Exclusiv
Diferenţa dintre un primar, Andrei Volosevici şi un ocupant de funcţie, Adrian Dobre – Comisarul de Prahova
Publicat
acum 7 anipe
De fiecare dată când o iau prin Ploiesti la pas, mi se conturează în minte tot mai uşor antiteza dintre cum s-a dezvoltat oraşul sub Andrei Volosevici şi cum bate pasul pe loc sub Adrian Dobre. Despre cât de greu i-a fost lui Andrei Volosevici să clădească o urbe de la zero şi cât de uşor îi este actualului edil să nu construiască NIMIC.
Andrei Volosevici a fost un primar adevărat, care a iubit Ploiestiul cu pasiune, nu cu interes. Un primar ales de o majoritate copleşitoare, nu o mână de oameni, ca in cazul asa-zisului nostru edil (avantajat si de actiunile “dubioase” ale D.N.A.-ST Ploiesti care l-au scos din cursa nemeritat pe “Volo”).
Un edil incomparabil, care, ii da clasă şi astăzi oricărui succesor, care stia cum sa isi aleaga oamenii.
In fapt, oamenii dati afara de Andrei Volosevici, cu sutul in partea dorsala de pe functiile publice pentru ca prejudiciau bugetul local, pentru actualul asa-zis edil sunt foarte buni si, chiar tinuti ilegal pe functie sa “suga” de la bugetul local.
Asta este diferenţa dintre un primar care a dat, nu care ia. Actuala administraţie ar merita să fie şcolită din nou ca să afle că politica pentru oameni nu înseamnă să zugrăveşti faţade prin şiretlicuri şi constrângeri, ci să construieşti temelia unui oraş modern, fiind paşnic, bun, altruist.
Pe mandatul lui Andrei Volosevici, sefa Politiei Locale Ploiesti a fost data afara cu un sut in partea dorsala pentru matrapazlâcurile care le facea cu banii bugetului local, poposind la interventia omului de afaceri din Campina, Anastasescu Mihai, tocmai la sefia Politiei Locale de acolo. Stiti ce a urmat, alte matrapazlâcuri ale doamnei Carmen Gheorghe pentru care, inca din 4 decembrie 2017, este trimisa in judecata pentru fapte de coruptie. Actualul edil, nu numai ca a mentinut asemenea manager la conducerea Politiei Locale Ploiesti la cate dezvaluiri au fost in presa despre ilegalitatile savarsite de aceasta dar, o mentine si in prezent ilegal, chiar daca este trimisa in judecata, impostoarea primind bani din bugetul local, din banii contribuabililor.
Pe vremea lui Andrei Volosevici, Pitariu Paula Maria nu era buna nici macar de postul de sef de Birou Ordine Publica, asa cum a stipulat Comisia de Disciplina: “este insuficient pregatita profesional la momentul de fata pentru exercitarea functiei ocupate”.
Pe vremea actualului asa-zis edil, Pitariu Paula Maria chiar a fost avansata in functia de director general adjunct!
Asta este diferenţa dintre un primar care trăia pentru oraşul său-Andrei Volosevici, nu pe spinarea lui-Adrian Dobre!
Iata raportul Comisiei de Disciplina
RAPORT
În atenţia:
– D-nei Echimescu Paula – Şef Birou Pază si Ordine Publică II
– D-lui Vaida Adrian – Director General Adjunct al Politiei Locale Ploiesti
Prima sedinta in vederea cercetarii acestui caz a avut loc in data de 13.12.2010, cand Comisia de Disciplina constituita prin Decizia nr.1681/06.12.2010, in urmatoarea componenta : Iancu Constantin – presedinte : Dumitrescu Lavinia si Anton Catalin Ionut – membrii si Simion Maria – Secretar, a luat la cunostiinta de continutul referatului intocmit de d-nul Director General Adjunct Vaida Adrian impotriva d-nei Echimescu Paula Sef Birou Paza si Ordine Publica II, inregistrat sub nr.9118/10.10.2010 la secretariatul Politiei Comunitare Ploiesti si cu nr.303/10.12.2010 la secretariatul Comisiei de Disciplina, si a constatat ca referatul indeplineste prevederile art.27 si art.28 din HG nr.1344/2007.
La audiere D-nul Vaida Adrian a declarat Comisiei de Disciplina ca isi mentine punctul de vedere sustinut in referatul inaintat Comisiei de Disciplina.
