Exclusiv
Curtea de Apel Bucuresti a demascat modul abuziv prin care Ludovic Orban l-a dat afara pe Andrei Tinu de la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie
Viorel Badea a fost şef la Departamentul pentru Românii de peste Hotare (DRRH) în timpul guvernării CDR. 147 de pagini are Raportul Corpului de Control al Guvernului realizat în anul 2000, care dezvăluie cum Viorel Badea a devalizat bugetul pentru românii din diasporă. A furat inclusiv banii pentru construcţia unei biserici, dezvaluie Gazeta de Italia.
Personajul a ieşit din schemă după ce PNŢCD a pierdut alegerile. Un timp a mai fost păstrat consilier în Guvernul Năstase, dar în cele din urmă a fost poftit afară deoarece în privinţa sa existau numeroase dovezi privind folosirea funcţiei de secretar de stat în beneficiul propriu. Recent a devenit şeful Departamentului pentru românii de pretutindeni din PD-L şi candidat la Colegiul de senator pentru Europa-Asia. DOSAR CU ESCROCHERII În anul 2000, Corpul de Control al Guvernului a finalizat ancheta privind Departamentul pentru Românii de peste Hotare (DRRH) şi a propus premierului Mugur Isărescu „eliberarea imediată din funcţie” a secretarului de stat Viorel Badea. 147 de pagini avea raportul despre ilegalităţile secretarului de stat de la DRRH. Raportul viza folosirea arbitrară a bugetului DRRH. Printre altele s-a sesizat că fondurile destinate construirii unor biserici în Basarabia, Bucovina, Ţinutul Herţa şi fosta Iugoslavie au dispărut sau în unele cazuri deconturile au fost umflate pentru ca Badea şi apropiaţii săi să-şi tragă binecunoscutele comisioane. 125.000 USD FURAŢI DE LA CONSTRUCŢIA UNEI BISERICI Una din bisericile devalizate de Viorel Badea este cea din Korcea, Albania. Cinci ani au fost necesari pentru ca biserica să fie ridicată. Conform anexei nr. 3 a Hotărîrii de Guvern nr. 614 din 13.07.2000, suma de 140.000 dolari era specificată pentru Biserica Korcea – Albania. Numai că DRRH a încheiat cu reprezentanţii bisericii respective, la data de 7 septembrie 2000, un contract doar pentru suma de 15.000 dolari. Adică, au fost subtilizaţi 125.000 USD. Cazul se află de opt ani la Parchetul General, dar nu a fost finalizat, în ciuda documentelor care atestă hoţia. ATENŢII PENTRU BURSE La vremea respectivă exista o avalanşă de reclamaţii făcute de organizaţiile româneşti din Basarabia şi Bucovina. Aceştia reclamau că de la DRRH le-au fost cerute sume în valută pentru ca odraslele lor să obţină mult-visatele burse în Ţara-Mamă. A DISTRUS O VILĂ DE PATRIMONIU În raportul Corpului de Control al Guvernului se cerea anularea de catre Primăria municipiului Bucureşti a contractului de vânzare-cumpărare a apartamentului nr. 2 din imobilul situat in Str. General Berthelot nr. 7, et. 1, Sector 1, obţinut ilegal de Viorel Badea. Totodată, Corpul de Control cerea în anul 2000 şi sancţionarea salariaţilor Direcţiei Generale de Administrare a Fondului Imobiliar care au contribuit la încheierea ilegală a contractului de către Viorel Badea. Deoarece casa obţinută ilegal de acesta era de patrimoniu, Corpul de Control a cerut Ministerului Culturii să ia măsurile necesare. Viorel Badea a distrus însă o parte din vila de patrimoniu prin angajarea unor lucrări de reconstrucţie. Vecinii au protestat faţă de distrugerea patrimoniului de către demnitar, dar au primit din partea mamei secretarului de stat un răspuns stupefiant: „Unui demnitar al patriei i se cuvine ceea ce nu i se cuvine unui cetăţean de rând”. ŞMECHERII CU DECONTURILE Viorel Badea a cheltuit pe vrema cât a fost secretar de stat circa un miliard şi 200 de milioane de lei la valoarea din 2000. Asta doar în cele 10 luni în fruntea DRRH. În Statele Unite, Badea şi-a decontat şi cazarea pentru mai mult de două săptămâni, cu toate că a fost găzduit de părintele Gheorghe Calciu Dumitreasa la resedinţa acestuia din Alexandria, statul Virginia, lângă capitala Washington D.C. LACRIMI DE DEVALIZATOR În anul 2000, mai multe organizaţii româneşti din diasporă au cerut Guvernului Isărescu destituirea imediată a lui Viorel Badea. Corpul de Control al Guvernului tocmai finalizase raportul privind fărădelegile acestuia, care a fost prezentat premierului de la aceea vreme, Mugur Isărescu, actualul şef al BNR. După ce i-a fost prezentat conţinutul raportului, Badea a început să plângă, afirmând că nu a ştiut ce face şi că cere iertare. Au venit alegerile şi dosarul cu ilegalităţile personajului a fost îngropat într-un fişet. Viorel Badea şi-a lansat campania pentru colegiul Europa la Chişinău beneficiind de sprijinul fiicei preşedintelui, Elena Băsescu, secretarul general al tinerilor din PD-L.
