Connect with us

Exclusiv

Ministerul de finanțe, SRI și STS se contrapun în mod inexplicabil statelor membre NATO care, în programele de susținere a economiei au afirmat foarte clar:fără ajutoare pentru companii cu beneficiari reali în circumscripții fiscale off-shore.

Prahova Mea

Publicat

pe

O vorbă din popor zice că un necaz nu vine niciodată singur. Încă suntem departe de a fi scăpat de necazul cauzat de criza medicală prin care trecem alături de toate ţările lumii, că se şi profilează tot mai bine o altă criză. Criză care pare să fie cu mult mai mare decât cea medicală: criza economică. O radiografie a situaţiei în care ne aflăm şi a celei care va urma, cu omul de afaceri clujean Adrian Crivii, conform celor de la Cluj 24.ro.

Adrian Crivii este doctor în economie, CEO la grupul de firme DARIAN – companie clujeană independentă, cu birouri în toată ţara. DARIAN este pe piaţă de 30 de ani şi a lucrat cam cu toate firmele mari din România. Adrian Crivii a fost preşedintele ANEVAR şi, printre altele, este vicepreşedinte al Asociaţiei Mondiale a Organizaţiilor de Evaluatori.
Avionul economiei a făcut o aterizare forţată, oamenii trebuie să reînceapă viaţa cu trotinete
Reporter: Cum o vedeţi, cum simţiţi criza economică de după criza medicală cauzată de coronavirus?
Adrian Crivii: Din ce se vede până acum –deşi lucrurile sunt foarte fluide şi modificările apar în fiecare zi-, omenirea va trece prin cea mai gravă şi cea mai inedită, să zicem aşa, criză. Această zdrobire a lanţului economic într-o lume atât de globalizată, cum e astăzi, va produce nişte efecte pe care nu le putem cuantifica acum. Nu ne puteam gândi nici acum 3 sau 5 ani că dacă apare o gripă în China se poate ajunge aici. Nu mai contează distanţele, nu mai contează rasele, naţiunile, nu mai contează oamenii bogaţi, oamenii săraci, naţiunile puternice, naţiunile sărace etc.
O să fie un cutremur mai mare decât tot ce s-a întâmplat în economie până acum, de când există economia; au mai fost cutremure importante, dar economiile erau mai puţin globalizate.
Problema e că această criză este şi pe ofertă -că oamenii nu pot să lucreze, nu se produc lucruri, o să fie o criză de bunuri, în special de bunurile de primă necesitate. Dar e o criză şi pe cerere, fiindcă şomajul acesta de 16-17 milioane în SUA, de azi pe mâine de un milion şi ceva în România o să aibă efecte majore asupra cererii de achiziţie. E prima dată când apare un şoc şi în zona ofertei, şi în zona cererii de bunuri şi produse. Iar asta, la nivel global, nu într-o ţară sau o zonă economică.
Soluţia pe care deja au generat-o guvernele o să fie în influxuri enorme de bani. SUA au băgat deja 2.000 de miliarde, Germania zice că bagă 500 de miliarde. Dar o să bage oricât ca să încerce s-o scoată la capăt. Fiecare ţară o să bage procente de 20-25% din PIB-ul lor, care e enorm, ca să deblocheze acest motor gripat.
Că acum, practic, economia globală o putem compara cu un avion care a făcut o aterizare forţată. Aşa defecţiuni are avionul respectiv, că nu mai poate fi reparat. Mai mult, pasagerii din el trebuie să iasă repede, să nu explodeze. Şi să încerce să-şi facă trotinete, cărucioare, să-şi facă ceva din avionul acela, să se îndepărteze şi să reînceapă viaţa. Avionul acela nu mai e de folos. Adică, vechea economie, modul de lucru de până acum, n-o să mai fie absolut deloc utilă, o să sufere nişte schimbări majore.
Marele pericol este următorul, şi de asta le e frică economiştilor: că oricâţi bani ai băga acum, motorul n-o să repornească. De ce nu reporneşte?! Că s-a stricat lanţul de funcţiune.
Economia asta globală era un mecanism destul de complicat, cu multe rotiţe şi cu interacţiuni fantastice. Influxul de bani e să pornească economia, dar trebuie şi să consume oamenii, că acest consum ar relansa economia. Ori, consumul n-o să înceapă în trombă, că lumea e foarte speriată, e demoralizată, cu spectrul acesta al bolii, despre care nu se ştie când apare, când reapare.
Consumul e dat şi de starea psihică, de încrederea şi optimismul oamenilor. Care, cu distanţarea socială o să se prăbuşească şi o să apară probleme în familie, probleme psihice etc, care, toate, o să conducă la un scepticism mare al consumatorilor. Atunci, economia n-o să poată să pornească -chiar dacă o să fie bani injectaţi de guverne- din lipsa de consum.
Sărăcia o să crească accentuat
Rep: Va fi sărăcie, deci?
