Connect with us

Exclusiv

Diferenţa dintre un primar, Andrei Volosevici şi un ocupant de funcţie, Adrian Dobre – Comisarul de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

De fiecare dată când o iau prin Ploiesti la pas, mi se conturează în minte tot mai uşor antiteza dintre cum s-a dezvoltat oraşul sub Andrei Volosevici şi cum bate pasul pe loc sub Adrian Dobre. Despre cât de greu i-a fost lui Andrei Volosevici să clădească o urbe de la zero şi cât de uşor îi este actualului edil să nu construiască NIMIC.
Andrei Volosevici a fost un primar adevărat, care a iubit Ploiestiul cu pasiune, nu cu interes. Un primar ales de o majoritate copleşitoare, nu o mână de oameni, ca in cazul asa-zisului nostru edil (avantajat si de actiunile “dubioase” ale D.N.A.-ST Ploiesti care l-au scos din cursa nemeritat pe “Volo”).
Un edil incomparabil, care, ii da clasă şi astăzi oricărui succesor, care stia cum sa isi aleaga oamenii.
In fapt, oamenii dati afara de Andrei Volosevici, cu sutul in partea dorsala de pe functiile publice pentru ca prejudiciau bugetul local, pentru actualul asa-zis edil sunt foarte buni si, chiar tinuti ilegal pe functie sa “suga” de la bugetul local.

Asta este diferenţa dintre un primar care a dat, nu care ia. Actuala administraţie ar merita să fie şcolită din nou ca să afle că politica pentru oameni nu înseamnă să zugrăveşti faţade prin şiretlicuri şi constrângeri, ci să construieşti temelia unui oraş modern, fiind paşnic, bun, altruist.

Pe mandatul lui Andrei Volosevici, sefa Politiei Locale Ploiesti a fost data afara cu un sut in partea dorsala pentru matrapazlâcurile care le facea cu banii bugetului local, poposind la interventia omului de afaceri din Campina, Anastasescu Mihai, tocmai la sefia Politiei Locale de acolo. Stiti ce a urmat, alte matrapazlâcuri ale doamnei Carmen Gheorghe pentru care, inca din 4 decembrie 2017, este trimisa in judecata pentru fapte de coruptie. Actualul edil, nu numai ca a mentinut asemenea manager la conducerea Politiei Locale Ploiesti la cate dezvaluiri au fost in presa despre ilegalitatile savarsite de aceasta dar, o mentine si in prezent ilegal, chiar daca este trimisa in judecata, impostoarea primind bani din bugetul local, din banii contribuabililor.
Pe vremea lui Andrei Volosevici, Pitariu Paula Maria nu era buna nici macar de postul de sef de Birou Ordine Publica, asa cum a stipulat Comisia de Disciplina: “este insuficient pregatita profesional la momentul de fata pentru exercitarea functiei ocupate”.
Pe vremea actualului asa-zis edil, Pitariu Paula Maria chiar a fost avansata in functia de director general adjunct!
Asta este diferenţa dintre un primar care trăia pentru oraşul său-Andrei Volosevici, nu pe spinarea lui-Adrian Dobre!
Iata raportul Comisiei de Disciplina

RAPORT
În atenţia:
– D-nei Echimescu Paula – Şef Birou Pază si Ordine Publică II
– D-lui Vaida Adrian – Director General Adjunct al Politiei Locale Ploiesti

Prima sedinta in vederea cercetarii acestui caz a avut loc in data de 13.12.2010, cand Comisia de Disciplina constituita prin Decizia nr.1681/06.12.2010, in urmatoarea componenta : Iancu Constantin – presedinte : Dumitrescu Lavinia si Anton Catalin Ionut – membrii si Simion Maria – Secretar, a luat la cunostiinta de continutul referatului intocmit de d-nul Director General Adjunct Vaida Adrian impotriva d-nei Echimescu Paula Sef Birou Paza si Ordine Publica II, inregistrat sub nr.9118/10.10.2010 la secretariatul Politiei Comunitare Ploiesti si cu nr.303/10.12.2010 la secretariatul Comisiei de Disciplina, si a constatat ca referatul indeplineste prevederile art.27 si art.28 din HG nr.1344/2007.

