Connect with us

Exclusiv

China este „naţiunea indispensabilă”/„Capcana lui Tucidide” şi visul lui Xi Jinping

Prahova Mea

Publicat

pe

Când preşedinte chinez Xi Jinping a făcut prima vizită în oraşul Whuan de la izbucnirea epidemiei, salutul său confient nu era adresat doar locuitorilor oraşului care îl priveau de la balcoane precum un al doilea Mao, ci lumii întregi. În special, Americii.

Era semnul unei biruinţe chineze memorabile într-un război cu un duşman perfid şi nevăzut, dar la fel de periculos – şi la fel de sprijinit de Occident! – precum trupele Kuomitangului (Partidul naţionalist chinez) pe care Mao le-a învins în 1949 şi a impus comunismul. Salutul lui Xi Jingping înseamnă confirmarea unei victorii de aceeaşi proporţii; ţara sa a triumfat acolo unde Occidentul nu pare să aibă soluţii. E timpul ca lumea să afle asta. Şi Beijingul face tot ce e posibil ca lucrul acesta să se afle. E vremea Chinei! Straturile crizei şi apogeul ei Pandemia de COVIT19 este, după vorba sociologilor, un „fenomen social total”. Altminteri spus, precum în cazul războaielor, cutremurelor sau crizelor demografice profunde, nu există niciun palier al vieţii sociale care să nu fie, într-un fel sau altul, afecta de acesta. Primul este palierul medical, cel cu care ne confruntăm acum. Al doilea, concomitent, este palierul psihosocial (efectele izolării şi ale carantinei), respective cel al relaţiilor interumane şi intrafamiliale; de asta nu vorbim mai deloc, dar vom vedea consecinţele în mai puţin de un an de zile (creşterea numărului divorţurilor, a problemelor de familie, a modului de a relaţiona cu alţii etc.). Al treilea este palierul economic, respective criza sau recesiunea economică care stă să vină. Al patrulea este cel politic, respectiv maniera în care aceste crize, în special cea medicală şi cea economică, subsecventă, vor afecta profilul politic al societăţilor noastre, fie că vorbim despre state naţionale, entităţi precum UE sau chiar la nivelul global. Ultimul, şi cel mai important pe termen lung, chiar dacă astăzi mai greu de întrezărit, este palierul global, respectiv bătălia dintre două sisteme, reprezentate de China şi Occident (în particular America), care îşi vor developa virtuţile şi eficienţa în lupta cu coronavirusul. Palierele crizei sunt, unele, concomitente, altele, succesive şi cu influenţe reciproce. Grila finală va fi însă configurarea viitoarei ordini mondiale. Aşa o priveşte cu siguranţă China şi aşa ar trebui să o privim, cu realism, şi noi. Îmbrăţişarea benevolentă a anacondei Zilele acesta au fost pline de ştiri de felul următor: China trimite un milion de măşti şi sute de mii de kituri de testare spitalelor americane, 300 000 de măşti Belgiei, ajută Polonia, iar faptul că a fost prima, înaintea UE, în a ajuta Italia, este deja de notorietate. „Prietenul la nevoie se cunoaşte”, transmit, pe Twitter, coordonaţi, ambasadorii chinezi, iar pe coletele chinezeşti cu ajutoare scrie „Unirea face puterea”… Diverse voci furioase, precum cea a preşedintelui sârb Alexander Vucic, critică UE în legătură cu prestaţia acesteia în criza coronavirusului, în detrimentul Beijing-ului, despre care vorbele sunt numai „de bine”. Concomitent, se (re)lansează mesaje, tot de la nivel chinez oficial, după care virusul nu este originar de acolo, deci, că, de fapt, şi chinezii sunt tot victimele altcuiva, şi nu merită suspiciunea sau blamul care s-a aruncat asupra lor… În acest timp, în lumea euro-atlantică, dihonia este fără precedent: Trump vorbeşte despre „virus chinez”, preşedintele Germaniei – ca replică – despre faptul că „virusul nu are naţionalitate”. Disputa americano-germană cu privire la aşa zisa tentativă a SUA de a achiziţiona drepturile exclusive de utilizare a unui eventual vaccin german – versiunea oficială a Berlinului infirmată, culmea penibilului, chiar de compania germană! – nu face decât să dea apă la moară subtilei propaganda chinezei şi – mai puţin subtilei – propagande ruse, despre neputinţele endemice ale Occidentul şi despre „inamicul” real al UE care este, cum altfel, americanul Donald Trump. În aceste momente, pare că occidentalii se suportă între ei mult mai puţin decât îi suportă pe alţii… Această exhibare indecentă a tensiunilor este muzică pentru urechile Beijing-ului! Care, odată în plus, are acum posibilitatea unică de a etala eficienţa sistemul său. Căci China, în pofida faptului că – asta se sugerează, fireşte, „neoficial” -, a fost ţinta inocentă a unui atac biologic nemaivăzut din partea Statelor Unite, nu doar că nu a capotat, ci a învins! A transformat provocarea în oportunitate. A arătat lumii că China nu poate fi îngenuncheată, că sistemul ei este eficace şi că nu doar scoate din sărăcie sute de milioane de oameni fără liberalism şi democraţie – prima infirmare chineză a canonului occidental -, dar îi şi protejează pe aceştia de un virus criminal care face ravagii în lumea euro-atlantică… Căci Occidentul, confruntat cu aceeaşi provocare, se bâlbâie îngrozit! Iar China, victorioasă şi generoasă, vine, benevolentă ca o anaconda flămândă, să îl ajute. Adică, să îi reamintească, cu eleganţă asiatică, că e mai bună decât toţi… Vă mai amintiţi de faimoasele vorbe ale secretarului de stat Medelin