Connect with us

Exclusiv

Stabilirea unui nou record, descalificant, de cult al personalității/ Pentru a demonstra care a fost/este mai adulată dintre Elena Ceaușescu și Laura Kovesi?

Prahova Mea

Publicat

pe

In urma cu 3 ani, mai exact pe data de 3 mai 2015, intr-o Declaratie de Presa preluata de multe ziare si agentii de stiri din Romania, ofiterul (rez) Adrian Radu dezvaluia, in amanunt, ca SRI incalca legea flagrant prin mandatele de interceptare pe care le obtinea, mandate ilegale. De ce ilegale? Simplu: SRI obtinea mandatele pentru fapte de coruptie si evaziune fiscala invocand… legea 51/1991! DAR in legea respectiva nu sunt introduse coruptia si evaziunea fiscala! Curtea Constitutionala ar fi trebuit ca de indata ce opinia publica a luat act de dezvaluirile fostului ofiter SRI, sa emita o Decizie care sa stopeze actiunile ilegale, abuzive, ale Serviciului Roman de Informatii. Asa ar fi salvat mii de cetateni nevinovati care au intrat in malaxorul interceptarilor ilegale! Bine macar ca, in sfarsit, deunazi, CCR s-a decis, in sfarsit, sa intervina si sa stopeze aceste abuzuri! De altminteri, Adrian Radu, de-a lungul timpului, a dezvaluit public multe infractiuni savarsite de catre institutii importante ale Romaniei! (Sef Departament Anchete Incisiv de Prahova -Raisa Ekaterina Ivatenko).

Iata ce spunea Adrian Radu in Declaratia de Presa din 3 mai 2015:

