Connect with us

Exclusiv

CINE A FOST PETRE ŢUŢEA

Prahova Mea

Publicat

pe

SCURTĂ INTRODUCERE  ÎN GÎNDIREA LUI PETRE ŢUŢEA [1]

Mare noroc că există oameni care sunt idioţi! Funcţia idiotului e pozitivă,
pentru că fără el n-am înţelege nici geniul, nici normalitatea. Păi cum am
cunoaşte noi un om pe care-l numim desăvârşit dacă n-ar fi prezenţi ăştia,
idioţii?

Tragedia istorică a “omului autonom” a constituit una dintre temele de predilecţie ale gîndirii lui Petre Ţuţea. Marea lui ambiţie a fost, de altfel, aceea de a scrie un tratat de antropologie (pe care n-a mai apucat să-l definitiveze); nu era vorba de o lucrare de antropologie ştiinţifică (atît de la modă astăzi), ci de un discurs filosofico-teologic, axat pe problematica gnoseologică.
Pe acest “om autonom”, căruia i-a făcut o radiografie necruţătoare, a căutat el să-l “vindece”, la modul socratic, de prea multa lui “deşteptăciune”. Cînd spun lucrul acesta, am în minte un articol al lui Nae Ionescu (dascălul mărturisit al lui Petre Ţuţea): “Marea pacoste a istoriei moderne au fost oamenii inteligenţi şi teoriile lor. Mintea omenească e de la natură pornită spre generalizare. Ea porneşte de la fapte simple, şi se ridică repede la teorie. Din nefericire, de cele mai multe ori aceste teorii sînt false; pentru că faptul de la care s-a plecat nu e esenţial. Omul însă crede că teoria lui primează – şi că realitatea trebuie să i se supună. Sînt peste 300 de ani, bunăoară, de cînd omenirea toată e victima unei «teorii»: aceea a individualismului, care a provocat, provoacă şi va mai provoca încă multe dezastre şi adîncă mizerie în toate ramurile existenţei umane. […] Inteligenţa e orgolioasă şi rigidă. Ea vrea să se instituie nu numai în stăpîn absolut, dar şi în demiurg. Şi greşeşte.”[2]. În acest sens naeionescian, “inteligenţa” sau “deşteptăciunea” devin sinonime ale “idealismului prost”. Sau, altfel spus, apanajul acelor oameni despre care se spune îndeobşte că “fac pe deştepţii”.
“Omul autonom” al lui Petre Ţuţea este, prin excelenţă, omul care face pe deşteptul, ajungînd, în cele din urmă, să trăiască în idolatria închipuitei sale deşteptăciuni. Vorbind în termeni creştini, o astfel de atitudine reprezintă antiteza exactă a “sărăciei cu duhul”. Grecescul ptochós din sintagma evanghelică ptochós to pneumatí (“sărac cu duhul”, după traducerile curente, ce redau prepoziţional dativul de relaţie din original) înseamnă de fapt, în contextul respectiv, tocmai “smerit”, “umil” (sensul cel mai concret al cuvîntului este “încovoiat”, “îngenuncheat”; de aici, “sărac”, “sărman”, ca stare materială, dar şi “smerit”, “umil”, ca atitudine sufletească); adevărata sărăcie cu duhul (al cărei tîlc modernitatea pare să-l fi pierdut), departe de a însemna prostie, ignoranţă, naivitate sau îngustime (DEX reţine numai sensul devalidat: “lipsit de inteligenţă, de spirit; prost”…), reprezintă tocmai buna smerire a minţii omeneşti în faţa Cuvîntului lui Dumnezeu. Desăvîrşirea însăşi a putut fi definită creştineşte drept “o prăpastie de smerenie” (Sf. Isaac Sirul; ideea este însă prezentă în toată patristica răsăriteană). Numai că “omul autonom” tocmai să se smerească refuză, crezînd, în orgolioasa lui în-singurare, că “sărăcia cu duhul” ar exclude geniul sau erudiţia (prin care se simte el măgulit şi legitimat). Că nu-i aşa, ne-a dovedit-o Petre Ţuţea însuşi – acest mare “sărac cu duhul”, deopotrivă “erudit” şi “genial” (cel puţin în ipostaza de “geniu oral”, pe care nimeni n-a cutezat să i-o conteste).
Fiind atît de opus mentalităţii moderne, apariţia lui în public – ca un mărturisitor “în amurg”, cum îi plăcea să zică – i-a buimăcit pe mulţi. Cînd nu i-a lăsat cu gura căscată (“Nu înţeleg, dar e năpraznic!”), el le-a stricat jalnica formulă de “echilibru existenţial”, bazată, cel mai adesea, pe ignoranţă şi comoditate (căci ce altceva a făcut el decît rechizitoriul “maieutic” al lumii noastre?). Prin el ni s-a dat – într-o vreme a lui “homo faber dominat de homo stultus”, cum repeta adesea – şansa unei “buimăceli” izbăvitoare (înrudite, într-un fel, cu acea “nelinişte metafizică” pe care un Nae Ionescu îşi propunea să o trezească în sufletele auditorilor săi).
Pornind de aici, putem încerca o circumscriere mai exactă a conceptului de “om autonom”, aşa cum se desprinde el din gîndirea lui Petre Ţuţea. O primă distincţie, mai generală, este aceea dintre “omul etern” şi “omul istoric”. Cel dintîi reprezintă făptura arhetipală, creată “după chipul şi asemănarea” lui Dumnezeu. Icoană a omului originar, neatins de păcat şi de moarte, el se opune omului “căzut” în veac şi ontologic desfigurat. Sau, altfel spus, “omul etern” este omenitatea privită sub specia absolutului, în vreme ce “omul istoric” este aceeaşi omenitate în condiţia ei relativă.
O a doua distincţie îl priveşte strict pe “omul istoric”. În ipostaza sa pozitivă, acesta este “omul religios”, cel ce se raportează neîncetat, în suişurile ca şi în căderile sale, la transcendenţa divină şi la propria sa imagine absolută, “suspinînd după mîntuire”, laolaltă cu Firea întreagă, cum spune Apostolul (cf. Rom. 8, 19-22). Pentru Petre Ţuţea, omul religios se realizează suprem în omul creştin. În ciuda aparenţelor, “omul religios” al lui Petre Ţuţea nu-i totuna cu acel homo religiosus al lui Mircea Eliade, dedus “ştiinţific” din materialul magico-mitico-religios al istoriei religiilor. Petre Ţuţea se raportează la omul Revelaţiei depline, la cel ce trăieşte în Hristos şi pentru Hristos. Mircea Eliade a înţeles de minune religiozitatea omului arhaic, dar a avut, din păcate, o proastă întîlnire cu creştinismul, aşa cum am încercat să arăt în altă parte[3]. Aici Petre Ţuţea este mai degrabă de părerea lui Nichifor Crainic: religiile arhaice, precreştine, abia de pot fi numite “religii”; mai potrivit ar fi să le numim “religiozităţi în căutarea lui Dumnezeu”; căci, în vreme ce creştinul Îl trăieşte aievea pe Dumnezeu, în Hristos Cel Întrupat, necreştinul Îl visează imperfect, aproximîndu-L mitologic sau filosofic, cu puteri omeneşti (drama “religiilor naturale”)[4]. Dar Dumnezeul Cel Viu nu poate fi substituit nici de Zeii Fabulei, nici de Dumnezeul abstract al filosofilor! Nu-i mai puţin adevărat că orice om religios, fie el creştin sau necreştin, este principial orientat spre Divinitate, simţindu-se insuficient sieşi şi refuzîndu-se “devenirii oarbe”, “vremii care vremuieşte”.
Ipostaza negativă a “omului istoric” este “omul autonom” de la care am pornit, cel ce raportează totul la sine însuşi, tinzînd să se în-singureze în ţarcul acestei lumi, dominat de trufie şi de amăgire. Împrumutînd termenii lui Bossuet (la care şi Petre Ţuţea obişnuia să facă apel), putem spune că “omul autonom”, ignorînd “calea Domnului”, bîjbîie ca un orb pe “calea omului”. Sau, în termeni augustinieni, el întoarce spatele acelei civitas Dei şi se înfundă, cu perversă voluptate, în civitas terrena.
De fapt, creştineşte vorbind, “autonomia” aceasta este doar una iluzorie. Căci omul, cînd se desprinde de Dumnezeu, nu rămîne “singur” decît în aparenţă. În realitate, el devine “jucărie” sau “unealtă” a diavolului. Răul, s-a spus, nu are bază ontologică, el nefiind altceva decît “lipsa Binelui”, privatio boni (Fericitul Augustin). Prin urmare, absenţa lui Dumnezeu devine, de la sine, prezenţă a diavolului; de aceea, “cetatea pămîntească” a Fericitului Augustin nu este doar civitas terrena pur şi simplu, ci este civitas terrena sive diaboli. Vulgarizînd puţin, omul, dacă nu este al lui Dumnezeu, devine “al dracului” (şi este simptomatic că de la o vreme, în limba română, “a fi al dracului” sau “a fi dat dracului” au devenit expresii laudative!). În fond, ce altceva face acest om decît să repete păcatul luciferic? Poate că dacă un Lucian Blaga nu s-ar fi jucat mai înainte cu termenii aceştia (mai ales în Trilogia cunoaşterii), Petre Ţuţea n-ar mai fi zis “om autonom”, ci de-a dreptul “om luciferic”. Căci, în ultimă instanţă, acesta este “omul autonom”: un om bolnav de luciferism, în sensul strict teologic al cuvîntului.