Albright, după care „America este o naţiune indispensabilă”. Ei bine, uitaţi de ele! Astăzi, China este „naţiunea indispensabilă”. „Capcana lui Tucidide” şi visul lui Xi Jinping La ce asistăm, de fapt? La o continuare a confruntării americano-chineze, cu alte mijloace. Scopul? Poziţionarea în viitoarea configuraţiei a noii ordini mondiale, care vine să înlocuiască pe cea care a durat ultimii 30 de ani de după prăbuşirea URSS – ordinea liberală a hegemoniei americane -, care, la rândul ei, a înlocuit ordinea Războiului Rece. A făcut multă vâlvă o carte care decoda relaţia chino-americană în termenii „capcanei lui Tucidide”. Scurt spus, pe urmele istoricului antic, riscul de război este extrem de mare când o putere în ascensiune vine să provoace/detroneze hegemonul (puterea dominantă). Încă nu suntem acolo, la război propriu-zis, dar puterea în ascensiune China a găsit, în provocarea COVIT19, un instrument extreme de util să câştige o bătălie împotriva inamicului principal, America (şi lumea occidentală). De aceea este esenţial ce se petrece acum la nivel de propaganda şi la modul în care Beijing-ul îşi fructifică victoria – de moment, totuşi. Nu mai contează că Beijingul este acuzat că dacă intervenea din timp salva mii de vieţi, că a întârziat şi a ascuns fenomenul inadmisibil de mult – contează doar că acum China a izbutit şi că, pentru a izbuti, avem şi noi nevoie de ea… La acest prim nivel, cum bine s-a spus, se pare că Beijingul a câştigat prima bătălie propagandistică. Urmează a doua, şi ea se derulează pe fondul activismului chinez în spaţiul euro-atlantic, în special în America. China – nu Rusia! – a intrat acum, cu espadrilele ei silenţioase, în campania electorală din America. Ea, inamicul numărul 1 al Americii, se insinuează cu ajutoare în spitalele din Statelor Unite, clamând generozitate, sperând că, aşa cum a fost în cazul Rusiei, democraţii vor trece peste propriile idiosincrazii şi vor utiliza până şi China pentru a lovi în Donald Trump, cu singura bâtă electorală care le-a mai rămas la dispoziţie: gestionarea crizei coronavirusului. China în 2020, precum se vorbea despre Rusia în 2016, livrează bâta prin care criza electorală americană să se amplifice, sperând nu doar la perpetuarea tensiunilor din sistemul american, dar şi la detronarea actualului preşedinte. Căci o înfrângere a lui Donald Trump ca urmare a gestionării epidemiei de coronavirus – ironia absolută: un „virus chinezesc” cu nume mexican! – nu are doar o miză electorală: ar însemna înfrângerea celui care a făcut, explicit, din China inamicul numărul unu împotriva căruia toate eforturile americane trebuie îndreptate. Sigur, nici democraţii nu sunt prietenii Chinei, iar XI Jinping ştie asta, dar ştie şi vechiul proverb chinezesc după care te vei gând cum treci podul când ajungi la el; deocamdată, o miză spectaculoasă pentru China, care ar exploda propagandistic, ar fi scoaterea din joc a lui Donald Trump ca urmare a neputinţei lui de a gestiona o criză aşa cum a făcut-o… China! Dar nu e vorba (doar) despre Trump, aici. Eşecul lui Trump ar deveni apoi, în mesajele Beijing-ului, eşecul „administraţiei americane”, apoi al „sistemului american”. În final, China ar deveni, în „oglindă”, expresia unui sistem alternativ, performat, superior prin prestaţie şi reacţie sistemului occidental/euro-atlantic. Şi visul preşedintelui Xi Jinping, rostit cu voce tare la începutul anului 2017, într-o conferinţă din China pe teme de securitate, respectiv ca China să preia leadership-ul unei noi ordini globale într-o epocă „post-occidentală”, va putea deveni realitate… Nimeni nu împiedică China să-şi viseze visul. Dacă va deveni acesta realitate, e altă poveste. Viitorul se scrie acum O ultimă observaţie. Vorbim de America, nu de „Europa”, pentru un motiv evident: UE nu e actor esenţial în această bătălie. Să nu ne facem iluzii, nici să nu ne îmbătăm cu apă rece. În această confruntare care va modela viitorul cotează doar doi actori: America şi China. Bruxellesul însă, poate deveni lesne un tovarăş de drum sau, mai pe şleau, un „idiot util”. Aici e riscul. UE contează pentru China cum contează şi Rusia: prima, o piaţă cu putere economică imposibil de neglijat, deocamdată, şi Rusia, o săracă putere nucleară, cu o viziune strategică şi o armată care nu pot fi însă ignorate. Sunt importanţi, şi unii şi alţii, dar sunt boxeuri de categorie mijlocie pentru colosul chinez. Singurul „greu” pe care îl vede în ring şi cu care boxează cu centura pe masă este doar America… Aici este singura miză reală a Uniunii Europene. A nu juca alături de America riscă să o transforme, în următorul deceniu, într-o baltă din care să pescuiască Washington-ul sau Beijing-ul… Obligaţi să facem faţă azi problemelor cotidiene şi confruntaţi doar cu primele paliere ale acestei crize, proiecţia ei globală şi modul în care va contribui la conturul viitoarei ordini mondiale tinde să ne scape. Nu e nefiresc să fie aşa. Dar, dincolo de asta, va trebuie să ne obişnuim cu idea că, pe multiplele ei diapazoane, în special pe cel global/strategic, criza de astăzi va rămâne alături de noi şi va continua să ne influenţeze vieţile. A conştientiza această realitate ar putea fi un prim pas strategic. (Dan Dungaciu).