La audiere D-nul Vaida Adrian a declarat Comisiei de Disciplina ca isi mentine punctul de vedere sustinut in referatul inaintat Comisiei de Disciplina.
Cea de a doua sedinta in care s-a efectuat cercetarea acestui caz a vut loc in data de 06.01.2011, de catre Comisia de Disciplina, constituita prin Decizia nr. 1711/15.12.2010, in urmatoarea componenta: Iancu Catalin – presedinte; Dumitrescu Lavinia si Dobre Carmen – membri si Simion Maria – secretar, care au procedat la audierea d-nei Echimescu Paula, care a sustinut ca nu doreste sa fie asistata/reprezentata de un avocat si a mentionat ca doreste o perioada de timp de 10 zile lucratorare, incepand cu data de 07.01.2011, pana la 21.01.2011, pentru depundere de inscrisuri si a nominalizat ca martori in favoarea sa pe d-nul Vaida Adrian si pe d-nul Buligescu George.
Mentionam ca membrii Comisiei de Disciplina in sedinta din data de 11.02.2011, nu au acceptat ca martor in cazul d-nei Echimescu Paula pe d-nul Vaida Adrian, deoarece acesta a intocmit referatul catre Comisia de Disciplina si se afla in raporturi ierarhice directe cu functionarul public a carei fapta sesizata ca abatere disciplinara este cercetata si nici pe d-nul Buligescu George, deoarece se afla in aceeasi situatie cu d-na Echimescu Paula ceea ce ar putea influenta decizia pe care ar trebui sa o ia membrii Comisiei de Disciplina. In sustinerea nevinovatiei ei, d-na Echimescu Paula a declarat ca a luat la cunostiinta de continutul fisei postului la jumatatea lunii noiembrie, dar ca, initial a semnat o fisa a postului in jurul datei de 10.10.2010, dupa care la cateva saptamani, seful ierarhic superior, domnul vaida Adrian a refacut anexa la fisa postului, aceasta fiiindu-i inmanata spre a fi semnata, cerandui-se sa o dateze 04.10.2010, pentru a fi in legalitate. La dosarul cauzei este depusa copie xerox dupa fisa postului d-nei Echimescu Paula nr.1009/01.10.2010 la care este atasata anexa acesteia datata 04.10.2010 si semnata de catre aceasta.
Intrebata fiind de membrii Comisiei de Disciplina daca au existat diferente de continut intre cele 2 anexe ale fisei postului (care nu au fost depuse la dosar), doamna Echimescu Paula sustine ca sunt atributii in plus in anexa noua, mentionand totusi, ca ar fi acceptat functia publica de Sef Birou Paza si Ordine Publica II, indiferent de ce atributii ar fi avut in actuala anexa la fisa postului.
Referitor la intocmirea rapoartelor saptamanale de activitate, in cadrul audierii doamna Echimescu Paula a declarat ca nu intelege despre ce fel de rapoarte de activitate este vorba : «al meu personal sau pe birou ? », desi la dosarul cauzei se afla un model de raport de activitate intocmit de doamna Echimescu Paula, in perioada 12.07.2010-16.07.2010, pe cand ocupa functia de Sef Serviciu Juridic-Contencios, Proceduri. In ceea ce priveste intocmirea proceselor-verbale de instruire a agentilor din subordine cu privire la prevederile Planului de Paza si Ordine Publica al Municipiului Ploiesti (este documentul prin care este reglementata activitatea de paza si ordine publica a municipiului Ploiesti din care fac parte consemnul general si consemnul particular al zonelor de responsabilitate), d-na Echimescu Paula ne-a declarat ca nu este nevoie ca dansa sa cunoasca prevederile acestui plan, ca atare nu putea efectua instruirea agentilor la ceva ce nu cunostea, acesta fiind obiectul activitatii biroului pe care il conduce, deoarece provine dintr-o functie ce nu a avut in niciun fel tangenta cu ordinea publica, consemn particular, control posturi obiective, planuri de actiuni, planuri de interventie etc., activitati specifice ordinii publice, avand in vedere ca nu a primit niciun fel de indrumare.
Doamna Echimescu Paula a declarat ca instruirea cu privire la prevederile consemnul general si consemnul particular al zonelor de responsabilitate se face la si parte integranta din tematica de instruire, odata cu repartizarea in posturi, de catre sefii de tura si ca agentii ar trebui sa cunoasca prevederile acestor consemne, deoarece institutia s-a infiintat acum 5 ani de zile.
Intrebata fiind de membrii comisiei daca a prezentat conducatorului institutiei procese verbale de instruire, asa cum prevede pct. 23 din anexa la fisa postului nr. 1009/01.10.2010, aceasta sustine ca nu a prezentat astfel de procese verbale, deoarece instruirea se face pe niste foi volante, care stau numai la camera si nu a primit niciun fel de instruire, ordina sau dispozitie scrisa din partea sefului ierarhic, domnul Vaida Adrian, dar la luarea la cunostinta a atributiilor din fisa postului a remarcat ca are atributii de control, de instruire privind inmanarea si folosirea port armamentului.
In ceea ce priveste controalele pe care ar fi trebuit sa le efectueze doamna Echimescu Paula sustine ca nu a putut desfasura aceasta activitate intrucat nu i-a fost pus la dispozitie un mijloc de transport si neavand cine o insoti in scopul efectuarii controalelor, asa cum este stipulat la pct. 17 din anexa la fisa postului si nu este nici foarte bine pregatita inainte de a-i controla pe altii.
In data de 04.01.2011 doamna Echimescu Paula a depus Comisiei de Disciplina un dosar care cuprinde 57 de file. Dosarul depus contine copii xerox de pe : procesul verbal de sedinta din data de 08.11.2010, procese verbale de instruire si rapoarte de activitate pentru cele 2 birouri de paza si ordine publica din perioada noiembrie decembrie 2010, cat si o intampinare la acuzatiile care i se aduc prin referatul intocmit de domnul Vaida Adrian, Director General Adjunct.
Referitor la rapoartele de activitate depuse de catre d-na Paula Echimescu, la secretariatul Comisiei de Disciplina, membrii acestei comisii au concluzionat urmatoarele :
La punctul 25 din anexa fisei postului sefului de birou, se stipuleaza : “intocmeste raport de activitata saptamanal, pe care il prezinta conducerii institutiei”.
La dosarul cauzei, de la fila 24 la fila 51 inclusiv, se afla depuse in data de 21.01.2011 de catre doamna Echimescu Paula, sef Birou Paza si Ordine Publica II, rapoarte de activitate ale Birourilor Paza si Ordine Publica I si II, pentru fiecare saptamana din perioada 01 noiembrie 2010-02 ianuarie 2011.
O prima observatie a Comisiei de disciplina fata de aceste rapoarte consta in faptul ca multe dintre acestea se regasesc de 2 ori, astfel :
– raportul saptamanal 01-07 noiembrie 2010 se afla atat la fila 34, cat si la fila 49;
– raportul saptamanal 08-14 noiembrie 2010 se afla atat la filele 32-33, cat si la filele 47-48;
– raportul saptamanal 15-21 noiembrie 2010 se afla atat la filele 30-31, cat si la filele 45-46;
– raportul saptamanal 22-28 noiembrie 2010 se afla atat la filele 28-29, cat si la filele 43-44;
– raportul saptamanal 29 noiembrie-05 decembrie 2010 se afla atat la filele 26-27, cat si la filele 41-42;
– raportul saptamanal 06-12 decembrie 2010 se afla atat la filele 35-36, cat si la filele 50-51;
Neluand in considerare aceasta observatie, Comisia a analizat rapoartele depuse, prin prisma prevederii punctului 25 din anexa fisei postului si pentru clarificarea situatiei a solicitat conducerii institutiei, prin adresa nr. 1446/04.05.2011 inregistrata la secretariatul Politiei Locale Ploiesti si, respectiv nr. 110/04.05.2011 inregistrata la secretariatul Comisiei de Disciplina, sa comunice temeiul legal (nota interna) si un model de astfel de raport pe care seful de birou avea sarcina sa il intocmeasca, aceasta cu atat mai mult cu cat, in intampinarea despusa, doamna Echimescu Paula face mentiunea ca “se impune precizarea ce se intelege prin raport saptamanal de activitate : al meu personal sau cel privind activitatea biroului in ansamblu.”
Urmare adresei mentionate mai sus, conducerea institutiei a pus la dispozitia Comisiei NOTA INTERNA NR. 2163/22.03.2010, precum si un raport de activitate saptamanal (pe zile) din perioada 12.07.2010 – 16.07.2010, al doamnei Echimescu Paula pe care aceasta il intocmise conform notei interne precizate mai sus, ca Sef Serviciu Juridic-Contencios, Proceduri, functie ocupata anterior celei de sef Birou Paza si Ordine Publica II.
Analizand rapoartele depuse la dosar de catre doamna Echimescu Paula si modelul transmis de conducerea institutiei, Comisia a concluzionat urmatoarele :
– raportul de activitate saptamanal intocmit de doamna Echimescu Paula ca sef Serviciu Juridic, descrie activitatea desfasurata de aceasta ca sef, si nu activitatea serviciului pe care il conducea la vremea respectiva si, mai mult decat atat, acest raport a fost prezentat conducerii institutiei, fapt ce reiese din viza Directorului General aflata pe prima pagina;
– rapoartele de activitate depuse la dosar de catre doamna Echimescu Paula fac referire la activitatea saptamanala desfasurata de catre cele 2 birouri de paza si ordine publica, si nu la activitatea desfasurata de doamna Echimescu in calitate de sef al unuia dintre aceste birouri;
Fata de acest aspect, doamna Dumitrescu Lavinia, membru al Comisiei de disciplina, avand, la momentul respectiv, functia de consilier in cadrul Compartimentului Relatii cu Publicul-Comunicare, face urmatoarea precizare : prin nota interna nr. 8179/27.11.2011, s-a solicitat intocmirea si transmiterea catre reprezentantii compartimentului mentionat mai sus, a rapoartelor activitatii saptamanale, desfasurate de catre fiecare serviciu/birou/compartiment din cadrul institutiei, aceste rapoarte fiind centralizate la nivelul Compartimentului Relatii cu Publicul-Comunicare, care intocmea astfel raportul saptamanal de activitate al intregii instituii. Acest raport era prezentat si semnat de Directorul General si postat pe site-ul institutiei de catre reprezentantii compartimenului mentionat mai sus.
Mai mult decat atat, in nota transmisa de Compartimentul Relatii cu Publicul-Comunicare (invocata in intampinarea desusa de doamna Echimescu Paula), nu se facea referire la anularea notei interne prin care sefii de servicii sau birouri aveau obligatia de a intocmi rapoarte cu activitatea desfasurata in calitate de personal cu functie de conducere.
Analizand asupra acestei situatii, Comisia de disciplina conchide ca cele 2 note interne fac referire la rapoarte de activitate diferite, si anume:
– nota nr. 2163/22.03.2010 la rapoartele individuale ale personalului cu functie de conducere, respectiv sefi de servicii/birouri;
– nota nr. 8179/27.11.2010 la rapoartele activitatilor saptamanale desfasurate la nivelul departamentelor institutiei.
Pe aceasta tema, in intampinarea depusa, doamna Echimescu Paula face o precizare cu privire la raportul personal sau cel privind activitatea biroului in ansamblu, iar aceasta mentiune, coroborata cu faptul ca doamna Echimescu Paula intocmise anterior rapoarte individuale cu activitatea desfasurata ca sef Serviciu Juridic, duc la concluzia ca aceasta avea cunostinta de obligativitatea intocmirii raportului personal de activitate si prezentarea acestuia conducerii institutiei, dar nu a facut acest lucru. Mai mult decat atat, fiind de formatie jurist, cunoaste faptul ca in lipsa unei mentiuni exprese privind modificarea, completarea sau anularea unei prevederi, aceasta, in cazul de fata nota nr. nota nr. 2163/22.03.2010 se afla in vigoare la momentul intocmirii referatului de catre Directorul General Adjunct.
Presupunand ca prin nota interna nr. 8179/27.11.2011, s-ar fi anulat obligativitatea intocmirii rapoartelor personale de activitate ale sefilor de servicii sau birouri, doamna Echimescu Paula ar fi trebuit sa intocmeasca astfel de rapoarte macar pana la data primirii acestei note, dar din actele depuse la dosar nu reiese nici acest lucru, pentru luna octombrie 2010 nefiind depus la dosarul cauzei niciun fel de raport de activitate.
A treia sedinta a Comisiei de Disciplina constituita prin Decizia nr. 731/28.04.2011, in urmatoarea componenta : Preşedinte : Constantinescu Gabriela Camelia; Secretar : Constantin Rodica; Membrii : Dumitrescu Lavinia, Cazan Moise Mirel a avut loc in data de 12.05.2011, cu ocazia audierii domnului Constantin Constantin. Acesta a declarat ca in zilele de 10, 12, 29, 30 noiembrie 2010 a efectuat instructajul zilnic cu agentii grupei I la care nu a participat doamna Echimescu Paula, care de obicei nu vine, iar cand in putinele dati cand se prezinta, este dezinteresata de problemele agentilor din subordinea dumneaei.
Intrebat fiind de ce procesele verbale de instruire din perioada amintita mai sus, depuse de doamna Echimescu Paula sunt semnate de aceasta, domnul Constantin Constantin a declarat ca dansa vine dupa ce se efectueaza instructajul si oamenii sunt repartizati in posturi si contrasemneaza procesele verbale. In putinele dati in care se prezinta la sedintele de instruire, nu face niciun instructaj, neavand nimic de comunicat agentilor din subordine.
Dl. Constantin Constantin a declarat ca nu a fost personal instruit de catre cea care ii este sef ierarhic cu privire la continutul Regulamentului de Ordine Interioara al Politiei Comunitare Ploiesti, a consemnului general si particular in perioada octombrie 2010-mai 2011.
Domnul Constantin Constantin a adaugat mentiunea ca ar vrea pentru imbunatatirea activitatii de paza si ordine publica, ca seful de birou sa se implice in instruirea zilnica, sa prezinte tematica zilnica si sa aduca la cunostinta fiecarei grupe la intrarea in schimb situatia operativa din schimbul anterior.
A patra sedinta a Comisiei de Disciplina constituita prin Decizia nr. 731/28.04.2011, in urmatoarea componenta : Preşedinte : Constantinescu Gabriela Camelia; Secretar : Constantin Rodica; Membrii : Dumitrescu Lavinia, Stoichiciu Cezar a avut loc in data de 19.05.2011, cu ocazia audierii domnului Popescu Ionut, politist local in cadrul Biroului Ordine Publica III.
Acesta a declarat ca la sedintele de instruire la intrarea in serviciu, doamna Echimescu Paula nu participa, dar contrasemneaza procesele verbale de instruire la sfarsitul sedintei, sau le semneaza retroactiv. Cu privire la controalele efectuate, domnul Popescu Ionut a precizat ca in perioada octombrie 2010-mai 2011, nu a fost controlat de doamna Echimescu Paula.
Domnul Popescu Ionut a declarat ca procesele verbale de instruire se pastreaza la camera, avand acces la ele oricine, aceastea nefiind tinute sub cheie.
In cadrul audierii acesta sustine ca nu a fost instruit de doamna Echimescu Paula cu privire la consemnul general si particular, nici cu privire la regulile privind primirea-predarea, portul si folosirea armamentului si munitiei.
In final domnul Popescu Ionut a adaugat ca ar fi de dorit ca sefii birourilor ordine publica sa se prezinte si sa faca instruirea zilnica, inclusiv pe linie de armament.

