Connect with us

Exclusiv

Doar o analiză corectă a sistemului penitenciar ne poate oferi o imagine de asamblu a ceea ce e – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Despre cum ar trebui să fie un management performant/ eficient al sistemului penitenciar, ne dezvaluie cei de la FPP.

Un management performant al sistemului penitenciar din România ar trebui să aibă ca obiective principale îmbunătățirea condițiilor de detenție, reducerea recidivei, promovarea securității și a siguranței în penitenciare, precum și integrarea socială a deținuților eliberați din închisoare. Acest lucru poate fi realizat prin următoarele:

  1. O planificare strategică și o gestionare adecvată a resurselor, inclusiv personalul, bugetul, infrastructura și echipamentul.
  2. Un cadru legal și reglementări clare, transparente și coerente pentru toate aspectele legate de detenție și reintegrare socială.
  3. Promovarea unui climat de lucru pozitiv în penitenciare, prin încurajarea dialogului deschis între administrația penitenciarului și personalul în serviciu, precum și dezvoltarea de programe de formare și dezvoltare profesională pentru personalul penitenciar.
  4. Implementarea de strategii eficiente pentru prevenirea recidivei și asigurarea reintegrării sociale a deținuților prin oferirea de programe de pregătire pentru viața după eliberare, asistență medicală și psihologică, precum și sprijinul comunității locale.
  5. Îmbunătățirea și modernizarea infrastructurii penitenciare, astfel încât aceasta să îndeplinească standardele internaționale și să asigure siguranța și securitatea tuturor deținuților și personalului în serviciu.

În final, un management performant al sistemului penitenciar din România ar trebui să reflecte angajamentul statului pentru drepturile fundamentale ale persoanelor private de libertate și să se concentreze asupra asigurării unui mediu sigur și adecvat pentru reintegrarea socială a deținuților în societate.

Avem parte de toate acestea?

Din păcate formatorii de opinie din mai multe penitenciare, printre care amintim penitenciarele Botoșani, Târgsor, Giurgiu, Mioveni, Ploiești s.m.d. reclamă că tipul de management prezent este unul reactiv și nu proiectiv.

Din păcate tot mai mulți angajați se plâng de volumul mare de muncă, generat de multitudinea de sarcini, proceduri greoaie, birocrație stufoasă și uneori inutilă, lipsă de personal și de viziune managerială care să ofere soluții eficiente pentru astfel de situații de criză prin care sistemul trece aflându- ne intr-o adevărată transformare in care tot mai mulți angajați cu experientă se grăbesc să se pensioneze, pentru că zvonurile din zona legislativă ii descurajează , iar procesul de incadrare și formare profesională nu tine pasul. Zona de management se limitează doar la a aduce oameni in sistem care să ocupe posturile și misiunile, dar efectele dezastruoase ale unei minime pregătiri profesionale se văd zi de zi in zecile de incidente petrecute la nivelul sistemului penitenciar. Acești sacrificați ai sistemului nu am nici măcar parte de o formare la locul de muncă pentru că marea majoritare muncesc singuri pe secții, sau in alte posturi și nu au de la cine” să fure” meserie.

In lipsa unor elemente minime care să genereze performanță, managerii se mulțumesc că există totusi cineva care să deconteze lucrurile urâte care se intâmplă in sistem și pentru care se impun măsuri. Uneori chiar nu contează adevăratul vinovat, e bine că existe cineva care „să isi ia fapta”.

Sistemul este reactiv și nu proiectiv.

Poate vă mai amintiți perioada in care, din cauza unui director mincinos care dorea să isi acopere in fața directorului general incompetența , găsind vinovați in jurul domniei sale, dar nu privea in oglindă, sistemul a gestionat acea perioadă de evenimente in mod reactiv, astfel că toți ofițerii cu funcții de responsabilitare din penitenciare, pentru o bucată bună de timp , au fost blocați intr-o activitate inutilă. In fiecare dimineață , in echipe mixte, se perindau prin camerele deținuților , chipurile să le identifice problemele și să le soluționeze. In trei zile și deținuții s-au săturat de această măsură dar cel mai rău a fost că ofițerii au inceput să acumuleze obozeală, pentru că pentru aceast timp pierdut inutil nimeni nu le prelua sarcinile curente și astfel că au apărut breșe in structura de pază și a urmat un șir de evadări in lanț care au determinat renunțarea la această măsură nepotrivită.