Acest om autonom sau luciferic poate fi privit din multe puncte de vedere. Petre Ţuţea l-a tratat cu precădere din perspectiva cunoaşterii. De altfel, înainte de toate, “omul autonom”, încîntat de sine însuşi, deviază de regulă sensul existenţei, dinspre mîntuire (soteria), fie spre cunoaştere (“gnosticismul” prost), fie spre creaţie (falsa “demiurgie”). El înlocuieşte viziunea religioasă a lumii cu o viziune culturală; ar vrea să re-gîndească şi să re-creeze lumea lui Dumnezeu cu puterile minţii şi mîinilor omeneşti! Toată existenţa lui devine astfel căutare şi făptuire deşartă, căci caută unde nu este de găsit şi făptuieşte ce nu poate să dureze. Îşi poate umple lumea pînă la refuz, dar nu o poate transcende. Se mişcă năuc în cercul vicios al lui “aici” şi “acum”, în imanenţa Naturii şi a Istoriei, înşelînd şi înşelîndu-se deopotrivă.
Este vorba, pînă la urmă, de o proastă întîlnire cu Realul, pe care îl confundă cu aparenţele (phainomena) acestei lumi sau cu fantasmele minţii sale. De “Realul unic”, care este Dumnezeu, el nu ştie, nu poate sau nu vrea să se apropie. De aceea, cunoaşterea eşuează fie în materialismul pozitivist, fie în idealismul raţionalist, fie – după oboseala prea multor “ratări” – într-un scepticism dezabuzat. “Omul autonom” începe prin a se crede “măsură a tuturor lucrurilor” şi sfîrşeşte prin “a certa” realitatea că nu se potriveşte cu ideile lui, precum Hegel, sau prin a se întreba, asemenea lui Pilat: Quid est veritas? (Ce mai poate fi Adevărul… printre atîtea “adevăruri”?!).
Istoriceşte vorbind, “omul autonom” s-a născut în Grecia filosofilor, a murit în Evul Mediu creştin şi a reînviat o dată cu Renaşterea păgînizantă; a-l aştepta “să moară” din nou, de “moartea bună” a propriei lui suficienţe – acesta ar putea fi sensul ultim al supralicitatei formule a lui Malraux (“Secolul XXI va fi unul religios sau nu va fi deloc”).
Petre Ţuţea făcea undeva un fel de tipologie a omului cunoscător. Raportaţi la cunoaştere, oamenii ar fi de cinci tipuri: Misticul (“contemplativul” care se deschide, “iluminat”, cu credinţă şi cu smerenie, adevărului etern al Revelaţiei), Căutătorul (rătăcitorul om istoric care “se întreabă, întreabă şi caută”, cu bietele lui puteri omeneşti, rămînînd mereu pradă neliniştii şi neîmplinirii), Scepticul (care nu este, pînă la urmă, decît căutătorul învins de neputinţă), Indiferentul (care este un imbecil prin opţiune) şi Imbecilul (care s-a născut ca atare, reprezentînd, din perspectiva omenească, doar “un deşeu bio-istoric”). Ultimele două tipuri (imbecilul “făcut” şi imbecilul “născut”) neparticipînd propriu-zis la “aventura” cunoaşterii, iar cel de-al treilea fiind doar varianta dezabuzată a celui de-al doilea, vor rămîne în atenţia noastră doar Misticul şi Căutătorul. “Omul autonom” se acoperă, gnoseologic, cu tipul Căutătorului. Incapabil de credinţă, dar dinamizat de orgoliu, el caută “certitudini” şi “consistenţe” acolo unde acestea nu sînt de găsit: în natură, în istorie sau în sinele său autonom. Dacă Misticul trăieşte esenţial, Căutătorul se înfundă în fenomenalitatea fără transcendenţă, în acea “deşertăciune a deşertăciunilor” pe care o deplîngea Ecclesiastul.
Căutător este Filosoful (care jertfeşte raţiunii sale autonome şi “se întreabă” necontenit). Căutător este Ştiinţificul (“omul de ştiinţă”, care jertfeşte prejudecăţii experimentalismului empiric şi “întreabă” naiv lumea, universul). Dar cum “omul de ştiinţă”, istoric şi structural, nu este decît un derivat tîrziu al filosofului (un filosof “căzut” în empirie), Filosoful rămîne ipostaza majoră a Căutătorului. El este omul întrebător prin excelenţă, “un om care transformă în viciu nevoia întrebării”. El dizolvă raţional misterele şi rămîne suspendat de propriile lui întrebări, în limitele fatale ale acestei lumi şi ale ficţiunilor minţii sale (mintea care te minte!): căci ori nu le poate răspunde, ori le dă o mulţime de răspunsuri ipotetice, ce adesea se bat cap în cap, astfel că nu face decît să penduleze între ignoranţa pură şi ignoranţa “savantă” (docta ignorantia în sensul ei pervertit). “Refuzînd Absolutul ca instanţă supremă – scrie Petre Ţuţea – şi absolutizînd ilegitim dimensiunea imanentă a cunoaşterii, spiritul filosofic cade în infinitul rătăcirii raţionale. Căutătorul «alege şi, alegînd, rătăceşte». Asta l-a făcut probabil pe Tertullian să vorbească despre filosofi ca despre nişte «patriarhi ai ereticilor» “[5].
De aceea, lui Petre Ţuţea nu-i plăcea să i se spună “filosof”, ci prefera să se numească pe sine “gînditor creştin”. Strădania lui a fost tocmai aceea de a-l trezi pe “omul autonom” din beţia sa filosofantă, arătîntu-i calea spre Absolutul divin (singurul Real autentic), spre Revelaţia divină ca garanţie veşnică a Adevărului. Căci, în afara Revelaţiei, omul nu va trece niciodată, cu toate demersurile lui autonome, dincolo de întrebarea lui Pilat: “Ce este adevărul?”…
Asta nu înseamnă însă că Petre Ţuţea – cum s-au pripit să concluzioneze unii – nu dădea nici o şansă şi nici un rost filosofiei. Filosofia poate rămîne utilă în măsura în care admite să se pună, cu mijloacele ei, în slujba lui Dumnezeu. Dar nu în slujba Dumnezeului abstract al metafizicienilor sau a acelui metaforic “Dumnezeu al culturii” pe care-l invoca un Constantin Noica, ci în slujba Dumnezeului Celui Viu, a lui Iisus Hristos – Logos-ul Întrupat.
Filosofia ar avea trei soluţii: a) să piară pe limba ei; b) să se consoleze ca slujnică a “ştiinţelor exacte” sau c) să redevină ancilla theologiae. Aceasta din urmă ar fi calea pe care s-ar putea “înălţa smerindu-se”, aşa cum i s-a şi întîmplat de cîteva ori în istorie: cu Apostolul Pavel, cu Origen, cu Augustin, cu Dionisie Pseudo-Areopagitul, cu Ioan Damaschinul, cu Toma de Aquino, cu Grigorie Palama, cu Nicolaus Cusanus, cu Pascal, cu Kierkegaard, cu Maritain, cu Guénon, cu Berdiaev sau cu Nae Ionescu. Şi – de ce nu? – cu Petre Ţuţea însuşi.
Vorbind în termenii filosofiei culturii – şi cred că în manuscrisele lui Petre Ţuţea se află in nuce o întreagă filosofie creştină a culturii –, s-ar zice că noi trăim astăzi nu doar eşecul unui tip antropologic (“omul autonom”), dar şi al tipului de cultură ce s-a creat “după chipul şi asemănarea” lui. Poate că se va găsi într-o zi cine să ducă pînă la capăt, într-o formă mai puţin aforistică, răzleţele gînduri geniale ale lui Petre Ţuţea. Sau, altfel spus, poate că Petre Ţuţea, acest “ultim Socrate”, îşi va găsi un Platon al său, care să se împlinească împlinindu-l. Îţi vine să te întrebi, în ultimă instanţă, dacă nu cumva cele mai strălucite mesaje spirituale ce au ajuns pînă la noi nu sînt caracterizate tocmai de faptul că la origine nu au fost scrise de purtătorii lor, ci doar “propovăduite”, ajungînd să fie consemnate abia în urmă, graţie “ucenicilor” (exemplele cele mai notorii: relaţia Socrate-Platon, în sfera filosofiei; relaţia Hristos-apostoli, în sfera religiei).
Întorcîndu-ne la acea filosofie creştină a culturii despre care tocmai pomeneam, am putea spune, continuînd gîndirea lui Petre Ţuţea (care, la rîndul ei, valorifică “sugestii” naeionesciene), că se constată, în istoria spirituală a omenirii, două mari tipuri alternative de cultură, corespunzînd celor două viziuni fundamentale despre lume: pe de o parte, cultura ancillară (slujitoare), întemeiată pe viziunea teocentrică; pe de altă parte, cultura autonomă (“luciferică”), întemeiată pe viziunea antropocentrică. Pe de o parte, o cultură de verticalitate sacră (cultura omului care-şi venerează Zeii/Zeul), pe de alta, o cultură de orizontalitate profană (cultura omului care se venerează pe sine însuşi). Cultura ancillară a caracterizat, istoriceşte vorbind, Antichitatea timpurie şi Evul Mediu creştin, în vreme ce cultura autonomă a caracterizat Antichitatea clasică (“primul antropocentrism”) şi Modernitatea (“al doilea antropocentrism”, inaugurat, în linii mari, de Renaşterea occidentală).
Astăzi, cînd cultura autonomă pare a-şi trăi falimentul, stăm poate în pragul unei noi epoci de cultură ancillară. Inepţiilor dizolvante ale new age-ismului (care nu-i, în ciuda pretenţiilor sale profetic-novatoare, decît ultima consecinţă a mizeriei spirituale a omului post-medieval) dreapta gîndire creştină le poate opune Tradiţia revigorată a unei smerite şi mîntuitoare “ancillarităţi”. Căci – dacă luăm în serios creştinismul, asemenea lui Petre Ţuţea – omul nu se poate salva fără Dumnezeu; şi, cu atît mai puţin, împotriva lui Dumnezeu.
Răzvan CODRESCU