DECLARAŢIE DE PRESĂ
Cu stupoare am asistat zilele trecute la o acţiune de dezinformare şi manipulare marca SRI. O aşa zisa întâlnire secretă, într-un loc public, întâmplătoare, dintre un fost ofiţer SRI (actualmente jurnalist) şi Traian Băsescu.
Manipularea şi dezinformarea realizată prin ofiţerii acoperiţi ai generalului Coldea şi/sau prin aşa zişi deontologi – realizatori de emisiuni, precum Rareş Bogdan mi-au dat de gândit că se încearcă să se acopere altceva, să se distragă atenţia de la un lucru mult mai grav. (Este de notorietate faptul că, până nu demult, Rareş Bogdan se ‘’ lăuda cu legătura sa cu generalul Coldea).
Tocmai în aceeaşi zi, coincidenţă sau nu, Administraţia Prezidenţială a transmis grupurilor parlamentare un draft al unui nou proiect de Lege privind retenția datelor (așa numita lege” Big Brother). Ciudat. O premieră! Este pentru prima dată de după 89 când Administraţia Prezidenţială face un asemenea demers. Mai ciudat este faptul că, acest demers este efectuat pentru o lege declarată neconstituţională de către Curtea Constituţională şi, mai mult, pentru o lege pentru care SRI a făcut presiuni asupra Curţii Constituţionale, conform declaraţiilor membrilor acesteia, aspect peste care s-a trecut prea uşor, poate şi datorită acoperiţilor din presă. Să ne reamintim şi faptul că, după declararea legii ca neconstituţională, în mod întâmplător, unul dintre judecătorii Curţii Constituţionale care s-a opus vehement acestei legi a fost practic scos din joc prin metode specifice şi, nu lipsit de importanţă, fostul Director al SRI şi-a prezentat demisia la scurt timp.
Ca un fost “membru” al sistemului şi fiind un bun cunoscător al metodelor şi mijloacelor practicate de SRI am ştiut că va urmă ceva, mai ales după ce scopul a fost atins (acela ca, prin manipulare şi dezinformare atenţia de la ‘’premiera’’ trimiterii de către Administraţia Prezidenţială a proiectului de lege” Big Brother’’ a fost deturnat printr-un scandal creat artificial de o aşa zisă întâlnire secretă, într-un loc public, al Preşedintelui Traian Băsescu).
Invitat în cadrul emisiunii „Ultimul Cuvânt” difuzată miercuri de B1Tv, nu am comentat acest aspect deoarece regia marca SRI încă nu era complectă. A doua zi, joi, circuitul acţiunii de dezinformare şi manipulare s-a închis. Astfel, spre surprinderea unor analişti de marcă (Ion Cristoiu), dar nu şi spre surprinderea mea, Dumitru Dumbravă, Directorul Direcției Juridice a SRI, a acordat un interviu site-ului juridice.ro, site necunoscut marelui public până acum, interviu preluat cu o rapiditate suspectă, probabil la comanda dată acoperiţilor.
Maestrul Ion Cristoiu, în intervenţia telefonică de joi realizată la emisiunea ‘’ Ultimul Cuvânt a interpretat foarte bine acest interviu dat de Dumitru Dumbravă, în sensul că a considerat că SRI, în fapt transmite un mesaj. Maestrul Ion Cristoiu a greşit doar în interpretarea cui SRI, de fapt generalul Coldea a transmis acest mesaj. Acest mesaj nu a fost transmis doamnei Kovesi, ci judecătorilor Curţii Constituţionale. A fost de fapt o atenţionare de tip mafiot dată pe faţă. Atenţie că noi monitorizăm toată justiţia din România, nu ne mulţumim doar cu trimiterea sesizărilor la parchete, ci până la o hotărâre finală într-un dosar. Cum în foarte multe dosare penale se ridică problema neconstituţionalităţii unor măsuri care ajung la Curtea Constituţională, mesajul a fost clar: vă monitorizăm şi pe voi, vedeţi de fapt să nu mai greşiţi să spuneţi că noua lege” Big Brother’’ este neconstituţională. Asta a fost de fapt mesajul.
De ce ţine cu orice preţ SRI să se adopte această lege este foarte uşor de ghicit pentru cunoscători. Ce este mai grav este faptul că SRI încalcă legea flagrant şi, mai mult, toate mandatele obţinute de SRI în cazurile de corupţie şi evaziune fiscal sunt obţinute ilegal şi sunt nule de drept. Solicitările SRI pentru mandatele de ascultare se fac în baza Legii 51/1991 şi date în baza acestei solicitări. Dar, spre surprinderea multor judecători, chiar de la Curtea Constituţională, aceste mandate au fost obţinute până în prezent în mod ilegal (deoarece în legea respectivă nu sunt introduse corupţia şi evaziunea fiscală).
‚asist cu groază, cum anumite grupări, profitând de aşa zisele ameninţări ce vizează siguranţa naţională sau securitatea cetăţeanului (interpretate, după interes şi nu conform Legii 51/1991, ce defineşte clar ce înseamnă siguranţă naţională), precum terorismul sau evaziunea fiscală, încalcă nonşalant regulile democraţiei şi ale statului de drept, solicitând, chiar şi oficial (prin CSAT), extinderea “competenţelor” obţinând dreptul (dar nu bază legală) de a încălca regulile democraţiei, sub masca bunei credinţe. Şi, în numele unei “cruciade” demagogice împotriva corupţiei, s-a ajuns la substituirea instituţiile abilitate prin lege, adică la un atac frontal lansat asupra democraţiei şi statului de drept.
Dacă aparent şi formal, cererile par îndreptăţite, uitându-mă prin “gaură” cortinei, în spatele acesteia, lucrurile stau cu totul altfel.
Făcând abstracţie de modul cum mafia financiară, manipulând instituţii precum SRI, Guvern, Parlament, a reuşit neutralizarea Gărzii Financiare (înlocuind-o, doar formal şi demagogic, cu un alt organism mai eficient) şi a ajuns să controleze întreg sistemul şi toate instituţiile publice, nimeni n-a sesizat că, “îmbătată” de succes, mafia a trecut la un nivel superior, atacând “centrul de comandă” al statului de drept, Ministerul Public. Cazul comisarului Berbeceanu, în care DIICOT îl acuză pe Berbeceanu de “trădarea” intereselor instituţiei, iar DNA acuză procurorii DIICOT de abuz, este un semnal de alarmă în acest sens. Niciodată în istoria postdecembristă a României, un asemenea caz nu a avut o astfel de abordare, punând faţă în faţă, public, două instituţii ale statului, mai precis două direcţii ale Parchetului General (PICCJ). Deşi public s-a dezminţit, e clar că între DIICOT şi DNA există un “război” rece, al cărui cauză – chiar dacă nu este acceptată oficial –  a fost şi continuă să fie generată de grupările de tip mafiot ce controlează aceste instituţii, formal independente, dar mai ales de intruziunea SRI în activitatea celor două instituţii, la comanda unor interese politice, străine de interesul naţional.