A fost nevoie de intervenția corpului de control a ministrului justitiei pentru ca directorul nincinos să fie declarat incompetent și inlăturat de la conducerea penitenciarului , lucrurile revenind la firesc.

Pozitia noastră față de măsura instituită cu privire la dislocarea unui număr important de ofițeri, pentru o sarcină inutilă, a fost că măsura este ineficientă, generează vulnerabilități și prejudicii. Și așa s-a dovedit, dar a fost nevoie de ceva evadări pentru ca decidenții să se convingă de efectul nociv al influenței unui director mincinos și incompetent, care părea că ” Alin e băiat bun”.

Un alt exemplu de management reactiv este generat de Strategie mincinoasă de diminuare a comportamentelor agresive, strategie care obligă la niște raportări și analize mincinoase, dor ca sistemul să pară bine. Adevărul este că in cadrul aplicării acestei strategii măsurile sunt greșite, și asta se reflectă in evoluția comportamentelor pe ani. In ultimii ani aceste comportamente au inregistrat o „evoluție ” negativă, iar agresiunile impotriva angajaților s-au dublat față de anul anterior.

Măsura reactivă a sistemului a fost ca toți să se năpustească asupra deținutilor aflați in monitorizare, fiind dispuse o sumedenie de acțiuni și activități redundante ce au condus la neglijarea altor categorii de deținuti, in zona cărora au inceput să se dezvolte incidentele ( tineri, minori , femei etc).

Cu siguranta sistemul va reactiona si de această dată reactiv și : șou pe ei, pe minori, tineri, femei etc, dar cum facem că personalul ăla cărora le dublați sarcinile de la zi la zi e tot același si tot mai putin?

Sistemul ar trebui să fie condus prin analize concrete care să determine proiectări realiste, eficiente și multidirecționale.

Există mai multe modalități prin care se poate reduce agresivitatea detinutilor din penitenciare, dacă am avea o minte limpede pentru situații de criză, dar direcțiile de specialitate , care ar trebui să iși justifice existența și in astfel de situații este plină de beizadele , fără experiență de sistem:

  1. Terapia comportamentală: Această formă de terapie încurajează detinuții să-și recunoască comportamentul agresiv și să-și îmbunătățească abilitățile de gestionare a furiei prin identificarea și modificarea gândurilor și comportamentelor negative.
  2. Programe de educație: Programele educaționale (cum ar fi cele privind literatura, istoria și matematica) pot ajuta la reducerea tensiunilor din penitenciare și la îmbunătățirea stimei de sine și a încrederii in sine a detinuților, ceea ce poate reduce agresivitatea.
  3. Activități recreative: activitățile recreative, cum ar fi sportul și artefactele, permit detinuților să-și canalizeze energia și tensiunea prin mijloace pozitive și să-și îmbunătățească socializarea cu ceilalți deținuți și cu personalul penitenciar.
  4. Terapie ocupationala: Detinuții pot fi instruiți într-o varietate de abilități în cadrul terapiei ocupaționale (cum ar fi paznicilor de animale sau lucrători în instalații industriale) care le-ar putea fi utile după eliberare și reduc agresivitatea prin oferirea detinuților scopuri și obiective care încearcă să îmbunătățească stima de sine și încrederea în sine.
  5. Programul de gestionare a furiei: Acest program este destinat detinuților cu niveluri ridicate ale furiei și agresivității. Programul constă într-un proces de învățare a tehnicilor de calmare atunci când sunt frustrați sau iritați și practicând tehnici de autocontrol.
  6. Petrecerea a cât mai mult timp in afara camerelor de deținere.

Reducerea agresivității în rândul detinuților din penitenciare necesita un angajament constant din partea administrației penitenciarului și al personalului penitenciar, prin desfășurarea unor programe educaționale și terapeutice eficiente, asigurarea condițiilor decente de detenție, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre deținuți și personalul deținutului prin tehnicile de negociere și comunicare non-violentă, dar pentru toate acestea avem nevoie de personal de specialitate si ” avem” : 3 psihologi, ca exemplu, la 1500 de deținuti, din care 430 psihici, 120 rsp, minori, tineri, bătrâni, străini, hiv, vulnerabili etc. Trei la 1500 deținuți cu profil dificil, trei care nu stiu cum să isi prioritizeze activițățile, dar e munca in zadar, e ca la o instalație veche și ruginită de apă, care o cârpești intr-o parte și bufnește in alta.