In urma analizarii probelor administrate in aceasta cauza, membii Comisiei de Disciplina au constatat ca fiind intemeiata sesizarea domnului Vaida Adrian privind neindeplinirea sarcinilor de serviciu de catre doamna Echimescu Paula, Sef Birou Paza si Ordine Publica II, deoarece aceasta nu a efectuat instruirea lunara cu privire la prevederile consemnului general si al consemnului particular al zonelor de responsabilitate, stabilite in planul de paza si ordine publica, si a modului de desfasurare a transportului de valori monetare pentru efectivele din subordine, in perioada 04.10.- 06.12.2010, asa cum se stipuleaza la pct. 12 si 23 din anexa la fisa postului nr. 1009/01.10.2010. De asemenea, in aceasta perioada domna Echimescu Paula nu a intocmit raport de activitate conform Notei Interne nr. 2163/22.03.2010, neindeplinindu-si atributiile din anexa fisei postului, prevazute la pct. 25. Totodata, doamna Echimescu Paula, avand obligativitatea de a efectua numarul de controale stabilit (un control pe schimb) atunci cand se afla in serviciu, conform declaratiilor politistilor locali audiati in acest caz, nu si-a indeplinit sarcinile de serviciu, conform pct. 17 din anexa la fisa postului.
La individualizarea sanctiunii disciplinare, se va avea de asemenea in vedere, dar nu in mod exclusiv, comportarea generala in timpul serviciului a dnei. Echimescu Paula si, in special, imprejurarea confirmata in mod expres de catre aceasta ca este insuficient pregatita profesional la momentul de fata pentru exercitarea functiei ocupate. Sub acest aspect invoca chiar o anumita incompatibilitate personala intre pregatirea stiintifica de baza a acesteia (studii juridice) si functia publica ocupata.
Comisia de disciplina retine de asemenea atitudinea reticenta a dnei. Echimescu Paula care, desi recunoaste lipsa unei pregatiri de specialitate compatibila cu specificul functiei publice ocupate, nu a efectuat de la momentul ocuparii functiei minime demersuri pentru a se adapta la aceasta. Nu pot fi ignorate eventualele riscuri generate de neindeplinirea atributiilor de serviciu in sensul ca, pe fondul unei insuficiente si necorespunzatoare instruiri a agentilor incadrati in Biroul Paza si Ordine Publica II, pot interveni situatii si/sau evenimente deosebite, chiar tragice.
Comisia de Disciplina propune, in unanimitate sanctionarea doamnei Echimescu Paula cu « retrogradarea in functia publica pe o perioada de un an de zile », conform art. 77(3), lit. d) din Legea nr. 188 /1999 privind statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel propunem retrogradarea acesteia din functia publica de conducere – Sef Birou Paza si Ordine Publica II in cea de functionar public de executie pentru o perioada de 1 an, deoarece nu a putut dovedi ca si-a indeplinit atributiile de serviciu, stabilite prin fisa postului nr. 1009/01.10.2010, aceasta abatere disciplinara fiind prevazuta la Cap. VIII, art. 2, pct. 59 din Regulamentul Intern al Politiei Comunitare Ploiesti nr. 6251/05.11.2009:

Exclusiv

Dosarul „Tetra” fabricat de procurorul, pe atunci, Negulescu Mircea, zis „Portocală, zis „Zdreanță” și autointitulat „distrugătorul de destine” – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Unul dintre oamenii luați la țintă de gruparea din jurul fostului procuror Portocală a fost Cezar Stoichiciu, fost sef al CSM Ploiesti si sef de achiziții la Poliția Locală.Târât prin instanțe pentru niste dosare inventate, starea de sănătate a lui Stoichiciu a fost grav afectată dar nu s-a lăsat invins.

In fapt, acesta s-a si pensionat din cauza bolilor capatate in urma acestei hartuiri.

Timp de 8 ani, un proces demarat în urma unui dosar cu cântec pe baza achizițiilor publice efectuate la Poliția Locală Ploiești a fost amânat, discutat si lungit la nesfârsit. Asta și pentru faptul că „uneltele” de lucru ale procurorului exclus din magistratură, Negulescu Mircea, zis Portocală, zis Zdreanță, chemați ca martori în instanță, s-au contrazis în propriile minciuni în acest dosar „fabricat” doar din „fetișurile” față de Cristinel Toader, fost director al Poliției Locale Ploiești și Cezar Stoichiciu, fost șef la Achiziții în cadrul aceleiași instituții.După sentință, despre care nu vom vorbi în acest articol, Cezar Stoichiciu a depus plângeri împotriva martorilor mincinosi, care au denaturat adevărul, încercând să îi facă pe plac lui Mircea Negulescu.Plângerea lui a fost clasată, polițiști corupti din IPJ Prahova- ascultând ordinele lui Portocală. Doar că acum, la solicitarea primului procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploieşti va reîncepe urmărirea penală în dosarul nr. 7176/P/2021 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploieşti la data de 14.03.2023.

Din nefericire, un alt hartuit din acest dosar nu se va putea bucura de dreptate pentru ca a decedat. Aceasta caracatita nu are limite.

Cu alte cuvinte, doar un om haituit va avea sansa de a demonstra că a fost acuzat pe nedrept, iar santajul făcut de Portocală si gașca lui (inclusiv de „trompeta” utilizata de mafie aici) va putea fi scos la lumină.

Timp de 8 ani, un proces demarat în urma unui dosar cu cântec pe baza achizițiilor publice efectuate la Poliția Locală Ploiești si-a gasit soluția finală. Asta și pentru faptul că „uneltele” de lucru ale procurorului exclus din magistratură, Negulescu Mircea, zis Portocală, zis Zdreanță, chemați ca martori în instanță, s-au contrazis în propriile minciuni în acest dosar „fabricat” doar din „fetișurile” față de Cristinel Toader, fost director al Poliției Locale Ploiești și Cezar Stoichiciu, fost șef la Achiziții în cadrul aceleiași instituții.

