Connect with us

Exclusiv

EXCLUSIV/SRI-ul lui Sorin Ovidiu Vântu/ Acesta nu este intelligence modern, ci este tot fosta Securitate

Prahova Mea

Publicat

pe

Motto: “Exista o categorie speciala de surzi: aceia care nu vor sa auda decat ce spun ei”

Scriam in articolul anterior ca pagubitii FNI s-au constituit in asociatii non-profit pentru a-si apara mai eficient si unitar/coerent drepturile.

Una dintre aceste asociatii a luat fiinta la Ploiesti, ASOCIATIA PAGUBITILOR FNI – PROCES PENAL PLOIESTI, cu sediul in str. Pinului nr. 6 (e-mail: asociatiapagubitilorfniploiesti@yahoo.ro), reprezentata legal de dl. STANCIU MISU – presedinte, dl. MANDRICEL ION – vicepresedinte si d-na BODOIU VICTORIA – contabil, cu un nr. de cca. 700 membri.

Cu modestele sale posibilitati si avand la dispozitie o gama extrem de redusa de mijloace (identificarea avocatilor care sa-i reprezinte, a executorilor judecatoresti obligatoriu din Bucuresti, sub aspectul competentei teritoriale si adresarea de memorii si petitii autoritatilor competente pentru a explica argumentat si a atrage atentia asupra problematicii grave in care se afla de aproape 8 ani pagubitii FNI), asociatia s-a zbatut zadarnic pentru casigarea drepturilor legitime castigate definitiv prin Sentinta penala nr. 423/20.03.2007 pronuntata in dosarul nr. 24632/3/2006 de Tribunalul Bucuresti, Sectia a II-a penala, Decizia nr. 164A din 18 iunie 2008 a Curtii de Apel Bucuresti, Sectia a II-a penala si pentru cauze cu minori si de familie si Decizia penala nr. 2098/04.06.2009, pronuntata in recurs in dosarul cu nr. unic  24632/3/2006 de de Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Cu un titlu executoriu legal, valabil si cu creantele certe, lichide si exigibile, in anul 2011, membrii asociatiei, regasiti printre cei aproximativ 10.000 de pagubiti din Romania, au pasit pe calea executarii silite a debitoarei CNVM, in prezent AAAS, obtinand incuviintarea inceperii executarii silite in formele/modalitatile prevazute de C. proc. civ.

Din acel moment a inceput un nou calvar, generat si sustinut chiar de Guvernul Romaniei, la cererile/interventiile CNVM/AAAS, doua fiind modalitatile abuzive prin care statul blocheaza punerea in executare a unui titlu executoriu si nu respecta hotararile definitive ale instantelor judecatoresti:

  1. Guvernul se contazice cu AAAS in privinta alocarii fondurilor de la buget destinati despagubirii pagubitilor FNI in baza titlului executoriu, care au castigat definitiv si irevocabil, Executivul sustinand ca, anual, prevede in buget sume de bani in acest sens, AAAS din contra, ca nu are, desi, de ex., in 2014, AAAS a inregistrat venituri de 977,29 milioane lei, incheind anul cu un excedent de 924 milioane lei. Refuzul autoritatilor de a aloca sumele necesare platii debitului, ori de a le avea dar a le deturna de la capitolul bugetar avand aceasta destinatie, constituie, conform CEDO, si o atingere adusa dreptului prevazut de art. I Protocolul I, iar statul nu poate sa refuze, sa omita sau sa intarzie intr-un mod nerezonabil executarea unor hotarari irevocabile, lipsa fondurilor nefiind un motiv justificat pentru intarziere.
  2. Pentru a-i zapaci complet pe creditori si a le da dureri de cap si prilej de controverse profesionale avocatilor si executorilor judecatoresti, precum si pentru a provoca deruta printre judecatori, Guvernul a reorganizat, tranformat, comasat, absorbit etc. in mod repetat pe debitoarea initiala din hotararea penala, adica pe CNVM, in alte institutii ale statului (AVAS, AVAB, AAAS), ba pe AAAS a infiintat-o printr-un act normativ (OUG nr. 93/2012) al carui titlu nu are nicio legatura cu aceasta, denumirea ordonantei fiind „privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara – ASF”. Astfel, a necesitat efort si putere de persuasiune pentru a convinge instantele care este adevarata debitoare, respectiv ca noua entitate care tot aparea in timp, era succesoarea in drepturi si obligatii a celeilalte reorganizate/absorbite/desfiintate etc., astfel ca trebuia sa-i preia si procedura de executare silita in stadiul in care se afla la data intrarii in vigoare a actului normativ de infiintare.
  3. Guvernul emite acte normative (OG si OUG, a doua categorie fiind aprobata de Parlament) care blocheaza executarea debitoarei. Cu privire la aceasta practica, sunt multe de spus, existand o multitudine de acte normative succesive ale Executivului care, fie exclud anumite categorii de venituri ale AAAS de la executare, fie instituie interdictii de a se trece la executarea silita a debitoarei, prorogand (amanand) abuziv, potrivit propriului interes, de fiecare data, termenul de incepere a acesteia. Dezvoltarea acestui aspect ar implica un text greoi, tehnic, cu multiple elemente de tehnica legislativa si explicarea semantici terminologiilor / sintagmelor juridice, inaccesibil stimatilor nostri cititori care nu au, toti, pregatirea profesionala de specialitate.

De aceea, vom incerca sa consemnam doar sinteza: in realitate, textele legale amintite nu fac altceva decat sa acopere, printr-un cadru legislativ inadecvat, refuzul autoritatii de a se conforma imediat si de buna voie unui titlu executoriu, aflandu-se pe o pretinsa pozitie de superioritate fata de orice alta persoana debitoare.

Pentru a asigura o minima concretete afirmatiei de mai sus, va spunem ca cel mai uzitat act normativ, invocat obsesiv repetitiv, pana la saturatie, de AAAS in apararea sa este  OG nr. 22/2002, pe care o utilizeaza ca pe un panaceu juridic universal, bun la rezolvarea oricarei probleme pe care considera ca o vatama in interese si a a ajuns un fel de argumentum ad nauseam dupa trecerea a peste 10 (zece ani) de cand creditorii au titlu executoriu si debitoarea refuza plata, opunandu-le acest act normativ contrar legislatiei europene si jurisprudentei CEDO.

In cadrul legislativ actual, OG nr. 22/2002 reglementeaza executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii. Acest act normativ este contrar legislatiei europene. Creantele stabilite prin titluri executorii in sarcina institutiilor si autoritatilor publice se achita din sumele aprobate cu aceasta destinatie prin bugetele acestora sau, dupa caz, de la titlurile de cheltuieli la care se incadreaza obligatia de plata respectiva, iar in masura in care “executarea creantei stabilite prin titluri executorii nu incepe sau continua din cauza lipsei de fonduri, institutia debitoare este obligata ca, in termen de 6 luni, sa faca demersurile necesare pentru a-si indeplini obligatia de plata. Acest termen curge de la data la care debitorul a primit somatia de plata comunicata de organul competent de executare, la cererea creditorului” (art. 2 din O.G. nr. 2/2001). In fine, legiuitorul a prevazut in art. 3 al actului normativ in discutie ca “In cazul in care institutiile publice nu isi indeplinesc obligatia de plata in termenul prevazut la art. 2, creditorul va putea solicita efectuarea executarii silite potrivit Codului de procedura civila si/sau potrivit altor dispozitii legale aplicabile in materie”.