Dar știți când incepe distracți și umorul negru la români?

Când salvezi institutia din o mie de situatii dificile, care ar putea aduce grave prejudicii și nu mai reusesti la una.

Atunci toate cele 1000 de fapte bune dispar și rămâne in atentie UNA, aia rea pentru care nu ai mai avut timpul si energia să lupți.

Si atunci vin ” expertii” ANP ului in control, profesioniștii ăia care iși omoară timpul prin patiseriile și cafenelele din Floreasca și abia acum incepe distractia:

-Băieți avem proceduri și normare a timpului pe activități, primul lucru, hai cu procedura pe masă. Uite, trebuia să faci asta, asta, deciziile directorului general spun că și asta, mai există si N adrese de indrumare și cu asta și asta, chiar și de la altă direcție de specialitate care nu are treabă cu profesia voastră, dar care a pus intr-o adresă pentru specialiștii lor niște măsuri și pentru voi și pentru că un șarpe dormea prin ANP și pentru că adresele sunt semnate de către directorul general, vi se aplică si vouă, bla, bla…

-Dar stai domne așa, procedurile si normele astea sunt in corelație directă cu standardele de personal și astea toate puteau fi aplicate la nivelul cerintelor dumneavoastră doar in conditiile in care sunt respectate de către angajator standardele de personal si in loc de 3, de exemplu, ar fi fost angajați 20.

Dar de aici , când se aplică principiu ” totul e bine cât e bine, când nu mai e bine, e de rău” incepe dialogul surzilor și totul se rezumă la găsirea unui țap ispăsitor, că așa se termină incidentele in sistemul penitenciar si astăzi aducem ca exemplu

PENITENCIARUL GIURGIU

Aflat de două zile in alarmă.

Joi spre Vineri, ora 02.45 este alarmată intreaga unitate si incep activități complexe, programul angajaților fiind de aproximativ 15 ore.

Vineri spre Sâmbătă, orele 04 intreaga unitate este din nou alarmată și incep activități complexe, de această dată si cu sprijinul Grupei EOS a unui penitenciar din zona.

Tot haosul asta este generat de un management reactiv.

” Când elefanții se bat, suferă iarba”. Si ce iarbă ofilită , demotivată si incordată neuropsihic are Giurgiu.

Pentru că Giurgiu are o structură de personal vulnerabilă, cu 80% din personal nou incadrat, puțină formare profesională si 1487 deținuți, din care:

  • 551RMS,
  • 728 RI,
  • 6 RSD,
  • 131RD,
  • 61PV-NC,
  • 12C.OBS,
  • 1MINOR,
  • 58TINERI,
  • 35 DPV,
  • 102 RSP,
  • 23 STRAINI,
  • 27 HIV,
  • 10 METADONA,
  • 437 CUTRATAMENT PSIHIATRIC,
  • 16 CU MIJLOACE DE IMOBILIZARE,
  • 38 IN MONITORIZARE,
  • 9 CU RISC DE SUICID,
  • 18 VULNERABILI,
  • 37 CU GARANTII EUROPENE și niciun sprijin consistent din partea A.N.P.

Dacă am avea parte de o gândire strategică corectă nu puteam să nu constatăm că este important ca forurile superioare, fie că vorbim de ANP, sau de M J. , să ofere sprijin penitenciarelor care se confruntă cu probleme majore, precum Penitenciarul Giurgiu, deoarece acest lucru poate îmbunătăți siguranța și securitatea atât a deținuților, cât și a personalului implicat. Pentru astfel de penitenciare abordarea corectă ar conține :

  1. Alocarea de resurse financiare și umane suplimentare: Penitenciarul Giurgiu trebuie să beneficieze de resurse financiare și de resurse umane suficiente pentru a-și îndeplini responsabilitățile în mod eficient.
  2. Creșterea nivelului de formare și de pregătire a personalului: Personalul penitenciar, în special cei din prima linie, trebuie să fie pregătit profesionist și să aibă cunoștințe actualizate cu privire la cele mai bune practici în materie de securitate și siguranță în penitenciar.
  3. Implementarea de politici și proceduri clare: Pentru o funcționare eficientă a penitenciarului, esalonul superior trebuie să dezvolte și să implementeze politici și proceduri clare și bine definite, astfel încât să fie asigurată o abordare coerentă a tuturor problemelor majore.
  4. Îmbunătățirea comunicării între penitenciar și esalonul superior: Comunicarea între Penitenciarul Giurgiu și esalonul superior trebuie să fie îmbunătățită pentru a asigura o cooperare și o colaborare mai strânse în abordarea problemelor majore.
  5. Evaluarea și monitorizarea constantă a problemelor: Esalonul superior trebuie să evalueze constant problemele cu care se confruntă Penitenciarul Giurgiu și să ia măsuri adecvate pentru a soluționa aceste probleme.