Odinioară PD-List de frunte și purtător de stindard aurit al băsismului ideologic, Viorel Badea s-a transferat doctrinar, retoric și ideologic sub flamura PNL, în anul 2012, când PD-L era asediat din toate părțile de armatele reunite ale USL-ului de sorginte Grivcoistă. Anterior, în 2006, Badea făcuse traseul în sens invers, dinspre partidul Brătienilor, către partidul lui Traian Băsescu. Subsumată experienței traseistice anterioare, această nouă trădare ideologico-administrativă a confirmat accederea lui Viorel Badea în rândul Marelui Ordin al Traseiștilor Politici din România, direct în poziția de Mare Traseist, demnitate rezervată de către onorabila societate, doar celor mai traseiști dintre traseiștii post-decembriști.
Auzul veștii că Viorel Badea a defectat la inamic a reprezentat, fără doar și poate, o lovitură dură pentru forțele asediate ale PD-Lismului, întrucât senatorul de Diaspora era considerat ca făcând parte din grupul restrâns de muritori aflați în grația liderului neîncoronat al partidului. Dovezile de susținere dinastică fuseseră oferite de multe ori de-a lungul carierei acestuia, dar mai cu seamă în 2008, când însăși fiica liderului maxim, Elena Băsescu, susținuse fizic și administrativ lansarea campaniei lui Badea, la Chișinău.
Dar, cum interesul e una și loialitatea alta, mușcarea mâinii care-l hrănise ideologic și doctrinar nu a fost, pentru Viorel Badea, nici o chestiune imorală, nici o chestiune imposibilă. Doar un lucru normal, într-o lume politică normală.
Marele subprodus al trădării Riceardului a fost faptul că a intrat în vizorul foștilor tovarăși de arme și interese politice, care nu s-au sfiit să-i dea la ficatul politic,
din orice poziție. Cel mai vehement dintre foștii coechipieri a fost tutorele ideologic al lui Viorel Badea, marele cavaler al PD-Lismului lactat, William Brînză.
Mânat de o mânie resentimentară, Brînză l-a acuzat negru pe alb, pe Viorel Riceard Badea nici mai mult, nici mai puțin decât de înșelăciune. Potrivit declarațiilor lui Sir Brânză, publicate în ediția din 9 mai 2012 a ziarului Gândul, fostul său camarad Viorel Badea pretindea diferite sume de bani de la membri ai comunităților românești de peste hotare, în schimbul unor promisiuni de angajare în diverse funcții din România. Acuze similare fuseseră anterior făcute în anul 2009 în Spania, de către membri ai filialei PD-L Iberia, care într-o scrisoare deschisă denunțau că Viorel Badea a cerut bani împrumut, (în realitate mită) pentru facilitarea accesului împrumutătorilor la diferite funcții, făcându-se însă dispărut din peisaj, și cu banii și cu promisiunea. Înghesuit de presă, Viorel Badea a negat acuzațiile, transferând problema în plan politic și susținând că este vorba de un joc de culise susținut de opozanții săi din PD-L.