Cea de a doua sedinta in care s-a efectuat cercetarea acestui caz a vut loc in data de 06.01.2011, de catre Comisia de Disciplina, constituita prin Decizia nr. 1711/15.12.2010, in urmatoarea componenta: Iancu Catalin – presedinte; Dumitrescu Lavinia si Dobre Carmen – membri si Simion Maria – secretar, care au procedat la audierea d-nei Echimescu Paula, care a sustinut ca nu doreste sa fie asistata/reprezentata de un avocat si a mentionat ca doreste o perioada de timp de 10 zile lucratorare, incepand cu data de 07.01.2011, pana la 21.01.2011, pentru depundere de inscrisuri si a nominalizat ca martori in favoarea sa pe d-nul Vaida Adrian si pe d-nul Buligescu George.
Mentionam ca membrii Comisiei de Disciplina in sedinta din data de 11.02.2011, nu au acceptat ca martor in cazul d-nei Echimescu Paula pe d-nul Vaida Adrian, deoarece acesta a intocmit referatul catre Comisia de Disciplina si se afla in raporturi ierarhice directe cu functionarul public a carei fapta sesizata ca abatere disciplinara este cercetata si nici pe d-nul Buligescu George, deoarece se afla in aceeasi situatie cu d-na Echimescu Paula ceea ce ar putea influenta decizia pe care ar trebui sa o ia membrii Comisiei de Disciplina. In sustinerea nevinovatiei ei, d-na Echimescu Paula a declarat ca a luat la cunostiinta de continutul fisei postului la jumatatea lunii noiembrie, dar ca, initial a semnat o fisa a postului in jurul datei de 10.10.2010, dupa care la cateva saptamani, seful ierarhic superior, domnul vaida Adrian a refacut anexa la fisa postului, aceasta fiiindu-i inmanata spre a fi semnata, cerandui-se sa o dateze 04.10.2010, pentru a fi in legalitate. La dosarul cauzei este depusa copie xerox dupa fisa postului d-nei Echimescu Paula nr.1009/01.10.2010 la care este atasata anexa acesteia datata 04.10.2010 si semnata de catre aceasta.
Intrebata fiind de membrii Comisiei de Disciplina daca au existat diferente de continut intre cele 2 anexe ale fisei postului (care nu au fost depuse la dosar), doamna Echimescu Paula sustine ca sunt atributii in plus in anexa noua, mentionand totusi, ca ar fi acceptat functia publica de Sef Birou Paza si Ordine Publica II, indiferent de ce atributii ar fi avut in actuala anexa la fisa postului.
Referitor la intocmirea rapoartelor saptamanale de activitate, in cadrul audierii doamna Echimescu Paula a declarat ca nu intelege despre ce fel de rapoarte de activitate este vorba : «al meu personal sau pe birou ? », desi la dosarul cauzei se afla un model de raport de activitate intocmit de doamna Echimescu Paula, in perioada 12.07.2010-16.07.2010, pe cand ocupa functia de Sef Serviciu Juridic-Contencios, Proceduri. In ceea ce priveste intocmirea proceselor-verbale de instruire a agentilor din subordine cu privire la prevederile Planului de Paza si Ordine Publica al Municipiului Ploiesti (este documentul prin care este reglementata activitatea de paza si ordine publica a municipiului Ploiesti din care fac parte consemnul general si consemnul particular al zonelor de responsabilitate), d-na Echimescu Paula ne-a declarat ca nu este nevoie ca dansa sa cunoasca prevederile acestui plan, ca atare nu putea efectua instruirea agentilor la ceva ce nu cunostea, acesta fiind obiectul activitatii biroului pe care il conduce, deoarece provine dintr-o functie ce nu a avut in niciun fel tangenta cu ordinea publica, consemn particular, control posturi obiective, planuri de actiuni, planuri de interventie etc., activitati specifice ordinii publice, avand in vedere ca nu a primit niciun fel de indrumare.
Doamna Echimescu Paula a declarat ca instruirea cu privire la prevederile consemnul general si consemnul particular al zonelor de responsabilitate se face la si parte integranta din tematica de instruire, odata cu repartizarea in posturi, de catre sefii de tura si ca agentii ar trebui sa cunoasca prevederile acestor consemne, deoarece institutia s-a infiintat acum 5 ani de zile.