După cazul Berbeceanu am început să fiu mai atent şi mai circumspect în a privi fenomenul, iar adevărul privind existenţa unui război rece între DNA şi DIICOT a început să iasă la iveală, chiar şi oficial, prin comunicatele de presă. Cele de la DNA conţineau, aproape în totalitate, menţiunea “cu sprijinul SRI”, în schimb cele de la DIICOT nu includeau această menţiune. Dacă la început acest “amănunt” părea nesemnificativ, ulterior s-a dovedit că, în fapt, contrar legilor în baza cărora funcţionează (Legea 51/1991 şi 14/1992) şi a atribuţiilor principale, SRI s-a “reorientat”, cu “grosul” armatei şi logisticii, către DNĂ, abandonând exact structura cu care, prin lege, era obligată să coopereze, adică DIICOT. Potrivit Legii 14 din 1992, art. 2, “Serviciul Român de Informaţii organizează şi execută activităţi pentru culegerea, verificarea şi valorificarea informaţiilor necesare cunoaşterii, prevenirii şi contracarării oricăror acţiuni care constituie, potrivit legii, ameninţări la adresa siguranţei naţionale a României”, iar la art. 3 din Legea nr. 51 din 1991 sunt enumerate clar faptele ce constituie „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, fapte care nu intră în competenţă DNĂ, aşa cum sunt prevăzute la art. 3, alin. (1) din OUG 43 din 2002. Lecturând Legea 508 din 2004, ce reglementează activitatea DIICOT, constatăm că cercetarea faptelor care constituie „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, intră, exclusiv, în competenţă acestei instituţii. Astfel la art. 12, alin. (1), lit. a), subpct. (ÎI) se precizează că, sunt în competenţă DIICOT: „infracţiunile prevăzute de Legea nr. 51/1991 privind siguranţă naţională a României, cu modificările şi completările ulterioare” şi, potrivit subpct. (V) din acelaşi articol: „infracţiunile prevăzute de Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare”, adică cele aflate în competenţă SRI. În acest caz nu este fireasaca întrebarea: De ce nu mai lucrează SRI cu DIICOT?
Dacă ţinem seama, de declaraţiile şefei DNĂ, că instituţia are în lucru aproximativ 5100 dosare, iar 15%, tot conform declaraţiilor şefei DNĂ, sunt instrumentate în urma informaţiilor furnizate de SRI, rezultă că SRI a furnizat informaţii DNA pentru un număr de aproximativ 765 cauze. În replică, în faţa instanţei, fostă şefa a DIICOT, declară că SRI, deşi are în atribuţii culegerea de informaţii, cu prioritate, în domeniul siguranţei naţionale, fapte ce intră, exclusiv, în competenţă DIICOT ca cercetare, într-un an de zile (2014) DIICOT a primit de la SRI doar 10 (zece) sesizări, în timp ce DNA peste 765 (nu s-a precizat perioada). Astfel, potrivit declaraţiei fostei şefe a DIICOT “O perioadă lucrurile au stat în regulă, însă ulterior, am observat o răcire a relaţiilor dintre DIICOT şi SRI, deoarece sub aspectul numărului de sesizări primare pe care DIICOT le-a primit, acesta era aproape inexistent. În anul 2014 am primit max. 10 sesizări, toate neserioase, în timp ce uitându-mă la DNA am observat că aproape activitatea era SRI” există multe semne de întrebare vis-a-vis de relaţia dintre cele două instituţii.
De ce SRI s-a mutat la DNA, când, prin lege, trebuia să furnizeze informaţiile la DIICOT şi de ce şi-a schimbat “obiectul de activitate”, trecând de la atribuţiile legale vizând „ameninţări la adresa securităţii naţionale a României”, prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51 din 1991, la atribuţiile aflate în portofoliul DNĂ, este o temă care ar trebui să facă obiectul controlului exercitat de Parlamentul României asupra SRI şi un obiect de studiu pentru societatea civilă. Pentru că nu este normal că să-ţi extinzi atribuţiile, contrar celor legale, nici în domeniul corupţiei (în care SRI nu este abilitat – chiar dacă aceste competenţe au fost extinse printr-o Hotărâre CSAT dar care nu ţine loc de lege), nici în domeniul finanţelor publice (în care SRI controlează DGAF, având peste 140 de ofiţeri detaşaţi şi “acoperiţi” şi în care urmăresc şi preluarea întregii activităţi de control fiscal, pentru a controla toate finanţele României), nici în domeniul justiţiei (unde, prin “acoperiţi” sau “surse” au creat un sistem de “execuţii” încălcându-se dreptul la apărare, la egalitate în faţa legii şi obiectivitate), nici în mass-media, manipulând cetăţeanul prin diversiunile rezultate din “împrăştierea” informaţiilor furnizate “acoperiţilor”. Chiar dacă activitatea a fost “fructoasă” şi “eficientă”, soldată cu arestarea multor corupţi, nu poţi scuza metodă, adică încălcarea statului de drept, prin efectele produse, pentru că acestea au fost produse prin încălcarea legii şi, în special, scele privind separaţia puterilor în stat.
Nu ştiu cât din ceea ce spun Udrea, Bica şi alţi demnitari, foşti miniştrii sau parlamentari, care acuză faptul că au fost “lucraţi” nu de justiţie, ci de SRI, ca “poliţie politică”, este adevărat şi cât sunt de vinovaţi pentru faptele de care sunt acuzaţi. Conform legilor şi Constituţiei, numai justiţia poate stabili şi hotărî, prin organele abilitate: cele de cercetare penală şi instanţele de judecată. Pe principiul însă că “nu iese fum fără foc”, dacă luăm în calcul “migraţia” incorectă a SRI de la DIICOT la DNĂ, cu tot cu “arme şi tehnica din dotare” şi faptul că şi-au abandonat “obiectul de activitate”, transferându-se, în baza interpretării noţiunii de “siguranţă naţională”, ca fiind tot ce mişcă şi se întâmplă în România, mega – tele justiţia la care asistăm, bazată, aproape exclusiv, pe interceptările telefonice şi ambientale, efectuate şi furnizate de SRI, menite să “fezandeze” clientul, să manipuleze cetăţeanul (convingându-l de oportunitatea metamorfozării individului în “duşman al poporului”) şi să prestabilească sentinţele pronunţate de “acoperiţii” executanţi, ar trebui să devină o temă pentru toţi cei care au pretenţia că ştiu să citească şi mai şi percep ceea ce citesc, dar mai ales pentru Comisia din Parlament ce se ocupă de activitatea SRI.
Faptul că pe site-ul SRI, pe lângă atribuţiile legale, mai apare şi “securitate economică”, iar peste 50% din activitate este angrenată în acest domeniu, în condiţiile în care Legea siguranţei naţionale nu prevede astfel de atribuţii în “portofoliul” SRI, este o dovadă că ceva “pute” cu adevărat în statul de drept şi democraţia din România. Până când societatea civilă şi Parlamentul nu se vor întreba şi nu vor cere explicaţii privind legalitatea “detaşării” oficiale a ofiţerilor SRI la ANAF, respectiv DGAF şi de ce SRI lucrează “cot la cot” cu DNĂ, într-un domeniu care nu este în competenţa lor – nelimitându-se doar la furnizarea de informaţii, cum se crede, ci procedând şi la intoxicarea cetăţeanului şi manipularea justiţiei, “şuntând” DIICOT, cu care sunt obligaţi să coopereze – mega-circul la care asistăm în prezent, în care “bocancii cazoni pe grumaz” şi “şuturile în gură cu bombeul” devin instrumente tot mai uzitate, nu va conteni. Asta pentru că în timp ce marea majoritate a ofiţerilor sunt de bună credinţă şi integrii moral, câţiva şefi, avizi de putere şi dornici să pună stăpânire pe România, cu riscul îndepărtării definitive de democraţie şi de Europa, au târât instituţia într-un război mioritic, înregimentând-o forţat în politică şi în luptele pentru putere. Finalul acestei mega tragicomedii, ce oferă suficient circ pentru a ascunde şi a transfera în derizoriu adevăratele probleme ale ţării – precum evaziunea fiscală, de miliarde de euro anual, făcută de firmele arabe, ce alimentează conturile organizaţiilor extremiste (domeniu care ar trebui să reprezinte preocuparea de bază a SRI, pentru că face parte din obiectul principal de activitate) şi care depăşeşte cu mult prejudiciile însumate din toate cazurile de mare corupţie depistate din România – va arată că, încă o dată, diversiunea este instrumentul de bază al manipulării şi armă care îngroapă democraţia şi statul de drept şi că justiţia este încă sub “bocanc cazon”…’’

