Connect with us

Administrație locală

Codruta Kovesi n-a inteles nimic. Se considera, in continuare, DNA

Publicat

pe

Oricat s-ar lauda analistii ca miscarea lui Klaus Iohannis de a semna decretul de revocare a Codrutei Kovesi era previzibila, niciunul dintre ei nu a simtit, nu a mirosit ca gestul a fost generat de frica. Asta este realitatea, pe care nu prea ai cum sa o contrazici. Sigur, este dreptul lor de a castiga un salariu invartind vorbe si idei pe dupa deget, pe care, eventual, sa le schimbe de la o zi la alta pe motiv de evolutie politica, dar tot parerologi raman. Chiar si un taran din Prundu Bargaului, inarmat cu mult mai putine date, ar fi putut face aceeasi predictie: apoi, taica, tre‘  sa semneze! Si atunci?

Codruta Kovesi n-a inteles nimic. Se considera, in continuare, DNA

Gasca asta de specialisti in datul cu presupusul sufoca acum televiziunile, indiferent ca sunt sociologi, avocati, politicieni, consultanti inchipuiti sau comentatori. Niciunul, insa, nu vorbeste concret despre frica lui Iohannis. Prea frige adevarul.

N-a avut timp

Pana duminica inclusiv, Iohannis nu iesit la rampa cu vreo vorba despre revocare. A tacut malc sau, in cel mai fericit caz, cand a deschis gura, a fost de o aroganta badaraneasca. Ne-a trantit in nas saptamana cititului, saptamana intelesului, 32 de zile in care si-a respectat programul de weekend si de naveta la ciorba de perisoare a sotiei, plus o iesire la Neptun, intre 1 si 3 iulie, la o partida de table cu  Pahontu, seful SPP. Revocarea? Neimportanta. Constitutia? La fel de neinteresanta ca si demiterea Codrutei Kovesi.

Klaus Iohannis nu se va potoli decat daca este suspendat si demis

Au fost 32 de zile in care si-a gasit timp sa atace Guvernul, sa critice majoritatea parlamentara si sa participe la tot felul de inaugurari sau targuri nascocite parca pentru imaginea lui publica, dar nu si sa respecte decizia CCR. 32 de zile in care nu a avut curajul nici sa semneze, dar nici sa iasa public si sa declare motivele pentru care procedeaza asa.

De ce nu pleaca

Chiar simplul fapt de a o trimite pe Madalina Puscalau-Dobrovolschi, purtatoarea de cuvant, sa anunte ca a semnat decretul de revocare este tot o dovada a fricii. A fricii de a da ochii cu presa si de a raspunde intrebarilor care se intuiau a fi teribil de incomode. Sau este tot o aroganta prin care voia sa ne arate cat de mult contam in ochii lui? Sunt tot mai multi cei care spun ca Iohannis nu ne iubeste, ca are doar interese de la noi. Si atunci, ma intreb si eu, ca toti acestia: Iohannis, de ce nu pleci?

Zi asa, bobocule!

Indiferent cat ar incerca sa se dea lucrurilor o alta fata, realitatea este ca Iohannis a semnat de frica. Degeaba sa straduieste PNL, de exemplu, sa tamaieze ca ar fi vorba de o decizie inteleapta, luata dupa o lunga analiza. Virgil Guran, chiar din primele minute de dupa anuntarea revocarii, sustinea ca Iohannis nu a facut nimic de frica, pentru ca PSD oricum nu avea cum sa stranga 5.000.000 de voturi pentru a-l da jos. Pai si atunci, de ce n-a mers pana la capat? Orban, pe de alta parte, in stilul lui triumfalist-gretos, trambiteaza ca „presedintele a ales interesul Romaniei in fata interesului personal”. Zi asa, bobocule, Iohannis avea un interes personal in pastrarea Codrutei Kovesi? Si abia acum ne spui? Care, ala cu profesionalismul? S-avem pardon, monser, am vazut ce a insemnat.