Intrebata fiind de membrii comisiei daca a prezentat conducatorului institutiei procese verbale de instruire, asa cum prevede pct. 23 din anexa la fisa postului nr. 1009/01.10.2010, aceasta sustine ca nu a prezentat astfel de procese verbale, deoarece instruirea se face pe niste foi volante, care stau numai la camera si nu a primit niciun fel de instruire, ordina sau dispozitie scrisa din partea sefului ierarhic, domnul Vaida Adrian, dar la luarea la cunostinta a atributiilor din fisa postului a remarcat ca are atributii de control, de instruire privind inmanarea si folosirea port armamentului.
In ceea ce priveste controalele pe care ar fi trebuit sa le efectueze doamna Echimescu Paula sustine ca nu a putut desfasura aceasta activitate intrucat nu i-a fost pus la dispozitie un mijloc de transport si neavand cine o insoti in scopul efectuarii controalelor, asa cum este stipulat la pct. 17 din anexa la fisa postului si nu este nici foarte bine pregatita inainte de a-i controla pe altii.
In data de 04.01.2011 doamna Echimescu Paula a depus Comisiei de Disciplina un dosar care cuprinde 57 de file. Dosarul depus contine copii xerox de pe : procesul verbal de sedinta din data de 08.11.2010, procese verbale de instruire si rapoarte de activitate pentru cele 2 birouri de paza si ordine publica din perioada noiembrie decembrie 2010, cat si o intampinare la acuzatiile care i se aduc prin referatul intocmit de domnul Vaida Adrian, Director General Adjunct.
Referitor la rapoartele de activitate depuse de catre d-na Paula Echimescu, la secretariatul Comisiei de Disciplina, membrii acestei comisii au concluzionat urmatoarele :
La punctul 25 din anexa fisei postului sefului de birou, se stipuleaza : “intocmeste raport de activitata saptamanal, pe care il prezinta conducerii institutiei”.
La dosarul cauzei, de la fila 24 la fila 51 inclusiv, se afla depuse in data de 21.01.2011 de catre doamna Echimescu Paula, sef Birou Paza si Ordine Publica II, rapoarte de activitate ale Birourilor Paza si Ordine Publica I si II, pentru fiecare saptamana din perioada 01 noiembrie 2010-02 ianuarie 2011.
O prima observatie a Comisiei de disciplina fata de aceste rapoarte consta in faptul ca multe dintre acestea se regasesc de 2 ori, astfel :
– raportul saptamanal 01-07 noiembrie 2010 se afla atat la fila 34, cat si la fila 49;
– raportul saptamanal 08-14 noiembrie 2010 se afla atat la filele 32-33, cat si la filele 47-48;
– raportul saptamanal 15-21 noiembrie 2010 se afla atat la filele 30-31, cat si la filele 45-46;
– raportul saptamanal 22-28 noiembrie 2010 se afla atat la filele 28-29, cat si la filele 43-44;
– raportul saptamanal 29 noiembrie-05 decembrie 2010 se afla atat la filele 26-27, cat si la filele 41-42;
– raportul saptamanal 06-12 decembrie 2010 se afla atat la filele 35-36, cat si la filele 50-51;
Neluand in considerare aceasta observatie, Comisia a analizat rapoartele depuse, prin prisma prevederii punctului 25 din anexa fisei postului si pentru clarificarea situatiei a solicitat conducerii institutiei, prin adresa nr. 1446/04.05.2011 inregistrata la secretariatul Politiei Locale Ploiesti si, respectiv nr. 110/04.05.2011 inregistrata la secretariatul Comisiei de Disciplina, sa comunice temeiul legal (nota interna) si un model de astfel de raport pe care seful de birou avea sarcina sa il intocmeasca, aceasta cu atat mai mult cu cat, in intampinarea despusa, doamna Echimescu Paula face mentiunea ca “se impune precizarea ce se intelege prin raport saptamanal de activitate : al meu personal sau cel privind activitatea biroului in ansamblu.”
Urmare adresei mentionate mai sus, conducerea institutiei a pus la dispozitia Comisiei NOTA INTERNA NR. 2163/22.03.2010, precum si un raport de activitate saptamanal (pe zile) din perioada 12.07.2010 – 16.07.2010, al doamnei Echimescu Paula pe care aceasta il intocmise conform notei interne precizate mai sus, ca Sef Serviciu Juridic-Contencios, Proceduri, functie ocupata anterior celei de sef Birou Paza si Ordine Publica II.