Administrație locală

Canalys: Xiaomi – locul 2 în România, locul 2 în Europa și locul 3 în lume la livrările de telefoane inteligente din T1 2021

Publicat

pe

Xiaomi a atins cea mai bună performanță trimestrială din istorie, potrivit Canalys

[București, România, 06.05.2021] CanalysIDC și Strategy Analytics au făcut publice datele financiare pentru primul trimestru din 2021 referitoare la livrările de telefoane inteligente din întreaga lume. Xiaomi s-a menținut pe locul al treilea la nivel mondial și a ocupat poziția secundă în Europa, dar și în România.

Canalys Smartphone Market Pulse: Q1 2021 a anunțat că Xiaomi a realizat la nivel global cea mai bună performanță trimestrială din istorie, cu o creștere de 62% și livrări de 49.0 milioane de unități. Xiaomi a avut cea mai mare creștere anuală a livrărilor în primul trimestru din 2021 dintre primele cinci branduri de telefoane inteligente.

Screenshot 2021-05-06 130851

De asemenea, diferența dintre cota de piață Xiaomi la nivel global (14%) și a brandului de telefoane de pe locul al doilea (15%) a fost de un singur procent.

Potrivit raportului Canalys, Xiaomi s-a clasat pe locul al doilea în România la livrările de telefoane inteligente pentru prima dată din istorie. În primul trimestru din 2021, Xiaomi a avut o cotă de piață pe segmentul smartphone de 16% și o creștere anuală de 248%.

Screenshot 2021-05-06 130822

Datele Canalys referitoare la livrările din T1 2021 arată că Xiaomi a fost numărul 2 în Europa pentru prima oară, cu o cotă de piață pe segmentul smartphone de 23% și o creștere de 85% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În Europa Centrală și de Est, Xiaomi s-a menținut pe locul 1 cu o creștere anuală de 82% și o cotă de piață pe segmentul telefoanelor inteligente de 32%.