AC: Sigur. O să crească accentuat sărăcia, pe de o parte. Oricum, au fost inegalităţi mari. Probabil o să scadă nivelul tuturor, de altfel, o să fie o depreciere a activelor, fiindcă activele globale au fost ultraumflate, toate-s supraevaluate. Acum o să fie o tăiere fantastică a valorii acestora din cauza blocării economice, pe de o parte, şi pe de altă parte, cei săraci o să fie din ce în ce mai săraci.
O să fie foarte mari problemele în a-ţi asigura traiul zilnic. Mulţi au trăit şi până acum la minima subzistenţă, chiar şi în ţările bogate. S-ar putea să apară „răscoale” sau greve în unele zone, că lumea moare de foame. Pot să apară probleme sociale accentuate.
Soluţia cred că va fi, de exemplu în România, un joc între inflaţie şi curs, ca să încerce să stabilizeze cât de cât lucrurile.
Un lucru foarte interesant acum, pe care l-au înţeles unele ţări, prima e Germania. E faptul că, cu orice risc, repornesc economia, fiindcă îşi dau seama că dincolo de problemele acestea medicale, e foarte important să nu fie foamete şi sărăcie apoi. Şi ei deja strâng muncitori sezonieri să lucreze în agricultură, o să strângă muncitori să lucreze în construcţii, Italia a zis că vrea să legalizeze 600.000 de imigranţi, să-i bage în agricultură.
Guvernele încearcă, cu banii pe care îi au la dispoziţie şi influxurile mari pe care vor să le facă, să aibă şi forţă de muncă cu care să înceapă să mişte economia. Aici cred că o să fie una din cheile ieşirii din criză; cine se trezeşte prima dată să bage bani în economie, dar să aibă şi oameni să lucreze, aceştia vor ieşi mai repede la suprafaţă.
Dacă motorul s-a gripat în două-trei luni, el n-o să-şi revină în două-trei luni; o să meargă încet, cu unele segmente.
Dar o să mai vedem o surpriză. Acum, economia e ca un bolnav care a fost anesteziat. Faci operaţia, dar când îl trezeşti… O să vedem câţi dintre agenţii economici se mai trezesc din anestezie. Operaţia poate să fie reuşită, dar pacientul e mort, nu mai ai pe cine să resuscitezi.
Bula imobiliară o să se spargă
Rep: Să luăm, de exemplu, două cazuri: turismul şi imobiliarele…
AC: Turismul stă foarte mult pe consum, ori lumea acum o să se gândească ultima dată la el, să cheltuiască bani. S-ar putea să mai aibă o şansă micile pensiuni, ieftine. N-o să mai meargă lumea cu avioanele în Grecia, Spania etc. N-o să aibă economii, pe de o parte, şi nici n-o să fie dispusă lumea să cheltuie în restaurante, hoteluri, deplasări etc.
Şi imobiliarele sunt o zonă care s-a inflatat, în România şi peste tot. Întotdeauna când o bulă din asta se umflă tare, se dezumflă la fel de tare. Şi noi ştim asta din 2008-2009. O să ajungem la o scădere dramatică a preţurilor la imobiliare.
Rep: O să fie falimente şi în domeniul imobiliarelor?
AC: Evident. Nu mai vorbesc la închirieri de spaţii. În Cluj au venit foarte mulţi bani din exterior, 70% din locuinţe s-au cumpărat fără credit. E clar că aceştia n-o să mai vină acum în Cluj, că n-o să mai aibă bani. Şi lumea va sta pe cash, că o să fie cash din ce în ce mai puţin. Lumea n-o să mai cheltuiască nici în restaurante, nici în concedii, nici în achiziţionare de imobiliare în scop speculativ. Cred că o să fie favorabil acest lucru pentru cei care o să vrea să-şi cumpere locuinţe, cei care au venituri stabile şi care chiar au nevoie de o locuinţă, nu să ia o locuinţă în scop speculativ.
Dar să revin la ceva legat de consum. După criza din 2008-2009, economia s-a relansat prin consum; nu numai România, ci cam toate ţările. Acum, consumul va scădea dramatic.
Dar problema e următoarea: în perioada aceasta de consum, marea parte a populaţiei nu are economii. Foarte puţini au făcut economii, că s-au gândit că toată lumea consumă, toată lumea îşi cumpără maşini, bunuri, păi să fac şi eu la fel, să mă duc şi eu în concedii, să cheltuiesc şi eu bani. A fost o frenezie generală. Acum, lumea n-o să mai consume, ci o să-şi acopere găurile, creditele, copiii la şcoală etc.
România trebuie să facă investiţii masive în infrastructură
Rep: În România ce credeţi că se va întâmpla?
AC: Ca peste tot, în România ar trebui să se investească foarte mulţi bani. Dacă FMI spune că o să avem o scădere de cel puţin 5%, la un PIB de 200 de miliarde, 5% înseamnă că noi o să avem o scădere de cel puţin 10 miliarde. În opinia mea, o să fie peste 10 miliarde. Peste 10% înseamnă nişte presiuni mari pe buget şi asta ar trebui să fie compensat, să fie un influx, ca-n alte ţări, de a reporni economia.
Ori, noi avem marea şansă, că avem un grad de îndatorare scăzut, poate cel mai scăzut din Europa, şi atunci ar trebui să avem un apetit mai mare de credit. Am putea să luăm bani mult mai mulţi ca să repornim economia. Asta cred că ar fi şansa în România, ca guvernul să se trezească şi să ia 10 miliarde să-mi acopăr găurile din PIB şi mai iau încă 50 de miliarde să repornesc economia.