În 11 mai 2011, o analiză jurnalistică publicată de ziarul Gazeta Românească, prezenta însă o plângere judiciară împotriva lui Viorel Badea, depusă de Andrea Stefanelli, om de afaceri italian în vârstă de 61 de ani, căsătorit cu o româncă. Acesta susţinea că i-ar fi plătit lui Badea 6000 de EURO în 2007, pentru a deschide şi la Bucureşti o filială a Uniunii Naţionale a Consumatorilor. Puțin după, un facsimil al acestui virament, dar și unul după un document prin care soția lui Stefanelli, numita Elena Ion, îi acorda un împrumut de 3000 de EUR lui Viorel Riceard Badea, sunt publicate de ziarul Cotidianul, în articolul Un deputat PDL își acuză colegul și culmea … are dreptate. Ca și în cazul precedent, senatorul Riceard Badea, a calificat acuzațiile drept o încercare de denigrare și o răzbunare politică venită pe filiera detractorilor săi din PD-L.
Fostul partner de scenă diasporeză a lui Viorel Badea, deputatul William Brînză, avea să arunce și cu lături ceva mai personale în imaginea colegului de interese politice dezertat la inamic. Viorel Badea, dixit Brînză, ar fi fost un mare fan al clondirului cu secărică, fapt certificat, în opinia PD-Listului camembertian, de un spectacol spectacol bahic susținut de senator în fața unor membri ai comunității românești din Portugalia. Adevărate sau calomnioase, afirmațiile lui Brînză n-au apucat să se răcească, pentru că în scurtă vreme Viorel Badea a revenit în PD-L, rupând astfel toate topurile sui-generis la traseism politic. Lipsită de orice fel de empatie doctrinară, Monica Macovei, șefa Comisiei de Etică a ARD (Alianța din care făcea parte PD-L în acel moment pre-electoral), n-a fost prea impresionată de revenirea la matcă a lui Viorel Badea și a dat cu flit candidaturii acestuia, pentru un nou mandat de senator.
Ironia sorții este însă că în timp ce Badea s-a cocoțat destul de bine pe săgeata electorală cu irizații galben-portocalii a PD-L/PNL, William Brînză a ajuns să se dueleze cu DIICOT, pentru un conflict aferent unor presupuse activități de evaziune fiscală şi sprijinire a unui grup infracţional organizat. Nici pentru Monica Macovei – cea care l-a ștampilat pe Viorel Badea cu eticheta lipsei de integritate – lucrurile n-au stat prea roz, ea plonjând , spre deosebire de Sir Riceard, într-un soi de viitor politic mediocru, în care singurele satisfacții au fost cele de spama cu regularitate tone de conturi de socializare de pe rețeaua Facebook.
Trecerea lui Viorel Badea de la PD-L la PNL în 2012, avea să creeze valuri de nemulțumire în cadrul cluburilor liberale din Italia, Germania, Grecia, Spania, Portugalia, Grecia, Austria, Marea Britanie, Australia, ajungându-se la tensiuni de neconceput între fiefurile ideologice ale PNL din afara țării și onor-conducerea antonesciană de la București.
An după an, timpul s-a scurs, iar Viorel Badea a crescut din punct de vedere legislativ, mai ceva ca Harap-Alb pe drumul inițiatic. Și lucrurile ar fi stat ele mult și bine în acest paradis senatorial, dacă Viorel Riceard Badea nu ajungea, în 2015 în lumina mizeră a reflectoarelor mass-media.
Astfel, într-o scrisoare remisă presei, Valeria Bulgaru (în acel moment preşedinta filialei PNL Veneto, Italia) ștergea pe jos cu Viorel Badea, după ce acesta fusese surprins – în prima zi de doliu național de după tragedia din clubul Colectiv (31 octombrie 2015) – la o benchetuială în taverna Posidonio din Atena.
În fine, de numele Valeriei Bulgaru se leagă un alt episod nu tocmai onorant pentru Viorel Badea, de data asta în martie 2016 când senatorul liberal a vrut să-și facă puțină publicitate electorală în cadrul unui spectacol organizat cu ocazia Zilei Martisorului si a Zilei Femeii de trei asociații românești din Italia (”Orchideea” din Padova, ”Decebal și Traian” din San Dona di Piave și ”Europa” din Friuli Venezia Giulia). Cum organizatorii nu-și aduceau aminte să-l fi invitat și cum nici nu erau ei în relații de amor-ghebos cu politicianul, Viorel Badea s-a trezit alungat de la manifestare, plecând, potrivit unui articol pe această temă, publicat de Gazeta Românească, sub semnătura lui Andi Rădiu, cu coada politică între picioare.