Dauna totala

In realitate, Iohannis a intrat in fibrilatie cand si-a dat seama ca ambitiile lui prostesti n-au sorti de izbanda. Poate fi vorba si de un santaj in legatura cu casa din Sibiu, litigiu in care sotia este complet descoperita si poate fi saltata chiar si de pe strada. Un santaj, deci, soldat cu un troc. O pastreaza pe Carmen Iohannis si o da la schimb pe Codruta Kovesi. Apoi, pana in ultima secunda, presedintele a persiflat in extremis puterea, incendiind spatiul politic, dupa care a realizat ca aceasta este hotarata sa nu dea inapoi, mai ales dupa declaratia dura si ferma a lui Tariceanu. Abia atunci a realizat ca PSD nu cedeaza, iar el risca sa-si puna Romania in cap. Interesul lui imediat este castigarea celui de-al doilea mandat, or, cu aproape o tara intreaga impotriva, ar fi iesit din scena pe usa din dos. Frica de a pierde totul a fost elementul forte, la care se adauga imaginea de doi lei pe care ar fi avut-o in fata celorlalti presedinti la summitul NATO care incepe peste doua zile. Cine discuta cu un presedinte ca si suspendat, ce garantii si credibilitate ofera? Dauna totala! Inclusiv pentru viitor. Asta, mie imi arata ca frica l-a calauzit. Si imi mai arata ca, desi este semnatura lui,  mana care a semnat este a sistemului, nu a lui.

Kovesi, cum e cu „Noi suntem DNA”?

Fara sa mai aiba vreo sansa de resuscitare, Codruta Kovesi a fost nevoita sa-si recunoasca infrangerea. Aroganta si tupeul nu i-au disparut insa din declaratii. „Propunerea de revocare nu a intrunit conditiile prevazute de lege. CSM a dat aviz negativ, am dovedit in fata Sectiei de procurori ca motivele invocate de ministrul Justitiei o parte sunt nereale, o parte neintemeiate”. Jalnica prestatie. Sub orice critica. Sa fi uitat asa de repede ca inclusiv la numirea ei pe functie CSM a dat tot un aviz negativ? Nu as indrazni sa o acuz de prea multa subtilitate. Mai ales ca i s-a oferit sansa, la un moment dat, de a se retrage din peisaj intr-un mod discret si absolut elegant. N-a fructificat-o. Din ambitie si din vanitate. Codruta, cum e cu „Noi suntem DNA”? Cazul este similar cu al lui Coldea, caruia, la fel, i s-a propus un post diplomatic banos si lipsit de griji, in Mexic. Prea multul lui orgoliu l-a dus la demitere. Iar declaratia ei din finalul scurtei alocatiuni, recunosc, m-a umplut de sila. Cum poti felicita pentru succese DNA si procurorii adunati ca un scut in jurul ei, cand toata lumea a vazut ce abuzuri s-au savarsit cat timp ea s-a aflat la conducere? Si cred ca inca nu stim mare lucru fata de ce urmeaza sa aflam.

Schimbarea macazului

Pe de alta parte, PSD va trebui sa-si schimbe strategia de comunicare, sa convinga ca nu a urmarit demiterea Codrutei Kovesi sau suspendarea lui Iohannis, in mod special. Trebuie sa convinga ca preocuparea lui este modificarea sistemului legislativ in acord cu normele europene si practica in domeniu. Si asta, foarte repede, pentru a nu-si pierde avantajul. Strategia de a intra in contact efectiv cu electoratul trebuie urgent modificata. Trei aparitii la televizor, unde se intrec in laude, nu rezolva nimic. In caz contrar, lumea va avea impresia ca doar atat a urmarit, sa-si regleze conturile cu Iohannis si sa scape de Kovesi.