Dar cum s-o repornească? Economia nu mai poate fi repornită cu excursii, cu maşini scumpe şi cu consum exacerbat. Ar trebui să punem la punct toate proiectele de infrastructură pe care le avem –şi sunt multe. Nu mă refer numai la autostrăzi neterminate de 30 de ani. Ci mă refer la îmbunătăţirea aeroporturilor, la îmbunătăţirea căii ferate, infrastructura oraşelor etc. Asta ar însemna locuri de muncă multe, inclusiv pentru cei care au venit din străinătate. Şi o să fie bătălie pe forţa de muncă.
Germania şi altele au început deja să ducă forţa de muncă. Noi, dacă nu facem investiţiile acestea foarte serioase, o să riscăm să rămânem din nou fără forţă de muncă.
Deci, dacă ar relansa infrastructura, ar apărea locuri de muncă, ar apărea consum de ciment, fier etc, care ar relansa şi industria, ar începe să se plătească şi taxe, s-ar relansa şi IMM-urile pe lângă consumul acesta cu investiţiile publice. Ar fi singura şansă de a relansa economia românească, dar asta trebuie făcută repede. Şi ar mai trebui să facem nişte investiţii în agricultură. De ce să meargă românii să lucreze la ferme în Germania?
Clujul va avea mult de suferit şi va fi un şoc pentru generaţia 20-30 de ani
Rep: Riscă să se destrame UE?
AC: Da, da. Aceasta a fost o mişcare foarte puternică centrifugă. Dar noi prin noi înşine putem să ieşim din criză. Prin noi înşine înseamnă curaj, să fructificăm la maximum UE şi fondurile pe care le putem lua de acolo, să le investim inteligent în infrastructură, în agricultură, în susţinerea IMM care produc în zona alimentară etc.
Ar fi o şansă să relansăm industria alimentară. Poporul acesta are 20 de milioane de oameni care mănâncă. Hai să încercăm să mai mâncăm şi din România.
Ce am mai putea face ar fi şi relansarea digitalizării şi susţinerea puternică a acestei zone, debirocratizarea aparatului de stat, lucrul de la distanţă, telemedicină etc.
Rep: Cum credeţi că va fi Clujul, în particular, din punct de vedere economic?
AC: Clujul are un potenţial, el stă foarte mult pe cei 20.000 de IT-işti. Să vedem cum o să se adapteze companiile acestea.
În schimb, ce înseamnă zona imobiliară, cred că o să se dezumfle foarte repede. Clujul cred că va avea mult de suferit, pentru că a avut un nivel de trai foarte ridicat, cu pretenţii foarte mari, ori asta e foarte greu de susţinut în continuare.
Vârstnicii au mai trecut prin crize, dar o problemă va fi cu noua generaţie, care au 20-30 de ani şi care a crescut într-o bunăstare până acum. Pentru generaţia aceasta va fi un şoc foarte mare, dar am încredere că ei o să poată să se reorienteze spre zonele acestea noi, IT, robotică etc.
În Cluj o să scadă mult fondurile din taxe, sunt mulţi care deja au închis, foarte multe spaţii o să devină goale, fiindcă PFA-urile, IMM-urile o să sufere cel mai mult din această criză, că ele au cele mai puţine resurse.
Va fi şomaj, şi şomajul reprezintă un cost teribil. Nu numai prin faptul că îi plăteşti pe şomeri, ci şi prin faptul că o forţă de muncă relativ importantă în a produce PIB, bunăstare, iese din circuitul economic. Ori, asta e o chestiune foarte gravă pentru România.
Acum e foarte importantă solidaritatea
Rep: Ce credeţi că se va întâmpla pe piaţa imobiliară clujeană? O să scadă preţurile?
AC: Cred că piaţa va fi blocată 3-4-5-6 luni, cu foarte puţine tranzacţii, după care o să se reaşeze. Dar preţurile n-o să se reaşeze la 1.800-2.000 de euro mp. Eu cred că o să revină la circa 1.000-1.200 de euro mp. Care mi se pare un preţ rezonabil. O să dispară puternic şi partea speculativă a industriei imobiliare rezidenţiale din Cluj.
Rep: Ce sfat le-aţi da oamenilor?
AC: Să ducă o politică anticiclică, în sensul că, deşi e criză, să încerce să facă economii, să stea pe bani, să-şi asigure nevoile familiei etc şi să aştepte noile oportunităţi de profesii, locuri de muncă şi chiar de investiţii. Deci, să stea pe cash deocamdată, să facă un consum moderat, bine cântărit.
Aş mai spune ceva, că acum e foarte importantă solidaritatea. Noi trebuie să fim solidari ca cetăţeni, ca români, solidari între companii, să ne cumpărăm unii de la alţii, să ne susţinem unii pe alţii, să ne plătim facturile, să încercăm să nu ne îngropăm unii pe alţii. La fel, solidaritatea companiilor cu angajaţii e foarte importantă. Criza aceasta ar trebui să ne facă mai solidari.
(Marius Avram)