Așadar, uneltele utilizate ca martori mincinoși, martori acoperiți sau înregistrările ambientale ilegale, în diverse dosare penale, pentru „fetișurile” neprocurorului Negulescu, apar și în acest caz.

Organul local de paznici comunitari, foști gardieni publici, actuali „polițiști locali” va muri încet, o moarte lentă, chinuitoare, mascată uneori de câteva patrulări anemice și fantomatice prin oraș, trimiterea pe străzi a unor autospeciale de la rutieră care mai dau drumul la girofaruri și sirene (“Nino- Nino”), nu pentru că ar avea vreo urgență, ci ca să vadă lumea Ploieștiului că mai există, sau de “prinderea în flagrant” a câtorva babe și moși amărâți care vând “neautorizat” mărar, cimbru, pătrunjel și alte verdețuri din grădina lor “în locuri neamenajate”, veniți săracii de pe la Bratasanca, Chitorani, Corlatesti, Fanari ori de aiurea, dând mai mulți bani la maxi-taxi, decât scot ei din vânzarea produselor. Asta doar sub coordonarea de exceptie a nasului edilului, Albu Catalin.

Reamintim ca, fostul director general TOADER CRISTINEL a formulat, cu bună credință, sesizare penală la organul judiciar competent cu nr. 6857 din 08.10.2013, înregistrată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploieșți la nr. 16 din dată de 08.10.2013 din Registrul procurorului de serviciu.

Plângerea a fost făcută de fostul director general TOADER în numele instituției pe care o conducea, conținea datele și informațiile pe care i le prezentasera trunchiat și inexact foștii directori generali, VAIDA ADRIAN și TĂNASE DANIEL, precum și multe omisiuni cu rea credință pentru ascunderea adevărului și în dorința de a prezenta variante false ale situației de fapt, de către cei doi funcționari publici foști în funcții de conducere la nivelul Poliției Locale Ploieșți, privind încheierea și derularea contractului de achiziții publice a 120 terminale TETRA și a soft-ului AVL de la SC BARBY ROUTE SRL Brașov.

Plângerea penală a fost redactată de consilierul juridic MOCANU GABRIELA ISABELA la cererea lui VAIDA ADRIAN, care i-a solicitat acesteia SĂ NU-L NOMINALIZEZE ȘI PE EL PRINTRE PREZUMTIVII FĂPTUITORI.

Sesizarea penală a fost „documentată” de VAIDA ADRIAN (potrivit propriului interes).

Mai mult, VAIDA ADRIAN l-a însoțit pe directorul general TOADER CRISTINEL la parchet, plângerea penală fiind depusă la procurorul NEGULESCU MIRCEA la PCA Ploiești, conform unei discuții telefonice anterioare prin care s-a convenit că acesta să primească sesizarea penală, mai ales că se cunoștea bine cu VAIDA ADRIAN.

Chiar VAIDA recunoaște că nu l-a informat pe TOADER CRISTINEL, concret, cu această problema, iar pe TĂNASE DANIEL susține că l-a informat, dar nu „explicit”! (filă 6 a declartiei din 18.10.2018 de la dosarul cauzei despre care vorbim).

TOADER CRISTINEL a acționat în anul 2013 în maniera descrisă mai sus pentru a nu intră sub incidența art. 263 Cod penal anterior, „Omisiunea sesizării organelor judiciare” – (1) “Fapta funcţionarului public care, luând cunoştinţă de săvârşirea unei infracţiuni în legătură cu serviciul în cadrul căruia îşi îndeplineşte sarcinile, omite sesizarea de îndată a procurorului sau a organului de urmărire penală, potrivit legii de procedură penală, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 5 ani.

(2) Dacă fapta este săvârşită de către un funcţionar public cu atribuţii de conducere sau de control, pedeapsa este închisoarea de la 6 luni la 7 ani.

De asemenea, acesta a respectat prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 155/2000 a poliției locale – “Poliția locală comunică, de îndată, organelor abilitate datele cu privire la aspectele de încălcare a legii, altele decât cele stabilite în competența să, de care a luat cunoștință cu ocazia îndeplinirii misiunilor și activităților specifice.

În același registru, TOADER CRISTINEL a aplicat dispozițiile art. 21 din același act normativ de legislație primară, care prevede la alin. (1) – “În exercitarea atribuțiilor de serviciu, polițistul local este obligat:

  1. b)să respecte principiile statului de drept și să apere valorile democrației;
  2. c)să respecte prevederile legilor și ale actelor administrative ale autorităților administrației publice centrale și locale.

Plângerea penală în numele Poliţiei Locale Ploiești (cu nr. 6857/08.10.2013, înregistrată la poziţia nr. 16/08.10.2013 din registrul procurorului de serviciu de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploieşți, pentru abuz în serviciu, delapidare şi fals şi uz de fals), s-a bazat pe existența unui prejudiciu de 485.404, 66 lei, stabilit de Camera de Conturi Prahova (Decizia nr. 6/23.03.2011) şi Curtea de Conturi a României (Încheierea nr. VI 253/09.06.2011), confirmate şi rămase definitive prin Decizia nr. 1006/01.04.2015 a Curţii de Apel Ploieşti (care a respins recursul funcţionarilor publici presupuși că au creat prejudiciul şi a menţinut Decizia nr. 1373/23.04.2014 a Tribunalului Prahova, prin care li s-a respins acţiunea în anularea actelor administrativ-fiscale ale Curţii de Conturi)  şi irevocabile prin Decizia nr. 2035/15.07.2015 a Curţii de Apel Ploieşti, prin care s-a respins funcţionarilor publici nominalizați de VAIDA ADRIAN și TĂNASE DANIEL, contestaţia în anulare).

De altfel, în acest dosar, Poliția Locală nici nu s-a apărat pentru a prezența situația reală, consilierul juridic MOCANU ISABELA GABRIELA, în conivență cu VAIDA ADRIAN, nu a prezentat probe și nici nu s-a prezentat la judecată în căile de atac.

În ceea ce-i privește pe numiții VAIDA ADRIAN și TĂNASE DANIEL, se consideră că aceștia au înfrânt prevederile imperative ale art. 75 din Legea nr. 188/1999 privind statutul funcționarilor publici – “Încălcarea de către funcționarii publici, cu vinovăție, a îndatoririlor de serviciu atrage răspunderea disciplinară, contravențională, civilă sau penală, după caz.

Această prevedere sancționatorie este raportată la art. 45, alin (1) din Legea nr. 188/1999 privind statutul funcționarilor publici – “Funcționarii publici răspund, potrivit legii, de îndeplinirea atribuțiilor ce le revin din funcția publică pe care o dețin, precum și a atribuțiilor ce le sunt delegate. (s. n.) Or, cei doi, din calitatea de directori generali ai Poliției Locale, sunt potențial vinovați direct nu numai de producerea prejudiciului, de neurmarirea respectării contractului de achiziții publice și de nerecuperarea prejudiciului, inclusiv prin sesizarea organelor de urmărire penală, dar și de ascunderea tuturor acestora și a persoanelor cu adevărat vinovate față de noul director general, TOADER CRISTINELla preluarea mandatului de conducere și ulterior acestui moment.

Nici VAIDA, și nici TĂNASE, nu au întreprins niciun demers pentru reintrarea în legalitate, executarea contractului și recuperarea pagubelor, VAIDA ADRIAN apărându-se într-o notă puerilă în declarația din 18.10.2018 (filă 7): „AM ȚINUT INTERIMATUL 3 LUNI, TIMP INSUFICIENT PENTRU VREUN DEMERS!!

La rândul sau, TĂNASE DANIEL, întrebat fiind „CÂND AȚI PREDAT LUI TOADER CRISTINEL MANDATUL DE DIRECTOR GENERAL, I-AȚI ADUS LA CUNOȘTINȚĂ SITUAȚIA LEGATĂ DE INEXISTENTA SAU NEFUNCTIONALITATEA SISTEMULUI SOFTWARE ACHIZIȚIONAT <DOAR PE HÂRTIE>?, declară pe data de 21.02.2019 (ds. nr. 8519/105/2015 al Tribunalului Prahova, Secția penală), la filă 11, „NU AM PURTAT CU TOADER CRISTINEL DISCUȚII PE ACEST SUBIECT, NICI EU NU CUNOȘTEAM ÎN ACEL MOMENT SITUAȚIA!