In primul rand, s-a instituit termenul de 6 luni in care poate fi indestulata creanta creditorului pe seama institutiei publice debitoare exclusiv in ipoteza in care “executarea creantei stabilite prin titluri executorii nu incepe sau continua din cauza lipsei de fonduri”; prin urmare, termenul in discutie nu isi gaseste aplicabilitatea in cazul tuturor creantelor care izvorasc din titluri executorii si cu privire la orice institutie publica ci, eventual, in ipoteza in care debitoarea face dovada certa a lipsei de fonduri (ceea ce, in practica, nu se intampla niciodata).

De altfel, instituirea termenului de 6 luni nu reprezinta altceva decat o modalitate legislativa, indirecta, de sustragere a institutiilor publice de la plata creantelor izvorate din titluri executorii in conditiile in care, daca s-ar merge pe rationamentul legiuitorului, ar exista intotdeauna garantia ca, in decurs de 6 luni de zile, termen care curge pentru fiecare titlu executoriu in parte de la momentul primirii somatiei de plata, toate institutiile publice vor avea bugetul alimentat astfel incat sa fie satisfacute creantele creditorilor (si aceasta o ipoteza teoretica si iluzorie).

Sustinerile AAAS (regasite in toate raspunsurile la memoriile si petitiile pe care le-am enumerat mai jos), potrivit carora nu poate efectua decat acele cheltuieli care au fost prevazute in bugetul propriu de venituri si cheltuieli, buget aprobat prin hotarare a Guvernului, sumele preluate de la CNVM nefiind prevazute in bugetul sau, nu pot fi primite avand in vedere ca obligatia ce incumba acesteia – preluata de la CNVM prin subrogare in drepturi si obligatii conform Legii nr. 113/26.04.2013[1] – nu poate fi conditionata de existenta fondurilor alocate in acest sens de stat. Daca s-ar da eficienta acestor sustineri, ar insemna sa se accepte ca obligatia ce incumba acesteia ar fi una potestativa pura, fiind afectata de o conditie care depinde perpetuu si in exclusivitate de vointa debitoarei, ceea ce este inadmisibil.

In mod constant, CEDO a statuat, chiar si in Decizia de inadmisibilitate din data de 8 ianuarie 2013 (cererea nr. 48006/11a pagubitilor FNI): “Totuşi, Curtea a reamintit faptul că nu va accepta ca o autoritate publică să invoce lipsa resurselor financiare pentru a se opune executării obligaţiei de plată decurgând din hotărârile judecătoreşti. A constatat cu satisfacţie că instanţele naţionale nu au acceptat un asemenea motiv invocat de debitoare în cadrul contestaţiei la executare. Mai departe, Curtea a notat că restricţiile privind plata creanţelor, adoptate prin măsuri legislative pertinente în temeiul O.U.G. nr. 4/2011 şi al Legii nr. 116/2011, sunt temporare.

Or, astazi, dupa 10 ani, reglementarile in materie numai „temporare” nu  mai pot fi!

Concret, raportat la hotararea pronuntata de Curtea Europeana a Drepturilor Omului in cauza Sandor vs. Romania, instantele din Romania (majoritatea, nu toate!) au constatat ca dispozitiile art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 110/2007, care instituie acel termen de 6 luni in favoarea debitorului institutie publica, pentru a-si indeplini obligatia de plata, termen in care debitorul nu poate fi supus executarii silite, chiar conditionat de probarea lipsei fondurilor alocate pentru executarea obligatiei de plata, constituie o incalcare a dreptului creditorului la un proces echitabil, contrara prevederilor art. 6 alin. 1 din Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale.

Drept urmare, constatand existenta unui conflict intre dispozitiile nationale si normele juridice europene, in baza art. 11 si 20, alin. 2 din Constitutie, avand in vedere forta supralegislativa a tratatelor internationale in materia drepturilor omului in dreptul intern, cvasi-majoritatea completelor de judecata investite cu solutionarea contestatiilor la executare introduse de AAAS (la fond sau in recurs), au inlaturat de la aplicare dispozitiile din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 110/2007.

Alte instante au avut alte considerente, astfel ca asa se explica – printre alte motive – de ce unii au castigat, iar altii au pierdut procesele cu CNVM/AVAB/AVAS/AAAS, desi obiectul cauzelor era similar.

Pe de alta parte, dar in aceeasi ordine de idei, conducerea Asociatiei ne-a informat ca, deoarece – dupa 13 ani de procese – nu a mai identificat solutii juridice pentru a obtine banii castigati in instante (chiar unii terti popriti refuzand, la randul lor, amenintati de CNVM/AAAS, sa ii execute conturile din Trezorerie si din bancile comerciale unde le au deschise), a apelat la o campanie sustinuta de a incunostiinta, atentiona si sensibiliza, prin memorii si petitii, autoritatile si institutiile/organele competente ale statului roman, solicitandu-le, argumentat, legal, legitim si procedural, in functie de competentele fiecareia/fiecaruia sa deblocheze situatia complet anormala, contrara principiilor statului de drept, determinand, in final, inceperea platilor cu titlu de despagubiri.

Astfel, asociatia s-a adresat:

– Presedintelui Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, la aceea data (nr. 687/08/04.2013);

– Prim-ministrului Victor Ponta, la aceea data (nr. 2230/21.10.2013, nr. 03/06/2014, nr. 1/26.09.2014 si o notificare din martie 2015, depusa direct);

– AAAS Bucuresti (nr. R/7555/09.03.2015);

– Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti (42796/30.04.2015);

– Presedintelui Romaniei, Klaus Iohannis (nr. 4/21.05.2015);

– Ambasadei SUA la Bucuresti pe 03.12.2015;

– Prim-ministrului Dacian Ciolos, la aceea data (nr. 4/03.12.2015);

– Institutiei Prefectului Judetului Prahova (3545/L106/24.02.2016.

Nici aici nu vom detalia istoria fiecarui demers in parte si nici continutul fiecarui raspuns (daca l-a primit, deoarece nu toti cei sesizati de Asociatie au catadicsit sa-si asume un punct de vedere propriu), ci vom consemna ideile principale care le-am desprins noi din citirea tuturor memoriilor si raspunsurilor puse la dispozitie:

– AAAS a raspuns cu arhicunoscutele alegatii stiute de atatia ani din contestatiile, intampinarile si recursurile sale depuse la dosarele in care pagubitii se judeca; asadar, nicio noutate!