Screenshot 2021-05-06 130917

Despre Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe tabloul principal al Bursei de valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de internet, telefoane inteligente și hardware inteligent, conectate printr-o platformă IoT.

Punând accent deopotrivă pe inovație și calitate, Xiaomi este preocupată constant ca utilizatorii săi să se bucure de o experiență de înaltă calitate și totodată pune accent pe eficiența operațională. Compania construiește fără încetare produse uimitoare, cu prețuri juste, pentru a le permite tuturor oamenilor să se bucure de o viață mai bună prin intermediul unei tehnologii inovatoare.

Screenshot 2021-05-06 130906

Xiaomi este al treilea cel mai mare brand de telefoane inteligente la nivel mondial, din punct de vedere al livrărilor din primul trimestru din 2021. De asemenea, compania a creat cea mai mare platformă AIoT (AI+IoT) din lume pentru utilizatorii săi, cu 324.8 milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă, în afară de telefoane și laptopuri. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de piețe din întreaga lume. În august 2020, compania s-a clasat pe locul 422 în topul Fortune Global 500, urcând 46 de poziții față de 2019. De asemenea, s-a situat pe locul 7 între companiile de internet din clasament.

Screenshot 2021-05-06 130940

Xiaomi face parte din Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.

Pentru mai multe informații despre Xiaomi, vizitează: http://blog.mi.com/en/

Urmărește update-urile despre Xiaomi România pe Facebook, Instagram, Youtube.

Citeste in continuare

Cultură

Noile anvelope Nokian Seasonproof C oferă siguranță deplină pe tot parcursul anului

Publicat

pe

Nokian Tyres, producătorul scandinav de anvelope premium, introduce anvelopele Seasonproof C, pentru uz profesional. Aceste anvelope all-seasons sunt concepute pentru șoferii care au nevoie de fiabilitate și siguranță în zilele de iarnă cu zăpadă și zloată, dar care doresc totodată performanțe de top și un condus fără efort pe timpul verii.

Dezvoltate pentru o utilizare dură și versatilă, Nokian Seasonproof C oferă manevrabilitate precisă și stabilitate, un kilometraj excelent și durabilitate îmbunătățită. În traficul urban, unde fiecare secundă contează, sau în călătorii cu rulota pe drumuri de țară, anvelopele Nokian Seasonproof C pot transporta sarcini grele în condiții de siguranță și fiabilitate.

Potrivit sondajului realizat de Nokian Tyres privitor la anvelopele all-season, șoferii europeni apreciază, în special, siguranța în toate condițiile meteorologice, pe tot parcursul anului. Pentru șoferii de autoutilitare și vehicule de transport, fiabilitatea în diverse condiții și la temperaturi scăzute este foarte importantă. Aderența și manevrabilitatea, alături de o bună rezistență la uzură, au fost alte caracteristici relevante menționate de utilizatori.

 Ilustrare comunicat de presă

„Anvelopele Seasonproof C au structuri și materiale special concepute pentru transportul greu, iar modelele benzii de rulare și compușii din cauciuc au fost dezvoltate pentru a putea face față utilizării profesionale. Noile anvelope Nokian Seasonproof C sunt flexibile și adaptabile chiar și în condiții meteorologice diverse. Acestea sunt potrivite pentru utilizare optimă pe tot parcursul anului și vin cu multiple inovații pentru a garanta siguranță maximă, kilometraj excelent și durabilitate. Proprietățile de manevrabilitate sunt impresionante atât pe carosabil uscat și umed, cât și pe drumurile cu zăpadă.”, spune Mikko Liukkula, Development Manager, Nokian Tyres.

Noile Nokian Seasonproof C oferă siguranță și confort pe tot parcursul anului pentru șoferii din Europa Centrală. Toate dimensiunile vin echipate cu simbolul Fulg de zăpadă (3PMSF), care indică faptul că anvelopele au fost omologate oficial pentru a fi utilizate iarna. Cele mai multe dimensiuni sunt incluse în clasa de aderență A, pe teren umed. Gama de produse oferă dimensiuni pentru utilizare profesională și recreativă versatilă, cu o selecție de 25 de produse de la 14 la 17 inci, în categoriile de viteză R (170 km/h), S (180 km/h), T (190 km/h) și H (210 km/h). Gama de produse va fi disponibilă pentru consumatori în toamna anului 2021.