Sprijinul esalonului superior este esențial pentru îmbunătățirea funcționării Penitenciarului Giurgiu și pentru creșterea siguranței și securității în penitenciarele din România în general insă, cu toate că din teritoriu au fost livrate la timp și in mod consistent informatii esențiale, la nivelul forului superior nu s-a făcut mare lucru, ori din neștiința, ori din rea credință, iar tovarășii de arme din regiune, in special Rahova, ” a ajutat ” Penitenciarul Giurgiu la greu, numai in ultima saptămânnă și-au transferat două loturi de deținuti dificili in Penitenciarul Giurgiu ( detinuti din categoria RSP, bolnavi, conflictuali, din 20 , unul nu este in firea lui) fără ca ANP să isi exercite rolul de filtrare a acestor situații.

În lipsa sprijinului din partea eșalonului superior, Giurgiu, pe plan local poate incerca să implementeze câteva măsuri ce pot fi întreprinse la nivel local pentru îmbunătățirea situației Penitenciarului Giurgiu:

  1. Implicarea comunității: Comunitatea locală poate juca un rol important în sprijinirea Penitenciarului Giurgiu. O abordare colaborativă poate fi construită împreună cu comunitatea, astfel încât să se creeze o mai bună înțelegere și susținere pentru nevoile penitenciarului.
  2. Dezvoltarea de proiecte de dezvoltare și reabilitare: Penitenciarul Giurgiu poate colabora cu organizații locale pentru a dezvolta proiecte de dezvoltare și reabilitare care să ofere deținuților oportunități de angajare și formare. În acest fel, deținuții pot dobândi abilități și competențe care să-i ajute atunci când revin în societate, dar care să le si ocupe timpul si sa conducă la detensionare,
  3. Creșterea transparenței: Esalonul local poate solicita creșterea transparenței în ceea ce privește procesele interne ale penitenciarului și îmbunătățirea comunicării între personal, deținuți și comunitate.
  4. Susținerea inițiativelor din cadrul penitenciarului: Grupul de management local poate oferi sprijin angajatilor penitenciarului în dezvoltarea de proiecte și activități care să contribuie la îmbunătățirea condițiilor din penitenciar și la reintegrarea socială a deținuților.

Este important ca autoritățile locale să colaboreze cu Penitenciarul Giurgiu pentru a îmbunătăți situația din penitenciar și pentru a susține reabilitarea și reintegrarea deținuților în societate si implicit imbunătățirea stării de spirit din unitate.

Azi Giurgiu este doar un exemplu pentru că zilele acestea se evidentiază tot mai mult că managementul strategic nu este ce trebuie, dar ca Giurgiu sunt multe alte penitenciare și doar o analiză corectă a sistemului penitenciar ne poate oferi o imagine de asamblu a ceea ce e, mai precizeaza sursa citata. (Cerasela N.).

 

 

 

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exclusiv

Minți „luminate” de întunericul provocat de scurtcircuitul neuronal!/Trăiască abuzurile, trăiască abuzatorii

Prahova Mea

Publicat

pe

S-a scurs aproape un an de când agentul de poliție Cănărău Ioan a fost abuzat chiar în sediul Poliției Roman de către fostul polițist Bodron Neculai!
Ofițerul, la vremea respectivă locțiitor al șefului Poliției Roman, l-a amenințat cu acte de violență pe agentul de poliție care a pornit dispozitivul din dotare de tip body-worn camera tocmai pentru a dovedi comportamentul ilegal al șefului său!
Ce credeți că s-a întâmplat?
Polițistul hărțuit și abuzat a fost sancționat disciplinar pentru că a folosit camera video în sediul poliției!
În fotografii îi vedem pe ofițerul de poliție care a făcut cercetarea, Scms. Alexa Dănuț și pe cel care a aplicat sancțiunea, nimeni altul decât șeful IPJ Neamț, cms. Șef Osoianu Mihai Iulian, următoarea țintă a ministrului Predoiu!!!
Cei doi ofițeri transmit public mesajul că dacă polițiștii sunt utragiați, abuzați, hărțuiți de către șefi în sediile unităților de poliție n-au voie să folosească camerele video din dotare!
Adică șefii pot face orice, pot amenința polițiștii, îi pot lovi, etc, fără să pățească nimic.
Prostimii îi este interzis să probeze acțiunile ilegale ale celir care se cred proprietari de plantații tocmai cu dispozitivele de înregistrare video cu care sunt dotați! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