Analizand rapoartele depuse la dosar de catre doamna Echimescu Paula si modelul transmis de conducerea institutiei, Comisia a concluzionat urmatoarele :
– raportul de activitate saptamanal intocmit de doamna Echimescu Paula ca sef Serviciu Juridic, descrie activitatea desfasurata de aceasta ca sef, si nu activitatea serviciului pe care il conducea la vremea respectiva si, mai mult decat atat, acest raport a fost prezentat conducerii institutiei, fapt ce reiese din viza Directorului General aflata pe prima pagina;
– rapoartele de activitate depuse la dosar de catre doamna Echimescu Paula fac referire la activitatea saptamanala desfasurata de catre cele 2 birouri de paza si ordine publica, si nu la activitatea desfasurata de doamna Echimescu in calitate de sef al unuia dintre aceste birouri;
Fata de acest aspect, doamna Dumitrescu Lavinia, membru al Comisiei de disciplina, avand, la momentul respectiv, functia de consilier in cadrul Compartimentului Relatii cu Publicul-Comunicare, face urmatoarea precizare : prin nota interna nr. 8179/27.11.2011, s-a solicitat intocmirea si transmiterea catre reprezentantii compartimentului mentionat mai sus, a rapoartelor activitatii saptamanale, desfasurate de catre fiecare serviciu/birou/compartiment din cadrul institutiei, aceste rapoarte fiind centralizate la nivelul Compartimentului Relatii cu Publicul-Comunicare, care intocmea astfel raportul saptamanal de activitate al intregii instituii. Acest raport era prezentat si semnat de Directorul General si postat pe site-ul institutiei de catre reprezentantii compartimenului mentionat mai sus.
Mai mult decat atat, in nota transmisa de Compartimentul Relatii cu Publicul-Comunicare (invocata in intampinarea desusa de doamna Echimescu Paula), nu se facea referire la anularea notei interne prin care sefii de servicii sau birouri aveau obligatia de a intocmi rapoarte cu activitatea desfasurata in calitate de personal cu functie de conducere.
Analizand asupra acestei situatii, Comisia de disciplina conchide ca cele 2 note interne fac referire la rapoarte de activitate diferite, si anume:
– nota nr. 2163/22.03.2010 la rapoartele individuale ale personalului cu functie de conducere, respectiv sefi de servicii/birouri;
– nota nr. 8179/27.11.2010 la rapoartele activitatilor saptamanale desfasurate la nivelul departamentelor institutiei.
Pe aceasta tema, in intampinarea depusa, doamna Echimescu Paula face o precizare cu privire la raportul personal sau cel privind activitatea biroului in ansamblu, iar aceasta mentiune, coroborata cu faptul ca doamna Echimescu Paula intocmise anterior rapoarte individuale cu activitatea desfasurata ca sef Serviciu Juridic, duc la concluzia ca aceasta avea cunostinta de obligativitatea intocmirii raportului personal de activitate si prezentarea acestuia conducerii institutiei, dar nu a facut acest lucru. Mai mult decat atat, fiind de formatie jurist, cunoaste faptul ca in lipsa unei mentiuni exprese privind modificarea, completarea sau anularea unei prevederi, aceasta, in cazul de fata nota nr. nota nr. 2163/22.03.2010 se afla in vigoare la momentul intocmirii referatului de catre Directorul General Adjunct.
Presupunand ca prin nota interna nr. 8179/27.11.2011, s-ar fi anulat obligativitatea intocmirii rapoartelor personale de activitate ale sefilor de servicii sau birouri, doamna Echimescu Paula ar fi trebuit sa intocmeasca astfel de rapoarte macar pana la data primirii acestei note, dar din actele depuse la dosar nu reiese nici acest lucru, pentru luna octombrie 2010 nefiind depus la dosarul cauzei niciun fel de raport de activitate.
A treia sedinta a Comisiei de Disciplina constituita prin Decizia nr. 731/28.04.2011, in urmatoarea componenta : Preşedinte : Constantinescu Gabriela Camelia; Secretar : Constantin Rodica; Membrii : Dumitrescu Lavinia, Cazan Moise Mirel a avut loc in data de 12.05.2011, cu ocazia audierii domnului Constantin Constantin. Acesta a declarat ca in zilele de 10, 12, 29, 30 noiembrie 2010 a efectuat instructajul zilnic cu agentii grupei I la care nu a participat doamna Echimescu Paula, care de obicei nu vine, iar cand in putinele dati cand se prezinta, este dezinteresata de problemele agentilor din subordinea dumneaei.
