca acestea sa aiba la baza o analiza fundamentata pe date si informatii concrete.

AMR si UNJR subliniaza ca SIIJ a fost infiintata ca urmare a unor probleme incontestabile privind anchetarea in trecut a judecatorilor si procurorilor, dosarele vizandu-i pe magistrati devenind veritabile mijloace de presiune indreptate impotriva lor.

Includerea in lege a unor garantii suplimentare, ce se regasesc in modul in care SIIJ este reglementata – criterii de selectie foarte ridicate, in cazul indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor competenta revocarii procurorilor apartine Plenului CSM, mandat pe termen limitat de 3 ani, obligatia prezentarii anuale a unui raport catre Plenul CSM etc. –, reprezinta argumente serioase pentru mentinerea sectiei. Acestor argumente trebuie sa li se raspunda cu contra-argumente, deopotriva de puternice, bazate pe fapte si date concrete, nu pe slogane.

Din acest motiv, AMR si UNJR au demarat o serie de cereri de acces la informatii de interes public, pentru a afla cum a functionat serviciul similar existent in cadrul DNA, cum a fost infiintat si de ce, precum si cine erau procurorii care functionau in cadrul acestuia.

In concret, in prima cerere adresata DNA, UNJR si AMR au cerut sa li se comunice:

“1. Toate actele in baza carora s-a infiintat si a functionat Serviciul de combatere a coruptiei in justitie din cadrul Sectiei de combatere a coruptiei a Directiei Nationale Anticoruptie, impreuna cu expunerea de motive care a stat la baza infiintarii acestui serviciu.

  1. Toate ordinele emise de procurorul sef DNA, procurorul sef al Sectiei de combatere a coruptiei din cadrul DNA si procurorul sef al Serviciului de combatere a coruptiei in justitie care au reglementat, modificat, operationalizat sau vizat activitatea acestui serviciu.”

In cea de-a doua cerere, UNJR si AMR au solicitat:

“1. Numele tuturor procurorilor care au functionat in cadrul fostului Serviciu de combatere a coruptiei in justitie, perioada in care au activat in cadrul acesteia, precum si vechimea, cat si gradul profesional al fiecaruia in momentul inceperii activitatii in cadrul serviciului.

  1. Numele procurorilor sefi ai acestui serviciu, perioada in care au fost in functie si modalitatea prin care au fost numiti in functie, distinct pentru fiecare dintre ei, cu indicarea documentului de numire.”

In momentul in care vom primi raspunsurile de la DNA le vom face publice, dat fiind ca subiectul este de vadit interes public.

“Asistam de o buna perioada de timp la o campanie agresiva, bazata pe slogane si temeri, nu pe informatii si argumente factuale, avand ca tinta Sectia pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie. Am solicitat aceste informatii pentru a putea face o analiza comparativa obiectiva: care au fost garantiile de independenta a judecatorilor si procurorilor din trecut, atunci cand acestia au facut obiectul cercetarilor penale, si care sunt garantiile din prezent, asa cum ele exista in legile in vigoare. Daca se doreste reintoarcerea in acest trecut este esential, inainte ca orice decizie sa fie luata, sa avem o analiza comparativa obiectiva si exhaustiva a celor doua modele de organizare judiciara, atunci cand se pune problema anchetarii magistratilor.

In mod cert, nu vom mai accepta vreodata sa mai fim mintiti sau supusi presiunilor, nici sa mai fim anchetati pentru solutii, la fel cum nu vom mai accepta nici dosare deschise si tinute la sertar ani de zile ca mijloace de presiune impotriva magistratilor. Aceasta lupta pentru apararea independentei justitiei de orice tip presiuni, inclusiv din interior, ar trebui sustinuta de fiecare membru al CSM, ales in acest organism pentru a apara independenta justitiei in mod real, nu pentru a boicota aplicarea legii“, a declarat jud. Dana Girbovan, presedinte UNJR.

“Ca semn ca ne pasa de principiile statului de drept, de respectarea statutului judecatorilor si procurorilor, de drepturile fundamentale ale cetatenilor acestei tari, trebuie sa incetam sa sustinem generalitati, ocolind cu nejustificata incapatanare argumentele concrete care ni se pun in fata. Auzim ca Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie (SIIJ) trebuie desfiintata pentru ca, de pilda, cum s-a afirmat ieri de catre un membru CSM, nu-i vede niciun beneficiu pana acum.

In primul rand, o instanta de judecata sau un parchet nu pot fi reduse la asemenea termeni.