Cea mai dură gaură în armura politică a lui Viorel Badea a fost produsă însă în anul 2011, de către preotul Ioan-Florin Florescu, un român de pretutindeni, care nu prea avea chef să devină român de pretutindeni.
Viața molcomă de peste Prut, i-a tihnit lui Viorel Badea, care a hotărât să-și stabilească fieful parlamentar la Chișinău. Cu toate astea, detractorii n-au întârziat să apară și aici, dovadă stând un articol din anul 2011, intitulat „Cum a ajuns senatorul roman Viorel Badea un simplu figurant…” și în care, Viorel Badea este acuzat de faptul că folosește fonduri publice românești pentru organizarea unor conferințe și mese rotunde, unde invită personaje obscure, depășite de realitate. Autorul articolului, Nicolae Pascaru (licențiat în drept al Universitatea de Studii Umanistice din Moldova și al Academiei de Administrare Publică pe lângă Preşedintele Republicii Moldova, magistru în științe politice), ridică grave semne de întrebare vis-a-vis de veridicitatea informațiilor oferite de către Viorel Badea, Parlamentului României, acuzându-l că în fapt denaturează informația și, împlicit afectează fundamentarea unei colaborări constructive între Chișinău și București. Autorul îl mai acuză pe Viorel Badea, de faptul că vrea să lase „senzația că este un «zeu» si nu un simplu boschetar si ca poate hotari problemele romanilor din Moldova. [..] Este un simplu turist care admira localitatile moldovenesti si se bucura de linistea pe care si-o permite la Chisinau„.
O altă situație inedită, care l-a avut în rol principal pe Viorel Badea, a fost generată de Călin Popescu Tăriceanu, care – potrivit stenogramelor Senatului – s-a declarat ultragiat de faptul că senatorul de Diaspora a înregistrat depășiri la convorbirile telefonice externe de peste 13.000 de lei. (Cristina T.).
Exclusiv
Greutatea, panta și fixarea – cele trei elemente care definesc rezistența unui acoperiș
Un acoperiș durabil nu se obține doar din materiale bune. Totul începe cu o planificare corectă, în care se iau în calcul trei factori esențiali: greutatea totală, panta de scurgere și modul de fixare. Acestea lucrează împreună pentru a asigura stabilitate, siguranță și etanșeitate. O Firma acoperisuri cu experiență știe că fiecare greșeală în calcul sau montaj poate reduce durata de viață a acoperișului cu ani buni.
Greutatea este primul element critic. Mulți proprietari aleg materiale după aspect, fără să țină cont de sarcina pe care o suportă structura de lemn. De exemplu, țigla ceramică poate cântări chiar și de patru ori mai mult decât țigla metalică. Dacă șarpanta nu este dimensionată corect, grinzile se pot curba sau pot apărea fisuri în timp. O lucrare profesionistă include întotdeauna o evaluare a structurii, adaptată tipului de material folosit.
Pentru acoperișurile metalice, greutatea redusă reprezintă un avantaj major, dar doar dacă este corect distribuită. Panourile se montează uniform, iar prinderile sunt dispuse strategic, pentru a evita punctele de presiune. Un montaj greșit, cu spații neuniforme între șipci, poate crea zone de tensiune și vibrații la vânt puternic.
Panta acoperișului este al doilea factor determinant. Ea influențează direct scurgerea apei și rezistența la vânt. O pantă prea mică duce la băltirea apei, iar una prea abruptă poate provoca desprinderea panourilor în condiții extreme. În cazul acoperișurilor metalice, unghiul ideal este calculat în funcție de lungimea versantului și tipul de profil al tablei. Profesioniștii folosesc nivele laser și șnururi de control pentru a verifica unghiul la fiecare etapă.
Pe acoperișurile cu pantă redusă, se folosesc elemente suplimentare precum benzi de etanșare și folii anticondens, care previn infiltrațiile la îmbinări. În schimb, la pante mari, accentul cade pe fixarea solidă a fiecărui panou pentru a rezista presiunii vântului. De aceea, o echipă de montaj trebuie să adapteze tehnica la fiecare configurație, nu să aplice aceleași reguli peste tot.
Fixarea reprezintă al treilea pilon al durabilității. Chiar și cea mai bună țiglă metalică își pierde eficiența dacă prinderea nu este făcută corect. Șuruburile trebuie să fie din oțel galvanizat, cu garnitură EPDM, și montate perfect perpendicular, fără a fi strânse excesiv. O Firma montaj tabla acoperis lucrează după un plan de prindere precis, stabilind câte puncte de fixare sunt necesare pe metru pătrat și la ce distanță se montează fiecare.