peste cinci milioane de lei anul trecut, din alimente expirate, rugină și lipsă de igienă la fițe în Herăstrău – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Pe adresa redactiei ne-au parvenit zeci de declaratii audio de la clienti care s-au imbolnavit in aceasta taverna mizerabila si plina de tupeu.

Culmea este că Paul Nicolau susține că localul e tot deschis, ci doar i-a fost suspendată activitatea.

Restaurantul nu e închis, doar are suspendată activitatea. Nu există local fără nereguli, dar vom rezolva totul. Dacă în 24 de ore cumpăr linoleum și tot ce mai trebuie dăm drumul localului. Îi sun, alo, ANPC, veniți să constatați că totul e ok. Și dăm din nou drumul la treabă”, a declarat Pescobar pe retelele de socializare.

Potrivit ANPC, pe 1 iunie s-au aplicat amenzi de 25.000 de lei. Totodată, s-au oprit de la comercializare 156 kg de produse alimentare neconforme și s-a decis oprirea temporară a localului până la remedierea deficiențelor. Hotărârea nu a fost, însă, respectată, iar societatea a fost sancționată cu 5.000 de lei.

Pe 22 iunie s-au aplicat iar amenzi contravenționale în valoare de 75.000 lei și s-a emis propunere de închidere temporară a restaurantului pe o durată de la 6 luni la 12 luni pentru abateri repetate.

Pe 24 iunie, ANPC a efectuat un alt control, ocazie cu care inspectorii au constatat că restaurantul funcționa fără nicio problemă. În urma controlului au fost aplicate:

• amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei

• oprirea definitivă de la comercializare a 186 kg produselor alimentare neconforme, în valoare de circa 8100 lei

• oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor (agregate frigorifice).

În data de 15.09.2023 – administrator SC Commercial Diplomatic Club SRL

• amenzi contravenționale în valoare de 25.000 lei

• oprirea definitivă de la comercializare a 560 kg produselor alimentare neconforme, în valoare de circa 16500 lei

• oprirea temporară a unității de la prestarea serviciilor până la remedierea deficiențelor

• propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de la 6 luni la 12 luni pentru abateri repetate.

Protecția Consumatorului va trimite adrese către Primăria Sectorului 1, Serviciul de Investigare a Criminalității Economice și Direcția de Sănătate Publică.

Neregulile găsite de inspectorii ANPC la Taverna Racilor – Herăstrău

– folosirea unor materii prime și a unor semipreparate fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare

– utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate, cu grătare cu rugină, sistem de ventilație cu depuneri masive de praf, chedere depreciate și murdare

– prezența insectelor vii (muște) în unitate

– schimbarea stării termice a produselor

– nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor finite calde

– existența unor condiții improprii în spațiul de lucru (paviment neigienizat)

– lipsa verificării metrologice a cântarelor utilizate

– lipsa informării cu privire la ingredientele conținute de preparate, a aditivilor și a alergenilor, în lista meniu ,

– lipsa autorizației emisă de Primărie.

– produse alimentare cu data limita de consum depasită;

– utilizarea unei masini de transport neautorizate la care sistemul de racire nu era funcțional, ca și spatiu de depozitare a materiilor prime (congelate și refrigerate).

– nerespectarea temperaturii de pastrare a produselor alimentare pe timpul transportului;

Horia Constantinescu, şeful Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a răspuns, ieri, acuzaţiilor lansate de Pescobar, patronul restaurantului Taverna Racilor. Omul de „afaceri” a explicat că este executat în direct şi că este şantajat, după ce două dintre restaurantele sale au fost închise.

Paul Nicolau, cunoscut în mediul online ca Pescobar, patronul restaurantelor Taverna Racilor, a acuzat într-un clip video pe TikTok că este „executat în direct” şi „şantajat”, fără să spună exact cine sunt persoanele care exercită astfel de presiuni asupra sa.

Pescobar a acuzat că „nu acceptă să dea bani niciunui partid politic” şi a anunţat, totodată, că nu va intra în politică.