De ce trebuie suspendat presedintele

Din punctul meu de vedere, incetarea actiunilor privind suspendarea lui Klaus Iohannis ar fi o greseala capitala pentru PSD. Presedintele era candidat cert la suspendare cu mult inainte de a nu respecta decizia Curtii Constitutionale. Ies in evidenta, de-a lungul timpului, strategiile lui prostesti de a lupta impotriva puterii, blocand actul legislativ. Legi retrimise la Parlament spre reexaminare, apoi trimise la CCR si din nou trimise inapoi la Parlament, intentiile lui de a se situa deasupra tuturor partidelor, pierzandu-si impartialitatea, iesitul in strada alaturi de protestatari, instigarea societatii la revolta impotriva puterii. Astea se uita? Se sterg de pe raboj? Sa fim realisti, Iohannis isi va continua jocul atat timp cat va beneficia de mici ingaduiri din partea puterii. Sau cat timp poate profita de slabiciunile ei. Iar aici, cand e vorba de marcaj strict, om la om, sa fim cinstiti, puterea nu exceleaza. Se balbaie destul de des, exact cat sa ii vina bine la mana lui Iohannis. Sigur vor exista si jocuri perfide din partea lui Iohannis, deja cunoastem modelul, si atunci ma intreb si eu, ca necunoscatorul: de ce trebuie iertat? (Valentin Boeru).

 

 

 

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Și totuși, ce-a fost cu serviciul creat în secret la DNA?

Publicat

pe

De

Uniunea Națională a Judecătorilor (UNJR) și Asociația Magistraților (AMR) anunță că au solicitat DNA informații publice referitoare la Serviciul de combatere a infracțiunilor din justiție înființat în 2014 la acest Parchet, informațiile fiind solicitate în contextul atacurilor ce vizează noua Secție de anchetare a magistraților.

Cele două asociații arată că fostul Serviciu de combatere a infractiunilor din justitie din cadrul DNA a fost creat în secret la începutul anului 2014, s-a aflat despre el public în anul 2017 și că au cerut aceste informații pentru a putea face o analiza comparativa obiectivă.

Comunicatul integral al UNJR și AMR

Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania (UNJR) si Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) au solicitat Directiei Nationale Anticoruptie o serie de informatii publice referitoare la infiintarea si functionarea Serviciului de combatere a infractiunilor din justitie din cadrul acestei unitati de parchet, prin doua cereri in baza Legii 544/2001 pe care le-au transmis in data de 26 iunie 2019.

Serviciul de combatere a infractiunilor din justitie a fost creat in secret la inceputul anului 2014, s-a aflat despre el public in anul 2017 si a fost desfiintat dupa infiintarea prin lege a Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie (SIIJ).

Cele doua cereri transmise DNA au fost facute in contextul in care Sectia pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie face obiectul unor critici agresive din partea unor politicieni, magistrati, jurnalisti si ONG-uri, fara ca acestea sa aiba la baza o analiza fundamentata pe date si informatii concrete.

AMR si UNJR subliniaza ca SIIJ a fost infiintata ca urmare a unor probleme incontestabile privind anchetarea in trecut a judecatorilor si procurorilor, dosarele vizandu-i pe magistrati devenind veritabile mijloace de presiune indreptate impotriva lor.

Includerea in lege a unor garantii suplimentare, ce se regasesc in modul in care SIIJ este reglementata – criterii de selectie foarte ridicate, in cazul indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor competenta revocarii procurorilor apartine Plenului CSM, mandat pe termen limitat de 3 ani, obligatia prezentarii anuale a unui raport catre Plenul CSM etc. –, reprezinta argumente serioase pentru mentinerea sectiei. Acestor argumente trebuie sa li se raspunda cu contra-argumente, deopotriva de puternice, bazate pe fapte si date concrete, nu pe slogane.

Din acest motiv, AMR si UNJR au demarat o serie de cereri de acces la informatii de interes public, pentru a afla cum a functionat serviciul similar existent in cadrul DNA, cum a fost infiintat si de ce, precum si cine erau procurorii care functionau in cadrul acestuia.

In concret, in prima cerere adresata DNA, UNJR si AMR au cerut sa li se comunice:

“1. Toate actele in baza carora s-a infiintat si a functionat Serviciul de combatere a coruptiei in justitie din cadrul Sectiei de combatere a coruptiei a Directiei Nationale Anticoruptie, impreuna cu expunerea de motive care a stat la baza infiintarii acestui serviciu.

  1. Toate ordinele emise de procurorul sef DNA, procurorul sef al Sectiei de combatere a coruptiei din cadrul DNA si procurorul sef al Serviciului de combatere a coruptiei in justitie care au reglementat, modificat, operationalizat sau vizat activitatea acestui serviciu.”