Prinderile incorecte sunt principala cauză a zgomotelor la vânt și a infiltrațiilor. În plus, atunci când se folosesc șuruburi neconforme, acestea ruginesc rapid și afectează stratul protector al tablei. De aceea, verificarea vizuală a fiecărui punct de prindere este obligatorie înainte de finalizarea lucrării.
Un detaliu adesea ignorat este interacțiunea dintre greutate, pantă și fixare. De exemplu, o pantă mare necesită o prindere mai densă, pentru a contracara efectul forței vântului, în timp ce o pantă mică are nevoie de o hidroizolație suplimentară pentru a evita acumularea apei. Toate aceste elemente se calculează înainte de începerea montajului, nu după.
Fiecare sistem de acoperiș are recomandările sale tehnice specifice, iar nerespectarea lor poate compromite lucrarea. Producătorii serioși oferă tabele de încărcare, distanțe optime între șipci și moduri de fixare specifice pentru fiecare profil de tablă. O echipă cu experiență le respectă întocmai, fără improvizații.
În final, verificarea generală a lucrării confirmă dacă acoperișul respectă toate condițiile tehnice. Se testează etanșeitatea, planeitatea, fixările și scurgerea apei. Dacă aceste trei elemente – greutatea, panta și fixarea – sunt perfect echilibrate, rezultatul este un acoperiș solid, silențios și durabil, indiferent de material.
Un montaj realizat cu precizie este o investiție care protejează întreaga construcție. Cu o echipă de profesioniști, calculele sunt exacte, execuția este corectă, iar acoperișul devine o structură sigură pentru zeci de ani.
Exclusiv
Gelul de Construcție – Arta Unghiilor Perfecte și Rezistente
Gelul de construcție, adesea denumit și gel UV sau builder gel, este pilonul de bază în lumea manichiurii profesionale, oferind soluții pentru extinderea, întărirea și modelarea unghiilor. Spre deosebire de oja semipermanentă, care se concentrează pe culoare și durabilitate, gelul de construcție este conceput pentru a adăuga rezistență structurală și pentru a permite crearea de forme și lungimi personalizate. Dacă îți dorești unghii impecabile, cu aspect natural, rezistente la șocuri și cu o durată de viață impresionantă, gelul de construcție este, fără îndoială, răspunsul.
Ce Este Gelul de Construcție?
Gelul de construcție este un polimer acrilic sub formă de gel, care se întărește (polimerizează) sub lumina ultravioletă (UV) sau LED. Are o consistență mai densă decât oja semipermanentă, ceea ce permite modelarea și construirea unghiei pe diferite lungimi și forme. Gama de geluri de construcție este variată, incluzând geluri transparente, cover (cu pigment pentru acoperirea imperfecțiunilor unghiei naturale și extinderea patului unghial), geluri rozalii și chiar geluri cu sclipici.
Cum Funcționează și la ce Se Folosește?
Principala funcție a gelului de construcție este de a adăuga grosime și rezistență unghiei, fie că este vorba de unghia naturală, de extensii pe șablon sau de aplicarea peste tipsuri. Procesul de aplicare implică de obicei mai multe straturi, fiecare polimerizat sub lampa UV/LED.
Iată principalele utilizări ale gelului de construcție:
- Construcția Unghiilor cu Extensii pe Șablon: Aceasta este una dintre cele mai populare metode, unde gelul este aplicat peste un șablon special, extinzând lungimea unghiei și permițând crearea diferitelor forme (pătrat, oval, migdală, stiletto etc.). Șablonul este îndepărtat după polimerizarea gelului.
- Acoperirea și Întărirea Unghiei Naturale (Overlay): Gelul de construcție poate fi aplicat direct pe unghia naturală pentru a-i oferi rezistență și a preveni ruperea, mai ales în cazul unghiilor fragile sau subțiri. Se creează o apex (bombare) strategică pentru a asigura rezistență maximă.
- Corectarea Imperfecțiunilor: Gelurile cover sunt ideale pentru a masca discromiile, denivelările sau alte imperfecțiuni ale unghiei naturale, oferind o bază uniformă și estetică pentru manichiura ulterioară.