 

Exclusiv

Sica Zongorasul n-a invatat nimic de la Crin Antonescu/ Lui Sica i-as cere demisia – Comisarul de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

In urma cu aproape un an, Klaus Iohannis ii cerea sefului de atunci al CIA, actualul secretra de stat Mike Pompeo, „capul” fugarului Sebatsian Ghita, intr-o miscare de forta asa cum nimeni nu-l credea in stare pe „ficusul” de la Cotroceni. Numai ca, asa dupa cum dezvaluiam atunci, nici seful statului habar nu avea chiar inainte de plecarea in Statele Unite ale Americii ca va fi atat de „jucator”, mutarea care l-a repozitionat pe orbita liderilor politici europeni primind-o si el „in plic”, cu doar cateva zeci de ore inainte de a face aceasta „oferta de nerefuzat” celei mai puternice agentii guvernamentale din lume !

De la Belgrad, „miliardarul sistemului” il „butoneaza” inca pe Victor Ponta

Iar „aura” de lider care-i era recunoscuta dintr-odata lui Iohannis a fost amplificata si de faptul ca, dupa ce a incuviintat intr-o mutenie totala absolut toate propunerile economice ale americanilor, presedintele Romaniei a deschis gura doar pentru a cere, oficial, „extractia controlata” a lui Sebastian Ghita din „Orasul Alb”, asa cum este cunoscut Belgradul pe harta spionajului mondial.

Iar aceasta aducere controlata a miliardarului de casa al statului paralel  care tocmai ce furnizase munitia pentru „decaparea” generalului Flroian Coldea de la conducerea operativa a Serviciului Roman de Informatii a fost, dupa cum bine anticipasera sfatuitorii din taina a lui Iohannis, cel care, dupa cum s-a dovedit ulterior, oricum nu pricepuse nicio iota din dedesubturile acestei operatiuni „troll”, mai mult decat bine primita de catre Administratia Trump. Mai ales de catre oamenii fideli „Marelui Blond”, care tocmai se aflau la randul lor in toiul unei batalii pe viata si pe moarte pentru preluarea controlului serviciilor secrete americane.

Iata insa ca aceiasi oameni din umbra lui Iohannis nu au mai anticipat si faptul ca americanii chiar iau in serios astfel de „deal”-uri si, nu dupa mult timp, au si desemnat specialistii necesari, unii dintre ei chiar originari din Banatul Romanesc, dar buni vorbitori de sarba ca sa-l „extraga” pe Ghita. Numai ca, asa cum cere cutuma, au pus o singura conditie, dar obligatorie : pastrarea in custodie a „miliardarului sisetmului” pentru o scurta perioada de timp, adica cat este strict necesar pentru a-l „stoarce” pe acesta informativ, inainte de a-l preda oficial autoritatilor romane. Insa aceasta „cerere” i-a panicat pe oamenii presedintelui si chiar gruparile rivale din servicii, care si-au dat seama ca, odata transformat in „lamaie” pentru americani, Ghita il poate „ingropa” definitiv nu doar pe Coldea, dar pe toti ceilalti care „socializasera”, pe bani multi, cu „tanara speranta” sereista din Ploiesti…

Iohannis a jucat un teatru ieftin in fata actualului secretar de stat Mike Pompeo

Iar cum din acel moment partea romana nu doar ca nu a mai solicitat niciun ajutor, dar s-a facut ca „nu aude si nu vede” niciunul dintre semnalele tot mai transante ale americanilor, cei din urma au „sapat” pe cont propriu si au aflat ca, pur si simplu, refuzul de a mai colabora in „extragerea” lui Ghita i-ar reveni unei grupari ”subterane” din SRI ! Tabara care mizeaza pe cartea „infratirii” dintre FSB-ul rusesc si BND-ul german, pentru a impiedica astfel extinderea parteneriatului strategic dintre Romania si Statele Unite ale Americii…

”Minte scurta…”

Singurul moment de glorie al mandatului lui Klaus Iohannis in fruntea Romaniei nu a fost nici atunci cand a „descalecat” insotit de cohorte de sepepisti si cu vesta antiglont pe sub geaca rosie sa-i atate pe „hastagienii tefelisti” sa ia cu asalt Palatul Victoria si nici atunci cand a „batut palma” cu presedintele Donald Trump pentru ”shopping” –ul de armament.