[1] Nucleul acestei introduceri a fost o comunicare ţinută la simpozionul organizat în anul 1992 (20-22 mai), în aula Institutului Teologic Ortodox din Bucureşti, mai ales prin strădania teologului Radu Preda (foarte tînărul autor al cărţii Jurnal cu Petre Ţuţea). Cu acel prilej, a fost editată şi o broşură colectivă, intitulată “Ultimul Socrate”. Petre Ţuţea – încercare de portret. De altfel, anul 1992 va fi un adevărat “an Petre Ţuţea”. După un prim pas editorial mai degrabă stîngaci (Bătrîneţea şi alte texte filosofice, Ed. Viitorul Românesc, Bucureşti), au urmat Între Dumnezeu şi neamul meu (Fundaţia Anastasia, Bucureşti – primul mare succes editorial), Mircea Eliade (Biblioteca Revistei “Familia”, Oradea), Omul. Tratat de antropologie creştină. 1. Probleme sau Cartea întrebărilor (Ed. Timpul, Iaşi), Reflecţii religioase asupra cunoaşterii (Ed. Nemira, Bucureşti), Proiect de Tratat. Eros (Ed. Pronto, Braşov – Editura Uniunii Scriitorilor, Chişinău), Philosophia perennis (Ed. Icar – Ed. Horia Nicolescu, Bucureşti), Jurnal cu Petre Ţuţea (Ed. Humanitas, Bucureşti; ed. a II-a: Ed. Deisis, Sibiu, 2002).
[2] Art. “Tot despre prejudecata inteligenţei” (31 ianuarie 1931), în vol. Roza vînturilor – 1926-1933, culegere îngrijită de Mircea Eliade, Ed. Cultura Naţională, Bucureşti, 1937, pp. 222-225 (reeditare anastatică: Ed. Roza Vînturilor, Bucureşti, 1990). Profesorul îi avea în vedere, ca şi Eminescu odinioară, mai ales pe politicienii care pun “teoriile” mai presus de “realităţi” (fie din interese demagogice, fie din mimetism ideologic).
[3] “Mircea Eliade – «credinciosul fără Dumnezeu»?”, în Puncte cardinale, anul II, nr. 2/14, februarie 1992, p. 6.
[4] A se vedea, de pildă, eseul “Rasă şi religiune”, în vol. Puncte cardinale în haos (Ed. Cugetarea, Bucureşti, f. a. [1936], mai ales pp. 178-179. Întreaga problematică este dezvoltată ulterior în Nostalgia paradisului (Ed. Cugetarea, Bucureşti, 1940; reeditare: Ed. Moldova, Iaşi, 1994).
[5] Petre Ţuţea, “Despre filosofi şi filosofie”, în Puncte cardinale, anul II, nr. 5/17, mai 1992, p. 11 (text inedit, reluat şi în nr. 11/59, noiembrie 1995, p. 8, într-un grupaj dedicat relaţiei dintre religie şi filosofie). Textul respectiv se încheie cu aceste cuvinte: “Oricine, spune Bossuet, e liber să aleagă între «calea omului» şi «calea Domnului». Şi tot el: «Raţiunea omului să tacă atunci cînd intră pe calea Domnului». Nu este vorba să tacă în sensul de a se anula, ci în sensul de a se smeri. Pe cealaltă cale, pe «calea omului», raţiunea sfidează Logosul prin logoree; se semeţeşte şi piere pe limba ei. Filosofia? Nu mi se pare altceva decît o rafinată trăire în promiscuitate cu moartea şi cu neantul…”