Intrebat fiind de ce procesele verbale de instruire din perioada amintita mai sus, depuse de doamna Echimescu Paula sunt semnate de aceasta, domnul Constantin Constantin a declarat ca dansa vine dupa ce se efectueaza instructajul si oamenii sunt repartizati in posturi si contrasemneaza procesele verbale. In putinele dati in care se prezinta la sedintele de instruire, nu face niciun instructaj, neavand nimic de comunicat agentilor din subordine.
Dl. Constantin Constantin a declarat ca nu a fost personal instruit de catre cea care ii este sef ierarhic cu privire la continutul Regulamentului de Ordine Interioara al Politiei Comunitare Ploiesti, a consemnului general si particular in perioada octombrie 2010-mai 2011.
Domnul Constantin Constantin a adaugat mentiunea ca ar vrea pentru imbunatatirea activitatii de paza si ordine publica, ca seful de birou sa se implice in instruirea zilnica, sa prezinte tematica zilnica si sa aduca la cunostinta fiecarei grupe la intrarea in schimb situatia operativa din schimbul anterior.
A patra sedinta a Comisiei de Disciplina constituita prin Decizia nr. 731/28.04.2011, in urmatoarea componenta : Preşedinte : Constantinescu Gabriela Camelia; Secretar : Constantin Rodica; Membrii : Dumitrescu Lavinia, Stoichiciu Cezar a avut loc in data de 19.05.2011, cu ocazia audierii domnului Popescu Ionut, politist local in cadrul Biroului Ordine Publica III.
Acesta a declarat ca la sedintele de instruire la intrarea in serviciu, doamna Echimescu Paula nu participa, dar contrasemneaza procesele verbale de instruire la sfarsitul sedintei, sau le semneaza retroactiv. Cu privire la controalele efectuate, domnul Popescu Ionut a precizat ca in perioada octombrie 2010-mai 2011, nu a fost controlat de doamna Echimescu Paula.
Domnul Popescu Ionut a declarat ca procesele verbale de instruire se pastreaza la camera, avand acces la ele oricine, aceastea nefiind tinute sub cheie.
In cadrul audierii acesta sustine ca nu a fost instruit de doamna Echimescu Paula cu privire la consemnul general si particular, nici cu privire la regulile privind primirea-predarea, portul si folosirea armamentului si munitiei.
In final domnul Popescu Ionut a adaugat ca ar fi de dorit ca sefii birourilor ordine publica sa se prezinte si sa faca instruirea zilnica, inclusiv pe linie de armament.
In urma analizarii probelor administrate in aceasta cauza, membii Comisiei de Disciplina au constatat ca fiind intemeiata sesizarea domnului Vaida Adrian privind neindeplinirea sarcinilor de serviciu de catre doamna Echimescu Paula, Sef Birou Paza si Ordine Publica II, deoarece aceasta nu a efectuat instruirea lunara cu privire la prevederile consemnului general si al consemnului particular al zonelor de responsabilitate, stabilite in planul de paza si ordine publica, si a modului de desfasurare a transportului de valori monetare pentru efectivele din subordine, in perioada 04.10.- 06.12.2010, asa cum se stipuleaza la pct. 12 si 23 din anexa la fisa postului nr. 1009/01.10.2010. De asemenea, in aceasta perioada domna Echimescu Paula nu a intocmit raport de activitate conform Notei Interne nr. 2163/22.03.2010, neindeplinindu-si atributiile din anexa fisei postului, prevazute la pct. 25. Totodata, doamna Echimescu Paula, avand obligativitatea de a efectua numarul de controale stabilit (un control pe schimb) atunci cand se afla in serviciu, conform declaratiilor politistilor locali audiati in acest caz, nu si-a indeplinit sarcinile de serviciu, conform pct. 17 din anexa la fisa postului.
La individualizarea sanctiunii disciplinare, se va avea de asemenea in vedere, dar nu in mod exclusiv, comportarea generala in timpul serviciului a dnei. Echimescu Paula si, in special, imprejurarea confirmata in mod expres de catre aceasta ca este insuficient pregatita profesional la momentul de fata pentru exercitarea functiei ocupate. Sub acest aspect invoca chiar o anumita incompatibilitate personala intre pregatirea stiintifica de baza a acesteia (studii juridice) si functia publica ocupata.