Hellvig, prea mic pentru un razboi atat de mare

Pentru ca singura data cand „neamtul” s-a purtat ca un adevarat sef de stat, avand una din „sclipirile” specifice fostului presedinte Traian Basescu in vremurile sale bune a fost atunci cand si-a suprins si entuziasmat deopotriva inaltele gazde americane prin cererea sprijinului CIA privind aducerea in Romania a lui Sebastian Ghita. Lucru care inca nu s-a intamplat, si nici nu se va produce in urmatoarea perioada, cel putin cu actuala conducere din fruntea Serviciului Roman de Informatiii. Cert este insa ca, desi nu pare sa aiba mintea chiar atat de „scurta”, tinand cont ca in doar o saptamana a cerut de patru ori demisia premierului Viorica Dancila si probabil o va mai face, Iohannis nu doar ca nu a mai repetat solicitarea catre americani, fie si asa, din orgoliu politic, dar oamenii presedintelui se feresc ca dracul de tamaie de abordarea acestui subiect, fie si pe cale neoficiala. Ceea ce inseamna ca ori ceva s-a schimbat in strategia prezidentiala privind „curatenia” din sistem si se incearca acum scaparea lui Ghita din „ghearele” CIA, fie ca, de la bun inceput, Iohannis a mers la cacealma, incercand doar sa le ia ochii americanilor. Ceea ce a si reusit, de altfel, dar nu pentru mult timp…

SRI nu vrea „limonada” …

Acum insa Iohannis a ”uitat” cu totul ca pe zi ce trece se face de ras in fata americanilor, dupa ce a avut o singura solicitare oficiala din partea Romaniei si anume „capul” lui Ghita iar „pusculita” sistemului nu doar ca le rade romanilor in nas de la Belgrad, dar se si joaca de-a „spionajul”, cu dezvaluirea unor „filaje” grosolane, care par a fi mai mult la prorpia comanda, pentru intretinerea unor campanii de presa la limita santajului, decat misiunile specifice ale unor profesionisti ai SIE.

Chiar nu are chestorul Buda habar cum a trecut Ghita frontiera ?

Mai mult chiar, recenta reactivare politica a lui Victor Ponta nu este decat o alta „victorie de etapa” a unui Sebastian Ghita care continua sa „aiba parte” la cam toate contractele cu statul din multe, surprinzator de multe domenii de activitate, desi oficial este „most wanted”. Iar daca seful Politiei de Frontiera, „nemuritorul” chestor Ion Buda nici acum n-ar sti sa raspunda unei eventuale intrebari care nu mai vine din partea ministrului de Interne, Carmen Dan cu privire la rezultatele comisiei care trebuia sa stabileasca exact cum a parasit Sebastian Ghita ilegal Romania, la Serviciul Roman de Informatii „purceaua este deja moarta in cotet”. Pentru ca, dupa ce l-au scapat pe Ghita de parca fusesera loviti cu totii instant de  „orbul gainilor”, „vremelnicii” sefi actuali ai SRI-ului refuza, cu o incapatanare demna de o cauza mai buna, sa se delecteze si ei din ”limonada” informativa oferita de agentii americani dupa „stoarcerea” lui Sebastian Ghita. Numai ca, desi ar fi avut astfel ridicata la fileu o nesperata „minge” pentru a duce la bun sfarsit operatiunea inceputa prin „ejectarea” din SRI a lui Florian Coldea si a unei infime parti din generalii loiali acestuia, Eduard Hellvig nu face decat sa se ascunda , din nou, in spatele biroului. Astfel ca nici puzderia de consilieri pe securitate nationala ai presedintelui Iohannis, dar nici adjunctii SRI care se jura ca-s loiali lui Hellvig nu accepta mana intinsa cu incredere de partea americana. Iar operatiunea „Orasul Alb” nu doar ca nu a mai avut loc, dar Ghita a trecut la contraatac, ordonand de acum ample campanii de „tocare” a actualei Puteri de la Bucuresti, dar uitand la randul sau sa mai toarne gaz si peste focul care mistuie statul paralel care inca il tine captiv pe Klaus Iohannis.