- Realizarea French-ului de Interior: Cu ajutorul gelurilor de construcție cover și al gelurilor albe, se poate crea un french permanent, cu un aspect foarte natural și rezistent, direct în structura unghiei false.
- Reconstrucția Unghiilor Deteriorate: În cazul unghiilor rupte sau deteriorate, gelul de construcție poate fi folosit pentru a le reconstrui și a le reda aspectul sănătos.
Etapele Generale ale Aplicării:
Deși pot exista mici variații în funcție de produs și tehnică, procesul general include:
- Pregătirea Unghiei: Curățarea, pilirea, împingerea/îndepărtarea cuticulelor și degresarea cu un deshidrator.
- Aplicarea Primer-ului: Un strat subțire de primer (acid sau non-acid) se aplică pentru a asigura aderența maximă a gelului.
- Stratul de Bază (Base Coat): Un strat subțire de bază se aplică și se polimerizează. Acesta creează o punte de legătură între unghia naturală și gelul de construcție.
- Aplicarea Gelului de Construcție: Gelul se aplică și se modelează cu ajutorul unei pensule speciale, creând forma și apexul dorit. Acesta se polimerizează sub lampa UV/LED. Procesul se repetă pentru a construi grosimea necesară.
- Pilirea și Finisarea: După polimerizare, stratul lipicios este degresat, iar unghia este pilită pentru a obține forma perfectă și suprafața netedă.
- Aplicarea Culorii și a Top Coat-ului (opțional): Peste gelul de construcție se poate aplica oja semipermanentă sau un top coat pentru un luciu de lungă durată.
Avantajele Gelului de Construcție
- Durabilitate și Rezistență: Oferă o manichiură extrem de rezistentă la șocuri, zgârieturi și uzură, cu o durată de viață de 3-4 săptămâni, chiar și în cazul unghiilor lungi.
- Permite Extensii și Corecții: Ideal pentru a crea lungimi suplimentare și a corecta forma unghiilor.
- Aspect Natural: Când este aplicat corect, gelul de construcție oferă un aspect natural și elegant, fără a fi voluminos.
- Protejează Unghia Naturală: Crează o barieră protectoare care poate ajuta unghiile fragile să crească sub stratul de gel.
- Versatilitate: Poate fi folosit pentru o multitudine de tehnici, de la overlay simplu la construcții elaborate.
Dezavantaje și Considerații
- Necesită Experiență: Aplicarea corectă a gelului de construcție necesită practică și o înțelegere a anatomiei unghiei și a tehnicilor de modelare. O aplicare incorectă poate duce la ridicarea materialului sau la deteriorarea unghiei naturale.
- Îndepărtare Complexă: Gelul de construcție nu se îndepărtează prin înmuiere în acetonă, ci prin pilire, ceea ce necesită atenție și precizie pentru a nu afecta unghia naturală. Se recomandă îndepărtarea la un salon profesional.
- Costuri: Investiția inițială în produse și lampă, sau costul serviciilor la salon, sunt mai mari comparativ cu oja semipermanentă sau manichiura clasică.
- Expunere la UV/LED: Similar cu oja semipermanentă, există o expunere la lumina UV/LED, deși considerată sigură în condiții de utilizare normală.
Exclusiv
Anvelope Vara 205/55 R16 Hankook Ventus Prime4 K135 – Recenzie detaliata pentru performanta, siguranta si durabilitate in sezonul cald
Introducere – De ce este importanta alegerea unei anvelope performante vara
Odata cu venirea sezonului cald, schimbarea anvelopelor este esentiala nu doar pentru respectarea legii, ci si pentru a asigura performanta si siguranta masinii tale in conditii specifice de temperatura si carosabil. Anvelopele de vara sunt optimizate pentru a oferi aderenta, control si economie de combustibil in timpul lunilor cu temperaturi ridicate, iar modelul Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H este una dintre cele mai echilibrate optiuni din segmentul sau.
Produs in Ungaria de catre brandul Hankook – unul dintre liderii globali in industria anvelopelor – modelul Ventus Prime4 K135 imbina tehnologia avansata, confortul si fiabilitatea intr-un pachet care raspunde cerintelor soferilor moderni. In continuare, vom analiza in detaliu acest produs, de la specificatii si design, pana la comportamentul in trafic si durabilitate.