Ieri, în direct la Newsroom – Antena 3 CNN, Horia Constantinescu, şeful ANPC, a răspuns acuzaţiilor lansate de patronul restaurantelor închise de subalternii săi pentru deficienţele grave găsite în timpul unor controale.

„În primul rând, fără să îmi doresc să intru în vreo polemică cu persoana la care faceţi referire, am convingerea că nu culoarea politcă a adus peste 136 de kilograme de produse în afara datei limită de consum în restaurantul de la Timişoara, cum nu o culoare politică este cea care alimentează dintr-un puţ restaurantul de la Snagov, în pofida celor constatate de către cei de la DSP, cu referire la faptul că nici măcar acest puţ nu este verificat suficient pentru a putea furniza apă unei locaţii de alimentaţie publică, cum, de asemenea, nu are niciun fel de culoare politică informaţia pe care am primit-o, şi de la care s-a declanşat toată această acţiune, şi anume aceea că produsele din peşte sunt transportate în condiţii necorespunzătoare de la locaţia din Giurgiu către toate celelalte.

Acesta a fost motivul extinderii la absolut toate locaţiile şi, inclusiv acelaşi personaj îşi asumă în mediul online că da, este adevărat că trebuiau transportate la -18 (n.r. grade Celsius), dar că nici -6 nu este foarte rău, în condiţiile în care diferenţa de temperatură este de 12 grade la unul dintre cele mai perisabile alimente şi cele mai periculoase alimente în condiţiile depozitării şi procesării neconforme.

Nu suntem aici într-un bâlci în care fiecare îşi asumă, dar ar vrea să continue. Nu este în pixul meu, ci deciziile sunt rodul analizei unor comisii la nivelul structurilor regionale. Îmi asum în modul cel mai transparent faptul că da, este o acţiune pe care am coordonat-o, la fel ca multe altele pe care le-am coordonat la nivel naţional”, a declarat Horia Constantinescu. (Cristina T.).

collage.jpg

461766b3d544ef18b07816f812bab177.jpg

f63bfb688e51b3423c47160543212003.jpg

091a48da149f4eb64a973aeedcd64234.jpg

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Sistemul penitenciar zguduit din temelii datorita abuzurilor directorului general al A.N.P – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Pe adresa redactiei ne-au parvenit zeci de declaratii audio de la clienti care s-au imbolnavit in aceasta taverna mizerabila si plina de tupeu.

Culmea este că Paul Nicolau susține că localul e tot deschis, ci doar i-a fost suspendată activitatea.

Restaurantul nu e închis, doar are suspendată activitatea. Nu există local fără nereguli, dar vom rezolva totul. Dacă în 24 de ore cumpăr linoleum și tot ce mai trebuie dăm drumul localului. Îi sun, alo, ANPC, veniți să constatați că totul e ok. Și dăm din nou drumul la treabă”, a declarat Pescobar pe retelele de socializare.

Potrivit ANPC, pe 1 iunie s-au aplicat amenzi de 25.000 de lei. Totodată, s-au oprit de la comercializare 156 kg de produse alimentare neconforme și s-a decis oprirea temporară a localului până la remedierea deficiențelor. Hotărârea nu a fost, însă, respectată, iar societatea a fost sancționată cu 5.000 de lei.

Pe 22 iunie s-au aplicat iar amenzi contravenționale în valoare de 75.000 lei și s-a emis propunere de închidere temporară a restaurantului pe o durată de la 6 luni la 12 luni pentru abateri repetate.

Pe 24 iunie, ANPC a efectuat un alt control, ocazie cu care inspectorii au constatat că restaurantul funcționa fără nicio problemă. În urma controlului au fost aplicate:

• amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei

• oprirea definitivă de la comercializare a 186 kg produselor alimentare neconforme, în valoare de circa 8100 lei

• oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor (agregate frigorifice).

În data de 15.09.2023 – administrator SC Commercial Diplomatic Club SRL

• amenzi contravenționale în valoare de 25.000 lei

• oprirea definitivă de la comercializare a 560 kg produselor alimentare neconforme, în valoare de circa 16500 lei

• oprirea temporară a unității de la prestarea serviciilor până la remedierea deficiențelor

• propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de la 6 luni la 12 luni pentru abateri repetate.

Protecția Consumatorului va trimite adrese către Primăria Sectorului 1, Serviciul de Investigare a Criminalității Economice și Direcția de Sănătate Publică.