Afiliati la alianta BND – FSB

Cum misiunea asumata de americani la solicitarea oficiala a presedintelui Romaniei nu era oricum una usoara, Belgradul fiind un aliat de nadejde al intereselor geo-strategice ale Federatiei Ruse este cu atat mai mult de inteles nemultumirea tot mai fatisa a acestora. Mai ales ca informatiile lor arata ca la nivelul SRI ar „inmuguri” o grupare subterana care militeaza pentru „afilierea” informativa la „inamicul public numarul unu” al Adminsitratiei Trump, „blatul” dintre BND-ul german si FSB-ul rusesc! Grupare care, de asemenea, nu doar ca se face ca nu vede roadele colaborarii serviciilor germane si rusesti pe teritoriul Romaniei, dar chiar ar acorda protectie unor „tinte in miscare” in frunte cu Sebastian Ghita. Cel care, daca mai „stranuta” odata, cum a facut-o la inceputul anului trecut, „raceste” pana si George Maior de la Washington…(Catalin Tache).

 

 

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Scenariul Zegrean/ Doamna Dăncilă ar putea fi suspendată în jurul datei de 20 iulie/Până la dizolvarea Guvernului, mai trebuie să se scurgă 45 de zile

Prahova Mea

Publicat

pe

Augustin Zegrean, fost președinte al Curții Constituționale și coautor la elaborarea Legii Fundamentale, lansează un scenariu, care îl poate arunca literalmente în aer pe Klaus Iohannis. De fapt, este vorba de o deducție logică. Bazată pe o ipoteză cât se poate de plauzibilă. Și anume că, după ce i-a cerut public demisia de mai multe ori și niciodată față în față, președintele României intenționează să o suspende pe Viorica Dăncilă din funcția de premier. Pe o cale extrapolitică. Și paralegală.

Sunt toate șansele ca președintele Klaus Iohannis să se afle în spatele gestului nemaiîntâlnit făcut de (încă) președintele PNL Ludovic Orban. Eliminarea unui adversar politic și dărâmarea Guvernului pe calea unui denunț penal, bazat pe ipoteza conform căreia procurorul de caz de la DIICOT va fi cooperant. Iar doamnei Viorica Dăncilă i se va dresa un dosar penal. Ceea ce i-ar permite președintelui Klaus Iohannis să o suspende. Și să declanșeze o criză politică profundă și durabilă. Și acum, iată cât de simplu este raționamentul lui Augustin Zegrean.

Fostul președinte al Curții Constituționale declară că, în eventualitatea de mai sus, președintele Klaus Iohannis are posibilitatea constituțională de a suspenda premierul. Suspendarea este pe o perioadă de 45 de zile. Nicio zi mai mult. Dacă în 45 de zile, în celeritatea ei, instanța de judecată nu soluționează favorabil cauza, apreciind că premierul nu a săvârșit nici una dintre infracțiunile prevăzute în rechizitoriu, atunci automat Guvernul este dizolvat. Ceea ce, după cum conchide Zegrean, echivalează cu o demitere mascată a primului ministru.

Dar, atenție: președintele României nu are dreptul să-l demită pe premier. Niciun președinte nu poate demite niciun premier. Prin urmare, nici președintele Klaus Iohannis nu-l poate demite pe premierul Viorica Dăncilă. Asta înseamnă că, dacă o suspendă, atunci, cu bună știință, Klaus Iohannis încalcă și spiritul dar și litera Costituției. Iar pentru o asemenea faptă poate fi el însuși demis. Suspendat și apoi demis în urma unui referendum. Situația devine astfel din ce în ce mai încurcată. Iar criza declanșată de Iohannis pe mâna lui Ludovic Orban, care, la rândul său, merge pe mâna DIICOT, va fi nu numai profundă, ci se și internaționalizează în mod automat.

Va fi un conflict de natură constutuțională. De care se va face răspunzător însuși președintele. Adică chiar garantul Constituției. Acest conflict constituțional generează o criză politică. Pentru că 45 de zile România nu va avea premier, după care, pentru un număr indefinit de zile, nu va avea practic un Guvern funcțional. Cu ajutorul organizațiilor civice soroșiste sau de altă sorginte aflate în siajul prezidențial, este de presupus că vor fi inițiate puternice demonstrații de stradă, prin care se va pune presiune pe alianța PSD plus ALDE , pentru a ceda puterea executivă și a susține din nou un guvern minoritar. Așa cum s-a întâmplat atunci când a venit la putere Guvernul Cioloș.

Indiferent care ar fi finalul, există o certitudine. Criza politică va fi de durată și va antrena instantaneu o criză economică și, puțin mai târziu, o criză socială.

Dar cum se internaționalizează acest război româno-român? Se internaționalizeză oricum. Numai că, de această dată, circumstanțele sunt agravante. În sensul că România urmează să preia prin președintele ei, pentru o perioadă de șase luni, președinția rotativă a Consiliului European. Momentul în care România urmează să-și exercite acest rol deosebit de onorant și de natură a aduce prestigiu acestui stat, coincide însă cu perioada în care aceeași Românie s-ar putea să nu aibă în funcție un președinte ales. Ci, eventual, unul interimar. Și doar pentru o lună. Ceea ce, evident și anticipat, va declanșa un uriaș scandal internațional. Și fel de fel de reacții politice ale cancelariilor diverselor state. O mediatizare profund negativă a României. O Românie care va fi tratată, de data asta pe bună dreptate, ca un stat de mâna a doua.