În esență, însă, situația de fapt și împrejurările adevărate referitoare la Contractul nr. 1916/02.08.2010 încheiat între Poliția Locală Ploieșți și SC BARBY ROUTE Brașov este următoarea:

După ce a preluat mandatul de director general pe data de 10.08.2012, TOADER CRISTINEL a cerut subordonaților referințe despre activitatea instituției, organigrama acesteia și informări privind problematica prioritară cu care se confruntă poliția. Din discuțiile avute cu directorul general adjunct VAIDA ADRIAN și cu fostul director general TĂNASE DANIEL (în secundar și cu MOCANU GABRIELA ISABELA, consilier juridic, SIMION MARIA, resurse umane), în prima lună de mandat a reușit să-și contureze câteva repere ale aspectelor cu care se confruntă instituția. Îndeosebi VAIDA și TĂNASE i-au explicat că se impune reorganizarea compartimentului de achiziții publice unde STOICHICIU era încadrat, acuzându-l că acționaeză „împotriva intereselor economice ale Poliției Locale. Au mai arătat făptuitorii că el și IONESCU MARIANA sunt implicați în producerea unui imens prejudiciu adus Poliției Locale Ploiești, constatat la auditul activității pe anul 2010.

Ulterior, în ianuarie 2013, TOADER CRISTINEL a aflat că, pe rolul instanțelor de judecată din Ploieșți (Tribunal și Curte), există o cauză în care poliția locală a contestat raportul Curții de Conturi a României și pentru care VAIDA angajase inoportun și neeconomic o casă de avocatură (el semnând și ordinul de plata a onorariului), în condițiile în care instituția avea si are Serviciu JuridicTOADER   l-a chestionat pe VAIDA ADRIAN în legătură cu această problema și, întrebându-l de ce nu l-a informat complet și corect, acesta i-a răspuns că i-a ascuns adevărul deoarece se află și el implicat în această chestiune și i-a fost frică de răspundere civilă și penală.

Notă: Acesta a fost momentul când TOADER CRISTINEL a aflat despre existența unui Raport al Curții de Conturi, document pe care VAIDA și TĂNASE, în secundar și MOCANU GABRIELA ISABELA, i l-au ascuns.

În declarația dată pe 10.05.2018 de martorul TOADER CRISTINEL în dosarul de instanța nr. 1525/281/2017, pe parcursul cercetării judecătorești, acesta reconfirmă atitudinea neloială și nesinceră a lui VAIDA ADRIAN: „… ÎNTREBÂNDU-L PE VAIDA ADRIAN DE CE NU MI-A ADUS LA CUNOȘTINȚĂ MAI DEVREME ACEASTĂ PROBLEMĂ, ACESTA MI-A SPUS CĂ ESTE POSIBIL SĂ FIE ȘI EL VINOVAT, MOTIV PENTRU CARE A MAI LĂSAT TIMPUL SĂ TREACĂ.

În acest context, VAIDA a glisat întreaga vinovăție în sarcina subalternilor, mințind că STOICHICIU ar fi cumpărat un soft care nu există și, astfel, sistemul de monitorizare și comunicare cu autospecialele poliției aflate în teren în misiune nu funcționeazăTOADER  a continuat investigarea problemei, convocandu-l în birou pe CHIFOR GEORGE IONUȚ, șeful structurii de Dispecerat, care i-a dat o informație ambiguă, respectiv că ar fi primit un calculator în care s-a introdus un CD și că „se mișcă ceva pe monitor, iar VAIDA i-a sugerat să nu semneze niciun proces verbal.

Notă: CHIFOR GEORGE IONUȚ a semnat, totuși două procese verbale de predare primire: Procesul verbal de punere în funcțiune a serviciului de localizare în teren a terminalelor Tetra încheiat între Serviciul de Telecomunicații Speciale prin col. VASILE MARIAN (nr. 630604/06.05.2011) și Poliția Locală Ploieșți, prin  CHIFOR GEORGE (nr. 1552/10.05.2011) șProcesul verbal de punere în funcțiune a serviciului de comunicații de buclă locală pentru aplicația de management a serviciului AVL încheiat între aceleași instituții prin CRIȘU SEBASTIAN de la STS (nr. 630580/29.04.2011), respectiv nr. 1480/05.05.2011 la Poliția Locală Ploieșți, prin CHIFOR GEORGE.

Înscrisurile nu au atestat, în realitate, că s-ar fi instalat și probat funcționarea sistemului AVL livrat de SC BARBY ROUTE SRL Brașov și pus la dispoziție de Poliția Locală Ploiești către STS, ci un cu totul alt soft, similar, dar proprietatea STS, montat de acesta temporar pentru probarea / testarea comunicațiilor cu stațiile Tetra.

VAIDA ADRIAN a fost tot timpul în cunoștință de cauză că furnizorul din Brașov nu a efectuat niciodată punerea în funcțiune a sistemului AVL recepționat, iar softul auxiliar / ajutător „Tractor Guard” nu a fost expediat cu cheile de activare (declarația din 18.11.2013).

În declarația de martor din 18.10.2018, dată în ds. nr. 1525/281/2017, VAIDA ADRIAN nu numai că își contrazice propriile declarații de la urmărirea penală, dar, (de la filă 3 până la filă 8), reușește să se contrazică singur de câteva ori în aceeași declarație.

Astfel:

–         În declarația din 18.11.2013, susține că nu s-au livrat cheile de criptare, iar în declarația dată la urmărirea penală pe dată de 26 martie 2015 (ds. nr. 12092/P/2013 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploiești), declara că au fost transmise instituției în cauză  (n.n. – STS) pentru instalarea cheilor de criptare; în declarația din 18.10.2018, evita să răspundă la întrebări incomode („nu mai rețin exact, nu știu, probabil că…”, nu îmi amintesc de această problemă…”, nu pot preciza dacă…”, nu îmi amintesc, probabil…” etc.).

–         Deși VAIDA ADRIAN a semnat „Procesul verbal de punere în funcțiune a serviciului de localizare în teren a terminalelor TETRA, acesta oscilează flagrant în toate declarațiile date, afirmând, fie că ar fi fost pus în funcțiune sistemul AVL al lui SC BARBY ROUTE (dar cu unele deficiențe, ca de exemplu deconectarea stațiilor în anumite zone periferice ale Ploieștiului), fie că, ulterior, ar fi aflat că era împrumutat (în custodie) de la STS, deși inițial a declarat că nu cunoștea că sistemul ar fi fost al STS. Mai mult, întrebat fiind pe 18.10.2018 dacă „ESTE ADEVĂRAT CĂ URMARE UNOR DEFICIENȚE ALE SISTEMULUI AVL ACHIZIȚIONAT AȚI FOST NEVOIT SĂ ÎMPRUMUTAȚI UN SOFT DE LA STS?, VAIDA ADRIAN răspunde dezarmant„NU MAI REȚIN EXACT, ÎNSĂ DECLARAȚIA CORESPUNDE ADEVĂRULUI, AȘA CUM AM DAT-O LA MOMENTUL RESPECTIV.   

La revenirea directorului general TOADER CRISTINEL de la cursurile de perfecționare de la ANI-SRI, în septembrie 2013, VAIDA ADRIAN  i-a relatat că a avut un conflict cu STOICHICIU CEZAR și că trebuie să-i comunice o informație despre acesta: că ar fi achiziționat „un soft care nu funcționează și nu a existat, propoziție care denotă un nonsens, o fractură logică: ori nu a existat, ori a existat, dar nu a funcționat!

TOADER CRISTINEL, intrigat fiind de informațiile contradictorii culese din unitate despre acest soft, a decis să reia discuțiile despre această problema, intuind că a fost mințit de VAIDATĂNASE și MOCANU care au făcut inițial o cercetare administrativă pro causa și, după aproximativ un an, a stat de vorba despre problema acestei achiziții de terminale „Tetra” și a softului aferent și cu: STOICHICIU CEZAR DANIONESCU MARIANA, șef Serviciu Contabilitate la acel moment; BALACI CRISTIAN și cu un reprezentat al STS, în esență, concluziile sale fiind că:

  1. Sistemul hardware și software există și a fost achiziționat în condiții legale. A identificat înDispeceratul Poliției Locale Ploieșți serverul pe care a fost „încărcat” softul și o unitate de calcul cu un CD pe care era inscripționată mențiunea „AVL”; CD-ul a fost introdus în calculator, s-a deschis pe ecran o harta a Municipiului Ploiești cu niște puncte (locațiile autospecialelor PLP dotate cu terminale TETRA).

Acesta era softul AVL livrat de SC BARBY ROUTE Brașov, dar nu a fost implementat de STS din motive tehnice de securitate și de existența a unui litigiu cu firma din Brașov.