In cea de-a doua cerere, UNJR si AMR au solicitat:

“1. Numele tuturor procurorilor care au functionat in cadrul fostului Serviciu de combatere a coruptiei in justitie, perioada in care au activat in cadrul acesteia, precum si vechimea, cat si gradul profesional al fiecaruia in momentul inceperii activitatii in cadrul serviciului.

  1. Numele procurorilor sefi ai acestui serviciu, perioada in care au fost in functie si modalitatea prin care au fost numiti in functie, distinct pentru fiecare dintre ei, cu indicarea documentului de numire.”

In momentul in care vom primi raspunsurile de la DNA le vom face publice, dat fiind ca subiectul este de vadit interes public.

“Asistam de o buna perioada de timp la o campanie agresiva, bazata pe slogane si temeri, nu pe informatii si argumente factuale, avand ca tinta Sectia pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie. Am solicitat aceste informatii pentru a putea face o analiza comparativa obiectiva: care au fost garantiile de independenta a judecatorilor si procurorilor din trecut, atunci cand acestia au facut obiectul cercetarilor penale, si care sunt garantiile din prezent, asa cum ele exista in legile in vigoare. Daca se doreste reintoarcerea in acest trecut este esential, inainte ca orice decizie sa fie luata, sa avem o analiza comparativa obiectiva si exhaustiva a celor doua modele de organizare judiciara, atunci cand se pune problema anchetarii magistratilor.

In mod cert, nu vom mai accepta vreodata sa mai fim mintiti sau supusi presiunilor, nici sa mai fim anchetati pentru solutii, la fel cum nu vom mai accepta nici dosare deschise si tinute la sertar ani de zile ca mijloace de presiune impotriva magistratilor. Aceasta lupta pentru apararea independentei justitiei de orice tip presiuni, inclusiv din interior, ar trebui sustinuta de fiecare membru al CSM, ales in acest organism pentru a apara independenta justitiei in mod real, nu pentru a boicota aplicarea legii“, a declarat jud. Dana Girbovan, presedinte UNJR.

“Ca semn ca ne pasa de principiile statului de drept, de respectarea statutului judecatorilor si procurorilor, de drepturile fundamentale ale cetatenilor acestei tari, trebuie sa incetam sa sustinem generalitati, ocolind cu nejustificata incapatanare argumentele concrete care ni se pun in fata. Auzim ca Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie (SIIJ) trebuie desfiintata pentru ca, de pilda, cum s-a afirmat ieri de catre un membru CSM, nu-i vede niciun beneficiu pana acum.

In primul rand, o instanta de judecata sau un parchet nu pot fi reduse la asemenea termeni.

In al doilea rand, faptul ca, in timp ce pentru SIIJ se cere o vechime ca procuror de 18 ani si grad de curte de apel nu constituie nici un “beneficiu”, prin raportare la faptul ca pentru DNA si, implicit, pentru Serviciu de combatere a coruptiei in justitie (SCCJ) din cadrul acesteia, era suficienta o vechime de doar 6 ani? Sau, faptul ca SCCJ a fost infiintat in secret, prin ordin al procurorului sef DNA, iar infiintarea si organizarea SIIJ sunt prevazute prin lege nu reprezinta niciun “beneficiu”? Faptul ca rolul Plenului CSM in numirile la SIIJ este stabilit, in mod transparent, prin lege si a fost salutat de Comisia de la Venetia nu reprezinta nici un “beneficiu”?

In al treilea rand, nu putem sa ne purtam de parca nu am auzit niciodata pana acum despre judecatori si procurori urmariti penal ani la rand si, apoi, achitati. Sau despre “mutarea actului de judecata din instante in spatiul public prin expunerea mediatica excesiva a persoanelor arestate preventiv, a scurgerilor de informatii repetate de la parchete, neurmate de anchete serioase si prin informarea incompleta a publicului in anchetele penale, fiind omise solutiile favorabile persoanelor acuzate”, de vreme ce acesta a fost unul dintre motivele care a determinat lansarea Memorandumului privind Justitia, votat in septembrie 2016 de peste 80% din instante.