Ilustrare comunicat de presă 2

Confort și siguranță

Noua anvelopă Nokian Seasonproof C oferă o soluție practică pentru profesioniștii care vor să renunțe la schimbarea sezonieră a anvelopelor, dar care doresc totuși o opțiune sigură pentru fiecare zi a anului. Expertiza Nokian Tyres în materie de siguranță pe timp de iarnă și performanțele excelente în condiții variate de condus sunt caracteristice noului produs, datorită conceptului Season Sense. Acest concept este creat special pentru utilizarea pe tot parcursul anului, pentru a garanta un condus sigur în zilele ploioase și pe carosabil umed, dar și confortabil și precis pe drumuri uscate, în timpul verii.

Conceptul Season Sense combină mai multe caracteristici inovatoare în designul benzii de rulare, structura și compusul din cauciuc. Modelul de rulare multifuncțional direcțional, în formă de V, cu blocuri centrale rigide, este adaptat pentru a oferi siguranță și confort pe tot parcursul anului. Noul compus al benzii de rulare pentru toate anotimpurile oferă aderență excelentă pe șosele umede și eficiență în materie de combustibil și kilometraj. Structura rezistentă cu tehnologia brevetată Aramid Sidewall de la Nokian Tyres oferă durabilitate unică și durată de viață îmbunătățită.

Durabilitate prin structură și materiale

 

Viața este mai ușoară pentru profesioniști și turiști datorită aderenței excelente pe teren umed și rezistenței la acvaplanare, îmbinate cu o durabilitate de top. Durabilitatea noului produs este maximizată prin tehnologia unică Aramid Sidewall de la Nokian Tyres. Fibrele de aramidă extrem de puternice întăresc pereții laterali oferind mai multă durabilitate și protecție în situații de condus exigente. Această tehnologie protejează anvelopa împotriva impacturilor, tăieturilor și gropilor. Datorită construcției robuste, adaptate, cu curele groase de oțel, Nokian Seasonproof C oferă durabilitate maximă și o durată de viață îmbunătățită pentru sarcini grele și în condiții de drum accidentat. Noile anvelope Nokian Seasonproof C vin cu o rezistență la uzură cu peste 15% mai mare față de modelul Nokian Weatherproof C, în condiții de drum diferite.

 

Manevrabilitate și stabilitate excelente pe tot parcursul anului

 

Modelul multifuncțional al benzii de rulare este prevăzut cu o zonă centrală rigidă, care oferă manevrabilitate perfectă și stabilitate pe tot parcursul anului. Fiecare bloc de rulare este atașat la nervura centrală, ceea ce îmbunătățește răspunsul la direcție și controlul anvelopei pe drumurile uscate. Canelurile puternice de pe banda de rulare încep din zona centrală și se întind spre umeri. Canelurile pentru apă și lapoviță din mijlocul benzii de rulare sunt proiectate pentru a maximiza rezistența la planare și acvaplanare. Acestea stochează apa și zloata dintre anvelopă și drum și accelerează eliminarea lor de pe anvelopă.

Ghearele pentru aderență dintre blocurile benzii de rulare de pe suprafața anvelopei îmbunătățesc aderența, mai ales la frânare și accelerare. Aceste gheare speciale au fost proiectate pentru deplasarea pe drumuri înzăpezite și alte suprafețe moi. Ghearele aderă la suprafața drumului în mod controlat și asigură tracțiune și aderență la frânare îmbunătățite.

 

Împreună cu noul compus al benzii de rulare, acest design asigură o uzură uniformă, un condus confortabil și o rezistență redusă la rulare. Rezistența redusă la rulare face ca Nokian Seasonproof C să fie o opțiune eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil pentru șoferii care doresc să mențină o amprentă de mediu scăzută, economisind în același timp costurile combustibilului.

 

Nokian Seasonproof C – Experiență de condus liniștită în orice anotimp

 

  • Siguranță și stabilitate de primă clasă pe tot parcursul anului
  • Kilometraj și randament energetic excelente
  • Fiabilitate și durabilitate îmbunătățite cu sarcini grele

Inovații principale:

Conceptul Season Sense: Modelul multifuncțional de rulare cu compusul pentru toate anotimpurile oferă performanțe versatile pe tot parcursul sezonului și un condus echilibrat și sigur pe suprafețe umede și uscate. Compusul benzii de rulare pentru toate anotimpurile oferă o aderență impresionantă pe teren umed, kilometraj și randament energetic excelente.