Administrație locală

Canalys: Xiaomi – locul 2 în România, locul 2 în Europa și locul 3 în lume la livrările de telefoane inteligente din T1 2021

Publicat

pe

Xiaomi a atins cea mai bună performanță trimestrială din istorie, potrivit Canalys

[București, România, 06.05.2021] CanalysIDC și Strategy Analytics au făcut publice datele financiare pentru primul trimestru din 2021 referitoare la livrările de telefoane inteligente din întreaga lume. Xiaomi s-a menținut pe locul al treilea la nivel mondial și a ocupat poziția secundă în Europa, dar și în România.

Canalys Smartphone Market Pulse: Q1 2021 a anunțat că Xiaomi a realizat la nivel global cea mai bună performanță trimestrială din istorie, cu o creștere de 62% și livrări de 49.0 milioane de unități. Xiaomi a avut cea mai mare creștere anuală a livrărilor în primul trimestru din 2021 dintre primele cinci branduri de telefoane inteligente.

Screenshot 2021-05-06 130851

De asemenea, diferența dintre cota de piață Xiaomi la nivel global (14%) și a brandului de telefoane de pe locul al doilea (15%) a fost de un singur procent.

Potrivit raportului Canalys, Xiaomi s-a clasat pe locul al doilea în România la livrările de telefoane inteligente pentru prima dată din istorie. În primul trimestru din 2021, Xiaomi a avut o cotă de piață pe segmentul smartphone de 16% și o creștere anuală de 248%.

Screenshot 2021-05-06 130822

Datele Canalys referitoare la livrările din T1 2021 arată că Xiaomi a fost numărul 2 în Europa pentru prima oară, cu o cotă de piață pe segmentul smartphone de 23% și o creștere de 85% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În Europa Centrală și de Est, Xiaomi s-a menținut pe locul 1 cu o creștere anuală de 82% și o cotă de piață pe segmentul telefoanelor inteligente de 32%.

Screenshot 2021-05-06 130917

Despre Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe tabloul principal al Bursei de valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de internet, telefoane inteligente și hardware inteligent, conectate printr-o platformă IoT.

Punând accent deopotrivă pe inovație și calitate, Xiaomi este preocupată constant ca utilizatorii săi să se bucure de o experiență de înaltă calitate și totodată pune accent pe eficiența operațională. Compania construiește fără încetare produse uimitoare, cu prețuri juste, pentru a le permite tuturor oamenilor să se bucure de o viață mai bună prin intermediul unei tehnologii inovatoare.

Screenshot 2021-05-06 130906

Xiaomi este al treilea cel mai mare brand de telefoane inteligente la nivel mondial, din punct de vedere al livrărilor din primul trimestru din 2021. De asemenea, compania a creat cea mai mare platformă AIoT (AI+IoT) din lume pentru utilizatorii săi, cu 324.8 milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă, în afară de telefoane și laptopuri. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de piețe din întreaga lume. În august 2020, compania s-a clasat pe locul 422 în topul Fortune Global 500, urcând 46 de poziții față de 2019. De asemenea, s-a situat pe locul 7 între companiile de internet din clasament.

Screenshot 2021-05-06 130940

Xiaomi face parte din Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.

Pentru mai multe informații despre Xiaomi, vizitează: http://blog.mi.com/en/

Urmărește update-urile despre Xiaomi România pe Facebook, Instagram, Youtube.

Citeste in continuare

Cultură

Noile anvelope Nokian Seasonproof C oferă siguranță deplină pe tot parcursul anului

Publicat

pe

Nokian Tyres, producătorul scandinav de anvelope premium, introduce anvelopele Seasonproof C, pentru uz profesional. Aceste anvelope all-seasons sunt concepute pentru șoferii care au nevoie de fiabilitate și siguranță în zilele de iarnă cu zăpadă și zloată, dar care doresc totodată performanțe de top și un condus fără efort pe timpul verii.

Dezvoltate pentru o utilizare dură și versatilă, Nokian Seasonproof C oferă manevrabilitate precisă și stabilitate, un kilometraj excelent și durabilitate îmbunătățită. În traficul urban, unde fiecare secundă contează, sau în călătorii cu rulota pe drumuri de țară, anvelopele Nokian Seasonproof C pot transporta sarcini grele în condiții de siguranță și fiabilitate.