Pe scurt, să schițăm o cronologie. Suntem în data de 20 mai 2018. Procurorul de caz DIICOT, oricât de repede s-ar mișca, măcar pentru a crea impresia unei anchete temeinice, făcute cu bună credință, nu poate ajunge să facă un rechizitoriu în mai puțin de două luni. Desigur, în tot acest interval, va fi un întreg iureș al declarațiilor politice, dar și a chemărilor la DIICOT a premierului, a membrilor Cabinetului, dar și a altor demnitari. Trădarea de țară presupune existența a doua părți. Un trădător, care în această ipoteză este doamna Dăncilă, dar și un beneficiar al trădării. Care a fost identificat de către Klaus Iohannis și apoi de către Ludovic Orban ca fiind însuși statul Israel. Încă un motiv de internaționalizare a războiului româno-român. Să spunem că, după data de 20 iunie, avem un rechizitoriu. Începând de atunci, președintele Klaus Iohannis va trebui să aplice întreaga procedură prevăzută de lege pentru suspendarea primului ministru. Aceasta înseamnă crearea unei comisii prezidențiale, care să analizeze întreaga situație și să decidă dacă se impune sau nu suspendarea primului-ministru. Primul ministru poate însă contesta această decizie. Întreaga procedură nu poate dura mai puțin de o lună. Înseamnă că doamna Dăncilă ar putea fi suspendată în jurul datei de 20 iulie. După această dată, până la dizolvarea Guvernului, mai trebuie să se scurgă 45 de zile. Ajungem, dacă se ajunge cu maximă viteză, la data de 5 septembrie. La data de5 septembrie ar urma să fie dizovat Guvernul. Abia începând din acest moment, majoritatea parlamentară va avea suficente argumente pentru a-l acuza pe Klaus Iohannis că a încălcat Constituția, demițând în mod forțat premierul. Abia din acel moment, PSD plus ALDE pot declanșa, prin intermediul Parlamentului și cu avizul neobligatoriu al Curții Constituționale, procedura de supendare a președintelui. Până la suspendare propriu-zisă, dacă majoritatea se mișcă cu maximă viteză, va ma dura ceva timp. Vom ajunge în jurul datei de 20 septembrie. Locul lui Iohannis va fi luat de președintele Senatului României. Călin Popescu Tăriceanu. Dacă, între timp, acesta nu va fi condamnat definitiv. Timp de o lună, acesta va fi președinte interimar. Și va fi organizat referendumul pentru demiterea lui Klaus Iohannis. Să presupunem că va fi demis, întrucât referendumul de demitere s-a simplificat din punct de vedere legislativ și tehnic. După demitere, urmează organizarea de alegeri prezidențiale. Această operație durează cel puțin o lună. Și am avea un nou președinte la sfârșitul lunii noimebre.

Repet, asta se întâmplă dacă toți actorii procedează cu viteză maximă. Ceea ce în România este imposibil. Ei bine, dacă vom avea un nou președinte la sfârșitul anului, este la mintea cocoșului că nu va exista suficient timp pentru ca acesta, împreună cu Guvernul – Guvern despre care nu știm nimic, întrucât e aruncat în ceață totală – să poată construi minimum de strategie, indispensabilă preluării președinției rotative a Uniunii Europene și îndeplinirii onorabile a acestei obligații. Ceea ce știm noi știu și toți ceilalți actori politici din Uniunea Europeană și din restul lumii. Cancelariile europene nu sunt atât de bătute în cap încât să accepte o asemenea președinție, consutruită pe baze nesănătoase la capătul unei uriașe crize politice. De aceea, scandalul va fi maxim.

Evident, reacțiile internaționale nu se rezumă la raporturile României cu Uniunea Europeană. Suntem membri NATO și va fi afectată grav stabilitatea politică pe frontul sud-estic al alianței. În plină criză, decimat, Guvernul Dăncilă sau un alt Guvern, minoritar, nu va mai putea afirma interesele și suveranitatea României în plan extern nici măcar în condiții minime.

Și aici punem punct deocamdată. Nu vreau să mă bat cu cărămida în piept. Dar cred că toți actorii politici relevanți ar face bine să citească cu atenție această analiză. Pentru că acestă analiză ne spune ce ne rezervă viitorul, dacă alergăm voioși cu capul spre zid.

Sorin Rosca Stanescu

 

Articolul Scenariul Zegrean/ Doamna Dăncilă ar putea fi suspendată în jurul datei de 20 iulie/Până la dizolvarea Guvernului, mai trebuie să se scurgă 45 de zile apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Citeste in continuare

Exclusiv

SIE ramine fara numarul doi in ierarhie

Prahova Mea

Publicat

pe

Generalul Vasile Sarcă, adjunctul șefului SIE, Silviu Predoiu, și-a încheiat ieri perioada de doi ani prin care, conform legii, putea să-și amîne pensionarea, el împlinind vîrsta de rigoare pe 20 mai 2016. Statutul cadrelor militare prevede că generalii cu trei stele se pensionează la 58 de ani, dar pot fi menținuți în activitate încă maxim doi ani.
Generalul cu trei stele, în prezent, Vasile Sarcă, în vîrstă de 60 de ani, a fost numit în funcția de adjunct al directorului SIE în noiembrie 2005.
Reamintim că SIE funcționează fără director, așa cum prevede legea, din luna septembrie 2016, președintele Klaus Iohannis refuzînd să desemneze un înlocuitor pentru Mihai Răzvan Ungureanu.
În luna august a acestui an expiră și perioada de prelungire a vîrstei de pensionare a directorului interimar al SIE, Silviu Predoiu. (B.T.I.)