 

Ghearele pentru aderență: Aderență mai bună la tracțiune și frânare. Proiectate pentru a facilita deplasarea pe suprafețe moi, ghearele oferă o aderență de înaltă clasă la frânare și accelerare. 

 

Canelurile pentru apă și lapoviță: Rezistență la planare și acvaplanare. Canelurile stochează apa și zloata dintre anvelopă și drum și accelerează eliminarea lor de pe anvelopă. 

 

Tehnologia Aramid Sidewall: Durabilitate extremă. Fibrele de aramidă extrem de puternice consolidează pereții laterali ai anvelopei, oferind o mai mare durabilitate și protecție pentru situații de condus exigente. Fibra face ca anvelopa să fie mai rezistentă la impacturi și tăieturi, care în caz contrar ar străpunge cu ușurință anvelopa.
Pentru un plus de siguranță, Nokian Seasonproof dispun de un indicator de siguranță (DSI) patentat de Nokian Tyres. La acesta se adaugă indicatorii de locație și presiune din zona cu informații de pe peretele lateral al anvelopei. Zona de informații permite înregistrarea presiunii corecte de umflare și a locației de instalare la schimbarea anvelopelor. Confortul și siguranța sunt îmbunătățite și printr-o secțiune suplimentară care poate fi utilizată pentru înregistrarea cuplului de strângere a șuruburilor.

Nokian Seasonproof C

Descarcă fotografii

 Nokian Tyres dezvoltă și produce anvelope premium pentru persoanele care apreciază siguranța și durabilitatea. Inspirați de moștenirea scandinavă, fabricăm produse inovatoare pentru autoturisme, camioane și utilaje grele, pentru un condus fără griji în orice condiții. Lanțul nostru Vianor furnizează anvelope și service auto. În 2020, vânzările nete ale companiei au fost de 1,3 miliarde de euro, iar numărul de angajați a ajuns la aproximativ 4.600. Compania Nokian Tyres este listată la Nasqad Helsinki. Mai multe informații: www.nokiantyres.com

Citeste in continuare

Exclusiv

3 DOMENII UNDE UNIFORMA ÎȚI DĂ FORMA: DE CE CONTEAZĂ ELE PENTRU LINIȘTEA NOASTRĂ

Publicat

pe

3 DOMENII UNDE UNIFORMA ÎȚI DĂ FORMA: DE CE CONTEAZĂ ELE PENTRU LINIȘTEA NOASTRĂ

Se construiesc la fel ca orice haină, dar se poartă cu alt tip de responsabilitate. Iar celor ce poartă uniformele acestea, care fac pe om, în aceste zile, în HORECA, în spitale și clinici, pe străzi, le mulțumim.

E o perioadă grea și în toate momentele de incertitudine mergem cu ochii și întrebările după cei care par că au răspunsurile. Uniforma face această distincție uneori, între cei ca noi și cei care sunt acolo pentru noi, cu meseriile lor în care își pun în slujba noastră calitățile.

De ce contează uniforma, de ce liniștește?

A știi cine e cel din fața ta a contat atât de mult în istorie încât ne-am creat propriile reguli de urmat. De la culori dedicate doar regilor, la simboluri pe care militarii pe purtau ca să se recunoască rangul sau inamicul de prieten sau polițiști care erau acolo să audă strigăte, așa cum au fost primii polițiști din lume care au purtat uniforme, cei din Londra, în 1829.

De la a simți că știi pe cineva, la a avea încredere că are răspuns la întrebările tale, că este asemănător ție sau diferit de tine, uniforma a fost un mod să deosebim autoritatea de lipsă de cunoaștere, rangul de civil, încrederea de străini.

Acum suntem în situația în care tot suportul nostru, mulțumirea și încrederea se îndreaptă spre specialiștii pe care ți-i imaginezi îmbrăcați așa. Uniformele medicale nu fac medici, dar îi diferențiază ca oameni care, deși necunoscuți, au încrederea noastră.

CARE SUNT MESERIILE UNDE NU HAINA, CI UNIFORMA FACE PE OM

Spunem că meseriile le recunoaștem după uniforme și nu după haine pentru că există o diferență între cele două categorii. Diferențele dintre haine și uniforme sunt de 3 tipuri:

Nu toate uniformele sunt gândite cu comoditate în minte, ci cu principalul lor scop, anume să fie utile și să ușureze munca. Mai jos vezi o uniformă de tâmplar, gândită cu buzunare solide și piele acolo unde e necesară protecție. Și deși aceasta încă arată că poate fi și confortabilă, gândește-te la uniformele pompierilor de exemplu. Așadar, oamenii în uniformă trebuie apreciați nu numai pentru specializarea lor, ci și pentru că poartă uneori ceva necesar, ca să realizeze o muncă de care avem nevoie noi toți.