(Din vol. De la Eminescu la Petre Ţuţea. Pentru un model paideic al dreptei româneşti, Editura Anastasia, Bucureşti, 2000, pp. 213-224)

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exclusiv

Aduceti izoleta/Romania nu a mai vazut asta niciodata!

Prahova Mea

Publicat

pe

(Preluare National – Catalin Tache):

Polițiștii trimiși în Centrul Vechi, mai mulți decât clienții…

”Ordin de la Cotroceni : Închideți România de pe 7 decembrie” titram lovitura din 1 octombrie. Iar de atunci aproape că nu mai este lider politic sau analist care să nu se umfle cu ”sursele” sale despre ”închiderea României de pe 7 decembrie”… Numai că, pe 13 octombrie dezvăluiam că lucrurile deja se precipită și că ”Iohannis va scoate Armata pe străzi înainte de alegeri”! Pentru că, în loc să defileze pe sub Arcul deTriumf de 1 Decembrie, anul acesta militarii cu glonț pe țeavă nu vor fi trimiși barem să sprijine Poliția împotriva clanurilor interlope, dacă o astfel de acțiune inter-instituțională chiar va fi prevăzută. În schimb, din blindatele Piranha de zeci de milioane de euro bucata îi vor controla pe români de măști… Mai ales pe cei care vor încerca să se refugieze în vreun restaurant, bar, cafenea sau alte astfel de ”focare”…

Comisarul șef Berechet scapă Poliția Capitalei de sub control

Până atunci însă, știind atât de bine că tot contraatacul rămâne cea mai bună apărare, strategii ”lockdown”-ului deja au asmuțit forțele Ministerului de Interne asupra patronilor de mici afaceri mai ales din domeniul HORECA, pentru ca nu cumva aceștia să mai apuce să protesteze cumva… Și să zică în cele din urmă ”Bogdaproste” că au fost barem lăsați să tragă singuri obloanele, fără a mai primi amenzile astronomice cu acre sunt amenințați zi și noapte. Dar mai ales să fie verificați ”la sânge”, în plină pandemie și când oricum încasările unor restaurante apreciate au ajuns sub cele ale unor banale covrigării, la autorizațiile de funcționare! Controale pe care în cel mai bun caz ar trebui să le facă structurile specializate ale Primăriilor, ci nu cohortele de polițiști de la Ordine Publică trimise în ultimele zile pentru oricum insignifiantele ”rămășițe” de comerț ce se mai desfășoară în Centrul Vechi.