  1. STS nu a emis nicio adresa oficialăprin care să informeze PLP:  despre motivele pentru care nu a implementat soft-ul livrat de SC BARBY ROUTE Brașov; 2. despre documentul în baza căruia a implementat soft-ul AVL proprietatea STS; 3. care sunt motivele pentru care, în cele două procese-verbale de punere în funcțiune încheiate cu PLP, STS nu a menționat/specificat că softul AVL este proprietatea sa, și nu a SC BARBY ROUTE SRL Brașov.
  2. VAIDAl-a mințit, l-a indus în eroare pe TOADER și i-a indicat vinovați pe STOICHICIU și IONESCU, deoarece „cei doi mi-au creat probleme înaintea venirii dv. în instituțieși că aceștia „M-au ținut de prost!VAIDA și-a cerut scuze față de TOADER, de STOICHICIU și față de celelalte persoane recunoscând că a minț
  3. Vinovați pentru neimplementarea sistemului AVL cumpărat de laSC BARBY ROUTE SRL Brașov, pentru neimplicarea în moderarea/ameliorarea contradicțiilor dintre STS și firma privată din Brașov și, finalmente, pentru nefuncționarea produsului achiziționat de Poliția Locală Ploiești pe procedura de achiziții publice, sunt funcționarii publici cu atribuții de conducere, cu competențe în luarea unor decizii urmare purtării unor discuții oficiale și, îndeosebi, ordonatorii de credite(VAIDA ADRIAN și TĂNASE DANIEL, foști directori generali), iar nu simpli funcționari de execuție, fără nicio prerogativa de conducere și decizie (IONESCU MARIANA, STOICHICIU CEZAR DAN sau BALACI CRISTIAN).

Iata ce harababura, ce haos, in patrimoniul si bugetul Politiei Locale Ploiesti au creat cei trei corifei VAIDAMOCANU si TANASE !

Si pagubele de miliarde de lei sunt departe de a fi recuperate!!

Având în vedere și celelalte prejudicii produse de-a lungul anilor Poliției Locale Ploiești, NERECUPERATE NICI PÂNĂ ÎN PREZENT, văzând și ineficiența actuală a activității per ansamblu a efectivelor acesteia, cu greu ne abținem să nu le urăm de pe acum Noapte bună! și să-i atenționăm că ultimul care pleacă să stingă și lumina la sediu și în curte! Vom reveni cu o inregistrare audio din care reiese ca fata fostului director STS era angajata intr-o zona de interese ceea ce a determinat ca STS sa nu implementeze softul de la SC BARBY ROUTE SRL Brașov dar si despre preiunile unei directoare de la Politia Locala Ploiesti pentru a anula o licitatie, sens in care aceasta directoare inca in functie s-a deplasat la Brasov pentru a se „milogi” de reprezentantii firmei in cauza. (Cristina T.).

Nota Redactiei: Prezentul articol se bazeaza, ca de obicei, pe probe, respectiv: inscrisurile despre care am facut mentiuni in cuprinsul sau, copia sesizarii penale initiale formulata de Politia Locala Ploiesti (PLP) sub semnatura lui TOADER CRISTINEL, cu nr. 6857 din 08.10.2013; Declaratie de martor TOADER CRISTINEL; Declaratii de martor VAIDA ADRIAN; Declaratia de martor TANASE DANIEL; Procesele verbale incheiate intre STS si PLP; Adresa nr. 73/23.02.2011 a PLP catre STS, in atentia directorului g-ral. lt. ing. Marcel Opris; Declaratia de persoana vatamata-parte civila pe care inteleg STOICHICIU a dat-o in cauza; Audierea faptutuitorilor nominalizati, VAIDA ADRIAN si TANASE DANIEL; Alte inscrisuri pe care identificate de noi din surse deschise ca fiind utile cauzei si dovedirii nevinovatiei celor acuzati de VAIDA; Nota de relatii de la Politia Locala Ploiesti.

Așadar, uneltele utilizate ca martori mincinoși, martori acoperiți sau înregistrările ambientale ilegale, în diverse dosare penale, pentru „fetișurile” neprocurorului Negulescu, apar și în acest caz.

Primul martor mincinos – Chifor George, șef dispecerat Politia Locala Ploiesti

Col. Vasile Marian Ercuș, pe atunci șef la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), a declarat că știa de achiziția efectuată de Poliția Locală Ploiești, dar, la solicitarea factorilor de decizie ai instituției, a implementat un alt soft, fapt contrazis de documente. Vasile declarând că a primit „ordin”, să implementeze un alt soft, în afara celui achiziționat legal de către Cezar Dan Stoichiciu, în calitate de șef Achiziții la Poliția Locală Ploiești. Fără să specifice de unde a venit „ordinul”! Totuși, Vasile a mai declarat, sub jurământ, că acest soft era pe un anumit calculator pe care l-a indicat. Așadar, NU A EXISTAT prejudiciu din partea inculpatului Cezar Dan Stoichiciu, ci acest prejudiciu a fost cauzat din partea altor factori de conducere ai Poliției Locale Ploiești.

Colonelul Vasile a mai declarat că „soft-ul era instalat pe calculatorul existent la Dispeceratul Poliției Locale”, fapt nerecunoscut în dosarul de urmărire penală, întocmit de polițista Grigore Monica, cea care, curios sau dubios, l-a urmat pe așa-zisul procuror Negulescu, când acesta a „migrat” tactic de la Parchetul Curții de Apel la DNA.

Reamintim că, în luna februarie 2011, Poliția Locală a trimis o adresă către STS, prin care a cerut sprijin și consultanță tehnică de specialitate în vederea implementării unui serviciu AVL. Reprezentanții STS s-au deplasat la sediul Poliției Locale, unde au semnat Procesul Verbal din care reiese că softul a fost implementat și personalul a fost instruit.

La vremea respectivă, conform Procesul Verbal de mai jos, directorul interimar Adrian Vaida, Chifor George, șef dispecerat și reprezentantul STS au luat la cunoștință că softul era funcțional. Cu o singură omisiune: la momentul respectiv se implentase, de fapt, un soft al STS, nu achiziționat de către Poliția Locală din motive… necunoscute, la aceea vreme, întrucât nu a existat nicio corespondență între STS și Poliția Locală, din care să reiasă că softul achiziționat de Poliția Locală nu poate fi implementat din cauza unor probleme tehnice. În afară procesului verbal, STS nu a trimis nicio adresă. Din motive greu de înțeles, Vaida și Chifor au ascuns acest aspect, în loc să ia măsurile necesare pentru remedierea situației ivite.

Din declarațiile date în instanță, în mod clar (cu martori), reiese faptul că Adrian Vaida era conștient că el este de fapt făptuitorul și a ascuns această problemă, rugându-l pe Toader Cristinel să nu îl introducă în plângerea penală, mizând atunci pe protecția fostului procuror Negulescu.

Astfel, conducerea de atunci a Poliţiei Locale, (în interimatul deținut de directorul adjunct Adrian Vaida) în loc să ia măsurile necesare pentru implementarea softului deja achitat, a instalat un sistem software pus la dispoziţie de STS, cu titlu gratuit, însă provizoriu. Pe motivul că programul achiziţionat nu era compatibil cu sistemul de transmisiuni STS. Acest fapt s-a aflat abia după doi ani, când scandalul a ajuns în presa locală, STS dând un comunicat de presă față de situația creată. În acest răstimp, doar Adrian Vaida și Chifor George cunoșteau situația reală. Ulterior, reprezentanţii STS ar fi înştiinţat conducerea Poliţiei Locale că nu mai pot lăsa la dispoziţia instituţiei softul împrumutat în mod gratuit. Deși, potrivit declarației reprezentantului firmei Barby Route, Adrian Barbu, în prezența unei delegații STS s-au făcut probe și, paradoxal, softul achiziționat de Poliția Locală se afla pe una dintre cele două partiții ale serverului Poliției Locale. (vezi Minuta întâlnirii). Comisia de recepție din Poliției Locale nu avea atribuții pentru implementarea sistemului, fapt recunoscut și de Vaida în instanță.

 

Însă, după cum se vede și în documentul atasat, Adrian Vaida avizase procesul verbal prin care se „serviciul funcționează în parametrii normali și personalul Poliției Locale (…) a fost instruit.” Însă, potrivit declarației date în instanță, nu-și reamintea acest lucru. Un Proces Verbal semnat și de colonelul Vasile Marian. Adică cel care în fața organelor de cercetare, sub presiune sau nu, declara că „în ciuda eforturilor tehnice depuse de reprezentanții STS,sistemul AVL achiziționat de Poliția Locală Ploiești nu a putut fi pus în funcțiune”, în timp ce din Minuta întâlnirii reiese contrariul.