In al doilea rand, faptul ca, in timp ce pentru SIIJ se cere o vechime ca procuror de 18 ani si grad de curte de apel nu constituie nici un “beneficiu”, prin raportare la faptul ca pentru DNA si, implicit, pentru Serviciu de combatere a coruptiei in justitie (SCCJ) din cadrul acesteia, era suficienta o vechime de doar 6 ani? Sau, faptul ca SCCJ a fost infiintat in secret, prin ordin al procurorului sef DNA, iar infiintarea si organizarea SIIJ sunt prevazute prin lege nu reprezinta niciun “beneficiu”? Faptul ca rolul Plenului CSM in numirile la SIIJ este stabilit, in mod transparent, prin lege si a fost salutat de Comisia de la Venetia nu reprezinta nici un “beneficiu”?

In al treilea rand, nu putem sa ne purtam de parca nu am auzit niciodata pana acum despre judecatori si procurori urmariti penal ani la rand si, apoi, achitati. Sau despre “mutarea actului de judecata din instante in spatiul public prin expunerea mediatica excesiva a persoanelor arestate preventiv, a scurgerilor de informatii repetate de la parchete, neurmate de anchete serioase si prin informarea incompleta a publicului in anchetele penale, fiind omise solutiile favorabile persoanelor acuzate”, de vreme ce acesta a fost unul dintre motivele care a determinat lansarea Memorandumului privind Justitia, votat in septembrie 2016 de peste 80% din instante.

Informatiile de interes public pe care le-am solicitat sunt necesare tocmai pentru o analiza comparata bazata pe fapte concrete, nu pe vorbe sau pe boicoturi“, a declarat jud. Andreea Ciuca, presedinte AMR.

UNJR si AMR vor face in continuare toate demersurile pentru a sprijini o dezbatere corecta si informata asupra problemelor sistemului judiciar, in scopul asigurarii independentei, responsabilitatii si profesionalismului acestuia. (Ioana Radu).

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Vosganian, replică de baraj pentru USR: Păi cum, dacă susţineți LGBTQ!

Publicat

pe

De

Deputatul Varujan Vosganian, vicepreşedinte al ALDE, a comentat ironic afirmaţia lui Dan Barna, din Parlament, privind scăderea natalităţii, spunând că natalitatea nu are cum să crească atât timp cât USR, partidul condus de Barna, susţine comunitatea LGBTQ.

”Barna ne spune că anul trecut a fost cea mai scăzută natalitate din România. Păi cum să crească natalitatea dacă USR susţine LGBTQ”,  a scris Vosganian pe pagina sa de Facebook.

Ulterior, răspunzând unui comentariu referitor la calitatea glumei sale, Varujan Vosganian a scris: ”Nu e gluma mea, e a lui Barna”.

Liderul USR Dan Barna a susținut marţi, la dezbaterea moţiunii de cenzură, că anul trecut a fost anul cu cea mai mică natalitate din ultimii 50 de ani. (Ioana Radu).

 

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Un eșec cu ramificații prezidențiale

Publicat

pe

De

Pierderea de către ţara noastră a locului de membru nepermanent în Consiliul de Securitate ONU nu poate fi trecută cu vederea  și datorită condițiilor în care România a avut în general o excepțională activitate și reprezentare în forumul internațional. Cauzele sunt diverse și toate duc către  președinția statului. Pe de o parte, comisiile parlamentare par a nu mai lucra în general pentru interesul dovedit al României, ci pentru sinecuri. Pierderea locului de membru nepermanent în Consiliul de Securitate vine și pe fondul unor direcții partizane și a unei politici externe lipsită de substanță, cu foarte mulți nechemați.

Pentru că în ultimă instanță președintele  Klaus Iohannis este vinovat de acest eșec privind reprezentarea țării, nici în acest moment demnitarul nr. 1 al statului nu a convocat responsabilii la o analiză și un comunicat precis referitor la starea de fapt. Jocul de-a politica externă din ultimii ani, cu ambasade supraîncărcate cu funcționari inepți, cu ambasadori fără niciun profil care să-i recomande pentru exercitarea unor mandate de negociere și diplomatice, adăugate comisiilor de politică externă parlamentare, nu a  trezit interesul președintelui spre a reconfigura această situație inacceptabilă. Degeaba vine astăzi președintele și constată o situație care, în drept, îl privește direct. Un eșec de politică externă este desigur complex, însă Klaus Iohannis nu poate dovedi că s-a implicat, deși avea la dispoziție experți de bună condiție profesională și bună reputație, cât și pârghiile necesare.

În mod paradoxal, România a supraviețuit în multe structuri internaționale grație unor prestații anterioare regimului democratic. Politica noastră externă a fost un domeniu exercitat cu destulă competență și succes. In noul context geopolitic politica externă românească va trebui activată prin delegări și fișe ale posturilor riguros  stabilite, nu într-o aparență, și chiar o încolonare în slujba altora, așa cum se întâmplă cu apartenența la UE.