– majoritatea autoritatilor/organelor sesizate    s-au derobat instantaneu de orice obligatie si complicatie si au transmis petitiile, in tembelul obicei romanesc, chiar institutiei reclamate/incriminate, in loc sa faca propriile verificari / cercetari, sa o traga la raspundere pentru situatia grava creata, care treneaza de ani de zile si nemultumeste zeci de mii de cetateni romani (includem aici si membrii familiilor pagubitilor) si/sau sa-si puna capul la contributie sa gaseasca o solutie, astfel ca ASOCIATIA PAGUBITILOR FNI – PROCES PENAL PLOIESTI s-a trezit cu raspunsul „standard” tot de la … AAAS!;

– una din petitiile adresate prim-ministrului Romaniei a fost directionata la … Ministerul Economiei, Comertului si Turismului (sic!);

– cea adresata Presedintelui Romaniei, a fost trimisa la „Cancelaria Primului-ministru”.

Cazul nu face decat sa confirme ca neasumarea responsabilitatilor, lipsa de seriozitate si de respect pentru cetatean, sunt endemice in Romania zilelor noastre, iar ping-pong-ul cu reclamatiile tinde sa devina sport national.

Concluzii: Pe undeva, este si explicabil (dar nu si normal si moral, iar in unele cazuri poate ca nu este nici legal), sa nu fie bani la buget, atata timp cand:

Guvernul

– aloca sute de milioane de euro ANRP in vederea acordarii despagubirilor conform legii, valorii reale de despagubire si potrivit unei ordini de prioritati, si conducerea instititiei, Comisia de Evaluare a Despagubirilor, le acorda clientelei de partid, acolitilor si altor rechini imobiliari cu conexiuni in spatiul politic.

Administratia Prezidentiala cheltuie sute de milioane de euro pentru:

– reconditionarea / modernizarea resedintei Presedintelui;

– pentru avioane (la propriu), in scopul dotarii flotilei prezidentiale;

– pentru schimbarea sistemului de irigatii al Gradinii Palatului Cotroceni si pentru hrana animalelor;

– pentru vacantele si deplasarile repetate si indelungate ale familiei prezidentiale (una dintre ele la Washington ca sa asiste la ‘Festivalul Cireșilor Înfloriți’ și nu a avut timp de chestiuni plictisitoare și inutile cum a făcut, de exemplu, Președintele Erdogan, care a avut întâlniri separate de peste o oră și cu Barack Obama și cu Joe Bidden);

– pentru naveta cuplului prezidential de la Bucuresti la Sibiu si retur, actualmente „navetand” singur;

– pentru designeri, croitori, stilisti ai cuplului prezidential si haine personalizate.

Parlamentul, care are un numar nesimtit de membri, 588, numar de parlamentari comparativ cu tari cu populatie dubla, sfidarea la adresa cetateanului roman fiind cu atat mai mare cu cat, la referendumul din 2009, romanii au votat ca isi doresc ca Parlamentul tarii sa fie limitat la 300 de membri, iar trei ani mai tarziu acest numar aproape s-a dublat, cheltuie alte sute de milioane de euro anual pe:

– multiplele deplasari inutile catre destinatii exotice si pe inca alte cate si mai cate matrapazlacuri tot din banii publici, pe care presa le dezvaluie zilnic;

– cazarea parlamentarilor in Bucuresti, transportul din localitatea de domiciliu, telefon mobil, autoturism de la Parlament;

– indemnizatiile consistente ale acestora, indemnizatia lunara fiind cuprinsa intre 4.570 lei si 6.000 de lei, sumele destinate intretinerii birourilor parlamentare teritoriale si platii angajatilor acestora (peste 10.000 lei/luna);

– in decembrie 2015, Presedindele le-a promulgat Legea privind pensiile speciale, in baza careia un parlamentar cu un mandat ar urma să primească o astfel de pensie;

ANRP, care a primit sute si sute de milioane de euro pe care le-a praduit in directa convenita cu politicieni verosi, mafioti, exponenti ai crimei organizate, corupti etc., adica exact asa cum a „dovedit” DNA-ul, nu o spunem noi.

Serviciile secrete, care au primit anual bugete din ce in ce mai mari.

Intregul aparat bugetar de stat este supradimensionat, parazitat cu incompetenti care primesc degeaba salariile, carora li s-a gasit o sinecura intr-o institutie a statului doar pentru ca este ruda, afin, prieten, amanta etc. cu cine trebuie.

Sinceri sa fim, ctitind cu atentie toate materialele (care va si stau la dispozitie), am ramas uluiti de nedreptatea care se face acestor oameni si de indolenta statului (prin anumite autoritati, cum sunt, de exemplu, Guvernul si AAAS). Pentru a scapa de aceasta uluiala, noi apelam la ajutorul DNA, careia ii propunem sa se autosesizeze cu privire la cazul „AAAS-Pagubitii FNI”, deoarece avem, asa, un feeling, ca ceea ce a depistat la ANRP a fost „parc de distractii” pe langa ce se intampla cu cheltuirea banului public la AAAS si cu „schema” despagubirilor pagubitilor FNI! (Ec Adrian Radu).

[1] In temeiul Legii nr. 113/23.04.2013 pentru aprobarea OUG nr. 93/2012 – infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, art. II, alin. (1) “Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului preia fără plată toate drepturile şi obligaţiile Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, rezultate din actele juridice prin care Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a fost obligată, ca parte responsabilă civilmente, la plata de despăgubiri către investitorii la Fondul Naţional de Investiţii”. In baza art. II, alin. (2) „Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si dobandeste calitatea procesuala pe care aceasta o are, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent daca este vorba de faza de judecata sau de executare silita”.

Administrație locală

EXCLUSIV/INTERVIU CU GABRIEL OPREA, PREȘEDINTELE UNPR/”Trebuie să ne întoarcem la valorile fundamentale, care ne definesc pe noi, ca națiune”

Publicat

pe

De

„Cine bate palma cu Oprea și UNPR are garanția respectării cuvântului dat”

 

Ziarul Incisiv de Prahova a reusit sa obtina, in exclusivitate, un interviu bomba cu presedintele UNPR, Gabriel Oprea:

 

C.T: Domnule general, campania electorală pentru alegerea membrilor Parlamentului European este pe ultima sută de metri. Cu ce vine UNPR, partidul pe care îl conduceți, în aceste alegeri?

G.O: UNPR deschide lista pentru europarlamentare cu doi patrioți care, de-a lungul timpului, au făcut fericiți milioane de români, prin performanțele lor profesionale: Ilie Năstase, primul număr 1 mondial din istoria AFP și Anghel Iordănescu, antrenorul secolului 20, adevărați ambasadori ai României care au urmat drapelul național pe cele mai înalte culmi.

Colegii care alcătuiesc lista partidului pentru aceste alegeri sunt oameni din toate domeniile profesionale, care, mai presus de orice, își iubesc țara vor să pună umărul pentru ca românii să trăiască mai bine să să fie respectați.

Este foarte important ca cei care vor merge la Bruxelles ca parlamentari europeni, să facă echipă, indiferent de partidul din care provin și de adversitățile politice din țară. Trebuie să aibă un scop comun: să reprezinte România și să-i apere interesele.