Oricine poartă haine, dar uniformele sunt rezervate profesioniștilor. Și chiar dacă uneori vedem persoane care se ”costumează” în aceste uniforme, și în unele țări este chiar ilegal să îmbraci o uniformă fără să ai dovada că ești ceea ce reprezintă ea, credem în respectul datorat unor uniforme. Cum este cea de mai jos, care ne prezintă imaginea unei țări întregi de asistente în uniforme medicale ce zilele acesteau au grijă să fie acolo, la datorie și să aibă grijă, de noi ceilalți. De aceea, uniformele Horeca și medicale au fost pentru noi mereu puncte de referință și ne-am concentrat să ușureze munca celor ce au și ei nevoie de fiecare ajutor, ca și acela pornit prin inițiativa de #stamacasa, datorata coronavirusului din primăvara lui 2020.

Hainele ne dau încredere în noi, uniformele ne dau încredere și în alții. Adică bifează ambele căsuțe. Cei care poartă uniformă nu doar că pot fi mândri de meseria lor, dar cu adevărat pot susține că uniforma face pe om. Și mai mult decât atât și scopul lor de a defini o imagine, așa cum vezi mai jos la barberul care se transformă într-o imagine a profesionalismului și deja crește în ochii potențialilor clienți, fără să te temi că îți va fi tăiată urechea, uniforma dintr-o echipă de exemplu dă și sentimentul de apartenență.

Hainele arată grija pentru tine, uniforma arată grija pentru alții – mai ales în Horeca, unde uniformele nu sunt acolo doar pentru identificare, ci pentru igienă și protecție. Toate aceste domenii de fapt, de la tâmplărie și industrie, la medicină și sănătate, la prestări de servicii unul la unul, ca bărbierit, la domeniile care ajută la relaxare, ca Horeca, uniforma are mai multe scopuri. Este ca o mantie pentru supererou, ca o armură pentru un soldat, ca un blazon pentru un cavaler.

 

Motivele pentru care societatea alege uniforme, de la sporturi la meseriile din Horeca

Sunt câteva motive pentru care, peste vreme, am trecut la această diferențiere a profesioniștilor prin uniforme. Despre câteva, cum este sentimentul de apartenență la un grup, așa cum e în sport, sau în război sau la o forță de ordine, am discutat.

Dar zi de zi, avem întrebări la care vrem răspunsuri avizate.

Da, un costum business poate să fie imaginea sau uniforma unui președinte de țară sau a unui om de afaceri care să ne ghideze. Dar și un bucătar în uniforma sa poate inspira la fel de multă încredere.

Uniformă bucătar

Ne întoarcem așadar la personajul principal despre care vorbim în blogul acesta și care merită atâta recunoaștere mai ales în aceste zile: omul din medicină și cel din HORECA, cei care sunt acolo pentru alții. 

Ca să îi recunoști și să le pui întrebări, ca să fii sigur că au grijă, ca să fii convins că au ceea ce îți lipsește.

Și de la grija pentru ceea ce ne oferă ca hrană, la grija pentru întregul nostru bine, au o slujbă care vine odată cu uniforma.

Uniformă medicală

Se construiesc la fel ca orice haină, dar se poartă cu alt tip de responsabilitate. 

 

Iar celor ce poartă uniformele acestea, care fac pe om, în aceste zile, în HORECA, în spitale și clinici, pe străzi, le mulțumim. 

 

 

 

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație localăo oră inainte

Canalys: Xiaomi – locul 2 în România, locul 2 în Europa și locul 3 în lume la livrările de telefoane inteligente din T1 2021

Xiaomi a atins cea mai bună performanță trimestrială din istorie, potrivit Canalys [București, România, 06.05.2021] Canalys, IDC și Strategy Analytics au făcut publice datele financiare...

Evenimento oră inainte

Canalys: Xiaomi – locul 2 în România, locul 2 în Europa și locul 3 în lume la livrările de telefoane inteligente din T1 2021

Xiaomi a atins cea mai bună performanță trimestrială din istorie, potrivit Canalys [București, România, 06.05.2021] Canalys, IDC și Strategy Analytics au făcut publice datele financiare...