Eșecul de la Consiliul de Securitate trebuie decontat pe seama celui care doarme în privința politicii externe, ocupându-se în mod scandalos de aranjamentele dâmbovițene, președintele Klaus Iohannis. (Ioan Vieru Comentariu).

 

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală13 ore inainte

Și totuși, ce-a fost cu serviciul creat în secret la DNA?

Uniunea Națională a Judecătorilor (UNJR) și Asociația Magistraților (AMR) anunță că au solicitat DNA informații publice referitoare la Serviciul de...

Afaceri17 ore inainte

Philips TV lansează „The One” într-un pachet exclusiv

Vizionarea în liniște a unui eveniment important este pe cale să devină o experiență unică și mai captivantă. În dezvoltarea televizorului...

Exclusiv2 zile inainte

Protest la CSM în cazul fetiței adoptate

Organizația FACIAS a organizat marți la sediul CSM un protest la adresa procuroarei de la Craiova care a tărât-o pe...

Eveniment3 zile inainte

Desființarea SIIJ, mai gravă decît căderea Guvernului

Partidul de intelligence al copiilor și beizadelelor din politica românească, bine mufați la ambasade, la Bruxelles și chiar la servicii...

Cultură6 zile inainte

Bonjour, popor, merci că m-ați ales!!

Ca un rege fără trecut și fără coroană, Klaus Iohannis a ieșit la rampă și a cerut modificarea legislației pînă...

Sport7 zile inainte

Cupa Ciresar la Tenis de Masa a persoanelor cu dizabilitati si-a desemnat castigatorii

Comunicat de presa Asociatia Judeteana Constanta a Sportului pentru Persoanele cu Handicap Asociatia Judeteana Constanta a Sportului pentru Persoanele cu...

Administrație localăO săptămână inainte

Vosganian, replică de baraj pentru USR: Păi cum, dacă susţineți LGBTQ!

Deputatul Varujan Vosganian, vicepreşedinte al ALDE, a comentat ironic afirmaţia lui Dan Barna, din Parlament, privind scăderea natalităţii, spunând că...

Administrație localăO săptămână inainte

Un eșec cu ramificații prezidențiale

Pierderea de către ţara noastră a locului de membru nepermanent în Consiliul de Securitate ONU nu poate fi trecută cu...

Eveniment2 săptămâni inainte

Nunta în aer liber

Tuturor ne place cum sună “în aer liber”. Tuturor ne place ideea de a ne adia vântu-n păr şi de...

Eveniment2 săptămâni inainte

Dosarul Băsescu se completează

Radu Cristescu, un fost apropiat al lui Traian Băsescu și al Elenei Udrea în PMP,  a depus o plîngere penală...

Eveniment2 săptămâni inainte

„Unul dintre noi o să candideze cu siguranță”

Dacian Cioloș a declarat că el sau Dan Barna vor candida, din partea Alianței USR-PLUS, la alegerile prezidențiale, precizând că...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Previziune sumbră pentru PSD

Fostul premier și președinte al PSD, Adrian Năstase, scrie pe blog că congresul PSD, din 29 iunie, fără o bună...

Eveniment3 săptămâni inainte

Rareş Bogdan, în politică la fel ca în televiziune

Rareş Bogdan se joacă de-a politicianul, dar numai în incintă, nepermiţîndu-şi să sară gardul şi-n curtea Statului de Drept, pentru...

Administrație locală3 săptămâni inainte

„Jana nu e moartă, Jana se transformă!”

Fostul europarlamentar PSD Ioan Mircea Paşcu îl ironizează pe Rareș Bogdan, după declarațiile acestuia privind preluarea șefiei  PNL București, comparându-l...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Sindicatele au luat foc: „Noi nu vrem ajutoare de înmormântare, noi vrem…”

Sindicatul Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual (SNPPC) se arată revoltat de situația din sistemul de ordine publică, după cazul...

Administrație locală4 săptămâni inainte

Alina Mungiu-Pippidi: Prea târziu pentru consens

Calea înainte Există și poziții prin definiție imparțiale în statul român, și măcar pentru acelea ca Avocatul Poporului am putea...

Eveniment4 săptămâni inainte

Tăriceanu, anunț legat de viitorul Coaliției!

ALDE  a decis să rămână la guvernare, iar Călin Popescu Tăriceanu, a declarat miercuri că îi va propune premierului Viorica...

Eveniment4 săptămâni inainte

Disidenții se întorc pe cai mari!

S-a întors roata în PSD. Adversarii lui Liviu Dragnea din interiorul partidului, marginalizați de acesta, se întorc la butoane. Liderii...

Știrile Săptămânii