 

C.T: Cum priviți modul în care acționează unii europarlamentari români la Bruxelles, practic, împotriva României? Pentru că, din păcate, imaginea aceasta este…

G.O: Scandalurile politice din România nu trebuie exportate la Bruxelles. În toată activitatea sa, UNPR a pus pe primul plan românii, bunăstarea lor, asigurarea unui echilibru politic, social și economic. Toți colegii noștri sunt oameni de echipă pentru că importantă e România. Nu contează că în țară suntem de stânga sau de dreapta, că există simpatii sau adversități politice.  În Parlamentul European, trebuie să vorbim aceeași limbă, la propriu și la figurat, să fim o echipă. Trebuie să fim o singură voce, când vine vorba de apărarea dreptului câștigat de români de a fi cetățeni europeni, de a fi tratați egal cu toți ceilalți cetățeni ai Uniunii, respectați sub toate aspectele pe care le implică acest drept și promovați intens, ca valori naționale și individuale. Trebuie să exportăm valoare și să importăm bunăstare și evoluție.

 

C.T: În urmă cu trei ani demisionați de la conducerea UNPR. Cum se poziționează partidul astăzi, după o perioadă în care a trecut prin diverse transformări?

G.O: În urmă cu trei ani, am devenit țintă politică, pentru că partidul ajunsese la 12 procente, peste 500.000 de membri și ne propuneam atunci să ajungem să fim 1 milion, iar eu aveam 32 de procente încredere. Fusesem ministrul apărării, ministru de interne, vicepremier pentru securitate națională și, în 2015, premier interimar. Avântul nostru politic i-a deranjat pe mulți. Modul în care a fost stopat acest avânt a fost unul lipsit de onoare și se situează în afara oricărui joc politic permis în orice societate democratică în care statul de drept este funcțional.

Mi s-au construit dosare politice, nevinovat fiind. Am sprijinit întotdeauna justiția, din convingerea că un stat puternic nu poate exista fără o justiție puternică. Dar, pentru sănătatea sistemului democratic, pentru un stat de drept care își protejează cetățenii și le respectă drepturile instituite de Constituție și de legile țării, este obligatoriu ca justiția să fie dreaptă, nu abuzivă.

In momentul in care Victor Ponta a decis sa demisioneze din fruntea guvernului performant pe care l-a condus, am demisionat odata cu el. Desi eu il sfatuisem sa nu faca acest gest, tocmai pentru ca activitatea guvernului sau era apreciata de romani.

Dupa ce mi s-au facut dosare, am ales să plec din fruntea UNPR, pentru ca problemele de imagine care mi se creaseră să nu afecteze partidul. A fost greu să iau o astfel de decizie după ce muncisem atât, construind acest partid de la zero, dar am considerat că așa este mai bine.

C.T: Ați demisionat și din Senat, unde erați ales…

G.O: Am plecat și din Senat, deși colegii senatori au dat un vot corect pentru mine.
După mai bine de doi ani, lucrurile au început să se limpezească, pentru că adevărul învinge întotdeauna. ICCJ a stabilit, prin hotărâre definitivă, că nu există nicio legătură între accidentul rutier în care, din păcate, un polițist și-a pierdut viața și exercitarea de către mine a atribuțiilor funcției de ministru de interne.

Am decis să revin în partid, la insistențele unora dintre colegii mei. Drumul e greu, dar nu imposibil. Astăzi, reconstrucția UNPR este în plină desfășurare.

Mulți dintre membrii UNPR care renunțaseră la politică au revenit în partid. De asemenea, au venit și vin în continuare alături de noi rezerviști militari și polițiști care s-au integrat deja în structurile partidului și sunt foarte implicați în activitatea sa. Vom reface cifra de 500.000 de membri și după alegerile de anul viitor vom avea primari, consilieri locali și județeni, deputați și senatori. Aceasta este ținta cea mai importantă pentru noi. Și îi invităm pe toți românii patrioți să ni se alăture. Îi așteptăm pe toți reverviștii, oameni patrioți, să ni se alăture. Noi am dat pentru ei Legea 223/2015, pe care alții au modificat-o ulterior, în detrimentul lor. Vrem să se revină la forma inițială a legii și ne vom lupta pentru asta. Ne-am bătut pentru drepturile lor, și pentru cei aproximativ 200.000 de rezerviști, dar și pentru cei aproximativ 300.000 de activi. O vom face în continuare! Îi așteptăm alături de noi.

C.T: Ați avut o activitate intensă la Ministerul Apărării, dar și la Ministerul de Interne. Legea 223/2015 este un act normativ forte important pentru toți rezerviștii, dar au fost și alte măsuri importante, inclusiv pentru activii din aceste instituții.

G.O.: Am schimbat statutul soldaților și gradaților voluntari, care acum se numesc profesioniști și am crescut la 55 de ani vârsta până la care ei pot rămâne în armată. Pe vechea lege, erau obligați să plece la 40 de ani și rămâneau, astfel, cu rate la bănci, cu copii mici, fără un loc de muncă.

M-am bătut și pentru polițiști, pompieri, jandarmi, să-și primească drepturile, am crescut norma de hrană, am asigurat plata orelor suplimentare, inclusiv a celor restante, i-am dotat cu mașini noi și cu alte mijloace tehnice. Am sprijinit și polițiștii locali, care și ei asigură ordinea publică. Pentru aceștia, noi am introdus norma de hrană.

Există mai mulți politicieni sau formațiuni politice care au adus sau doresc să aducă modificări de legislația și domeniul apărare, ordine publică și siguranță națională, modificări care îi afectează pe militari. Niciunul dintre acești politicieni nu înțelege ce fel de viață au acești oameni înrolați în slujba țării. Niciunul nu a trăit la fel ca ei, cu restricționarea unor drepturi și libertăți, de multe ori departe de familie, de copiii lor, cu multe ore suplimentare, participare la misiuni internaționale în care își riscă viața și din care, așa cum stim, unii nu se mai intorc!

Noi nu vom fi niciodată de acord cu modificările care se referă la creșterea limitei de vârsta la care se pot pensiona angajații din sistemul de securitate si mai ales cu eliminarea totală a pensiilor speciale.

Cei care provin din această zonă de activitate știu foarte bine că nivelul de solicitare psihică și fizică până la vârsta de pensionare este mult mai mare decât la alte categorii. Dar politicienii care nu cunosc din interior domeniul și provocările pe care le presupune, nu au cum să înțeleagă! De aceea, este nevoie de UNPR.

 

C.T: UNPR a făcut parte din două guverne, unul de dreapta și altul de stânga. Cum s-au descurcat parlamentarii partidului în aceste două ipostaze?

G.O.: S-au descurcat foarte bine și și-au făcut datoria. Noi nu am trădat niciodată pe nimeni. Întotdeauna ne-am respectat cuvântul. Cine bate palma cu Oprea și UNPR are garanția respectării cuvântului dat. Am făcut parte din două guverne și cred că ne-am făcut datoria cu onoare în fiecare dintre ele. În primul guvern, care a fost de dreapta, am pus umărul pentru ca România să nu se prăbușească din punct de vedere economic, într-o perioadă de criză mondială. Cel de-al doilea guvern din care am făcut parte a fost cel condus de Victor Ponta. A fost o guvernare apreciată de români ca fiind foarte bună. Am sprijinit această guvernare cu 65 de parlamentari și am avut miniștri în guvern.