Neregulile găsite de inspectorii ANPC la Taverna Racilor – Herăstrău

– folosirea unor materii prime și a unor semipreparate fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare

– utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate, cu grătare cu rugină, sistem de ventilație cu depuneri masive de praf, chedere depreciate și murdare

– prezența insectelor vii (muște) în unitate

– schimbarea stării termice a produselor

– nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor finite calde

– existența unor condiții improprii în spațiul de lucru (paviment neigienizat)

– lipsa verificării metrologice a cântarelor utilizate

– lipsa informării cu privire la ingredientele conținute de preparate, a aditivilor și a alergenilor, în lista meniu ,

– lipsa autorizației emisă de Primărie.

– produse alimentare cu data limita de consum depasită;

– utilizarea unei masini de transport neautorizate la care sistemul de racire nu era funcțional, ca și spatiu de depozitare a materiilor prime (congelate și refrigerate).

– nerespectarea temperaturii de pastrare a produselor alimentare pe timpul transportului;

Horia Constantinescu, şeful Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a răspuns, ieri, acuzaţiilor lansate de Pescobar, patronul restaurantului Taverna Racilor. Omul de „afaceri” a explicat că este executat în direct şi că este şantajat, după ce două dintre restaurantele sale au fost închise.

Paul Nicolau, cunoscut în mediul online ca Pescobar, patronul restaurantelor Taverna Racilor, a acuzat într-un clip video pe TikTok că este „executat în direct” şi „şantajat”, fără să spună exact cine sunt persoanele care exercită astfel de presiuni asupra sa.

Pescobar a acuzat că „nu acceptă să dea bani niciunui partid politic” şi a anunţat, totodată, că nu va intra în politică.

Ieri, în direct la Newsroom – Antena 3 CNN, Horia Constantinescu, şeful ANPC, a răspuns acuzaţiilor lansate de patronul restaurantelor închise de subalternii săi pentru deficienţele grave găsite în timpul unor controale.

„În primul rând, fără să îmi doresc să intru în vreo polemică cu persoana la care faceţi referire, am convingerea că nu culoarea politcă a adus peste 136 de kilograme de produse în afara datei limită de consum în restaurantul de la Timişoara, cum nu o culoare politică este cea care alimentează dintr-un puţ restaurantul de la Snagov, în pofida celor constatate de către cei de la DSP, cu referire la faptul că nici măcar acest puţ nu este verificat suficient pentru a putea furniza apă unei locaţii de alimentaţie publică, cum, de asemenea, nu are niciun fel de culoare politică informaţia pe care am primit-o, şi de la care s-a declanşat toată această acţiune, şi anume aceea că produsele din peşte sunt transportate în condiţii necorespunzătoare de la locaţia din Giurgiu către toate celelalte.

Acesta a fost motivul extinderii la absolut toate locaţiile şi, inclusiv acelaşi personaj îşi asumă în mediul online că da, este adevărat că trebuiau transportate la -18 (n.r. grade Celsius), dar că nici -6 nu este foarte rău, în condiţiile în care diferenţa de temperatură este de 12 grade la unul dintre cele mai perisabile alimente şi cele mai periculoase alimente în condiţiile depozitării şi procesării neconforme.

Nu suntem aici într-un bâlci în care fiecare îşi asumă, dar ar vrea să continue. Nu este în pixul meu, ci deciziile sunt rodul analizei unor comisii la nivelul structurilor regionale. Îmi asum în modul cel mai transparent faptul că da, este o acţiune pe care am coordonat-o, la fel ca multe altele pe care le-am coordonat la nivel naţional”, a declarat Horia Constantinescu. (Cristina T.).

collage.jpg

461766b3d544ef18b07816f812bab177.jpg

f63bfb688e51b3423c47160543212003.jpg

091a48da149f4eb64a973aeedcd64234.jpg

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

SocialO zi inainte

Cele mai motivaționale citate și mesaje cu sens profund

44 citate și mesaje motivaționale pentru succes în viață Fiecare persoană, indiferent de profesie, poate să nu aibă impulsul de...

Eveniment4 zile inainte

Macromex și Horeca Culinary School pregătesc anul acesta 100 de specialiști în bucătăria preparatelor sous-vide

Fiecare curs de bucatar durează aproximativ 4 luni, iar modulul de produse sous-vide este un curs împărțit în teorie, demonstrații...