Comisia de disciplina retine de asemenea atitudinea reticenta a dnei. Echimescu Paula care, desi recunoaste lipsa unei pregatiri de specialitate compatibila cu specificul functiei publice ocupate, nu a efectuat de la momentul ocuparii functiei minime demersuri pentru a se adapta la aceasta. Nu pot fi ignorate eventualele riscuri generate de neindeplinirea atributiilor de serviciu in sensul ca, pe fondul unei insuficiente si necorespunzatoare instruiri a agentilor incadrati in Biroul Paza si Ordine Publica II, pot interveni situatii si/sau evenimente deosebite, chiar tragice.
Comisia de Disciplina propune, in unanimitate sanctionarea doamnei Echimescu Paula cu « retrogradarea in functia publica pe o perioada de un an de zile », conform art. 77(3), lit. d) din Legea nr. 188 /1999 privind statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel propunem retrogradarea acesteia din functia publica de conducere – Sef Birou Paza si Ordine Publica II in cea de functionar public de executie pentru o perioada de 1 an, deoarece nu a putut dovedi ca si-a indeplinit atributiile de serviciu, stabilite prin fisa postului nr. 1009/01.10.2010, aceasta abatere disciplinara fiind prevazuta la Cap. VIII, art. 2, pct. 59 din Regulamentul Intern al Politiei Comunitare Ploiesti nr. 6251/05.11.2009:
Iti recomandam
-
O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Custom Software Services in Switzerland Powered by Feel IT
-
Doi ani de insistențe pentru desecretizarea regulamentelor – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Căutați accesorii premium pentru porumbei? Le veți găsi la Magazin Columbofil
Exclusiv
O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump – Ziarul Incisiv de Prahova
Publicat
acum 2 orepe
decembrie 13, 2024Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Doi ani de insistențe pentru desecretizarea regulamentelor – Ziarul Incisiv de Prahova
Publicat
acum 14 orepe
decembrie 12, 2024In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa primeze, Inspectia Judiciara ar trebui sa se autosesizeze cu privire la activitatea judecatoarei Grosu Crina Elena, cea care a reusit sa nu inteleaga pericolul public concret pentru ordinea publica a inculpatului Potra Horatiu.
Pericolul public și activitatea judecătoarei Grosu (aici)
Poate ca, inspectorii judiciari, aflati deja de aproximativ 10 zile la Judecatoria Ploiesti pentru efectuarea verificarilor privind sesizarea doamnei judecator Radulescu ar trebui sa extinda verificarile si cu privire la activitatea acestui judecator care pronunta hotarari in materia masurilor preventive care nu au niciun fundament legal, manifestand inconsecventa in solutiile dispuse.
Între verificări și responsabilitate
Bineinteles ca solutiile judecatorului nu pot face obiectul verificarilor, dar activitatea acestuia si modul de solutionare a cauzelor se pot verifica.
Macar atat, de restul se ocupa …binele public !!!
Impactul hotărârilor judecătorului asupra ordinii publice
Nu este corect ca solutia dispusa de catre Judecatoria Ploiesti sa de-a apa la moara infractorilor spagari ( narcoman si santajist Catalin Stavri) in discreditarea procurorului Mihaila Mihai, sugerandu-se ca luarea masurii preventive a controlului judiiciar, a treia ca si ordine a gravitatii, a avut la baza incompetenta profesionala a domnului procuror.
Opinie politică și influențe externe
Sau poate ca doamna judecator are aceeasi opinie politica exprimata si de un alt magistrat cu privire la votul ce urma sa fie exprimat la alegerile prezidentiabile recent anulate, turul doi……NU U.S.R.., adica nu Lasconi, adica pro Georgescu !!!
Mai bine la Ploiesti s-ar fi spus…NU ROMGAZ !!!
Nu Medias !!!
Evaluarea corectă a situației de către Tribunalul Sibiu
Solutia instantei este gresita si daca ne raportam la motivarea Tribunalul Sibiu, care intr-o actiune in contencios administrativ, solutionand o cerere a inculpatului Potra Horatiu, a motivat respingerea acesteia prin existenta unui pericol public pentru ordinea publica, apreceiind in mod corect ca nu se impune autorizarea acestuia sa poarte arme neletale.
Întrebări privind deciziile judecătorului
Atunci, doamna Grosu, cum ramane cu tot arsenalul gasit in autoturismul lui Potra Horatiu ???
Erati multumita daca acesta si grupul sau ajungeau in Bucuresti si provocau haosul care se preconiza ???