Potrivit sondajului realizat de Nokian Tyres privitor la anvelopele all-season, șoferii europeni apreciază, în special, siguranța în toate condițiile meteorologice, pe tot parcursul anului. Pentru șoferii de autoutilitare și vehicule de transport, fiabilitatea în diverse condiții și la temperaturi scăzute este foarte importantă. Aderența și manevrabilitatea, alături de o bună rezistență la uzură, au fost alte caracteristici relevante menționate de utilizatori.

 Ilustrare comunicat de presă

„Anvelopele Seasonproof C au structuri și materiale special concepute pentru transportul greu, iar modelele benzii de rulare și compușii din cauciuc au fost dezvoltate pentru a putea face față utilizării profesionale. Noile anvelope Nokian Seasonproof C sunt flexibile și adaptabile chiar și în condiții meteorologice diverse. Acestea sunt potrivite pentru utilizare optimă pe tot parcursul anului și vin cu multiple inovații pentru a garanta siguranță maximă, kilometraj excelent și durabilitate. Proprietățile de manevrabilitate sunt impresionante atât pe carosabil uscat și umed, cât și pe drumurile cu zăpadă.”, spune Mikko Liukkula, Development Manager, Nokian Tyres.

Noile Nokian Seasonproof C oferă siguranță și confort pe tot parcursul anului pentru șoferii din Europa Centrală. Toate dimensiunile vin echipate cu simbolul Fulg de zăpadă (3PMSF), care indică faptul că anvelopele au fost omologate oficial pentru a fi utilizate iarna. Cele mai multe dimensiuni sunt incluse în clasa de aderență A, pe teren umed. Gama de produse oferă dimensiuni pentru utilizare profesională și recreativă versatilă, cu o selecție de 25 de produse de la 14 la 17 inci, în categoriile de viteză R (170 km/h), S (180 km/h), T (190 km/h) și H (210 km/h). Gama de produse va fi disponibilă pentru consumatori în toamna anului 2021.

Ilustrare comunicat de presă 2

Confort și siguranță

Noua anvelopă Nokian Seasonproof C oferă o soluție practică pentru profesioniștii care vor să renunțe la schimbarea sezonieră a anvelopelor, dar care doresc totuși o opțiune sigură pentru fiecare zi a anului. Expertiza Nokian Tyres în materie de siguranță pe timp de iarnă și performanțele excelente în condiții variate de condus sunt caracteristice noului produs, datorită conceptului Season Sense. Acest concept este creat special pentru utilizarea pe tot parcursul anului, pentru a garanta un condus sigur în zilele ploioase și pe carosabil umed, dar și confortabil și precis pe drumuri uscate, în timpul verii.

Conceptul Season Sense combină mai multe caracteristici inovatoare în designul benzii de rulare, structura și compusul din cauciuc. Modelul de rulare multifuncțional direcțional, în formă de V, cu blocuri centrale rigide, este adaptat pentru a oferi siguranță și confort pe tot parcursul anului. Noul compus al benzii de rulare pentru toate anotimpurile oferă aderență excelentă pe șosele umede și eficiență în materie de combustibil și kilometraj. Structura rezistentă cu tehnologia brevetată Aramid Sidewall de la Nokian Tyres oferă durabilitate unică și durată de viață îmbunătățită.

Durabilitate prin structură și materiale

 

Viața este mai ușoară pentru profesioniști și turiști datorită aderenței excelente pe teren umed și rezistenței la acvaplanare, îmbinate cu o durabilitate de top. Durabilitatea noului produs este maximizată prin tehnologia unică Aramid Sidewall de la Nokian Tyres. Fibrele de aramidă extrem de puternice întăresc pereții laterali oferind mai multă durabilitate și protecție în situații de condus exigente. Această tehnologie protejează anvelopa împotriva impacturilor, tăieturilor și gropilor. Datorită construcției robuste, adaptate, cu curele groase de oțel, Nokian Seasonproof C oferă durabilitate maximă și o durată de viață îmbunătățită pentru sarcini grele și în condiții de drum accidentat. Noile anvelope Nokian Seasonproof C vin cu o rezistență la uzură cu peste 15% mai mare față de modelul Nokian Weatherproof C, în condiții de drum diferite.

 

Manevrabilitate și stabilitate excelente pe tot parcursul anului

 

Modelul multifuncțional al benzii de rulare este prevăzut cu o zonă centrală rigidă, care oferă manevrabilitate perfectă și stabilitate pe tot parcursul anului. Fiecare bloc de rulare este atașat la nervura centrală, ceea ce îmbunătățește răspunsul la direcție și controlul anvelopei pe drumurile uscate. Canelurile puternice de pe banda de rulare încep din zona centrală și se întind spre umeri. Canelurile pentru apă și lapoviță din mijlocul benzii de rulare sunt proiectate pentru a maximiza rezistența la planare și acvaplanare. Acestea stochează apa și zloata dintre anvelopă și drum și accelerează eliminarea lor de pe anvelopă.

