Cât valorează compania ta? Este o întrebare importantă pentru orice antreprenor, proprietar de afaceri, angajat sau potențial investitor – indiferent de dimensiunea companiei. Înțelegerea valorii companiei tale devine din ce în ce mai importantă pe măsură ce afacerea crește, mai ales dacă dorești să strângi capital, să vinzi o parte din afacere sau să împrumuți bani.
Și, la fel ca majoritatea problemelor matematice complexe, înțelegerea valorii companiei tale depinde de o varietate de factori, cum ar fi performanța verticală a pieței și a industriei, tehnologia sau mărfurile deținute și stadiul de creștere. Când adaugi impactul tehnologiei( fiecare companie este influențată de tehnologie), devine destul de complex să ajungi la o ecuație definitivă.
În această postare, descoperi diferiți factori de luat în considerare atunci când îți evaluezi afacerea și vei înțelege de ce este important acest lucru. În plus, accesând site-ul Doctorbusiness.ro, vei înțelege de ce merită o evaluezi starea companiei tale în fiecare lună, pe baza bilanțului lunar.
Dimensiunea companiei
Mărimea companiei este un factor utilizat în mod obișnuit atunci când se evaluează o companie. De obicei, cu cât afacerea este mai mare, cu atât evaluarea va fi mai mare. Acest lucru se datorează faptului că firmele mai mici au putere mică de piață și sunt mai afectate negativ de pierderea liderilor cheie. În plus, întreprinderile mai mari au probabil un produs sau un serviciu bine dezvoltat și, ca urmare, un capital mai accesibil.
Rentabilitatea
Compania ta realizează profit? Dacă da, acesta este un semn bun, deoarece afacerile cu marje de profit mai mari vor fi evaluate mai mult decât cele cu marje mici sau pierderi de profit. Strategia principală de evaluare a afacerii pe baza profitabilității este prin înțelegerea datelor despre vânzări și venituri.
Evaluarea unei afaceri pe baza vânzărilor și a veniturilor folosește valorile înainte de a scădea cheltuielile de exploatare și de a înmulți acest număr cu un multiplu al industriei. Multiplul industriei este o medie a ceea ce vând în mod obișnuit companiile în industria ta, așa că, dacă multiplu este doi, companiile vând de obicei pentru 2x vânzările și veniturile lor anuale.
Tracțiunea pieței și rata de creștere
Când evaluezi o companie pe baza tracțiunii pe piață și a ratei de creștere, afacerea ta este comparată cu concurenții tăi. Investitorii doresc să știe cât de mare este cota ta de piață în industrie, cât de mult controlezi din ea și cât de repede poți captura un procent din piață. Cu cât ajungi mai repede pe piață, cu atât valoarea afacerii tale va fi mai mare.
Avantaj competitiv durabil
Ce îți diferențiază produsul sau serviciul de concurenți? Prin această metodă, modul în care oferi valoare clienților trebuie să te diferențieze de concurență. Dacă acest avantaj competitiv este prea dificil de menținut în timp, acest lucru ar putea afecta negativ evaluarea afacerii tale. Un avantaj competitiv durabil ajută afacerea ta să construiască și să mențină un avantaj față de concurenți sau imitatori în viitor, oferindu-ți prețuri mai mari decât concurenții tăi, deoarece ai ceva unic de oferit.
Potențialul de creștere viitoare
Te aștepți ca piața sau industria ta să crească? Sau există o oportunitate de a extinde linia de produse în viitor? Factori ca aceștia vor spori evaluarea afacerii tale. Dacă investitorii știu că afacerea va crește în viitor, evaluarea companiei va fi mai bună.
Industria financiară se bazează pe încercarea de a defini cu exactitate potențialul actual de creștere și evaluarea viitoare. Toate caracteristicile enumerate mai sus trebuie luate în considerare, dar cheia pentru înțelegerea valorii viitoare este determinarea factorilor care cântăresc mai mult decât alții.