EvenimentO săptămână inainte

THE GUY ARTS MEDIA: Povestea Vizuală a Iubirii

Fiecare nuntă este o poveste de dragoste unică, iar Madalina și Adelin, cei doi artiști vizuali din Galați, transformă aceste...

EvenimentO săptămână inainte

Cosmin Solomon Foto Video: Echipa Profesionistă pentru Nunta Ta

Nunta este un moment cu adevărat special în viața fiecărui cuplu, iar pentru a vă asigura că această zi magică...

EvenimentO săptămână inainte

TRIF EVENTS: Creând Cu Pasiune Nunta Visurilor Tale

Ziua nunții tale este un moment plin de emoție și visare, iar la TRIF EVENTS suntem aici pentru a transforma...

stiri azi din brasov stiri azi din brasov
Social2 săptămâni inainte

BrasovAzi.ro – O sursă esențială de știri și informații pentru turiști și brașoveni

BrasovAzi.ro este sursa esențială de știri și informații pentru toți locuitorii Brașovului. Cu acoperirea noastră amplă, vei fi la curent...

Social2 săptămâni inainte

Ședința Foto de Crăciun: Capturând Magia Sarbatorilor cu Fotograf Alex Pasarelu

Experimentați Magia Crăciunului la Studio Foto Craciun Bucuresti Crăciunul este una dintre cele mai așteptate sărbători ale anului, un moment...

Rochie midi Rochie midi
Social3 săptămâni inainte

Rochie Midi galbenă cu buline

O rochie midi cu buline este o piesă vestimentară ce emană rafinament și stil, menită să fie mereu la modă...

Eveniment3 săptămâni inainte

HONOR lanseaza la IFA 2023 device-uri ce redefinesc viitorul industriei de smartphone-uri

Brandul debutează cu un nou concept impresionant de „Phone-to-Purse”prin noul HONOR V Purse, prezintă la nivel global pliabilul HONOR Magic...

Social3 săptămâni inainte

Sistemele antiincendiu – o modalitate eficienta de a-ti proteja locuinta

In ultimul deceniu, tehnologia a avansat din ce in ce mai mult, aspect sesizabil in toate domeniile. Atunci cand vine...

Eveniment3 săptămâni inainte

TCL a prezentat cele mai noi și inovatoare produse ale companiei, consolidându-și poziția de top în domeniul tehnologic

 TCL a vorbit despre cele mai recente upgrade-uri ale companiei, cea mai recentă tehnologie QD-Mini LED, noi dispozitive care susțin...

Vestiare metalice Vestiare metalice
Social3 săptămâni inainte

Vestiare metalice – ce trebuie să ştii înainte de a le cumpăra

Atunci când ai nevoie de un spațiu de depozitare care să fie atât sigur, cât și funcțional pentru a depozita...

Ecografia 5D Ecografia 5D
Social4 săptămâni inainte

Ecografia 5D – beneficiile acestei tehnologii revoluţionare

În ultimul deceniu, domeniul medical s-a bucurat de o evoluţie remarcabilă. La momentul actual, viitorii părinţi au oportunitatea de a...

Skincare Skincare
Social4 săptămâni inainte

5 pași pentru o rutină corectă de skincare

A avea doar produse de îngrijire a pielii de calitate nu este suficient. Înainte de a investi în produse de...

ferestrele vechi ferestrele vechi
Social4 săptămâni inainte

De ce ar trebui să actualizezi ferestrele vechi cu variante moderne termopan

Dacă ai ferestrele vechi în locuința ta, este posibil să te gândești la avantajele actualizării lor cu variante moderne de...

ferestrele PVC ferestrele PVC
Social1 lună inainte

Protejeaza-te de vremea neprietenoasa cu ferestrele PVC

Clima exterioara ne influenteaza in multiple moduri, in functie de persoana si de context. Aceasta are capacitatea de a afecta...

Eveniment1 lună inainte

TCL câștigă trei premii la EISA Awards 2023-2024, inclusiv premiul pentru cel mai bun televizor Home Theater Mini LED 2023-2024

 Aceste premii prestigioase consolidează poziția TCL de lider în domeniul tehnologiei de display București, 22 august 2023. Poziția TCL de lider...

profile PVC profile PVC
Social1 lună inainte

Sustenabilitate si eficienta cu profile PVC Klass Coating System

Ferestrele cu profile PVC se afla pe piata deja de decenii intregi, ramanand „coloana vertebrala” a multor proprietati din Romania,...

Știrile Săptămânii