Se adeverea crezul …NU U.S.R. ???
Fraternizarea cu infractorii și consecințele asociate
Vorba protestatarului Marian Ceausescu: Cum dracu un magistrat, altul decat dumneavoastra semna acum cativa ani o petiitie publica prin care isi manifesta increderea in sistemul de justitie iar acum a ajuns sa spuna … NU U.S.R. .., in conditiile in care singura optiune mai era Georgescu ??? Sau lucrurile se schimba in mentalul deja afectat, din momentul fraternizarii cu infractorii ??? Prietenii stiu la ce facem referire.
Teama de represalii în rândul celor verificați
Norocul societatii este ca justitia nu este singurul stalp al acesteia, iar lucrurile se analizeaza cu adevarat si obiectivism in cu totul alta parte !!!
Asa ca, infractorule spagar, narcoman si santajist Catalin Stavri, nu este vina domnului procuror Mihaila Mihai ca sistemul de justitie din cadrul Republicii Ploiesti nu functioneaza corect.
Sfat pentru judecătoarea semnatară a comunicatului de presă
Apropo,
Domnilor inspectori, daca tot doriti sa aflati adevarul in cazul sesizarii doamnei judecator Radulescu, sa aveti in vedere faptul ca toate persoanele carora le-ati solicitat note de relatii priiind situatia de fapt nu au avut curaj sa spuna adevarul.
Desi verificarile au creat o stare de teama in randul celor verificati, cei chemati sa lamureasca situatia de fapt au ales varianta nesinceritatii din cauza eventualelor repercursiuni ulterioare.
Concluzii și provocări viitoare
Nu de alta, dar ar fi păcat ca un judecător onest să sufere atât moral cât și ca urmare a afecțiunii medicale intervenite. Iar pentru doamna judecător, semnatara comunicatului de presă, sfatul este de a lăsa judecătorul implicat să semneze și să își asume ceea ce a făcut. Nu de alta, dar soluția este a acestuia și nu este corect ca numele dumneavoastră să fie asociat, nici măcar temporar, cu numele Grosu.
Vremuri interesante, multe de lămurit, mult de lucru. (Cristina T.).
Directorul Bogdan PUIANU se confruntă cu Comisia de disciplină din Ministerul Justiției (MJ), iar „resursizarea” poliției penitenciare s-a dovedit un dezastru. Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) îl acuză pe directorul Penitenciarului Spital Rahova ca fiind principalul responsabil pentru situația actuală.
Probleme generate de management
PUIANU, cunoscut ca „pupila lui Tătucu”, a generat un scandal imens la P.S. Rahova. Se raportă cazuri de amenințări, șantaje și decizii irelevante care au condus la un conflict în creștere în rândul angajaților. Proiectul „resursizarea”, prin care s-au numit directori din rândul personalului de resurse umane, s-a transformat într-un eșec evident.
Mușamalizarea faptelor
Nici Corpul de control al ministrului Justiției, nici Direcția Inspecție Penitenciară din ANP nu reușesc să facă față problemelor. ANP este acuzat că încearcă să mușamalizeze neregulile legate de PUIANU, ceea ce duce la o atmosferă de neîncredere și neprofesionalism.
Avertismente pentru decidenți
Situația de la P.S. Rahova continuă să se degradeze. FSANP va aduce problemele în atenția lui Dan HALCHIN, care trebuie să recunoască eșecurile conducerii actuale. Este crucial ca ANP să își asume responsabilitatea și să nu rămână în umbră.
Concluzie
Adevărul despre situația de la P.S. Rahova nu poate fi ascuns, iar sistemul se va confrunta cu consecințe. Este timpul ca orgoliul să fie lăsat deoparte, iar deciziile corecte să fie prioritizate pentru a aduce ordine și profesionalism în penitenciare. (Sava N.).
Ultimile Noutăți din Prahova
Care este cel mai bun mod să eviți amenzi și să circuli în siguranță?
Pentru a evita amenzi, este crucial să respecți regulile de trafic și să îți îndeplinești responsabilitățile ca șofer. Asigură-te că...
Kingston Technology rămâne principalul furnizor de module DRAM în 2023
Kingston ocupă locul 1 în funcție de venituri, cu o cotă de piață de 68,8 % Recunoscut ca lider mondial în...
Cum să pariezi fără să depui bani – Ghidul complet
Pariurile fără depunere sunt mai accesibile ca niciodată, deoarece concurența între operatorii de jocuri de noroc a dus la o...