Acolo unde războiul orgoliilor între actori mai mici sau mai mari de pe scena Ministerului de Interne, de la Bogdan Despescu la Radu Gavriș și de la Bogdan Berechet la Cristian Ghica a dus la escaladarea conflictului fratricid pentru preluarea controlului asupra Poliției Capitalei. Cu victime colaterale sigure în rândurile puținilor patroni care mai încercau să își salveze afacerile și deci implicit locurile de muncă ale angajaților. Dar uite că pentru ca Berechet să poată justifica detașarea lui Ghica din fruntea Poliției Centrului Vechi s-a trecut deja la depășirea grobiană a planului cincinal la amenzi! Noua năpastă venind după săptămânile în care la rândul său subalternii lui Ghica, pentru a îi da peste nas șefului Poliției Capitalei, au recurs la rândul lor la aceste raiduri isterice asupra locațiilor HORECA! Astfel că toți șefii Poliției care se află în spatele acestui ordin sau îl pun în executare cu specificul exces de zel al ”milițienilor atârnători” de altădată ar trebui cel puțin duși la un test psihologic pe bune! Și asta înainte de a răspunde fiecare în parte pentru declanșarea acestei nebunii generalizate!

Războiul Berechet – Gavriș, mutat în Centrul Vechi!

Chiar înainte de a își semna demisia, Liviu Vasilescu i-a îndeplinit un ultim capriciu camaradului Bogdan Despescu, dând cu același pix și pe detașarea comisarului șef Radu Gavriș undeva unde să ”îi mai intre mințile în cap”… Acesta însă nu doar că a atacat și câștigat în instanță ordinul lui Vasilescu, dar acum a găsit și mijlocul perfect de a se răzbuna. Și uite cum comisarul șef Cristian Ghica, și el decapat prin aceeași metodă a decapării de la conducerea Poliției Centrului Vechi este ațâțat public de Gavriș să continue ”rebeliunea” împotriva șefului Poliției Capitalei, comisarul șef Bogdan Berechet. Cel care, în disperare de cauză pentru a se putea acoperi la o adică printr-o ”justificare” procedurală a detașării lui Ghica a dispus efectuarea de raiduri masive asupra tuturor locațiilor din Centru Vechi! Punându-și astfel oamenii să intre cu bocancii tocmai în sfera de competență a lui Ghica de până acum puțină vreme în urmă… Mai mult decât atât, echipajele trimise să poarte acest război personal în stradă par a fi fost instruite să ia la puricat tot ce se poate lua, să dea amenzi și să întocmească orice alte acte procedurale, doar s-o putea demonstra ”haosul” lăsat în urmă de Ghica.

Iar toate părțile implicate în acest ”Jihad” fratricid de la nivelul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București acționează cu un ”fundamentalism” care arată că lucrurile au cam scăpat deja de sub control. Și că poate este cazul ca alte structuri ale statului român să intervină de urgență… Asta dacă nu cumva ministrul Marcel Vela, dacă tot se arată interesat să își reia ministerul înapoi, după cum dezvăluiam chiar ieri, decide să se implice și să mai potolească spiritele extrem de inflamate din Poliția Capitalei.

Ca să se răzbune pe cuplul Despescu – Vasilescu, Radu Gavriș îl ațâță pe Cristian Ghica

Mai ales că primii care suferă sunt angajații și patronii firmelor din HORECA. Dar care din păcate vor fi urmați și de cei ai altor mici afaceri, pentru că deja se pregătesc noi operațiuni de verificare a tuturor business-urilor care încă mai funcționează în București! Bineînțeles, a celor conduse de români! Că doar de cele ale ”investitorilor strategici” străini, oricât de exaltați ar fi șefii Poliției ca să execute ordinele de ”închidere a barăcilor” din comerț cât mai repede, tot nu sunt atât de inconștienți încât să se atingă…

”Plutoane de execuție” de la Ordine Publică!

Însă ceea ce surprinde cu adevărat este că la aceste controale tematice au fost trimiși în prima linie a frontului deschis de către Poliția Capitalei în Centrul Vechi polițiștii de la Ordine Publică! Fiind greu de explicat cum de s-a ajuns să se recurgă la aceste veritabile ”plutoane de execuție”, mai ales că polițiștii de Economic nu doar că sunt deja ”rara avis” în cadrul unor echipaje mixte care abundă de jandarmi, mascați și OP-iști! Ca să nu mai spunem că excesul de zel dovedit de unii dintre ”neaveniții” folosiți în aceste operațiuni cer pur și simplu autorizațiile de funcționare, neavând nicio greață în a amenința cu suspendarea sau chiar anularea acestora!

Oare Vela o ști de războiul de gherilă de la DGPMB?

Cu toate că astfel de măsuri excepționale nu sunt în niciun caz apanajul polițiștilor de la Ordine Publică, nici măcar a celor de pe la SICE, ci doar a inspectorilor Primăriilor de Sector! Dar așa este când ”ordinul se execută și nu se discută”… Fie el și unul pur și simplu ”criminal” pentru afacerile patronilor români și a angajaților acestora… Cei care știu foarte bine că dacă ei cedează și trag obloanele acum, atunci ajutoarele promise de stat vor veni de-abia la Paște… Al cailor sau nu, nici măcar nu mai contează, din moment ce aceștia nu știu cu ce vor își hrăni familiile nici măcar până la Crăciun…

 

Citeste in continuare

Exclusiv

5 Pasi pentru a Avea un Site in WordPress

Prahova Mea

Publicat

pe

 1. Instalezi o nouă temă WordPress

Ce vedem imediat după instalarea WordPress? Aceasta este tema implicită: o poți lăsa, edita sau pur și simplu o înlocuiești dacă dorești. În fiecare an din 2010, echipa WordPress creează o nouă temă implicită. De exemplu, ultima – Twenty Twenty (denumit în mod tradițional după anul lansării) are un design laconic și se concentrează în principal pe lucrul de pe dispozitive mobile.

Deci, de unde știi ce subiect se potrivește site-ului tău? Ce trebuie luat în considerare atunci când alegi:

Gazduire WordPress. Cel mai important aspect pentru realizarea unui website este existența unui serviciu de gazduire web. Trebuie să știi ca pentru această platformă exista soluții dedicate de hosting wordpress, cu o mulțime de beneficii.

Compatibilitate.  Asigură-te că tema este compatibilă cu cea mai recentă versiune de WordPress.

„Sensibilitate”.  Este mai bine să acorzi preferință șabloanelor „receptive”, adică celor care se afișează corect pe orice dispozitiv.