Din păcate, în ultimii ani, România nu a mai avut parte de astfel de guvernări și cred că țara este pe un drum greșit. România are nevoie de patriotism, de dragoste de țară, de seriozitate. Are nevoie de solidaritate și de unitate. Românii trebuie să fie uniți pentru ca România să fie puternică. Trebuie să trimitem în Parlamentul European oameni care să nu denigreze imaginea țării, ci să o promoveze, să o ajute să crească.

E prea multă ură, prea multă patimă în politică.

De aceea spun că este nevoie de UNPR, care a menținut întotdeauna un echilibru în politică și a contribuit la stabilitatea economică. Imnul partidului este „Noi suntem români!” Noi credem cu tărie în simbolistica acestui imn și îl considerăm cel mai potrivit pentru partidul nostru.

De asemenea, pe sigla partidului nostru este scris: Dumnezeu, Onoare, Patrie. Credem în Dumnezeu, suntem oameni de Onoare și ne iubim Patria.

C.T: Care sunt țintele UNPR pentru alegeri?

G.O: La alegerile europarlamentare, ne propunem să ne comportăm onorabil. Pentru noi, cele mai importante ținte sunt alegerile locale și cele parlamentare, unde ne propunem să obținem 10%, la fiecare din cele două tipuri de alegeri.

C.T: Ce proiecte are UNPR pentru România?

G.O: Vrem să revenim la forma inițială a legii 223/2015 și să redăm militarilor demnitatea. UNPR a pregătit un Program Politic Național – Siguranță, demnitate și prosperitate pentru România, care urmărește soluționarea pe cale politică a unor teme fundamentale pentru societatea românească.

Principalele teme ale programului sunt: restabilirea ierarhiei morale a valorilor – prin sprijinirea credinței, a valorii strǎmoşeşti susținute de biserica noastrǎ; responsabilizarea clasei politice – aleşii partidelor sǎ fie chemați periodic ȋn fața alegătorilor şi să-şi asume pierderea funcțiilor dacǎ aceştia constatǎ cǎ au greşit; asigurarea supremației legitimității – trebuie sǎ avem o legislație simplǎ şi clarǎ, care sǎ nu fie schimbatǎ mereu, ȋn funcție de interesele de moment ale unei grupǎri de presiune sau a alteia; modernizarea statului – se va realiza prin alinierea la valoriile europene cu care România e solidarǎ. În acest sens, UNPR va milita pentru: asigurarea securității societății și asigurarea dezvoltării individului, familiei, comunității și întregii societăți; respect și recunoștință – rǎsplǎtirea publicǎ a celor care s-au sacrificat pentru neamul românesc, pentru loialitatea, devotamentul lor şi pentru privațiunile pe care le-au suportat de-a lungul timpului: veteranii de război, militarii, polițiștii, pompierii, jandarmii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației şi penitenciarelor; persoane sau instituții care servesc Interesului National din diferite domenii: știință, cultură, sport, acțiuni militare, acțiuni de ordine publică, acțiuni care servesc sau vizează apărarea libertății, securității și demnității individului sau statului român.

În același timp, UNPR a stabilit zece obiective de țară pentru îndeplinirea cărora ne angajăm:

  • Standard de viaţă european în România;
  • Statut efectiv de cetățean european demn pentru cetățenii României;
  • Integrare europeană prin competitivitate;
  • Guvernare prin responsabilitate, morală și lege;
  • Modernizare instituțională prin descentralizare, eficacitate și responsabilizare;
  • Asigurarea unui nivel ridicat de educație și cultură pentru toți românii și asigurarea unor servicii de sănătate la standarde europene;
  • Modernizare economică prin reindustrializare și reprofesionalizare;
  • Securitate alimentară prin modernizarea agriculturii și a spațiului rural;
  • Unitate și securitate națională în contextul european și internațional;
  • Libertate, demnitate și respect pentru fiecare cetățean.

Avem o problemă și cu Schengen. UNPR va susține, prin măsuri concrete, aderarea urgentă la spațiul Schengen, unde România ar trebui să fie de mult. Este de neacceptat faptul că țara noastră încă așteaptă să facă parte din spațiul de liberă circulație, deși îndeplinește de multă vreme criteriile tehnice necesare. Nu cerșim nimic, cerem să ne fie respectate drepturile câștigate. România merită să fie parte a statelor din zona fără frontiere. Românii trebuie să fie tratați ca cetățeni egali, nu ca cetățeni de rangul doi. Și tocmai pentru că îndeplinim toate criteriile, nu ar trebui să fim tratați diferit.

Atitudinea celor care se opun și care tratează astfel România, este strict politică, dar politica statelor nu trebuie aplicată subiectiv, nu trebuie să ducă la nerespectarea regulilor și cu siguranță nu trebuie să afecteze în niciun fel alte țări.

Și cred că acest mod de a trata state care și-au făcut temele cu seriozitate, afectează și imaginea Uniunii Europene. Uniunea Europeană nu trebuie să funcționeze cu două viteze și nu trebuie să existe standarde duble pentru niciunul dintre cetățenii săi.

C.T: Aveți în vedere și unele propuneri legislative?

G.O: Avem în vedere și inițierea unor propuneri legislative. Specialiștii noștri au analizat principalele probleme cu care se confruntă românii și am lucrăm la câteva proiecte care vor viza: mǎrirea salariului minim net garantat cu cel puțin 200 lei lunar, prin eliminarea impozitului pe salarii şi reducerea CASS de la 10% la 5%; favorizarea creşterii numărului de tineri care studiază, printr-o deducere suplimentarǎ a 300 lei din venitul impozabil al familiei, astfel încât tot mai mulți tineri – viitorul României – sǎ poată obține specializǎri profesionale; creşterea pensiei sociale minim garantate de la 640 lei la cel puțin 200 euro, prin care se asigurǎ coşul minim de consum, astfel ȋncât orice pensionar, cetǎțean al României, sǎ se bucure de o viață decentǎ.

C.T: Ce mesaj au Gabriel Oprea și UNPR pentru alegători?

G.O: Societatea românească de azi are nevoie de un partid ca UNPR, trebuie să ne întoarcem la valorile fundamentale, care ne definesc pe noi, ca națiune, trebuie să ne amintim cine suntem, trebuie să fim uniți și să nu ne sfiim să arătăm tuturor că România este nu doar o țară frumoasă, ci și un stat puternic, o voce care trebuie să fie respectată în Europa. Avem drepturi care trebuie să fie respectate, avem valori și ele trebuie să fie promovate, putem mult și trebuie să arătăm lumii asta, excelăm în foarte multe domenii și trebuie să fim apreciați asa cum meritam. Avem toate motivele să fim mândri de țara noastră, dar avem nevoie să reconstruim societatea. Să fim uniți, să construim împreună, să facem cinste eroilor noștri, care s-au sacrificat de-a lungul istoriei pentru ca neamul românesc să dăinuie peste timp și care au făcut posibilă sărbătorirea Centenarului. Noi nu vorbim despre “dreapta” sau “stânga”, noi vorbim întotdeauna despre România.