Informatiile de interes public pe care le-am solicitat sunt necesare tocmai pentru o analiza comparata bazata pe fapte concrete, nu pe vorbe sau pe boicoturi“, a declarat jud. Andreea Ciuca, presedinte AMR.

UNJR si AMR vor face in continuare toate demersurile pentru a sprijini o dezbatere corecta si informata asupra problemelor sistemului judiciar, in scopul asigurarii independentei, responsabilitatii si profesionalismului acestuia. (Ioana Radu).

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Vosganian, replică de baraj pentru USR: Păi cum, dacă susţineți LGBTQ!

Publicat

pe

De

Deputatul Varujan Vosganian, vicepreşedinte al ALDE, a comentat ironic afirmaţia lui Dan Barna, din Parlament, privind scăderea natalităţii, spunând că natalitatea nu are cum să crească atât timp cât USR, partidul condus de Barna, susţine comunitatea LGBTQ.

”Barna ne spune că anul trecut a fost cea mai scăzută natalitate din România. Păi cum să crească natalitatea dacă USR susţine LGBTQ”,  a scris Vosganian pe pagina sa de Facebook.

Ulterior, răspunzând unui comentariu referitor la calitatea glumei sale, Varujan Vosganian a scris: ”Nu e gluma mea, e a lui Barna”.

Liderul USR Dan Barna a susținut marţi, la dezbaterea moţiunii de cenzură, că anul trecut a fost anul cu cea mai mică natalitate din ultimii 50 de ani. (Ioana Radu).

 

 

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Un eșec cu ramificații prezidențiale

Publicat

pe

De

Pierderea de către ţara noastră a locului de membru nepermanent în Consiliul de Securitate ONU nu poate fi trecută cu vederea  și datorită condițiilor în care România a avut în general o excepțională activitate și reprezentare în forumul internațional. Cauzele sunt diverse și toate duc către  președinția statului. Pe de o parte, comisiile parlamentare par a nu mai lucra în general pentru interesul dovedit al României, ci pentru sinecuri. Pierderea locului de membru nepermanent în Consiliul de Securitate vine și pe fondul unor direcții partizane și a unei politici externe lipsită de substanță, cu foarte mulți nechemați.

Pentru că în ultimă instanță președintele  Klaus Iohannis este vinovat de acest eșec privind reprezentarea țării, nici în acest moment demnitarul nr. 1 al statului nu a convocat responsabilii la o analiză și un comunicat precis referitor la starea de fapt. Jocul de-a politica externă din ultimii ani, cu ambasade supraîncărcate cu funcționari inepți, cu ambasadori fără niciun profil care să-i recomande pentru exercitarea unor mandate de negociere și diplomatice, adăugate comisiilor de politică externă parlamentare, nu a  trezit interesul președintelui spre a reconfigura această situație inacceptabilă. Degeaba vine astăzi președintele și constată o situație care, în drept, îl privește direct. Un eșec de politică externă este desigur complex, însă Klaus Iohannis nu poate dovedi că s-a implicat, deși avea la dispoziție experți de bună condiție profesională și bună reputație, cât și pârghiile necesare.

În mod paradoxal, România a supraviețuit în multe structuri internaționale grație unor prestații anterioare regimului democratic. Politica noastră externă a fost un domeniu exercitat cu destulă competență și succes. In noul context geopolitic politica externă românească va trebui activată prin delegări și fișe ale posturilor riguros  stabilite, nu într-o aparență, și chiar o încolonare în slujba altora, așa cum se întâmplă cu apartenența la UE.

Eșecul de la Consiliul de Securitate trebuie decontat pe seama celui care doarme în privința politicii externe, ocupându-se în mod scandalos de aranjamentele dâmbovițene, președintele Klaus Iohannis. (Ioan Vieru Comentariu).

 

 

Citeste in continuare
Advertisement


Ultimile Noutăți din Prahova

Administrație locală11 ore inainte

Și totuși, ce-a fost cu serviciul creat în secret la DNA?

Uniunea Națională a Judecătorilor (UNJR) și Asociația Magistraților (AMR) anunță că au solicitat DNA informații publice referitoare la Serviciul de...