Ghearele pentru aderență dintre blocurile benzii de rulare de pe suprafața anvelopei îmbunătățesc aderența, mai ales la frânare și accelerare. Aceste gheare speciale au fost proiectate pentru deplasarea pe drumuri înzăpezite și alte suprafețe moi. Ghearele aderă la suprafața drumului în mod controlat și asigură tracțiune și aderență la frânare îmbunătățite.

 

Împreună cu noul compus al benzii de rulare, acest design asigură o uzură uniformă, un condus confortabil și o rezistență redusă la rulare. Rezistența redusă la rulare face ca Nokian Seasonproof C să fie o opțiune eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil pentru șoferii care doresc să mențină o amprentă de mediu scăzută, economisind în același timp costurile combustibilului.

 

Nokian Seasonproof C – Experiență de condus liniștită în orice anotimp

 

  • Siguranță și stabilitate de primă clasă pe tot parcursul anului
  • Kilometraj și randament energetic excelente
  • Fiabilitate și durabilitate îmbunătățite cu sarcini grele

Inovații principale:

Conceptul Season Sense: Modelul multifuncțional de rulare cu compusul pentru toate anotimpurile oferă performanțe versatile pe tot parcursul sezonului și un condus echilibrat și sigur pe suprafețe umede și uscate. Compusul benzii de rulare pentru toate anotimpurile oferă o aderență impresionantă pe teren umed, kilometraj și randament energetic excelente.

 

Ghearele pentru aderență: Aderență mai bună la tracțiune și frânare. Proiectate pentru a facilita deplasarea pe suprafețe moi, ghearele oferă o aderență de înaltă clasă la frânare și accelerare. 

 

Canelurile pentru apă și lapoviță: Rezistență la planare și acvaplanare. Canelurile stochează apa și zloata dintre anvelopă și drum și accelerează eliminarea lor de pe anvelopă. 

 

Tehnologia Aramid Sidewall: Durabilitate extremă. Fibrele de aramidă extrem de puternice consolidează pereții laterali ai anvelopei, oferind o mai mare durabilitate și protecție pentru situații de condus exigente. Fibra face ca anvelopa să fie mai rezistentă la impacturi și tăieturi, care în caz contrar ar străpunge cu ușurință anvelopa.
Pentru un plus de siguranță, Nokian Seasonproof dispun de un indicator de siguranță (DSI) patentat de Nokian Tyres. La acesta se adaugă indicatorii de locație și presiune din zona cu informații de pe peretele lateral al anvelopei. Zona de informații permite înregistrarea presiunii corecte de umflare și a locației de instalare la schimbarea anvelopelor. Confortul și siguranța sunt îmbunătățite și printr-o secțiune suplimentară care poate fi utilizată pentru înregistrarea cuplului de strângere a șuruburilor.

Nokian Seasonproof C

Descarcă fotografii

 Nokian Tyres dezvoltă și produce anvelope premium pentru persoanele care apreciază siguranța și durabilitatea. Inspirați de moștenirea scandinavă, fabricăm produse inovatoare pentru autoturisme, camioane și utilaje grele, pentru un condus fără griji în orice condiții. Lanțul nostru Vianor furnizează anvelope și service auto. În 2020, vânzările nete ale companiei au fost de 1,3 miliarde de euro, iar numărul de angajați a ajuns la aproximativ 4.600. Compania Nokian Tyres este listată la Nasqad Helsinki. Mai multe informații: www.nokiantyres.com

Citeste in continuare

Exclusiv

3 DOMENII UNDE UNIFORMA ÎȚI DĂ FORMA: DE CE CONTEAZĂ ELE PENTRU LINIȘTEA NOASTRĂ

Publicat

pe

3 DOMENII UNDE UNIFORMA ÎȚI DĂ FORMA: DE CE CONTEAZĂ ELE PENTRU LINIȘTEA NOASTRĂ

Se construiesc la fel ca orice haină, dar se poartă cu alt tip de responsabilitate. Iar celor ce poartă uniformele acestea, care fac pe om, în aceste zile, în HORECA, în spitale și clinici, pe străzi, le mulțumim.

E o perioadă grea și în toate momentele de incertitudine mergem cu ochii și întrebările după cei care par că au răspunsurile. Uniforma face această distincție uneori, între cei ca noi și cei care sunt acolo pentru noi, cu meseriile lor în care își pun în slujba noastră calitățile.

De ce contează uniforma, de ce liniștește?

A știi cine e cel din fața ta a contat atât de mult în istorie încât ne-am creat propriile reguli de urmat. De la culori dedicate doar regilor, la simboluri pe care militarii pe purtau ca să se recunoască rangul sau inamicul de prieten sau polițiști care erau acolo să audă strigăte, așa cum au fost primii polițiști din lume care au purtat uniforme, cei din Londra, în 1829.