UNPR va face tot ce-i stă în putere pentru ca toate acestea să devină realitate.

Îi îndemn pe românii patrioți să voteze poziția 12 pe buletinul de vot. Votați UNPR pentru a schimba, împreună, România în bine! (Incisiv de Prahova).

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Miorița pîndită de alt cioban

Publicat

pe

De

Despre cultura lui Ludovic Orban nu am nimic a spune. N-a arătat prea multă. Singura lui înclinație pare a fi fost legată de un instrument la care a  zdrăngănit acompaniind o voce la fel de dogită.

A mai arătat oarece înclinații artistice cînd a luat-o pe Elena Udrea la un dans frecat și cînd a încercat să fie  crainicul unor mitinguri organizate pentru Klaus Iohannis. Dumnezeu i-a dat lui Ludovic Orban o voce frumoasă, dar nu i-a dat și mintea cu care să o folosească. Așa se face că autorul hîrbuirii PNL s-a afirmat mai mult ca strigător, ca trompetă vestitoare, ca biet crainic de sală în care se joacă  doar meciuri politice. De când se zbate în politică, Ludovic Orban a avut o singură idee. Și aia cretină. Să depună o plîngere penală la adresa prim-ministrului Viorica Dăncilă. Nici el nu știe de ce. A doua idee importantă i-a venit în vreme ce a străbătut țara în campania electorală pentru europarlamentare.

Pe un plai îndulcit de o turmă de oi, acritura de liberal s-a trezit lovit de gîndul că  mioarele împiedică integrarea vînjoasă a românilor în spiritul european. Și de îndată ce a fost săgetat de  acest rest de inteligență, Ludovic Orban a pocnit din degete ca un ospătar și le-a zis unor ziariști:

-Ia ascultați ce vă spune șefu! „Avem o poezie, Miorița, vă spun sincer că susțin să fie scoasă din programa școlară. Nu numai fatalismul care există și faptul că un om, deși este înștiințat că o să i se întâmple ceva rău, nu face nimic, mai sunt și alte lucruri care nu cad bine. Sunt niște chestiuni acolo care intră în subconștientul copilului care învață această poezie, care reflectă o mentalitate contrară unei societăți care trebuie să evolueze, care trebuie să se dezvolte, care trebuie să bată cărări nebătute, trebuie să recupereze un decalaj moștenit nu din cauza noastră”.

Strigaciul liberal s-a simțit probabil concurat de behăitul oilor și s-a gîndit să le pedepsească, așa cum vrea să-i pedepsească pe adversarii săi politici care nu-i lasă lui scaunul de premier sau fotoliul de mare mahăr în Parlament. De ce este de vină  Miorița din baladă? Pentru că împreună cu soarta ei tragică îl mai poartă prin literatură și prin  manualele școlare pe ciobănașul inconștient – „un om, deși este înștiințat că o să i se întâmple ceva rău, nu face nimic”.  Adevărul este că din acest punct de vedere ciobănașul seamănă și cu Ludovic Orban, și cu Klaus Iohannis, chiar și cu Crin Antonescu! Și ei au fost înștiințați că o să se întîmple ceva rău, dar n-au făcut nimic!

Diferența este că nu li s-a întîmplat lor, ci nouă, celor care i-am crezut. Ce mai zice cultul în cap Ludovic Orban? Că în baladă „sunt și alte lucruri care nu cad bine”. Mă mir că strigaciul PNL nu a propus modificarea ei, inclusiv a baladei Meșterul Manole, care și ea conține niște dărîmări inexplicabile care trebuiau  sesizate DNA-ului.

Pot să mă declar surprins că vocea gornistă, dar  săracă, n-a anunțat și o plîngere penală pe seama lui  Alecu Russo și a lui Vasile Alecsandri, cei care au descoperit și promovat balada în Panteonul literaturii române. Și condamnarea lui Adrian Fochi, cel care a adunat toate variantele într-un tom care  l-ar deșela pe liberal.

Mă tot întreb, ce l-o fi întărîtat atît de tare pe bietul Ludovic Orban? Să sufere el ca un cîine că înmulțirea turmelor și prosperitatea oieritului îi  adună pe ciobani și pe țăranii satelor de munte în jurul adversarilor săi politici? Sau o fi mînios pentru că a fost lăsat fără brînză și trebuie să se descurce cu un măgar?  Numai Dumnezeu le mai știe! (Cornel Nistorescu Editorial ).

 

 

Citeste in continuare

Eveniment

Iohannis poate fi anchetat pentru promovarea cărţii sale pe banii Preşedinţiei

Publicat

pe

De

Ahtiat dintotdeauna după bani, Klaus Iohannis nu ezită să facă şi din carte un trafic în numele „ochiului dracului”, folosindu-şi funcţia de Preşedinte în campania de promovare a cărţii „EU.RO”, publicată de editura „Curtea Veche”, care se vinde pe piaţă cu 80 RON, aşa cum citim chiar pe site-ul celebrei edituri:

Cu alte cuvinte, publicarea cărţii lui Klaus Iohannis, „EU.RO”, este o chestiune comercială pentru care editura „Curtea Veche” obţine un profit firesc, iar scriitorul îşi primeşte un meritat „drept de autor”! În calculele economice ale acestei afaceri, intră tipărirea, editarea, difuzarea şi, bineînţeles, promovarea cărţii.

De aici, de la promovare, încep marile probleme pentru Klaus Iohannis care pot deveni chiar penale, căci sînt folosiţi bani publici în afaceri economice private care nu au absolut nici o legătură cu instituţia prezidenţială. Este vorba despre cheltuielile de transport, de cazare, de SPP-işti, de închiriere a sălilor unde se face lansarea cărţii, chestiuni care, traduse în bani, înseamnă sume importante! Toate acestea ar trebui să fie făcute strict din banii editurii sau din banii autorului, aşa cum se întîmplă cu absolut toţi autorii de cărţi.

Cu excepţia scriitorului Klaus Iohannis! Aproape inconştient, preşedintele României parcă forţează deschiderea unui dosar penal pe numele său. Klaus Iohannis ignoră lucruri elementare care pot duce la o anchetă penală pentru folosirea banilor publici în interesul personal sau al unor terţi!

Există art. 81, al. 1 din Constituţie care spune: „În timpul mandatului, Preşedintele României nu poate fi membru al unui partid şi nu poate îndeplini nici o altă funcţie publică sau privată”. Chiar să nu-i fi spus preşedintelui nici unul dintre numeroşii consilieri de la Cotroceni că sensul acestui articol este unul cît se poate de clar: interdicţia aceasta se referă la faptul că Preşedintele României nu poate să aibă o altă funcţie tocmai pentru a nu fi tentat să-şi folosească funcţia în vederea unor foloase personale? Or, prin promovarea cărţii sale pe banii Preşedinţiei, tocmai asta face Klaus Iohannis: îşi foloseşte funcţia pentru a obţine MAI MULŢI BANI  atît pentru dumnealui, cît şi pentru editură!