Widgeturi și caracteristici speciale.  Cu cât mai multe widgeturi – cu atât mai multe oportunități de a schimba aspectul site-ului. În ceea ce privește caracteristicile speciale, „trebuie să existe” sunt modulul de contact, integrarea video, redimensionarea automată a imaginii, instrumentele Google Analytics etc.

Actualizare automată. Este important ca dezvoltatorii să-și actualizeze temele, altfel la un moment dat, de exemplu, poate deveni incompatibil cu noua versiune de WordPress.

Suport tehnic și costuri. Cea mai importantă întrebare apare – de unde să descarci teme WordPress? WordPress.org este cea mai faimoasă platformă pentru alegerea celor potrivite. Dar există un „dar”: deși multe dintre aceste șabloane sunt gratuite și compatibile, nu oferă întotdeauna suport tehnic. În plus, nu au întotdeauna funcțiile dorite. O alternativă rezonabilă sunt temele WordPress plătite, de exemplu pe themeforest.com. Aici vei găsi o mare varietate de opțiuni cu multe funcții, asistență tehnică și toate la prețuri rezonabile.

2. Instalează pluginul SEO

Nu ești sigur cum să îți promovezi site-ul în motorul de căutare? Începe prin instalarea pluginului SEO. Iată care sunt cele mai populare:

WordPress SEO de către Yoast.  Fără îndoială, cel mai bun articol WordPress și plugin de optimizare a paginii. Are o mulțime de caracteristici (chiar și crearea unui sitemap), Iar cu acesta poți rezolva cel puțin 90% din problemele de optimizare.

Pachet SEO All In One. Foarte similar cu pluginul SEO prin Yoast, instrument de optimizare bun. Este dificil să judeci care dintre ele este mai bun, există dezbateri constante pe acest scor pe internet.

Imagini SEO Friendly. Dorești să optimizezi imaginile de pe site-ul tău web? Acest plugin este ceea ce ai nevoie. În plus, completează automat eticheta ALT și coloanele Title dacă uiți de ele.

Sitemap-uri Google XML. Cel mai bun instrument pentru a-ți crea automat sitemap-ul WordPress și a-l trimite motorului de căutare. Dar dacă utilizezi deja SEO By Yoast – nu ai nevoie de acest plugin, deoarece SEO by Yoast are deja această caracteristică.

3. Instalează pluginul anti-spam

Ce este spamul și dacă este periculos? Spamul este publicitate în bloc neautorizată și nedorită care vine prin e-mail, telefon etc.

Mai precis, spammerul postează mesaje publicitare în comentariile care nu au nicio legătură cu subiectul articolului. Cel mai adesea, pe lângă publicitate, acestea conțin linkuri către alte pagini web. De asemenea, spammerii pot copia toate adresele de e-mail de pe blog și apoi le pot folosi pentru trimiteri promoționale.

Cum să faci față spamului? Arma principală este un plugin adecvat precum Antispam Bee și Captcha. Și pentru a proteja adresele de e-mail de pe site-ul tău, vine pluginul Codificator de adrese. Criptează toate e-mailurile publicate pe paginile site-ului tău.

4. Configurează legături permanente

Ce sunt permalinkurile? Acestea sunt linkuri sau adrese URL ale paginilor de pe site-ul tău. Cum le configurez? Legăturile permanente înlocuiesc porțiunea necitită a adresei – și uneori întreaga adresă – cu text simplu, cum ar fi un cuvânt cheie. Acest text de legătură se numește text de ancorare.  Aceste legături facilitează înțelegerea locului în care te afli, plus că arată mai plăcut din punct de vedere estetic și mai ușor de reținut. Și ceea ce este important, acestea afectează poziția site-ului tău în motorul de căutare.

5. Instalează pluginul pentru back-up

Cât de des faci o copie de rezervă a site-ului tău? În mod amiabil, trebuie să-l creezi cel puțin o dată la două săptămâni. Dacă dintr-o dată ceva nu merge bine, o astfel de copie cu tot conținutul site-ului îți va permite să o restaurezi în doar câteva minute. Iată cele mai populare pluginuri de backup WordPress:

BackWPup. Folosind acest plugin, poți configura copiile de rezervă automate și poți alege unde să le salvezi (de exemplu, pe serverul tău, în Dropbox sau primite prin e-mail).

BackupBuddy este un instrument premium excelent pentru crearea și gestionarea copiilor de rezervă.

WordPress către DropBox – alternativă gratuită la BackupBuddy

Pluginul WordPress Importer este util în special pentru importul de conținut de pe WordPress.com în WordPress.org.

Citeste in continuare

Exclusiv

Cele mai frecvente operatii de chirurgie estetica

Prahova Mea

Publicat

pe

Marcel Vela mai are de trecut un singur hop, cel de la 6 decembrie, și de-abia apoi se poate bucura din plin de roadele strategiei sale de a rămâne în barca premierului Ludovic Orban. Dar mai ales de a nu răspunde cânteceleor de sirenă transmise atât de alți lideri liberali, cât mai ales de colaboratorii acestora din sistem. Ce-i drept, misiunea de a organiza alegerile parlamentare în plin vârf, indiferent al câtelea o mai fi și acesta, al pandemiei de COVID – 19 nu este deloc una ușoară. Ba chiar se anunță mai riscantă decât oricând pentru cariera politică a ministrului de Interne. Numai că având în spate eforturile logistice depuse de atâtea alte forțe mai mult sau mai puțin la vedere, este de așteptat ca pe Marcel Vela să îl apuce în funcție și ziua de 7 decembrie.