De la a simți că știi pe cineva, la a avea încredere că are răspuns la întrebările tale, că este asemănător ție sau diferit de tine, uniforma a fost un mod să deosebim autoritatea de lipsă de cunoaștere, rangul de civil, încrederea de străini.

Acum suntem în situația în care tot suportul nostru, mulțumirea și încrederea se îndreaptă spre specialiștii pe care ți-i imaginezi îmbrăcați așa. Uniformele medicale nu fac medici, dar îi diferențiază ca oameni care, deși necunoscuți, au încrederea noastră.

CARE SUNT MESERIILE UNDE NU HAINA, CI UNIFORMA FACE PE OM

Spunem că meseriile le recunoaștem după uniforme și nu după haine pentru că există o diferență între cele două categorii. Diferențele dintre haine și uniforme sunt de 3 tipuri:

Nu toate uniformele sunt gândite cu comoditate în minte, ci cu principalul lor scop, anume să fie utile și să ușureze munca. Mai jos vezi o uniformă de tâmplar, gândită cu buzunare solide și piele acolo unde e necesară protecție. Și deși aceasta încă arată că poate fi și confortabilă, gândește-te la uniformele pompierilor de exemplu. Așadar, oamenii în uniformă trebuie apreciați nu numai pentru specializarea lor, ci și pentru că poartă uneori ceva necesar, ca să realizeze o muncă de care avem nevoie noi toți.

Oricine poartă haine, dar uniformele sunt rezervate profesioniștilor. Și chiar dacă uneori vedem persoane care se ”costumează” în aceste uniforme, și în unele țări este chiar ilegal să îmbraci o uniformă fără să ai dovada că ești ceea ce reprezintă ea, credem în respectul datorat unor uniforme. Cum este cea de mai jos, care ne prezintă imaginea unei țări întregi de asistente în uniforme medicale ce zilele acesteau au grijă să fie acolo, la datorie și să aibă grijă, de noi ceilalți. De aceea, uniformele Horeca și medicale au fost pentru noi mereu puncte de referință și ne-am concentrat să ușureze munca celor ce au și ei nevoie de fiecare ajutor, ca și acela pornit prin inițiativa de #stamacasa, datorata coronavirusului din primăvara lui 2020.

Hainele ne dau încredere în noi, uniformele ne dau încredere și în alții. Adică bifează ambele căsuțe. Cei care poartă uniformă nu doar că pot fi mândri de meseria lor, dar cu adevărat pot susține că uniforma face pe om. Și mai mult decât atât și scopul lor de a defini o imagine, așa cum vezi mai jos la barberul care se transformă într-o imagine a profesionalismului și deja crește în ochii potențialilor clienți, fără să te temi că îți va fi tăiată urechea, uniforma dintr-o echipă de exemplu dă și sentimentul de apartenență.

Hainele arată grija pentru tine, uniforma arată grija pentru alții – mai ales în Horeca, unde uniformele nu sunt acolo doar pentru identificare, ci pentru igienă și protecție. Toate aceste domenii de fapt, de la tâmplărie și industrie, la medicină și sănătate, la prestări de servicii unul la unul, ca bărbierit, la domeniile care ajută la relaxare, ca Horeca, uniforma are mai multe scopuri. Este ca o mantie pentru supererou, ca o armură pentru un soldat, ca un blazon pentru un cavaler.

 

Motivele pentru care societatea alege uniforme, de la sporturi la meseriile din Horeca

Sunt câteva motive pentru care, peste vreme, am trecut la această diferențiere a profesioniștilor prin uniforme. Despre câteva, cum este sentimentul de apartenență la un grup, așa cum e în sport, sau în război sau la o forță de ordine, am discutat.

Dar zi de zi, avem întrebări la care vrem răspunsuri avizate.

Da, un costum business poate să fie imaginea sau uniforma unui președinte de țară sau a unui om de afaceri care să ne ghideze. Dar și un bucătar în uniforma sa poate inspira la fel de multă încredere.

Uniformă bucătar

Ne întoarcem așadar la personajul principal despre care vorbim în blogul acesta și care merită atâta recunoaștere mai ales în aceste zile: omul din medicină și cel din HORECA, cei care sunt acolo pentru alții. 

Ca să îi recunoști și să le pui întrebări, ca să fii sigur că au grijă, ca să fii convins că au ceea ce îți lipsește.

Și de la grija pentru ceea ce ne oferă ca hrană, la grija pentru întregul nostru bine, au o slujbă care vine odată cu uniforma.

Uniformă medicală

Se construiesc la fel ca orice haină, dar se poartă cu alt tip de responsabilitate. 

 

Iar celor ce poartă uniformele acestea, care fac pe om, în aceste zile, în HORECA, în spitale și clinici, pe străzi, le mulțumim. 