AFACERE ONEROASĂ PE BANII PREŞEDINŢIEI

Ca autor al mai multor cărţi, ştiu foarte bine ce greutăţi întîmpină un autor pentru a-şi vedea cartea tipărită şi difuzată. În cazul lui Klaus Iohannis, toate greutăţile dispar pur şi simplu: editura este asigurată că se vor vinde mii de exemplare pentru că membrii partidelor apropiate vor fi „determinaţi” să cumpere un anumit de cărţi în toate filialele, iar promovarea cărţii se va face prin mai multe sesiuni de lansare în ţară, fără ca editura sau autorul să cheltuiască vreun leu.

Aceasta este cheia succesului, verificată deja la primele două cărţi publicate de Klaus Iohannis! Astfel, Ion Cristoiu scria că volumul „Pas cu pas” s-a tipărit în 130.000 de exemplare, ceea ce înseamnă un profit uriaş al autorului, deşi, după cum deja se ştie, cartea a fost redactată în redacţia revistei Observator cultural , patronată de Carmen Muşat, soţia lui Gheorghe Muşat, avocatul lui Klaus Iohannis!

Încurajat de acest gen de succes, Iohannis se pare că a decis să facă bani în fiecare an al mandatului, folosind oportunitatea teribilă de a se folosi de funcţia de preşedinte pentru promovarea şi vînzarea cărţilor sale! Cine crede că, dacă Iohannis n-ar fi preşedintele ţării, i-ar cumpăra cineva cărţile este fie naiv, fie membru #Rezist. Vă asigur eu că nu i-ar cumpăra-o nici dracu!

Din acest punct de vedere, Klaus Iohannis împrumută ceva din modelul lui Nicolae Ceauşescu, ale cărui cărţi se tipăreau în mii de exemplare care, tipărite pe banii statului, deveneau obligatorii pentru toate organizaţiile de partid. Cam aşa face şi Iohannis: promovează cartea pe banii Preşedinţiei, vin la lansare organizaţiile PNL din teritoriu şi astfel… vînzarea-i gata! Ceauşescu avea, totuşi, bunul simţ să-şi publice doar cuvîntările de la Congrese sau Conferinţele PCR, nu să se dea şi mare scriitor de succes.

ALIBIURI PENTRU ACOPERIREA UNOR INFRACŢIUNI

Omul care vorbeşte cu fiecare prilej despre corupţie, despre politicieni penali şi despre statul de drept – evident, este vorba despre Klaus Iohannis – comite cu seninătate acţiuni care, într-o anchetă serioasă, l-ar trimite direct în braţele procurorilor.

Nu am de unde să ştiu dacă, vreodată, un procuror va decide să vadă ce se ascunde în spatele cărţilor publicate sub numele „Klaus Iohannis”. Deocamdată, toată lumea se preface că nu vede nimic necurat în această chestiune, dar poţi să ştii ce se poate întîmpla?

Sînt convins că unii consilieri i-au spus cu seninătate: „Lăsaţi, domnule Preşedinte, că organizăm noi nişte acţiuni la Iaşi, la Ploieşti, la Timişoara sau la Craiova şi, cu acest prilej, spunem că vă lansaţi şi cartea!” Iohannis crede că acest „alibi” stă în picioare, numai că, într-o zi, cineva se va întreba dacă nu cumva acesta este un „modus operandi” al marelui scriitor de azi! Şi iată de ce:

– 1. cînd a fost acuzat că, în calitate de profesor, s-a implicat în traficul de copii, Iohannis s-a apărat într-un mod cît se poate de naiv, spunînd că doar şi-a ajutat nişte cunoştinţe să înfieze trei copii rămaşi orfani, el fiind şofer şi soţia translator! Pentru aceste „servicii”, conform propriei declaraţii, a primit „doar nişte atenţii”. Nu s-a gîndit o clipă ca, în calitate de dascăl, să-i ajute pe orfani în ţară, să le asigure şcolarizarea sau chiar să le dea un ajutor financiar, căci avea de unde. Aşa să fie oare sau au contat decisiv „micile atenţii”?

– 2. cînd a fost acuzat că şi-a luat case pe baza unui document falsificat, Klaus Iohannis s-a folosit de alibiul „nu ştiam că este un act fals”, deşi secretarul din comuna Porumbacu a făcut puşcărie pentru falsificarea unei adeverinţe de care s-a folosit familia preşedintelui! Întrebarea este: de ce să fi falsificat secretarul acel document, din moment ce beneficiarul era familia Iohannis? Aşa, de dragul aventurii? Oricum, este caz unic în justiţie, cînd beneficiarul unui fals este considerat nevinovat, iar autorul trimis în puşcărie! Dar, să nu uităm că, la capătul acestui dosar, a fost Augustin Lazăr, cel pe care Iohannis l-a sprijinit masiv pentru a ajunge Procuror general şi pentru a fi pensionat apoi cu aproape 300.000 lei pe lună!

– 3. cînd s-a declarat moştenitor al organizaţiei fasciste „Grupul Etnic German”, a apelat iarăşi la un alibi foarte subţire, dar care „a ţinut” prin complicitatea unor magistraţi! Alibiul poate fi sintetizat astfel: deşi era simultan primarul Sibiului, dar şi preşedintele FDGR (Forumul Democrat al Germanilor din România), în instanţă Cererea a fost introdusă de FDGS (Forumul Democrat al Germanilor din Sibiu), adică, vezi, Tu, Doamne!, o cu totul altă organizaţie cu care Iohannis n-ar fi avut nici o legătură! Numai că, după ce s-a dat sentinţa, tocmai FDGR-ul condus de Iohannis a folosit-o pentru a intra în posesia unor imobile de o valoare uriaşă în dauna statului şi a municipiului Sibiu, unde chiar dumnealui era Primar! Şi acest alibi i-a ţinut, deşi magistraţii au fost sesizaţi de nenumărate ori.

LANŢUL ALIBIURILOR ÎN CAZUL AFACERII „EU.RO.”

Cu alte cuvinte, „Operaţiunea „EU.RO” nu este o noutate în ceea ce priveşte găsirea unor alibiuri pentru a ascunde pofta imensă de bani a lui Klaus Iohannis. Ele sînt atît de vizibile, încît ne este greu să înţelegem seninătatea cu care Preşedintele se coboară la astfel de practici. Să vedem ce s-a întîmplat în aceste săptămîni.

LA IAŞI. De pe site-ul Preşedinţiei, aflăm că în 11 mai 2019 Klaus Iohannis a participat la „Forumul Educației 2019” de la Iaşi. În aceeaşi zi, Klaus Iohannis a participat la mitingul PNL, dar şi-a lansat şi volumul „EU.RO” exact la Iaşi, la Teatrul Naţional din localitate!

LA PLOIEŞTI. Pentru ziua de 14 mai 2019, de pe site-ul Preşedinţiei aflăm că Iohannis a participat la ora 17.00 la o „întîlnire cu autoritățile locale din regiune”, numai că, la ora 18.00, şi-a lansat şi cartea „EU.RO” la Casa de Cultură a Sindicatelor din Ploiești!