Marcel Vela își ia ministerul înapoi după ce nu a sărit din barca lui Orban

Atunci când, după cum susțin sursele noastre, Marcel Vela își va lua Ministerul de Interne înapoi! Primul pas fiind numirea unui secretar general a MAI care nu doar să fie asumat de liberali, dar și să îi fie loial lui Marcel Vela. Cel care, în sfârșit, a conștientizat ce au însemnat cele patru-cinci încercări eșuate de a numi în trecut un secretar general… Mai ales că toate propunerile ministrului Vela au fost rând pe rânt ”trântite”, sub diverse pretexte, de același atotputernic secretar de stat Bogdan Despescu. Adică nimeni altul decât principalul beneficiar al interimatului nesfârșit de la Secretariatul General. Unul care continuă de facto și acum, întrucât înscăunarea chestorului principal Ioana Dorobanțu chiar nu înseamnă că Ministerul Afacerilor Interne are cu adevărat un secretar general, după cum bine știu inițiații sistemului…

Poziția lui Despescu, tot mai șubrezită după sacrificarea lui Vasilescu

Numai că, până la declanșarea asaltului final de după alegerile parlamentare, Marcel Vela deja a ieșit din acea stare de ”il dolce far niente” în care a fost cufundat în ultimele luni și a început să recurgă la strategia pe care ar fi aplicat-o orice alt ministru de Interne încă de la numirea sa. Și anume să își pună proprii oameni de încredere pe posturi cheie din fruntea celor mai importante structuri ale Internelor. Și chiar dacă Bogdan Despescu încă profită de inexplicabila decizie a lui Vela de a îi încredința oficial comanda directă a tuturor inspectoratelor generale este totuși clar că influența buzoianului a scăzut semnificativ după sacrificarea chestorului Liviu Vasilescu pe ”altarul Duduienilor”. Cea mai recentă dovadă în acest sens fiind cea de la Inspectoratul General al Jandarmeriei Române. Acolo unde, ce-i drept, secretarul de stat Bogdan Despescu s-a implicat personal în operațiunea de ”ejectare” a urmăritului penal Bogdan Enescu de la comanda Jandarmeriei. Numai că s-a trezit cu un om numit peste capul său de către chiar ministrul Marcel Vela. ”Experimentul Mastan” dovedindu-se acum unul decisiv în ”confruntarea finală” dintre Marcel Vela și Bogdan Despescu!

Se caută om la IGPR în locul lui Mirițescu!

Repet, toate jocurile de culise ale lui Bogdan Despescu pe mandatul de ministru al lui Marcel Vela nu ar fi fost posibile fără sprijinul logistic al vechiului său camarad, chestorul Liviu Vasilescu. Însă tocmai exagerata siguranță de sine a acestora li s-a dovedit fatală, după ce cuplul Vasilescu – Despescu a luat halucinanta decizie de a se întâlni ”noaptea, ca milițienii”, cu niște interlopi atât de intens mediatizați la acea vreme. Iar cu toate că nu s-a dus în Rahova fără girul personal al lui Despescu, presiunea publică declanșată de ”hemoragia de informații interne” a fost una atât de uriașă, încât cei doi au trebuit să găsească de urgență o soluție de compromis după detonarea scandalului. Mai ales că, de această dată cel puțin, Marcel Vela nu s-a mai arătat dispus să înghită tot el ”aroganța” secretarului de stat și să deconteze pe persoană fizică un nou scandal care zguduia serios Ministerul de Interne.

Se caută înlocuitori pentru Mirițescu de la IGPR și Bute de la IGPFR

Drept urmare, ca să rămână Despescu secretar de stat, a trebuit să plece șeful Poliției Române, nimeni altul decât ”bătrânul combinator” al sistemului, Liviu Vasilescu. De asemenea, numirea prahoveanului Eduard Mirițescu în locul lui Vasilescu nu i-a căzut nici ea prea bine lui Despescu. Cel care și-a zis că totuși este doar o soluție de moment și că până la urmă, după câteva luni în care va fi ca ”agheasma” în fruntea Inspectoratului General al Poliției Române, Mirițescu va fi înlocuit. Iar calculele lui Despescu iată că se arată din nou mai precise decât oricând! Pentru că, într-adevăr, deja se caută un înlocuitor pentru Mirițescu… Numai că mutarea o va face Marcel Vela, ci nu Bogdan Despescu! Ministrul de Interne fiind convins să mute decisiv și la șefia Poliției Române, prin numirea unui nou inspector general strict pe mâna sa.

Sau mai degrabă a noilor săi consilieri din umbră… Cei care și-au dovedit profesionalismul, cel puțin până acum, mai ales prin sfatul de a scăpa cât mai elegant cu putință de Traian Berbeceanu. Astfel că Vela nu a ratat ocazia de a îl scoate din cabinetul său pe ”pariul eșuat” Traian Berbeceanu, propunându-l premierului drept prefect al Capitalei. Astfel că acum Marcel Vela își poate trage și un șef de cabinet pe care să se bizuie cu adevărat. Și care să refacă ”punțile” atât cu propriile structuri din Ministerul de Interne, dar mai ales cu cele cu adevărat ”strategice” ale întregului sistem.

Mută și la Frontieră, ”lup tânăr” în locul lui Bute!

Ce-i drept, Bogdan Despescu nu a considerat niciodată Inspectoratul General al Poliției de Frontieră ca făcând parte din propria sa sferă de influență. Ceea ce și explică de altfel dezinteresul manifestat față de această structură, mai ales după mult așteptata îndepărtare a chestorului Ioan Buda din fruntea Poliției de Frontieră. Acolo unde părea să se fi instalat destul de confortabil chestorul Liviu Bute. Mai ales că, după cum atât de bine se știe la vârful sistemului, ”ce mi-e Buda, ce mi-e Bute”!

Despescu l-a ”executat” pe Enescu, Vela l-a pus pe Mastan…

Astfel că este absolut logică decizia ministrului de Interne de a muta și la IGPFR. Acolo unde, după cum reiese din informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră, ascensiunea unui ”lup tânăr” al sistemului deja nu mai poate fi oprită! Mai ales că prin viitoarea mutare, Marcel Vela își va consolida ”parteneriatul strategic” și cu una dintre cele mai influente grupări de la vârful Partidului Național Liberal. Atât de cunoscutele excelente relații pe plan extern ale noilor aliați ai lui Vela înlesnind și mai mult iminenta numire de la vârful Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.

Dă drumul la ”fabrica de generali”!

Acum bineînțeles că mulți dintre cei vizați de ”schimbarea liniilor” planificată a avea loc după alegerile parlamentare din 6 decembrie nu ar putea fi obligați să îi facă pe plac ministrului de Interne fără a primi ceva la schimb! Numai că, de această dată cel puțin, Marcel Vela are în mânecă ”as”-ul avansărilor la gradul de chestor ! Pentru că ministrul poate satisface astfel cererile celor cu care s-a negociat plecarea din funcții prin trecerea în corpul chestorilor sau oferirea unei noi stele… Astfel că operațiunea lui Vela de revenire la butoanele ministerului se bazează în bună parte și pe redeschiderea ”fabricii de generali” a sistemului. Deja fiind bătută palma cu majoritatea celor care își vor alina astfel orgoliul retragerii din funcțiile de conducere cu stelele pentru care au ținut atâta vreme scaunele ocupate… Pentru că, în acest an, parada militară de 1 Decembrie nu va mai avea loc! În schimb se va relua operațiunea ”ploii de stele”, fie ea și una în regim online de această dată…

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Eveniment15 ore inainte

Cand trebuie sa apelezi la implantul mamar?