Mai mult, col. Vasile a recunoscut în instanță că „softul era instalat pe calculatorul existent la dispeceratul Poliției Locale” și a menționat că „terminalele TETRA corespundeau specificațiilor minime impuse de STS”, în timp ce în dosarul de cercetare declarase că „Pe stația de lucru destinată acestui scop nu era intalat niciun program.”  

De aici se deduce că dosarul deschis de Negulescu, ca multe altele clasate,  nu conținea probe reale, iar așa-zisele denunțuri au fost obținute sub presiune de la martori cu identitate protejată si/sau martori mincinosi. 

Cititi si „De ce a ajuns Cezar Stoichiciu o victima  a tandemului „Andrei Volosevici (inca, primar al Municipiului Ploiesti)- fin – Albu Catalin – nas (inca sef al Politiei Locale Ploiesti)”? AVC foarte GRAV!” – aici )

Reamintim ca, după achitare, în luna noiembrie 2021, Cezar Stoichiciu, unul dintre acuzaţii din dosarul TETRA a depus plângere penală împotriva tuturor martorilor, care au mers în faţa instanţei şi au denaturat, cu bună ştiinţă faptele.

Vă prezentăm câteva fragmente din plângerea penală aflată pe masa procurorilor ploieşteni. Vom reveni cu un caz halucinant prin care un alt politist local a fost executat, in anul de gratie 2024, cam pe aceeasi metoda, dupa ce a atras atentia ca Politia Locala Ploiesti incalca legea si isi aroga atributii ale Politiei Nationale! (Cerasela N.).

Reîncep cercetările într-un dosar inventat de fostul procuror Portocală

 

 

 

 

 

 

 

 

Citeste in continuare

Exclusiv

Fiecare lider sindical s-a impăunat cu ” marea ” realizare, cand in fond nu este altceva decât o ingenunchere a mișcării sindicale/Oamenii ar trebui să se trezească din amorteala asta colectivă – Ziarul Incisiv de Prahova

Prahova Mea

Publicat

pe

Angajații din structurile de forță ale statului roman au fost luați în bătaie de joc de Guvern

In Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 254  a fost publicată OUG privind stabilirea unor drepturi specifice ministerului Apărării Naționale și a unor cheltuieli determinate de pregătirea și executarea unor misiuni în afara teritoriului național, în vederea realizării și menținerii capabilității aferente achiziției sistemelor de aeronave fără echipaj uman la bord Bayraktar TB2 și a altor programe de înzestrare, pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, precum și pentru adoptarea unor măsuri privind retenția și atragerea personalului în aceste domenii.

Exceptând titulatura destul de lungă a actului normativ prezentat, este vorba despre OUG-ul în baza căruia personalul militar, polițiștii şi poliţiştii de penitenciare vor beneficia de un cuantum actualizat al soldei de grad/salariului gradului profesional deţinut începând cu data intrării în vigoare a acesteia, respectiv data publicării în Monitorul Oficial, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.

EXTRASE DIN ORDONANȚA DE URGENȚĂ A GUVERNULUI

Art. XI – Pentru personalul militar, poliţişti şi poliţiştii de penitenciare, cuantumul actualizat al soldei de grad/salariului gradului profesional deţinut se acordă începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

Art. XII – Toate instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională acordă, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, valoarea financiară anuală a normei de echipare și valoarea financiară a drepturilor de echipament la nivelul actualizat al acestora, potrivit prevederilor legale specifice, în vigoare.

Actul normativ prezintă și câteva elemente de noutate, fiind în măsură să vi le expunem pe cele ce pot avea o relevanță cu impact asupra drepturilor salariale, astfel:

Pe lângă cele două aspecte susmenționate, ordonanța de urgență mai aduce o serie de noutăți, dintre care cele mai relevante sunt:

Art. VIII (1) Personalul din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională, care participă la realizarea și menținerea capacității operaționale a structurilor/unităților, pentru îndeplinirea misiunilor specifice, beneficiază de o majorare salarială în cuantum de până la 30% din solda de funcție/salariul de funcție/salariul de bază. (2) Structurile/unitățile se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Țării. (3) Perioada, categoriile de personal şi mărimea majorării salariale se stabilesc prin ordin al conducătorului instituției.

Cu privire la acest aspect, conform notei de fundamentare a OUG menționăm că vor fi impactate din punct de vedere salarial, în mod pozitiv, activitățile profesionale a căror desfășurare au incidență în domeniul migrației, combaterii criminalității organizate și a traficului de droguri, precum și măsurile de ordine publică, securitate națională și de colaborare transfrontalieră pentru îndeplinirea acțiunilor specifice de aderare la spațiul Schengen.

Art. VII (2)  – „(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru personalul din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională, indemnizația de delegare sau de detașare se acordă în cuantum dublu față de cel stabilit potrivit Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului, pe durata participării la misiuni de instrucție, exerciții militare și aplicații, în tabere sau în poligoane, cu participare internațională, cu o durată mai mare de 48 de ore, pe teritoriul României, la o distanţă mai mare de 5 km de localitatea în care îşi au locul permanent de muncă, pentru care specificul activităţilor nu permite înapoierea la sfârşitul zilei de lucru în localitatea în care îşi au locul permanent de muncă.”

În privința indemnizației de delegare/detașare facem precizarea că în conformitate cu prevederile HG nr. 714/2018 aceasta se ridica la valoarea de 23 lei/zi, iar în urma publicării OUG, începând cu data de 25.03.2024 valoarea acesteia va fi în cuantum de 46 lei/zi.

Referitor la impactul strict al salariului de grad asupra veniturilor nete ale militarilor, polițiștilor și polițiștilor de penitenciare, vă punem la dispoziție tabelul integral cu toate gradele din sistemul de apărare națională, precum și valorile comparative ale sumelor aflate în plată, diferențelor de încasat față de valorile calculate la salariul minim actual, cu precizarea că noile valori ale salariului/soldei de grad produc efecte asupra pensiilor doar pentru viitor, mai dezvaluie sursa citata.

Vă aducem în atenție marcajul vizibil colorat în care veți regăsi valorile brute și nete ale salariului de grad pentru militari, polițiști și polițiști de penitenciare, ocazie cu care evidențiem una dintre cele mai semnificative evoluții pe linia drepturilor salariale din ultimii ani. Este important de reținut că acestea reprezintă rezultatul mobilizării polițiștilor pentru acțiunea de protest ce fusese programată în cursul acestei zile în fața Ministerului Afacerilor Interne și subliniem încă o dată faptul că nu ne vom opri aici, fiind extrem de importantă actualizarea normei de hrană având în vedere creșterea inflației.

În privința cuantumurilor normei de echipare vom reveni în materialele viitoare, rămânând ca în data de 9 Mai 2024 să ne întâlnim în stradă la protest pentru revendicarea drepturilor ce ni se cuvin, mai declara cei de la sindicatul Europol. (Cerasela N.).

OUG-26-25.03.2024

Citeste in continuare

Exclusiv

WHITE TOWER (XXV)/Virgiliu Nanu, implicat direct în intabularea Fermei Dacilor și escrocheria White Tower

Prahova Mea

Publicat

pe

Virgiliu Nanu, implicat direct în intabularea Fermei Dacilor și escrocheria White Tower, titra un ziar central de investigatii, confirmand, in totalitate, ce a dezvaluit, pana in prezent, ziarul Incisiv de Prahova!

Gruparea infracțională care a terorizat Ploieștiul în perioada pseudo-procurorului Portocală, continuă și astăzi să distrugă viețile oamenilor. Șantaj, mită, totul la „caterinca” pentru interese dolosive, infracțiuni de tot felul sunt doar câteva din „isprăvile” unui grup apropiat de băieții „șmecheri” ai orașului, grup care îl țin captiv chiar și pe primarul Volosevici, un grup de crima organizata protejata de la varful M.A.I si I.P.J Prahova, de ofiteri corupti, prin tandemul toxic pentru aceasta instituitie de siguranta nationala, tandem format din chestorul Eduard Miritescu si de, eternul sifon al fruparilor de crima organizata, comisarul Ginel Preda, inca adjunct la IPJ Prahova!

Un grup ai cărui membrii stau împreună doar din interes, iar dacă mâine cineva ar oferi…mai mult ar schimba imediat barca, fără nicio remușcare. Dar leprele acestea se șantajează între ei, dar distrug si alti oameni pentru simplul fapt că refuză să răspundă comenzilor.