1. Specificatii tehnice – Ce spune eticheta despre anvelopa
-
Marca: Hankook
-
Model: Ventus Prime4 K135
-
Tip anvelopa: Vara
-
Dimensiune: 205/55 R16
-
Indice de incarcare: 91 (615 kg per anvelopa)
-
Indice de viteza: H (pana la 210 km/h)
-
Clasa consum combustibil: C
-
Clasa aderenta pe carosabil umed: A
-
Nivel zgomot exterior: 69 dB – Clasa B
-
Tara de productie: Ungaria
-
Cod EAN: 8808563545363
Aceste specificatii indica un nivel excelent de performanta in ceea ce priveste aderenta, un consum rezonabil de combustibil si un confort auditiv decent, pozitionand produsul intr-o categorie superioara a anvelopelor de vara pentru autoturisme compacte si medii.
2. Designul benzii de rulare – Inginerie coreeana pentru siguranta europeana
Unul dintre punctele forte ale anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este designul inteligent al benzii de rulare. Aceasta este proiectata pentru a oferi:
-
Caneluri adanci si multiple, menite sa evacueze eficient apa, prevenind acvaplanarea chiar si in timpul ploilor abundente.
-
Blocuri rigide de cauciuc, care ofera o aderenta sporita si un raspuns rapid in curbe sau la schimbari bruste de directie.
-
Profil central optimizat, cu structura continua, ce asigura contact constant cu asfaltul pentru o directie precisa.
-
Lamele fine pe suprafata blocurilor, ce imbunatatesc tractiunea si pe carosabil umed.
Aceasta configuratie asimetrica a benzii de rulare este rezultatul cercetarilor Hankook si a experientei acumulate in motorsport si industria auto premium.
3. Performanta pe carosabil uscat – Control si stabilitate in trafic urban si extraurban
Hankook Ventus Prime4 K135 isi demonstreaza adevarata valoare in conditii de drum uscat, unde performanta anvelopei este la nivel inalt:
-
Aderenta puternica, chiar si in curbe stranse sau la accelerari rapide.
-
Distanta de franare redusa, esentiala pentru siguranta in traficul urban aglomerat.
-
Stabilitate remarcabila la viteze ridicate, potrivita pentru drumuri nationale sau autostrazi.
-
Directie precisa si usoara, datorita compusului optimizat al cauciucului si rigiditatii laterale.
Este o anvelopa care inspira incredere si siguranta, indiferent de stilul de condus sau de traseu.
4. Performanta pe carosabil umed – Clasa A pentru siguranta maxima
Una dintre cele mai importante caracteristici ale modelului este aderenta pe carosabil umed, incadrata in clasa A, adica cel mai inalt calificativ posibil:
-
Evacuare rapida a apei, gratie canelurilor largi si designului directional.
-
Raspuns prompt in caz de franare de urgenta, cu oprire controlata si precisa.
-
Tractiune eficienta chiar si la plecarea de pe loc pe suprafete umede.
-
Stabilitate excelenta in curbe si pe sosele ude, unde multe alte anvelope cedeaza.
Aceasta anvelopa este o optiune ideala pentru zilele de vara cu ploi neasteptate, frecvente in Romania.
5. Confort si nivel de zgomot – Calatorii mai placute si relaxante
Nivelul de zgomot al anvelopei Hankook Ventus Prime4 K135 este de 69 dB, ceea ce o incadreaza in clasa B:
-
Silentioasa chiar si la viteze mari, contribuind la confortul acustic general in masina.
-
Absorbtie eficienta a vibratiilor, datorita constructiei laterale optimizate.
-
Rulare lina, cu reducere a zgomotelor produse de denivelarile minore ale carosabilului.
Aceasta caracteristica este extrem de apreciata de soferii care parcurg distante lungi si isi doresc un plus de confort.
6. Eficienta consumului de combustibil – Clasa C, echilibru intre performanta si economie
Desi nu este incadrata in cea mai inalta clasa a consumului, anvelopa obtine un scor C, ceea ce inseamna:
-
Rezistenta la rulare redusa, comparativ cu multe alte modele din aceeasi gama de pret.
-
Economie vizibila de carburant, mai ales in conditiile unui stil de condus moderat.
-
Contributie la reducerea emisiilor de CO2, aspect din ce in ce mai important in Europa.
-
Optiune eficienta pentru soferii care combina drumuri scurte in oras cu trasee lungi.