Cafeaua Neagră cu Ganoderma – Gust autentic cu beneficii pentru sănătate
Cafeaua neagră este adesea preferată de cei care apreciază gustul autentic, pur și intens al cafelei. Totuși, în ultimii ani,...
Tendințe în materie de rochii elegante pentru Crăciun și Revelion 2024-2025
Sărbătorile de iarnă aduc cu ele nu doar momente de bucurie și reuniri de familie, ci și ocazia de a...
Top 5 beneficii ale utilizării benzilor LED rezistente la apă
Benzile LED rezistente la apă sunt un tip de iluminat exterior care îmbină tehnologia modernă cu necesitățile specifice ale unor...
Găsiți Soluția Perfectă pentru Problemele Dvs. cu Calculatorul
În era digitalizării, calculatoarele au devenit un instrument indispensabil pentru fiecare dintre noi. Fie că le folosim pentru muncă, studii...
Deputatul Lazăr Ion Marian acuză PSD că blochează proiectul de lege care aduce pensii mai mari militarilor în rezervă!
̧ ̂ din orgolii politice: -̦ ̆ care aduce pensii mai mari militarilor în rezervă! Astăzi, în cadrul Biroului Permanent...
Cum va transforma Ceara Epilat Roial Titan Roz experienta de epilat
Roial Ceara Epilat Titan Roz a devenit rapid un favorit printre persoanele care doresc sa se bucure de o epilare...
De ce un service de calculatoare este esențial
Într-o lume în care tehnologia joacă un rol crucial în viața de zi cu zi, funcționarea optimă a calculatoarelor este...
Rovinieta Online – avantaje pentru companii
Companiile care aleg să cumpere rovinieta online se bucură în ziua de azi cu câteva avantaje aduse în prim plan...
Cafeaua Artizanală – Plăcerea Fină a Aromelor Naturale
Cafeaua reprezintă pentru mulți dintre noi un ritual zilnic, iar calitatea băuturii joacă un rol esențial în experiența gustativă și...
Baloanele Elementul Cheie pentru o Atmosfera de Neuitat
Baloanele sunt accesorii esențiale în orice petrecere sau eveniment special. Indiferent de ocazie, acestea aduc o notă de bucurie și...
Figurine 3D personalizate: De la concept la realitate în miniatură
În ultimii ani, figurinele 3D personalizate au devenit foarte populare. Capacitatea de a crea o versiune miniaturală personalizată a ta,...
Surpriză în politica Vâlceană! Deputatul Lazăr Ion Marian a demisionat din USR şi s-a înscris în PNL!
Politica Vâlceană a avut parte de o surpriză odată cu începutul noii sesiuni parlamentare atunci când Deputatul Lazăr Ion Marian...
Cum sa-ti transformi balconul cu ajutorul ferestrelor din PVC
Balconul a devenit in ultimii ani mult mai mult decat un simplu spatiu de depozitare sau un loc pentru uscarea...
Test poligraf în strategia pentru apărarea legală: Sfaturi pentru avocați
În România, discuțiile în jurul testelor poligraf rămân adesea controversate și insuficient clarificate, atât în rândul populației generale, cât și...
Quickmobile.ro aduce ambele versiuni ale iPhone 16: WORLD și EU – Precomenzi disponibile acum cu 3 ani de garanție inclusă!
Quickmobile.ro își consolidează poziția de lider pe piața dispozitivelor tech premium din România prin aducerea în exclusivitate a noii serii...
Știrile Săptămânii
-
Exclusivacum 1 lună
Aroganța lui Dan Halchin și gesturile de forță în Sistemul Penitenciar
-
Exclusivacum 1 lună
Sfârșitul unei ere pentru Ginel Preda? – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Administrație localăacum 3 luni
Primul spot de prezidențiabil al lui Nicolae Ciucă
-
Uncategorizedacum 2 luni
Descoperă Gama Variată de Pistoale Airsoft și Arme CO2 pe Airsoftgeneral.ro
-
Viața în Prahovaacum 3 luni
Care sunt tehnologiile moderne înglobate în tabla pentru acoperiș?
-
Afaceriacum 3 săptămâni
Bradul de Crăciun în stil minimalist – simplitate și rafinament
-
Exclusivacum 7 zile
Dan Halchin sub presiune – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Administrație localăacum 2 luni
Durabilitatea lămpilor stradale LED – Până la 50.000 de ore de funcționare