Virgiliu Nanu, fost șef la OCPI, actualmente prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova este implicat în tot felul de escrocherii care mai de care mai colorate. Nanu este exponentul puterii absolute și corupte în județul Prahova.  Când a fost șef la OCPI, el s-a preocupat personal de intabularea Fermei Dacilor. Nanu chiar a semnat personal această intabulare, care se face totuși în anumite condiții, si a iesit pe media TV sa atace pe cei de la liberali, asta da tupeul caracteristic al mafiei despre care va dezvaluim de ceva timp (caracatita despre care care puteti citi aici si   aici ).

Că să intabulezi acel complex de la Ferma Dacilor era necesară depunerea unei documentații destul de stufoase, însă Virgiliu Nanu a făcut-o doar pe baza unei expertize, ceea ce înseamnă că a forțat sau chiar a încălcat legea.

Virgiliu Nanu este originar din celebra comună Cornu și bineînțeles a fost ajutat să intre în politica mare de celebrul primar PSD de Cornu, Cornel Nanu. Cornel Nanu este unchiul lui Virgiliu Nanu.

Virgiliu Nanu și Andrei Volosevici, implicați direct în escrocheria White Tower

În acest moment Ploieștiul este scena unui mare scandal cu apartamente de lux, cunoscut drept White Tower, unde proprietarul a vândut de șapte ori un apartament. Cu ajutorul lui Virgiliu Nanu, fost șef la OCPI Prahova, patronul escrocheriei White Tower, Lupu Mihai, s-a intabulat ilegal. În schimbul serviciilor oferite Virgiliu Nanu a obținut foloase necuvenite de la Lupu Mihai, atat Nanu, cat si viitorul candidat la sefia primariei, Andrei Volosevici!

Surse judiciare susțin că Virgiliu Nanu a primit un apartament prin interpuși. Inclusiv primarul Andrei Volosevici ar fi primit două apartamente în complexul dezvoltat de Mihai Lupu. Volosevici a fost de două ori audiat de DNA în acest caz, iar în urma extinderii anchetei procurorii ar urma ca în zilele următoare să ceară reținerea și punerea sub acuzare a edilului Ploieștiului. Asa cum precizam in articolele anterioare, Parchetul Curtii de Apel Ploiesti se ocupa, in aceasta speta doar de infractiunea de inselaciune, de restul (trafic de influenta, mite, etc) se ocupa, in continare DNA – Strucura Centrala, chiar daca mafia, prin comisarul „Sandu” Frangulea, fost maestru de ceremonii al mafiei, a incercat altvceva….
Pseudo-ziaristul santajist si spagar Stavri Catalin cu protectia politistilor corupti, alaturi de Andrei Volosevici și Virgiliu Nanu sunt promotorii acestei inginerii financiare prin care oamenii, cumpărătorii de bună credință, au fost lăsați pe drumuri și păgubiți cu zeci de milioane de euro!
Procurorul de caz a stabilit deja cactiunile derulate, totul prin declaratiile de la dosar: ca să se urgenteze actele la complexurile de locuințe White Tower și City Gate, Virgiliu Nanu dădea ordine personal și indicații celor din cadrul OCPI Prahova și din Primăria Ploiești, ceea ce duce la concluzia că omul avea un interes direct acolo în momentul în care suni să vezi care-i starea actelor și să urgentezi toate hârțogăraia care trece prin urbanism.
Oare cand (si nu …daca!) vor fi audiate si sotia si mama ziarstului santajist si spagar Catalin Stavri?

Vom reveni cu documente privind implicarea pana si a „celebrului” Virgiliu Nanu în intabularea Fermei Dacilor și escrocheria White Tower! Oare procurorii de la DNA – Structura Centrala – nu il vor cita si pe acesta? (Cristina T.).

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Eveniment20 de ore inainte

UP Generation lansează Life Skills Pro: Primul program de mentorat din România care transformă viitorul tinerilor

București, 27 martie, 2024: Cu obiectivul de a aduce soluții și sprijin unei generații aflate în căutarea direcției și a...

AfaceriO zi inainte

Ce fel de servicii pentru companii oferă re-incarcare.ro?

Ce fel de servicii pentru companii oferă re-incarcare.ro? Re-incarcare.ro reprezintă unii dintre primii comercianți de cartele PrePay din România care...

EvenimentO zi inainte

Samsung extinde Galaxy AI cu One UI 6.1

Samsung Electronics îmbunătățește experiența utilizatorilor pe o gamă largă de dispozitive Galaxy prin lansarea actualizării One UI 6.1*. Începând cu 28...

Cum sa gasesti un apartament confortabil care sa se potriveasca stilului tau de viata Cum sa gasesti un apartament confortabil care sa se potriveasca stilului tau de viata
Social2 zile inainte

Cum este sistemul educațional în Galați?

Galați, un oraș vibrant și plin de istorie situat în partea de est a României, nu este doar un centru...

Eveniment6 zile inainte

DXOMARK a desemnat HONOR Magic6 Pro drept “Smartphone-ul cu cea mai performantă cameră foto din lume”

HONOR Magic6 Pro a fost recunoscut ca având cea mai performantă cameră foto din lume, obținând un punctaj remarcabil de 158...

Social2 săptămâni inainte

Cult Research: explorarea percepțiilor tinerelor din România privind drepturile femeilor și influența culturală a muzicii

În umbra unei moșteniri istorice semnificative, Cult Research marchează Ziua Internațională a Femeii prin publicarea unui studiu comprehensiv care examinează percepțiile tinerelor...

Afaceri4 săptămâni inainte

Peleți Caraș Severin buni – căldura și eficiența livrate direct la tine acasă

Bine ai venit în universul confortului și al eficienței energetice, aici peleții de calitate  reprezintă cea mai accesibilă, versatilă și...

Social4 săptămâni inainte

Fisetul metalic care pune la adapost, la propriu si la figurat, intreaga firma!

Un fiset metalic este mai mult decat o simpla piesa de mobilier de birou. Vorbim despre un element esential pentru...

rochii mini rochii mini
Social1 lună inainte

Cum să porţi o rochie lungă, dacă eşti mică de înălţime

Pentru că nu toate suntem nişte adevărate Șarapova, super înalte, cu trupuri de top model, trebuie să găsim soluţii şi...

Administrație locală1 lună inainte

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz...

Eveniment1 lună inainte

3 elemente care nu trebuie sa lipseasca de la petrecerea de nunta

Organizarea nuntii presupune prezenta unui numar mare de invitati in cele mai multe dintre cazuri. Din acest motiv este necesara...

Eveniment1 lună inainte

Camera auto de bord NAVITEL R9 DUAL: Inovație și siguranță într-un singur dispozitiv

NAVITEL, lider în tehnologie GPS, prezintă cu mândrie camera auto pentru bord NAVITEL R9 DUAL, o soluție avansată cu doi...

Eveniment1 lună inainte

Peste 15.000 de liceeni din București și din 9 județe participă la cea de-a IV-a ediție a Programului „Gustă cu Atenție. Bucură-te de Moment.”

La cea de-a IV-a ediție a programului „Gustă cu atenție. Bucură-te de moment.” participă un număr total de 15.140 de elevi...

Eveniment2 luni inainte

Seria Samsung Galaxy S24 este acum disponibilă și în magazinele din România

Deschizând era telefoanelor AI, seria Galaxy S24 dezvăluie noi experiențe Galaxy AI pentru toți, acum disponibile și în România București,...

Social2 luni inainte

Descoperă eleganța și rafinamentul la Exclusive Fashion Râmnicu Vâlcea: Destinația ta pentru haine de firmă

Recent deschis în Râmnicu Vâlcea, Exclusive Fashion redefinește experiența cumpărăturilor de lux, aducând la îndemâna ta cele mai râvnite branduri...

rochii office rochii office
Social2 luni inainte

Eleganță la birou – cum să porți cu stil rochii office în fiecare zi, pentru a arăta cât mai profi

În fiecare dimineață, alegerea vestimentară pentru birou poate influența întregul ton al zilei. Rochiile office reprezintă o piesă esențială în...

ferestrele din PVC ferestrele din PVC
Social2 luni inainte

Despre combaterea mucegaiului si umiditatii cu usile si ferestrele din PVC

Cand vine vorba de caminul nostru, confortul si sanatatea sunt doua aspecte esentiale pe care ne straduim sa le imbunatatim...

Vestiare metalice Vestiare metalice
Social2 luni inainte

5 beneficii oferite de vestiarele metalice pe care trebuie să le cunoști

Eşti în căutarea unei alternative sigure pentru a-ţi depozita bunurile de valoare? Atunci vestiarele metalice reprezintă soluția perfectă pentru această...

Știrile Săptămânii