 

 

 

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală3 ore inainte

Canalys: Xiaomi – locul 2 în România, locul 2 în Europa și locul 3 în lume la livrările de telefoane inteligente din T1 2021

Xiaomi a atins cea mai bună performanță trimestrială din istorie, potrivit Canalys [București, România, 06.05.2021] Canalys, IDC și Strategy Analytics au făcut publice datele financiare...

Eveniment3 ore inainte

Canalys: Xiaomi – locul 2 în România, locul 2 în Europa și locul 3 în lume la livrările de telefoane inteligente din T1 2021

Xiaomi a atins cea mai bună performanță trimestrială din istorie, potrivit Canalys [București, România, 06.05.2021] Canalys, IDC și Strategy Analytics au făcut publice datele financiare...

Eveniment18 ore inainte

ANUNT INCEPERE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii ,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma DABO CIBINIUM SRL-D

Societatea DABO CIBINIUM SRL-D, a inceput la data de 05.05.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de lucru...

Eveniment23 de ore inainte

Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor Masura 2 – SC EMDO TRUCK SRL

05.05.2021 Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor Masura 2 – SC EMDO TRUCK SRL SC EMDO TRUCK SRL anunta...

EvenimentO zi inainte

Creare-magazinonline.ro te ajuta sa pui bazele unei afaceri de succes

Sa pui bazele unei afaceri de succes este o misiune complicata. Pentru a reusi este necesara foarte multa munca, implicare,...

EvenimentO zi inainte

Afla la ce iti poate folosi un generator de curent monofazic 7,5 kW!

Curentul electric este o utilitate foarte comoda pentru multi dintre noi, iar in proportie de 90% lumea functioneaza pe baza...

EvenimentO zi inainte

Noile anvelope Nokian Seasonproof C oferă siguranță deplină pe tot parcursul anului

Nokian Tyres, producătorul scandinav de anvelope premium, introduce anvelopele Seasonproof C, pentru uz profesional. Aceste anvelope all-seasons sunt concepute pentru...

CulturăO zi inainte

Noile anvelope Nokian Seasonproof C oferă siguranță deplină pe tot parcursul anului

Nokian Tyres, producătorul scandinav de anvelope premium, introduce anvelopele Seasonproof C, pentru uz profesional. Aceste anvelope all-seasons sunt concepute pentru...

EvenimentO zi inainte

Samsung dă start invitației la evenimentul virtual „Bespoke Home” pentru a dezvălui noua sa gamă de electrocasnice 2021

Cu ocazia evenimentului „Bespoke Home” 2021, Samsung sărbătorește extinderea globală a liniei de frigidere Bespoke împreună cu gama lărgită a...

CulturăO zi inainte

Samsung dă start invitației la evenimentul virtual „Bespoke Home” pentru a dezvălui noua sa gamă de electrocasnice 2021

Cu ocazia evenimentului „Bespoke Home” 2021, Samsung sărbătorește extinderea globală a liniei de frigidere Bespoke împreună cu gama lărgită a...

Eveniment2 zile inainte

ANUNT INCEPERE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma BLACK SEA FRANCHISES SRL

Societatea BLACK SEA FRANCHISES SRL, a inceput la data de 04.05.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de...

Eveniment2 zile inainte

ANUNT INCEPERE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma DABO TM SRL

Societatea DABO TM SRL, a inceput la data de 04.05.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de lucru...

Eveniment2 zile inainte

Huawei Consumer Business Group pune la dispoziția utilizatorilor 4 canale suplimentare pentru știri marca SQUID News, prin intermediul Huawei Browser

București, 4 mai 2021 – Huawei Consumer Business Group anunță lansarea a patru canale suplimentare cu știri SQUID, precum video,...

Eveniment2 zile inainte

Afla ce beneficii iti pot aduce o pereche de proiectoare led

Sigurnata casei este intotdeuna pe primul loc, chiar daca traim intr-o scoietate controlata nu poti fi niciodata prea sigur. De...

Eveniment3 zile inainte

Afla ce beneficii are un cos de fum din inox si tabla zincata pentru locuinta ta!

De obicei, persoanele care aleg casa sau vila in locul apartamentului, investesc si in seminee sau centrale pe lemn, deoarece...

EvenimentO săptămână inainte

Decorează, protejează mediul și câștigă un televizor Neo QLED cu Samsung Free The Box

Campania #SamsungFreeTheBox îți arată cât de simplu este să dai o nouă viață cutiilor de televizoare Samsung. Mai mult decât...

Administrație localăO săptămână inainte

Decorează, protejează mediul și câștigă un televizor Neo QLED cu Samsung Free The Box

Campania #SamsungFreeTheBox îți arată cât de simplu este să dai o nouă viață cutiilor de televizoare Samsung. Mai mult decât...

EvenimentO săptămână inainte

Adoptarea legii 5 G în forma actuală și fără notificarea UE ar putea avea efecte negative asupra industriei de telecomunicații din România

Proiectul de lege care va asigura cadrul legal necesar implementării rețelelor 5G în România va fi dezbătut de Camera Deputaților...

Știrile Săptămânii