LA TIMIŞOARA. Tot de pe siteul Preşedinţiei am aflat şi programul de la Timişoara, care a fost mult mai bogat: participare la dezbaterea „Become your best! – printr-un învățământ superior de calitate” (ora 14.00), vizită la Sinagoga „Cetate” (ora 15.15), întâlnire cu autoritățile locale din regiune la Muzeul de artă (ora 16.00), participare la festivitatea de aniversare a Colegiului Naţional „C.D. Loga” (ora 17.00). Şi, ca bomboană pe colivă, la ora 18.00, la Centrul de Conferințe al Universității Politehnica din Timișoara, s-a lansat volumul „EU.RO” al scriitorului Klaus Iohannis, desigur, în prezenţa autorului!

LA CRAIOVA. Pentru marţi, 21 mai 2019, Preşedinţia a anunţat deja programul lui Klaus Iohannis de la Craiova, care cuprinde o „întâlnire cu autoritățile locale din regiune” la ora 16.00, la Hotelul Ramada Plaza, urmată de… lansarea cărţii „EU.RO”, care va avea loc la Filarmonica Oltenia!

Cine vrea să justifice astfel de alibiuri, cînd se vede cu ochiul liber că toate acţiunile la care a participat Klaus Iohannis în teritoriu au ca scop principal lansarea cărţii sale „EU.RO”, ca o campanie de promovare, încheiată cu sesiunea de autografe, n-are decît să se prefacă şi lase impresia că este doar credul.

Totuşi, că ne ia cineva drept proşti pare să fie ideea centrală. Şi n-ar fi prima oară cînd politicienii fac acest lucru. Totuşi, dacă n-avem memoria scurtă, ne amintim că unii au intrat la „Beciul Domnesc” pentru că au zugrăvit nişte faţade de blocuri, alţii pentru că au obţinut aplauze ca foloase necuvenite. Cum poate să stea liniştit Klaus Iohannis după astfel de acţiuni care, în orice moment, pot deveni capete de acuzare?

Îl asigură cineva pe Klaus Iohannis că niciodată nu va avea probleme penale pentru folosirea banilor publici în vederea obţinerii de foloase necuvenite pentru sine sau pentru alţii?

Dar, dincolo de aceste riscuri inconştiente, totuşi, vorbim despre preşedintele României! De ce este lăsat şi încurajat Klaus Iohannis să coboare atît de mult nivelul prestaţiei publice prezidenţiale, încît să se poată vorbi despre bani, corupţie, alibiuri, dosare penale? Aşa s-o fi făcut cu toţi preşedinţii României de pînă acum? (Ion Spanu).

 

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală7 ore inainte

EXCLUSIV/INTERVIU CU GABRIEL OPREA, PREȘEDINTELE UNPR/”Trebuie să ne întoarcem la valorile fundamentale, care ne definesc pe noi, ca națiune”

„Cine bate palma cu Oprea și UNPR are garanția respectării cuvântului dat”   Ziarul Incisiv de Prahova a reusit sa...

Administrație localăO zi inainte

Miorița pîndită de alt cioban

Despre cultura lui Ludovic Orban nu am nimic a spune. N-a arătat prea multă. Singura lui înclinație pare a fi...

Eveniment2 zile inainte

Iohannis poate fi anchetat pentru promovarea cărţii sale pe banii Preşedinţiei

Ahtiat dintotdeauna după bani, Klaus Iohannis nu ezită să facă şi din carte un trafic în numele „ochiului dracului”, folosindu-şi...

Administrație locală3 zile inainte

Comunicat de presă/Se solicită intervenția Guvernului României pentru soluționarea situației privind îndepărtarea monumentului ecvestru al Domnitorului Mihai Viteazul din Piața Unirii din Oradea

20.05.2019 Președintele UNPR Gabriel Oprea a transmis, luni, Primului-ministru Viorica Dăncilă o scrisoare deschisă în care solicită intervenția Guvernului României...

Administrație locală3 zile inainte

De la mitinguri la proteste profesionale

Cine a urmărit secvențe de la transmisiile de duminică din Piața Victoriei, unde s-a desfășurat ultimul miting organizat de fundația...

Administrație locală7 zile inainte

Comunicat de Presa

Vineri, 17.05.2019, începând cu ora 11:30, va avea loc la HOTEL CENTRAL Ploiești, sala ALFA (etaj 2), ședința de lucru...

Administrație localăO săptămână inainte

Fiul Doinei Cornea îi dă decisiva lui Iohannis!

Fiul disidentei anticomuniste Doina Cornea, Leontin Horaţiu Iuhas, îndeamnă la boicotarea ceremoniei anunțate de Klaus Iohannis pentru 20 mai, dedicată...

Administrație localăO săptămână inainte

Cine e Ștefan Florescu, omul lui Traian Băsescu?

Politețea în politică sau printre oamenii politici pare să fie un cuvând desuet. Cel puțin pentru unii dintre cei aflați...

AfaceriO săptămână inainte

Prefăcuții Cioloș și Iohannis

Sunt gata să pun pariu pe un butoi de bere că scandalul dintre amărîtul de Cioloș și adormitul de Iohannis...

Administrație localăO săptămână inainte

C. P. Tăriceanu, acuzaţii despre trecutul lui Dacian Cioloş

Călin Popescu Tăriceanu a declarat că Dacian Cioloș a fost militar în trupele de Securitate și paznic la poarta dizidentei...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Social democraţii, în luptă cu sistemul

Președintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat la Iași, că ”sistemul” a declanșat împotriva aleșilor social-democrați ”o sinistră operațiune de exterminare...

Eveniment2 săptămâni inainte

Mazăre și Maior

Ai zice că între Mazăre și Maior nu este nici o legătură, deși amîndoi sunt produsele aceleași epoci. În cele...

Eveniment2 săptămâni inainte

Ponta și Rareș Bogdan

Două sunt trompetele acestei campanii electorale. Victor Ponta, cel alungat din PSD, și Rareș Bogdan, băgat cu forța în PNL....

Administrație locală2 săptămâni inainte

PSD îl susține pe Gheorghe Stan ca judecător la CCR

Șeful Secției de anchetare a magistraților, Gheorghe Stan, este propunerea PSD pentru funcția de judecător CCR. Cel mai probabil, acesta...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Judecătoarea Gîrbovan desființează referendumul lui Iohannis: „Ca-n comunism”

Președinta Uniunii Naționale a  Judecătorilor din România (UNJR) Dana Gîrbovan a criticat, într-un interviu acordat agenției Mediafax, modul în care...

Eveniment3 săptămâni inainte

Iohannis cere susținere pentru o nouă vacanță

Frumoasă fotografie mai are Klaus Iohannis în montajul de pe Facebook. Cheamă poporul la vot cu o sobrietate care face...

Eveniment3 săptămâni inainte

Ministru, afirmație surprinzătoare: „Sunt mulţi…”

Ministrul Turismului, Bogdan Trif, afirmă că „sunt mulţi oameni care ar veni şi pe salariul minim să lucreze în România”....

Administrație locală4 săptămâni inainte

Întrebarea, cel puțin patrupedă, a președintelui!

În sfîrșit, avem celebrele întrebări. Celebre ca și autorii lor. Mie îmi sună exact ca niște propoziții de Klaus Iohannis!...

Știrile Săptămânii