Fiecare femeie este unica si merita sa se simta in largul sau cu corpul sau. Sa se simta complexata sau...

Eveniment17 ore inainte

Diferenţele dintre un VPS si un server normal

Dacă ar fi să clasăm cele mai populare întrebări, acest subiect ar lua cu siguranță una dintre primele linii ale...

Social3 zile inainte

Cea mai buna clinica pentru a face operatii de cataracta in Pitesti

Tu stii ce este cataracta? Cataracta reprezinta o afectiune oftalmologica in care lentilei din interiorul ochiului i se reduce transparenta,...

Social4 zile inainte

Casa Del Santos, caminul pentru batraneti linistite

Casa Del Santos anunta deschiderea casei de seniori. Exista in aceasta locatie calitate si standarde europene provenite din Italia, pentru...

Social6 zile inainte

Fostul primar al comunei argeşene Corbi, Virgil Baciu, candidează ca independent la Camera Deputaţilor

După două mandate extrem de reușite ca primar al comunei Corbi, nonconformistul Virgil Baciu vrea să candideze, independent, pentru un...

chirugie-estetica chirugie-estetica
Exclusiv7 zile inainte

Ce este chirurgia estetica?

Chirurgia estetica este una din fatetele chirurgiei plastice. Este cea care se refera la piele si la tesuturile superficiale ale...

fiset metalic fiset metalic
Afaceri7 zile inainte

Ce este un fiset metalic si care este rolul acestuia?

Cu toate ca traim in era digitala si majoritatea informatiilor sunt stocate acum in mediul electronic, hartia este inca folosita,...

curs instructor fitness curs instructor fitness
Sport2 săptămâni inainte

De ce este important sa urmezi cursuri de fitness?

Stim cu totii ca exercitiile fizice sunt importante in viata noastra de zi cu zi, dar este posibil sa nu...

Eveniment4 săptămâni inainte

Jadero.ro te invalui intr-un miros irezistibil

Jadero.ro te invalui intr-un miros irezistibil   Vrei sa iti cumperi un parfum de care sa te bucuri o perioada...

Eveniment4 săptămâni inainte

Turneul Național ”Legends” la Timișoara

Classic will rock you!. Turneul Național ”Legends” la Timișoara Flautistul Matei Ioachimescu, împreună cu PERCUSSIONescu (Irina Rădulescu – marimbă, Răzvan...

Eveniment4 săptămâni inainte

Apel de proiecte culturale – Camine in Miscare

10 artiști vor fi selectați să pună în valoare istoria și amintirile familiilor din Banat, în cadrul proiectului Cămine în...

Eveniment4 săptămâni inainte

BEGA! Timisoara 2020 – Festivalul luminilor BorealisBEGA! este un program principal al stației “Light Over Borders” (Lumină peste granițe) creat de PLAI împreună cu comunitatea creativă a orașului pentru Timișoara Capitală Europeană a Culturii, cu scopul de a activa malurile râului Bega și de a implica locuitorii orașului în activități artistice coordonate de organizații locale și parteneri cu expertiză internațională. Dezvoltând până acum proiecte precum spectacolul LUMEN în 2018, The Lightning Project și Happy Wall în 2019, BEGA! 2020 va recrea Luminile Nordului (Aurora Boreală) și Luminile Sudului (Aurora Australă) pe cerul orașului cu ajutorul artistului elvețian Dan Acher. O instalație creată cu ajutorul laserelor, proiectoarelor, mașinilor de fum și a unui sistem de sonorizare ambientală va schimba cerul deasupra orașului în perioada 1-3 Octombrie 2020. Proiectul va fi prezentat în premieră în zona Uzinei de Apă urmând ca în zilele următoare să acopere o parte a zonei centrale. Inițial integrat în programul BEGA! pentru anul 2021, BOREALIS a luat locul proiectului planificat pentru anul 2020 din motive ce țin de restricțiile aflate în vigoare. Desfășurat pe o suprafață extinsă, publicul poate participa fără a fi limitat la o zonă specifică de participare. În toate lucrările sale, designerul proiectului BOREALIS, Dan Acher utilizează orașul ca pe un loc de joacă pentru a crea sentimentul de apartenență și comunitate, fiind aliniat la aceleași valori care au dus la crearea programului BEGA! Aurorele Polare au creat fascinație mereu, iar recrearea acestora deasupra unui mediu urban precum Timișoara, la mii de kilometri depărtare de locul lor de origine transmite însăși esența stației a cărui program principal este BEGA!, “Lumină peste granițe”. Articol optimizat in motorul de cautare Google de divablog.ro si divaevents.ro.

BEGA! este un program principal al stației “Light Over Borders” (Lumină peste granițe) creat de PLAI împreună cu comunitatea creativă...

Eveniment1 lună inainte

Seturi de dus promotionale: profita de oferte pentru a-ti renova baia

  Interesul romanilor pentru renovarea locuintelor a crescut in aceasta perioada, datorita timpului petrecut in izolare. In acelasi timp, ofertele...

Sport1 lună inainte

Pariurile Futures

Pariurile futures pot fi unele dintre cele mai profitabile pariuri din întreagul univers al pariurilor sportive. Un pariu futures este...

Eveniment1 lună inainte

Reparatii usi sector 5 – solutia ideala pentru urgente

Locuinta sau biroul tau are o usa defecta care nu se mai inchide sau deschide corespunzator?...

Eveniment2 luni inainte

Președintele PER Dănuț Pop întreabă opinia publică :”Partidele mari pregătesc fraudarea alegerilor?”

Partidul Ecologist Român acuză partidele mari că s-au aliat să elimine șansa partidelor neparlamentare din cursa alegerilor locale.   De...

Eveniment2 luni inainte

Gala Merito pentru educaţie de calitate

Autor: Prof. Claudia Bota  Profesorii valoroși din România sunt din ce în ce mai puțini din lipsă de recunoaștere și...

Eveniment2 luni inainte

Gama de dispensere de dezinfectare maini

dispensere de dezinfectare maini Comisia Romana de Sanatate recomanda sa ne spalam pe maini cu apa si sapun de fiecare...

Știrile Săptămânii