Eveniment17 ore inainte

ANUNT INCEPERE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii ,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma DABO CIBINIUM SRL-D

Societatea DABO CIBINIUM SRL-D, a inceput la data de 05.05.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de lucru...

Eveniment22 de ore inainte

Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor Masura 2 – SC EMDO TRUCK SRL

05.05.2021 Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor Masura 2 – SC EMDO TRUCK SRL SC EMDO TRUCK SRL anunta...

Eveniment23 de ore inainte

Creare-magazinonline.ro te ajuta sa pui bazele unei afaceri de succes

Sa pui bazele unei afaceri de succes este o misiune complicata. Pentru a reusi este necesara foarte multa munca, implicare,...

EvenimentO zi inainte

Afla la ce iti poate folosi un generator de curent monofazic 7,5 kW!

Curentul electric este o utilitate foarte comoda pentru multi dintre noi, iar in proportie de 90% lumea functioneaza pe baza...

EvenimentO zi inainte

Noile anvelope Nokian Seasonproof C oferă siguranță deplină pe tot parcursul anului

Nokian Tyres, producătorul scandinav de anvelope premium, introduce anvelopele Seasonproof C, pentru uz profesional. Aceste anvelope all-seasons sunt concepute pentru...

CulturăO zi inainte

Noile anvelope Nokian Seasonproof C oferă siguranță deplină pe tot parcursul anului

Nokian Tyres, producătorul scandinav de anvelope premium, introduce anvelopele Seasonproof C, pentru uz profesional. Aceste anvelope all-seasons sunt concepute pentru...

EvenimentO zi inainte

Samsung dă start invitației la evenimentul virtual „Bespoke Home” pentru a dezvălui noua sa gamă de electrocasnice 2021

Cu ocazia evenimentului „Bespoke Home” 2021, Samsung sărbătorește extinderea globală a liniei de frigidere Bespoke împreună cu gama lărgită a...

CulturăO zi inainte

Samsung dă start invitației la evenimentul virtual „Bespoke Home” pentru a dezvălui noua sa gamă de electrocasnice 2021

Cu ocazia evenimentului „Bespoke Home” 2021, Samsung sărbătorește extinderea globală a liniei de frigidere Bespoke împreună cu gama lărgită a...

Eveniment2 zile inainte

ANUNT INCEPERE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma BLACK SEA FRANCHISES SRL

Societatea BLACK SEA FRANCHISES SRL, a inceput la data de 04.05.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de...

Eveniment2 zile inainte

ANUNT INCEPERE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma DABO TM SRL

Societatea DABO TM SRL, a inceput la data de 04.05.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de lucru...

Eveniment2 zile inainte

Huawei Consumer Business Group pune la dispoziția utilizatorilor 4 canale suplimentare pentru știri marca SQUID News, prin intermediul Huawei Browser

București, 4 mai 2021 – Huawei Consumer Business Group anunță lansarea a patru canale suplimentare cu știri SQUID, precum video,...

Eveniment2 zile inainte

Afla ce beneficii iti pot aduce o pereche de proiectoare led

Sigurnata casei este intotdeuna pe primul loc, chiar daca traim intr-o scoietate controlata nu poti fi niciodata prea sigur. De...

Eveniment3 zile inainte

Afla ce beneficii are un cos de fum din inox si tabla zincata pentru locuinta ta!

De obicei, persoanele care aleg casa sau vila in locul apartamentului, investesc si in seminee sau centrale pe lemn, deoarece...

EvenimentO săptămână inainte

Decorează, protejează mediul și câștigă un televizor Neo QLED cu Samsung Free The Box

Campania #SamsungFreeTheBox îți arată cât de simplu este să dai o nouă viață cutiilor de televizoare Samsung. Mai mult decât...

Administrație localăO săptămână inainte

Decorează, protejează mediul și câștigă un televizor Neo QLED cu Samsung Free The Box

Campania #SamsungFreeTheBox îți arată cât de simplu este să dai o nouă viață cutiilor de televizoare Samsung. Mai mult decât...

EvenimentO săptămână inainte

Adoptarea legii 5 G în forma actuală și fără notificarea UE ar putea avea efecte negative asupra industriei de telecomunicații din România

Proiectul de lege care va asigura cadrul legal necesar implementării rețelelor 5G în România va fi dezbătut de Camera Deputaților...

Știrile Săptămânii