Afaceri16 ore inainte

Philips TV lansează „The One” într-un pachet exclusiv

Vizionarea în liniște a unui eveniment important este pe cale să devină o experiență unică și mai captivantă. În dezvoltarea televizorului...

ExclusivO zi inainte

Protest la CSM în cazul fetiței adoptate

Organizația FACIAS a organizat marți la sediul CSM un protest la adresa procuroarei de la Craiova care a tărât-o pe...

Eveniment3 zile inainte

Desființarea SIIJ, mai gravă decît căderea Guvernului

Partidul de intelligence al copiilor și beizadelelor din politica românească, bine mufați la ambasade, la Bruxelles și chiar la servicii...

Cultură5 zile inainte

Bonjour, popor, merci că m-ați ales!!

Ca un rege fără trecut și fără coroană, Klaus Iohannis a ieșit la rampă și a cerut modificarea legislației pînă...

Sport7 zile inainte

Cupa Ciresar la Tenis de Masa a persoanelor cu dizabilitati si-a desemnat castigatorii

Comunicat de presa Asociatia Judeteana Constanta a Sportului pentru Persoanele cu Handicap Asociatia Judeteana Constanta a Sportului pentru Persoanele cu...

Administrație localăO săptămână inainte

Vosganian, replică de baraj pentru USR: Păi cum, dacă susţineți LGBTQ!

Deputatul Varujan Vosganian, vicepreşedinte al ALDE, a comentat ironic afirmaţia lui Dan Barna, din Parlament, privind scăderea natalităţii, spunând că...

Administrație localăO săptămână inainte

Un eșec cu ramificații prezidențiale

Pierderea de către ţara noastră a locului de membru nepermanent în Consiliul de Securitate ONU nu poate fi trecută cu...

Eveniment2 săptămâni inainte

Nunta în aer liber

Tuturor ne place cum sună “în aer liber”. Tuturor ne place ideea de a ne adia vântu-n păr şi de...

Eveniment2 săptămâni inainte

Dosarul Băsescu se completează

Radu Cristescu, un fost apropiat al lui Traian Băsescu și al Elenei Udrea în PMP,  a depus o plîngere penală...

Eveniment2 săptămâni inainte

„Unul dintre noi o să candideze cu siguranță”

Dacian Cioloș a declarat că el sau Dan Barna vor candida, din partea Alianței USR-PLUS, la alegerile prezidențiale, precizând că...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Previziune sumbră pentru PSD

Fostul premier și președinte al PSD, Adrian Năstase, scrie pe blog că congresul PSD, din 29 iunie, fără o bună...

Eveniment3 săptămâni inainte

Rareş Bogdan, în politică la fel ca în televiziune

Rareş Bogdan se joacă de-a politicianul, dar numai în incintă, nepermiţîndu-şi să sară gardul şi-n curtea Statului de Drept, pentru...

Administrație locală3 săptămâni inainte

„Jana nu e moartă, Jana se transformă!”

Fostul europarlamentar PSD Ioan Mircea Paşcu îl ironizează pe Rareș Bogdan, după declarațiile acestuia privind preluarea șefiei  PNL București, comparându-l...

Administrație locală3 săptămâni inainte

Sindicatele au luat foc: „Noi nu vrem ajutoare de înmormântare, noi vrem…”

Sindicatul Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual (SNPPC) se arată revoltat de situația din sistemul de ordine publică, după cazul...

Administrație locală4 săptămâni inainte

Alina Mungiu-Pippidi: Prea târziu pentru consens

Calea înainte Există și poziții prin definiție imparțiale în statul român, și măcar pentru acelea ca Avocatul Poporului am putea...

Eveniment4 săptămâni inainte

Tăriceanu, anunț legat de viitorul Coaliției!

ALDE  a decis să rămână la guvernare, iar Călin Popescu Tăriceanu, a declarat miercuri că îi va propune premierului Viorica...

Eveniment4 săptămâni inainte

Disidenții se întorc pe cai mari!

S-a întors roata în PSD. Adversarii lui Liviu Dragnea din interiorul partidului, marginalizați de acesta, se întorc la butoane. Liderii...

Știrile Săptămânii