Este un echilibru bun intre performanta si eficienta energetica, mai ales pentru o anvelopa axata pe aderenta si siguranta.
7. Durabilitate si uzura – O investitie inteligenta pe termen lung
Hankook a investit in compusi avansati si tehnologii de productie care permit acestei anvelope sa ofere:
-
Uzura uniforma, chiar si in cazul unui condus mai agresiv sau al utilizarii intense.
-
Rezistenta sporita la temperaturi ridicate, tipice verilor din Europa Centrala si de Est.
-
Durata de viata extinsa, estimata la peste 45.000 – 55.000 km in conditii normale de utilizare.
-
Fiabilitate pe termen lung, fara pierderea performantelor esentiale (aderenta, confort).
Astfel, modelul Ventus Prime4 K135 devine o optiune sigura si rentabila pentru soferii care doresc o anvelopa de calitate.
8. Cui i se adreseaza Hankook Ventus Prime4 K135
Aceasta anvelopa este ideala pentru:
-
Soferii de masini compacte si medii (ex: VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus, Renault Megane, Toyota Corolla etc.)
-
Conducatorii auto care pun accent pe siguranta in toate conditiile de drum.
-
Utilizatorii care parcurg distante moderate sau mari anual.
-
Soferii care cauta o anvelopa premium la pret accesibil.
9. Avantaje si dezavantaje – Ce trebuie sa retii
Avantaje:
-
Clasa A la aderenta pe carosabil umed.
-
Design modern al benzii de rulare, cu evacuare rapida a apei.
-
Nivel redus de zgomot si confort sporit la rulare.
-
Compus rezistent si uzura uniforma.
-
Performanta excelenta pe uscat si ud.
-
Marca de renume international, produsa in Europa.
Dezavantaje:
-
Clasa C la consum – nu este cea mai economica optiune de pe piata.
-
Pretul este usor mai ridicat decat modelele low-cost.
-
Nu este potrivita pentru drumuri accidentate sau off-road.
10. De unde poti cumpara anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135
Anvelopa este disponibila in magazinele online de specialitate si in centrele auto autorizate. Poti comanda direct de pe site-ul www.vadrexim.ro, beneficiind de:
-
Preturi competitive si promotii sezoniere.
-
Livrare rapida si sigura la domiciliu.
-
Gama variata de anvelope pentru toate tipurile de masini.
-
Consultanta gratuita pentru alegerea dimensiunii corecte.
Concluzie – Hankook Ventus Prime4 K135: performanta constanta si siguranta de top
Anvelopa Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H reprezinta o alegere excelenta pentru orice sofer care isi doreste siguranta, performanta si confort in sezonul cald. Cu o aderenta de clasa A pe ud, un nivel redus de zgomot si o durabilitate remarcabila, aceasta anvelopa se pozitioneaza in topul produselor din gama medie-premium.
Fie ca circuli zilnic in oras sau te pregatesti pentru vacante lungi pe drumuri europene, Ventus Prime4 K135 iti ofera stabilitate, control si incredere in orice situatie. O investitie inspirata pentru cei care vor mai mult de la masina lor si nu fac compromisuri cand vine vorba de siguranta rutiera.
Recomandare finala: Pentru o vara fara griji si cu fiecare kilometru parcurs in conditii optime, alege Hankook Ventus Prime4 K135 – anvelopa care combina tehnologia coreeana cu exigentele europene.
-
Evenimentacum 2 luniOglinda foto pentru evenimente importante si nu numai
-
Politică localăacum 3 luniRepublica Moldova la răscruce: între presiunea propagandei rusești și șansa drumului european
-
Afaceriacum 3 luni„Antreprenori Între 2 Lumi” – o serie de reportaje unice care spun poveștile românilor din diaspora, prin ochii familiilor rămase acasă
-
Uncategorizedacum 3 luniELKO Romania devine distribuitor oficial CyberPower în România
-
Viața în Prahovaacum 3 luniCati kW iti trebuie la o casa cu centrala pe lemne? Recomandarea centrala-lemne.ro
-
Viața în Prahovaacum 3 luniPiesaschimb.ro – partenerul tehnicienilor care vor piese de centrală rapid și sigur
-
Viața în Prahovaacum 3 luniBizPress.ro – lansarea unui nou ziar online de știri
-
Viața în Prahovaacum 3 luniDouă noi publicații digitale aduc perspective proaspete: Jurnalul de Media și Revista Focus