 

Citeste in continuare
Advertisement

Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală11 ore inainte

Preşedintele liberalilor Ludovic Orban trebuie să îşi dea demisia sau să fie demis

Preşedintele liberalilor Ludovic Orban trebuie să îşi dea demisia sau să fie demis, a declarat duminică, pentru Mediafax, prim-vicepreşedintele PNL...

Exclusiv2 zile inainte

Drpciv, cea mai buna modalitate de a lua permisul de soferi

Drpciv, cea mai buna modalitate de a lua permisul de soferi   Capacitatea de a conduce este o abilitate fantastica:...

Administrație locală4 zile inainte

Comisia a decis să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România şi Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru poluare

Comisia a decis să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România şi Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE...

Administrație locală4 zile inainte

O fundație din Prahova a făcut plângere penală împotriva lui Tiberiu Nițu. Care sunt acuzațiile. FOTO-DOCUMENT

Fostul procuror general al României este iar acuzat, conform celor de la Republika News. După ce la începutul acestei luni,...

Afaceri5 zile inainte

Pe telefonul său mobil au apărut „patru puncte luminoase” și textul „se ascultă”

Liviu Dragnea a declarat marți că s-a „speriat” după ce, în timp ce se afla în sala de judecată, unde...

Eveniment7 zile inainte

Trump Make Israel Great Again

Previzibil, cele mai sumbre temeri s-au adeverit, ieri, ziua inaugurarii ambasadei Statelor Unite in Ierusalim. Care a coincis cu cea...

Administrație locală1 săptămână inainte

Echipa de organizare a Programului Oficial de Internship al Guvernului, coordonată de secretarul de stat Oana Pintilei, s-a întâlnit în perioada 3-11 mai cu studenții din marile centre universitare din București, Iași, Cluj și Timișoara

  Organizatorii au prezentat studenților Programul de Internship și i-au încurajat să aplice pentru unul din cele 200 de locuri...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Tribunalul Bucureşti a respins, miercuri, contestaţia lui Victor Becali

Tribunalul Bucureşti a respins, miercuri, contestaţia lui Victor Becali la decizia Judecătoriei Sectorului 5 de a respinge eliberarea. Astfel, fostul...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Curtea Constituţională a constatat că dispoziţiile articolului 37 aliniatul 3 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 sunt neconstituţionale

Potrivit unui comunicat de presă al CCR, dispoziţiile în cauză, care spun că ‘Funcţiile didactice pentru corpul instructorilor militari din...

manager-live-studio-alexandra manager-live-studio-alexandra
Exclusiv2 săptămâni inainte

Interviu cu managerul unui studio de videochat

La momentul actual, piața românească de videochat depășește 100 de milioane de euro pe an și e în continua creștere....

Administrație locală2 săptămâni inainte

Accident grav marţi dimineaţa între Buzău şi Ploieşti. Un TIR a intrat într-un autobuz cu 40 de persoane care intra în staţie

În urma accidentului, traficul este întrerupt, se circulă pe un fir alternativ. Cel puţin 7 oameni au fost răniţi. Centrul...

Social2 săptămâni inainte

Care sunt pașii în cazul unui deces

Pentru mulți oameni, decesul unei persoane dragi poate fi o întâmplare previzibilă, mai ales dacă știau că persoana respectivă este...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Grație șefei DNA, Laura Codruţa Kovesi, brandul de țară al României a devenit corupția

Aflat într-o vizită la Constanța, președintele ALDE, Călin Ppescu Tăriceanu a declarat că, grație șefei DNA, Laura Codruţa Kovesi, brandul...

Administrație locală3 săptămâni inainte

PNL solicită demisia directorului general al TVR, Doina Gradea, şi a directorului TVR 1, Eduard Dârvariu, ca urmare a înregistrărilor publicate de jurnalistul Dragoş Pătraru

„Pe data de 3 mai se sărbătoreşte Ziua Mondială a libertăţii presei, un prilej să ne amintim de principiile fundamentale...

filmare nunta filmare nunta
Social3 săptămâni inainte

Cum ar trebui sa arate o filmare de nunta?

Cum ar trebui sa fie o filmare nunta realizata de un cameraman profesionist? In primul rand ar trebui sa fie...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Preşedintele Klaus Iohannis face nişte jocuri absolut penibile şi ruşinoase

Preşedintele Klaus Iohannis face nişte jocuri absolut penibile şi ruşinoase, a reacţionat senatorul PSD Şerban Nicolae, la scurt timp după...

buton verde dolar pe tastatura buton verde dolar pe tastatura
Sport3 săptămâni inainte

Impactul PARIURILOR online asupra VENITURILOR tale

Esti fan al sporturilor si ai vrea sa iti valorifici cunostintele? Iti doresti o sursa suplimentara de venit, insa timpul...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Sefa DNA are o leafă mai mare decât Iohannis

Şefa DNA, Laura Codruţa Kovesi, câştigă mai mult decât preşedintele Iohannis, a declarat duminică seara, la România TV, ministrul Muncii,...

Știrile Săptămânii